Warning: Undefined array key "autologin" in /usr/home/peronczyk/domains/insimilion.pl/insimilion/twierdza/index.php on line 25 Baldur's Gate 2 • Bestiariusz, część 1 • INSIMILION

    Baldur's Gate 2 » Bestiariusz


    Bestiariusz, część 1

    Działy gier » Baldur's Gate 2 » Opisy » Bestiariusz
    Autor: Valygar
    Utworzono: 31.12.2008
    Aktualizacja: 20.02.2010

    Adamantytowy Golem

    Cechy:

    • Siła: 24
    • Zręczność: 9
    • Kondycja: 9
    • Inteligencja: 9
    • Mądrość: 9
    • Charyzma: 9

    Statystyki:

    • Charakter: Neutralny
    • Poziom: 18
    • Punkty Życia: 80
    • Klasa Pancerza: 3
    • TraK0: 3
    • Liczba ataków: 1
    • PD za zabicie: 25000

    Odporności:

    • Ogień, Magiczny Ogień: 125%
    • Elektryczność, Magia, Zimno, Kwas, Magiczne Zimno: 100%
    • Sieczne, Kłute, Obuchowe, Pociski: 90%

    Rzuty obronne:

    • Paraliż/Trucizny/Śmierć: 3
    • Berła/Różdżki/Laski: 5
    • Petryfikacja/Polimorfia: 4
    • Zionięcie: 4
    • Czary: 6

    Miejsce: Suldanessellar, Wzgórza Wichrowych Włóczni

    Charakterystyka: Bez wątpienia jest to jeden z najtrudniejszych przeciwników w grze - odporny na magię i wszelkie żywioły, a także na wszystkie obrażenia typu: sieczne, kłute, obuchowe i pociski, ale na te ostatnie tylko na poziomie 90%. Trzeba pamiętać, aby nie atakować go ogniem, gdyż będzie się leczył. Dodatkowym utrudnieniem jest fakt, że niezależnie od używanej broni, zadajemy mu jedynie dwa do trzech punktów obrażeń.

    Alu-Bies

    Cechy:

    • Siła: 18/50
    • Zręczność: 13
    • Kondycja: 19
    • Inteligencja: 9
    • Mądrość: 9
    • Charyzma: 9

    Statystyki:

    • Charakter: Chaotyczny Zły
    • Poziom: 14
    • Punkty Życia: 100
    • Klasa Pancerza: 0
    • TraK0: 7
    • Liczba ataków: 8
    • PD za zabicie: 10000

    Odporności:

    • Ogień, Elektryczność, Magiczny Ogień: 50%
    • Magia: 30%
    • Zimno, Magiczne Zimno: 25%

    Rzuty obronne:

    • Paraliż/Trucizny/Śmierć: 3
    • Berła/Różdżki/Laski: 5
    • Petryfikacja/Polimorfia: 4
    • Zionięcie: 4
    • Czary: 6

    Miejsce: Twierdza Strażnika

    Charakterystyka: Alu-Biesy nie należą do najtrudniejszych przeciwników, aczkolwiek w grupie mogą stanowić drobny problem, gdyż bardzo często próbują zauroczyć członków naszej drużyny. Najlepiej zabić je za pomocą broni, gdyż posiadają pewną odporność na magię, a także na żywioły, których postać magia ofensywna często przyjmuje.

    Ankheg

    Cechy:

    • Siła: 9
    • Zręczność: 9
    • Kondycja: 9
    • Inteligencja: 9
    • Mądrość: 9
    • Charyzma: 9

    Statystyki:

    • Charakter: Neutralny
    • Poziom: 3
    • Punkty Życia: 52
    • Klasa Pancerza: 2
    • TraK0: 13
    • Liczba ataków: 2
    • PD za zabicie: 975

    Odporności:

    • Ogień: 25%

    Rzuty obronne:

    • Paraliż/Trucizny/Śmierć: 10
    • Berła/Różdżki/Laski: 12
    • Petryfikacja/Polimorfia: 11
    • Zionięcie: 12
    • Czary: 13

    Miejsce: Wzgórza Wichrowych Włóczni, Przełęcz Małego Zęba

    Charakterystyka: Jest to bardzo łatwy przeciwnik. Ma mało punktów życia, tak więc szybko będzie wąchał kwiatki od spodu.

