Warning: Undefined array key "autologin" in /usr/home/peronczyk/domains/insimilion.pl/insimilion/twierdza/index.php on line 25 Baldur's Gate 2 • Amulety i naszyjniki • INSIMILION

    Baldur's Gate 2 » Zbrojownia


    Amulety i naszyjniki

    Działy gier » Baldur's Gate 2 » Opisy » Zbrojownia
    Autor: wojjoo
    Utworzono: 21.09.2008
    Aktualizacja: 08.03.2010

    NIEMAGICZNE

    Amulet Harfiarzy

    Wszyscy Harfiarze, których spotkaliście w tej okolicy, nosili jeden z tych amuletów. Być może jest to ich identyfikator. Czy w tym budynku może być jakaś część, do której dostęp mają tylko Harfiarze?

    • Miejsce: Siedziba Harfiarzy w Dokach, ostatni pokój w korytarzu na parterze.
    • Komentarz: Jeżeli będziemy w posiadaniu tego amuletu, nie zostaniemy zaatakowani przez Widmowych harfiarzy, gdy wejdziemy na piętro Posiadłości Galvareyów.

    Amulet z krwawnikiem

    Amulet to biżuteria (czasami magiczna), która połączona z łańcuszkiem jest noszona na szyi. Rodzaj łańcuszka, na którym amulet jest zawieszony zwykle podnosi tylko jego walory estetyczne, a nie magiczne (jeśli takie istnieją). Można nosić tylko jeden amulet na raz.

    • Cena: 300 sz

    Gwiezdny medalion

    Ten złoty medalion przedstawia stylizowaną gwiazdę.

    • Miejsce: Pierwszy poziom labiryntu pod Przytułkiem, w skrzyni w pokoju z jedenastoma posągami.
    • Komentarz: Przedmiot ten należ umieścić w rękach jednego z posągów (pierwszego, licząc w kierunku przeciwnym do ruchu wskazówek zegara, zaczynając od drzwi).

    Medalion miecza

    Miniaturowy szeroki miecz na łańcuszku.

    • Miejsce: Pierwszy poziom labiryntu pod Przytułkiem, w skrzyni w pokoju z jedenastoma posągami.
    • Komentarz: Przedmiot ten należ umieścić w rękach jednego z posągów (siódmego, licząc w kierunku przeciwnym do ruchu wskazówek zegara, zaczynając od drzwi).

    Medalion słońca

    Ten złoty medalion przedstawia stylizowane słońce.

    • Miejsce: Pierwszy poziom labiryntu pod Przytułkiem, w skrzyni w pokoju z jedenastoma posągami.
    • Komentarz: Przedmiot ten należ umieścić w rękach jednego z posągów (szóstego, licząc w kierunku przeciwnym do ruchu wskazówek zegara, zaczynając od drzwi).

    Mithrilowy medalion

    To prosty i wykonany bez finezji medalion z czystego mithrilu, najwyraźniej przetopionego i uformowanego w toporny kształt. Nie jest to z pewnością dzieło sztuki ale przedstawia pewną wartość.

    • Miejsce: Ruiny świątyni, skrytka na południowym wschodzie (musimy grać łowcą).
    • Komentarz: Przedmiot ten należy oddać lordowi Igenowi Tomblethenowi (pierwsze zadanie w twierdzy łowcy).

    Naszyjnik

    Naszyjniki to ozdobna, metalowa biżuteria zwykle wykonana ze srebra, złota, platyny lub innych cennych metali, w których dodatkowo osadzone są kamienie szlachetne. Naszyjnik jest zawsze noszony na szyi i może mieć bardzo różną długość.

    • Cena: 2 sz

    Naszyjnik Agni Mani

    Naszyjniki to ozdobna, metalowa biżuteria zwykle wykonana ze srebra, złota, platyny lub innych cennych metali, w których dodatkowo osadzone są kamienie szlachetne. Naszyjnik jest zawsze noszony na szyi i może mieć bardzo różną długość.

    • Cena: 40 sz

    Naszyjnik Łza Laeral

    Naszyjniki to ozdobna, metalowa biżuteria zwykle wykonana ze srebra, złota, platyny lub innych cennych metali, w których dodatkowo osadzone są kamienie szlachetne. Naszyjnik jest zawsze noszony na szyi i może mieć bardzo różną długość.

