Warning: Undefined array key "autologin" in /usr/home/peronczyk/domains/insimilion.pl/insimilion/twierdza/index.php on line 25 Arcanum • Rasy • INSIMILION

    Arcanum


    Rasy

    Działy gier » Arcanum » Opisy
    Autor: Magnus
    Utworzono: 14.02.2009
    Aktualizacja: 15.02.2009

    Ludzie

    Ludzie nie otrzymują specjalnych modyfikatorów do cech i zdolności. To najbardziej liczebna i rozprzestrzeniona rasa w Arcanum; ludzkie miasta i królestwa są liczne na całym kontynencie. Z innymi rasami współpracują równie chętnie co gnomy i są w stanie krzyżować się z każdą z pozostałych ras (stąd półelfy, półorki i półogry). Nie mając wrodzonych predyspozycji w kierunku magii ani technologii, przodują jednak w wyścigu technologicznym. Żyjąc krócej niż większość ras i mając zacięcie do majsterkowania, ludzie prawdopodobnie liczą najbardziej na szybki zwrot inwestycji w technologie.
    Komentarz: Ludzie to najlepsza obok gnomów rasa, jeżeli chcesz stworzyć wszechstronną postać, która będzie mogła posługiwać się zarówno magią, jak i technologią, a poza tym rozwijać się w kierunku wojownika czy złodzieja. Dzięki temu utrzymasz równowagę w świecie ciągłej rywalizacji magów i technologów oraz unikniesz dyskryminacji z którejś z tych stron. Pamiętaj jednak, że postać dobra we wszystkim, jest tak naprawdę dobra w niczym. Oczywiście możesz stworzyć człowieka będącego np. czystym magiem czy wojownikiem, jednak to najgorsze rozwiązanie, do tego bowiem o wiele bardziej nadają się inne rasy.

    Krasnoludy

    Postać otrzymuje +1 do siły, +1 do kondycji, 15% do zdolności technologicznych oraz +2 do wszystkich umiejętności technicznych. Traci za to 1 punkt charyzmy i zręczności, a także jest poszkodowana, jeśli chodzi o magie - jej czary kosztują 2 razy więcej. Krasnoludzcy mężczyźni są niscy, krępi i brodaci, choć bardzo szerocy i tędzy jak na swój wzrost, zazwyczaj są muskularni, nie tłuści. Krasnoludy to ciężko pracujące, dumne istoty, które wydają się być całkowicie pozbawione poczucia humoru - pomimo tego, że większość z nich lubi się napić dobrego miodu. Krasnoludy szybko wydają sądy i szybko wpadają w gniew. Nie lubią elfów, lecz szanują ludzi i gnomy.
    Komentarz: Krasnoludy mają największy ze wszystkich ras potencjał technologiczny, i należy go wykorzystać. Poza tym, dzięki premii +1 do siły, są także świetnymi wojownikami, a kowalstwo pozwala na wykucie wcale niezłej broni do walki wręcz. Niestety, nie sprawdzają się one w klasie złodzieja (-1 zręczności) ani perswazyjnego negocjatora (-1 do charyzmy), nie mówiąc już o magu (2 razy droższe czary względem pozostałych ras). Pamiętaj także, że wraz z rozwojem twoich umiejętności technologicznych będzie rosła niechęć magów do twojej postaci. Poza tym grając krasnoludem, nienawidzisz elfów, tak samo jak one ciebie.

