Wieść
Risen dostał 4/10!
05.11.2009 o 21:21 / Dodał: Rey
Niezmiernie rzadko zdarza się, by tytuły takiej wielkości, klasy i o takim "rodowodzie" jak
Risen, dostawały tak kiepskie oceny. Nie wiadomo, czy to reszta redaktorów się bała, czy ten ma po prostu inny gust, ale ocena i zarzuty pod adresem gry, które to wyszły spod pióra
Jasona Waldropa z serwisu
GameSquad, są niewątpliwie warte uwagi. Zapraszam pod
ten adres.
Komentarze
Tę wieść skomentowano 12 razy.
Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.
Ja byłem zaskoczony że Risen ma średnią na poziomie 77%, wg mnie nie zasługuje na to, porównajmy walkę, przerywniki/dialogi, "fabułę", cokolwiek do Wiedżmina lub DragonAge... toporna gra po prostu. Recenzenci nagrodzili ich za niezabugowanie gry chyba...
Ja byłem zaskoczony że Risen ma średnią na poziomie 77%, wg mnie nie zasługuje na to, porównajmy walkę, przerywniki/dialogi, "fabułę", cokolwiek do Wiedżmina lub DragonAge... toporna gra po prostu. Recenzenci nagrodzili ich za niezabugowanie gry chyba...
Dostali w łapę i tyle!
Gothica z dna już się nie podniesie ;/
Dostali w łapę i tyle!
Gothica z dna już się nie podniesie ;/
Akurat walka z Risena to miażdży wszystkie gry, które wymieniłeś. Ta z Wiedźmina jest wybitnie beznadziejna, a klasycznych crpg-ów, jak DA, się pod tym względem nie ocenia i nie ma sensu porównywać. Walka w Risenie jest bardzo dobrze zaprojektowana.
Akurat walka z Risena to miażdży wszystkie gry, które wymieniłeś. Ta z Wiedźmina jest wybitnie beznadziejna, a klasycznych crpg-ów, jak DA, się pod tym względem nie ocenia i nie ma sensu porównywać. Walka w Risenie jest bardzo dobrze zaprojektowana.
Zaprojektowana ?? Jest prosta jak konstrukcja cepa. Już taki np. Jade Empire oferuje znacznie więcej w tej kwestii.
Zaprojektowana ?? Jest prosta jak konstrukcja cepa. Już taki np. Jade Empire oferuje znacznie więcej w tej kwestii.
W risenie/gothic'ach walka ma swój urok bo ciosy zadaje się "ręcznie" a nie klika raz kursorem i tylko patrzy, no ale w tym rzecz że i tak JediKnight to nie jest..
I jasne że można porównywać różne systemy walki w końcu mają wspólne cechy i nie ma recenzji DA bez oceny sys.walk wiec troche to nietrafione było.
W risenie/gothic'ach walka ma swój urok bo ciosy zadaje się "ręcznie" a nie klika raz kursorem i tylko patrzy, no ale w tym rzecz że i tak JediKnight to nie jest..
I jasne że można porównywać różne systemy walki w końcu mają wspólne cechy i nie ma recenzji DA bez oceny sys.walk wiec troche to nietrafione było.
Ocena jest zaniżona o conajmniej 4 punkty...
Co do walki to jest bardzo dobrze zrealizowana co widać mając już pewnego skilla w walce i stanowi ona jeden z najprzyjemniejszych aspektów gry. Chyba nie muszę wspominać, że Risen miażdży grywalnością takie tytuły jak Gothic 3 czy Wiedźmin. Podsumowując, Risenowi należy się więcej punktów :)
Ocena jest zaniżona o conajmniej 4 punkty...
