Baldur's Gate 2 » Solucja


    Amkethran

    Działy gier » Baldur's Gate 2 » Poradniki » Solucja
    Autor: Veronique
    Utworzono: 17.09.2006
    Aktualizacja: 18.11.2008


    Mapa lokacji

    Konflikt

    Gdy znajdziesz się w Amkethran, najpierw idź na wschód, w stronę świątyni Waukeen (zaznaczona na mapie) [1]. Będziesz świadkiem rozmowy kapłana Waukeen i mnicha z tutejszego Klasztoru. Kleryk ma pretensje, że władca mnichów z miasta, Baltazar, nie zwraca uwagi na głodujących mieszkańców Amkethran, tylko zajmuje się zbieraniem armii. Mnich oczywiście wstawia się za Baltazarem. Zaczną walczyć. Jeśli zdecydujesz się pomóc kapłanowi i zaatakujesz mnicha, teleportuje się mag, zapyta, dlaczego tak postępujesz, upomni, abyś nie mieszał się w sprawy Klasztoru i zniknie, a wraz z nim mnich. Kapłan będzie Ci wdzięczny za pomoc. Możesz podarować mu 1000 sztuk złota na jedzenie dla głodnych dzieci, wtedy Twoja reputacja zwiększy się o 1, każdy dostanie 3000 PD i dostaniesz pierścień, który w połączeniu z Łzą Nimfy będzie przydatnym przedmiotem dla druida. Jeśli pomożesz kapłanowi, ale nie dasz pieniędzy na dzieci, każdy dostanie 2000 PD i otrzymasz pierścień. Możesz również zaatakować kapłana. Wtedy nie dostaniesz doświadczenia, przy ciele kapłana znajdziesz pierścień. Nie musisz wtrącać się w walkę, wtedy najprawdopodobniej mnich zabije kapłana, nie dostaniesz doświadczenia, będziesz mógł zabrać pierścień.

    PD (oprócz wrogów): 3000 dla każdego, 2000 dla każdego lub brak (w zależności od zachowania)
    Interesujące przedmioty: Dębinowy pierścień (od kapłana)

    Świątynia Waukeen

    Znajduje się w południowej części miasta (jest zaznaczona na mapie). W środku znajdziesz kapłana o imieniu Chyil. Możesz zadać mu kilka pytań, kupić mikstury i zwoje, uleczyć się, zidentyfikować przedmioty. W pojemnikach znajdziesz kilka kamieni szlachetnych.

    PD (oprócz wrogów): brak
    Inne: możliwość zakupów, uzdrowienia, identyfikacji

    Saemon Havarian

    Gdy będziesz zmierzał w stronę tawerny, spotkasz grupę najemników rozmawiającym z Twoim starym znajomym - Saemonem Havarianem [2]. Najemnicy będą zarzucać mu, że sprzedaje w mieście kradzione przedmioty. Facet zobaczy Cię i poprosi o zaświadczenie jego niewinności. Każe Ci oddać przedmiot, który rzekomo Ci wczoraj sprzedał. Najemnicy uwierzą mu i zaatakują Cię. Saemon ucieknie.

    PD (oprócz wrogów): brak

    Tawerna

    Tawerna znajduje się w środkowo-wschodniej części miasta (jest zaznaczona na mapie) [3]. Gdy tam wejdziesz, zaczepi Cię facet o imieniu Marlowe (patrz zadanie: Lisz z Cmentarza). Poza tym są tam najemnicy i mag, którzy nie mają ochoty na rozmowę. Karczmarz nazywa się Zakee Rafeha. Ma dość niecodzienny akcent, ale jest uprzejmy. Możesz zadać mu kilka pytań. Oprócz tego zaproponuje Ci możliwość zakupów, odpoczynku i alkohole.

