Warning: Undefined array key "autologin" in /usr/home/peronczyk/domains/insimilion.pl/insimilion/twierdza/index.php on line 25 Wiedźmin • Ważne postacie • INSIMILION

    Wiedźmin


    Ważne postacie

    Działy gier » Wiedźmin » Opisy
    Autor: k-siorzysko
    Utworzono: 11.07.2010
    Aktualizacja: 11.07.2010

    Abigail

    Zawód/Ranga: kapłanka Coram Agh Tera, wiedźma
    Rasa: człowiek
    Płeć: kobieta
    Lokacje: I Rozdział i IV Rozdział (pod warunkiem, że w akcie I pozostawiliśmy ją przy życiu.)
    Zadania z nią związane:
    Drobne utrapienia
    Ludzie i potwory
    W pełnym słońcu
    Zlecenie na zjadarki
    Opis: Czarownica mieszkająca na Podgrodziu, w ustronnym, oddalonym od reszty chat miejscu. Powód jest oczywisty - wieśniacy, mimo że potrzebują jej pomocy w postaci magicznych mikstur czy leczniczych ziół, nie darzą Abigail zbytnią sympatią i wolą trzymać się z daleka.
    Widzą w osobie powabnej wiedźmy wcielenie wszelkiego zła - w tym przekonaniu utwierdza ich Wielebny - dlatego kiedy pojawia się Bestia, z góry wiadomo, kogo oskarżyć o rzucenie klątwy.
    W jej domu możemy zakupić ciekawe książki dotyczące zielarstwa i potworów. Takie "sprawunki" - przy odpowiednim poprowadzeniu rozmowy - będą początkiem bliższej znajomości. Na to mają wpływ także późniejsze wybory, jakich dokonamy.
    Zajmuje się Alvinem po śmierci jego opiekunki. Główne zadanie I aktu jest ściśle związane właśnie z jej osobą - zakończenie misji uzależnione od osądu, jakiego dokonamy nad rudą pięknością rozegra się w jaskini, przed którą czyhać będą chłopi, chcący spalić kapłankę. Jeśli gracz uwierzy w jej wersję, wiedźmin będzie miał okazję zbliżyć się do niej w oczywisty sposób, po czym obronić ją przed rozwścieczoną tłuszczą. W odwrotnym wypadku pozwoli zabić kobietę, tym samym dając wiarę opowieści religijnego przywódcy i wieśniaków.

    Adda

    Zawód/Ranga: księżniczka Temerii
    Rasa: człowiek/strzyga
    Płeć: kobieta
    Lokacje: Akt III i Akt V
    Zadania z nią związane:
    Eleganckie przyjęcie
    Bez przebaczenia
    Jej Wysokość Strzyga
    Opis: "Była raczej brzydka. Szczuplutka, z małymi szpiczastymi piersiami, brudna. Włosy - płoworude - sięgały jej prawie do pasa. Stawiając kaganek na płycie ukląkł przy niej, pochylił się. Usta miała blade, na kości policzkowej duży krwiak od jego uderzenia."
    Królewna Adda jest córką władcy Temerii - Foltesta, a co za tym idzie, jedyną następczynią tronu (król nie miał męskiego potomka). To jedna z tych postaci, które poznajemy w książkowym pierwowzorze - Sadze o Wiedźminie. Trudno uwierzyć, ale Strzyga, bohaterka widowiskowej walki otwierającej całą historię, to nie kto inny, jak właśnie ruda piękność, spotykana przy okazji wykonywania późniejszych zadań.
    Złośliwi twierdzili, że córka króla zamieniła się w potwora, ponieważ na kogoś musiała spaść kara za kazirodczy związek jej rodziców - Adda było bowiem owocem miłości Foltesta i jego rodzonej siostry. Wbrew temu, co sugeruje fabuła Wiedźmina, temerska następczyni tronu obecna w grze to kobieta piękna i inteligentna, o czym nasza postać szybko się przekonuje. Szkoda tylko, że swój wpływ na mężczyzn wykorzystuje w tak niecny sposób - niewiele zabraknie, by odczarowanej pannie udało się pozbawić życia Geralta. Pozostaje ona bowiem w zmowie z grupą przestępczą o nazwie Salamandra. Brzmi znajomo?

