Łakowilk
Cechy:
- Siła: 19
- Zręczność: 16
- Kondycja: 15
- Inteligencja: 17
- Mądrość: 10
- Charyzma: 12
Statystyki:
- Charakter: Chaotyczny Zły
- Poziom: 7
- Punkty Życia: 41
- Klasa Pancerza: 3
- TraK0: 9
- Liczba ataków: 2
- PD za zabicie: 1400
Odporności:
- Magia: 50%
Rzuty obronne:
- Paraliż/Trucizny/Śmierć: 12
- Berła/Różdżki/Laski: 13
- Petryfikacja/Polimorfia: 12
- Zionięcie: 14
- Czary: 14
Miejsce: Wzgórza Wichrowych Włóczni
Charakterystyka: Pojedyncze łakowilki są raczej niegroźne – bardzo łatwo je pokonać. Niestety, gdy są już w grupie, potrafią nas trochę uszkodzić. Dodatkowo są odporne w pewnym stopniu na magię, co oznacza, że nie będziemy w stanie załatwić wszystkich naraz.
Łowca Niewolników - Strażnik
Cechy:
- Siła: 11
- Zręczność: 15
- Kondycja: 10
- Inteligencja: 9
- Mądrość: 14
- Charyzma: 16
Statystyki:
- Charakter: Neutralny Zły
- Poziom: 5
- Punkty Życia: 30
- Klasa Pancerza: 10
- TraK0: 15
- Liczba ataków: 1
- PD za zabicie: 420
Odporności:
- Brak
Rzuty obronne:
- Paraliż/Trucizny/Śmierć: 10
- Berła/Różdżki/Laski: 12
- Petryfikacja/Polimorfia: 11
- Zionięcie: 12
- Czary: 3
Miejsce: Slumsy
Charakterystyka: Jedni z łatwiejszych przeciwników, chociaż fakt, że spotykasz ich w ilościach hurtowych, może być małym problemem – raczej nie uszkodzą cię za bardzo, ale i tak trzeba uważać, a najlepiej rozprawić się z nimi za pomocą Kuli Ognia.
Łupieżca Umysłu
Cechy:
- Siła: 10
- Zręczność: 10
- Kondycja: 9
- Inteligencja: 18
- Mądrość: 9
- Charyzma: 9
Statystyki:
- Charakter: Praworządny Zły
- Poziom: 8
- Punkty Życia: 68
- Klasa Pancerza: 5
- TraK0: 15
- Liczba ataków: 4
- PD za zabicie: 9000
Odporności:
- Ogień, Magiczny Ogień, Zimno, Magiczne Zimno, Elektryczność, Kwas: 100%
- Magia: 90%
Rzuty obronne:
- Paraliż/Trucizny/Śmierć: 5
- Berła/Różdżki/Laski: 6
- Petryfikacja/Polimorfia: 6
- Zionięcie: 5
- Czary: 5
Miejsce: Podmrok, Kanały, Kryjówka Sendai
Charakterystyka: Łupieżcy Umysłu niejednemu graczowi sprawiają ogromny problem – trafiony bohater zostaje unieruchomiony, a po chwili ginie (Ilithidzi wysysają mu inteligencję). Najłatwiejszym sposobem na pokonanie jest zastawianie pułapek albo przyzwanie "mięsa armatniego". Walcząc z nimi należy także uważać na ich moc zauraczania. Atakowanie Magią i Żywiołami nic nie da, gdyż są na nie całkowicie odporni.
Mag piratów
Cechy:
- Siła: 9
- Zręczność: 9
- Kondycja: 9
- Inteligencja: 9
- Mądrość: 9
- Charyzma: 9
Statystyki:
- Charakter: Neutralny
- Poziom: 10
- Punkty Życia: 70
- Klasa Pancerza: 10
- TraK0: 11
- Liczba ataków: 7
- PD za zabicie: 3000
Odporności:
- Brak
Rzuty obronne:
- Paraliż/Trucizny/Śmierć: 8
- Berła/Różdżki/Laski: 10
- Petryfikacja/Polimorfia: 9
- Zionięcie: 9
- Czary: 10
Miejsce: Brynnlaw
Charakterystyka: Mag jak to mag – wokół niego stoi kilku wojowników, a on sam rzuca czary, dlatego trzeba się go jak najszybciej pozbyć. Co prawda i tak dużo raczej nie zrobi, ale należy być zapobiegliwym.
