Warning: Undefined array key "autologin" in /usr/home/peronczyk/domains/insimilion.pl/insimilion/twierdza/index.php on line 25 Świątynia Pierwotnego Zła • Walka w ToEE,... • INSIMILION

    Świątynia Pierwotnego Zła


    Walka w ToEE, czyli D&D 3.5

    Działy gier » Świątynia Pierwotnego Zła » Poradniki
    Autor: Thufir
    Utworzono: 26.02.2004
    Aktualizacja: 01.08.2008

    Po kilku chwilach spędzonych przy komputerze i pokonaniu kilku przeciwników, walka w "Świątyni Złych Żywiołów" przypomina "Icewind Dale II". Wiele rzeczy jest takich samych, lub bardzo podobnych, aczkolwiek numer wersji (3.5) systemu D&D zapowiada jakieś zmiany.

    Gdy zobaczysz przeciwnika i zaatakujesz go, lub jeśli Ty zostaniesz zaatakowany przez wroga następuje test inicjatywy. Jest to rzut kością k20 + modyfikator ze zręczności. Im większa liczba wyrzucona, tym szybciej postać weźmie udział w walce. Wyniki tego testu widoczne są w lewym górnym rogu ekranu. Przypominam, że walka w tej grze odbywa się w systemie Turowym w przeciwieństwie do np. "Icewind Dale II". Po w/w teście inicjatywy ustawiana jest kolejność w jakiej i Twoje postacie i wróg będą walczyć. Po lewej stronie widzieć żółto-zielony słupek, który zmienia swój poziom w zależności od odległości kursora od postaci, która obecnie ma swoją kolej. Dana postać może atakować tych przeciwników, którzy znajdują się w jej "zielonej" strefie ruchu.

    Jeżeli wróg nie jest w polu ataku Twojej postaci, postać musi poświęcić rundę na zbliżenie się. Jeżeli jednak przeciwnik jest w zasięgu po najechaniu na niego kursorem pojawi się symbol miecza/strzały oraz zostanie podświetlona strefa zagrożenia tworzona przez danego przeciwnika. Co to w ogóle jest ta strefa zagrożenia? Otóż przebywając w strefie zagrożenia postać może atakować bronią do walki wręcz, bądź odejść od przeciwnika. Jeżeli zacznie przygotowywać czar, bądź pić miksturę, czytać zwój itp. lub będzie chciała zaatakować za pomocą broni dystansowej to grozi jej tzw. atak okolicznościowy - przeciwnik otrzyma darmowy atak.

    Walka bronią do walki wręcz oraz bronią dystansową i rzucanie czarów przebiegają praktycznie tak samo jak w grach z zasadami D&D 3.0. Czary wybiera się z listy dostępnych zaklęć postaci. Po wybraniu czaru, wybieramy obszar działania lub cel. Istnieje także coś takiego jak spontaniczne rzucanie czarów. Przypomina to dokładnie tak samo nazwaną opcję w "Icewind Dale II". Otóż kapłan dobrego bóstwa może rzucić czar leczący, natomiast kapłan złego bóstwa może rzucić czar zadawania obrażeń. Dodatkowo druidzi mogą zmieniać czary na czar przyzwania. Wystarczy tylko podczas wybierania czaru przytrzymać klawisz Shift.




    Komentarze

    Ten artykuł skomentowano 0 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.




    Ten artykuł skomentowano 0 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.


    Pseudonim
    E-mail
    Treść Dostępne tagi: [cytat][/cytat], [url=http://][/url]
    Przepisz poprawnie podane słowa mnustwo orkuw