Baldur's Gate 2
Chowańce
Od wieków magowie znani byli ze swego przywiązania do dziwacznych stworów, który przyzywali dla siebie. Miały one pomagać im w drobnych rzeczach, a nieraz po prostu dotrzymywać towarzystwa. Nie można jednak tego typu przywołanego stworzenia, nazywanego inaczej chowańcem, do zbyt inteligentnych zaliczyć. Raczej stoi on na poziomie pięciolatka, tyle że jest bardziej posłuszny.
W Baldur's Gate 2, jeśli główna postać jest magiem, może za pośrednictwem zwoju Przywołanie Chowańca (lub rzucając zapamiętany czar) przywołać sobie takiego przyjaciela. Ma on kilka funkcji: dzięki niemu zwiększa się maksymalna ilość PŻ maga o około 14, może on walczyć tak jak normalny przywołaniec, może być bezpiecznie schowany w ekwipunku i można z nim rozmawiać. W razie śmierci chowańca postać traci na stałe 1pkt kondycji.
Jest kilka typów chowańców,a to, jakiego sobie przywołamy, zależy od charakteru naszej postaci.
Pseudosmok
- Praworządny Dobry, Neutralny Dobry
- KP: -2
- PŻ: 24
- Odporność na magię: 50%
- Zdolności specjalne: 2 ataki na rundę z Trak0: 13 za 1-3 pkt. obrażeń. Ofiara musi wykonać rzut obronny albo pada nieprzytomna na 2 tury.
Fretka
- Praworządny Neutralny
- KP: 0
- PŻ: 24
- Odporność na magię: 50%
- Zdolności specjalne: 75% kradzież kieszonkowa, 40% ciche chodzenie/krycie się i 20% wykrywanie pułapek.
Chochlik
- Praworządny Zły
- KP: 2
- PŻ: 18
- Odporność na magię: 25%
- Zdolności specjalne: może rzucać czar Polimorfowanie siebie.
Królik
- Neutralny
- KP: -4
- PŻ: 24
- Odporność na magię: 75%
- Zdolności specjalne: 50% Wykrywanie pułapek i 30% Ciche chodzenie/Krycie się.
Mefit Pyłu
- Neutralny Zły
- KP: 6
- PŻ: 24
- Odporność na magię: 10%
- Zdolności specjalne: dwa razy dziennie może rzucać czar Błyszczący pył.
Baśniowy smok
- Chaotyczny Dobry
- KP: 4
- PŻ: 24
- Odporność na magię: 32%
- Zdolności specjalne: Może rzucać czary Lustrzane odbicie i Niewidzialność, promień 3 m.
Kot
- Chaotyczny Neutralny
- KP: 0
- PŻ: 24
- Odporność na magię: 50%
- Zdolności specjalne: 99% Ciche chodzenie/Krycie się.
Quasit
- Chaotyczny Zły
- KP: 2
- PŻ: 24
- Odporność na magię: 25%
- Zdolności specjalne: Może rzucać czary Groza i Rozmycie.
Komentarze
Ten artykuł skomentowano 50 razy.
Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.
Cytat:
A jest jakiś sposób mieć wszystkie chowańce a nie tylko jedno?
Nie da się. Chyba, że jakimś cudem zmienisz sobie charakter z jednego na inny i przywołasz chowańca (ale nie wiem, czy to by wypaliło, bo nie próbowałem).
[cytat]A jest jakiś sposób mieć wszystkie chowańce a nie tylko jedno?[/cytat]
Nie da się. Chyba, że jakimś cudem zmienisz sobie charakter z jednego na inny i przywołasz chowańca (ale nie wiem, czy to by wypaliło, bo nie próbowałem).
Mam pytanie,bo chociaż w jednym z powyższych komentarzy widziałam już odpowiedź, to nie za bardzo wiem jak sie do niej zastosować, bo u mnie to najwyraźniej nie działa. Jak sie karmi chowańca i czy w ogóle trzeba go karmić? Bo ja sobie z moim chodzę już jakiś czas i on zest zupełnie zdrowy..a nie je..
Mam pytanie,bo chociaż w jednym z powyższych komentarzy widziałam już odpowiedź, to nie za bardzo wiem jak sie do niej zastosować, bo u mnie to najwyraźniej nie działa. Jak sie karmi chowańca i czy w ogóle trzeba go karmić? Bo ja sobie z moim chodzę już jakiś czas i on zest zupełnie zdrowy..a nie je..
