Elficki mag
Cechy:
- Siła: 15
- Zręczność: 18
- Kondycja: 9
- Inteligencja: 18
- Mądrość: 9
- Charyzma: 9
Statystyki:
- Charakter: Chaotyczny Dobry
- Poziom: 10
- Punkty Życia: 40
- Klasa Pancerza: 10
- TraK0: 17
- Liczba ataków: 1
- PD za zabicie: 6000
Odporności:
- Magia: 70%
Rzuty obronne:
- Paraliż/Trucizny/Śmierć: 13
- Berła/Różdżki/Laski: 9
- Petryfikacja/Polimorfia: 11
- Zionięcie: 13
- Czary: 10
Miejsce: Wyjście z Podmroku, Suldanessellar
Charakterystyka: Jeśli na naszej drodze stanie wrogo nastawiony elficki mag, to nie ma się czego obawiać: nie stanowi on prawie żadnego kłopotu. Posiada bardzo małą ilość punktów życia, tak więc zginie od kilku ciosów miecza.
Elficki wojownik
Cechy:
- Siła: 9
- Zręczność: 9
- Kondycja: 9
- Inteligencja: 9
- Mądrość: 9
- Charyzma: 9
Statystyki:
- Charakter: Praworządny Neutralny
- Poziom: 14
- Punkty Życia: 110
- Klasa Pancerza: 10
- TraK0: 5
- Liczba ataków: 1
- PD za zabicie: 6000
Odporności:
- Brak
Rzuty obronne:
- Paraliż/Trucizny/Śmierć: 4
- Berła/Różdżki/Laski: 6
- Petryfikacja/Polimorfia: 5
- Zionięcie: 4
- Czary: 7
Miejsce: Wyjście z Podmroku, Suldanessellar
Charakterystyka: Jeśli na naszej drodze stanie wrogi elficki wojownik, to mogę zapewnić, że nie sprawi żadnego problemu. Posiada on bardzo kiepskie cechy, a w swoim ekwipunku nie ma nic, co mogłoby mu pomóc wygrać.
Empatyczna Manifestacja
Cechy:
- Siła: 18/00
- Zręczność: 9
- Kondycja: 9
- Inteligencja: 16
- Mądrość: 9
- Charyzma: 9
Statystyki:
- Charakter: Chaotyczny Zły
- Poziom: 0
- Punkty Życia: 2
- Klasa Pancerza: 3
- TraK0: 8
- Liczba ataków: 2
- PD za zabicie: 0
Odporności:
- Brak
Rzuty obronne:
- Paraliż/Trucizny/Śmierć: 1
- Berła/Różdżki/Laski: 1
- Petryfikacja/Polimorfia: 1
- Zionięcie: 1
- Czary: 1
Miejsce: Świątynia pod Kanałami w Dzielnicy Świątyń
Charakterystyka: Jest to bardzo ciekawy typ przeciwnika, zrodzony z nienawiści wiernych do swojego boga, którego awatara możemy spotkać pod Dzielnicą Świątyń. W walce z nim na nic nie zdadzą się nam bronie czy magia - zabić demona może tylko uleczenie go.
Ettercap
Cechy:
- Siła: 14
- Zręczność: 9
- Kondycja: 9
- Inteligencja: 9
- Mądrość: 9
- Charyzma: 9
Statystyki:
- Charakter: Neutralny Zły
- Poziom: 5
- Punkty Życia: 40
- Klasa Pancerza: 4
- TraK0: 11
- Liczba ataków: 3
- PD za zabicie: 650
Odporności:
- Brak
Rzuty obronne:
- Paraliż/Trucizny/Śmierć: 4
- Berła/Różdżki/Laski: 5
- Petryfikacja/Polimorfia: 5
- Zionięcie: 6
- Czary: 5
Miejsce: Kanały, Krypty w Dzielnicy Cmentarnej, Kula sfer, Podwodne Miasto
Charakterystyka: Samotne Ettercapy nie stanowią zagrożenia, aczkolwiek w większej grupie mogą trochę namieszać. Potrafią zatruć przeciwnika, jeśli nie wyjdzie mu rzut obronny przeciwko śmierci, tak więc lepiej mieć przy sobie coś, co uwolni bohatera od ich jadu.
