Warning: Undefined array key "autologin" in /usr/home/peronczyk/domains/insimilion.pl/insimilion/twierdza/index.php on line 25 Arcanum • Schematy • INSIMILION

    Arcanum


    Schematy

    Działy gier » Arcanum » Poradniki
    Autor: wojjoo
    Utworzono: 15.09.2008
    Aktualizacja: 22.12.2009

    Witaj, podróżniku. A więc i Ty, podobnie jak wielu przed Tobą, tak jak i wielu będzie po Tobie, pragniesz dowiedzieć się, czym są owe tajemnicze Schematy, te szkice, opatrzone zaledwie kilkoma zdaniami, które stanowią źródło wiedzy każdego technologa, źródło jego potęgi.

    Otóż każdy Schemat jest jak gdyby instrukcją, która pokazuje, jak w łatwy sposób z dwóch, zazwyczaj tanich i pospolitych składników, stworzyć nowy, przydatny przedmiot. Dzięki niemu technolog jest w stanie zbudować wszelkiego rodzaju broń, elementy pancerza, różne eliksiry i specyfiki wspomagające organizm i wiele, wiele innych.

    Schematy, oprócz podziału według odpowiednich gałęzi rozwoju technologicznego, możemy podzielić na dwie kategorie - te, których nauczyć się można wraz z własnym rozwojem i zdobywaniem doświadczenia oraz znaleźne, specjalne Schematy, które trzeba najpierw odnaleźć gdzieś w świecie gry, zanim będzie można się ich nauczyć. Aby poznać znaleziony Schemat, należy w oknie ekwipunku kliknąć nań prawym przyciskiem myszy.

    A teraz proszę przyjrzeć się poniższemu obrazkowi. Przedstawia on jeden ze Schematów, na które natknąć się można w czasie przygód.

    Zacznijmy od początku. Aby przejrzeć Schematy, które nasz bohater aktualnie zna, należy kliknąć [1]. Otworzy się wtedy przedstawione powyżej okno. Klikając [2], otworzymy znane Schematy, których bohater sam się nauczył, a klikając [3], Schematy, które znalazł podczas gry.

    W miejscu oznaczonym jako [4] widnieje nazwa Schematu, jego opis oraz rysunek.

    W punktach [5] i [6] pokazane są składniki wymagane do stworzenia nowego przedmiotu. Oprócz nich dostrzec możemy symbole odpowiednich dziedzin technologicznych oraz pewne liczby. Oznaczają one poziom umiejętności jaki musimy uzyskać w danej szkole, aby być w stanie stworzyć przedmiot ze Schematu.

    I tak, aby stworzyć Naładowany Miecz bohater musi posiadać Kondensator i Wyważony Miecz. Oprócz tego, jego stopień wyszkolenia w szkole Elektryki musi wynosić co najmniej 40, a stopień wyszkolenia w Kowalstwie musi być większy lub równy 5.

    Jeżeli stworzenie jakiegoś przedmiotu wymaga od nas umiejętności w dziedzinie technologicznej, w której się nie szkoliliśmy, mimo wszystko możemy go zrobić. Otóż, będąc w Tarancie, wystarczy udać się na ul. University Court 24. W pokoju położonym na końcu korytarza znajdziemy pewnego krasnoluda, Księgarza Uniwersyteckiego, u którego zakupić możemy podręczniki technologiczne. Podnoszą one nasz stopień umiejętności w danej dziedzinie o tyle punktów, ile wynosi nasza Inteligencja (jeżeli nasza postać posiada życiorys 'Genialny Idiota', premia do umiejętności będzie wynosiła 1). Każdy podręcznik kosztuje 750 SZ i waży 200 kamieni.

    Nawiązując do powyższego przykładu - przyjmijmy, że gramy technologiem rozwijającym Kowalstwo, ale nie mającym pojęcia o Elektryce. Przyjmijmy, że jego Inteligencja wynosi 15. Może on stworzyć Naładowany Miecz, jeżeli zakupi u Księgarza Uniwersyteckiego 3 podręczniki Elektryki (do stworzenia przedmiotu potrzeba stopnia umiejętności 40, każdy podręcznik daje nam premię w wysokości 15, zatem w sumie osiągamy wynik 45). Podręcznikami możemy podnieść naszą umiejętność nawet do maksymalnego poziomu, co daje nam możliwość stworzenia praktycznie każdego przedmiotu.

    Pola oznaczone jako [5] i [6] mogą być podkreślone jednym z trzech kolorów:

    • złotym, gdy nasze umiejętności są zbyt niskie,
    • czerwonym, gdy nie posiadamy wymaganego przedmiotu,
    • zielonym, gdy spełniamy wymagania dotyczące umiejętności i gdy posiadamy wymagany przedmiot.

    Gdy oba pola są zaznaczone na zielono, klikamy [7], et voila! Stworzyliśmy nowy, potężny przedmiot.

    I oto cała wiedza potrzebna do praktycznego wykorzystania Schematów w grze. Poniżej przedstawiam Schematy, których możemy się nauczyć wraz ze zdobywaniem kolejnych poziomów doświadczenia, a także te, które udało mi się odnaleźć podczas gry (w spisie brakuje co najmniej trzech). Wszystkie opatrzone krótkim opisem działania i komentarzem.

    Na koniec jeszcze jedna uwaga na temat Schematów znalezionych podczas gry - na większość można losowo natknąć się w sklepach, przy kilku wyjątkach podaje miejsca, w których można je zdobyć.

    Zapraszam do lektury.


    Zielarstwo

    Schematy, których uczymy się wraz z rozwojem postaci

    Maść Lecznicza
    Opis: Lecz swe rany szybko i łatwo! Wykorzystaj naturalne właściwości lecznicze Korzenia Ginka i Łodygi Kadury! Wylecz się i odzyskaj energię biologiczną bez konieczności odpoczynku ani długiej hospitalizacji!
    Składniki: Korzeń Ginka, Łodyga Kadury
    Komentarz: Podstawowy środek leczniczy - przywraca 20 PŻ, działa zarówno na magów, jak i technologów. Bardzo użyteczna rzecz.

    Rozbudzacz
    Opis: Postęp w nauce zielarstwa umożliwił stworzenie specyfiku natychmiast przywracającego wigor ciału i umysłowi. Mieszając ze sobą liście Koki i Tytoniu, tworzysz orzeźwiający roztwór, z którym nie może się równać żadne zaklęcie magiczne.
    Składniki: Liście Koki, Liście Tytoniu
    Komentarz: Rozbudzacz przywraca postaci 20 Punktów Zmęczenia i, tak jak Maść Lecznicza, działa zarówno na magów, jak i technologów. Warto mieć parę jego sztuk w ekwipunku.

    Odtrutka
    Opis: Regeneracyjne właściwości Łodygi Kadury wykorzystane ponownie, tym razem w błyskawicznie działającej odtrutce. Mieszanka zawierająca ten sam jad, który zwalcza, jest naprawdę niezbędnym elementem ekwipunku każdego technologa podróżującego przez pustkowia! Bez smaku! Doskonale pasuje do porannej filiżanki herbaty!
    Składniki: Jad, Łodyga Kadury:
    Komentarz: Jak nietrudno się domyślić, Odtrutka neutralizuje wszelkie trucizny. Mimo iż niewielu przeciwników posługuje się trucizną, są oni niezwykle irytujący - w wypadku spotkania z nimi, Odtrutka może się nam przydać.

    Spowalniacz Zmęczenia
    Opis: Masz dość sytuacji, w których braknie ci sił na sekundy przed decydującym starciem? Przestań się martwić raz na zawsze, ponieważ mieszanka Rozbudzacza i Wiedźmiego Jadu nauczy twe ciało oszczędniejszego zużywania energii! Zdasz śmiertelny cios tak samo łatwo jak pierwsze uderzenie! Czyż to nie wspaniałe?
    Składniki: Rozbudzacz, Wiedźmi Jad
    Komentarz: Spowalniacz Zmęczenia sprawia, że nasza postać wolniej traci Punkty Zmęczenia. Warto wykorzystać przed walką lub dłuższym biegiem.

    Przyspieszacz Zdrowienia
    Opis: Ciało to skomplikowana maszyna z systemem samonaprawiania - nadzwyczaj skutecznym, ale z reguły bardzo powolnym. Rzadko dysponujemy czasem na to, aby pozwolić naturze na wykonanie zdania, stąd też Przyspieszacz Zdrowienia - mieszanka Maści Leczniczej i liści Koki. Wyobraź sobie zaskoczenie na twarzach swoich wrogów, gdy roześmiejesz się im się w twarz zamiast paść trupem!
    Składniki: Maść Lecznicza, Liście Koki
    Komentarz: Przedmiot kompletnie nieprzydatny w walce, ale warto użyć go już po jej zakończeniu. Przywraca 1 punkt życia co 5 sekund, efekt trwa dwie minuty (w sumie przywraca 24 PŻ).

    Cudowny Lek
    Opis: We współczesnym świecie lekarstw na wszystko i sprytnych sprzedawców często trafiamy na produkt, który miał czynić cuda, a jest zwykłą, zabarwioną wodą. Inaczej ma się jednak sprawa z Cudownym Lekiem! Z połączenia Przyspieszacza zdrowia i zwykłych Maków powstaje nadzwyczajny produkt regeneracyjny, przywracający zarówno twoje zdrowie, jak i energię! Efekt gwarantowany!
    Składniki: Przyspieszacz Zdrowienia, Maki
    Komentarz: Połączenie Maści Leczniczej i Rozbudzacza o wzmocnionym działaniu - przywraca 60 PŻ i 60 PZ. Użyteczne.

    Pełne Uzdrowienie
    Opis: Rzadko wynalazki naukowe całkowicie zmieniają oblicze świata, ale Pełne Uzdrowienie właśnie do nich należy. Poprzez dodanie do Cudownego Leku odrobiny Podejrzanej Mikstury powstaje cud myśli technicznej, znany pod nazwą Pełnego Uzdrowienia. Całkowicie przywraca zdrowie i energię życiową! Neutralizuje wszelkie trucizny!
    Składniki: Cudowny Lek, Podejrzana Mikstura
    Komentarz: Szczyt możliwości leczniczych - przywraca wszystkie utracone punkty życia i zmęczenia, dodatkowo leczy z trucizny. Polecam.

    Schematy znalezione podczas gry

    Niezwykłe Lekarstwo
    Opis: Sądzisz, że nic już cię nie zaskoczy? Niezwykłe Lekarstwo zachwieje twoim światopoglądem! Mieszanka Cudownego Leku i Wzmacniacza to niewiarygodny eliksir, który nie tylko cię uleczy, ale również na pewien czas zwiększy tempo naturalnej regeneracji twojego ciała.
    Składniki: Cudowny Lek, Wzmacniacz
    Wymagane umiejętności: Zielarstwo 85, Chemia 55
    Komentarz: Działanie Niezwykłego Lekarstwa jest niemal identyczne z działaniem Cudownego Leku. Przywraca 60 PŻ i 60 PZ, zwiększone tempo naturalnej regeneracji nie zostało zaobserwowane.

    Okulary Klanu Koła
    Opis: Nie odnajdą nigdy Koła
    Szukający zwykłym wzrokiem
    Jeno ten je dojrzeć zdoła
    Kto kryształu spojrzy okiem
    Miejsce: Wyspa Rozpaczy
    Składniki: Okulary, Kryształ z Kathornu
    Wymagane umiejętności: brak
    Komentarz: Okulary te (lub Schemat pokazujący, jak je stworzyć) zdobywamy wraz z rozwojem wątku głównego. Są nam potrzebne, by dostać się do siedziby Klanu Koła.