    Anty-Paladyn

    Cechy:

    • Siła: 18/00
    • Zręczność: 18
    • Kondycja: 18
    • Inteligencja: 17
    • Mądrość: 13
    • Charyzma: 14

    Statystyki:

    • Charakter: Chaotyczny Zły
    • Poziom: 20
    • Punkty Życia: 123
    • Klasa Pancerza: 10
    • TraK0: 1
    • Liczba ataków: 1
    • PD za zabicie: 20000

    Odporności:

    • brak

    Rzuty obronne:

    • Paraliż/Trucizny/Śmierć: 3
    • Berła/Różdżki/Laski: 3
    • Petryfikacja/Polimorfia: 3
    • Zionięcie: 3
    • Czary: 3

    Miejsce: Twierdza Strażnika

    Charakterystyka: Anty-Paladyn nie należy do najtrudniejszych przeciwników. Jedyne, co go cechuje, to nie najmniejsza liczba punktów życia, a także rozproszenie magii rzucane zaraz na wstępie walki. Githyanki walczą najczęściej w grupie, co może być największym problemem przy spotkaniach z nimi.

    Balor

    Cechy:

    • Siła: 21
    • Zręczność: 18
    • Kondycja: 15
    • Inteligencja: 20
    • Mądrość: 16
    • Charyzma: 25

    Statystyki:

    • Charakter: Chaotyczny Zły
    • Poziom: 13
    • Punkty Życia: 120
    • Klasa Pancerza: -8
    • TraK0: 7
    • Liczba ataków: 2
    • PD za zabicie: 46000

    Odporności:

    • Ogień, Magiczny Ogień: 100%
    • Magia: 90%

    Rzuty obronne:

    • Paraliż/Trucizny/Śmierć: 5
    • Berła/Różdżki/Laski: 7
    • Petryfikacja/Polimorfia: 6
    • Zionięcie: 5
    • Czary: 8

    Miejsce: Podmrok, Suldanessellar

    Charakterystyka: Przy walce z Balorem trzeba pamiętać, że jest prawie całkowicie odporny na magię, a także w 100% na ogień. Najlepszym wyjściem jest atakowaniem go z dystansu, gdyż demon ma w zwyczaju unieruchamiać i oszołamiać swoje ofiary. Walka z nim nie będzie należała do krótkich, gdyż posiada dużo punktów życia, a także niezgorszą klasę pancerza.

    Baron sahuaginów

    Cechy:

    • Siła: 19
    • Zręczność: 9
    • Kondycja: 9
    • Inteligencja: 13
    • Mądrość: 9
    • Charyzma: 18

    Statystyki:

    • Charakter: Praworządny Zły
    • Poziom: 2
    • Punkty Życia: 46
    • Klasa Pancerza: 5
    • TraK0: 13
    • Liczba ataków: 2
    • PD za zabicie: 975

    Odporności:

    • Ogień, Magiczny Ogień: -25%

    Rzuty obronne:

    • Paraliż/Trucizny/Śmierć: 11
    • Berła/Różdżki/Laski: 13
    • Petryfikacja/Polimorfia: 12
    • Zionięcie: 13
    • Czary: 14

    Miejsce: Kula Sfer

    Charakterystyka: Jest to bardzo prosty przeciwnik. Najlepiej atakować go ogniem, gdyż na ten żywioł jest wyjątkowo podatny. Nie powinien sprawić żadnych problemów.

    Baśniowy smok

    Cechy:

    • Siła: 15
    • Zręczność: 18
    • Kondycja: 9
    • Inteligencja: 9
    • Mądrość: 9
    • Charyzma: 9

    Statystyki:

    • Charakter: Chaotyczny Dobry
    • Poziom: 5
    • Punkty Życia: 24
    • Klasa Pancerza: 4
    • TraK0: 17
    • Liczba ataków: 2
    • PD za zabicie: 0

    Odporności:

    • Ogień, Magiczny Ogień: 100%
    • Elektryczność: 125%
    • Magia: 32%

    Rzuty obronne:

    • Paraliż/Trucizny/Śmierć: 13
    • Berła/Różdżki/Laski: 15
    • Petryfikacja/Polimorfia: 14
    • Zionięcie: 16
    • Czary: 16

    Miejsce: Jeżeli nasza postać jest magiem, może przywołać tego chowańca.

    Charakterystyka: Słabe stworzenie. Najlepiej trzymać je w ekwipunku i nie wystawiać na ataki przeciwników, gdyż bardzo łatwo je zabić.

    Bicz Kuo-Toa

    Cechy:

    • Siła: 18
    • Zręczność: 10
    • Kondycja: 9
    • Inteligencja: 13
    • Mądrość: 14
    • Charyzma: 18

    Statystyki:

    • Charakter: Neutralny Zły
    • Poziom: 5
    • Punkty Życia: 55
    • Klasa Pancerza: 4
    • TraK0: 16
    • Liczba ataków: 7
    • PD za zabicie: 420

    Odporności:

    • Ogień, Magiczny Ogień: -25%
    • Kwas: 100%

    Rzuty obronne:

    • Paraliż/Trucizny/Śmierć: 11
    • Berła/Różdżki/Laski: 13
    • Petryfikacja/Polimorfia: 12
    • Zionięcie: 13
    • Czary: 14

    Miejsce: Podmrok

    Charakterystyka: Jest to prosty przeciwnik, aczkolwiek w grupie może napsuć trochę krwi, tym bardziej, że jego bełty potrafią ogłuszać. Najlepiej rzucić wtedy Kulę Ognia, gdyż Kuo-Toa są podatni na ten żywioł.

