Warning: Undefined array key "autologin" in /usr/home/peronczyk/domains/insimilion.pl/insimilion/twierdza/index.php on line 25 Baldur's Gate 2 • Dobry czy zły ? Sprawa c... • INSIMILION

    Baldur's Gate 2


    Dobry czy zły ? Sprawa charakteru w BG2

    Działy gier » Baldur's Gate 2 » Opisy
    Autor: Elhan
    Utworzono: 25.06.2003
    Aktualizacja: 14.06.2009

    Drogi czytelniku. Zapewne nieraz tworząc postać w grach z serii Baldur's Gate zastanawiałeś się, jaki wpływ na rozwój gry ma charakter twojej postaci. Odpowiedź nie jest prosta, jednak postaram się przybliżyć Ci wszystkie aspekty wyboru charakteru.

    Po pierwsze do wyboru masz 9 typów charakteru. Chaotyczny zły, Neutralny zły, Praworządny zły (prawda, że głupio brzmi?), Chaotyczny neutralny, Neutralny, Praworządny neutralny, Chaotyczny dobry, Neutralny dobry i Praworządny dobry.Całe to lanie wody z podręczników można sobie odpuścić, gdyż wszystko sprowadza się w praktyce do 3 podstawowych charakterów: dobry, neutralny i zły, które można określić krótko:

    • Zły - nie uznaje żadnych zasad ani organizacji, nie kieruje się żadnymi zasadami moralnymi, liczy tylko na zysk.
    • Neutralny - ani zły ani dobry, wierzy w równowagę sił.
    • Dobry - kieruje się przede wszystkim zasadami moralnymi i pomocą słabszym.

    Najłatwiej jest grać wbrew pozorom postacią dobrą. Wystarczy tylko po kolei wypełniać zadania zleceniodawców idąc po sznureczku do celu, a będziesz postrzegany jako postać dobra. Inaczej jest w przypadku neutralnego. Tutaj jest już szerszy wachlarz zachowań, jednak trzeba uważać, aby nie skłaniać się cały czas w jedną, albo drugą stronę. Najciekawiej jest grając postacią złą. Jest to najtrudniejsze, ale zaawansowanym graczom daje dużo więcej satysfakcji. Osobiście przechodząc 2 raz Baldur's Gate 2 postacią złą, odkryłem wiele nowych sposobów ukończenia tej samej misji oraz zupełnie inny ciąg skutków pewnych wydarzeń. Grając czarnym charakterem poziom trudności nieznacznie się zwiększa, jednak sprawia, że gra jest nieliniowa i można ją ukończyć na wiele sposobów.

    Kolejnym aspektem jest dobór drużyny. Wprawdzie zwerbować możesz każdego, jednak po paru decyzjach, wypowiedziach, czy czynach takie postaci jak Anomen, czy Keldorn będą niezadowolone z twojego postępowania i towarzystwa, gdy grasz postacią złą. Niezadowolenie przerodzi się w konflikt, co spowoduje odejście tych dwóch postaci. Niektórzy mogą sobie poradzić bez nich, jednak dla mnie Anomen to jedna z lepszych postaci w grze. Wojownik, który potem rozwija swoje umiejętności kapłańskie jest bardzo wszechstronny. Werbując go do drużyny nasza drużyna zyskuje sporą siłę ognia i kapłana leczącego rany w jednej osobie. Keldorn też jest bardzo dobrym wojownikiem, jednak jego można zastąpić w drużynie złej Korganem. Natomiast grając drużyną dobrą podobna sytuacja jest z Edwinem i Korganem. Korgan jest typowym killerem i najlepszym zabijaką w grze, natomiast Edwin najlepszym magiem. W każdym razie równowaga zostaje moim zdaniem zachowana.

    Podsumowując, uważam iż dla początkującego gracza, najlepszym rozwiązaniem jest charakter dobry. Po przejściu gry polecam spróbować jeszcze raz zagrać tym razem postacią złą, dzięki czemu można doświadczyć wielu nowych przyjemności płynących z gry, a także zbudować zgoła odmienną, a jednak równie silną drużynę. Jeśli jesteś zaawansowanym graczem i grałeś już w wiele gier cRPG, a siadasz po raz pierwszy do Baldura to tobie pozostawiam wybór charakteru. Zapewne dasz sobie rade grając każdą postacią. No cóż, wybór należy do Ciebie.