    • Cena: 6000 sz

    Naszyjnik Talosa

    Ten naszyjnik jest wykonany z ciężkich dysków połączonych drutem. Środkowy dysk jest wykonany ze srebra i inkrustowany symbolami chaosu.

    • Miejsce: Świątynia Talosa w Dzielnicy świątyń. W dzień ten amulet nosi Pani Ada, w nocy znajduje się on w skrzyni obok jej łóżka.
    • Komentarz: O zdobycie tego naszyjnika poprosił nas Mae'Var. Za dostarczenie mu go otrzymamy 29 500 PD.

    Naszyjnik wysadzany kamieniami Zios

    Naszyjniki to ozdobna, metalowa biżuteria zwykle wykonana ze srebra, złota, platyny lub innych cennych metali, w których dodatkowo osadzone są kamienie szlachetne. Naszyjnik jest zawsze noszony na szyi i może mieć bardzo różną długość.

    • Cena: 150 sz

    Naszyjnik z muszelkami

    Naszyjniki to ozdobna, metalowa biżuteria zwykle wykonana ze srebra, złota, platyny lub innych cennych metali, w których dodatkowo osadzone są kamienie szlachetne. Naszyjnik jest zawsze noszony na szyi i może mieć bardzo różną długość.

    • Cena: 55 sz

    Naszyjnik z nefrytami

    Naszyjniki to ozdobna, metalowa biżuteria zwykle wykonana ze srebra, złota, platyny lub innych cennych metali, w których dodatkowo osadzone są kamienie szlachetne. Naszyjnik jest zawsze noszony na szyi i może mieć bardzo różną długość.

    • Cena: 30 sz

    Naszyjnik z tęczowym obsydianem

    Naszyjniki to ozdobna, metalowa biżuteria zwykle wykonana ze srebra, złota, platyny lub innych cennych metali, w których dodatkowo osadzone są kamienie szlachetne. Naszyjnik jest zawsze noszony na szyi i może mieć bardzo różną długość.

    • Cena: 50 sz

    Obroża niewolnika

    Ta obroża używana jest, żeby zdominować i ubezwłasnowolnić istotę, która ją nosi. Niewolnicy kontrolowani są zazwyczaj przez właściciela Kuli Nadzorcy. Uwolnić z mocy obroży, która została już założona, może jedynie zaklęcie Zdjęcie klątwy albo zniszczenie Kuli nadzorcy.

    • Miejsce: Niewolnicy w więzieniu sferowym.
    • Komentarz: Obroża ta sprawia, że niewolnicy są posłuszni Nadzorcy więzienia. Gdy ubierzemy ją którejś z naszych postaci, rzucona na nią zostanie Dominacja (przedmiot można usunąć jedynie za pomocą czaru Zdjęcie Klątwy).

    Opończa Waukeen

    Złota obręcz znaleziona w zapieczętowanym grobowcu na cmentarzu Targowa. Obręcz jest wytarta, jednakże wciąż można rozpoznać na niej symbol Waukeen.

    • Miejsce: Przy jednym ze Szkieletów Wojowników w Krypcie w Targowie.
    • Komentarz: Opończę Waukeen zdobywamy wykonując jedno z zadań w Targowie. Najlepiej oddać ją Wielkiemu Kupcowi Coprithowi.

    Pamiątkowy medalion

    Jest to medalion przedniej roboty, wykonany z dużym kunsztem, jeden z tych, jakie wręcza się ukochanym osobom. Dzięki prostemu zaklęciu, we wnętrzu znajdują się podobizny, na których widnieją oraz Jaheira. Przedmiot ten będzie zatem pamiątką wyjątkowo bliską sercu obdarowanej osoby. Na jednej ze stron widoczne są smugi zabrudzeń, lecz tym niemniej medalion ten będzie słodkim podarunkiem.

    • Miejsce: Doki. Medalion ten otrzymujemy od kupca Jahaboama.
    • Komentarz: Ten przedmiot jest miłą pamiątką, świadczącą o ciepłych uczuciach pomiędzy głównym bohaterem i Jaheirą.