    Bies cienia

    Cechy:

    • Siła: 13
    • Zręczność: 10
    • Kondycja: 9
    • Inteligencja: 10
    • Mądrość: 11
    • Charyzma: 10

    Statystyki:

    • Charakter: Chaotyczny Zły
    • Poziom: 12
    • Punkty Życia: 59
    • Klasa Pancerza: 1
    • TraK0: 9
    • Liczba ataków: 4
    • PD za zabicie: 2000

    Odporności:

    • Ogień, Magiczny Ogień, Zimno, Magiczne Zimno, Kwas: 100%
    • Elektryczność: -128%
    • Sieczne, Kłute, Obuchowe, Pociski: 30%

    Rzuty obronne:

    • Paraliż/Trucizny/Śmierć: 13
    • Berła/Różdżki/Laski: 15
    • Petryfikacja/Polimorfia: 14
    • Zionięcie: 16
    • Czary: 16

    Miejsce: Siedziba Kultu Niewidzącego Oka, Krypty w Dzielnicy Cmentarnej, Wzgórza Wichrowych Włóczni, Przytułek

    Charakterystyka: Jeden z łatwiejszych przeciwników. Nie należy atakować go żadnym żywiołem oprócz elektryczności, gdyż na pozostałe posiada całkowitą odporność. Trzeba także uważać, gdyż atakowanie broniami siecznymi, kłutymi, obuchowymi lub pociskami nie odniesie do końca zamierzonego skutku. Biesy cienia zawsze walczą w grupie, co czasami może napsuć trochę krwi. Najlepiej mieć zapamiętaną Błyskawicę, gdyż ci przeciwnicy są bardzo podatni na elektryczność.

    Bies z Otchłani

    Cechy:

    • Siła: 18/00
    • Zręczność: 18
    • Kondycja: 18
    • Inteligencja: 18
    • Mądrość: 16
    • Charyzma: 25

    Statystyki:

    • Charakter: Praworządny Zły
    • Poziom: 13
    • Punkty Życia: 104
    • Klasa Pancerza: -5
    • TraK0: 7
    • Liczba ataków: 3
    • PD za zabicie: 12500

    Odporności:

    • Ogień, Magiczny Ogień: 100%
    • Magia, Zimno, Magiczne Zimno: 50%

    Rzuty obronne:

    • Paraliż/Trucizny/Śmierć: 1
    • Berła/Różdżki/Laski: 7
    • Petryfikacja/Polimorfia: 1
    • Zionięcie: 5
    • Czary: 3

    Miejsce: Przytułek

    Charakterystyka: Bies z Otchłani jest bardzo trudnym przeciwnikiem. W czasie walki używa Zamętu, a na trafioną osobę może rzucić Chorobę i Spowolnienie. Jest całkowicie odporny na ogień i w połowie na chłód i magię. Najlepszym sposobem na walkę z nim jest atakowanie z daleka.

    Chochlik

    Cechy:

    • Siła: 9
    • Zręczność: 18
    • Kondycja: 9
    • Inteligencja: 10
    • Mądrość: 8
    • Charyzma: 12

    Statystyki:

    • Charakter: Praworządny Zły
    • Poziom: 7
    • Punkty Życia: 20
    • Klasa Pancerza: 2
    • TraK0: 19
    • Liczba ataków: 1
    • PD za zabicie: 2800

    Odporności:

    • Ogień, Elektryczność, Magiczny Ogień, Zimno, Magiczne Zimno: 100%
    • Magia: 25%

    Rzuty obronne:

    • Paraliż/Trucizny/Śmierć: 5
    • Berła/Różdżki/Laski: 7
    • Petryfikacja/Polimorfia: 6
    • Zionięcie: 5
    • Czary: 8

    Miejsce: Kula Sfer, Przytułek

    Charakterystyka: Jeden z najprostszych przeciwników w grze. Jest prawie pewnym, że nie trafi żadnego z członków drużyny, natomiast my będziemy go w stanie zabić jednym/dwoma ciosami. Musimy tylko pamiętać, że Chochlik posiada bardzo dobre odporności na żywioły (oprócz kwasu).