Ettin
Cechy:
- Siła: 20
- Zręczność: 17
- Kondycja: 17
- Inteligencja: 9
- Mądrość: 9
- Charyzma: 9
Statystyki:
- Charakter: Chaotyczny Zły
- Poziom: 12
- Punkty Życia: 96
- Klasa Pancerza: 2
- TraK0: 8
- Liczba ataków: 3
- PD za zabicie: 5000
Odporności:
- Sieczne, Kłute, Obuchowe: 10%
- Pociski: 100%
Rzuty obronne:
- Paraliż/Trucizny/Śmierć: 7
- Berła/Różdżki/Laski: 9
- Petryfikacja/Polimorfia: 8
- Zionięcie: 8
- Czary: 10
Miejsce: Podwodne Miasto
Charakterystyka: Ettina cechuje wysoka siła, nie najgorsze TraK0, a także duża liczba ataków. Wszystko to składa się na dość niebezpiecznego przeciwnika. Warto także wspomnieć, że dwugłowy gigant jest po części odporny na ataki fizyczne, a obrażenia zadawane bronią dystansową nie wyrządzają mu żadnej krzywdy. Najlepszym sposobem na pokonanie go jest atak wszystkimi członkami drużyny.
Flind
Cechy:
- Siła: 17
- Zręczność: 17
- Kondycja: 12
- Inteligencja: 13
- Mądrość: 9
- Charyzma: 18
Statystyki:
- Charakter: Praworządny Zły
- Poziom: 2
- Punkty Życia: 19
- Klasa Pancerza: 1
- TraK0: 15
- Liczba ataków: 2
- PD za zabicie: 120
Odporności:
- Brak
Rzuty obronne:
- Paraliż/Trucizny/Śmierć: 11
- Berła/Różdżki/Laski: 13
- Petryfikacja/Polimorfia: 12
- Zionięcie: 14
- Czary: 14
Miejsce: Lasy Tethyru
Charakterystyka: Flind należy do najprostszych przeciwników w grze. Jeden lub dwa ciosy albo Kula Ognia i bestia wącha kwiatki od spodu.
Galareta musztardowa
Cechy:
- Siła: 14
- Zręczność: 9
- Kondycja: 9
- Inteligencja: 9
- Mądrość: 9
- Charyzma: 9
Statystyki:
- Charakter: Neutralny
- Poziom: 7
- Punkty Życia: 65
- Klasa Pancerza: 4
- TraK0: 13
- Liczba ataków: 1
- PD za zabicie: 2000
Odporności:
- Elektryczność, Magia, Obuchowe: 100%
- Sieczne: 30%
- Zimno, Magiczne Zimno: 50%
- Kłute: 60%
- Pociski: 85%
Rzuty obronne:
- Paraliż/Trucizny/Śmierć: 10
- Berła/Różdżki/Laski: 12
- Petryfikacja/Polimorfia: 11
- Zionięcie: 12
- Czary: 13
Miejsce: Kanały, Podmrok
Charakterystyka: Galareta musztardowa potrafi spowolnić i zatruć swojego przeciwnika, co może być bardzo niebezpieczne, jeżeli spotkamy się z większą grupą takich stworzeń. Nie działa na nie magia ani broń dystansowa, tak więc wykończyć je trzeba z bliska.
Galareta ogłuszająca
Cechy:
- Siła: 14
- Zręczność: 9
- Kondycja: 9
- Inteligencja: 9
- Mądrość: 9
- Charyzma: 9
Statystyki:
- Charakter: Neutralny
- Poziom: 6
- Punkty Życia: 41
- Klasa Pancerza: 4
- TraK0: 13
- Liczba ataków: 1
- PD za zabicie: 270
Odporności:
- Magia: 10%
- Zimno, Magiczne Zimno: 50%
- Pociski: 100%
Rzuty obronne:
- Paraliż/Trucizny/Śmierć: 10
- Berła/Różdżki/Laski: 12
- Petryfikacja/Polimorfia: 11
- Zionięcie: 12
- Czary: 13
Miejsce: Kanały, Podmrok
Charakterystyka: Ta galareta podobna jest do swojej musztardowej odmiany, z tymże tylko jednym plusem, że nie jest całkowicie odporna na magię. Jednakże nadal trzeba uważać, gdyż w grupach często spotkamy wszystkie typy tych przeciwników.