    Perłowy naszyjnik

    Naszyjniki to ozdobna, metalowa biżuteria zwykle wykonana ze srebra, złota, platyny lub innych cennych metali, w których dodatkowo osadzone są kamienie szlachetne. Naszyjnik jest zawsze noszony na szyi i może mieć bardzo różną długość.

    • Cena: 1000 sz

    Srebrny naszyjnik

    Naszyjniki to ozdobna, metalowa biżuteria zwykle wykonana ze srebra, złota, platyny lub innych cennych metali, w których dodatkowo osadzone są kamienie szlachetne. Naszyjnik jest zawsze noszony na szyi i może mieć bardzo różną długość.

    • Cena: 10 sz

    Wisior

    To mały i dość mało charakterystyczny srebrny naszyjnik w kształcie miniaturowego miecza wiszącego na delikatnym łańcuszku. Nosi się go na szyi i bezpośrednio na skórze.

  • Miejsce: Miasto Grot. Wisior otrzymujemy od Khelbena Czarnokija, gdy rozwiązujemy zagadkę chochlików.
  • Komentarz: Jest to jeden z przedmiotów, które zdobędziemy w trakcie zabawy z chochlikami. Wisior należy oddać Alustriel.

  • Zapięcie Montolia

    To zapięcie pochodzi od płaszcza Montolia DeBrouchee, niewidomego mentora słynnego łowcy, elfa o imieniu Drizzt Do'Urden. Można wyczuć, że w jej wnętrzu zamknięto potężną magię.

  • Miejsce: IV poziom Twierdzy Strażnika, Obóz Githyanki.
  • Komentarz: Samo zapięcie nie daje noszącej je postaci żadnych premii ani kar. Należy jednak je zatrzymać, gdyż przyda się chochlikowi Cespenarowi do stworzenia Płaszcza Montolio.

  • Złota opaska

    Prosta złota opaska.

  • Miejsce: Pierwszy poziom labiryntu pod Przytułkiem, w skrzyni w pokoju z jedenastoma posągami.
  • Komentarz: Przedmiot ten należy umieścić w rękach jednego z posągów (drugiego, licząc w kierunku przeciwnym do ruchu wskazówek zegara, zaczynając od drzwi).

  • Złoty naszyjnik

    Naszyjniki to ozdobna, metalowa biżuteria zwykle wykonana ze srebra, złota, platyny lub innych cennych metali, w których dodatkowo osadzone są kamienie szlachetne. Naszyjnik jest zawsze noszony na szyi i może mieć bardzo różną długość.

    • Cena: 60 sz

    MAGICZNE

    Amulet blokowania czarów

    Ulubiony przedmiot ochronny maga rozpoczynającego magiczny pojedynek. Zapewnia on osłonę przed zaklęciami i nie przeszkadza przy rzucaniu własnych czarów.

    PARAMETRY:

    • Specjalne:
      +2 do rzutów obronnych przeciwko magii
    • Miejsce: Podmrok, Południowe tunele. Amulet ma przy sobie Prastara Kula, którą spotykamy zaraz po wejściu do tuneli.
    • Komentarz: Całkiem dobry amulet. Daje premię w wysokości dwóch punktów do rzutów obronnych przeciwko magii, co jest oczywiście przydatne w walce z wszelkiej maści czarodziejami i kapłanami. Możemy założyć go na szyję postaci, która dotychczas nie nosiła żadnego naszyjnika.

    Amulet czuciowców

    Ten amulet pochodzi z miasta Sigil, gdzie został wykuty przez Stronnictwo Doznań. Wręczano go najbardziej lojalnym czuciowcom, aby chronił ich w czasie podróży po Sferach, gdzie poszukali nowych doznań.

    PARAMETRY:

    • Specjalne:
      +5 do punktów życia
      +2 do Charyzmy
      Stałe zaklęcie Ochrona przed złem
    • Może używać:
      Kapłan
    • Miejsce: Do kupienia u Deidre na Targu Przygody.
    • Komentarz: Znakomity amulet, na pewno warto kupić go któremuś z naszych kapłanów. Nie dość, że zwiększa maksymalną ilość punktów życia i Charyzmę, to jeszcze zapewnia stałą Ochronę przed złem (premia do Klasy Pancerza w walce ze złymi przeciwnikami w wysokości dwóch punktów i takaż premia do rzutów obronnych przeciw wykonywanym przez nich akcjom). Jedynym minusem jest dość wysoka cena. Mimo to polecam.