    Alvin

    Zawód/Ranga: Źródło
    Rasa: człowiek
    Płeć: mężczyzna
    Lokacje: Akt I, Akt III, Akt IV.
    Zadania z nim związane:
    Ludzie i potwory
    Ogon Salamandry
    Źródło
    Alvin
    Wolne elfy
    Opis: Jeden z głównych bohaterów gry. Po raz pierwszy spotykamy go, kiedy zostaje uratowany przez wiedźmina od niechybnej śmierci. Chłopiec i jego opiekunka zostali zaatakowani przez barghesty - niestety - tylko jemu udało się ujść z życiem. Niedługo po wyeliminowaniu przeciwników przez Geralta objawiają się specyficzne zdolności dziecka - w magicznym transie, wywołanym prawdopodobnie szokiem, malec wygłasza dobrze znaną z Sagi przepowiednię Ithliny. W trakcie trwania rozgrywki szkrab przechodzi z rąk do rąk, kilkakrotnie trafia w ręce Salamandry, zostaje też porwany przez elfie komando i staje się kartą przetargową w starciu zwaśnionych stron. W międzyczasie pozostaje pod opieką wybranej przez nas kobiety. Taki obrót wydarzeń sprawi, że losy Geralta i Alvina przez całą historię będą przeplatały się ze sobą.

    Azar Javed

    Zawód/Ranga: czarodziej, Mag Ognia
    Rasa: człowiek
    Płeć: mężczyzna
    Lokacje: Prolog, Akt I, Akt II, Akt III, Akt V
    Zadania z nim związane:
    Obrona Kaer Morhen
    Podejrzany: Vincent
    Podejrzany: Baranina
    Podejrzany: Talar
    Podejrzany: Vivaldi
    Podejrzany: Kalkstein
    Podejrzany: Leeuvarden
    Anatomia zbrodni
    Wdzięczność grabarza
    Tajemnice Wyzimy
    Co kryje prawda
    Bez przebaczenia
    Smak zemsty
    Opis: Zerrikański mag ognia. Pierwsze spotkanie z nim ma miejsce w twierdzy Kaer Morhen - rozpoznaje go Triss Merigold, z której opowieści wynika, że rzeczony napastnik przed laty został wydalony z uczelni za uprawianie czarnej magii.
    Członek grupy przestępczej o nazwie Salamandra, która stoi za napadem na Wiedźmińskie Siedliszcze, a co więcej, jeden z jego pomysłodawców. Organizacja zdobywa coraz szersze wpływy na terenie Temerii, co zagraża staremu porządkowi świata. Pojedynek wiedźmina z amoralnym czarodziejem jest nieunikniony - niestety - niełatwo jest do niego doprowadzić i zakończyć go zwycięstwem. Azar kilka razy będzie wymykał się spod ostatecznego ciosu miecza.

    Berengar

    Zawód/Ranga: wiedźmin
    Rasa: człowiek
    Płeć: mężczyzna
    Lokacje: Akt IV
    Zadania z nim związane:
    Ludzie i potwory
    Ścieżki przeznaczenia
    Ogon Salamandry
    Zbroja
    Smak zemsty
    Opis: Podobnie jak nasza postać, należy do cechu wiedźmińskiego. Typ odludka, który chodził własnymi ścieżkami. Nie do końca zadowolony z tego, że na potrzeby fachu zabójcy potworów zrobiono z niego mutanta. Jego zaginięcie wzbudziło spory niepokój wśród innych mieszkańców Kear Morhen. Poszukiwania i próba wyjaśnienia, co tak naprawdę się stało, zajmą graczowi wiele czasu w trakcie rozgrywki. Dodatkowo, ze strzępów posiadanych informacji wynika, że zguba mogła mieć konszachty z napastnikami, którzy obrabowali podziemne laboratorium. Odnalezienie Berengara nie jest łatwe, dlatego Biały Wilk będzie musiał złożyć w całość misterną układankę, aby dostać odpowiedzi na nurtujące go pytania.