Mag Yuan-Ti
Cechy:
- Siła: 18
- Zręczność: 9
- Kondycja: 9
- Inteligencja: 9
- Mądrość: 9
- Charyzma: 9
Statystyki:
- Charakter: Chaotyczny Zły
- Poziom: 12
- Punkty Życia: 63
- Klasa Pancerza: 0
- TraK0: 13
- Liczba ataków: 1
- PD za zabicie: 7000
Odporności:
- Ogień, Magiczny Ogień, Elektrczność, Zimno, Magiczne Zimno, Kwas: 30%
- Magia: 20%
Rzuty obronne:
- Paraliż/Trucizny/Śmierć: 5
- Berła/Różdżki/Laski: 7
- Petryfikacja/Polimorfia: 6
- Zionięcie: 5
- Czary: 8
Miejsce: Kanały, Przytułek, Podmrok
Charakterystyka: Maga Yuan-Ti prawie zawsze spotkamy z innymi przedstawicielami tej rasy – nie muszę chyba dodawać, kogo należy unieszkodliwić jako pierwszego? Czarodziej potrafi się zabezpieczyć kilkoma czarami defensywnymi (tak więc dobrze byłoby mieć Wyłom) oraz rzuca Zamęt, który może skutecznie pokrzyżować nasze plany.
Magiczny golem
Cechy:
- Siła: 20
- Zręczność: 9
- Kondycja: 9
- Inteligencja: 9
- Mądrość: 9
- Charyzma: 9
Statystyki:
- Charakter: Neutralny
- Poziom: 10
- Punkty Życia: 64
- Klasa Pancerza: -2
- TraK0: 5
- Liczba ataków: 1
- PD za zabicie: 8000
Odporności:
- Żywioły, Magia: 100%
Rzuty obronne:
- Paraliż/Trucizny/Śmierć: 7
- Berła/Różdżki/Laski: 9
- Petryfikacja/Polimorfia: 8
- Zionięcie: 8
- Czary: 10
Miejsce: Twierdza Strażnika
Charakterystyka: Tak, wzrok cię nie myli – jest odporny na każdy rodzaj żywiołu oraz na magię, a zranić go można tylko niemagiczną bronią – brzmi niezbyt fajnie w połączeniu z jego statystykami i siłą? No ale niestety taka jest prawda. Jedyny sposób na jego pokonanie to walka z dystansu albo zmasowany atak i jak najszybsze zwycięstwo.
Marilith
Cechy:
- Siła: 19
- Zręczność: 18
- Kondycja: 16
- Inteligencja: 19
- Mądrość: 18
- Charyzma: 18
Statystyki:
- Charakter: Chaotyczny Zły
- Poziom: 14
- Punkty Życia: 120
- Klasa Pancerza: -9
- TraK0: 7
- Liczba ataków: 5
- PD za zabicie: 23000
Odporności:
- Ogień, Magiczny Ogień, Elektryczność: 100%
- Magia: 85%
- Zimno, Magiczne Zimno: 50%
Rzuty obronne:
- Paraliż/Trucizny/Śmierć: 5
- Berła/Różdżki/Laski: 7
- Petryfikacja/Polimorfia: 6
- Zionięcie: 8
- Czary: 5
Miejsce: Twierdza Strażnika
Charakterystyka: Te demony są niezwykle trudnymi przeciwnikami – odporne na magię pozbawiają nas jednego z naszych największych atutów. Dodatkowo rzucają na siebie co chwila Ochronę przed Magicznymi Broniami – jeśli tego nie rozproszymy, to możemy je zranić tylko zwykłym orężem. Jakby tego było mało, posiadają 5 ataków na rundę, bardzo niską KP i nienajgorsze TraK0 oraz siłę. Na szczęście nieczęsto nam przyjdzie zmierzyć się z tym potworem...