Co do walki to jest bardzo dobrze zrealizowana co widać mając już pewnego skilla w walce i stanowi ona jeden z najprzyjemniejszych aspektów gry. Chyba nie muszę wspominać, że Risen miażdży grywalnością takie tytuły jak Gothic 3 czy Wiedźmin. Podsumowując, Risenowi należy się więcej punktów :)
Ja bym te 4 właśnie za walkę dał, za całą resztę zero :P
Ja bym te 4 właśnie za walkę dał, za całą resztę zero :P
"Chyba nie muszę wspominać, że Risen miażdży grywalnością takie tytuły jak Gothic 3 czy Wiedźmin"
przeczytając to padłem ze śmiechu, Gothic 3 owszem ale Wiedźmin? jeden z najlepszych rpg jakie wyszły na PC w historii (o czym swiadcza dziesiatki nagrod) miazdzy w czyms Risena? mamy obydwie gry i moge smialo powiedziec ze miazdzy owszem...ale Wiedzmiak tego tropikalnego Gothica pod nazwa Risen(co wcale nie oznacza ze mam co do tej gry bo jest wporzadku ale to nie ten poziom)
"Chyba nie muszę wspominać, że Risen miażdży grywalnością takie tytuły jak Gothic 3 czy Wiedźmin"
przeczytając to padłem ze śmiechu, Gothic 3 owszem ale Wiedźmin? jeden z najlepszych rpg jakie wyszły na PC w historii (o czym swiadcza dziesiatki nagrod) miazdzy w czyms Risena? mamy obydwie gry i moge smialo powiedziec ze miazdzy owszem...ale Wiedzmiak tego tropikalnego Gothica pod nazwa Risen(co wcale nie oznacza ze mam co do tej gry bo jest wporzadku ale to nie ten poziom)
Co do Risen vs Wiedźmin. Według mnie Wiedźmak ma gorszy system walki, pseudo dorosłość wzbudza tylko niesmak i zażenowanie, jako całość jest jakiś taki bardziej niedostępny, fabułę ma niezłą, ale tu też nie ma szału. Moim zdaniem najmocniejszą cechą wiedźmina jest świat AS-a i to że gra jest zrobiona przez Polaków, na prawie każdym innym polu ustępuje Risenowi. Ale to tylko moje zdanie :)
Co do Risen vs Wiedźmin. Według mnie Wiedźmak ma gorszy system walki, pseudo dorosłość wzbudza tylko niesmak i zażenowanie, jako całość jest jakiś taki bardziej niedostępny, fabułę ma niezłą, ale tu też nie ma szału. Moim zdaniem najmocniejszą cechą wiedźmina jest świat AS-a i to że gra jest zrobiona przez Polaków, na prawie każdym innym polu ustępuje Risenowi. Ale to tylko moje zdanie :)
bez zartow, na zachodzie daliby grze mase nagrod za to ze jest stworzona przez polakow? prawda jest taka ze wiedzmin dostal mase nagrod z to ze jest swietnym rpg-iem a Risen nic nie dostal/nie dostanie bo grajac od kilku dni w Dragon Age widze ze po prostu Risen nie ma zadnych szans z dzieckiem BioWare, chyba ze ktos lubi bezmyslne klikanie mysza przed siebie (walka w Risenie/Gothicu)
bez zartow, na zachodzie daliby grze mase nagrod za to ze jest stworzona przez polakow? prawda jest taka ze wiedzmin dostal mase nagrod z to ze jest swietnym rpg-iem a Risen nic nie dostal/nie dostanie bo grajac od kilku dni w Dragon Age widze ze po prostu Risen nie ma zadnych szans z dzieckiem BioWare, chyba ze ktos lubi bezmyslne klikanie mysza przed siebie (walka w Risenie/Gothicu)
Chyba nie grałeś w Risena, że piszesz takie głupoty, spróbuj zabić, panie mądralokilka jaszczurów "bezmyślnie klikając", jak dla mnie niemożliwe.
Chyba nie grałeś w Risena, że piszesz takie głupoty, spróbuj zabić, panie mądralokilka jaszczurów "bezmyślnie klikając", jak dla mnie niemożliwe.
zabić jaczura? walisz wzmocnionym ciosem (przytrzymany lewy przycisk myszki na) krok lub dwa kroki do tyłu i znów walisz wzmocnionym.. i to wszystko.. to już wilki wymagają więcej myślenia przy walce gdy robią uniki na boki.. reszta NPC jest tragiczna.. z finalnym bossem na czele, który jest po prostu tragiczny..
co do samej gry.. ilość bugów jak w G3.. może czasami naprawiono parę rzeczy, ale skopano za to inne.. np. opisy skrzyń - nie wiadomo, która jest pusta, a która nie.. NPC - wbiegają bez problemu na skały, na które my ledwo co się cudem wdrapaliśmy (wygląda to komicznie przy zwierzaczkach z nóżkami na 10 cm).. wdrapywanie się - możemy wdrapać się na ścianę większą od naszej postaci, a za chwilę mamy problem by wskoczyć na półkę, która jest na wyskości pasa.. pomijam już fakt, że na niektóre obiekty nie możemy najzwyczajniej wejść, mimo iż są masywne i płaskie (np. urny w podziemiach).. parodia..
zabić jaczura? walisz wzmocnionym ciosem (przytrzymany lewy przycisk myszki na) krok lub dwa kroki do tyłu i znów walisz wzmocnionym.. i to wszystko.. to już wilki wymagają więcej myślenia przy walce gdy robią uniki na boki.. reszta NPC jest tragiczna.. z finalnym bossem na czele, który jest po prostu tragiczny..
co do samej gry.. ilość bugów jak w G3.. może czasami naprawiono parę rzeczy, ale skopano za to inne.. np. opisy skrzyń - nie wiadomo, która jest pusta, a która nie.. NPC - wbiegają bez problemu na skały, na które my ledwo co się cudem wdrapaliśmy (wygląda to komicznie przy zwierzaczkach z nóżkami na 10 cm).. wdrapywanie się - możemy wdrapać się na ścianę większą od naszej postaci, a za chwilę mamy problem by wskoczyć na półkę, która jest na wyskości pasa.. pomijam już fakt, że na niektóre obiekty nie możemy najzwyczajniej wejść, mimo iż są masywne i płaskie (np. urny w podziemiach).. parodia..
Tę wieść skomentowano 12 razy.
Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.