    Charaktery

    (Autor: Orick Raven)

    Praworządny Dobry - Krzyżowiec

    Praworządna dobra postać działa tak, jak można tego oczekiwać od dobrej osoby. Łączy w sobie poświęcone w walce ze złem i dyscyplinę niezbędną do wytrwałej walki. Mówi prawdę, dotrzymuje słowa, pomaga potrzebującym i sprzeciwia się niesprawiedliwości. Praworządna dobra postać nie znosi widoku zła, które nie zostało ukarane. Charakter praworządny dobry jest bardzo pozytywny, łączy w sobie honor i współczucie.
    Ten charakter jest spotykany głównie u paladynów dobrych bóstw.
    Odgrywanie postaci: Postacie Praworządne dobre pomagają innym w ciemno, nie patrząc na bezpieczeństwo. Ślepo wierzą w dobro i często kierują się wielkimi hasłami, jak "Honor, Bóg, Tradycja, Rodzina, Miłość". Jeżeli Twoja postać jest Praworządna dobra, pomagaj innym niezależnie od tego, co da Ci w zamian, a jeżeli nagroda nie jest Ci potrzebna, oddaj ją temu, kto chciał Cię wynagrodzić, albo biednej rodzinie. Nie zdradzaj przyjaciół i kompanów i zawsze śpiesz im z pomocą. Nigdy nie pomagaj osobom, które wydają Ci się podejrzane, a jeżeli jesteś pewny, że są zamieszani w ciemne interesy - Powiadamiaj straż.

    Neutralny Dobry - Dobroczyńca

    Neutralna dobra postać stara się zawsze czynić dobro i poświęca się pomaganiu innym. Współpracuje z królem i urzędnikami, ale nie czuje się z nimi związana. Na przykład kapłan, który pomaga innym w potrzebie, jest neutralny dobry. Neutralny dobry to dość wygodny charakter, ponieważ postać nie jest ani zwolennikami, ani przeciwnikiem hierarchii.
    Ten charakter jest najczęściej spotykany u kapłanów.
    Odgrywanie postaci: Neutralna dobra postać to postać dobra z zasady. Pomaga innym, choć nie stroni od nagród, które mogą jej pomóc. Postacie Neutralne dobre pomagają innym intuicyjnie, ale nigdy przeciw własnym zasadom. Zazwyczaj mają zaufanie do większości napotkanych osób, ale nie stronią od zemsty, jeżeli zostaną oszukani. Staraj się nie zdradzać kompanów i bądź lojalny i szczery. Postacie Neutralne dobre wierzą w siłę przyjaźni i są mniej fanatyczni, od postaci praworządnych dobrych.

    Chaotyczny Dobry - Buntownik

    Chaotyczna dobra postać działa tak, jak nakazuje jej to sumienie. Nie zwraca zbytniej uwagi na to, czego oczekują od niej inni. Podąża własną drogą, ale jest uprzejma i dobroczynna. Wierzy w dobro i sprawiedliwość, ale nie ma poszanowania dla praw i przepisów. Nie znosi, gdy ktoś próbuje mówić innym, co mają robić. Postępuje według swojego sumienia, które, choć jest dobre, nie musi zgadzać się z większością społeczeństwa. Na przykład łowca, który nęka poborców podatkowych barona, jest chaotyczny dobry. Chaotyczny dobry jest ulubionym charakterem wielu osób, ponieważ łączy dobre serce z pragnieniem wolności.
    Ten charakter jest najczęściej spotykany u wojowników i bardów.
    Odgrywanie postaci: Postacie Chaotyczne dobre to anioły z przypadku. Pomagają innym tylko dlatego, bo wiedzą, że to może im przynieść korzyść. Jednak pomagają wtedy, jeżeli czują, że to im się opłaci, albo, gdy nie przeczy to z ich intencjami. Postacie chaotyczne dobre nie przepadają za władzą i często popadają w konflikty z władzą, jednak zazwyczaj wychodzą z nich bez szwanku i z podniesioną głową, oczyszczeni z zarzutów. Postacie Chaotyczne dobre wierzą, że "Jutro będzie lepiej" i walczą o to, żeby świat był lepszy.