    Biała Rayla

    Zawód: żołnierz/dowódca
    Rasa: człowiek
    Płeć: kobieta
    Lokacje: Akt IV, Akt V
    Zadania z nią związane:
    Wolne Elfy
    Płomień, który oczyszcza
    Pod płonącym niebem
    Płonąca nadzieja
    Smak zemsty
    Zbroja
    Opis: "Dowodziła nimi kobieta o zupełnie białych, krótko ostrzyżonych włosach, o złej, zaciętej twarzy zeszpeconej szramami, z których jedna przekreślała policzek od skroni po kącik ust, a potem druga podkówką obejmowała oczodół. Kobieta nie miała też dużej części prawej małżowiny usznej, a jej lewa ręka poniżej łokcia kończyła się skórzaną tuleją i mosiężnym hakiem, o który zaczepione były wodze. Kobieta, mierząc ich złym okiem, pełnym zapiekłej mściwości spojrzeniem, pytała o elfy. O Scoia'tael. O terrorystów. O zbiegów, niedobitków komanda rozniesionego dwa dni temu nazad."
    Wzór idealnego dowódcy i wojownika. Niestety, poglądy, jakie reprezentuje, są dość kontrowersyjne, szczególnie, kiedy jesteśmy złączeni "sojuszem" z elfami. Rayla jest bowiem fanatyczną członkinią Zakonu Płonącej Róży, która za cel obrała sobie eksterminację nieludzi. W przypadku opowiedzenia się po stronie rycerzy, będzie okazja do nawiązania z nią bliższej znajomości. Wiąże się to jednak z walką u jej boku przeciwko Wiewiórkom.

    Declan Leeuvarden

    Zawód/Ranga: kupiec
    Rasa: człowiek
    Płeć: mężczyzna
    Lokacje: Akt I, Akt II, Akt III.
    Zadania z nim związane:
    Brzemię przeszłości
    Podejrzany: Leeuvarden
    Tajemnicza wieża
    Bezpieczna przystań
    Eleganckie przyjęcie
    Zamek i klucz
    Bez przebaczenia
    Opis: Jeden z podejrzanych w śledztwie mającym doprowadzić wiedźmina do przywódców Salamandry. Nilfgaardzki kupiec, którego spotkacie już w I Akcie. Trudno jest powiedzieć o nim coś więcej bez zdradzania szczegółów fabuły, więc pozwólcie, że na tym opis się zakończy.

    Eskel

    Zawód/Ranga: wiedźmin
    Rasa: człowiek
    Płeć: mężczyzna
    Lokacje: Prolog, Cena neutralności
    Zadania z nim związane:
    Obrona Kaer Morhen
    Walka na pięści
    Wątek główny
    Opis: Ciri spojrzała w górę na jego twarz i z trudem stłumiła krzyk przestrachu. To nie był człowiek. Chociaż stał na dwóch nogach, chociaż pachniał potem i dymem, chociaż nosił normalne ludzkie odzienie, to nie był człowiek. Żaden człowiek, pomyślała, nie może mieć takiej twarzy.
    (...)
    Zobaczyła, że to jednak człowiek, że ma całkiem normalną ludzką twarz, tyle że zniekształconą długą, brzydką, półokrągłą blizną biegnącą od kącika ust przez cały policzek, aż do ucha.
    Bardzo doświadczony wiedźmin, zamieszkujący twierdzę Kaer Morhen, wraz z garstką pozostałych przy życiu przedstawicieli tego niebezpiecznego fachu. Przyjaciel Geralta jeszcze z czasów, kiedy obaj byli uczniami. Pomimo niezbyt atrakcyjnego wyglądu, jest to jedna z milszych postaci, jakie Wilk napotka na swojej drodze.

    Foltest

    Zawód/Ranga: król
    Rasa: człowiek
    Płeć: mężczyzna
    Lokacje: Akt V, Epilog
    Zadania z nią związane:
    Jej Wysokość Strzyga
    Kościany poker: finał
    Popioły Wyzimy
    Opis: Władca Temerii, ojciec królewny Addy.

    Król Gonu

    Zawód/Ranga: ktoś ma pomysł?
    Rasa: upiór?
    Płeć: ?
    Lokacje: Akt I, Akt IV, Epilog
    Zadania z nim związane:
    Brzemię przeszłości
    Polowanie na Gon
    Zwierciadło lodu
    Opis: Upiór pędzący na czele armii umarłych, która cwałuje na widmowych koniach po nocnym niebie, zwiastując wojnę i nieszczęście. U wszystkiego, co żyje, wywołuje paniczny strach i niepokój. Jednak wiedźminowi nieznane są te uczucia - dlatego stanie z Królem Gonu twarzą w twarz.