    Amulet Edwina

    To jest dziedzictwo Edwina; jego rodowy kamień.

    • Miejsce: Amulet ten ma na sobie oczywiście Edwin. Znajdziemy go na ostatnim piętrze Gildii Mae'vara w Dokach.
    • Komentarz: Znakomity amulet, niestety, używany może być jedynie przez Edwina. Umożliwia mu zapamiętanie jednego dodatkowego zaklęcia na każdym poziomie czarów, co znacznie zwiększa wartość bojową maga.

    Amulet metaczarów: 'Wzmacniacz'

    Ten amulet jest znany z tego, iż wspomaga rzucanie zaklęć i dlatego poszukuje go wielu magów. Stworzył go Elairdrin Mellwith, mieszkający w Górach Gwiezdnych. Przyczyna, dla której wykonał ten przedmiot, była bardzo przyziemna - miał zwyczaj często odwiedzać domy uciech, gdzie Wzmacniacz okazywał się dość przydatny. Później Elairdrinowi amulet zabrał mag o znacznie mniej przyziemnych intencjach, ale zapiski dotyczące zmiany właścicieli różnią się od siebie.

    PARAMETRY:

    • Specjalne:
      Umożliwia zapamiętanie 1 dodatkowego czaru z 2. poziomu
    • Może używać:
      Mag
    • Miejsce: Lochy Irenicusa, w pokoju na północnym wschodzie, w szafce z pułapką.
    • Komentarz: Przeciętny amulet, przyda się naszemu magowi jedynie na początku gry. Potem najpewniej wymienimy go na Amulet Mocy.

    Amulet Mistrza Harfiarzy

    Ten medalion jest bardzo poszukiwany przez zarówno złodziei jak i bardów, jednak z innych powodów. Nie dość, że zapewnia potężna magiczną ochronę przeciwko fizycznym atakom, to jeszcze zwiększa biegłość posiadacza w kilku łotrzykowskich umiejętnościach. Jednak nawet jeszcze bardziej cenioną cechą, z punktu widzenia bardów, jest zdolność amuletu do zapewnienia posiadaczowi odporności na wszelkie formy ciszy.

    PARAMETRY:

    • +20% do wykrywania pułapek i otwierania zamków
    • +3 do KP
    • Osoba nosząca medalion jest odporna na ciszę
    • Może używać:
      Bard
      Złodziej
    • Miejsce: Drugi poziom Świątyni Yaga-Shury w Maszerujących Górach, przy Imixie Księciu Ognia.
    • Komentarz: Bardzo dobry amulet, przydatny zarówno złodziejowi (premie do umiejętności złodziejskich), jak i bardowi (odporność na ciszę). Co więcej, poprawia klasę pancerza noszącej go postaci aż o trzy punkty - jeżeli nasz bohater jest wojownikiem/złodziejem, polecam mu go założyć.

    Amulet mocy

    Na tym amulecie znajduje się sygnatura magii Constera Damona, arcymaga, który poległ w Roku Gniewu Smoka. Amulet może trochę wyblakł od ognia i czasu, ale wciąż słychać jego sławne okrzyki: "Odbieram ci moc!", "Niech mnie usłyszą!", "Śmierć nadchodzi szybko!" i "Nic mi nie zabieraj!". Często go używano i wiele razy zmieniał właściciela wśród krwi i bitew.

    PARAMETRY:

    • Specjalne:
      +5% do odporności na magię
      Ugłosowienie
      Zmniejsza czas rzucania zaklęć o 1
      Odporność na wyssanie poziomów
    • Nie może używać:
      Złodziej
      Wojownik
    • Miejsce: Aran Linvail (jeżeli pracujemy dla Złodziei Cienia - dostaniemy od niego amulet, jeżeli dla Bodhi - znajdziemy go przy jego zwłokach).
    • Komentarz: Zdecydowanie najlepszy amulet w grze, znacznie zwiększający zdolności bojowe naszego czarodzieja lub kapłana (i wieloklasowców z tymi klasami). Zapewnia noszącej go postaci odporność na ciszę i wyssanie poziomów, zwiększa odporność na magię o 5% i, co najważniejsze, zmniejsza czas rzucania zaklęć o 1 (efekt jest jeszcze lepszy, gdy nosimy go w połączeniu z Szatą Vekny). Amulet ten zdobędziemy wraz z rozwojem wątku głównego. Zdecydowanie polecam.