Mefit błyskawić
Cechy:
- Siła: 15
- Zręczność: 18
- Kondycja: 9
- Inteligencja: 9
- Mądrość: 9
- Charyzma: 9
Statystyki:
- Charakter: Chaotyczny Zły
- Poziom: 3
- Punkty Życia: 15
- Klasa Pancerza: 4
- TraK0: 20
- Liczba ataków: 1
- PD za zabicie: 420
Odporności:
- Ogień, Magiczny Ogień: 100%
- Elektryczność: 125%
Rzuty obronne:
- Paraliż/Trucizny/Śmierć: 13
- Berła/Różdżki/Laski: 15
- Petryfikacja/Polimorfia: 14
- Zionięcie: 16
- Czary: 16
Miejsce: Kanały, Lochy Irenicusa
Charakterystyka: Mefity są całkiem łatwymi przeciwnikami. Jeden cios miecza i wąchają kwiatki od spodu. Z racji, że spotykamy je w grupach, najlepiej do ich eksterminacji użyć Kuli Ognia.
Mefit dymu
Cechy:
- Siła: 15
- Zręczność: 18
- Kondycja: 9
- Inteligencja: 9
- Mądrość: 9
- Charyzma: 9
Statystyki:
- Charakter: Chaotyczny Zły
- Poziom: 3
- Punkty Życia: 15
- Klasa Pancerza: 4
- TraK0: 20
- Liczba ataków: 1
- PD za zabicie: 420
Odporności:
- Brak
Rzuty obronne:
- Paraliż/Trucizny/Śmierć: 13
- Berła/Różdżki/Laski: 15
- Petryfikacja/Polimorfia: 14
- Zionięcie: 16
- Czary: 16
Miejsce: Kanały, Lochy Irenicusa
Charakterystyka: Mefity są całkiem łatwymi przeciwnikami. Jeden cios miecza i wąchają kwiatki od spodu. Z racji, że spotykamy je w grupach, najlepiej do ich eksterminacji użyć Kuli Ognia.
Mefit lodu
Cechy:
- Siła: 15
- Zręczność: 14
- Kondycja: 9
- Inteligencja: 9
- Mądrość: 9
- Charyzma: 9
Statystyki:
- Charakter: Chaotyczny Zły
- Poziom: 3
- Punkty Życia: 15
- Klasa Pancerza: 6
- TraK0: 17
- Liczba ataków: 2
- PD za zabicie: 420
Odporności:
- Zimno, Magiczne Zimno: 100%
- Ogień, Magiczny Ogień: -50%
Rzuty obronne:
- Paraliż/Trucizny/Śmierć: 13
- Berła/Różdżki/Laski: 15
- Petryfikacja/Polimorfia: 14
- Zionięcie: 16
- Czary: 16
Miejsce: Kanały, Lochy Irenicusa
Charakterystyka: Mefity są całkiem łatwymi przeciwnikami. Jeden cios miecza i wąchają kwiatki od spodu. Z racji, że spotykamy je w grupach, najlepiej do ich eksterminacji użyć Kuli Ognia, na który to żywioł są wyjątkowo podatne.
Mefit magmy
Cechy:
- Siła: 15
- Zręczność: 18
- Kondycja: 9
- Inteligencja: 9
- Mądrość: 9
- Charyzma: 9
Statystyki:
- Charakter: Chaotyczny Zły
- Poziom: 3
- Punkty Życia: 27
- Klasa Pancerza: 6
- TraK0: 17
- Liczba ataków: 2
- PD za zabicie: 420
Odporności:
- Ogień, Magiczny Ogień: 125%
Rzuty obronne:
- Paraliż/Trucizny/Śmierć: 13
- Berła/Różdżki/Laski: 15
- Petryfikacja/Polimorfia: 14
- Zionięcie: 16
- Czary: 16
Miejsce: Kanały, Lochy Irenicusa
Charakterystyka: Mefity są całkiem łatwymi przeciwnikami. Jeden cios miecza i wąchają kwiatki od spodu. Ten rodzaj niestety musimy zabić metodami konwencjonalnymi – nie możemy użyć Kuli Ognia, gdyż są na ten żywioł odporne, a nawet leczą się pod jego wpływem.