    Cień

    Cechy:

    • Siła: 13
    • Zręczność: 10
    • Kondycja: 9
    • Inteligencja: 10
    • Mądrość: 11
    • Charyzma: 10

    Statystyki:

    • Charakter: Chaotyczny Zły
    • Poziom: 4
    • Punkty Życia: 30
    • Klasa Pancerza: 7
    • TraK0: 17
    • Liczba ataków: 1
    • PD za zabicie: 420

    Odporności:

    • Zimno, Kwas, Magiczne Zimno: 100%

    Rzuty obronne:

    • Paraliż/Trucizny/Śmierć: 13
    • Berła/Różdżki/Laski: 15
    • Petryfikacja/Polimorfia: 14
    • Zionięcie: 16
    • Czary: 16

    Miejsce: Ruiny Świątyni, Siedziba Kultu Niewidzącego Oka, Krypty pod Dzielnicą Cmentarną, Kula Sfer, Przytułek

    Charakterystyka: Jest to kolejny dość prosty przeciwnik, jednakże najczęściej występuje w grupie, co sprawia, że walka z nim może sprawić mały problem. Warto także zauważyć, że Cień potrafi rzucać Unieruchomienie, a gdy cię zrani, to wyssie ci cechę. Posiada także odporność na kwas i zimno.

    Cień diabła

    Cechy:

    • Siła: 16
    • Zręczność: 10
    • Kondycja: 9
    • Inteligencja: 10
    • Mądrość: 11
    • Charyzma: 10

    Statystyki:

    • Charakter: Praworządny Zły
    • Poziom: 15
    • Punkty Życia: 110
    • Klasa Pancerza: -3
    • TraK0: 4
    • Liczba ataków: 4
    • PD za zabicie: 4000

    Odporności:

    • Ogień, Magiczny Ogień, Zimno, Kwas, Magiczne Zimno: 100%
    • Elektryczność: -128%
    • Sieczne, Kłute, Obuchowe, Pociski: 30%

    Rzuty obronne:

    • Paraliż/Trucizny/Śmierć: 8
    • Berła/Różdżki/Laski: 9
    • Petryfikacja/Polimorfia: 8
    • Zionięcie: 9
    • Czary: 7

    Miejsce: Twierdza Strażnika

    Charakterystyka: Cień diabła nie należy do najprostszych przeciwników. Aby nie mieć z nim większych problemów, należy stosować się do zaleceń z charakterystyki Cienia. Dodatkowo ta bestia potrafi wysysać poziomy, a w momencie jej śmierci pojawiają się dwa Biesy cienia.

    Czarny Niedźwiedź

    Cechy:

    • Siła: 18/00
    • Zręczność: 12
    • Kondycja: 18
    • Inteligencja: 16
    • Mądrość: 9
    • Charyzma: 9

    Statystyki:

    • Charakter: Neutralny
    • Poziom: 3
    • Punkty Życia: 25
    • Klasa Pancerza: 7
    • TraK0: 17
    • Liczba ataków: 3
    • PD za zabicie: 175

    Odporności:

    • Brak

    Rzuty obronne:

    • Paraliż/Trucizny/Śmierć: 13
    • Berła/Różdżki/Laski: 15
    • Petryfikacja/Polimorfia: 14
    • Zionięcie: 16
    • Czary: 16

    Miejsce: Wzgórza Wichrowych Włóczni

    Charakterystyka: Po pierwsze pamiętaj, że jeżeli nie zbliżysz się do zwierzęcia, to ono cię nie zaatakuje. Po drugie: Czarny Niedźwiedź jest bardzo wolny, ma mało HP a także wysokie Trak0, tak więc jest to łatwy przeciwnik.

    Czarodziej Kuo-Toa

    Cechy:

    • Siła: 18
    • Zręczność: 9
    • Kondycja: 9
    • Inteligencja: 18
    • Mądrość: 16
    • Charyzma: 9

    Statystyki:

    • Charakter: Neutralny Zły
    • Poziom: 10
    • Punkty Życia: 40
    • Klasa Pancerza: 4
    • TraK0: 17
    • Liczba ataków: 1
    • PD za zabicie: 2000

    Odporności:

    • Ogień, Magiczny Ogień: -25%
    • Elektryczność: 50%
    • Kwas: 100%

    Rzuty obronne:

    • Paraliż/Trucizny/Śmierć: 13
    • Berła/Różdżki/Laski: 9
    • Petryfikacja/Polimorfia: 11
    • Zionięcie: 13
    • Czary: 9

    Miejsce: Podmrok

    Charakterystyka: Czarodzieja Kuo-Toa spotykamy zawsze z małą obstawą, tak więc najlepiej spróbować go przypiec Kulą Ognia, na którą jest podatny. W momencie, gdy dostrzeże naszą drużynę, rzuci na siebie kilka zaklęć defensywnych. Będzie także próbował zauroczyć naszych bohaterów.