    Amulet ochrony +1 : 'Protektor'

    Ten amulet był wręczany gwardzistom króla Pyronan, władcy Impiltur, jako oznaka statusu i honoru. Niestety strażnicy mieli pewne problemy z ustaleniem, komu przedmiot się należy. Po latach wewnętrznych sporów amulet zaginął, a gwardzistów zastąpiono osobnikami mniej chciwymi.

    PARAMETRY:

    • Klasa Pancerza: +1
    • Rzuty obronne: +1
    • Miejsce:
      1. Do kupienia u Ribalda na Targu Przygody.
      2. Piętro domu Gaelana Bayle'a, do kupienia u Arledriana.
      3. I poziom kryjówki Firkraaga, w sadzawce.
      4. Do kupienia u Chana Zahry w Targowie.
      5. Terminsel (spotykamy go dwukrotnie podczas zadania Jaheiry).
      6. Do kupienia u Carrasa w Jaskini Przemytników w Amkethranie.
      7. Elminster (pojawia się przed enklawą jednego z Dzieci Bhaala (tego, do którego później się udamy)).
    • Komentarz: Jeden z podstawowych amuletów noszonych przez nasze postacie. Zwiększa Klasę Pancerza i poprawia rzuty obronne o 1. Niestety, zdarzają się sytuacje, w których koliduje on z magicznymi pancerzami, a także pierścieniami i płaszczami ochrony. Mimo to polecam.

    Amulet ochrony przed trucizną

    Jest to spory klejnot wiszący na grubym, złotym łańcuchu. Eunuchy z Kara-Tur noszą takie amulety, gdy próbują jedzenia cesarza.

    PARAMETRY:

    • Specjalne:
      Raz dziennie rzuca Neutralizację trucizny
      Odporność na trucizny
    • Miejsce: Adratha/Ihtafeer w Gaju Druidów, w swym domku obok Wieży Ogrów (można ukraść).
    • Komentarz: Styczność z trucizną będziemy mieli raczej rzadko, ale jest ona niezwykle irytująca. W takich sytuacjach amulet ten będzie bardzo przydatny. Dodatkowym plusem tego przedmiotu jest możliwość wczesnego zdobycia go. Polecam.

    Amulet ochrony życia

    Szafir, podobny w kształcie do serca, zwisa na końcu wąskiego srebrnego łańcuszka. Gdy się go nosi, amulet ten promieniuje życiową energią, wypełniając swego właściciela mocą. Inskrypcja z tyłu głosi: "Człek przeciw śmierci nic nie poradzi, ale ten klejnot może ją wystraszy!"

    PARAMETRY:

    • Specjalne:
      +3 do rzutów obronnych przeciwko śmierci
    • Miejsce: Amulet ten jest jednym z przedmiotów, które otrzymujemy w nagrodę za pozyskanie usług Sir Sarlesa dla Świątyni Lathandera.
    • Komentarz: Bardzo dobry amulet. Rzuty obronne przeciwko śmierci wykonywane są m.in. przy okazji niektórych zaklęć i przy unikaniu efektów zatrucia. Zdecydowanie polecam. Dodatkowym plusem tego przedmiotu jest możliwość wczesnego go zdobycia.

    Amulet odporności na magię

    Komisarze pracujący dla urzędu miejskiego Athkatli często noszą owe amulety, gdy poszukują czarowników. Zapewniają one niewielką ochronę przeciwko podstępnym magom, którzy opierają się przed uwięzieniem lub egzekucją.

    PARAMETRY:

    • Specjalne:
      +5% do odporności na magię
    • Miejsce: Niewidzące Oko (Dzielnica świątyń).
    • Komentarz: Przydatny przedmiot. Odporność na magię jest jednym z efektów najbardziej pożądanych przez poszukiwaczy przygód. Użyteczne w starciach ze wszystkimi stworzeniami praktykującymi Sztukę. Zdecydowanie polecam.