    Praworządny Neutralny - Sędzia

    Praworządna neutralna postać postępuje tak jak nakazuje prawo, tradycja albo kodeks honorowy. Porządek i hierarchia to dla takiej postacie najważniejsze sprawy. Może ona wierzyć w kodeks honorowy albo w ład i porządek, jaki niesie ze sobą silna władza. Na przykład mnich, który kieruje się dyscypliną i nie przejmuje się osobami w potrzebie ani nie ulega pokusom zła, jest praworządny neutralny. To wartościowy charakter, ponieważ oznacza, że postać jest godna zaufania, honorowa i daleka od fanatyzmu.
    Ten charakter jest najczęściej spotykany u mnichów i czarodziei.
    Odgrywanie postaci: Postacie Praworządne neutralne wierzą w Sprawiedliwość. Dla nich nieważne jest, czy ich celem będzie potężny demon, czy Wielki Inkwizytor - Jeżeli tylko cel zasłużył na karę, wykonają zadanie bez mrugnięcia okiem. Praworządne Neutralne postacie to lojalni żołnierze, którzy nie kwestionują rozkazów i nigdy nie zdradzą tego, w kogo wierzą. Jeżeli masz od kogoś spodziewać się ciosu w plecy, z pewnością nie oczekuj tego od postaci praworządnej Neutralnej. Bohaterowie o tym charakterze uznają wszelkie zasady za świętość i nigdy ich nie złamią.

    Neutralny - Niezdecydowany

    Neutralna postać czyni to, co uważa za właściwe. Nie czuje się związana z ideami dobra czy zła, prawa czy chaosu. Większość neutralnych postaci wykazuje się brakiem zdecydowania lub zainteresowania, rzadziej jest to prawdziwe dążenie do zachowania neutralności. Taka postać uważa, że dobro jest lepsze od zła - przecież lepiej mieć dobrych sąsiadów i władców niż złych, ale nie czuje się zmuszona do walki o dobro ani w prawdziwej, ani abstrakcyjnej postaci. Na przykład czarodziej, który poświęcił się swojej sztuce i nudzą go moralne debaty, jest neutralny. Niektóre postacie poświęcają się jednak neutralności z pobudek filozoficznych. Postrzegają dobro, zło, porządek i chaos jako uprzedzenia i niebezpieczne skrajności. Dowodzą, że środkowa, neutralna droga jest najlepsza i najbardziej zrównoważona. Charakter Neutralny jest bardzo wygodny, gdyż pozwala działać neutralnie, bez uprzedzeń i współczucia.
    Ten charakter jest najczęściej spotykany u Tropicieli i druidów.
    Odgrywanie postaci: Charakter ten jest najtrudniej odegrać. Postacie neutralne są ciche i małomówne, raczej podążają z nurtem. Mają własne zdanie tylko wtedy, gdy dotyczy to ich osoby, albo jeżeli drużyna popada w skrajność. Takie postacie zazwyczaj są uzależnione od reszty drużyny, po prostu wykonując swoją robotę. Jednak gry w grę wchodzi zaburzenie zasad Równowagi albo Zasad prywatnych postaci, bohater zapewne będzie starał się przekonać grupę do zmiany planów, lub po prostu odejdzie z drużyny.
    Postacie Neutralne często nie wierzą w Dobro i Zło, nazywając je innymi słowami: Potęga i Słabość, Ład i Chaos czy Czerń i Biel.