    Czujny

    Cechy:

    • Siła: 9
    • Zręczność: 9
    • Kondycja: 9
    • Inteligencja: 9
    • Mądrość: 9
    • Charyzma: 9

    Statystyki:

    • Charakter: Brak
    • Poziom: 0
    • Punkty Życia: 55
    • Klasa Pancerza: -2
    • TraK0: 10
    • Liczba ataków: 1
    • PD za zabicie: 7500

    Odporności:

    • Brak

    Rzuty obronne:

    • Paraliż/Trucizny/Śmierć: 3
    • Berła/Różdżki/Laski: 5
    • Petryfikacja/Polimorfia: 4
    • Zionięcie: 4
    • Czary: 6

    Miejsce: Kryjówka Abazigala.

    Charakterystyka: Czujny jest najsłabszym stworzeniem ze swej kategorii (w przeciwieństwie do pobratymców nie potrafi rzucać żadnych zaklęć). Ma kiepskie TraK0 i przeciętną ilość punktów życia, atakuje tylko raz w ciągu rundy. Dwa Magiczne pociski naszego maga powinny pozbawić go życia.

    Demi-Lisz

    Cechy:

    • Siła: 10
    • Zręczność: 10
    • Kondycja: 11
    • Inteligencja: 18
    • Mądrość: 16
    • Charyzma: 10

    Statystyki:

    • Charakter: Chaotyczny Zły
    • Poziom: 27
    • Punkty Życia: 50
    • Klasa Pancerza: 0
    • TraK0: 9
    • Liczba ataków: 1
    • PD za zabicie: 55000

    Odporności:

    • Sieczne, Kłute, Obuchowe, Pociski: 90%

    Rzuty obronne:

    • Paraliż/Trucizny/Śmierć: 8
    • Berła/Różdżki/Laski: 3
    • Petryfikacja/Polimorfia: 5
    • Zionięcie: 7
    • Czary: -2

    Miejsce: Doki, Twierdza Strażnika

    Charakterystyka: Demi-Lisz należy do grona najtrudniejszych przeciwników w całej grze. Nie działają na niego bronie słabsze niż +4, a na członków naszej drużyny rzuca Uwięzienie. Aby dowiedzieć się, jak z nim walczyć, warto zajrzeć do tekstu Oressa o ważnych walkach.

    Deva

    Cechy:

    • Siła: 19
    • Zręczność: 19
    • Kondycja: 14
    • Inteligencja: 16
    • Mądrość: 16
    • Charyzma: 20

    Statystyki:

    • Charakter: Chaotyczny Dobry
    • Poziom: 0
    • Punkty Życia: 110
    • Klasa Pancerza: -7
    • TraK0: 5
    • Liczba ataków: 2
    • PD za zabicie: 20000

    Odporności:

    • Ogień, Elektryczność, Zimno, Magiczne Zimno: 100%
    • Magia: 70%
    • Magiczny Ogień: 50%
    • Sieczne, Kłute, Obuchowe, Pociski: 10%

    Rzuty obronne:

    • Paraliż/Trucizny/Śmierć: 3
    • Berła/Różdżki/Laski: 5
    • Petryfikacja/Polimorfia: 4
    • Zionięcie: 4
    • Czary: 6

    Miejsce: Przyzywany przez kapłanów

    Charakterystyka: Deva nie należy do najprostszych przeciwników, ale na szczęście nie spotkamy się z nią w walce zbyt często. Ale jeśli będziemy już zmuszeni ją zabić, to musimy uważać, gdyż posiada bardzo dobre odporności na żywioły, a także na magię. Niebiańska istota potrafi też rzucać zaklęcia, a na domiar złego bardzo trudno ją trafić z powodu niskiej klasy pancerza.

    Doborowy strażnik

    Cechy:

    • Siła: 16
    • Zręczność: 15
    • Kondycja: 15
    • Inteligencja: 9
    • Mądrość: 11
    • Charyzma: 10

    Statystyki:

    • Charakter: Neutralny Zły
    • Poziom: 12
    • Punkty Życia: 63
    • Klasa Pancerza: 10
    • TraK0: 12
    • Liczba ataków: 2
    • PD za zabicie: 2200

    Odporności:

    • Brak

    Rzuty obronne:

    • Paraliż/Trucizny/Śmierć: 8
    • Berła/Różdżki/Laski: 10
    • Petryfikacja/Polimorfia: 9
    • Zionięcie: 9
    • Czary: 11

    Miejsce: Dzielnica Świątyń

    Charakterystyka: Doborowi strażnicy wyróżniają się spośród innych kultystów ślepą wiarą i bezmyślnym posłuszeństwem wobec ich przywódcy, Gaala. Nie należą do wymagających przeciwników. Zmasowany atak naszej drużyny położy takiego przeciwnika w przeciągu kilku sekund.