Gaut
Cechy:
- Siła: 10
- Zręczność: 12
- Kondycja: 12
- Inteligencja: 16
- Mądrość: 9
- Charyzma: 9
Statystyki:
- Charakter: Neutralny Zły
- Poziom: 9
- Punkty Życia: 101
- Klasa Pancerza: 0
- TraK0: 11
- Liczba ataków: 1
- PD za zabicie: 9000
Odporności:
- Brak
Rzuty obronne:
- Paraliż/Trucizny/Śmierć: 8
- Berła/Różdżki/Laski: 10
- Petryfikacja/Polimorfia: 9
- Zionięcie: 9
- Czary: 11
Miejsce: Siedziba Kultu Niewidzącego Oka, Podmrok, Przytułek
Charakterystyka: Gauty należą do dość niebezpiecznych przeciwników. Ich promień nie dość, że zadaje dużo obrażeń, potrafi jeszcze unieruchomić postać i rozproszyć chroniące ją zaklęcia. Wskazane jest atakowanie tych przeciwników magią, a najlepiej posiadać Płaszcz Odzwierciedlenia.
Geniusz
Cechy:
- Siła: 20
- Zręczność: 9
- Kondycja: 9
- Inteligencja: 14
- Mądrość: 9
- Charyzma: 9
Statystyki:
- Charakter: Neutralny Zły
- Poziom: 5
- Punkty Życia: 67
- Klasa Pancerza: 3
- TraK0: 11
- Liczba ataków: 1
- PD za zabicie: 5000
Odporności:
- Brak
Rzuty obronne:
- Paraliż/Trucizny/Śmierć: 10
- Berła/Różdżki/Laski: 12
- Petryfikacja/Polimorfia: 11
- Zionięcie: 12
- Czary: 13
Miejsce:
Charakterystyka: Geniusze nie należą do trudnych przeciwników. Nie posiadają jakiejś znaczącej liczby punktów życia, mają tylko jeden atak na rundę, ich TraK0 jest średnie. Nie zostawiają również po sobie żadnych wartościowych przedmiotów.
Ghast
Cechy:
- Siła: 18
- Zręczność: 9
- Kondycja: 9
- Inteligencja: 16
- Mądrość: 9
- Charyzma: 9
Statystyki:
- Charakter: Chaotyczny Zły
- Poziom: 6
- Punkty Życia: 36
- Klasa Pancerza: 4
- TraK0: 14
- Liczba ataków: 3
- PD za zabicie: 850
Odporności:
- Elektryczność, Zimno, Magiczne Zimno: 100%
- Pociski: 30%
Rzuty obronne:
- Paraliż/Trucizny/Śmierć: 9
- Berła/Różdżki/Laski: 11
- Petryfikacja/Polimorfia: 10
- Zionięcie: 12
- Czary: 12
Miejsce: Kanały, Krypty w Dzielnicy Cmentarnej, Wzgórza Wichrowych Włóczni
Charakterystyka: Ghasty nie wyróżniają się niczym specjalnym. Są dość wolne, ale niestety zawsze spotykamy je w grupach innych nieumarłych, tak więc mogą nam napsuć trochę krwi. Należy również strzec się ich ataków, gdyż każdy niesie za sobą szansę na sparaliżowanie celu.