    Otrzeźwiacz
    Opis: Niedawno skończona bitwa dała ci się we znaki? Zastanawiasz się, czy w ogóle będziesz w stanie unieść miecz? Sięgnij po Otrzeźwiacz! Mieszanka Rozbudzacza oraz Przyspieszacza Zdrowienia da ci potężnego kopa i pozwoli stoczyć kolejne walki bez zadyszki!
    Składniki: Rozbudzacz, Przyspieszacz Zdrowienia
    Wymagane umiejętności: Zielarstwo 70
    Komentarz: Otrzeźwiacz przywraca postaci, która go użyje 25 PŻ i 25 PZ. Bardzo przydatny przedmiot. Efekt nie kumuluje się (jeżeli zastosowaliśmy właśnie jeden Otrzeźwiacz, to drugi, użyty bezpośrednio po tamtym, nie przyniesie efektów).

    Reanimator
    Opis: [Ten schemat wydrukowany jest na dziwnym gatunku papieru i wygląda na bardzo stary. Litery są wyblakłe i niemal nie do odczytania.] Eksperymenty z siłą życiową [...] chemiczne składniki regenerujące [...] niesamowite efekty [...] żyje i normalnie funkcjonuje [...] postępy [...] nauka Vendigroth [...]
    Miejsce: Wyspa Rozpaczy.
    Składniki: Pełne Uzdrowienie, Duży Kondensator
    Wymagane umiejętności: Zielarstwo 90, Elektryka 40
    Komentarz: W przeciwieństwie do Nekromizera, Reanimator nie przywołuje do życia bezmyślnych zombie. Ożywione za jego pomocą stworzenia są takie same, jak w momencie poprzedzającym ich śmierć (ten sam poziom, statystyki, ekwipunek i nastawienie do postaci).

    Chemia

    Schematy, których uczymy się wraz z rozwojem postaci

    Silna Trucizna
    Opis: Chemia to podstawa całej biologii, przyczyna zarówno narodzin życia, jak i jego zakończenia. Właśnie w związku z tym drugim powstała niezwykle efektywna płynna trucizna. Poprzez zmieszanie zwykłych przedmiotów codziennego użytku, takich jak Wybielacz Monroe'a oraz Wody Życia Varhama, powstaje silna trucizna, za pomocą której można pozbyć się szkodników - czy to orków, czy innych!
    Składniki: Wybielacz, Woda Życia Varhama
    Komentarz: Potraktowany Silną Trucizną przeciwnik traci swoje Punkty Życia w szybkim tempie, efekt utrzymuje się naprawdę długo. Polecam.

    Ogniwo
    Opis: Intensywne badania dotyczące chemicznych właściwości metali i płynów zaowocowały wyprodukowaniem tego cudu ery technicznej. Naładowany Elektrolit umieszczony pomiędzy Metalowymi Płytkami stanowi doskonałe przenośne źródło energii.
    Składniki: Elektrolit, Metalowe Płytki
    Komentarz: Tani sposób otrzymywania baterii - z jednej dawki Elektrolitu i jednego zestawu Metalowych Płytek otrzymujemy ich 50.

    Zwierzęcy Zapach
    Opis: Ostatnim marzeniem spokojnego podróżnika jest bycie zmasakrowanym przez dzikie bestie w środku ciemnego lasu. Tym, którzy często podróżują przez niebezpieczne tereny, jedno muśnięcie mieszanką Bromku i Perfum 'Poranna Gwiazda' pozwoli ominąć nawet najdziksze stworzenia bez zwracania ich uwagi. [Używanie mikstury podczas miesięcy wiosennych nie jest zalecane.]
    Składniki: Bromek, Perfumy 'Poranna Gwiazda'
    Komentarz: Gdy użyjemy tego specyfiku przed (podkreślam PRZED, nie możemy użyć Zwierzęcego Zapachu w momencie, gdy zwierz już nas zauważył i atakuje) spotkaniem z dzikimi zwierzętami (wilki, niedźwiedzie itp.) pozostaną one w stosunku do nas neutralne. Może się przydać niskopoziomowej postaci, która boi się niedźwiedzia Grizzly.

    Żrący Kwas
    Opis: Wędrowny naukowiec często potrzebuje bezpośrednich rozwiązań złożonych problemów. Dobrą propozycją dla zdecydowanych techników jest mieszanka Kwasu Karbolowego Pete'a oraz Tabletek Siarkowych, będąca jedną z najbardziej żrących substancji znanych w świecie Arcanum. Kilka kropelek wystarczy, aby niemal całkowicie zniszczyć dowolny przedmiot. Rozważ nieskończoną ilość zastosowań.
    Składniki: Kwas Karbolowy, Tabletki Siarkowe
    Komentarz: Za pomocą Żrącego Kwasu można zniszczyć wszelkie drzwi i pojemniki (trzeba mieć pod ręką kilka sztuk), zadaje też pewne obrażenia przeciwnikom. Może się przydać, jeżeli nie potrafimy otworzyć jakiegoś zamka.

    Halucynogen
    Opis: Tajemnice mózgu zostają odkryte dzięki temu produktowi, mieszance Grzybów i Wody Życia Varhama. Halucynogenem z łatwością obezwładnisz swoich wrogów; użyj specyfiku na dowolnym przeciwniku, a ujrzy on fantastyczne i przerażające iluzje, wszystkie istniejące wyłącznie w jego umyśle! Bądź nieubłaganą neurologiczną nemezis!
    Składniki: Grzyby, Woda Życia Varhama
    Komentarz: Przeciwnik, na którym użyjemy Halucynogenu, przerażony rzuci się do ucieczki (najczęściej wygląda to jednak tak, że biega on za naszym bohaterem). Nie będzie on nas atakował, możemy go wówczas spokojnie zabić. Bardzo dobry przedmiot.

    Paralizator
    Opis: Bywa, że zabicie przeciwnika nie jest najlepszym rozwiązaniem. Z myślą o takich sytuacjach powstał Paralizator, mieszanka Chlorku Potasu i Silnej Trucizny, która obezwładnia niemal każdego przeciwnika, zdając go na twoją łaskę i niełaskę. Zlituj się lub torturuj - tak czy siak będziesz górą!
    Składniki: Chlorek Potasu, Silna Trucizna
    Komentarz: Paralizator (jak można się domyślić) paraliżuje istotę, wobec której zostanie wykorzystany. Efekt utrzymuje się przez 7 sekund. Sparaliżowany przeciwnik jest automatycznie trafiany. Wspaniała rzecz.

    Anestetyk
    Opis: Zastanawiasz się w jaki sposób przekraść się obok tego nadzwyczaj czujnego strażnika? Oto odpowiedź! Mieszają Halucynogen i Bromek otrzymujesz niesamowity Anestetyk, stosowany zazwyczaj przez chirurgów przy skomplikowanych operacjach. Jedna kropelka, a wróg spędzi najbliższych kilka dni w objęciach Morfeusza!
    Składniki: Halucynogen, Bromek
    Komentarz: 'Najbliższych kilka dni' to przesada. Przeciwnik traci ok. 100 PZ i pada nieprzytomny na ziemię, a w tym czasie nasza drużyna spokojnie się go pozbywa.

    Schematy znalezione podczas gry

    Eliksir Paraliżujący
    Opis: Bywa, że zabicie przeciwnika nie jest najlepszym rozwiązaniem. Z myślą o takich sytuacjach powstał Eliksir Paraliżujący, mieszanina Grzybów i Wody Życia Varhama, która obezwładnia niemal każdego przeciwnika, zdając go na twoją łaskę i niełaskę. Zlituj się lub torturuj - tak czy siak będziesz górą!
    Miejsce: Wyspa Półogrów
    Składniki: Silna Trucizna, Wino
    Wymagane umiejętności: Chemia 75
    Komentarz: Eliksir ten działa zupełnie tak samo jak Paralizator. Jego przewagą nad tym drugim są mniejsze koszty utworzenia i niższy wymagany poziom umiejętności.

    Nekromizer
    Opis: Zawsze jesteś ostatnią żywą istotą na placu boju, otoczoną ciałami przyjaciół, którym się nie powiodło? Cóż, dzięki mocom zawartym w Nekromizerze mogą ci się jeszcze na coś przydać! Połącz Wzmacniacz z Dużym Kondensatorem, a przywołasz do życia (lub raczej nieżycia) nawet najbardziej zmasakrowane zwłoki!
    Miejsce: Kopalnie Klanu Kamiennego Ostrza.
    Składniki: Wzmacniacz, Duży Kondensator
    Wymagane umiejętności: Chemia 55, Elektryka 40
    Komentarz: Za pomocą Nekromizera możemy ożywić poległych przeciwników, którzy przez jakiś czas (lub do śmierci) będą nam służyć jako bezmyślne zombie. Warto używać na zwłokach wysokopoziomowych wrogów.

    Wytłumiacz Mentalny
    Opis: Szukasz przewagi nad wrogim magiem? Wytłumiacz Mentalny powstał specjalnie dla ciebie! Dzięki zmieszaniu Kwasu i Cudu Umysłu otrzymasz potężną broń, którą stępisz siłę woli przeciwnika. Posiekasz go na kawałki, podczas gdy on wciąż będzie się zastanawiał nad najprostszymi czarami!
    Miejsce: Kopalnie Klanu Czarnej Góry.
    Składniki: Żrący Kwas, Cud Umysłu
    Wymagane umiejętności: Chemia 70, Terapeutyka 85
    Komentarz: Przedmiot ten obniża Siłę Woli każdego przeciwnika. Szczególnie przydatny w walce z magami - jeżeli spróbują rzucić jakieś potężniejsze zaklęcie, najpewniej stracą przytomność. Polecam.

    Wzmacniacz
    Opis: Dopadła cię chandra tuż przed pojedynkiem na śmierć i życie? Przysypiasz przed decydującym starciem? Skorzystaj ze Wzmacniacza! Mieszanka zawartości zwykłej butelki wina i Wody Życia Varhama stworzy eliksir, który przywróci ci energię i krwiożerczość!
    Składniki: Wino, Woda Życia Varhama
    Wymagane umiejętności: Chemia 10
    Komentarz: Wzmacniacz zwiększa odporność na obrażenia postaci, która go użyje o 30. Bardzo dobry przedmiot, a przy tym tani i nie wymagający wielkich umiejętności.
    Uwaga - lepiej nie próbować kumulowania efektu. Jeżeli spróbujemy wykorzystać kolejny Wzmacniacz bezpośrednio po zaaplikowaniu poprzedniego, stracimy trochę życia, a nasza odporność na obrażenia powróci do podstawowej wartości.

    Elektryka

    Schematy, których uczymy się wraz z rozwojem postaci

    Lampa Elektryczna
    Opis: W tym małym urządzeniu uwięziono najpotężniejsze siły natury, a wszystko to dzięki połączeniu małego żarnika i zwykłej domowej latarni. Uwięziwszy prąd elektryczny w żarniku, każdy może teraz wejść w najciemniejsze miejsca bez dyskomfortu, który powoduje dymiąca i kapiąca pochodnia.
    Składniki: Latarnia, Żarnik
    Komentarz: Lampa Elektryczna świeci dłużej i jaśniej niż zwykła Latarnia. Nieoceniona w mrocznych podziemiach.

    Naładowany Pierścień
    Opis: Badania wykazały pozytywny wpływ prądu elektrycznego na system nerwowy, zaś ten maleńki wynalazek jest sprawdzeniem tegoż wpływu w praktyce. Połączenie Miedzianego Pierścienia i Kondensatora daje użytkownikowi zwiększony refleks i siłę.
    Składniki: Miedziany Pierścień, Żarnik
    Komentarz: Pierścień ten zwiększa zręczność posiadacza o 2, co wpływa na jego klasę pancerza i szybkość. Efekt kumuluje się (nałożenie dwóch pierścieni zwiększy zręczność aż o 4 punkty!). Przydatne dla każdej postaci.

    Spektrometr Przepływu mocy
    Opis: Ostatnie badania wykazały silne powiązania pomiędzy elektrycznością a magią. Efektem tych badań jest niesamowity Spektrometr Przepływu Mocy! Połączenie Kompasu i Małych Części Elektrycznych pozwala wykryć najzdradliwsze pułapki, nawet te, które zostały założone przy użyciu magii!
    Składniki: Kompas, Małe Części Elektryczne
    Komentarz: Przedmiot przydatny dla postaci nie umiejącej wykrywać pułapek. Dodatkowo, dzierżony w lewej ręce, zwiększa klasę pancerza o 10.