Nie trzeba go karmic.Ja go zreszta mam zawsze w bagazniku.Btw.Królik ma zdaje sie 14 zycia nie 24 ,ale moze mi sie wydawac...Tak czy inaczej,zastanawia mnie po co jest opcja w dialogu..oddaj mi wszystkie rzeczy jakie zwędziłes" przeciez chowancem nie mozna krasc ani zbierac przedmiotów
Nie trzeba go karmic.Ja go zreszta mam zawsze w bagazniku.Btw.Królik ma zdaje sie 14 zycia nie 24 ,ale moze mi sie wydawac...Tak czy inaczej,zastanawia mnie po co jest opcja w dialogu..oddaj mi wszystkie rzeczy jakie zwędziłes" przeciez chowancem nie mozna krasc ani zbierac przedmiotów
Chowańcem jak najbardziej można - do dwóch rzeczy, po to jest ta opcja.
Chowańcem jak najbardziej można - do dwóch rzeczy, po to jest ta opcja.
Bzdury gadacie, pseudo smok jest najlepszy. Zawsze służy radą, jest miły, uprzejmy, można się z nim pobawić i co NAJWAŻNIEJSZE w tym przypadku... Nie przeszkadza gdy siedzi w ekwipunku, a grzecznie zwinięty śpi :D A tak poważnie... Jako, że lubię grać praworządnym dobrym, to też lubię takiego miłego kochanego smoczka co zawsze służy radą i pomocą, mimo, że nie jest w stanie...
Bzdury gadacie, pseudo smok jest najlepszy. Zawsze służy radą, jest miły, uprzejmy, można się z nim pobawić i co NAJWAŻNIEJSZE w tym przypadku... Nie przeszkadza gdy siedzi w ekwipunku, a grzecznie zwinięty śpi :D A tak poważnie... Jako, że lubię grać praworządnym dobrym, to też lubię takiego miłego kochanego smoczka co zawsze służy radą i pomocą, mimo, że nie jest w stanie...
też go lubię. Często gram pr. dobrą postacią, więc pseudo smoczek u mnie gości. Innych chowańców nie lubię, albo są jakieś niemiłe, albo nieprzydatne. Pseudo smok jest bardzo miły dla nas i w walce nie jest najgorszy. Bardzo go lubię :)
też go lubię. Często gram pr. dobrą postacią, więc pseudo smoczek u mnie gości. Innych chowańców nie lubię, albo są jakieś niemiłe, albo nieprzydatne. Pseudo smok jest bardzo miły dla nas i w walce nie jest najgorszy. Bardzo go lubię :)
Quasit jest żle opisany. ma :
- -2kp
- 48hp
- 35% na magie odporność
- odporność na ogien , zimno i elektryczność
- 3 ataki na runde
- regeneruje 1 hp na sekunde
- dmg z ataku 1k6 + atakowany ma wykonać jakiś rzut bo ma - 1 zr na jakiś czas
Quasit jest żle opisany. ma :
- -2kp
- 48hp
- 35% na magie odporność
- odporność na ogien , zimno i elektryczność
- 3 ataki na runde
- regeneruje 1 hp na sekunde
- dmg z ataku 1k6 + atakowany ma wykonać jakiś rzut bo ma - 1 zr na jakiś czas
W zasadzie lepiej nie używać bo tylko zawadza :P chyba że ktoś naprawdę lubi się bawić i będzie uważać żeby pupil nie padł i nie zawadza mu zajmują miejsce w plecaku.
W zasadzie lepiej nie używać bo tylko zawadza :P chyba że ktoś naprawdę lubi się bawić i będzie uważać żeby pupil nie padł i nie zawadza mu zajmują miejsce w plecaku.
Można jakoś przywrócić stracone punkty kondycji ?
Można jakoś przywrócić stracone punkty kondycji ?
@baza
Tylko grimuarem kondycji, awansem w Piekle pod koniec SoA, machina Luma Szalonego w Twierdzy Strażnika, ostatecznie zostaje Shadow Keeper.
@baza
Tylko grimuarem kondycji, awansem w Piekle pod koniec SoA, machina Luma Szalonego w Twierdzy Strażnika, ostatecznie zostaje Shadow Keeper.
Ten artykuł skomentowano 50 razy.
Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.