Ghul
Cechy:
- Siła: 16
- Zręczność: 9
- Kondycja: 9
- Inteligencja: 16
- Mądrość: 9
- Charyzma: 9
Statystyki:
- Charakter: Chaotyczny Zły
- Poziom: 2
- Punkty Życia: 15
- Klasa Pancerza: 6
- TraK0: 17
- Liczba ataków: 3
- PD za zabicie: 14
Odporności:
- Brak
Rzuty obronne:
- Paraliż/Trucizny/Śmierć: 12
- Berła/Różdżki/Laski: 14
- Petryfikacja/Polimorfia: 13
- Zionięcie: 15
- Czary: 13
Miejsce: Krypty w Dzielnicy Cmentarnej, Podwodne Miasto
Charakterystyka: Ghule stanowią słabszą odmianę Ghastów. Są bardzo łatwymi przeciwnikami, ale zazwyczaj spotykamy je w grupach innych nieumarłych, mogą wtedy stanowić problem (ich ataki paraliżują naszych bohaterów).
Gibberling
Cechy:
- Siła: 9
- Zręczność: 9
- Kondycja: 9
- Inteligencja: 9
- Mądrość: 9
- Charyzma: 9
Statystyki:
- Charakter: Chaotyczny Zły
- Poziom: 1
- Punkty Życia: 8
- Klasa Pancerza: 10
- TraK0: 20
- Liczba ataków: 1
- PD za zabicie: 35
Odporności:
- Brak
Rzuty obronne:
- Paraliż/Trucizny/Śmierć: 14
- Berła/Różdżki/Laski: 16
- Petryfikacja/Polimorfia: 15
- Zionięcie: 17
- Czary: 17
Miejsce: Lasy Tethyru, Przytułek
Charakterystyka: Bez wątpienia najprostszy przeciwnik w grze. Ma on tylko 8 punktów życia, tak więc bardzo łatwo go zabić. Najlepiej użyć do tego Kuli Ognia lub Zaklęcia Śmierci, gdyż te kreatury spotykamy zawsze w grupkach (choć niektórzy mogą to poczytać za stratę czarów).
Gisz
Cechy:
- Siła: 17
- Zręczność: 18
- Kondycja: 17
- Inteligencja: 18
- Mądrość: 14
- Charyzma: 15
Statystyki:
- Charakter: Neutralny Zły
- Poziom: 5
- Punkty Życia: 35
- Klasa Pancerza: 5
- TraK0: 16
- Liczba ataków: 1
- PD za zabicie: 2000
Odporności:
- Brak
Rzuty obronne:
- Paraliż/Trucizny/Śmierć: 11
- Berła/Różdżki/Laski: 9
- Petryfikacja/Polimorfia: 11
- Zionięcie: 13
- Czary: 10
Miejsce: Więzienie Astralne, Podmrok, Promenada Waukeen (o ile jesteśmy w posiadaniu ostrza Srebrnego miecza), Twierdza Strażnika
Charakterystyka: Gisze zawsze spotykamy w grupach z innymi Githyanki. Nie należą oni do trudnych przeciwników, tak więc nie powinny sprawić większych problemów.
Githyanki
Cechy:
- Siła: 18/92
- Zręczność: 18
- Kondycja: 9
- Inteligencja: 17
- Mądrość: 15
- Charyzma: 9
Statystyki:
- Charakter: Chaotyczny Zły
- Poziom: 7
- Punkty Życia: 60
- Klasa Pancerza: 10
- TraK0: 10
- Liczba ataków: 2
- PD za zabicie: 2000
Odporności:
- Magia: 10%
Rzuty obronne:
- Paraliż/Trucizny/Śmierć: 10
- Berła/Różdżki/Laski: 12
- Petryfikacja/Polimorfia: 11
- Zionięcie: 12
- Czary: 13
Miejsce: Więzienie Astralne, Statek w Brynnlaw, Podmrok, Promenada Waukeen (o ile jesteśmy w posiadaniu ostrza Srebrnego miecza), Twierdza Strażnika
Charakterystyka: Githyanki nie są dużo trudniejsze od Giszów. Jedyne co ich wyróżnia, to większa ilość punktów życia. Spotykamy te potwory zawsze w grupach, tak więc mogą trochę uszkodzić naszych bohaterów, aczkolwiek nie za bardzo.