    Porażająca Laska
    Opis: Z pomocą technologii nawet najprostsze przedmioty mogą się stać potężnymi narzędziami zagłady. Przyczepiając zwykły Duży Kondensator elektryczny do dowolnej laski tworzymy Porażającą Laskę! Jedno dotknięcie tym cudem techniki powoduje śmiertelne wyładowania elektryczne!
    Składniki: Laska, Duży Kondensator
    Komentarz: Kiepska broń. Zwykła Laska zadaje 2-9 obrażeń, a Porażająca Laska 5-10. Różnica nieznaczna. Przedmiot ten opłaca się tworzyć jedynie z myślą o Pręcie Tesli.

    Kapelusz Inwersji
    Opis: W otchłani historii zaginęły już czasy, kiedy wojownicy polegali jedynie na sile swojego miecza - teraz jeden nabój z byle jakiego pistoletu może zakończyć życie najpotężniejszego z nich. Ale ty nie masz się już czym martwić - połączenie Cylindra i Cewki Elektrycznej, szerzej znane jako Kapelusz Magnetycznej Inwersji, utworzy silne pole magnetyczne z łatwością odchylające pociski i strzały!
    Składniki: Cylinder, Cewka Elektryczna
    Komentarz: Interesujące nakrycie głowy, bardzo lekkie, ale i bardzo pożyteczne - zwiększa odporność na obrażenia o 20. Polecam każdej postaci walczącej wręcz.
    Uwaga - miałem pewien problem używając tego przedmiotu. Otóż po wybraniu na mapie okolicy ścieżki, którą chciałem, by poruszał się mój bohater i kliknięciu na 'idź wyznaczoną trasą', moja postać często się zacinała i nie ruszała z miejsca. Problem znikał po zdjęciu Kapelusza. Zalecam ostrożność.

    Kamizelka Lecznicza
    Opis: Potrzebujesz troszeczkę więcej wigoru i werwy podczas długich podróży? Skorzystaj z dobrodziejstw Kamizelki Leczniczej! Podobnie jak Naładowany Pierścień, ten genialny pierścień wykorzystuje naturalne pole elektryczne użytkownika do zwiększenia tempa zdrowienia i likwidacji zmęczenia! Dodatkowo wszystko w zgodzie z obowiązującą modą!
    Składniki: Zbroja Skórzana, Elektryczna Uprząż
    Komentarz: Dobry pancerz. Statystyki lepsze niż u zwykłej Skórzanej Zbroi, dodatkowo przyspiesza leczenie. Warto ubrać weń naszych wojowników. Uwaga - bez względu na to, jaką rasą gramy, stworzona Kamizelka będzie zawsze w rozmiarze dużym.

    Pręt Tesli
    Opis: Przez długie lata człowiek podziwiał siłę piorunów, ale dopiero niedawno nauczył się zamykać piorun w przedmiocie - przedmiotem tym jest Pręt Tesli. Ten daleko bardziej zaawansowany technicznie kuzyn Porażającej Laski ciska potężne pioruny w niczego nie spodziewających się przeciwników! Porażenia i poparzenia gwarantowane!
    Składniki: Porażająca Laska, Cewka Tesli
    Komentarz: Znacznie potężniejsza wersja Porażającej Laski. Pręt Tesli zadaje od 10 do 40 obrażeń, jest dość szybki i wytrzymały. Dobry dla każdego wojaka. Należy jednak pamiętać o zapasie baterii, bowiem każdy cios kosztuje nas jedną.

    Schematy znalezione podczas gry

    Karabin Tesli
    Opis: Zadrżyj przed wspólnym dziełem dwóch najpotężniejszych dziedzin technologicznych - Karabinem Tesli! Fenomenalne połączenie dwóch rewelacyjnych wynalazków, Karabinu z Lunetą i Prętu Tesli, wystrzeliwuje porażające wiązki energetyczne nie tylko na większą odległość, ale i celniej niż dotychczas znane bronie!
    Składniki: Pręt Tesli, Karabin z Lunetą
    Wymagane umiejętności: Elektryka 55, Rusznikarstwo 70
    Komentarz: Znakomita broń, jedna z najlepszych w grze, idealna dla doświadczonego technologa. Zadaje bardzo duże obrażenia (10-80) i jest niezwykle celna. Żeby ją stworzyć, musimy być co najmniej Inżynierem w dziedzinie Elektryki i Doktorem w dziedzinie Rusznikarstwa. Każdy strzał zużywa 4 baterie. Zdecydowanie polecam.

    Naładowany Miecz
    Opis: Szukasz czegoś, co ulepszy twój stary, wierny miecz? Proszę bardzo, oto kombinacja Dużego Kondensatora i Wyważonego Miecza, doskonały oręż dla każdego, nawet mało doświadczonego technologa! Każde uderzenie tego miecz wyzwoli prawdziwą fontannę woltażu wprost we wroga!
    Składniki: Wyważony Miecz, Duży Kondensator
    Wymagane umiejętności: Elektryka 40, Kowalstwo 5
    Komentarz: Po dodaniu Dużego Kondensatora Wyważony Miecz traci sporo na szybkości, ale zyskuje na zadawanych obrażeniach - zwiększają się one o od 1 do 20 punktów (od elektryczności). Zamiast niego polecałbym raczej Zatruty Miecz.

    Ogniwo z Cytryn i Ziemniaków
    Opis: Współczesny technolog musi być elastyczny w kwestiach niezbędnych komponentów, gdy los rzuci go gdzieś z dala od miasta. Koniec zmartwień! Mieszając ze sobą kawałki Cytryn i Ziemniaków, zdolny technik może stworzyć niezawodne źródło energii tylko z owoców pracy rolnika!
    Składniki: Cytryna, Ziemniak
    Wymagane umiejętności: Elektryka 1
    Komentarz: Bardzo tani sposób na stworzenie baterii, na pewno przyda się każdemu elektrykowi. Drzewka cytrynowe znaleźć możemy m.in. w Czarnokorzeniu (obok domu zielarki) i Roseburgu (jedno niedaleko kuźni Bucnkera i drugie koło domu pani Morgan), ziemniaki zaś np. na polu w Ashbury.

    Pancerz Elektryczny
    Opis: We współczesnych czasach technolog może wybierać pomiędzy wieloma wspomaganymi elektrycznie narzędziami zagłady, ale powinien się również odpowiednio chronić. Z tej koncepcji pochodzi projekt Pancerza Elektrycznego, połączenia Elektrycznej Uprzęży i Zbroi Płytowej. Nie ma lepszej osłony przed atakami przy pomocy elektryczności, a dodatkowo pancerz ładnie świeci po zmroku!
    Składniki: Elektryczna Uprząż, Zbroja Płytowa
    Wymagane umiejętności: Elektryka 70, Kowalstwo 10
    Komentarz: Kolejny przykład potęgi technologii. Zwykła Zbroja Płytowa po dodaniu Elektrycznej Uprzęży nie tylko znacznie poprawia swoje statystyki, ale daje również noszącej ją postaci olbrzymią premię do odporności na elektryczność (+65). Jedynym jej minusem jest spora waga (1000 kamieni). Mimo to polecam.

    Zakłócacz Przepływu Mocy
    Opis: Ledwie odkryliśmy specyficzne, zakłócające magię właściwości prądu elektrycznego, a już wykorzystaliśmy je przy stworzeniu Zakłócacza Przepływu Mocy! Ta niezwykła tarcza, będąca połączeniem elektrycznej Uprzęży i Żelaznej Tarczy Dobrej Jakości, nie tylko ochroni cię przed atakami fizycznymi, ale zakłóci zaklęcia rzucane w twoim kierunku!
    Składniki: Elektryczna Uprząż, Żelazna Tarcza Dobrej Jakości
    Wymagane umiejętności: Elektryka 70
    Komentarz: Świetna tarcza dla technologa preferującego walkę wręcz, znakomita w starciach z magami. Oprócz dobrej klasy pancerza i redukcji obrażeń oferuje ona bowiem premię do odporności na magię (+30).

    Pirotechnika

    Schematy, których uczymy się wraz z rozwojem postaci

    Koktajl Mołotowa
    Opis: Masz dość wciąż tych samych bójek w knajpie? Chcesz dodać troszkę ognia do kolejnej kłótni z sąsiadem? W takim razie Koktajl Mołotowa to coś właśnie dla ciebie! Zwykła szmata nasączona paliwem doda pożądanej pikanterii każdemu konfliktowi. Wypróbuj dzisiaj - byle nie w domu!
    Składniki: Szmata, Paliwo
    Komentarz: Dobra broń dla początkującego pirotechnika. Zadaje przeciwnikom pewne obrażenia od ognia i odrzuca ich od miejsca wybuchu. Zanim spróbujesz go użyć, pamiętaj, aby podszkolić się w Rzucaniu.

    Granat Oślepiający
    Opis: Nadzwyczaj często o sukcesie decyduje element zaskoczenia, a nie zwierzęca siła. W takich przypadkach z pomocą przychodzi Granat Oślepiający! Lekki i poręczny, ów gadżet wykorzystuje wybuchowe właściwości Magnezu, by oślepić i zdezorientować twoich wrogów. Uderz w przeciwników, gdy tłoczą się w oszołomieniu i strachu!
    Składniki: Magnez, Wino
    Komentarz: Jak można się domyślić, granat ten oślepia przeciwnika (lub ich grupę), w którego zostanie rzucony. Samo uderzenie granatem zadaje minimalne obrażenia. Oślepiony wróg ma problemy z trafieniem naszych bohaterów.

    Granat Dymny
    Opis: Broń tę otrzymujemy łącząc Nawóz z Cukrem - ale niech nie zwiedzie cię prostota jej budowy! Granat Dymny tworzy eksplodując chmurę ciężkiego i gryzącego dymu, dzięki czemu twoi wrogowie nawet nie będą widzieli, co ich zabiło! Z drugiej strony, potężny przeciwnik również zagubi się w chmurze, co pozostawi ci czas na bezpieczne wycofanie się na z góry upatrzone pozycje!
    Składniki: Nawóz, Cukier Kaladoński
    Komentarz: Granat ten tworzy chmurę dymu, która zdaje się nie przeszkadzać ani naszym postaciom, ani przeciwnikom. Niezbyt przydatny.

    Granat Ogłuszający
    Opis: Szukasz elementu przewagi nad przeciwnikami przed rzuceniem się w bój? Oto koniec poszukiwań! Łącząc piorunujące moce Kwasu Stearynowego i Saletry Potasowej, Granat Ogłuszający da ci niebywałą przewagę taktyczną! Zdetonowanie tego maleństwa ogłuszy twoich wrogów i da ci okazję do zmiażdżenia ich w proch!
    Składniki: Kwas Stearynowy, Saletra Potasowa
    Komentarz: Przeciwnicy potraktowani tym granatem mogą zostać ogłuszeni (nie zawsze się to udaje). Stoją wtedy bez ruchu i nasi bohaterowie mogą ich spokojnie wyeliminować. Użyteczny zwłaszcza w walce z grupą silniejszych wrogów.

    Granat Rozrywający
    Opis: Zaawansowane badania wyjawiły ogromną reaktywność TNT, a Granat Rozrywający jest dzieckiem tychże badań. Napełniając Prochem Metalową Puszkę stworzysz broń o niezrównanej sile destrukcyjnej! Jeden rzut dostarczy twoim wrogom naprawdę sporo... rozrywki!
    Składniki: Metalowa Puszka, Proch
    Komentarz: Dobry granat. Zadaje spore obrażenia przeciwnikowi (lub grupie przeciwników) i odrzuca ich od miejsca wybuchu. Polecam.

