Buty
Buty są zwykle ręcznie wyrabiane przez szewców. Zwykłe buty są robione z użyciem jakiegoś ogólnego modelu stopy, ale te dobre wykonywane są na zamówienie i dopasowywane do stóp zamawiającego.
PARAMETRY:
- Waga: 4
- Komentarz: Są to zwykłe, niemagiczne buty. Nie dają noszących jej postaci żadnych premii ani kar.
Buty błyskawicznej szybkości
Te zmodyfikowane buty szybkości w zamierzeniu miały jeszcze bardziej przyspieszyć właściciela, niż zwykłe. Czynią one tak szybkim, jakby na kogoś, kto posiada buty szybkości rzucono zaklęcie przyspieszenia. Niestety, właściciel nie może atakować, a wysiłek biegania w takim tempie szybko zmęczy nawet najtwardszych herosów. Nadano im przydomek "Podeszwy Tchórza", ponieważ podsumowuje on ich najoczywistsze zastosowanie: ucieczkę.
PARAMETRY:
- Specjalne:
Przyspieszenie ruchów o podwójnej sile, ale bez możliwości atakowania lub rzucania czarów. - Miejsce: Te buty znajdują się w spisie przedmiotów, ale nie można zdobyć ich podczas rozgrywki. Jedynym sposobem jest użycie kodu (ich nazwa to "BOOT10").
- Komentarz: Takie buty byłyby bardzo przydatne podczas gry pojedynczą postacią. Niestety, nie zostały umieszczone w grze.
Buty Elfów
Te miękkie buty sprawiają, że ich właściciel potrafi skradać się równie cicho, co leśne elfy. Złodzieje uwielbiają ten rodzaj obuwia, ale elfy niechętnie je eksportują, obawiając się, że mogą one zostać wykorzystane do nielegalnych celów.
PARAMETRY:
- Specjalne:
+30% do Cichego chodzenia - Może używać:
Złodziej - Miejsce: Suldanessellar, Dom Księżyca.
- Komentarz: Jedne z butów przeznaczonych dla złodzieja, w mojej opinii gorsze od Butów ukrycia - premia do Krycia się w cieniu jest znacznie przydatniejsza od premii do Cichego chodzenia. Mogą się przydać jedynie wtedy, gdy mamy w drużynie dwóch łotrzyków. Radziłbym je sprzedać.
Buty eteryczności
Poszukiwanie odpowiedzi na pytanie dlaczego te buty zostały stworzone zajmowało umysły wielu mędrców w Candlekeep. Niektórzy sugerowali, że wręczył je pewnej szlachciance eteryczny kochanek, aby mogła się z nim spotykać. Inni po prostu wskazywali, że buty są użyteczne dla każdego maga, który pragnie stać się niewrażliwym na ataki fizyczne i zniszczyć przeciwnika magią ofensywną.
PARAMETRY:
- Specjalne:
Te buty czynią właściciela eterycznym na 30 sekund (raz dziennie). Czyni to go odpornym na zwykłą broń. Wciąż można rzucać czary i używać broni. - Miejsce: Miasto Sauhaginów, w skrzyni, którą otworzą dla nas chochliki, gdy rozwiążemy ich zagadkę.
- Komentarz: Całkiem użyteczne buty. Mogą się przydać w starciach z przeciwnikami walczącymi zwykłą bronią (nie mówię tu o słabych wrogach z mieczami, ale o istotach takich, jak np. Kościany Bies). 30 sekund na pewno wystarczy naszej postaci albo na pozbycie się wroga, albo na ucieczkę. Polecam.
Buty gorgony
Legenda głosi, że mag, który stworzył te magiczne buty, uwięził w nich ducha prawdziwej gorgony. Niestety, magiczne właściwości tego obuwia nie zdołały uchronić nieszczęśnika przed zemstą samca gorgony, która została zgładzona.
PARAMETRY:
- Umożliwiają rzucanie Kamiennej skóry dwa razy dziennie (2 skóry za każdym użyciem)
- Właściciel jest odporny na cios w plecy
- Miejsce: Do kupienia u Carrasa w Jaskini Przemytników w Amkethranie.
- Komentarz: Znakomite buty, obowiązkowy zakup, o ile nie gramy pojedynczą postacią, która potrafi rzucać Kamienną skórę. Warto ubrać je od czasu do czasu któremuś z naszych wojowników - odporność na dwa kolejne ciosy może uratować mu życie. Zdecydowanie polecam.
Buty Północy: 'Uścisk Mrozu'
Daviola Mroźnego zdradzili towarzysze dla sakiewki złota i pozostawili na pastwę chłodu na środku Wielkiego Lodowca. Przekleństwa umierającego doszły do uszu Auril, bogini zimy, która uśmiechnęła się, słysząc je. Obdarzyła nieszczęśnika butami, dzięki którym nagi mógł przebyć lodową krainę w pogoni za swoimi niedoszłymi mordercami. Oszalały Daviol zemścił się na byłych przyjaciołach, gdy ci ogrzewali się w gospodzie w najbliższym mieście. Daviol, zaspokoiwszy głód krwi, powrócił do lodowej krainy i nikt nigdy więcej go nie ujrzał.