Mefit ognia
Cechy:
- Siła: 15
- Zręczność: 14
- Kondycja: 9
- Inteligencja: 9
- Mądrość: 9
- Charyzma: 9
Statystyki:
- Charakter: Chaotyczny Zły
- Poziom: 3
- Punkty Życia: 28
- Klasa Pancerza: 5
- TraK0: 17
- Liczba ataków: 2
- PD za zabicie: 420
Odporności:
- Ogień, Magiczny Ogień: 125%
Rzuty obronne:
- Paraliż/Trucizny/Śmierć: 13
- Berła/Różdżki/Laski: 15
- Petryfikacja/Polimorfia: 14
- Zionięcie: 16
- Czary: 16
Miejsce: Kanały, Lochy Irenicusa
Charakterystyka: Mefity są całkiem łatwymi przeciwnikami. Jeden cios miecza i wąchają kwiatki od spodu. Ten rodzaj niestety musimy zabić metodami konwencjonalnymi – nie możemy użyć Kuli Ognia, gdyż są na ten żywioł odporne, a nawet się leczą po przyjęciu obrażeń od niego.
Mefit pary
Cechy:
- Siła: 15
- Zręczność: 18
- Kondycja: 9
- Inteligencja: 9
- Mądrość: 9
- Charyzma: 9
Statystyki:
- Charakter: Chaotyczny Zły
- Poziom: 3
- Punkty Życia: 30
- Klasa Pancerza: 7
- TraK0: 17
- Liczba ataków: 2
- PD za zabicie: 420
Odporności:
- Ogień, Magiczny Ogień: 100%
Rzuty obronne:
- Paraliż/Trucizny/Śmierć: 13
- Berła/Różdżki/Laski: 15
- Petryfikacja/Polimorfia: 14
- Zionięcie: 16
- Czary: 16
Miejsce: Kanały, Lochy Irenicusa
Charakterystyka: Mefity są całkiem łatwymi przeciwnikami. Jeden cios miecza i wąchają kwiatki od spodu. Ten rodzaj niestety musimy zabić metodami konwencjonalnymi – nie możemy użyć Kuli Ognia, gdyż są na ten żywioł odporne.
Mefit powietrza
Cechy:
- Siła: 15
- Zręczność: 14
- Kondycja: 9
- Inteligencja: 9
- Mądrość: 9
- Charyzma: 9
Statystyki:
- Charakter: Chaotyczny Zły
- Poziom: 3
- Punkty Życia: 27
- Klasa Pancerza: 4
- TraK0: 17
- Liczba ataków: 2
- PD za zabicie: 420
Odporności:
- Brak
Rzuty obronne:
- Paraliż/Trucizny/Śmierć: 13
- Berła/Różdżki/Laski: 15
- Petryfikacja/Polimorfia: 14
- Zionięcie: 16
- Czary: 16
Miejsce: Kanały, Lochy Irenicusa
Charakterystyka: Mefity są całkiem łatwymi przeciwnikami. Jeden cios miecza i wąchają kwiatki od spodu. Z racji, że spotykamy je w grupach, najlepiej do ich eksterminacji użyć Kuli Ognia.
Mefit pyłu
Cechy:
- Siła: 16
- Zręczność: 14
- Kondycja: 9
- Inteligencja: 9
- Mądrość: 9
- Charyzma: 9
Statystyki:
- Charakter: Chaotyczny Zły
- Poziom: 3
- Punkty Życia: 27
- Klasa Pancerza: 6
- TraK0: 17
- Liczba ataków: 2
- PD za zabicie: 420
Odporności:
- Ogień, Magiczny Ogień: 100%
- Sieczne, Obuchowe, Pociski: 50%
Rzuty obronne:
- Paraliż/Trucizny/Śmierć: 13
- Berła/Różdżki/Laski: 15
- Petryfikacja/Polimorfia: 14
- Zionięcie: 16
- Czary: 16
Miejsce: Kanały, Lochy Irenicusa
Charakterystyka: Mefity są całkiem łatwymi przeciwnikami. Jeden cios miecza i wąchają kwiatki od spodu. Do ich eksterminacji najlepiej użyć broni zadających obrażenia kłute, gdyż na każde inne są w pewnym stopniu odporne. Również Kula Ognia na nic się nie zda, gdyż te mefity są odporne na ten żywioł.