    Zapora Ogniowa
    Opis: Najnowsze osiągnięcie w dziedzinie Pirotechniki, prosta mieszanka Płynnego Mydła i Nafty stworzy szalejącą, nieprzekraczalną ścianę ognia pomiędzy tobą i twoimi przeciwnikami. Teraz możesz, patrząc, jak miotają się bezradnie, spokojnie wybrać broń, którą przeciwko nim zastosujesz!
    Składniki: Płynne Mydło, Nafta
    Komentarz: Przeciwnik znajdujący się w obszarze działania Zapory Ogniowej otrzymuje spore obrażenia od ognia w bardzo szybkim tempie, dodatkowo jego zbroja ulega zniszczeniu (jeżeli stoi w ogniu wystarczająco długo). Bardzo dobry przedmiot, przydatny zwłaszcza w walce z grupą ciężko opancerzonych przeciwników.

    Dynamit
    Opis: Ten nowy, ekscytujący wynalazek, podobnie jak Granat Rozrywający korzysta z wybuchowych właściwości TNT. Dynamit - mieszankę Nitrogliceryny i Saletry Potasowej - można przyczepić do wszelkich drzwi i pojemników. Podpal lont i napawaj się widokiem! Wyobraź sobie zaskoczenie złodzieja, który otwierając drzwi do twojej sypialni nagle stwierdza tajemnicze zniknięcie dłoni!
    Składniki: Nitrogliceryna, Saletra Potasowa
    Komentarz: Dynamit jest przydatnym przedmiotem, w kilku miejscach prawie niezbędnym. Sposób użycia - dynamit rzucamy/kładziemy w wybranym miejscu i wycofujemy się na bezpieczną odległość. Po ok. 10 sekundach następuje potężna eksplozja, która niszczy wszystkie pojemniki i przedmioty w najbliższym otoczeniu. Można podrzucić nieprzytomnemu przeciwnikowi. Uwaga - jeżeli spróbujemy podłożyć Dynamit w miejscu, które widzą postacie neutralne, zostaniemy przez nie zaatakowani.

    Schematy znalezione podczas gry

    Detonator
    Opis: [Używać wyłącznie z Plastikiem.] Instrukcja: Umieść Plastik na przedmiocie przeznaczonym do zniszczenia. Oddalić się możliwie szybko. Nałożyć ochraniacz na oczy. Użyć detonatora. Obserwować efekty.
    Składniki: Małe Części Elektryczne, Części Zegara
    Wymagane umiejętności: Elektryka 30, Mechanika 80
    Komentarz: Przydatny przedmiot, jednak tylko w zestawie z Plastikiem. Jak w opisie - Plastik podkładamy w miejscu, w którym chcemy wywołać eksplozję, następnie wycofujemy się na bezpieczną odległość i używamy Detonatora. Bum!

    Gaz Obezwładniający
    Opis: Wielu techników czerpie korzyści z używania Granatu Ogłuszającego, ale nauka idzie naprzód: panie i panowie, podziwiajcie niepowtarzalny Gaz Obezwładniający, połączenie Granatu Ogłuszającego i Anestetyku! Każdy, kto niefortunnie znajdzie się w obszarze działania gazu, natychmiast straci przytomność. Niewiarygodne, ale prawdziwe!
    Składniki: Granat Ogłuszający, Anestetyk
    Wymagane umiejętności: Pirotechnika 30, Chemia 75
    Komentarz: Granat ten działa tak jak Anestetyk, z tą różnicą, że efekt obejmuje kilku przeciwników. Znakomita rzecz, polecam.

    Granat Elektryczny
    Opis: Niestety, część znanych nauce stworzeń jest w stanie przetrzymać prymitywną moc rażenia granatów rozrywających. Na takie specjalne okazje powstał Granat Elektryczny, połączenie Granatu Oślepiającego i Dużego Kondensatora, który z pewnością znacznie nadszarpnie zarówno pewność siebie, jak i kondycję takich stworzeń!
    Składniki: Granat Oślepiający, Duży Kondensator
    Wymagane umiejętności: Pirotechnika 15, Elektryka 40
    Komentarz: Jeżeli nasz przeciwnik wykaże się odpornością na zwykłe obrażenia, takie jak te zadawane przez Granat Rozrywający, możemy spróbować się go pozbyć za pomocą Granatu Elektrycznego. Po kilku porcjach solidnych obrażeń od elektryczności nawet najtwardszy wróg będzie gryzł ziemię.

    Granat Halucynogenny
    Opis: Strach to twój najpotężniejszy sprzymierzeniec, a dzięki Granatowi Halucynogennemu również najbardziej wybuchowy. Z połączenie Granatu Dymnego i Halucynogenu stwórz broń, która eksplodując wyzwoli chmurę dymu wywołującą u przeciwników najgorsze koszmary na jawie! Patrz, jak twój wróg szlocha ze strachu albo uwolnij go raz na zawsze od cierpień - Granat Halucynogenny daje ci możliwość wyboru!
    Składniki: Granat Dymny, Halucynogen
    Wymagane umiejętności: Pirotechnika 20, Chemia 85
    Komentarz: Jeden z lepszych granatów. Działa tak samo jak Halucynogen, z tą różnicą, że nie na jednego przeciwnika, a na całą ich grupę. Zdecydowanie polecam.

    Granat Paraliżujący
    Opis: Bywa, że zabicie przeciwnika nie jest najlepszym rozwiązaniem. Z myślą o takich sytuacjach powstał Granat Paraliżujący, połączenie Granatu Ogłuszającego i Trucizny, który obezwładni niemal każdego przeciwnika, zdając go na twoją łaskę i niełaskę. Zlituj się lub torturuj - tak czy siak będziesz górą!
    Składniki: Granat Rozrywający, Silna Trucizna
    Wymagane umiejętności: Pirotechnika 60, Chemia 75
    Komentarz: Kolejny potężny granat. Działanie analogiczne do Paralizatora i Eliksiru Paraliżującego, efekt obejmuje rzecz jasna grupę przeciwników. Warto mieć pod ręką kilka sztuk, na wypadek spotkania licznej bandy silnych wrogów.

    Granat z Gazem Musztardowym
    Opis: Granat z Gazem Musztardowym, najnowsze dziecko myśli technicznej, skutecznie obniży morale twoich przeciwników, wypalając im płuca. Dobijesz ich bez problemu, leżących i rzężących!
    Składniki: Granat Rozrywający, Żrący Kwas
    Wymagane umiejętności: Pirotechnika 60, Chemia 70
    Komentarz: Granat z Gazem Musztardowym wywołuje taki sam efekt, jaki otrzymamy po użyciu Żrącego Kwasu. Przeciwnicy, w których go rzucimy, w szybkim tempie tracą swoje punkty życia.

    Łuk Pirotechniczny
    Opis: Stare, dobre drewniane strzały już ci nie wystarczają? Podsuniemy ci nową koncepcję! Zadziwiający Łuk Pirotechniczny, stworzony z połączenia Zapory Ogniowej i Łuku Kompozytowego, strzela płonącymi strzałami, które nie tylko wyrządzają dodatkowe szkody, ale również doskonale nadają się do spalenia z dystansu od dawna cię irytującej orkowej osady!
    Miejsce: Kopalnie Klanu Czarnej Góry.
    Składniki: Zapora Ogniowa, Łuk Kompozytowy
    Wymagane umiejętności: Pirotechnika 45, Mechanika 20
    Komentarz: Łuk ten prawie nie różni się statystykami od Łuku Zatrutego. Jest od tamtego trochę wolniejszy i zadaje mniejsze obrażenia (5-20 zamiast 10-30), mimo to jest to bardzo dobra broń. Polecam każdemu pirotechnikowi posługującymi się broniami dystansowymi.

    Miotacz Ognia
    Opis: Stary, wierny rewolwer nie sprawdza się najlepiej w walce z tą irytującą bandą nieumartych? Miotacz Ognia to broń, której potrzebujesz. Z połączenia Karabinu Samopowtarzalnego i Zapory Ogniowej stwórz cud myśli pirotechnicznej, którym spalisz wszystko w zasięgu wzroku, nieumarte czy nie! [Nie używać wewnątrz pomieszczeń.]
    Składniki: Zapora Ogniowa, Karabin Samopowtarzalny
    Wymagane umiejętności: Pirotechnika 45, Rusznikarstwo 50
    Komentarz: Dobra broń. Zadaje spore obrażenia (1-4 + 15-30 obrażeń od ognia). Jest dość wolny, ale oprócz odbierania życia przeciwnikowi, niszczy też jego pancerz. Bardzo mały zasięg (3) sprawia, że strzały oddawać musimy z przyłożenia. Każdy strzał kosztuje dwie porcje paliwa. Polecam.

    Naboje
    Opis: W związku z niedawnymi osiągnięciami w dziedzinie Rusznikarstwa również przed pirotechnikami otworzyły się nowe możliwości. Dzięki wysokiej reaktywności Węgla Drzewnego i Saletry Potasowej umiemy wreszcie stworzyć nowy, lepszy i uniwersalny nabój, pasujący zarówno do pistoletów, jak i karabinów.
    Składniki: Węgiel Drzewny, Saletra Potasowa
    Wymagane umiejętności: Pirotechnika 5
    Komentarz: Tani sposób zdobywania amunicji. Z jednej porcji Saletry i jednej dawki węgla otrzymujemy 20 naboi. Ten Schemat jest podstawą dla każdego technologa posługującego się bronią palną.

    Paliwo
    Opis: Współczesny technolog często potrzebuje poręcznego źródła paliwa, a zaawansowana wiedz chemiczna pozwala łatwo spełnić to wymaganie. Mieszanka butelki wina i zwykłych drożdży piwowarskich to doskonałe paliwo o wielu zastosowaniach. [Uwaga, w wypadku przypadkowego spożycia należy skonsultować się z lekarzem.]
    Składniki: Wino, Drożdże Piwowarskie
    Wymagane umiejętności: Chemia 25
    Komentarz: A to z kolei tani sposób pozyskiwania paliwa, które przydaje się do tworzenia Koktajli Mołotowa i służy jako amunicja w przypadku niektórych broni palnych.

    Plastik
    Opis: [Używać wyłącznie z Detonatorem.] Instrukcja: Umieścić Plastik na przedmiocie przeznaczonym do zniszczenia. Oddalić się możliwie szybko. Nałożyć ochraniacz na oczy. Użyć Detonatora. Obserwować efekty.
    Składniki: Dynamit, Elektrolit
    Wymagane umiejętności: Pirotechnika 85, Chemia 15
    Komentarz: Przedmiot o działaniu identycznym z działaniem Dynamitu. Jedyna różnica polega na tym, że to my wybieramy moment, w którym ma nastąpić wybuch. Więcej szczegółów w opisie Detonatora.

    Rusznikarstwo

    Schematy, których uczymy się wraz z rozwojem postaci

    Pistolet Ręcznej Roboty
    Opis: Każdy technolog często musi stworzyć coś z niczego. Z Zepsutego Pistoletu Skałkowego i Metalowej Rurki możesz ręcznie złożyć własny Pistolet Skałkowy! Świetne rozwiązanie, kiedy nic lepszego nie ma pod ręką!
    Składniki: Części Pistoletu, Metalowa Rurka
    Komentarz: Pierwsza własnoręcznie stworzona broń każdego rusznikarza. Zadaje przeciętne obrażenia, ale jest całkiem celna. Przyda się jedynie na początku przygody.

    Rewolwer Dobrej Jakości
    Opis: Rozwój metalurgii umożliwił szybki postęp dziedziny Rusznikarstwa w ciągu ostatnich kilku lat. Ten dobrze wyważony elegancki pistolet to najlepszy dowód owego postępu - ulepszony mechanizm spustowy i bębenek podnoszą skuteczność i niezawodność broni, jak również zwiększają jej odporność na magię.
    Składniki: Części Rewolweru, Bębenek
    Komentarz: Broń palna lepsza od Pistoletu Ręcznej Roboty, zarówno pod względem zadawanych obrażeń, jak i szybkości. Równie celny. Znalezienie Bębenka może zabrać trochę czasu (mnie zabrało), ale naprawdę warto go poszukać. Polecam.