    Lambert

    Zawód/Ranga: wiedźmin
    Rasa: człowiek
    Płeć: mężczyzna
    Lokacje: Prolog
    Zadania z nim związane:
    Obrona Kaer Morhen
    Eliksir dla Triss
    Opis: "I najmłodszy z wiedźminów z Kaer Morhen, Lambert, jak zwykle z nieładnym, kpiącym grymasem na twarzy. Vesemira nie było."
    Jeden w wiedźminów stacjonujących w Kaer Morhen, zarazem najmłodszy z nich. Najbardziej szorstka i nieprzyjemna z "zielonych" postaci, która szczególną niechęcią darzy Triss Merigold. Swój negatywny stosunek do niej okazuje poprzez ironiczne uwagi na temat jej profesji i pomysłów.

    Magister

    Zawód/Ranga: płatny morderca
    Rasa: człowiek
    Płeć: mężczyzna
    Lokacje: Prolog, Akt I, Akt II, Akt III
    Zadania z nim związane:
    Obrona Kaer Morhen
    Poszukiwany
    Tajemnice Wyzimy
    Bez przebaczenia
    Opis: Członek ugrupowania o nazwie Salamandra, odpowiedzialnego za napad na wiedźmińskie siedliszcze. Ścigany listami gończymi w Kaedwen, Redanii i Temerii, jednak członkostwo w wyżej wymienionej organizacji zapewnia mu nietykalność. Walka z nim jest wyzwaniem nawet dla wiedźmina - magister to bowiem świetny szermierz.

    Pani Jeziora

    Zawód/Ranga: bogini, czarodziejka
    Rasa: bóstwo ?
    Płeć: kobieta
    Lokacje: Akt IV
    Zadania z nią związane:
    Kręgi na wodzie
    Ścieżki przeznaczenia
    W pełnym słońcu
    Opis: Legendarna królowa wód, czczona zarówno przez ludzi zamieszkujących okoliczne tereny, jak i przez vodyanoi. Jako bogini miłująca harmonię i porządek dba, by pomiędzy wyżej wymienionymi rasami nie rodziły się waśnie i konflikty. Zamieszkuje Wyspę Rybitw. Postać zainspirowana Sagą Andrzeja Sapkowskiego, jednak w grze bardzo odmieniona i przedstawiona na tle zupełnie innej historii.

    Raymond Maarloeve

    Zawód/Ranga: prywatny detektyw
    Rasa: człowiek
    Płeć: mężczyzna
    Lokacje: Akt II
    Zadania z nim związane:
    Tajemnice Wyzimy
    Świadek koronny
    Anatomia zbrodni
    Wdzięczność grabarza
    Co kryje prawda
    Opis: Jeden z najlepszych prywatnych detektywów w Temerii. Inteligentne kwestie, jakie wypowiada, powinny być wystarczającym dowodem na to, że by skorzystać z jego usług, trzeba pozbyć się całkiem pokaźnej sumki. Geralt decyduje się poprosić go o pomoc w sprawie rozpracowania Salamandry. Najbardziej zaskakujących faktów na jego temat nie mogę zdradzić, żeby czegoś więcej dowiedzieć się o tej postaci należy zapoznać się z grą.

    Roderick de Wett

    Zawód/Ranga: rycerz
    Rasa: człowiek
    Płeć: mężczyzna
    Lokacje: Akt III, Akt V
    Zadania z nim związane:
    Eleganckie przyjęcie
    Wszyscy ludzie Foltesta
    Bez przebaczenia
    Kościany poker: zawodowiec
    Jej Wysokość Strzyga
    Smak zemsty
    Opis: Jeden z najbardziej zasłużonych i znaczących rycerzy Zakonu Płonącej Róży. Nie darzy wiedźmina większą sympatią, nie da się ukryć, że z wzajemnością. Zaszczyty i wpływy polityczne to coś, co jest jego nadrzędnym celem, dlatego też zaleca się do królewny Addy.

    Shani

    Zawód/Ranga: medyczka
    Rasa: człowiek
    Płeć: kobieta
    Zadania z nią związane:
    Ludzie i potwory
    Ogon Salamandry
    Anatomia zbrodni
    Pamięć ostrza
    Przyjaciółka z dawnych lat
    Pod płonącym niebem
    Płonąca nadzieja
    Płomień, który oczyszcza
    Lokacje: Akt I, Akt II, Akt III, Akt V (jeśli nasz wybór padnie na nią)
    Opis: Młodziutka medyczka o ciemnorudych, przystrzyżonych tuż poniżej uszu włosach podniosła głowę znad atlasu anatomii, wstała z ławeczki.
    Stara znajoma Geralta jeszcze z czasów, gdy studiowała na Akademii Oxenfordzkiej. Poznali się za pośrednictwem Jaskra, jednak ich drogi szybko się rozeszły. Kolejne zetknięcie z nią nie będzie już tak niestałe, szczególnie, jeśli to ona zostanie kobietą wiedźmina. Pomaga w leczeniu chorych w szpitalu imienia proroka Lebiody. Jak wiele kobiet, ma wyjątkową słabość do Geralta.