    Drow

    Cechy:

    • Siła: 9
    • Zręczność: 9
    • Kondycja: 9
    • Inteligencja: 9
    • Mądrość: 9
    • Charyzma: 9

    Statystyki:

    • Charakter: Praworządny Zły
    • Poziom: 12
    • Punkty Życia: 90
    • Klasa Pancerza: 10
    • TraK0: 9
    • Liczba ataków: 1
    • PD za zabicie: 5000

    Odporności:

    • Magia: 74%

    Rzuty obronne:

    • Paraliż/Trucizny/Śmierć: 7
    • Berła/Różdżki/Laski: 9
    • Petryfikacja/Polimorfia: 8
    • Zionięcie: 8
    • Czary: 10

    Miejsce: Podmrok

    Charakterystyka: Drowy zawsze walczą w grupkach, w których spotkać można często maga lub kapłana. Tychże przeciwników trzeba wziąć na pierwszy ogień, gdyż swoimi czarami potrafią nieźle namieszać. Należy także pamiętać, że mieszkańcy Podmroku mają wrodzoną odporność na magię, tak więc magowie lepiej niech atakują ich z dystansu, np. procą. Mroczne elfy mają bardzo wysoką klasę pancerza, ale nie łudź się, że będzie ci łatwo ich trafić: posiadają znakomite zbroje.

    Drow czarodziej

    Cechy:

    • Siła: 15
    • Zręczność: 20
    • Kondycja: 9
    • Inteligencja: 18
    • Mądrość: 9
    • Charyzma: 9

    Statystyki:

    • Charakter: Neutralny Zły
    • Poziom: 10
    • Punkty Życia: 40
    • Klasa Pancerza: 10
    • TraK0: 17
    • Liczba ataków: 1
    • PD za zabicie: 1400

    Odporności:

    • Magia: 70%

    Rzuty obronne:

    • Paraliż/Trucizny/Śmierć: 13
    • Berła/Różdżki/Laski: 9
    • Petryfikacja/Polimorfia: 11
    • Zionięcie: 13
    • Czary: 10

    Miejsce: Podmrok

    Charakterystyka: Drowa czarodziejach zawsze spotkasz w grupce wojowników. Pamiętaj, że jest to najgroźniejsza postać, gdyż swoimi czarami potrafi nieźle namieszać. Nie należy atakować go magią, gdyż, jak każdy mroczny elf, posiada odporność na nią.

    Drow wojownik

    Cechy:

    • Siła: 13
    • Zręczność: 18
    • Kondycja: 12
    • Inteligencja: 10
    • Mądrość: 11
    • Charyzma: 9

    Statystyki:

    • Charakter: Praworządny Zły
    • Poziom: 6
    • Punkty Życia: 60
    • Klasa Pancerza: 10
    • TraK0: 15
    • Liczba ataków: 1
    • PD za zabicie: 975

    Odporności:

    • Magia: 62%

    Rzuty obronne:

    • Paraliż/Trucizny/Śmierć: 11
    • Berła/Różdżki/Laski: 13
    • Petryfikacja/Polimorfia: 12
    • Zionięcie: 13
    • Czary: 14

    Miejsce: Podmrok

    Charakterystyka: Drowich wojowników spotkać możesz w grupkach, w których znajdzie się zawsze kapłan albo czarodziej. Zbrojnych należy zostawić w spokoju, dopóki nie zabijesz postaci czarujących, gdyż to właśnie one stanowią największe zagrożenie. Bez ich wsparcia mroczne elfy nie będą stanowiły większego problemu.

    Druid

    Cechy:

    • Siła: 13
    • Zręczność: 15
    • Kondycja: 9
    • Inteligencja: 14
    • Mądrość: 16
    • Charyzma: 13

    Statystyki:

    • Charakter: Neutralny
    • Poziom: 12
    • Punkty Życia: 78
    • Klasa Pancerza: 10
    • TraK0: 14
    • Liczba ataków: 1
    • PD za zabicie: 2000

    Odporności:

    • Brak

    Rzuty obronne:

    • Paraliż/Trucizny/Śmierć: 6
    • Berła/Różdżki/Laski: 10
    • Petryfikacja/Polimorfia: 9
    • Zionięcie: 12
    • Czary: 11

    Miejsce: Targowo, Gaj Druidów

    Charakterystyka: Druidów spotkasz najczęściej w małych grupkach. Należą oni do dość prostych przeciwników, a jedyny rzucany przez nich czar, który może dać ci się we znaki, to Oplątanie.