    Karabin Samopowtarzalny
    Opis: Próby połączenia karabinu i pistoletu uwieńczyło powstanie Karabinu Samopowtarzalnego. Połączenia Bębenka Rewolweru ze stabilnością Karabinu Myśliwskiego dało wspaniałą szybkostrzelną broń, idealną zarówno w zastosowaniach profesjonalnych, jak i amatorskich. Dzięki zwiększeniu zasięgu strzelec lepiej radzi sobie z magicznymi potworami!
    Składniki: Karabin Myśliwski, Bębenek
    Komentarz: Bardzo dobra broń, możliwa do zdobycia we wczesnym etapie rozgrywki. Zadaje od 5 do 12 obrażeń, każdy strzał kosztuje 2 naboje. To, co czyni ten karabin lepszym od innych broni palnych, to bardzo duża szybkość - 19. Polecam każdemu strzelcowi.

    Rewolwer z Tłumikiem
    Opis: Przez długie lata technolodzy musieli wybierać między skutecznością a dyskrecją broni. Koniec kompromisów! Łącząc Pistolet Dobrej Jakości z Tłumikiem stworzysz broń o świetnej sile rażenia bez poświęcania niezbędnego elementu zaskoczenia! Mówią, że milczenie jest złotem - a w wypadku tej broni wyjątkowo zabójczym złotem!
    Składniki: Rewolwer Dobrej Jakości, Tłumik
    Komentarz: Ciekawa broń. Zadaje nieduże obrażenia (2-9), ale jest bardzo cicha, idealna do dyskretnych zabójstw. Polecam każdemu, kto przedkłada subtelne działanie nad głośne wystrzały potężnych strzelb.

    Karabin z Lunetą
    Opis: Strzelcy wyborowi i zabójcy nigdy nie byli tak szczęśliwi! Połączenie Karabinu Snajperskiego i zwykłej lunety obdarza użytkownika nieporównywalnym zasięgiem i niezwykłą celnością. Wystrzelasz swych wrogów jak kaczki!!
    Składniki: Karabin Snajperski, Luneta
    Komentarz: Znakomity karabin. Zadaje spore obrażenia (10-30 ), jest niezwykle celny i trafić nim można nawet bardzo odległe cele (zasięg 25). Przydatny do eliminacji silniejszych przeciwników, bez konieczności zbliżania się do nich.

    Działko Podręczne
    Opis: Potrzebujesz siły ognia, ale do plecaka nie wciśniesz nawet szpilki? Działko Podręczne to rozwiązanie, którego szukasz! Łącząc Karabin Claringtona z Eleganckim Pistoletem otrzymujesz jednoręczny arsenał! Pykaj spokojnie fajeczkę, podczas gdy twoi przeciwnicy mrzeć będą jak muchy!
    Składniki: Karabin Claringtona, Elegancki Pistolet
    Komentarz: Porządna broń. Zadaje przyzwoite obrażenia (5-20) i jest szybka. Do korzystania z niej potrzebna jest jedna ręka, co daje nam możliwość jednoczesnego używania tarczy.

    Strzelba na Słonie
    Opis: Bywają takie chwile, w których jedynym wyjściem jest siła - dużo siły. Strzelbę na Słonie stworzone z myślą o takich właśnie sytuacjach. Dołączając Dużą Rurę do Karabinu Myśliwskiego otrzymasz broń zdolną zatrzymać nie tylko rozpędzonego nosorożca, ale nawet większość rodzajów orków i ogrów!
    Składniki: Karabin Myśliwski, Duża Rura
    Komentarz: Prawdziwie potężna broń. Zadaje bardzo duże obrażenia (20-50) i jest dość celna. Stworzyć ją może już nawet 15-poziomowa postać. Polecam każdemu rusznikarzowi.

    Schematy znalezione podczas gry

    Broń na Naboje Usypiające
    Opis: W większości przypadków śpiący strażnik wygląda mniej podejrzanie niż strażnik rozmazany na ścianie. Wykorzystaj zatem możliwości stwarzane przez Broń na Naboje Usypiające, proste połączenie Karabinu Snajperskiego i Środków Nasennych: zamiast zabijać, zafunduj im drzemkę!
    Składniki: Anestetyk, Karabin Snajperski
    Wymagane umiejętności: Chemia 75, Rusznikarstwo 52
    Komentarz: Bardzo dobra broń. Odbiera przeciwnikowi sporo punktów zmęczenia, co sprawia, że pada on bardzo szybko na ziemię, gdzie dobijają go nasi towarzysze. Nie działa na wszystkie stworzenia (odporne są na nią konstrukty, nieumarli itp.).

    Karabin Automatyczny
    Opis: Współczesna sztuka Rusznikarstwa w całej okazałości: przedstawiamy Karabin Automatyczny! To innowacyjne połączenie Automatycznej Komory Nabojowej i Karabinu Samopowtarzalnego w jedno mrugnięcie oka zasypie twoich przeciwników deszczem pocisków!
    Składniki: Automatyczna Komora Nabojowa, Karabin Samopowtarzalny
    Wymagane umiejętności: Rusznikarstwo 85
    Komentarz: Świetny karabin. Zadaje przeciętne obrażenia (jak na broń o tak dużych wymaganiach - od 1 do 30) i każdy strzał kosztuje 6 naboi, ale wszystko to rekompensuje jego niesamowita szybkość - 25. Mój technolog na 50 poziomie mógł w jednej turze oddać tą bronią 20 strzałów, co oczywiście oznaczało śmierć dla każdego przeciwnika. Polecam.

    Karabin Kwasowy
    Opis: Rzucenie tej fiolki z kwasem w kierunku przeciwnika zmusza cię do zbliżenia się doń o kilka kroków za dużo? W takim razie musisz mieć Karabin Kwasowy! Z kombinacji Karabinu Samopowtarzalnego i zwykłego Kwasu otrzymasz fantastyczną broń wystrzeliwującą pociski kwasowe, bez konieczności martwienia się o nic poza nieprzyjemnym zapachem.
    Składniki: Karabin Samopowtarzalny, Żrący Kwas
    Wymagane umiejętności: Rusznikarstwo 50, Chemia 70
    Komentarz: Raczej słaba broń. Zadaje jedynie od 1 do 15 obrażeń i ma przeciętną szybkość. Przydatniejszy będzie np. Karabin Pirotechniczny, który ma lepsze statystyki i do którego stworzenia potrzeba mniejszych umiejętności.

    Karabin Pirotechniczny
    Opis: Badania wykazały, iż naboje o wysokiej temperaturze zadają o wiele więcej obrażeń niż tradycyjna amunicja; Karabin Pirotechniczny bazuje na ich wynikach. Zasypując wroga gradem rozgrzanych maleństw sprawisz, że ucierpi równocześnie od postrzałów i poparzeń!
    Składniki: Pistolet Dalekonośny, Magnez
    Wymagane umiejętności: Rusznikarstwo 40, Pirotechnika 20
    Komentarz: Dobra broń. Zadaje całkiem spore obrażenia (1-15 + 1-20 od ognia), a stworzenie jej nie wymaga wielkich umiejętności. Polecam.

    Miotacz Ostrzy
    Opis: Czy to skóra wiwerny, czy pancerz wojownika - zdarzają się rzeczy, których kula nie przebije. W takich sytuacjach z pomocą przychodzi Miotacz Ostrzy, kombinacja Strzelby na Słonie i Sztyletu Dobrej Jakości. Prędkość kuli, ostrość sztyletu - takiemu pociskowi nic się nie oprze.
    Składniki: Strzelba na Słonie, Sztylet Dobrej Jakości
    Wymagane umiejętności: Rusznikarstwo 80
    Komentarz: Solidna broń. Zadaje bardzo duże obrażenia (30-60), ale nie jest zbyt celna na małych odległościach. Zamiast niej polecałbym starą, dobrą Strzelbę na Słonie.

    Mściciel Drocha
    Opis: [Tekst tego schematu jest wyblakły, prawie nieczytelny.] [...] nie ma sobie równych [...] Feramin Droch, mistrz rusznikarstwa, wykonał był [...] o mocy przekraczającej nawet [...] obchodzić się ostrożnie [...]
    Miejsce: Ruiny Vendigroth.
    Składniki: Wielkokalibrowy Karabin, Korpus Starożytnego Pistoletu
    Wymagane umiejętności: Rusznikarstwo 70
    Komentarz: Wspaniała broń, moim zdaniem lepsza nawet od Miotacza Ostrzy i Strzelby na Słonie. Zadaje co prawda mniejsze obrażenia od ww. (20-40, całkiem przyzwoite), ale jest od nich znacznie szybsza (szybkość 13) i celniejsza (o 15%). Zdecydowanie polecam.

    Pistolet Akceleracyjny
    Opis: Szybkość to siła, a nic lepiej nie obrazuje tego prawa niż Pistolet Akceleracyjny, połączenie Akceleratora Pocisków i Eleganckiego Pistoletu. Ta mała zabawka wyrzuca naboje z niewiarygodną prędkością, wyrządzając dużo więcej szkód niż starsze bronie. Nigdy jeszcze tak mała broń nie oferowała tak wiele!
    Składniki: Akcelerator Pocisków, Elegancki Pistolet
    Wymagane umiejętności: Rusznikarstwo 48
    Komentarz: Słaba broń. Zadaje przeciętne obrażenia (5-12), ale jest dość szybka (szybkość 13). Dobra we wczesnych etapach gry.

    Pistolet Bronwycka
    Miejsce: Wyspa Rozpaczy.
    Opis: [Ten schemat wydrukowany jest na dziwnym gatunku papieru i wygląda na bardzo stary. Widać na nim tylko kilka niezatartych fragmentów tekstu.] Bronwyck [] potężny korpus [...] niezrównany projekt [...] chemiczne właściwości mithrilu [...] gwałtowną reakcję [...] kontrolowane zniszczenia [...] vendigrothiańscy rusznikarze [...]
    Składniki: Korpus Starożytnego Pistoletu, Mithrilowa Blacha
    Wymagane umiejętności: Rusznikarstwo 40
    Komentarz: W momencie gry, w którym znajdujemy ten schemat, będziemy dysponować już Strzelbą na Słonie, która jest zdecydowanie lepsza. Sam Pistolet zadaje od 1 do 4 obrażeń + 1-25 obrażeń od ognia. Każdy strzał kosztuje nas 2 porcje paliwa. Wystrzał posiada ładną animację - jak gdyby zielona kula energii pędząca w stronę przeciwnika.

    Pistolet Dalekonośny
    Opis: Do niedawna snajperzy zmuszeni byli korzystać z ciężkich i nieporęcznych karabinów, by uzyskać pożądaną celność - te czasy jednak minęły. Łącząc Karabin z Lunetą z Korpusem Pistoletu uzyskasz niewielki Pistolet Dalekonośny, mały i wygodny w użyciu, ale wciąż zdolny do zdjęcia odległych celów!
    Składniki: Karabin z Lunetą, Korpus Pistoletu
    Wymagane umiejętności: Rusznikarstwo 70
    Komentarz: Pistolet Dalekonośny nie jest tak celny jak Karabin z Lunetą, ma również o 5 mniejszy zasięg (20, co i tak jest bardzo dobrym wynikiem pośród pistoletów), ale za to trzymać go można w jednej ręce i jest trochę szybszy. Zadaje takie same obrażenia. Polecam.