Mefit soli
Cechy:
- Siła: 15
- Zręczność: 18
- Kondycja: 9
- Inteligencja: 9
- Mądrość: 9
- Charyzma: 9
Statystyki:
- Charakter: Chaotyczny Zły
- Poziom: 3
- Punkty Życia: 27
- Klasa Pancerza: 5
- TraK0: 17
- Liczba ataków: 2
- PD za zabicie: 420
Odporności:
- Ogień, Magiczny Ogień: 100%
Rzuty obronne:
- Paraliż/Trucizny/Śmierć: 13
- Berła/Różdżki/Laski: 15
- Petryfikacja/Polimorfia: 14
- Zionięcie: 16
- Czary: 16
Miejsce: Kanały, Lochy Irenicusa
Charakterystyka: Mefity są całkiem łatwymi przeciwnikami. Jeden cios miecza i wąchają kwiatki od spodu. Ten rodzaj niestety musimy zabić metodami konwencjonalnymi – nie możemy użyć Kuli Ognia, gdyż są na ten żywioł odporne.
Mefit ścieku
Cechy:
- Siła: 15
- Zręczność: 18
- Kondycja: 9
- Inteligencja: 9
- Mądrość: 9
- Charyzma: 9
Statystyki:
- Charakter: Chaotyczny Zły
- Poziom: 3
- Punkty Życia: 27
- Klasa Pancerza: 6
- TraK0: 17
- Liczba ataków: 2
- PD za zabicie: 420
Odporności:
- Ogień, Magiczny Ogień: 100%
- Sieczne, Obuchowe, Pociski: 75%
Rzuty obronne:
- Paraliż/Trucizny/Śmierć: 13
- Berła/Różdżki/Laski: 15
- Petryfikacja/Polimorfia: 14
- Zionięcie: 16
- Czary: 16
Miejsce: Kanały
Charakterystyka: Mefity są całkiem łatwymi przeciwnikami. Jeden cios miecza i wąchają kwiatki od spodu. Do ich eksterminacji najlepiej użyć broni zadających obrażenia kłute, gdyż na każde inne są w pewnym stopniu odporne. Również Kula Ognia na nic się nie zda, gdyż te mefity są odporne na ten żywioł.
Mefit światła
Cechy:
- Siła: 15
- Zręczność: 18
- Kondycja: 9
- Inteligencja: 9
- Mądrość: 9
- Charyzma: 9
Statystyki:
- Charakter: Chaotyczny Zły
- Poziom: 3
- Punkty Życia: 27
- Klasa Pancerza: 4
- TraK0: 17
- Liczba ataków: 2
- PD za zabicie: 420
Odporności:
- Brak
Rzuty obronne:
- Paraliż/Trucizny/Śmierć: 13
- Berła/Różdżki/Laski: 15
- Petryfikacja/Polimorfia: 14
- Zionięcie: 16
- Czary: 16
Miejsce: Lochy Irenicusa
Charakterystyka: Mefity są całkiem łatwymi przeciwnikami. Jeden cios miecza i wąchają kwiatki od spodu. Z racji, że spotykamy je w grupach, najlepiej do ich eksterminacji użyć Kuli Ognia.
Mgielny horror
Cechy:
- Siła: 13
- Zręczność: 10
- Kondycja: 9
- Inteligencja: 10
- Mądrość: 11
- Charyzma: 10
Statystyki:
- Charakter: 12
- Poziom: Neutralny Zły
- Punkty Życia: 50
- Klasa Pancerza: 2
- TraK0: 10
- Liczba ataków: 2
- PD za zabicie: 3000
Odporności:
- Zimno, Magiczne Zimno, Kwas: 100%
- Magia: 50%
Rzuty obronne:
- Paraliż/Trucizny/Śmierć: 10
- Berła/Różdżki/Laski: 12
- Petryfikacja/Polimorfia: 11
- Zionięcie: 12
- Czary: 13
Miejsce: Wzgórza Wichrowych Włóczni
Charakterystyka: Mgielny horror potrafi trochę pomieszać szyki. Jest w pewnym stopniu odporny na magię, tak więc nie możemy go zniszczyć czarami, co oznacza, że musimy to zrobić metodami konwencjonalnymi. Trzeba także uważać, gdyż „mgiełki” lubią znikać, a przy ataku wysysać poziom.