    Talar

    Zawód/Ranga: paser
    Rasa: człowiek
    Płeć: mężczyzna
    Lokacje: Akt II, Akt III
    Zadania z nim związane:
    Podejrzany: Talar
    Wdzięczność grabarza
    Kościany poker: zawodowiec
    Pamięć ostrza
    Przyjaciółka z dawnych lat
    Eleganckie przyjęcie
    Wszyscy ludzie Foltesta
    Opis: Stary, wulgarny paser, zamieszkujący ponury dom w Wyzimie Klasztornej. Człowiek bardzo wpływowy, zna większość typów spod ciemnej gwiazdy, jakich można spotkać na terenie miasta. Sprawy "nie do załatwienia" to dla niego pestka, oczywiście za odpowiednią opłatą. Jak się później okazuje - sprytnie maskujący się szpieg.

    Toruviel

    Zawód/Ranga: dowódca komanda Wiewiórek
    Rasa: elf
    Płeć: kobieta
    Lokacje: Akt IV, Akt V
    Zadania z nią związane:
    Wolne elfy
    Chleb powszedni
    Płonąca nadzieja
    Opis: Przywódczyni jednego z komand Scoia'tael, dawna znajoma Geralta. Osoba dumna, pyszna i fanatycznie nienawidząca ludzi, głosząca wolnościowe, idealistyczne hasła. Prowadzi młodych przedstawicieli swojej rasy na pewną śmierć przekonana, że w ten sposób jest w stanie obalić hegemonię D'hoine.

    Triss Merigold

    Zawód/Ranga: czarodziejka
    Rasa: człowiek
    Płeć: kobieta
    Lokacje: Prolog, Akt III, Akt V
    Zadania z nią związane:
    Obrona Kaer Morhen
    Eliksir dla Triss
    Eleganckie przyjęcie
    Źródło
    Zamek i klucz
    Bez przebaczenia
    Jej Wysokość Strzyga
    Smak zemsty
    Popioły Wyzimy
    Zwierciadło lodu
    Opis: Zsunęła z ramion futrzaną pelerynę, zdjęła lisią czapkę, szybkim ruchem głowy rozrzuciła włosy - swoją dumę i swój znak rozpoznawczy - długie, połyskujące złotem, puszyste pukle o kolorze świeżego kasztana. (...) Piękne, długie i rozpuszczone włosy były rzadkością, wyznacznikiem pozycji, statusu, znakiem kobiety wolnej, pani samej siebie.
    Magiczka, członkini elitarnej 'Loży czarodziejek". Zakochana w Geralcie od dłuższego czasu - jednak jak wiadomo władza i wpływy nie są najlepszym towarzystwem dla miłości - z tego powodu staje przez trudnymi wyborami. Rudowłosa piękność jest rywalką medyczki Shani w walce o względy wiedźmina.

    Vesemir

    Zawód/Ranga: wiedźmin
    Rasa: człowiek
    Płeć: mężczyzna
    Lokacje: Prolog, Akt I
    Opis: Najstarszy z wiedźminów przebywających w Kaer Morhen. Mentor i nauczyciel nowych adeptów, których, jak twierdzi, jest coraz mniej. Z racji swojego sędziwego wieku nie wyjeżdża już na szlak, pełni rolę gospodarza twierdzy i rozsądnego doradcy, studzącego młodzieńcze zapały i wybryki swoich podopiecznych (np. Lamberta).