    Druid Cienia

    Cechy:

    • Siła: 17
    • Zręczność: 11
    • Kondycja: 16
    • Inteligencja: 11
    • Mądrość: 18
    • Charyzma: 15

    Statystyki:

    • Charakter: Neutralny Zły
    • Poziom: 10
    • Punkty Życia: 90
    • Klasa Pancerza: 10
    • TraK0: 14
    • Liczba ataków: 1
    • PD za zabicie: 8000

    Odporności:

    • Brak

    Rzuty obronne:

    • Paraliż/Trucizny/Śmierć: 6
    • Berła/Różdżki/Laski: 10
    • Petryfikacja/Polimorfia: 9
    • Zionięcie: 12
    • Czary: 11

    Miejsce: Targowo, Gaj Druidów

    Charakterystyka: Druidów Cienia spotkasz tylko trzy razy podczas całej gry, w małych grupkach na terenie ich Gaju. Należą oni do dość prostych przeciwników, a jedyny rzucany przez nich czar, który może dać ci się we znaki, to Oplątanie.

    Duch dziecka

    Cechy:

    • Siła: 7
    • Zręczność: 12
    • Kondycja: 9
    • Inteligencja: 9
    • Mądrość: 9
    • Charyzma: 10

    Statystyki:

    • Charakter: Neutralny
    • Poziom: 5
    • Punkty Życia: 30
    • Klasa Pancerza: 4
    • TraK0: 10
    • Liczba ataków: 2
    • PD za zabicie: 1500

    Odporności:

    • Zimno, Kwas, Magiczne Zimno: 100%
    • Magia: 50%
    • Sieczne, Kłute, Obuchowe, Pociski: 25%

    Rzuty obronne:

    • Paraliż/Trucizny/Śmierć: 7
    • Berła/Różdżki/Laski: 9
    • Petryfikacja/Polimorfia: 8
    • Zionięcie: 9
    • Czary: 8

    Miejsce: Dom Neba, Twierdza Strażnika

    Charakterystyka: Duchy dzieci nie należą do trudnych przeciwników. Należy tylko uważać, aby cię nie trafiły, gdyż potrafią wysysać poziomy. Warto zauważyć, że jeśli ich nie zabijemy, a skoncentrujemy się na Nebie/Upiorze, to dostaniemy trochę więcej PD.

    Duchowy troll

    Cechy:

    • Siła: 19
    • Zręczność: 20
    • Kondycja: 9
    • Inteligencja: 16
    • Mądrość: 9
    • Charyzma: 9

    Statystyki:

    • Charakter: Chaotyczny Zły
    • Poziom: 6
    • Punkty Życia: 164
    • Klasa Pancerza: 0
    • TraK0: 13
    • Liczba ataków: 3
    • PD za zabicie: 8000

    Odporności:

    • Zimno, Magiczne Zimno: 100%
    • Sieczne, Kłute, Obuchowe, Pociski: 66%

    Rzuty obronne:

    • Paraliż/Trucizny/Śmierć: 10
    • Berła/Różdżki/Laski: 12
    • Petryfikacja/Polimorfia: 11
    • Zionięcie: 12
    • Czary: 13

    Miejsce: Targowo, Przytułek

    Charakterystyka: Troll ten jest aż do momentu ataku niewidzialny. Gdy nas trafi, to wyssie naszemu bohaterowi cechę, a jeżeli nie rzucimy Prawdziwego widzenia, to pozostanie częściowo niewidzialny. Warto także zauważyć, że aby go zabić, nie musimy używać ani kwasu, ani ognia.

    Duergar

    Cechy:

    • Siła: 16
    • Zręczność: 13
    • Kondycja: 13
    • Inteligencja: 8
    • Mądrość: 10
    • Charyzma: 8

    Statystyki:

    • Charakter: Praworządny Neutralny
    • Poziom: 4
    • Punkty Życia: 35
    • Klasa Pancerza: 10
    • TraK0: 17
    • Liczba ataków: 7
    • PD za zabicie: 370

    Odporności:

    • Brak

    Rzuty obronne:

    • Paraliż/Trucizny/Śmierć: 13
    • Berła/Różdżki/Laski: 15
    • Petryfikacja/Polimorfia: 14
    • Zionięcie: 16
    • Czary: 16

    Miejsce: Lochy Irenicusa, Podmrok

    Charakterystyka: Duergary są bardzo prostymi przeciwnikami. Posiadają mało punktów życia, wysoką klasę pancerza, nie mają również żadnych odporności. Atakują co prawda wiele razy w ciągu rundy, jednakże nie powinno nam to zaszkodzić, gdyż ich Trak0 wynosi 17.

