Bard również jest łotrzykiem, ale znacznie różniącym się od złodzieja. Jego siłą jest wdzięk i urocza osobowość. Z ich pomocą oraz z pomocą dowcipów kroczy przez świat. Bard to utalentowany muzyk i chodzący magazyn plotek, opowieści i wiedzy. Wie nieco o tym, co spotkał na swej drodze. Zna się właściwie na wszystkim, ale w niczym nie jest mistrzem. Wielu bardów to łajdacy, ale mimo to ich opowieści i pieśni są z radością witane niemal wszędzie.
Fechmistrz
To doświadczony wojownik i łowca przygód, który swoje zdolności aktorskie wykorzystuje po to, aby stać się jeszcze bardziej onieśmielającym i budzącym strach. Jego styl walki zawiera w sobie elementy aktorstwa i pozerstwa, ale jest śmiertelnie zabójczy.
- Zalety :
- Raz dziennie na 4 poziomy może posłużyć się umiejętnościami "piruet ofensywny" i "piruet defensywny".
- "Piruet ofensywny": trwa 24 sekundy i daje +2 do trafienia, +2 do obrażeń, oraz jeden atak więcej. Poza tym wszystkie ataki zadają maksymalne obrażenia. Nie można korzystać z tej umiejętności w połączeniu z zaklęciem "Przyspieszenie ruchów".
- "Piruet defensywny": trwa 24 sekundy, przykuwa go do miejsca, lecz daje -1 KP na poziom doświadczenia. Klasa pancerza nie może zejść poniżej -10.
- Może poświęcić 3 punkty biegłości na walkę dwoma broniami.
- Wady :
- Dysponuje tylko połową normalnej wiedzy.
- Może przeznaczyć tylko dziesięć punktów na kradzież kieszonkową.
- Pieśń barda nie staje się lepsza na następnych poziomach.
Błazen
Bard ten zna się na sztuce kpiarstwa i szyderstwa. Wykorzystuje swe umiejętności, by rozpraszać swych wrogów oraz im przeszkadzać, hasając wesoło w trakcie walki. Jednakże nie należy go brać za głupiego wesołka, ponieważ może okazać się śmiertelnie groźny.
- Zalety :
- Pieśń błazna nie pomaga sojusznikom. Zamiast tego wpływa na każdego przeciwnika w promieniu 10 metrów, na skutek czego muszą oni wykonać rzut obronny przeciwko magii +4 raz na rundę lub będą oszołomieni.
- Wady :
- Brak
Skald
To nordycki bard, który jest również wojownikiem obdarzonym wielką siłą, umiejętnościami i cnotą. Jego pieśni to inspirujące sagi opowiadające o walce i odwadze; a sam Skald spędza swoje życie na poszukiwaniu tych przeżyć.
- Zalety :
- Dodaje +1 do trafienia i +1 do obrażeń przy użyciu wszelkiej broni.
- Pieśń skalda różni się od pieśni typowego barda i w zależności od poziomu przynosi dodatkowe efekty:
- 1 poziom
daje sojusznikom +2 do trafienia, +2 do obrażeń i -2 do KP. - 15 poziom
daje sojusznikom +4 do trafienia, +4 do obrażeń, -4 do KP, oraz odporność na Strach. - 20 poziom
daje sojusznikom +4 do trafienia, +4 do obrażeń, -4 do KP, oraz odporność na Strach, Ogłuszenie i Zamęt.
- 1 poziom
- Wady :
- Umiejętność kradzieży kieszonkowych na poziomie 1/4 normy.
Komentarze
Ten artykuł skomentowano 21 razy.
Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.
Miałem Haer'dalisa kilka razy i jest świetny Ma 2! gwiazdki w długich i krótkich mieczach! a normalnie jeśli dobrze pamiętam fechmistrz może mieć tyko 1. Trzeba tylko wiedzieć jak go wyposażyć. Melodyjna kolczuga a potem ta co daje odporność na zwykłe bronie, pas wzmocnienia żeby naprawić słabą kondycję, pierścień swobody żeby można było poruszać się na defensywnym piruecie w ToBie dajemy mu cep bojowy wieków +5 zamiast pierścienia i buty szybkości o ile pierścień sprawiał że można go przyśpieszyć to cep bojowy daje swobodę działania ale nie odbiera nam przyśpieszenia ruchów!! do tego któryś z długich mieczy a tych mam kilka wypasionych w ToBie ! Polecam Replikanta obniża po każdym udanym ciosie klasę pancerza i odporność na magię! albo ten co wali pomniejsze drążenie sprawdza się cudownie, można też dać ten co daje siłę 22 ;]
Ten artykuł skomentowano 21 razy.
Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.