Warning: Undefined array key "autologin" in /usr/home/peronczyk/domains/insimilion.pl/insimilion/twierdza/index.php on line 25 Wiedźmin • Minigry • INSIMILION

    Wiedźmin


    Minigry

    Działy gier » Wiedźmin » Poradniki
    Autor: Gorin
    Utworzono: 01.07.2009
    Aktualizacja: 01.07.2009

    Walka na pieści

    Jak powszechnie wiadomo, prać się po pyskach najczęściej można we wszelkiego rodzaju tawernach, barach etc. W tym przypadku nie jest inaczej - w każdej karczmie Temerii jest wyznaczone miejsce do tego rodzaju walk. Naszą przygodę z pięściarstwem możemy rozpocząć już w Prologu, prosząc Eskela o zapoznanie nas z zasadami i próbny sparing. Każdą rozgrywkę Geralt lub jego oponent, kończy widowiskowym ciosem specjalnym. Warto przeznaczyć dwa brązowe talenty, aby podszkolić się w tej dziedzinie walki. Umiejętności te noszą nazwy "Bijatyka" oraz "Walka wręcz" i odblokowują bardziej efektowne i mocniejsze uderzenia.

    By zacząć bójkę, wystarczy kliknąć odpowiednią ikonę podczas rozmowy z naszym przyszłym przeciwnikiem i wybrać stawkę, o którą chcemy walczyć. Pod nogami naszego rywala pojawi się żółty okrąg oznaczający ilość energii życiowej. Klikając lewy przycisk myszy wykonujemy cios, a przytrzymując prawy - unik. Podczas zasłony maleje nam żółty pasek wytrzymałości. Musimy także uważać, aby nie opuścić pola walki, ponieważ jest to jednoznaczne z przegraną. Najlepszą strategią, aby wygrać, jest wykonywanie ciosu, a zaraz po tym uniku i tak do skutku. Walki z niektórymi osobami są konieczne do wypełnienia kolejnych zadań.

      Lista osób, z którymi możemy się zmierzyć oraz wygrane, jakie możemy uzyskać:

    • Eskel w prologu. U niego możemy zacząć misję związaną z karczemnymi bójkami.
    • Gruby Anzelm w akcie I. Jeśli myślimy poważnie o pięściarskiej karierze, to u tego pana musimy zacząć naszą przygodę. Wygrane do wyboru:
      • dwie butelki spirytusu zerrikańskiego, udziec barani, chleb i ser żółty;
      • złoty pierścień z diamentem;
      • 100 orenów.
    • Opryszek w loszku na początku aktu drugiego. Musimy się z nim zmierzyć, aby zyskać prawo do wykonania zadania, które pozwoli nam wyjść na wolność.
    • Dhunda w akcie II. Następny osobnik, dzięki któremu potoczy się dalej nasza kariera. Wygrane do wyboru:
      • dwie butelki nalewki z mandragory;
      • złoty naszyjnik;
      • 150 orenów.
    • Hugon Berronta w akcie III. Były mistrz bokserski, który kiedyś uciekł z ringu i teraz żyje w cieniu, co nie oznacza, że nie jest szanowaną osobą w swej branży.
    • Wygrane do wyboru:
      • meteoryt czerwony i kamień runiczny swarog;
      • runa ziemi i kamień runiczny swarog;
      • 300 orenów.
    • Zelest Mecht w akcie IV. Po wygranej walce otrzymujemy od niego nie tylko kilka bibelotów, lecz także informacje o ostatniej osobie, z którą przyjdzie nam się zmierzyć.Wygrane do wyboru:
      • meteoryt żółty;
      • runa księżyca;
      • 500 orenów.
    • Bezimienny Mistrz z Bagien w akcie V. Ta osoba jest na swój sposób oryginalna, ponieważ musimy z nią walczyć dwa razy.Wygrana:
      • ząb potrzebny w jednym z zadań pobocznych.

    Picie

    W wielu karczmach można znaleźć pijaczków, którzy są zbyt słabi, by brać udział w walkach na pięści, więc piją. Nieliczni z nich mają tę sztukę opanowaną w takim stopniu, że rywalizują miedzy sobą, kto więcej wypije. Geralt, po przejściu różnych mutacji, ma głowę twardą na tyle, że może stanąć w szranki z niektórymi z nich. Aby rozpocząć rozgrywkę, należy kliknąć ikonę „Napijmy się!” w panelu rozmowy. Wraz z ekwipunkiem otworzy się nam menu „Podarunek”, do którego przeciągamy odpowiedni alkohol. Trzeba jednak zważyć na to, że np. szlachcic nie będzie pił rozwodnionego piwa, a charyzmatyczny bard żytniówki, więc musimy dopasować trunki do poszczególnych osób. Po kilku „głębszych” należy wypić eliksir Żonine łzy, który przywraca nas w jednej chwili do stanu całkowitej trzeźwości, przy czym stan naszego przeciwnika się nie zmienia. Jeśli tego nie zrobimy, możemy wylądować nieprzytomni na ulicy, co najprawdopodobniej skończy się utratą oszczędności. Wygraną mogą być różne rzeczy, począwszy od bestiariuszy, przez wartościowe świecidełka, skończywszy na przydatnej informacji.