Minotaur
Cechy:
- Siła: 20
- Zręczność: 18
- Kondycja: 9
- Inteligencja: 16
- Mądrość: 9
- Charyzma: 9
Statystyki:
- Charakter: Chaotyczny Zły
- Poziom: 4
- Punkty Życia: 50
- Klasa Pancerza: 2
- TraK0: 11
- Liczba ataków: 2
- PD za zabicie: 1000
Odporności:
- Brak
Rzuty obronne:
- Paraliż/Trucizny/Śmierć: 11
- Berła/Różdżki/Laski: 13
- Petryfikacja/Polimorfia: 12
- Zionięcie: 13
- Czary: 14
Miejsce: Przytułek
Charakterystyka: Minotaury nie należą do najtrudniejszych przeciwników, aczkolwiek jeśli już cię trafią, to nieźle uszkodzą. Często spotkamy te kreatury w grupie, tak więc możemy je trochę podsmażyć Kulą Ognia.
Młody wampir
Cechy:
- Siła: 18/76
- Zręczność: 9
- Kondycja: 9
- Inteligencja: 15
- Mądrość: 9
- Charyzma: 9
Statystyki:
- Charakter: Chaotyczny Zły
- Poziom: 8
- Punkty Życia: 67
- Klasa Pancerza: 1
- TraK0: 11
- Liczba ataków: 1
- PD za zabicie: 8500
Odporności:
- Zimno, Magiczne Zimno, Elektryczność: 50%
Rzuty obronne:
- Paraliż/Trucizny/Śmierć: 10
- Berła/Różdżki/Laski: 12
- Petryfikacja/Polimorfia: 11
- Zionięcie: 12
- Czary: 13
Miejsce: Dzielnica Cmentarna
Charakterystyka: Wampir jak to wampir – musimy na niego uważać. Zawsze czeka na nas w grupie swoich pobratymców, a gdy jest ich kilku, to musimy nieźle chronić się przed wyssaniem poziomu. Najlepszym sposobem jest przypieczenie ich (Kulą Ognia, nie Błyskawicą, gdyż na elektryczność są odporne) albo atak z dystansu.
Monitor Kuo-Toa
Cechy:
- Siła: 19
- Zręczność: 18
- Kondycja: 9
- Inteligencja: 13
- Mądrość: 14
- Charyzma: 18
Statystyki:
- Charakter: Neutralny Zły
- Poziom: 7
- Punkty Życia: 56
- Klasa Pancerza: 1
- TraK0: 14
- Liczba ataków: 4
- PD za zabicie: 1400
Odporności:
- Kwas: 100%
- Elektryczność: 50%
- Ogień, Magiczny Ogień: -25%
Rzuty obronne:
- Paraliż/Trucizny/Śmierć: 10
- Berła/Różdżki/Laski: 10
- Petryfikacja/Polimorfia: 11
- Zionięcie: 12
- Czary: 13
Miejsce: Podmrok
Charakterystyka: Jak każdego innego Kuo-Toana najlepiej przypiec go Kulą Ognia, gdyż jest podatny na ten żywioł. Musimy się jednak wystrzegać jego broni – strzela do nas bełtami, które ogłuszają – gdy uda mu się to raz, drugi i trzeci, to eliminuje z bitwy znaczną część naszej drużyny.
Morski troll
Cechy:
- Siła: 19
- Zręczność: 20
- Kondycja: 9
- Inteligencja: 16
- Mądrość: 9
- Charyzma: 9
Statystyki:
- Charakter: Chaotyczny Zły
- Poziom: 6
- Punkty Życia: 100
- Klasa Pancerza: 3
- TraK0: 15
- Liczba ataków: 3
- PD za zabicie: 650
Odporności:
- Brak
Rzuty obronne:
- Paraliż/Trucizny/Śmierć: 11
- Berła/Różdżki/Laski: 13
- Petryfikacja/Polimorfia: 12
- Zionięcie: 13
- Czary: 14
Miejsce: Kanały
Charakterystyka: Troll jak to troll – rzadko kiedy trafi, a my też możemy mieć z tym mały problem momentami. Gorzej jak mu wyjdzie atak – dzięki swojej sile może nas nieźle uszkodzić. Ale wierzę, że żadnej drużynie poszukiwaczy przygód nie sprawi problemu (spotykamy go samego).
