Konflikt
Gdy znajdziesz się w Amkethran, najpierw idź na wschód, w stronę świątyni Waukeen (zaznaczona na mapie) [1]. Będziesz świadkiem rozmowy kapłana Waukeen i mnicha z tutejszego Klasztoru. Kleryk ma pretensje, że władca mnichów z miasta, Baltazar, nie zwraca uwagi na głodujących mieszkańców Amkethran, tylko zajmuje się zbieraniem armii. Mnich oczywiście wstawia się za Baltazarem. Zaczną walczyć. Jeśli zdecydujesz się pomóc kapłanowi i zaatakujesz mnicha, teleportuje się mag, zapyta, dlaczego tak postępujesz, upomni, abyś nie mieszał się w sprawy Klasztoru i zniknie, a wraz z nim mnich. Kapłan będzie Ci wdzięczny za pomoc. Możesz podarować mu 1000 sztuk złota na jedzenie dla głodnych dzieci, wtedy Twoja reputacja zwiększy się o 1, każdy dostanie 3000 PD i dostaniesz pierścień, który w połączeniu z Łzą Nimfy będzie przydatnym przedmiotem dla druida. Jeśli pomożesz kapłanowi, ale nie dasz pieniędzy na dzieci, każdy dostanie 2000 PD i otrzymasz pierścień. Możesz również zaatakować kapłana. Wtedy nie dostaniesz doświadczenia, przy ciele kapłana znajdziesz pierścień. Nie musisz wtrącać się w walkę, wtedy najprawdopodobniej mnich zabije kapłana, nie dostaniesz doświadczenia, będziesz mógł zabrać pierścień.
PD (oprócz wrogów): | 3000 dla każdego, 2000 dla każdego lub brak (w zależności od zachowania) |
Interesujące przedmioty: | Dębinowy pierścień (od kapłana) |
Świątynia Waukeen
Znajduje się w południowej części miasta (jest zaznaczona na mapie). W środku znajdziesz kapłana o imieniu Chyil. Możesz zadać mu kilka pytań, kupić mikstury i zwoje, uleczyć się, zidentyfikować przedmioty. W pojemnikach znajdziesz kilka kamieni szlachetnych.
PD (oprócz wrogów): | brak |
Inne: | możliwość zakupów, uzdrowienia, identyfikacji |
Saemon Havarian
Gdy będziesz zmierzał w stronę tawerny, spotkasz grupę najemników rozmawiającym z Twoim starym znajomym - Saemonem Havarianem [2]. Najemnicy będą zarzucać mu, że sprzedaje w mieście kradzione przedmioty. Facet zobaczy Cię i poprosi o zaświadczenie jego niewinności. Każe Ci oddać przedmiot, który rzekomo Ci wczoraj sprzedał. Najemnicy uwierzą mu i zaatakują Cię. Saemon ucieknie.
PD (oprócz wrogów): | brak |
Tawerna
Tawerna znajduje się w środkowo-wschodniej części miasta (jest zaznaczona na mapie) [3]. Gdy tam wejdziesz, zaczepi Cię facet o imieniu Marlowe (patrz zadanie: Lisz z Cmentarza). Poza tym są tam najemnicy i mag, którzy nie mają ochoty na rozmowę. Karczmarz nazywa się Zakee Rafeha. Ma dość niecodzienny akcent, ale jest uprzejmy. Możesz zadać mu kilka pytań. Oprócz tego zaproponuje Ci możliwość zakupów, odpoczynku i alkohole.
PD (oprócz wrogów): | brak |
Interesujące przedmioty: | Srebrny kamień Ioun (możesz kupić u karczmarza) |
Inne: | możliwość zakupów, odpoczynku |
Samosądy w Amkethran
Gdy odejdziesz odrobinę na północny zachód od tawerny, będziesz świadkiem rozmowy [4]. Stoi tam burmistrz Omar Haraad ze swoją córką, Asaną. Najemnicy oskarżają dziewczynę o kradzież ich pieniędzy. Ojciec tłumaczy, że ukradła, aby nakarmić biedaków. Mężczyzna poprosi Cię o pomoc. Jeśli zdecydujesz się na nią, możesz zabić żołnierzy lub zapłacić im 3000 lub 5000 sztuk złota na pokrycie strat. Każdy dostanie 5000 exp., reputacja wzrośnie o 1, a burmistrz wręczy Ci 500 sztuk złota i płaszcz Montolio. Jeśli nie pomożesz burmistrzowi, najemnicy zabiją Asanę, Twoja reputacja spadnie o 1 i nie otrzymasz doświadczenia.