      Ważniejsze osoby, z którymi możemy się zmierzyć:

    • Zoltan Chivay - Po wygranej otrzymamy od niego brylant;
    • Talar - Zdobywamy książkę, która pomoże nam przy zadaniu „Anatomia zbrodni”;
    • Milczący rycerz - stojący koło Talara na przyjęciu w Nowym Narakorcie. Da nam sygnet Domu Nocy, dzięki któremu uzyskamy zniżkę na usługi w nim świadczone;

    Kościany Poker

    Ci, którzy potrafią coś więcej niż chlać na umór i prać się po pyskach, zajmują się hazardem. Rozrywka ta jest bardzo popularna (aczkolwiek nielegalna), gdyż rozprzestrzeniła się za sprawą najemników. Kości są krasnoludzkim wynalazkiem, a grając w nie, możemy się nieźle wzbogacić. Trzeba zwrócić uwagę na to, że nie każda osoba zechce z nami zagrać. Zależy to od naszego doświadczenia z tą grą. Prawdziwi szulerzy nie zechcą z nami zagrać, gdy jesteśmy nowicjuszami, tak więc cały czas musimy się mierzyć z coraz to nowymi osobami. Aby zagrać, wystarczy kliknąć ikonę „Zagrajmy w pokera!” podczas rozmowy z postacią chętną do gry. Zobaczymy ekran gry i menu, w którym możemy wybrać stawkę. Po skończeniu zakładów klikamy „Rzuć kośćmi” w lewym dolnym rogu ekranu. Następnie rzuca nasz przeciwnik, po czym porównujemy ilości oczek. Podbijamy stawkę i znów rzucamy. Każda gra kończy się po dwóch wygranych, a więc może mieć maksymalnie 3 rundy. Strategii, aby wygrywać, nie da się ustalić, ponieważ praktycznie wszystko zależy od losu.

    Wyróżniamy następujące kombinacje kości:

    • Para - Dwie kości o tej samej liczbie oczek;
    • Dwie pary - Dwie pary kości o tej samej liczbie oczek;
    • Trójka - Trzy kości o tej samej liczbie oczek;
    • Mały strit - wszystkie liczby od 1 do 5;
    • Duży strit - wszystkie liczby od 2 do 6;
    • Full - Para + trójka;
    • Kareta - Cztery kości o tej samej liczbie oczek;
    • Poker - Wszystkie kości z tą samą liczbą oczek.

    Poziomy „wtajemniczenia” oraz osoby, z którymi możemy grać:

    Kościany poker (nowicjusz):

    • Zoltan Chivay (Akt I)
    • Odo (Akt I)
    • Mikul (Akt I)
    • Haren Brogg (Akt I)
    • Carmen (Akt II)
    • Vaska (Akt II)
    • Ogrodnik (Akt II)

    Kościany poker (zawodowiec):

    • Munro (Akt II)
    • Talar (Akt II)
    • De Vett (Akt II)
    • Velerad (Akt II)
    • Hierofant (Akt III)
    • Tobias Hoffman (Akt IV)
    • Julian (Akt IV)
    • Pustelnik (Akt IV)

    Kościany poker (szuler):

    • Jaskier (Akt III i IV)
    • Szuler z szulern (Akt III)
    • Chiradean (Akt IV)
    • Duch (Akt IV)

       PORADA ( Reynevan ) :
    Jeżeli skończyliśmy zadanie "Kościany poker (szuler)" to zaproponuje Wam potyczkę sam król Foltest. Można jednak grać z nim jedynie jeden raz - warto więc wybierać najwyższe stawki i próbować do skutku - póki się nie wygra.

    Wszystkie te minigry nie są obowiązkowe, lecz dodają pewnego smaczku i swego rodzaju realności grze głównej. Oczywiście zdobywamy również doświadczenie, oddając się tego typu rozrywkom. Jeśli więc zależy Ci na miłym klimacie i dobrej zabawie w jednym, są one czymś właśnie dla Ciebie.




    Komentarze

    Ten artykuł skomentowano 0 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.




    Ten artykuł skomentowano 0 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.


    Pseudonim
    E-mail
    Treść Dostępne tagi: [cytat][/cytat], [url=http://][/url]
    Przepisz poprawnie podane słowa mnustwo orkuw