Mózgowy golem
Cechy:
- Siła: 20
- Zręczność: 9
- Kondycja: 9
- Inteligencja: 9
- Mądrość: 9
- Charyzma: 9
Statystyki:
- Charakter: Chaotyczny Dobry
- Poziom: 12
- Punkty Życia: 80
- Klasa Pancerza: 3
- TraK0: 9
- Liczba ataków: 1
- PD za zabicie: 10000
Odporności:
- Elektryczność, Magia, Zimno, Sieczne, Obuchowe, Pociski: 100%
- Ogień, Magiczny Ogień: 50%
Rzuty obronne:
- Paraliż/Trucizny/Śmierć: 7
- Berła/Różdżki/Laski: 9
- Petryfikacja/Polimorfia: 8
- Zionięcie: 8
- Czary: 10
Miejsce: Podmrok
Charakterystyka: Kolejny wymagający przeciwnik. Zranić go możemy tylko broniami zadającymi obrażenia kłute, kwasem i magicznym zimnem. Niestety, inna magia nie wchodzi w grę – jest na nią całkowicie odporny. Posiada wysoką siłę, dość niską KP i dużo PŻ. Najlepiej spróbować go zabić (albo mocno uszkodzić) pułapkami, a wykończyć tym, co mamy pod ręką.
Mumia
Cechy:
- Siła: 18/75
- Zręczność: 9
- Kondycja: 9
- Inteligencja: 16
- Mądrość: 9
- Charyzma: 9
Statystyki:
- Charakter: Praworządny Zły
- Poziom: 7
- Punkty Życia: 51
- Klasa Pancerza: 3
- TraK0: 13
- Liczba ataków: 1
- PD za zabicie: 3000
Odporności:
- Zimno, Magiczne Zimno, Kwas: 100%
- Pociski: 80%
- Sieczne, Kłute, Obuchowe: 50%
- Elektryczność: 40%
- Ogień, Magiczny Ogień: -25%
Rzuty obronne:
- Paraliż/Trucizny/Śmierć: 13
- Berła/Różdżki/Laski: 15
- Petryfikacja/Polimorfia: 14
- Zionięcie: 16
- Czary: 16
Miejsce: Dzielnica Cmentarna, Przytułek, Kanały
Charakterystyka: Mumia posiada dwie zasadnicze cechy: niezgorsze odporności oraz możliwość unieruchomienia postaci. Każdy rodzaj oręża zadaje jej przynajmniej o połowę mnie obrażeń niż normalnie. Nieumarłego nie da się też zniszczyć na dystans – pociski nie wyrządzą mu prawie żadnej szkody. Jedyny słaby punkt to ogień, na który jest szczególnie podatny – Kule Ognia i Ogniste Strzały na pewno się przydadzą.
Mykonoid
Cechy:
- Siła: 18/82
- Zręczność: 18
- Kondycja: 9
- Inteligencja: 16
- Mądrość: 9
- Charyzma: 9
Statystyki:
- Charakter: Praworządny Neutralny
- Poziom: 0
- Punkty Życia: 40
- Klasa Pancerza: 10
- TraK0: 15
- Liczba ataków: 2
- PD za zabicie: 420
Odporności:
- Brak
Rzuty obronne:
- Paraliż/Trucizny/Śmierć: 11
- Berła/Różdżki/Laski: 13
- Petryfikacja/Polimorfia: 12
- Zionięcie: 13
- Czary: 14
Miejsce: Podmrok, Gaj Druidów, Przytułek, Kula Sfer
Charakterystyka: Sam Mykonoid może i jest słaby, ale nie dość, że walczy w grupie, to jeszcze potrafi rzucać zamęt na naszych bohaterów, po czym powoli ich wykańcza. Najlepiej zniszczyć te potwory jak najszybciej, np. Kulą Ognia.