PARAMETRY:
- Specjalne:
+50% do odporności na chłód - Waga: 4
- Miejsce: III poziom labiryntu pod Czarowięzami, stworzyć je można w maszynie znajdującej się w centralnej części mapy. Koszt to 5 mithrilowych żetonów.
- Komentarz: Jedne z mniej użytecznych butów. Odporność na chłód nie przydaje się zbyt często, znacznie lepsze (ogółem najlepsze) będą Buty szybkości. Ale i tak najefektywniejsza kombinacja, jaką możemy wykonać z maszyną, to przeznaczenie pięciu żetonów na te właśnie buty i piętnastu na Buty szybkości.
Buty przemieszczania
Ten przedmiot jest przeklęty i można go zdjąć tylko za pomocą zaklęcia Zdjęcie klątwy. Jego twórca, nie wiadomo, czy przez pomyłkę, czy też z konkretnego powodu, zaklął w nie niebezpieczną magię. Nosząca je osoba jest stale teleportowana od jednego przeciwnika do drugiego, do czasu, gdy wszyscy (albo właściciel) zostaną zabici. Jednakże ze względu na tę specjalną właściwość butów, właściciel otrzymuje premię +2 do KP.
PARAMETRY:
- Specjalne:
+2 do Klasy Pancerza
Noszący przenosi się co 12 sekund do losowego przeciwnika (kiedy znajduje się on w zasięgu wzroku) - Miejsce: Nieupuszczalną parę tych butów nosi Chaos, z którym przyjdzie nam walczyć podczas wykonywania ostatniego zadania w twierdzy druida. Jeżeli chcemy ubrać w nie naszą postać, musimy przywołać je kodem - ich nazwa to "BOOT08".
- Komentarz: Noszenie tych butów musiałoby być bardzo uciążliwe. Premia do Klasy Pancerza oczywiście zawsze mile widziana, ale przenoszenie co 12 sekund do któregoś z przeciwników jest raczej denerwujące (chociaż z testowania butów wygląda na to, że postać jest przenoszona co dwie - trzy sekundy i jest to całkiem wesołe).
Buty szybkości: 'Łapy Geparda'
Te magiczne buty należały do niebezpiecznego zabójcy lubiącego ścigać swe ofiary. Poruszał się on z taką szybkością, iż jego nieszczęsne cele nie miały szansy zareagować, nawet gdy były konno. Z czasem sława zabójcy sięgała coraz dalej, choć jego imię na zawsze pozostało tajemnicą. Wszyscy wiedzieli jedynie, że należy się obawiać ostatnich słów, które słyszą ofiary: "Możesz się ukryć, ale nie zdołasz uciec!".
PARAMETRY:
- Specjalne:
Zwiększają prędkość poruszania się. - Miejsce:
1. Jeden z Łowców nagród w Więzieniu sferowym.
2. III poziom labiryntu pod Czarowięzami, stworzyć je można w maszynie znajdującej się w centralnej części mapy. Koszt stworzenia to 15 mithrilowych żetonów.
3. Ilasera, którą spotykamy na początku naszych przygód w Tronie Bhaala.
4. Saradush, do kupienia u Szynkarza w Tawernie.
5. Saradush, do kupienia u księgarza Łazarza (i później w Amkethranie). - Komentarz: Zdecydowanie najbardziej użyteczne buty w grze. Nadchodzi bowiem taki moment, że szybkość poruszania naszych bohaterów zaczyna być irytująca - wtedy te buty są niczym dar z nieba. Przydają się również zwiadowcom poruszającym się w cieniu i bohaterom, którzy pragną uciec otaczającym ich przeciwnikom. Oczywiście polecam.
Buty ukrycia: 'Szepczące Trzewiki'
Żyjący przed wiekami król Rhigaerd znany był z posiadania wielu zdolnych szpiegów. Byli oni tak zręczni, iż żaden zakątek i żadna tajna skrytka nie umknęła ich uwadze. Szpiedzy ci posiadali również dokładne mapy całych zamków i miast. W końcu, po wielu latach, wrogowie króla Rhigaerda zdołali zniszczyć jego szpiegowską siatkę, wykorzystując w tym celu wielu zdrajców. Wszystkie posiadane przez szpiegów przedmioty rozproszono wśród mieszkańców królestwa, co miało zapobiec stworzeniu podobnej organizacji w przyszłości.
PARAMETRY:
- Specjalne:
+20% do Cichego chodzenia
+15% do Krycia się - Waga: 4
- Nie może używać:
Wojownik
Mag
Kapłan
Druid - Miejsce: Zamknięta skrzynia na piętrze Gildii Mae'vara w Dokach.