    Vincent Meis

    Zawód/Ranga: kapitan straży miejskiej
    Rasa: człowiek
    Płeć: mężczyzna
    Lokacje: Akt II, Akt III
    Zadania z nim związane:
    Wielka ucieczka
    Podejrzany: Vincent
    Wdzięczność grabarza
    Szczur
    Na wagę złota
    Bestia z kanałów
    Krwiożercza roślina
    Zamek i klucz
    Bez przebaczenia
    Piękna i bestia
    Opis: Kapitan wyzimskiej straży miejskiej jest osobą, mogącą okazać wiedźminowi znaczącą pomoc w rozwiązaniu zagadki Salamandry. Ma bowiem spore znajomości wśród ludzi, którzy mogliby coś wiedzieć na temat poszukiwanych przez Geralta osobników. Związane z nim jest bardzo ciekawe zadanie, które wymaga nie tylko umiejętności walki, ale także inteligencji i empatii.
    Od wyboru, jakiego dokona gracz, zależy życie lub śmierć nie/winnej istoty.

    Wielebny

    Zawód/Ranga: kapłan
    Rasa: człowiek
    Płeć: mężczyzna
    Lokacje: Akt I
    Zadania z nim związane:
    Ludzie i potwory
    Ogon Salamandry
    Brzemię przeszłości
    Zlecenie na utopce
    Opis: Duchowy przywódca społeczności żyjącej na Podgrodziu Wyzimy, tym samym najbardziej wpływowa z osób, które spotykamy w tamtym regionie. Starzec głoszący fanatycznie brzmiące kazania. Szuka przyczyn pojawienia się Bestii, nie przypuszcza jednak, że powód jest bliżej, niż sądzi.

    Yaevinn

    Zawód/Ranga: głównodowodzący Wiewiórek
    Rasa: elf
    Płeć: mężczyzna
    Lokacje: Akt II, Akt III, Akt V, Epilog
    Zadania z nim związane:
    Podejrzany: Vivaldi
    Na wagę złota
    Rozpoznanie bojem
    Echa przeszłości
    Złoto dla zuchwałych
    Bez przebaczenia
    Pod płonącym niebem
    Płonąca nadzieja
    Płomień, który oczyszcza
    Smak zemsty
    Popioły Wyzimy
    Zwierciadło lodu
    Opis: Najważniejszy z przywódców Scoia'tael, który pomimo świadomości pewnej klęski nadal namawia swoich podkomendnych do dywersyjnych działań, mających zaszkodzić Zakonowi Płonącej Róży. Dumny, bezwzględny i uparty, nieznający litości - najbardziej znienawidzona przeze mnie postać.

    Zoltan Chivay

    Zawód/Ranga: ?
    Rasa: krasnolud
    Płeć: mężczyzna
    Lokacje: Akt I, Akt II, Akt V
    Zadania z nim związane:
    Rasiści
    Gra w kości
    Kościany poker: nowicjusz
    Podejrzany: Vivaldi
    Pamięć ostrza
    Przyjaciółka z dawnych lat
    Bezpieczna przystań
    Pod płonącym niebem
    Płonąca nadzieja
    Płomień, który oczyszcza
    Zbroja
    Opis: Stary druh Geralta, jego postać zaczerpnięta została z Sagi o wiedźminie. Jak każdy przedstawiciel swojej rasy skory jest do dobrej zabawy przy kuflu piwa lub czegoś mocniejszego, dlatego zadania z nim związane będą ograniczały się głównie do przesiadywania w karczmie oraz gry w kości.




    Komentarze

    Ten artykuł skomentowano 2 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.


    łuki
     

    Wędrowiec
    Temat: Wtrącę mimochodem, że br...
    Dodany: 13.12.2015 o 21:39  

    Wtrącę mimochodem, że brakuje tutaj dzielnego rycerza, syna sławetnego Eycka pokonanego przez smoka a ostatecznie pożartego żywcem, rycerza o zaszczytnym mianie Zygfryd. A tak wogóle skąd wiadomo, że Abigail jest kapłanką Coram Agh Thera(założę się że przekręciłem nazwę)

    szmatan
     

    Wędrowiec
    Temat: A ja pozwolę sobie zauważ...
    Dodany: 18.11.2016 o 2:13  

    A ja pozwolę sobie zauważyć mały żarcik twórców, który przeoczył recenzent. Chodzi o postać prywatnego detektywa, Raymonda Maarloeve. Jest to oczywiście aluzja do nazwisk: Raymond Chandler (znany pisarz kryminałów) oraz Philip Marlowe (prywatny detektyw, kultowa postać stworzona przez Chandlera)...



    Ten artykuł skomentowano 2 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.


    Pseudonim
    E-mail
    Treść Dostępne tagi: [cytat][/cytat], [url=http://][/url]
    Przepisz poprawnie podane słowa mnustwo orkuw