    Przenośne Działo
    Opis: Iluż z nas widziało, jak pociski bezsilnie odbijają się od wyjątkowo twardych pancerzy? Uzbroiwszy się w Przenośne Działo szybko zapomnisz o tym przykrym obrazku! Ta fantastyczna broń, stworzona z połączenia Czystej Rudy i Akceleratora Pocisków, przebije każdy pancerz i powali najsilniejszego nawet przeciwnika, zanim ten zdąży sięgnąć po broń!
    Składniki: Czysta Ruda, Akcelerator Pocisków
    Wymagane umiejętności: Kowalstwo 20, Rusznikarstwo 48
    Komentarz: Całkiem dobra broń. Jak na swoją siłę, wymaga dość niskich umiejętności. Zadaje od 10 do 30 obrażeń, przy całkiem przyzwoitej szybkości (13). Jej minusem (aczkolwiek w sytuacji gdy mamy kilkanaście tysięcy sztuk amunicji, nie jest to problem) jest koszt jednego strzału - 5 naboi.

    Mechanika

    Schematy, których uczymy się wraz z rozwojem postaci

    Pułapka z Kolcami
    Opis: Chcesz dyskretnie powstrzymać nieprzyjazne i niekulturalne stworzenia? To urządzenie jest doskonałym wyjściem nawet dla żółtodziobów w dziedzinie Mechaniki. Przy użyciu podstawowych sił fizycznych sprawisz, iż ostry gwóźdź przebije niemal wszystko, co stanie na pułapce! Możliwości zastosowania jest mnóstwo, a każda ciekawsza od poprzedniej!
    Składniki: Duża Sprężyna, Gwóźdź Kolejowy
    Komentarz: Pułapki z Kolcami pomogły mi wygrać bitwę z bandytami na moście w Zamglonych Wzgórzach. Koszt stworzenia jednej nie jest zbyt wysoki, a są one naprawdę przydatne. Polecam.

    Zwalniacz Pułapek
    Opis: Zdarzyło ci się paść ofiarą złośliwie zastawionej pułapki? Urwane palce, bolesne poparzenia, odcięte kończyny? Nigdy więcej! Zwalniacz Pułapek, skonstruowany z Metalowej Obudowy i Małej Sprężyny, założony na dowolnych drzwiach lub pojemniku uruchamia pułapkę, podczas gdy ty spokojnie przyglądasz się z bezpiecznej odległości!!
    Składniki: Metalowa Obudowa, Mała Sprężyna
    Komentarz: Kolejny przydatny przedmiot. Jeżeli nasza postać nie umie rozbrajać pułapek, wystarczy, że go użyje i problem z głowy.

    Automatyczny Wytrych
    Opis: Najgłębsze tajniki ślusarstwa są bezbronne przed Automatycznym Wytrychem. Zbudowany w taki sposób, aby pasował do większości znanych mechanizmów zamków, Automatyczny Wytrych zwiększa wydatnie szanse na otwarcie niemal każdego konwencjonalnego zamknięcia. [Producent nie odpowiada za jakiekolwiek próby nielegalnego wykorzystywania urządzenia.]
    Składniki: Wytrychy, Mała Sprężyna
    Komentarz: Automatyczny Wytrych zwiększa naszą umiejętność Ślusarstwa o 10%, co oczywiście przydaje się przy otwieraniu trudniejszych zamków. Warto mieć.

    Sprzęt Optyczny
    Opis: Wzrok już nie ten? Przegrywasz ważne walki, bo zdarza ci się przegapić nadchodzący atak? Pomyśl zatem nad użyciem Sprzętu Optycznego, skonstruowanego z Części Zegarka Kieszonkowego oraz klasycznych okularów. Testy wykazały nadzwyczaj duże poprawienie ostrości widzenia, zarówno w nocy jak i podczas dnia. Koniec z wytężaniem wzroku, zapomnij o dioptriach.
    Składniki: Okulary, Części Zegarka Kieszonkowego
    Komentarz: Znakomity przedmiot dla technologa posługującego się bronią palną. Zwiększa Percepcję o 2 punkty. Skupowanie Okularów i Części Zegarka Kieszonkowego, a następnie sprzedawanie utworzonych Sprzętów Optycznych jest niezłym sposobem zarobku (przynajmniej na początku gry).

    Pułapka na Niedźwiedzie
    Opis: Unieruchomienie zwierzyny to klucz do sukcesu w polowaniu. Pułapka na Niedźwiedzie, składająca się z Metalowej Klamry i Dużej Sprężyny, nie tylko skutecznie unieruchamia ofiarę, ale i powoduje przy tym znaczne obrażenia!
    Składniki: Metalowa Klamra, Duża Sprężyna
    Komentarz: Potężniejsza wersja Pułapki z Kolcami. Zadaje spore obrażenia przeciwnikowi i dodatkowo unieruchamia go. Jedynym jej minusem jest spora waga. Polecam.

    Nakręcana Przynęta
    Opis: Znakiem firmowym współczesnego technika jest geniusz zastosowanych rozwiązań - idealnym przykładem jest Nakręcana Przynęta. To mechaniczne cudeńko, wyposażone w potężny mechanizm sprężynowy, oszuka nawet najbardziej niebezpiecznego przeciwnika. Rozwal mu znienacka czaszkę, gdy Nakręcana Przynęta odwróci jego uwagę!
    Składniki: Części Zegara, Mała Sprężyna
    Komentarz: Nakręcana Przynęta wypuszczona w stronę przeciwnika sprawia, że rzuca się on na nią, co daje nam czas na przygotowanie planu działania lub ucieczkę. Nie jest zbyt użyteczna.

    Mechaniczny Pajęczak
    Opis: Ten wynalazek to prawdziwy cud ery naukowej - hydrauliczny układ napędzany miniaturowym silniczkiem parowym, kontrolowany zaś przez złożony mechanizm. Urządzenie jest standardowo wyposażone w potężne szczypce, które pozwalają na odpędzenie natrętów. Pajęczaka można łatwo złożyć i schować do walizeczki.
    Składniki: Mały Silnik Parowy, Duże tryby
    Komentarz: Wierny towarzysz każdego technologa, ciężko opancerzony i doskonale uzbrojony, nieoceniona pomoc w ogniu bitwy. Polecam każdemu.

    Schematy znalezione podczas gry

    Automat
    Opis: Przyszłość spełnia się dzisiaj! Najtęższe umysły w dziedzinie Mechaniki zwarły szyki tylko po to, aby stworzy cud współczesnej techniki - Automat! Ten dwunogi robot, dużo lepiej uzbrojony i opancerzony niż Mechaniczny Pajęczak, jest esencją destruktywnej siły!
    Miejsce: Ashbury.
    Składniki: Mechaniczny Pajęczak, Elitarna Zbroja Płytowa
    Wymagane umiejętności: Mechanika 100, Kowalstwo 20
    Komentarz: Znacznie potężniejsza wersja Mechanicznego Pajęczaka. Posiada więcej punktów życia, lepszą klasę pancerza i większe odporności, zadaje również więcej obrażeń. Znakomity pomocnik każdego technologa.

    Hełm z Goglami
    Opis: Potrzebujesz zwiększonych zdolności postrzegania? Twe modły właśnie zostały wysłuchane! Połączenie Zestawu Optycznego i Hełmu Wizji - Hełm z Goglami - zwiększy twoją percepcję ponad wszelkie standardy! Zapierająca dech w piersiach czystość spojrzenia!
    Składniki: Sprzęt Optyczny, Hełm Wizji
    Wymagane umiejętności:
    Komentarz: Wspaniały przedmiot dla technologa posługującego się bronią palną. Oprócz przyzwoitej klasy pancerza i odporności na obrażenia, zwiększa on Percepcję bohatera o 3. Polecam.

    Łuk Kompozytowy
    Opis: Nawet najbardziej wypróbowanej broni przyda się nieco nowoczesnych ulepszeń. Wystarczy dołączyć zestaw Bloczków do Długiego Łuku, a w naszych rękach znajdzie się Łuk Kompozytowy, równie dalekosiężny i skuteczny jak łuk elfi, ale wymagający znacznie mniejszej siły ramienia!
    Składniki: Bloczki, Długi Łuk
    Wymagane umiejętności: Mechanika 22
    Komentarz: Broń szybsza, celniejsza i zadająca większe obrażenia niż zwykły łuk. Polecam każdemu łucznikowi interesującemu się mechaniką.

    Mechaniczna Zbroja Płytowa
    Opis: Podziwiaj najwspanialszy z pancerzy - Mechaniczną Zbroję Płytową! Ten zasilany Miniaturowymi Silniczkami Parowymi cud techniki zmienia tradycyjna Elitarną Zbroję Płytową w prawdziwą ruchomą fortecę! Nie tylko zapewnia ochronę właściwą dla zbroi płytowych, ale również zwiększa siłę użytkownika i doskonale pochłania większość typów obrażeń. Ta zbroja sama w sobie jest bronią!
    Miejsce: Kopalnie Klanu Koła
    Składniki: Małe Silniczki Parowe, Elitarna Zbroja Płytowa
    Wymagane umiejętności: Mechanika 85, Kowalstwo 20
    Komentarz: Mechaniczna Zbroja Płytowa jest niemal pod każdym względem gorsza od Elitarnej Zbroi Płytowej (odporność na obrażenia, na ogień, klasa pancerza, waga), ale zwiększa Siłę posiadacza. Ja jednak polecałbym tę pierwszą.

    Pajęczak Medyczny
    Opis: Potrzebujesz medycznego wsparcia o sile leczącej porównywalnej z najpotężniejszymi czarami tuliańskich magów? Sięgnij po Pajęczaka Medycznego, połączenie Mechanicznego Pajęczaka i Cudownego Leku! Oto kompan, który nigdy nie narzeka i nigdy nie kwestionuje rozkazów, a na dodatek potrafi skutecznie uleczyć. Czy może być coś bardziej przydatnego?
    Miejsce: Kaladon.
    Składniki: Mechaniczny Pajęczak, Cudowny Lek
    Wymagane umiejętności: Mechanika 100, Zielarstwo 85
    Komentarz: Ulepszona wersja Mechanicznego Pajęczaka. Walczy tak jak jego słabszy brat, a oprócz tego leczy naszego bohatera i jego towarzyszy. Bardzo przydatny.

    Trujący Pajęczak
    Opis: Ta nowa, ulepszona wersja Pajęczaka jest standardowo wyposażona w zatrute ostrza. Szybko działający jad nie tylko osłabia ofiarę, ale również czyni to szybciej niż jakikolwiek współcześnie znany specyfik. Wraz z ulepszoną hydrauliką i wzmocnionym pancerzem Trujący Pajęczak jest niezbędny dla każdego technologa!
    Składniki: Mechaniczny Pajęczak, Silna Trucizna
    Wymagane umiejętności: Mechanika 100, Chemia 75
    Komentarz: Kolejna odmiana Pajęczaka. Silniejszy i bardziej wytrzymały niż jego podstawowa wersja, zadający przeciwnikom dodatkowe obrażenia od trucizny jest nieoceniony na polu bitwy. Jedynym jego minusem jest mała liczba punktów życia.

    Wybuchająca Przynęta
    Opis: Wabik to dobra rzecz, ale zabójczy wabik to jeszcze lepsze rozwiązanie. Dzięki tym samym rozwiązaniom, które zastosowano w Nakręcanej Przynęcie, niczego nie spodziewający się wrogowie zapoznają się znienacka z mocą Granatu Rozrywającego! Ciekawość to pierwszy stopień do piekła!
    Składniki: Nakręcana Przynęta, Granat Rozrywający
    Wymagane umiejętności: Mechanika 70, Pirotechnika 60
    Komentarz: Działanie zbliżone do działania Nakręcanej Przynęty, z tą różnicą, że gdy przeciwnik się do niej zbliży, nastąpi potężna eksplozja. Efekt identyczny do Ogniowej Zapory, trwa nieznacznie krócej.

    Zatruty Łuk
    Opis: Niestety podczas walki nie zawsze możemy polegać na dokładności. Dla ludzi z wadami wzroku bądź niepewną ręką powstał właśnie Zatruty Łuk. Zanurzając czubki strzał w truciźnie przed zwolnieniem cięciwy, Zatruty Łuk daje znacznie szerszy margines błędu przy strzale niż łuki tradycyjne!
    Składniki: Łuk Kompozytowy, Silna Trucizna
    Wymagane umiejętności: Mechanika 20, Chemia 75
    Komentarz: Znakomita broń dla każdego łucznika. Posiada większy zasięg i jest szybsza od Łuku Kompozytowego, a co najważniejsze, zadaje spore dodatkowe obrażenia od trucizny (10-30). Używając tej broni należy pamiętać, aby nie strzelać do wroga zza pleców członków swej drużyny - można ich bowiem przypadkowo trafić. Polecam.