    Amulet odporności na magię Kaliguna

    Ten konkretny amulet ma z tyłu inicjały KP. KP, albo inaczej Kaligun Poonil, był generałem niewielkiego oddziału wysłanego do puszczy, by wytrzebić Czerwonych Magów. Ponieważ wyjątkowo bał się on magii, nosił w walce ów amulet. Zbyt pewny ochrony, jaką on dawał, Kaligun w końcu umarł, gdy zasadził się na trzech Czerwonych Magów, którzy najpierw zmniejszyli jego odporność na magię, a potem zniszczyli go swoimi zaklęciami.

    PARAMETRY:

    • Specjalne:
      +10% do odporności na magię
    • Miejsce: Do kupienia u kupca Drowa na bazarze w Ust Natha.
    • Komentarz: Ulepszona wersja Amuletu odporności na magię. W tym wypadku premia do odporności wynosi 10, a nie 5%. Przedmiot ten jest dość drogi, ale na pewno wart swej ceny. Polecam.

    Amulet Seldarine

    Ten Amulet jest nagrodą od elfiej królowej Ellesime za ocalenie Drzewa Życia. Ochrania on tego, kto go nosi, przed wszystkimi formami zaczarowań i zaklęć.

    • Specjalne:
      Zwiększa odporność na magię o +10%
      Premia +1 do wszystkich rzutów obronnych
    • Miejsce: Amulet ten otrzymujemy od Ellesime w nagrodę za ocalenie Drzewa Życia (pokonanie Irenicusa).
    • Komentarz: Ulepszona wersja Amuletu odporności na magię Kaliguna, jeden z najlepszych amuletów w grze. Oprócz dziesięcioprocentowej premii do odporności na magię, zapewnia poprawę wszystkich rzutów obronnych o jeden punkt. Zdobywamy go na samym końcu Cieni Amn, zatem swoją użyteczność będzie mógł udowodnić dopiero podczas naszych przygód w Tronie Bhaala. Zdecydowanie polecam.

    Amulet Szybkości Geparda

    Ten amulet zapewnia swojemu właścicielowi chyżość. Nic dziwnego, że cieszy się on dużą popularnością wśród złodziejów, wędrowców i tchórzy.

    PARAMETRY:

    • Specjalne:
      Zwiększa szybkość poruszania się o 2
    • Raz dziennie umożliwia rzucenie Ulepszonego przyśpieszenia ruchów
    • Miejsce: Drow Thelynn'ss, z którym walczymy na arenie w Enklawie Sendai.
    • Komentarz: Interesujący przedmiot. Najbardziej użyteczny w grze pojedynczą postacią, gdy prędkość zapewniana przez Buty szybkości przestaje nam już wystarczać. W przypadku gry drużyną, warto zatrzymać go w ekwipunku, aby rzucać Ulepszone przyśpieszenie ruchów (podwaja liczbę ataków postaci, bardzo przydatne). Polecam.

    Amulet tarczy

    Ten amulet uaktywnia się wypowiadając prosty wyraz i dotykając go; każde użycie to jeden ładunek. Efekt duplikuje działanie Tarczy - pierwszopoziomowego zaklęcia czarodzieja. Na czas działania zaklęcia osoba nosząca amulet ma Klasę Pancerza 4, kumulującą się z modyfikatorami wynikającymi z normalnej tarczy i innej magii.

    PARAMETRY:

    • Zasięg: 0
    • Obszar działania: użytkownik
    • Klasa Pancerza: 4
    • Specjalne:
      +2 do Klasy Pancerza przeciw pociskom
    • Czas działania: 5 tur
    • Miejsce: Warownia d'Arnise, skrzynia w piwnicy.
    • Komentarz: Przedmiot przydatny jedynie w starciach z przeciwnikami posługującymi się broniami dystansowymi. Użyty ustanawia podstawową Klasę Pancerza postaci na 4 i dodatkowo poprawia o dwa punkty Klasą Pancerza przeciwko pociskom. Ponieważ większość stworzeń spotkanych przez nas w grze walczy wręcz albo para się magią, polecam sprzedać ten przedmiot (dodatkowym minusem jest ograniczona liczba ładunków).

    Amulet wilczej jagody

    Srebrny amulet, zawierający suszoną wilczą jagodę.