Glabrezu
Cechy:
- Siła: 19
- Zręczność: 17
- Kondycja: 9
- Inteligencja: 9
- Mądrość: 16
- Charyzma: 25
Statystyki:
- Charakter: Chaotyczny Zły
- Poziom: 10
- Punkty Życia:
- Klasa Pancerza: -7
- TraK0: 11
- Liczba ataków: 5
- PD za zabicie: 12500
Odporności:
- Ogień, Zimno, Kwas: 100%
- Magia: 50%
Rzuty obronne:
- Paraliż/Trucizny/Śmierć: 8
- Berła/Różdżki/Laski: 10
- Petryfikacja/Polimorfia: 9
- Zionięcie: 9
- Czary: 11
Miejsce: Suldanesselar
Charakterystyka: Glabrezu należą do bardzo silnych przeciwników. Nie dość, że posiadają bardzo wysoką siłę, niską klasę pancerza, a także dużo ataków na rundę, to dodatkowo potrafią ogłuszyć swoich przeciwników. Są także odporne w znacznym stopniu na ogień, zimno, kwas i magię, tak więc nie należy ich atakować tymi żywiołami. Najlepiej jest zabijać je z dystansu (co może być dość kłopotliwe).
Gliniany golem
Cechy:
- Siła: 20
- Zręczność: 9
- Kondycja: 9
- Inteligencja: 9
- Mądrość: 9
- Charyzma: 9
Statystyki:
- Charakter: Neutralny
- Poziom: 9
- Punkty Życia: 50
- Klasa Pancerza: 7
- TraK0: 6
- Liczba ataków: 1
- PD za zabicie: 8000
Odporności:
- Elektryczność, Magia, Zimno Sieczne, Obuchowe, Pociski: 100%
- Ogień, Magiczny Ogień: 50%
Rzuty obronne:
- Paraliż/Trucizny/Śmierć: 7
- Berła/Różdżki/Laski: 9
- Petryfikacja/Polimorfia: 8
- Zionięcie: 8
- Czary: 10
Miejsce: Kula Sfer, Warownia d'Arnise, Wzgórza Wichrowych Włóczni, Przytułek, Podmrok, Suldanessellar
Charakterystyka: Gliniany Golem może sprawić duże problemy na początku gry, gdyż ma bardzo dobre odporności. Zranić go możesz tylko broniami kłutymi, kwasem i ogniem, jednakże na ostatni żywioł jest w połowie odporny. Trzeba także uważać, gdyż jego ataki są bardzo silne – naszego bohatera może zabić kilkoma ciosami.
Gnoll
Cechy:
- Siła: 9
- Zręczność: 9
- Kondycja: 9
- Inteligencja: 9
- Mądrość: 9
- Charyzma: 9
Statystyki:
- Charakter: Chaotyczny Neutralny
- Poziom: 2
- Punkty Życia: 15
- Klasa Pancerza: 5
- TraK0: 19
- Liczba ataków: 1
- PD za zabicie: 35
Odporności:
- Brak
Rzuty obronne:
- Paraliż/Trucizny/Śmierć: 14
- Berła/Różdżki/Laski: 16
- Petryfikacja/Polimorfia: 15
- Zionięcie: 17
- Czary: 17
Miejsce: Lasy Tethyru
Charakterystyka: Gnoll jest bardzo łatwym przeciwnikiem. Posiada bardzo mało punktów życia, tak więc wystarczy jeden cios i przeciwnik wącha kwiatki od spodu. Możemy także użyć na niego Kuli Ognia albo Zaklęcia Śmierci (choć niektórzy mogą to poczytać za stratę czaru).