- Komentarz: Najlepsze buty, jakie może nosić nasz łotrzyk. Nadejdzie jednak moment, gdy wszystkie jego zdolności złodziejskie osiągną na tyle wysoki poziom, że na stopy będziemy mogli wdziać na przykład Buty szybkości.
Buty uników: 'Kocie Zmysły'
Te magiczne buty stworzono po to, by nosząca je osoba czuła lecące w jej kierunku pociski i łatwiej ich unikała. Zamówił je ponoć nauczyciel ze szkoły łuczniczej, chcący uniknąć "wypadków", które często przydarzały się jego niedoświadczonym uczniom.
PARAMETRY:
- Specjalne:
+5 do Klasy Pancerza przeciw broni strzeleckiej - Waga: 4
- Miejsce: Dom w południowo - wschodniej części Dzielnicy Mostów. Buty te ma na sobie jeden z porywaczy Tirdira (którego spotykamy w Dzielnicy cmentarnej), Reti.
- Komentarz: Całkiem niezłe buty, bardzo przydatne w starciach z łucznikami i innymi wrogami posługującymi się bronią dystansową. Warto nosić je w ekwipunku i ubierać na czas takich walk (najlepiej w połączeniu z Płaszczem tarczy - premia do klasy pancerza wyniesie wtedy aż 10 punktów). Polecam.
Buty uziemienia: 'Dar Talosa'
Niezliczoną liczbę lat temu Twierdza Półwyspu Starspire wpadła w okrutne łapy Talosa po tym, jak zabito lubianego przez wszystkich Zwiastuna Burz. Talos obiecał zniszczyć miasto wywołując trzęsienia ziemi, odcinając ją od świata falami przypływów i sprowadzając burze. Para tych butów miała zapewnić, że tylko jeden człowiek przetrwa jego gniew. Później podróżnicy poszukujący szczęścia w zrujnowanym mieście natrafili na starego człowieka, który stracił rozum spędzając lata wśród zniszczeń. Buty, a wraz z nimi opowieść o mieście zniszczonym mocą boskiego gniewu, trafiły do wielu odległych krain.
PARAMETRY:
- Specjalne:
+50% do odporności na elektryczność - Waga: 4
- Miejsce:
1. Do kupienia w Dzielnicy świątyń, w świątyni Lathandera.
2. III poziom labiryntu pod Czarowięzami, stworzyć je można w maszynie znajdującej się w centralnej części mapy. Koszt stworzenia to 10 mithrilowych żetonów. - Komentarz: Buty użyteczne jedynie w starciach z magami miotającymi Błyskawicami albo rzucającymi Wyładowanie łańcuchowe. Są dość tanie, warto zaopatrzyć się w nie na początku gry i ubierać naszej postaci, gdy widzimy, że któreś z wspomnianych zaklęć zmierza w jej kierunku. Polecam.
Buty Zachodu
Te buty nosił kiedyś sławny drwal, Randy z Zachodu.
PARAMETRY:
- Specjalne:
+1 do Charyzmy
Odporność na choroby - Miejsce: Tych butów nie spotykamy normalnie w grze. Można jednak przywołać je kodem ("MISC8J") lub zainstalować mod Unfinished Business - wtedy, podczas wykonywania zadania dla Valygara, natkniemy się na łowcę Derricka, który jest w nie obuty.
- Komentarz: Dobre buty, przydatne zwłaszcza dla paladyna. Jeżeli gramy z modem Unfinished Business, warto je zdobyć.
Stare pantofle
To cud, że ten pokryty pleśnią i zdeformowany but nie rozsypał się dotąd w kupkę cuchnącego prochu.
- Miejsce: I poziom Twierdzy Strażnika.
- Komentarz: Te kapcie dają noszącej je postaci premię do odporności na zimno w wysokości 25%. Możemy oddać je staremu Kapłanowi (20 000 PD), ale możemy też go zabić (22 000 PD), a pantofle zatrzymać. Oczywiście proponuję tę drugą opcję.
Znoszone buty
Buty są zwykle ręcznie wyrabiane przez szewców. Zwykłe buty są robione z użyciem jakiegoś ogólnego modelu stopy, ale te dobre wykonywane są na zamówienie i dopasowywane do stóp zamawiającego.
PARAMETRY:
- Waga: 4
- Miejsce:
1. Dwie pary znajdujemy podczas wykonywania zadania dla Zakonu Promiennego Serca, w Dzielnicy Mostów. Jedną parę ma na sobie przemytnik Rindus, a drugą jeden z upadłych paladynów, Reynald de Chatillon.
2. I poziom labiryntu pod Czarowięzami, w skrzyni znajdującej się na środku pokoju z jedenastoma posągami. - Komentarz: Są to zwykłe, niemagiczne buty. Nie dają noszących jej postaci żadnych premii ani kar.