    PARAMETRY:

    • TraK0: +1 przeciw likantropom
    • Klasa Pancerza: +1 przeciw likantropom
    • Waga: 3
    • Miejsce: Ten amulet, znany z pierwszej części sagi Baldur's Gate, zdobyć możemy jedynie za pomocą kodu (jego nazwa to "AMUL18").
    • Komentarz: Przedmiot przydatny jedynie w starciach z likantropami, których w grze spotykamy niewielu (grupy łakowilków na Wzgórzach Wichrowych Włóczni i na ostatnim poziomie Twierdzy Strażnika). Jeżeli ktoś ma taką chęć, może przywołać go kodem.

    Amulet z nefrytem

    Amulet z nefrytem osadzonym w złocie. Uruchomiony chroni noszącego przed atakami na umysł, włączając w to psionikę. (UWAGA: Nie zapewnia PEŁNEJ ochrony przed psioniką).

    PARAMETRY:

    • Ten amulet chroni noszącą go osobę przed wszystkimi zauroczeniami, strachem, dominacją, ESP, próbami wykrycia charakteru, unieruchomienia, uśpienia, psioniką i ogłupieniem. Niestety, każde użycie kosztuje 1 ładunek, a ochrona trwa tylko 1 turę.
    • Miejsce: Podmrok, Południowe Tunele. Skrytka o współrzędnych x=2508, y=579.
    • Komentarz: Bardzo potężny amulet, zapewniający ochronę przed wieloma przykrymi efektami. Działanie utrzymuje się tylko przez jedną turę, ale właśnie ona może decydować o życiu lub śmierci naszego bohatera. Polecam, zwłaszcza w starciach z Łupieżcami Umysłu (uwaga - daje odporność na psioniczne uderzenie, ale nie na obniżenie inteligencji i pożarcie mózgu!).

    Naszyjnik pocisków: 'Utracony Dar'

    Nazwę naszyjnik zawdzięcza swemu jedynemu właścicielowi - Ikaidzie Mourneve - który poszukiwał porwanej córki. Niewielu zechciało pomóc zrozpaczonemu ojcu, ale przyjacielski i hojny mag wręczył mu ten przedmiot, wspierając go w ten sposób. Niestety Ikaida walcząc z bandytami na wiszącym moście stracił naszyjnik, który wpadł do Rzeki Immerflow. Na szczęście - jak powiadają - okazało się, że naszyjnik nie był potrzebny do ponownego połączenia rodziny.

    PARAMETRY:

    • Obrażenia: 6K6 (połowa przy udanym rzucie obronnym przeciw magii)
    • Zasięg: 16 m
    • Obszar: w promieniu 10 m
    • Miejsce: Targowo, do kupienia u Kupca z karawany (znaleźć go można w czerwonym namiocie, po rozwiązaniu problemu z Dżinnami Dao).
    • Komentarz: Przydatny amulet. Każde użycie wyzwala Kulę ognia, która mknie w stronę wskazanego przez nas przeciwnika. Warto się weń zaopatrzyć.

    Naszyjnik stabilności kształtu

    Dydaara Przemieniona była wiedźmą o ogromnym temperamencie, która za każdą obrazę straszliwie karała. Często oznaczało to kilka tygodni spędzonych pod postacią jakiejś dzikiej bestii. Przysporzyło jej to wielu wrogów. Zapisano, że raz walczyła z magiem o imieniu Maxell, któremu przypadła w udziale taka kara. Na swój powrót przygotował ten naszyjnik, stworzony aby zapobiegać próbom zmiany jego postaci, ale nie potrafił w ten sam sposób osłonić swoich popleczników. Najwyraźniej zaimprowizowana armia przemienionych w niedźwiedzi rolników w końcu go pokonała.

    PARAMETRY:

    • Specjalne:
      +5 do rzutów obronnych przeciwko polimorfii
    • Miejsce: Dom Mekratha w kanałach pod Dzielnicą świątyń. W jednej ze skrzyń w pokoju na południowym wschodzie.
    • Komentarz: Dobry amulet, zapewniający bardzo wysoką premię do rzutów obronnych przeciwko polimorfii. Szkoda tylko, że rzuty te wykonywane są niezwykle rzadko. Mimo to polecam, może kiedyś uratować nam życie.