PD (oprócz wrogów): | 5000 dla każdego lub brak (w zależności od zachowania) |
Interesujące przedmioty: | Płaszcz Montolio (w nagrodę od burmistrza) |
Inne: | 500 sztuk złota (w nagrodę od burmistrza); spadek lub wzrost reputacji o 1 (w zależności od zachowania) |
Lisz z Cmentarza
Gdy wejdziesz do tawerny [3], zaczepi Cię facet o imieniu Marlowe. Poprosi, abyś przyszedł do jego domu na wzgórzu. Idź do niego. Aby się tam dostać, musisz przejść przez inny dom, wejść na jego dach, pójść do domu Marlowe'a (północno - wschodnia część miasta, zaznaczony na mapie) [5]. Mężczyzna opowie Ci o swoim problemie z liszem Vongoethe. Ukradł on duszę jego córki Malli, która teraz jest umierająca. Marlowe poprosi Cię, abyś poszedł do jaskini, w której ukrywa się lisz i spróbował odzyskać duszę dziewczyny.
Idź do Jaskini Umarłych [6]. Znajduje się ona w północnej części miasta (zaznaczona na mapie). Stoi przed nią mnich - zagadaj do niego, aby wpuścił Cię do środka.
Gdy będziesz już wewnątrz i podejdziesz kawałek do środka pomieszczenia, pojawi się lisz [A]. Wyjawi, że Marlowe obiecał mu własną duszę za lata bogactwa i powodzenia. Vongoethe spełnił warunki, ale mężczyzna nie dotrzymał umowy, dlatego nieumarły ukarał go, zabierając duszę Malli, która w rzeczywistości do niczego nie jest mu potrzebna. Możesz przyprowadzić Marlowe'a do jaskini i pozwolić go zabić. Każdy dostanie po 6000 exp, a Ty otrzymasz kamień z duszą dziewczyny, który możesz zachować (opcja tylko dla złych) lub oddać właścicielce. Jeśli go oddasz, każdy dostanie 10000 exp. Możesz zaproponować dziewczynie pieniądze (5000), Twoja reputacja zwiększy się o 1. Jeśli zaatakujesz lisza (towarzyszą mu nieumarli, w tym Banshee) bez wcześniejszego przyprowadzenia Marlowe'a, nie odzyskasz już duszy Malli. Jeśli go przyprowadzisz i dostaniesz już kamień, możesz zabić lisza i uratować dziewczynę. Przy drzwiach jaskini będzie stał Marlowe, któremu możesz oddać duszę jego dziecka lub zatrzymać ją dla siebie (reputacja spadnie o 2). W obu przypadkach każdy dostanie 6000 exp.
W jaskini lisza znajdziesz cztery stoły. Obrócenie każdego z nich rozbraja część pułapek z pomieszczenia. Południowy stół [B] powoduje pojawienie się dwóch lodowych golemów, północny [C] czterech większych żywiołaków powietrza, zachodni [D] czterech większych żywiołaków ognia, a wschodni [E] cztery radioaktywne szlamy (które można zabić jedynie ogniem, inaczej rozszczepiają się).
PD (oprócz wrogów): | 6000 dla każdego za dowolne rozwiązanie zadania; 10000 dla każdego za uratowanie dziewczyny |
Interesujące przedmioty: | Kamień z duszą Malli (tylko dla złych); Pierścień przeciw jadowi (ciało Vongoethe'a) |
Archiwum Wiedzy Tajemnej II i Kuźnia Kerricka
Znajduje się w północno - wschodniej części miasta [7] (schodzimy z dachu po drabinie). Wewnątrz jest Księgarz Łazarz, znajomy z Saradush. Sprzedaje to samo, co wcześniej. Razem z nim przebywa kowal Kerrick. Jeśli jesteś szczęśliwym posiadaczem trzech par pantalonów, wykuje dla Ciebie parę interesujących przedmiotów.
PD (oprócz wrogów): | brak |
Interesujące przedmioty: | brak nowych |
Inne: | możliwość zakupów; możliwość wykucia świetnych przedmiotów z pantalonów |
Jaskinia przemytników
Znajduje się w północno - wschodniej części miasta (jest zaznaczona na mapie) [8]. Gdy znajdziesz się wewnątrz, będziesz świadkiem, jak mnisi z Klasztoru oskarżają przywódcę najemników, Carrasa, o sprzedaż kradzionych rzeczy. Możesz ich zabić lub pozwolić na skonfiskowanie przedmiotów przemytników. Będziesz mógł też zrobić jednorazowe zakupy u Carrasa (jeśli pokonasz mnichów, dostaniesz zniżkę) i zajrzeć do skrzyń złodziei.
PD (oprócz wrogów): | brak |
Interesujące przedmioty: | K'logarath +4 (sprzedaje Carras); Pełna zbroja płytowa Enkidu +3 (sprzedaje Carras); buty Gorgony (sprzedaje Carras) |
Inne: | możliwość zakupów |