    PD (oprócz wrogów): brak
    Interesujące przedmioty: Srebrny kamień Ioun (możesz kupić u karczmarza)
    Inne: możliwość zakupów, odpoczynku

    Samosądy w Amkethran

    Gdy odejdziesz odrobinę na północny zachód od tawerny, będziesz świadkiem rozmowy [4]. Stoi tam burmistrz Omar Haraad ze swoją córką, Asaną. Najemnicy oskarżają dziewczynę o kradzież ich pieniędzy. Ojciec tłumaczy, że ukradła, aby nakarmić biedaków. Mężczyzna poprosi Cię o pomoc. Jeśli zdecydujesz się na nią, możesz zabić żołnierzy lub zapłacić im 3000 lub 5000 sztuk złota na pokrycie strat. Każdy dostanie 5000 exp., reputacja wzrośnie o 1, a burmistrz wręczy Ci 500 sztuk złota i płaszcz Montolio. Jeśli nie pomożesz burmistrzowi, najemnicy zabiją Asanę, Twoja reputacja spadnie o 1 i nie otrzymasz doświadczenia.

    PD (oprócz wrogów): 5000 dla każdego lub brak (w zależności od zachowania)
    Interesujące przedmioty: Płaszcz Montolio (w nagrodę od burmistrza)
    Inne: 500 sztuk złota (w nagrodę od burmistrza); spadek lub wzrost reputacji o 1 (w zależności od zachowania)

    Lisz z Cmentarza

    Gdy wejdziesz do tawerny [3], zaczepi Cię facet o imieniu Marlowe. Poprosi, abyś przyszedł do jego domu na wzgórzu. Idź do niego. Aby się tam dostać, musisz przejść przez inny dom, wejść na jego dach, pójść do domu Marlowe'a (północno - wschodnia część miasta, zaznaczony na mapie) [5]. Mężczyzna opowie Ci o swoim problemie z liszem Vongoethe. Ukradł on duszę jego córki Malli, która teraz jest umierająca. Marlowe poprosi Cię, abyś poszedł do jaskini, w której ukrywa się lisz i spróbował odzyskać duszę dziewczyny.

    Mapa lokacji

    Idź do Jaskini Umarłych [6]. Znajduje się ona w północnej części miasta (zaznaczona na mapie). Stoi przed nią mnich - zagadaj do niego, aby wpuścił Cię do środka.
    Gdy będziesz już wewnątrz i podejdziesz kawałek do środka pomieszczenia, pojawi się lisz [A]. Wyjawi, że Marlowe obiecał mu własną duszę za lata bogactwa i powodzenia. Vongoethe spełnił warunki, ale mężczyzna nie dotrzymał umowy, dlatego nieumarły ukarał go, zabierając duszę Malli, która w rzeczywistości do niczego nie jest mu potrzebna. Możesz przyprowadzić Marlowe'a do jaskini i pozwolić go zabić. Każdy dostanie po 6000 exp, a Ty otrzymasz kamień z duszą dziewczyny, który możesz zachować (opcja tylko dla złych) lub oddać właścicielce. Jeśli go oddasz, każdy dostanie 10000 exp. Możesz zaproponować dziewczynie pieniądze (5000), Twoja reputacja zwiększy się o 1. Jeśli zaatakujesz lisza (towarzyszą mu nieumarli, w tym Banshee) bez wcześniejszego przyprowadzenia Marlowe'a, nie odzyskasz już duszy Malli. Jeśli go przyprowadzisz i dostaniesz już kamień, możesz zabić lisza i uratować dziewczynę. Przy drzwiach jaskini będzie stał Marlowe, któremu możesz oddać duszę jego dziecka lub zatrzymać ją dla siebie (reputacja spadnie o 2). W obu przypadkach każdy dostanie 6000 exp.
    W jaskini lisza znajdziesz cztery stoły. Obrócenie każdego z nich rozbraja część pułapek z pomieszczenia. Południowy stół [B] powoduje pojawienie się dwóch lodowych golemów, północny [C] czterech większych żywiołaków powietrza, zachodni [D] czterech większych żywiołaków ognia, a wschodni [E] cztery radioaktywne szlamy (które można zabić jedynie ogniem, inaczej rozszczepiają się).