    Rubinowy wisior zauroczeń

    Wisior ten był ulubioną zabawką złodzieja z rasy niziołków o imieniu Regis. Dzięki niemu Regis potrafił idealnie przedstawić ludziom swój punkt widzenia.

    PARAMETRY:

    • Specjalne:
    • Raz dziennie umożliwia rzucanie zaklęcia Okropne zauroczenie.
    • Miejsce: Amulet ten znajdziemy przy Regisie, jednym z towarzyszy Drizzta. Spotykamy ich podczas naszej pierwszej podróży do miasta po opuszczeniu Podmroku.
    • Komentarz: Jeden z mniej przydatnych amuletów. Zdobywamy go bardzo późno (rozdział VI), na etapie, w którym spotykani przeciwnicy mają już bardzo dobre rzuty obronne. Jego największym plusem jest brak ograniczenia liczby użyć.

    Szpilka Harfiarzy

    Szpilka Harfiarzy to drogocenny przedmiot, który zaświadcza, iż jego właściciel jest zaufanym i szanowanym członkiem organizacji Harfiarzy. Ten przedmiot zapewnia osobie, która go nosi, wyjątkową ochronę przed wieloma różnymi rodzajami ataków. Szpilki nie są związane magicznie tak aby służyć tylko jednej osobie, ale niemożliwością jest znaleźć kogoś, kto skłonny byłby odstąpić ten przedmiot albo nawet spuścić go z oczu. Szpilka jest, w dosłownym znaczeniu, oznaką honoru.

    PARAMETRY:

    • Specjalne:
      +5 do rzutów obronnych na magię
      Niewykrywalność
      Odporność na Magiczne pociski
      100% odporności na elektryczność
    • Miejsce: Otrzymujemy od Terminsela-Elminstera po zakończeniu wszystkich zadań Jaheiry z Harfiarzami (i jeżeli mamy odpowiednio wysoką reputację).
    • Komentarz: Jeden z najlepszych amuletów w grze. Zapewnia bardzo wysoką premię do rzutów obronnych przeciwko magii, Niewykrywalność, a także całkowitą odporność na elektryczność i Magiczne pociski. Warunkiem koniecznym do jego zdobycia jest zakończenie zadania Jaheiry. Zdecydowanie polecam.




    Komentarze

    Ten artykuł skomentowano 4 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.


    Lubiezozole
     

    Wędrowiec
    Temat: AMULET MOCY
    Dodany: 06.03.2010 o 15:50  

    Amulet mocy zmniejsza czy zwieksza szybkość?? Bo z tego co napisałeś, zmniejsza szybkość, czyli mag czary rzuca wolniej... błąd jakiś, w opisie też jest że zmniejsza szybkość...

      
     

    Obywatel Insimilionu | Komentarzy: 95
    Temat: rzecz jasna błąd w opisie i...
    Dodany: 08.03.2010 o 12:07  

    rzecz jasna błąd w opisie i komentarzu, powinno być 'zmniejsza czas rzucania zaklęć'.
    dzięki za uwagę, poprawione.

    D.
     

    Wędrowiec
    Temat: http://www.youtube.com/watc...
    Dodany: 22.08.2013 o 12:30  

    http://www.youtube.com/watch?v=jhyScI4cpD8

    tutaj koleś używa amuletu mocy , jest paladynem kawalerem , jak to zrobił ?? Ja za Chiny nie mogę ubrać tego wisiora paladynem ??

    Irydion
     

    Wędrowiec
    Temat: Amulet mocy dobrze dać dru...
    Dodany: 28.08.2021 o 16:56  

    Amulet mocy dobrze dać drugiej postaci czarującej, gdy nasz mag nosi już szatę Vekny (można oczywiście dopakować go dając -5 do czasu rzucania czarów, ale jest to trochę marnotrawstwo statystyk). Zamiast tego nasz drugi mag, albo kapłan/druid. Ja dałem go Jaheirze, która walcząc w zwarciu korzysta z ochrony sfery negatywnej, a na początku walki lubię nią rzucić wezwanie błyskawic, albo plagę owadów.



    Ten artykuł skomentowano 4 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.


    Pseudonim
    E-mail
    Treść Dostępne tagi: [cytat][/cytat], [url=http://][/url]
    Przepisz poprawnie podane słowa mnustwo orkuw