    Chaotyczny Neutralny - Wolny duch

    Chaotyczna neutralna postać robi, co jej się podoba. To przede wszystkim indywidualista. Ponad wszystko ceni swoją wolność, ale nie będzie walczyć, by chronić wolności innych. Unika władzy, odrzuca uprzedzenia i rzuca wyzwanie tradycji. Chaotyczna Neutralna postać nie działa celowo na szkodę organizacji czy rządów, nie szerzy anarchii. Aby to robić, musiałaby być zmotywowana dobrem (i pragnieniem uwolnienia innych), albo złem (i pragnieniem, by cierpieli ci, którzy są od niej odmieni). Postać chaotyczna neutralna może być przewidywalna, ale jej działania nie są przypadkowe. Nie jest też tak, że równie chętnie skoczy z mostu, jak po nim przejdzie. Na przykład bard, który wędruje po świecie, żyjąc z własnego talentu, jest chaotyczny neutralny. Charakter chaotyczny neutralny jest przez niektórych uważany za najlepszy, ponieważ oznacza prawdziwe uwolnienie się od ograniczeń społeczeństwa i zapału dobroczyńców.
    Ten charakter jest najczęściej spotykany u łotrzyków, bardów, barbarzyńców i zaklinaczy.
    Odgrywanie postaci: Postać Chaotyczna neutralna nie wierzy w zasady. Dla niej zasady, prawo i kodeksy są tylko po to, aby ograniczać człowieka. Postacie Neutralne są osobnikami najmniej godnymi zaufania, spośród wszystkich charakterów. Nigdy nie wiadomo, czy owa postać nie obudzi się w nocy i nie włoży Ci sztyletu w gardło, ponieważ ktoś mu za to zapłacił. Postacie Chaotyczne Neutralne są chciwe i łatwo je przekupić. Bohaterowie o tym charakterze są samotnikami, pracują na własną rękę, bo wierzą, że świat chce im zaszkodzić i że jedyną osobą, której można w pełni zaufać, jest ona sama.

    Praworządny Zły - Tyran

    Bierze to, co chce, w zgodzie z ograniczeniami swojego kodeksu i nie dba o tych, których krzywdzi. Jest wierny tradycji i przestrzega prawa, ale nie dba o wolność, godność ani cudze życie. Gra zgodnie z zasadami, ale bez litości i współczucia. Dobrze się czuje w hierarchii i chciałby rządzić, ale gotów jest także służyć. Potępia innych nie za ich czyny, ale za ich rasę, religię, ojczyznę albo status społeczny. Niechętnie łamie prawo lub obietnice. Ta niechęć wynika częściowo z jego natury, a częściowo z tego, że korzysta z ochrony prawa przed tymi, którzy są jego moralnymi przeciwnikami. Niektórzy praworządni złoczyńcy mają "honorowe" zwyczaje, na przykład nie zabijają nikogo z zimną krwią (niech lepiej podwładni się tym zajmą), albo nie krzywdzą dzieci (jeśli da się tego uniknąć). Takie osoby wyobrażają sobie, że dzięki temu stoją ponad złoczyńcami bez zasad. Baron, który walczy o władzę i wyzyskiwanie swoich podwładnych, jest praworządny zły. Niektóre praworządne złe postacie i istoty poświęcają się złu z zapałem równym temu, z jakim krzyżowiec poświęca się dobru. Zawsze są gotowe krzywdzić innych i szerzyć zło. Mogą też czynić zło, czując się związane ze złym bogiem albo władcą. Praworządny zły bywa nazywany "diabolicznym" charakterem, ponieważ czarty są wcieleniem tego charakteru. Praworządny zły to niebezpieczny charakter, ponieważ zło metodyczne, zamierzone i często skuteczne.
    Ten charakter jest najczęściej spotykany u Upadłych Paladynów i Złych kapłanów, oraz u Skrytobójców.
    Odgrywanie postaci: Zło w całej swej postaci. Nie liczy się honor, miłość czy rodzina - Ważne są pieniądze i własne zadowolenie. Postacie te zabijają dla czystej przyjemności. Brzydzą się wszelkim dobrem i pomaganiem, a nagrodę za swe wysiłki często dobiera z martwego ciała zleceniodawcy, gwałcąc jego żonę. Postacie Praworządne Złe postacie są śmiertelnie skuteczne i precyzyjne, dążą do celu, nie zważając na przeszkody zgodnie z zasadą "Po trupach do celu". Postacie te ufają tylko innym, im podobnym oraz znacznie potężniejszym istotom.