    Elfy

    Postać zyskuje +1 do zręczności, siły woli i urody, a także 15% do zdolności magicznych, ale traci 2 punkty kondycji, 1 punkt siły i 2 stopnie wszystkich umiejętności technicznych. Elfy są smukłe i blade. Posiadają naturalną, egzotyczną urodę, która jest przedmiotem zawiści pośród innych ras. Elfy są urodzonymi filozofami, marzycielami i poetami Arcanum. Najchętniej żyją blisko lasów i rzek, spędzając czas na zabawach, śpiewach i dyskusjach. Elfy bywają aroganckie w stosunku do innych ras, a szczególnie nie trawią krasnoludów.
    Komentarz: Elfy w świecie Arcanum można nazwać przeciwieństwem krasnoludów. Konflikt między tymi dwoma rasami jest zaostrzony jeszcze bardziej za sprawą magii i technologii. Tak więc elfy otrzymują premie do zdolności magicznych i siły woli, co czyni ich doskonałymi magami. Wcale nieźle mogą się także sprawdzić jako łowcy za sprawą dodatkowego punktu zręczności. Rozwój magii będzie powodował wzrost niechęci wszelkich postaci technologicznych do twego bohatera, szczególnie sprzedawców. I, rzecz jasna, nie przepadasz za krasnoludami, delikatnie mówiąc.
    Oczywiście, jeśli lubisz wyzwania, nic nie stoi na przeszkodzie, aby zrobić elfa-technologa. Będziesz jednak musiał znieść stratę 2 stopni wszystkich umiejętności technologicznych.

    Półelfy

    Postać zyskuje +1 do zręczności i urody, a także 5% do zdolności magicznych, ale traci 1 punkt kondycji i 1 stopień wszystkich umiejętności technicznych. Budową i wyglądem półelfy przypominają bardziej swoich ludzkich rodziców, chociaż niektóre mają spiczaste uszy i blade, delikatne elfie rysy. Niektóre półelfy zachowują się jak ludzie, inne jak elfy, lecz większość z nich ma małą słabość - lubią spędzać czas na świerzym powietrzu. Półelfy z reguły nie bywają aroganckie jak elfy, przez co zazwyczaj są lubiane.
    Komentarz: W zasadzie półelfy niewiele różnią się od elfów. Otrzymują tylko mniejszą premię do magii oraz mniejszą stratę jeśli chodzi o technologie. Są wprawdzie nieco bardziej lubiane od czystej krwi elfów, ale podczas gry ta różnica jest praktycznie niezauważalna.

    Gnomy

    Postać otrzymuje +2 do siły woli, 2 stopnie targowania się oraz +10 do reakcji, lecz traci -2 do kondycji. Gnomy mają niski wzrost i bardzo małe nosy. Chociaż zazwyczaj nie mają nadwagi, w dojrzałym wieku często zyskują okrągły brzuszek. Gnomy to bardzo ciężko pracująca rasa, czująca się jak w domu zarówno w miastach i podziemiach jak i w lasach. Ponieważ dobrze współżyją z innymi rasami i ponadto uwielbiają złoto, zazwyczaj zostają kupcami i handlarzami. Podobnie jak ludzie nie mają żadnych szczególnych predyspozycji do magii czy technologii. Mogą używać obu, lecz najczęściej od obu stronią.
    Komentarz: Gnomy to doskonały wybór, jeśli chcesz charyzmatyczną postać, która więcej zadań wykona używając swojego języka niż miecza czy pistoletu. Poza tym gnom to świetny handlarz, otrzymuje na początek gry 2 stopnie targowania się, a jeśli rozwiniesz tę umiejętność, będziesz mógł sprzedawać swoje przedmioty po wysokich cenach, zaś kupować po niezwykle niskich. Tak więc jeśli wolisz przegadywać innych niż ich zabijać, to gnom będzie najlepszą dla ciebie rasą. Oczywiście nie zapominaj, że gnomy, podobnie jak niziołki, nie mogą nosić ubrań przeciętnych rozmiarów, takich jak ludzkie czy elfie.