    PD (oprócz wrogów): 6000 dla każdego za dowolne rozwiązanie zadania; 10000 dla każdego za uratowanie dziewczyny
    Interesujące przedmioty: Kamień z duszą Malli (tylko dla złych); Pierścień przeciw jadowi (ciało Vongoethe'a)

    Archiwum Wiedzy Tajemnej II i Kuźnia Kerricka

    Znajduje się w północno - wschodniej części miasta [7] (schodzimy z dachu po drabinie). Wewnątrz jest Księgarz Łazarz, znajomy z Saradush. Sprzedaje to samo, co wcześniej. Razem z nim przebywa kowal Kerrick. Jeśli jesteś szczęśliwym posiadaczem trzech par pantalonów, wykuje dla Ciebie parę interesujących przedmiotów.

    PD (oprócz wrogów): brak
    Interesujące przedmioty: brak nowych
    Inne: możliwość zakupów; możliwość wykucia świetnych przedmiotów z pantalonów

    Jaskinia przemytników

    Znajduje się w północno - wschodniej części miasta (jest zaznaczona na mapie) [8]. Gdy znajdziesz się wewnątrz, będziesz świadkiem, jak mnisi z Klasztoru oskarżają przywódcę najemników, Carrasa, o sprzedaż kradzionych rzeczy. Możesz ich zabić lub pozwolić na skonfiskowanie przedmiotów przemytników. Będziesz mógł też zrobić jednorazowe zakupy u Carrasa (jeśli pokonasz mnichów, dostaniesz zniżkę) i zajrzeć do skrzyń złodziei.

    PD (oprócz wrogów): brak
    Interesujące przedmioty: K'logarath +4 (sprzedaje Carras); Pełna zbroja płytowa Enkidu +3 (sprzedaje Carras); buty Gorgony (sprzedaje Carras)
    Inne: możliwość zakupów






    Komentarze

    Ten artykuł skomentowano 18 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.


    ktoś
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 12.09.2007 o 20:16  

    saemonowi zawsze sie musi upiec

    rdd
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 02.10.2007 o 15:48  

    a jak otworzyc te drzwi w jaskini Lisza?

    David
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 08.03.2008 o 11:04  

    wlasnie...gdzie ten klucz do drzwi w jaskini lisza???

    vakoslokos
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 19.04.2008 o 0:28  

    [img][/img][img]

    autor napisał(a):

    autor napisał(a):

    vakoslokos
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 19.04.2008 o 0:29  

    ale lol niech to ktos skasuje ahahahaha

    Edwin
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 29.07.2008 o 9:24  

    Najpierw musicie porozmawiać z Marlowem i on powie że wydał całą kase na to by mogli go wpuścić i obok jskini będzie mniech i do niego trzeba zagadać i otworzy przejście

    Edwin
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 29.07.2008 o 9:24  

    sorry nie mniech tylko mnich

     

    Mieszkaniec | Komentarzy: 1
    Temat: Wie ktoś jak otworzyć te dr...
    Dodany: 09.03.2009 o 17:14  

    Wie ktoś jak otworzyć te drzwi w jaskini umarłych??

    lizard
     

    Wędrowiec
    Temat: Drzwi w jaskini lisza : \"P...
    Dodany: 10.03.2009 o 14:27  

    Drzwi w jaskini lisza : "Po powrocie do Amkethran powinieneś pozakańczać wszystkie swoje sprawy - kupić/sprzedać ekwipunek, wykonać pozostałe zadania czy też zakończyć zagadkę pantalonów. Gdy będziesz gotów, udaj się do karczmy i porozmawiaj z szynkarzem. Ten wyzna ci, że Faheed lub Majira mogą znać sposób na dostanie się do klasztoru Baltazara. Idź do ich domu i wyjaśnij parze, że chcesz śmierci mnicha w równym stopniu co oni. Otrzymasz klucz, którym będziesz mógł otworzyć sekretne drzwi mieszczące się w jaskini lisza.Przejście to prowadzi prosto do twierdzy władcy Amkethran" - cytat z enklawy magii.

     

    Mieszkaniec | Komentarzy: 182
    Temat: Thx, też miałem tego proble...
    Dodany: 18.02.2010 o 21:00  

    Thx, też miałem tego problema. A co do samego Amkethran, to strasznie się wkurzyłem że Saemon, ten cholerny nic nie warty podły zdrajca jest tutaj, a po tym jak mnie wrobił i uciekł, to normalnie zacząłem ze złosci walić głową o biurko. Wstrętny, tchórzliwy pajac. Swoją drogą co on tam robił skoro go zaje***em jeszcze wtedy w Brynnlaw, jak mnie zdradził.