Gnoll gwardzista
Cechy:
- Siła: 16
- Zręczność: 15
- Kondycja: 14
- Inteligencja: 6
- Mądrość: 6
- Charyzma: 6
Statystyki:
- Charakter: Chaotyczny Neutralny
- Poziom: 4
- Punkty Życia: 30
- Klasa Pancerza: 4
- TraK0: 17
- Liczba ataków: 7
- PD za zabicie: 35
Odporności:
- Brak
Rzuty obronne:
- Paraliż/Trucizny/Śmierć: 14
- Berła/Różdżki/Laski: 16
- Petryfikacja/Polimorfia: 15
- Zionięcie: 17
- Czary: 17
Miejsce: Lasy Tethyru
Charakterystyka: Gwardzista nie różni się bardzo od zwykłego Gnolla. Ma tylko trochę więcej punktów życia, ale jego TraK0 nadal jest zbyt wysokie, aby mógł naszym bohaterom wyrządzić krzywdę. Najlepiej zabić go tak, jak zwykłego Gnolla.
Goblin
Cechy:
- Siła: 9
- Zręczność: 9
- Kondycja: 9
- Inteligencja: 9
- Mądrość: 9
- Charyzma: 9
Statystyki:
- Charakter: Praworządny Zły
- Poziom: 1
- Punkty Życia: 7
- Klasa Pancerza: 7
- TraK0: 19
- Liczba ataków: 1
- PD za zabicie: 20
Odporności:
- Brak
Rzuty obronne:
- Paraliż/Trucizny/Śmierć: 16
- Berła/Różdżki/Laski: 18
- Petryfikacja/Polimorfia: 17
- Zionięcie: 20
- Czary: 19
Miejsce: Lochy Irenicusa, Kanały w Dzielnicy Świątyń, Wzgórza Wichrowych Włóczni, Przytułek, Lasy Tethyru
Charakterystyka: Gobliny są jednymi z najłatwiejszych przeciwników. Najlepiej zabić je Kulą Ognia albo Zaklęciem Śmierci, chyba że nie chcemy marnować czarów, wtedy wysyłamy je na tamten świat ręcznie. Jeden cios i przeciwnik ginie.
Goblin weteran
Cechy:
- Siła: 9
- Zręczność: 10
- Kondycja: 9
- Inteligencja: 9
- Mądrość: 9
- Charyzma: 9
Statystyki:
- Charakter: Żaden
- Poziom: 1
- Punkty Życia: 8
- Klasa Pancerza: 5
- TraK0: 19
- Liczba ataków: 1
- PD za zabicie: 35
Odporności:
- Brak
Rzuty obronne:
- Paraliż/Trucizny/Śmierć: 14
- Berła/Różdżki/Laski: 16
- Petryfikacja/Polimorfia: 15
- Zionięcie: 17
- Czary: 17
Miejsce: Lochy Irenicusa, Przytułek
Charakterystyka: Goblin weteran jest jednym z najłatwiejszych przeciwników. Najlepiej zabić go Kulą Ognia albo Zaklęciem Śmierci, gdyż zawsze występuje w grupach, chyba że nie chcemy marnować czarów, wtedy wysyłamy je na tamten świat ręcznie. Jeden cios i przeciwnik ginie.
Golem z ciała
Cechy:
- Siła: 19
- Zręczność: 9
- Kondycja: 9
- Inteligencja: 9
- Mądrość: 9
- Charyzma: 9
Statystyki:
- Charakter: Neutralny
- Poziom: 9
- Punkty Życia: 40
- Klasa Pancerza: 9
- TraK0: 7
- Liczba ataków: 2
- PD za zabicie: 2000
Odporności:
- Elektryczność: 125%
- Magia, Zimno: 100%
Rzuty obronne:
- Paraliż/Trucizny/Śmierć: 10
- Berła/Różdżki/Laski: 11
- Petryfikacja/Polimorfia: 10
- Zionięcie: 11
- Czary: 11
Miejsce: Warownia d'Arnise
Charakterystyka: Przy walce z Golemami z ciała należy pamiętać, aby nie atakować ich elektrycznością, gdyż będą się wtedy leczyły. Są też całkowicie odporne na magię, więc magowie w starciu z nimi okażą się nieprzydatni. Należy także uważać na ich ciosy, gdyż posiadają dość dużą siłę i początkującego bohatera mogą zabić kilkoma ciosami.