    Neutralny Zły - Złoczyńca

    Neutralna zła postać robi, co chce, jeśli może jej to ujść na sucho. Żyje tylko dla siebie. Nie żal jej osób, które zabiła, nieważne, czy zginęły, one dla zysku czy zabawy. Taka postać nie kocha prawa i nie ma złudzeń, że przestrzeganie zwyczajów czy kodeksów honorowych uczyni ją lepszą. Jednak z drugiej strony, nie jest ona tak bezlitosna i żadna konfliktu jak chaotycznie zła postać. Przestępca, który rabuje i morduje, żeby zdobyć to, czego chce, jest neutralny zły. Niektóre Neutralne złe postacie czczą zło jako ideał. Zazwyczaj są to wyznawcy złych bogów albo członkowie tajnych stowarzyszeń. Neutralny zły jest niebezpiecznym charakterem, ponieważ przedstawia czyste zło, bez honoru i niezmiennie.
    Ten charakter jest najczęściej spotykany u Złych Wojowników oraz złych łotrzyków.
    Odgrywanie postaci: Jest to chyba najbardziej egoistyczny charakter. Wszystko, czego pragnie taka postać, to zadowolenie samego siebie, oraz dobra zabawa. Bohaterowie o tym charakterze zazwyczaj pracują dla tego, kto zapłaci najwięcej. Tą postać ciężko odegrać, ponieważ istnieje niewielka różnica między postacią praworządną złą, a neutralną złą. Neutralne złe postaci są bardziej zapatrzone w siebie i zazwyczaj nie przywiązują zbyt dużej wagi do osób czy przedmiotów, raczej rzadko też ciekawi go zdanie innych. Zamyka się we własnym świecie, w którym jest tylko on. Postacie te są jednocześnie najbardziej fałszywe spośród wszystkich charakterów. Są tajemnicze i uparcie dążą do celu - Niezależnie, czy rozumieją przez to zarżnięcie przeciwnika, czy własnego zleceniodawcy - Liczy się tylko sukces.

    Chaotyczny Zły - Niszczyciel

    Chaotyczna zła postać kieruje się tylko swoją chciwością i żądzą zniszczenia. Jest porywcza i nieprzewidywalna. Jeśli kieruje się tylko własnymi żądzami, jest bezlitosna i brutalna. Jeśli poświęciła się szerzeniu zła i chaosu, jest jeszcze gorsza. Na szczęście działania takiej postaci są często przypadkowe, a wszelkie grupy, do których dołącza lub które zakłada, są kiepsko zorganizowane. Zazwyczaj chaotyczne złe osoby można zmusić do współpracy tylko siłą, a ich przywódca utrzymuje się przy życiu, dopóki nie zostanie obalony lub zamordowany. Obłąkany czarownik, który kieruje się żądzą zemsty lub pragnieniem niszczenia, jest chaotyczny zły. Chaotyczny zły bywa czasem nazywany "demonicznym" charakterem, ponieważ demony są ucieleśnieniem tego charakteru. Chaotyczny zły jest niebezpiecznym charakterem, ponieważ nie tylko reprezentuje niszczenie piękna i życia, ale także porządku, na którym opiera się dobro i życie.
    Ten charakter jest najczęściej spotykany u złych przedstawicieli wszystkich profesji.
    Odgrywanie postaci: Postacie Chaotyczne złe lubują się we krwi i zniszczeniu. Nie obchodzi ich złoto, chwała, przyjaźń - Kochają mord i śmierć. Postacie o tym charakterze są bardzo wybuchowe i łatwo wpadają w szał. Nie przywiązują wagi do niczego i do nikogo, jednocześnie pozostając w kontakcie z resztą świata. Postać Chaotyczna Zła woli atakować niż się bronić i praca przy np. obronie bogatego kupca będzie go mniej interesować, niż zadanie zabicia go, przez pobliską grupę bandytów, niezależnie od tego, kto zapłaci za wykonanie zadania więcej. Postacie te są nielojalne i często kłamią, aby pozostać czystym. Gardzą wszelkim dobrem i pomocą. Jednocześnie ich działania są bardzo przejrzyste i łatwo można je przewidzieć - Sprowadzają się do prostej zasady: Zabij niepotrzebnego oraz usuń z drogi to, co ci przeszkadza.





    Komentarze

    Ten artykuł skomentowano 58 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.