    Lubiezozole
     

    Wędrowiec
    Temat: Zauważyliście że Carras mów...
    Dodany: 08.03.2010 o 18:07  

    Zauważyliście że Carras mówi głosem Ważniaka ze smerfów? :D

    wk13599
     

    Wędrowiec
    Temat: Nie wiem czy ktoś o tym pis...
    Dodany: 11.06.2010 o 23:22  

    Nie wiem czy ktoś o tym pisał ale
    hehe właśnie odkryłem buga xD
    zniżka u Carrasa xD
    jesli masz charymę w moim wypadku 15
    i reputatacje 20 to możesz u niego taniej kupować i drożej sprzedawać xD
    np:

    <<Pełna zbroja enkidu +3 opylam za
    26000 i kupuje za 22425>>

    Gnom K-Z wymiata

     

    Mieszkaniec | Komentarzy: 19
    Temat: a ja uratowałem marlowa i o...
    Dodany: 22.06.2010 o 11:11  

    a ja uratowałem marlowa i on sobie uciekł w kąt jaskini - ja wykończyłem lisza i jego obstawę (nikt nie może przeżyć trzech oddechów smoka na raz :P) po czym chcę pogadać z Marlowem a tu d....a - "nie ma ci nic do powiedzenia" - musiałem iść do córki marlowa i z nią porozmawiać zeby ja uzdrowić i dać jej kasę na nowy start życiowy - wtedy dopiero 10000 exp. na każego i reputacja +1. nie wiem czy to bug czy błąd jest w solucji..

    krzym1
     

    Wędrowiec
    Temat: U mnie podobnie, mimo wybra...
    Dodany: 24.08.2010 o 10:28  

    U mnie podobnie, mimo wybrania opcji ratowania Marlowa gość gdzieś zniknął i musiałem pogadać z córką przy okazji płacąc na nowy start

    krzym1
     

    Wędrowiec
    Temat: Można by tu jeszcze dodać ż...
    Dodany: 24.08.2010 o 17:10  

    Można by tu jeszcze dodać że po wykonaniu tych zadań należy pójść do klasztoru pogadać Baltazarem. Ja po wykonaniu wszystkiego co tu opisano zostałem z pustym dziennikiem i 20min się błąkałem..

    Soanvig_
     

    Wędrowiec
    Temat: LOL! Ja sobie gram i teraz ...
    Dodany: 13.11.2010 o 22:21  

    LOL! Ja sobie gram i teraz patrze, że nie mam tych "Ciekawych przedmiotów" do kupienia u Carrasa. Nie ma! A wiem, że były, kiedy kiedyś grałem... Może edycję kolekcjonerską trzeba mieć zainstalowaną? Nieważne, dodam sobie kodem te przedmioty, a należną kasę (na oko 20 kafli) wtopię w alkohol :D

    Dakota
     

    Wędrowiec
    Temat: Mam pytanie. Dlaczego zawsz...
    Dodany: 03.02.2011 o 13:33  

    Mam pytanie. Dlaczego zawsze umieram, kiedy zmieniam się w zabójcę? Kiedys zabiłam tak smoka, po czym padłam, będąc przemieniona w Zabójcę. Wie ktoś, czemu tak sie dzieje?

    MrBarszczu77
     

    Wędrowiec
    Temat: Ponieważ, kiedy jest się za...
    Dodany: 25.04.2011 o 14:06  

    Ponieważ, kiedy jest się zabójcą przez więcej niż 2 min. bodajże, postać umiera, ponieważ "zło ją opętało całkowicie". Poprostu przed upłynięciem 2 min. trzeba się przemienić znów w człowieka, żeby nie umrzeć.



    Ten artykuł skomentowano 18 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.


    Pseudonim
    E-mail
    Treść Dostępne tagi: [cytat][/cytat], [url=http://][/url]
    Przepisz poprawnie podane słowa mnustwo orkuw