    Kowalstwo

    Schematy, których uczymy się wraz z rozwojem postaci

    Czysta Ruda
    Opis: Ogromne ulepszenie technik wytapiania metali w ciągu ostatniego stulecia umożliwiło otrzymanie rudy tak krystalicznie czystej, że użycie jakiejkolwiek innej byłoby hańbą dla kowalskiej sztuki. Odpowiednie połączenie żelaza i stali sprawia, iż nawet średnio sprawny kowal otrzymuje materiał nie tylko lżejszy, ale i podwyższonej trwałości.
    Składniki: Stal, Ruda Żelaza
    Komentarz: Sama w sobie Czysta Ruda jest całkowicie nieciekawa i bezużyteczna. Potrzebna jest jedynie do zadania w Zamglonych Wzgórzach i do stworzenia kilku przedmiotów.

    Wyważony Miecz
    Opis: Wykorzystując właściwości Czystej Rudy, Wyważony Miecz staje się w rękach wojownika prawdziwie śmiertelnym narzędziem, oferując zwiększoną szybkość i celność ciosu, a ponadto komfortową rękojeść. Gwarantujemy, że zejdziesz z pola bitwy pozostawiając okrwawionych wrogów w zaskoczeniu i podziwie dla tak fantastycznej broni!
    Składniki: Czysta Ruda, Rękojeść Dobrej Jakości
    Komentarz: Porządna broń dla wojownika. Zadaje przyzwoitą ilość obrażeń i jest bardzo szybka (szybkość 18). Polecam.

    Ultralekki Topór
    Opis: Krasnoludzcy technicy często zaskakują nas swoimi pomysłami i perfekcyjnym wykonaniem. Ultralekki topór to koronny przykład zaawansowania krasnoludzkiej myśli technicznej. Z połączenia Krasnoludzkiej Rudy i zwykłego Dębowego Trzonka Topora otrzymujemy broń o standardowych parametrach, lecz o dwukrotnie niższej wadze! Odcinanie kończyn i głów nigdy nie było tak łatwe!
    Składniki: Krasnoludzka Ruda, Dębowy Trzonek Topora
    Komentarz: Znakomita broń dla postaci walczącej wręcz. Bardzo lekka (waga 70) i bardzo szybka (szybkość 17), co sprawia, że w jednej turze walki możemy zadać nią wiele ciosów. Zadaje przy tym całkiem spore obrażenia - od 1 do 16. Obowiązkowa pozycja dla każdego wojownika.

    Krasnoludzkie Rękawice
    Opis: I znowu krasnoludzki umysł stworzył urządzenie, które nie ma sobie równych! Dzięki połączeniu Blachy i Skórzanych Rękawiczek otrzymujemy Krasnoludzkie Rękawice, dające ich użytkownikowi zwiększoną siłę ataku wręcz. Kiedy stary, dobry miecz w końcu się złamie, zawsze można dokończyć dzieła dzięki niezawodnym Krasnoludzkim Rękawicom!
    Składniki: Blacha, Skórzane Rękawiczki
    Komentarz: Bardzo dobry przedmiot, ustępujący chyba jedynie Rękawicom Bojowym (zwykłym i Vendigrothiańskim). Statystyki - KP:3, Oobr: +5, O: +7. Polecam każdemu wojownikowi.

    Hełm Wizji
    Opis: Czy zniechęca cię ciemność panująca w lochach? Zdarzyło ci się wpaść w pułapkę w leśnej gęstwinie? Cóż, twoje kłopoty właśnie się kończą! Hełm Wizji, połączenie Wielkiego Hełmu i Skórzanych Pasków, daje ci niezrównane, a co ważniejsze niezakłócone spojrzenie na każdą, nawet najmniej korzystną sytuację!
    Składniki: Wielki Hełm, Skórzane Paski
    Komentarz: Po dodaniu doń Skórzanych Pasków, Hełm Wizji pozbawiony zostaje kary do Percepcji. Klasa pancerza i odporność na obrażenia pozostają takie same.

    Ultralekka Kolczuga
    Opis: Kolczuga to ulubiona zbroja wszystkich wybrednych podróżników. Teraz dzięki połączeniu Szpuli Solidnego Drutu i Skórzanej Zbroi powstała Ultralekka Kolczuga, dająca użytkownikowi tę sama ochronę, co kolczuga klasyczna przy jednoczesnym aż dwukrotnym zmniejszeniu wagi! Kiedy zaszlachtujesz co wolniejszych przeciwników, nigdy nie założysz już niczego innego!
    Składniki: Szpula Solidnego Drutu, Zbroja Skórzana
    Komentarz: Zbroja ta ma nieznacznie lepsze statystyki niż zwykła kolczuga. Jej przewagą nad tamtą jest dwukrotnie mniejsza waga. Po dodaniu do niej Krasnoludzkiej Stali stworzyć możemy Elitarną Zbroję Płytowa.

    Elitarna Zbroja Płytowa
    Opis: Najskrytsze tajemnice krasnoludzkich płatnerzy w końcu oglądają światło dzienne! Elitarna Zbroja Płytowa, połączenie Krasnoludzkiej Stali i Ultralekkiej Kolczugi, zapewnia użytkownikowi niedościgłą Klasę Pancerza, jednocześnie pozwalając mu poruszać się bez hałasów i zgrzytów właściwych zbrojom płytowym. Bezpieczniejszym już być nie można!
    Składniki: Krasnoludzka Stal, Ultralekka Kolczuga
    Komentarz: Znakomita zbroja, szczyt możliwości najlepszych kowali. Klasa pancerza i odporność na obrażenia większe niż w przypadku zwykłej zbroi płytowej, a waga mniejsza o 200 kamieni. Polecam tę zbroję każdemu wojownikowi, żadna inna nie będzie go tak pewnie chronić.

    Schematy znalezione podczas gry

    Kask Górniczy
    Opis: Zdarzyło ci się zastanawiać, w jaki sposób krasnoludy oświetlają swoje kopalnie? Powiemy ci! Oto autentyczny Kask Górniczy, połączenie Hełmu Wizji i Światła Elektrycznego, który pozwoli ci na spacer po najciemniejszych lochach. Równie przydatny, co wygodny!
    Składniki: Hełm Wizji, Lampa Elektryczna
    Wymagane umiejętności: Kowalstwo 10, Elektryka 20.
    Komentarz: Dodanie Lampy Elektrycznej do Hełmu Wizji zwiększa jego klasę pancerza o 12, ale usuwa wnoszoną przez niego odporność na obrażenia. Ponadto, postać nosząca ten hełm rzuca takie samo światło jak Lampa Elektryczna. Przedmiot nieoceniony w mrocznych szybach krasnoludzkich kopalń.

    Mechaniczny Sztylet
    Opis: Natura nie obdarzyła cię siłą w ramionach? Brak ci wigoru do zadania śmiertelnego ciosu? Mechaniczny Sztylet przeznaczony jest właśnie dla ciebie! Połączenie Sztyletu Dobrej Jakości i Części Zegara to broń, dzięki której każde twoje uderzenie może być śmiertelne!
    Składniki: Sztylet Dobrej Jakości, Części Zegara
    Wymagane umiejętności: Mechanika 80
    Komentarz: Mechaniczny Sztylet jest nieznacznie wolniejszy od Sztyletu Dobrej Jakości, ale za to zadaje dwukrotnie większe obrażenia. I wygląda ładniej. Polecam.

    Topór Pirotechniczny
    Opis: Zapomnij o bezmyślnych Żywiołakach Ognia, atakujących zawsze nie tego, co trzeba! Dzięki Toporowi Pirotechnicznemu - który możesz wykonać z Ultralekkiego Topora i Paliwa - zapomnisz o tej żałosnej magii i staniesz się ognistym bohaterem!
    Miejsce: Kanały w Tarancie.
    Składniki: Ultralekki Topór, Paliwo
    Wymagane umiejętności: Kowalstwo 20, Pirotechnika 8.
    Komentarz: Jedna z najlepszych ( jeśli nie najlepsza) broni do walki wręcz. Po dodaniu doń paliwa, Ultralekki Topór traci sporo na szybkości (z 17 spada do 10), ale zyskuje olbrzymią premię do obrażeń. Obrażenia podstawowe wynoszą 1-12, dodatkowo zadaje on od 30 do 50 obrażeń od ognia. Zdecydowanie polecam każdemu wojownikowi.

    Vendigrothiańskie Rękawice Bojowe
    Opis: [Pismo na tym schemacie niemal całkiem zblakło. Możesz odcyfrować tylko urwane fragmenty.] [...] inżynieria [...] sprawdzone w boju [...] zabójcze w większości przypadków [...] niedoścignione dzieło [...]
    Miejsce: Ruiny Vendigroth.
    Składniki: Blacha z Vendigroth, Wzmacniane Skórzane Rękawice
    Wymagane umiejętności: Kowalstwo 90
    Komentarz: Kolejny bardzo dobry przedmiot. Zwiększa klasę pancerza i zadawane obrażenia o 15 punktów. Do stworzenia go wymagane są spore umiejętności, ale jest tego wart.

    Zatruty Miecz
    Opis: Mistrz miecza nie tylko wie, jak użyć broni, ale przede wszystkim - którą broń wybrać. Zatruty Miecz przeznaczony jest dla mistrzów. Ta zabójcza kombinacja Trucizny i Wyważonego Miecza sprawia, że każdy cios jest potencjalnie śmiertelny. Pewności nigdy zbyt wiele!
    Składniki: Wyważony Miecz, Silna Trucizna
    Wymagane umiejętności: Kowalstwo 5, Chemia 75.
    Komentarz: Znakomita broń. Chociaż znacznie wolniejsza od Wyważonego Miecza (szybkość i zadaje mniejsze podstawowe obrażenia (1-8, a nie 1-12), to jej przewagą są spore obrażenia od trucizny (10-35). Miecz przydatny w walce z trudniejszymi przeciwnikami - można zadać cios i uciec, a wróg będzie tracił punkty życia.

    Zatruty Topór
    Opis: Twój wierny topór po raz kolejny się wyszczerbił? W takim razie Zatruty Topór to broń dla ciebie! Połączenie Ultralekkiego Topora i Trucizny to broń, na której możesz polegać w wirze walki, wsączająca śmiertelny jad w najlżejsze draśnięcia twych wrogów!
    Składniki: Ultralekki Topór, Silna Trucizna
    Wymagane umiejętności: Kowalstwo 20, Chemia 75.
    Komentarz: Kolejna wspaniała broń dla każdego wojownika, choć znacznie gorsza od Topora Pirotechnicznego (wymagane większe umiejętności, przy mniejszych obrażeniach i szybkości). Oprócz obrażeń podstawowych (1-12) zadaje spore obrażenia od trucizny (20-40). Jest jednak dość wolny - szybkość 5. Polecam.

    Żelazny Klucz
    Opis: [Pismo na tym schemacie niemal całkiem zblakło. Możesz odcyfrować tylko urwane fragmenty.] Szukaj [...] Miejscu Żelaza [...] gdzie leży Kamień [...] Głosy [...] Księgę Prawdy [...] ze szkła, które otwórz [...] nie do uwierzenia [...] moc, ogromna moc [...]
    Miejsce: Otrzymujemy od krasnoluda, Eryka Obsydianowego, w siedzibie Klanu Koła.
    Składniki: Kamienne Serce, Mithrilowa Blacha
    Wymagane umiejętności: brak
    Komentarz: Klucz ten potrzebny jest do wykonania zadania zleconego przez Eryka Obsydianowego. Otwiera sejf położony w budynku Stowarzyszenia Zoologicznego w Tarancie.