    Niziołki

    Postać otrzymuje +2 do zręczności, 2 stopnie skradania się, 1 stopień uników i 5% szansy na trafienie krytyczne, kosztem -3 do siły. Niziołki to niski lud, niższy nawet od gnomów i krasnoludów. Uwielbiają gotować i jeść, przez co mają skłonność do nadwagi. Nie noszą butów, gdyż ich owłosione stopy mają twardą podeszwę - co oznacza także, że potrafią być bardzo ciche, jeśli tego sobie życzą. Niziołki są spokojnym wiejskim ludem, który raczej nie para się ani magią, ani technologią, choć nic nie zabrania im się tym zajmować. Inne rasy uważają je za leniwe. Ale pomimo tego są ogólnie lubiane.
    Komentarz: Nizołki to chyba jedyna sensowna klasa, jeśli chcemy grać złodziejem. Początkowe premie pozwalają już w pierwszych etapach gry świetnie się sprawować w tej roli. Odpowiednio rozwijając złodziejskie umiejętności, w późniejszym etapie gry będziemy mogli niemal do każdego zakraść się i obłupić go z wszelkich bogactw. Także rozwinięcie uników i ataku z zaskoczenia u niziołka-złodzieja jest niezwykle ważne, ponieważ takowa postać nie ma zbyt wiele siły i kiepsko sprawuje się w bezpośredniej walce (tu trzeba zdać się na towarzyszy). Wybierając tę rasę nie zapominaj, że wiele ubrań, z racji twej drobnej budowy, nie będzie na ciebie pasować.

    Półorki

    Postać zyskuje +1 do wytrzymałości, +1 do siły, 2 stopnie do umiejętności Walka i Uniki oraz dodatkowe 10% do odporności na zatrucia, lecz traci 2 punkty urody i charyzmy. Półorki są zazwyczaj owocem krótkiego związku między chętnym orkowym ojcem i niechętną, ludzką matką. To sprawia, że półorki są pogardzanym elementem ludzkiej populacji. Większość półorków mogłaby uchodzić za ludzi (chociaż bardzo brzydkich), ale zazwyczaj mają jakąś cechę, która zdradza ich orkowe pochodzenie (zadarty nos, nadmierne owłosienie, okropny charakter) czujnemu obserwatorowi. Są często dyskryminowane przez ludzi, którzy odkryją ich pochodzenie. Półorki są porywcze i okrutne jak ich orkowi rodzice. Niektóre z nich nauczyły się kontrolować złość, ale to zazwyczaj oznacza, że zamiast zaatakować od razu, uknują plan zemsty.
    Komentarz: Półorki to jedna z najlepszych ras na wojownika, co widać po premiach do siły i wytrzymałości oraz początkowych 2 punktach w umiejętności w walce i w unikach. Do tego 10% do odporności na zatrucia - i czegóż chcieć więcej! Utrudnieniem podczas gry będzie dyskryminacja ze strony innych ras, co jednak nie jest zbyt wielkim problemem.

    Półogry

    Postać zyskuje +4 do siły i 10% do odporności na obrażenia, lecz za to traci 1 punkt urody, 4 punkty inteligencji i 2 stopnie skradania się. Półogry są na pół ludźmi, na pół ogrami, co jest raczej rzadką kombinacją . Są olbrzymie i ciężkie, dlatego też nie mogą używać większości zbroi i niektórych przedmiotów. Z wyglądu przypominają swych ogrzych rodziców, lecz nie są aż tak brutalne. Trudno je rozzłościć i zdają się być łagodne w stosunku do mniejszych od siebie. Pracując jako ochrona, wypełniają obowiązki aż do śmierci. Ze względu na swe rozmiary nie są dyskryminowane w siedliskach ludzi.
    Komentarz: Półogry mają zdecydowanie największy potencjał wojowniczy. Jeśli jednak chcesz grać tą rasą, to licz się z tym, że będziesz musiał zainwestować kilka punktów postaci we współczynnik inteligencji, najlepiej na początku gry, abyś mógł się posługiwać artykułowaną mową. Półogry bowiem zaczynają ze śmiesznie małą ilością punktów inteligencji. Poza tym, nie będziesz mógł nosić wszystkich ubrań.




    Komentarze

    Ten artykuł skomentowano 0 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.




    Ten artykuł skomentowano 0 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.


    Pseudonim
    E-mail
    Treść Dostępne tagi: [cytat][/cytat], [url=http://][/url]
    Przepisz poprawnie podane słowa mnustwo orkuw