    Dziki tygrys

    Cechy:

    • Siła: 18
    • Zręczność: 16
    • Kondycja: 9
    • Inteligencja: 9
    • Mądrość: 9
    • Charyzma: 9

    Statystyki:

    • Charakter: Neutralny
    • Poziom: 4
    • Punkty Życia: 45
    • Klasa Pancerza: 6
    • TraK0: 15
    • Liczba ataków: 3
    • PD za zabicie: 650

    Odporności:

    • Brak

    Rzuty obronne:

    • Paraliż/Trucizny/Śmierć: 13
    • Berła/Różdżki/Laski: 15
    • Petryfikacja/Polimorfia: 14
    • Zionięcie: 16
    • Czary: 16

    Miejsce: Lasy Tethyru

    Charakterystyka: Tygrysy, jak wszystkie zwierzęta, są bardzo proste do zabicia. Posiadają dość wysoką klasę pancerza, tak więc trafienie ich nie powinno stanowić dużych problemów.

    Dżin

    Cechy:

    • Siła: 21
    • Zręczność: 9
    • Kondycja: 9
    • Inteligencja: 14
    • Mądrość: 9
    • Charyzma: 9

    Statystyki:

    • Charakter: Chaotyczny Dobry
    • Poziom: 5
    • Punkty Życia: 59
    • Klasa Pancerza: 4
    • TraK0: 13
    • Liczba ataków: 2
    • PD za zabicie: 5000

    Odporności:

    • Brak

    Rzuty obronne:

    • Paraliż/Trucizny/Śmierć: 7
    • Berła/Różdżki/Laski: 9
    • Petryfikacja/Polimorfia: 8
    • Zionięcie: 8
    • Czary: 9

    Miejsce: Przyzywany przez magów

    Charakterystyka: Taktyka dżinów to najczęściej rzucenie Ognistej tarczy czerwonej i Niewidzialności na siebie, a pod swoje nogi Kuli Ognia, tak więc jeżeli chcemy z nim szybko wygrać, musimy się mieć przygotowane czary typu: Wyłom i Prawdziwe Widzenie. Dobrze by też było, gdybyśmy mieli dużą odporność na ogień.




    Komentarze

    Ten artykuł skomentowano 4 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.


    Baldwin_IV
     

    Wędrowiec
    Temat: Jeżeli ktoś nie chce sie zb...
    Dodany: 23.02.2012 o 9:53  

    Jeżeli ktoś nie chce sie zbytnio charatać w walce z adamandytowym golemem to niech wykorzysta przeciwko niemu procę (najlepiej tą Everarda od kupca z Miedzianym Diademie). Sposób dość czasochłonny ale przynajmniej się nie wykrwawiasz (na walce z nim)

     

    Mieszkaniec | Komentarzy: 51
    Temat: Na Admantowe jest prostszy ...
    Dodany: 24.09.2012 o 4:42  

    Na Admantowe jest prostszy sposób, kij lub miecz dwu ręczny z odpowiednim umagicznieniem, da się stanąć tak żeby nawalać golema poza jego zasięgiem problemem jest że trzeba uważać na jego trującą chmurę. Miniatórowe meteoryty melfa potrafią zdziałać cuda przeciw golemom.

    Fafarafai
     

    Wędrowiec
    Temat: Błąd, że Druid albo Druid C...
    Dodany: 03.05.2013 o 15:03  

    Błąd, że Druid albo Druid Cienia najwyżj rzui Oplątanie. To Plaga Owadów jest najgroźniejsza, ale wrogowie ci rzucają wolno czary, więc są słabi.

    PS. Gdyby Golemy i inni przeciwnicy o dużych odpornościach miały więcej ataków niż 1, to byłoby ciekawie. Bz tego są stosunkowo prości do pokonania. No i gdyby Adamantytowy albo nie UTYKAŁ w wąskich przejściach,albo był odporny na pociski i meteory (zy chociaż strzelał kamulcami jak w Tacticsie) byłoby bardzo ciekawie. Oczywiście taki bard, mag czy druid z kamienną/żelazną załatwiają sprawę.

    Ferrin
     

    Wędrowiec
    Temat: Keldorn ma miecz który poz...
    Dodany: 18.08.2024 o 1:46  

    Keldorn ma miecz który pozwalał zabijać Adamantowe Golemy. Jeśli został zatruty przez owego to miecz "oddawał" 5 obrażeń magicznych za każdorazowe obrażenie od trucizny, co potrafiło przyspieszyć ich zabijanie. Przydatne gdy nie ma się lepszego ekwipunku.



    Ten artykuł skomentowano 4 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.


    Pseudonim
    E-mail
    Treść Dostępne tagi: [cytat][/cytat], [url=http://][/url]
    Przepisz poprawnie podane słowa mnustwo orkuw