    Terapeutyka

    Schematy, których uczymy się wraz z rozwojem postaci

    Eliksir Perswazji
    Opis: Nie celujesz w sztuce dyskusji? Masz kłopot z przekonaniem nawet najgłupszych rozmówców, iż dwa plus dwa to naprawdę cztery? Eliksir Perswazji to produkt właśnie dla ciebie! Mieszając Rtęć z Lekarstwem na Migrenę, otrzymasz zadziwiający napój, po skosztowaniu którego zapędzisz w kozi róg adwersarzy o najostrzejszych językach!
    Składniki: Lekarstwo na Migrenę, Termometr
    Komentarz: Eliksir ten zwiększa nieznacznie umiejętność Perswazji bohatera na pewien czas. Efekt nie kumuluje się.

    Eliksir Sprawności Fizycznej
    Opis: Siła fizyczna jest absolutna podstawa sukcesu w wielu przedsięwzięciach. Teraz, po dosłownie łyku tego wspaniałego eliksiru, twoja siła i masa mięśniowa osiągną niebotyczny poziom! Wrzuć Słynne Pigułki na Krew do Spirytusu Kamforowego, jednym haustem wypij mieszankę i poradź sobie z najsilniejszymi przeciwnikami!
    Składniki: Spirytus Kamforowy, Pigułki na Krew
    Komentarz: Siła postaci, która użyje tego eliksiru, zostanie zwiększona o 2. Warto użyć przed trudniejszym starciem lub gdy nasza postać jest przeciążona.

    Eliksir Świadomości
    Opis: Zdarzyło ci się kiedyś zostać bez źródła światła w wyjątkowo nieprzyjemnym lochu? Teraz, dzięki Eliksirowi Świadomości - mieszance Lekarstwa na Migrenę i Glicerydu Doolittle'a - nie będziesz już przeżywać takich chwil! Jedna kropelka tego płynu, a cudowna przenikliwość twego wzroku pozwoli wybrnąć z najtrudniejszych sytuacji!
    Składniki: Lek na Migrenę, Gliceryd Doolitla
    Komentarz: Ten eliksir zwiększa Percepcję użytkownika o 2 punkty. Tak jak w przypadku wszystkich specyfików terapeutycznych, efekt utrzymuje się przez ponad 5 godzin czasu gry.

    Tonik Zwiększonego Refleksu
    Opis: Masz problem z opóźnionymi reakcjami? Nie martw się - każdy zdolny technolog może teraz zmieszać Roztwór Arniki z Lekarstwem na Reumatyzm, tworząc w ten sposób niezrównany Tonik Zwiększonego Refleksu! Będziesz już czyścić swój miecz, kiedy twoi wrogowie zorientują się wreszcie, że nie żyją!
    Składniki: Roztwór Arniki, Lekarstwo na Reumatyzm
    Komentarz: Postać, która wypije Tonik Zwiększonego Refleksu, otrzyma premię do Zręczności w wysokości dwóch punktów. Przedmiot użyteczny dla każdego złodzieja i wojownika.

    Cud Umysłu
    Opis: Po świetnym Eliksirze Perswazji naukowcy wynaleźli wkrótce jeszcze lepszy specyfik - Cud Umysłu! Mieszanka Tabletek Uspokajających oraz Eliksiru Perswazji zwiększa tempo przepływu impulsów w mózgu, dzięki czemu cechy mentalne, odporność psychiczna i percepcja osiągają niebywały poziom!
    Składniki: Eliksir Perswazji, Tabletki Uspokajające
    Komentarz: Bardzo silny eliksir. Tak jak poprzednicy, daje premię w wysokości dwóch punktów do cechy, ale podnosi ich cztery (Inteligencja, Siła Woli, Percepcja, Charyzma), a nie jedną. Przydatny dla magów i postaci rozwijających umiejętności społeczne.

    Energizer
    Opis: Duch rześki, ale ciało mdłe? Brak ci sił na ten ostatni krok długiej, męczącej podróży? Stosuj Energizer! Mieszanka Szybko Działającej Chininy Meltona oraz Eliksiru Sprawności Fizycznej sprawi, że twoje ciało tryskać będzie energią! Od zera do bohatera w ciągu kilku sekund!
    Składniki: Chinina, Eliksir Sprawności Fizycznej
    Komentarz: Energizer działa podobnie do Cudu Umysłu, z tą różnicą, że podnosi o 2 punkty wszystkie cechy fizyczne (Siła, Zręczność, Kondycja, Uroda). Idealny dla każdego wojownika obawiającego się nadchodzącej bitwy.

    Rewitalizer
    Opis: Naukowcy niemal przypadkiem odkryli przepis na ten najbardziej zadziwiający wynalazek naszych czasów - Rewitalizer! Mieszanka Cudu Umysłu i Energizera dokona cudów z twoim umysłem i ciałem. Zostań góra mięśni, a umysłem przenoś góry! Dwa w jednym!
    Składniki: Cud Umysłu, Energizer
    Komentarz: Znakomity przedmiot. Jak widać ze składników, jest on połączeniem Cudu Umysłu i Energizera - podnosi WSZYSTKIE cechy postaci o 2 punkty. Polecam.

    Schematy znalezione podczas gry

    Eliksir Rozbudowy Fizycznej
    Opis: Mózg już masz, a jak tam twoje mięśnie? Nie najlepiej? Pociągnij solidny łyk Eliksiru Rozbudowy Fizycznej! To cudowne połączenie Ogniwa z Eliksirem Sprawności Fizycznej sprawi, iż staniesz się muskularnym kulturystą, poświęcając cześć i tak niepotrzebnego ci intelektu.
    Miejsce: Kopalnie klanu Kamiennego Ostrza, w pomieszczeniu z uwięzionymi krasnoludami.
    Składniki: Eliksir Sprawności Fizycznej, Bateria
    Wymagane umiejętności: Terapeutyka 78, Elektryka 30
    Komentarz:Eliksir ten zwiększa na stałe Siłę osoby, która go wypije, niestety, kosztem Inteligencji. Może się przydać technologowi walczącemu wręcz.

    Eliksir Rozwoju Intelektu
    Opis: Umiejętności bojowe nie dają ci już takiej satysfakcji jak kiedyś? Żałujesz, że niewiele książek widziały twoje oczy? Nie martw się! Jeden łyk Eliksiru Rozwoju Intelektu, stworzonego z mieszanki Kwasu Karbolowego oraz Cudu Umysłu, a staniesz się o wiele mądrzejszą osobą za niewielką cenę sprawności fizycznej.
    Miejsce: Kopalnie Klanu Czarnej Góry.
    Składniki: Cud Umysłu, Kwas Karbolowy
    Wymagane umiejętności: Terapeutyka 85, Chemia 45.
    Komentarz: Eliksir ten, kosztem Siły, zwiększa na stałe Inteligencję postaci, która go wypije. Raczej nieprzydatny.

    Eliksir Sugestii Hipnotycznej
    Opis: Nauka dotarła w najbardziej ukryte zakamarki ludzkiego umysłu! Poprzez zmieszanie Eliksiru Perswazji oraz Halucynogenu powstaje potężny Eliksir Sugestii Hipnotycznej, specyfik, dzięki któremu łatwo możesz kontrolować wrogów i przyjaciół zaledwie siłą głosu! Nikt już nie oprze się twoim rozkazom!
    Miejsce: Stare Kanały w Tarancie.
    Składniki: Eliksir Perswazji, Halucynogen
    Wymagane umiejętności: Terapeutyka 56, Chemia 85
    Komentarz: Potężny specyfik. Każda istota, która zostanie nim potraktowana, dostaje się pod kontrolę technologa na 8 minut czasu gry. Jej portret pojawia się wtedy pod portretami członków naszej drużyny, mamy również możliwość przejrzenia jej karty postaci i ekwipunku.

    Ożywiacz
    Opis: [Pismo na tym schemacie niemal całkiem zblakło. Możesz odcyfrować tylko urwane fragmenty.] [...] właściwości regeneracyjne ponad dotychczasowe [...] wszystkie cechy fizyczne i psychiczne [..] podmioty testów szybsze, żywsze, silniejsze, sprytniejsze i bardziej [...]
    Miejsce: Ruiny Vendigroth.
    Składniki: Eliksir Sprawności Fizycznej, Nieznany Związek Chemiczny
    Wymagane umiejętności: Terapeutyka 78, Chemia 85
    Komentarz: Tego przedmiotu niestety nie udało mi się stworzyć. Polegając jednak na zasobach Internetu, mogę powiedzieć, że jest on jednym z najlepszych przedmiotów w grze. Zwiększa na stałe wszystkie cechy naszego bohatera o 1. Polecam.





    Komentarze

    Ten artykuł skomentowano 26 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.

    « Starsze · 1 · (2) ·

    Kris
     

    Wędrowiec
    Temat: Akcelerator Pocisków (Ruszn...
    Dodany: 13.09.2011 o 21:52  

    Akcelerator Pocisków (Rusznikarstwo)
    Opis: Szybkość często równa się przewadze. Akcelerator Pocisków jest najlepszym i śmiercionośnym przykładem tego prawa. Dzięki wykorzystaniu magnetycznych własićwosić Cewki Elektrycznej w połączeniu starym, dobrym Karabinem Samopowtarzalnym, ta broni wyrzuca amunicję na większą odległości i z większą szybkością niż jakikolwiek współczesny karabin.
    Składniki: Karabin Samopowtarzalny, Cewka Elektryczna
    Wymagane umiejętności: Rusznikarstwo 50,Elektryka 53

    Kris
     

    Wędrowiec
    Temat: Cali a mogła(mógł) byś dać ...
    Dodany: 15.09.2011 o 15:58  

    Cali a mogła(mógł) byś dać łopatologiczną instrukcję jak dodawać schematy (najlepiej z obrazkami) co?

    8757905
     

    Wędrowiec
    Temat: Karis- Schemat klikasz PPM ...
    Dodany: 29.08.2012 o 12:01  

    Karis- Schemat klikasz PPM i na ekranie technologi klikasz na przycisk wyglądający na zwój. Reszta standardowo.
    Znalazłem błąd: Kamizelka Lecznicza jest tworzona w rozmiarze ŚREDNIM (na ludzi, elfy, etc) a nie w dużym (ogry). Istotne dla ogrów i human-size'ów :P

    Kris
     

    Wędrowiec
    Temat: dzięki 8757905 ale mi chodz...
    Dodany: 10.09.2012 o 22:53  

    dzięki 8757905 ale mi chodziło o dodawanie schematów w edytorze sejwów bo tak normalnie to umim ale chce mieć pistolet shrecka a to tylko w edytorze

    8757905
     

    Wędrowiec
    Temat: Znalazłem bardzo istotny bł...
    Dodany: 03.04.2013 o 1:10  

    Znalazłem bardzo istotny błąd:
    Eliksir Rozbudowy Fizycznej oraz Eliksir Rozwoju Intelektu nie wpływają na zależność "siła-inteligencja" ale na WSZYSTKIE cechy tj
    +1 do wszystkich fizycznych za -1 do wszystkich mentalnych i odwrotnie.
    To bardzo ważne, np ja na 48 poziomie przekonałem się że mój technolog jednak nie będzie mógł radośnie zwiększyć sobie udźwigu bo obniży sobie PERCEPCJ.

    Kudłaty
     

    Wędrowiec
    Temat: Co zrobić, żeby pajęczak dz...
    Dodany: 11.06.2013 o 18:25  

    Co zrobić, żeby pajęczak działać zaczął? mam zrobionego i ani go użyć nie da rady ani jak położe na ziemi to wrogów nie atakuje :(



    Ten artykuł skomentowano 26 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.

    « Starsze · 1 · (2) ·

    Pseudonim
    E-mail
    Treść Dostępne tagi: [cytat][/cytat], [url=http://][/url]
    Przepisz poprawnie podane słowa mnustwo orkuw