    « Starsze · 1 · 2 · (3) ·

    Jondalar
     

    Wędrowiec
    Temat: \"Ale jeden bonus lepszy je...
    Dodany: 28.03.2010 o 16:45  

    "Ale jeden bonus lepszy jest dla dobra: odporność na bronie +1 i słabsze"
    Czy ja wiem? To byłby świetny bonus... na początku gry. Ale potem? W Tronie Bhaala? Tam prawie każdy wróg ma lepszą broń, a ci ze słabszymi i tak nie są żadnym wyzwaniem. Przed kim ma to nas bronić? Przec bandą gwardzistów w Saradush? Samotny wojownik zmiażdży ich bez żadnych bonusów. A zobacz co mamy w zamian w Piekle: +2 do Kondycji i jeszcze ten Płaszcz strachu na wlasność. Dla mnie zdecydowanie korzystniejsza opcja.
    Zgodzę się jednak, że jest próba w Piekle, gdzie lepszy bonus dostajemy za dobre rozwiązanie. To Próba Dumy (ze smokiem) - wolę +20% do różnych odporności, niż 200000 PD.

     

    Mieszkaniec | Komentarzy: 182
    Temat: Wiesz co, stary? Nakłoniłeś...
    Dodany: 30.03.2010 o 21:30  

    Wiesz co, stary? Nakłoniłeś mnie do zagrania złym :) Niedługo odpalę sobie grę złą postacią.

    Elfiak
     

    Wędrowiec
    Temat: A wy w ogóle umiecie grać z...
    Dodany: 02.04.2010 o 12:52  

    A wy w ogóle umiecie grać złymi postaciami? Ja bym nie potrafił. Zawsze jestem miły, wszystkim pomagam i jeszcze odmawiam nagród. Nie umiem inaczej. A ta skóra z człowieka, o której tu mówiliście to słabiutka jest. Chyba jest jakiś mod żeby ją ulepszyć, bo bez niego to nie warto w ogóle się starać.

    Jondalar
     

    Wędrowiec
    Temat: @adrian234: Chyba powiniene...
    Dodany: 04.04.2010 o 14:57  

    @adrian234: Chyba powinienem mieć wyrzuty sumienia. Ściągam na Ciemną Stronę Mocy jak Imperator Palpatine : )

    @Elfiak: Można grać złym bohaterem, ale wcześniej warto ukończyć grę kimś dobrym. I trzeba od razu zrobić sobie pewne założenia. Np. wiele zadań ukończysz w zupełnie inny sposób, a w drużynie będą sami wredni i niesympatyczni bohaterowie. Trzeba też nastawić się na problemy – ceny w sklepach i oddziały gwardzistów, które będą nas ścigać. Na początku może to być bardzo kłopotliwe. Jednak z czasem ci porządkowi będą tylko bezdenną kopalnią PD. Za legionistę dostajemy 3 200, za czarodzieja 4 000, a za centuriona 7 300 PD. Do tego każdy żołnierz zostawia pełną zbroję płytową, a Zakapturzeni zwoje z zaklęciami. Wystarczy powalczyć kilkanaście razy, a będziemy mieć dziesiątki tysięcy PD i sporo złota za przedmioty.
    Moim zdaniem warto chociaż raz ukończyć grę bardzo złym bohaterem. Sami zobaczcie, ile mamy nowych opcji i wątków fabularnych. Możemy zabić niewolników w „Miedzianym Diademie”, zatruć Gaj Druidów, współpracować z Firkraagiem, wejść w sojusz z Bodhi, oddać jaja Adalon demonowi w Podmroku itd. Krótko mówiąc: poznajemy naszą ulubioną grę od zupełnie innej strony.
    A Ludzka skóra (coś ostatnio często o niej piszę) to świetna zbroja. A z modem, o którym wspomniałeś, to po prostu najlepszy pancerz w grze. Nie będę zresztą gołosłowny:
    KP: 0 (czyli na poziomie Pełnej zbroi płytowej +1)
    +4 do rzutów obronnych (tak, +4!)
    + 20% do odporności na magię (czyli jak DWA Pierścienie Gaxxa)
    + 1 do Kondycji i Zręczności (dwa punkty do kluczowych Cech)
    Odporność na trucizny (ustawiona na 100%, zawsze się przyda)
    Ochrona przed dobrem (to w sumie tylko taki bajer, odpowiednik ochrony przed złem)

     

    Mieszkaniec | Komentarzy: 23
    Temat: zawsze gram chaotycznym(ni...
    Dodany: 05.04.2010 o 0:53  

    zawsze gram chaotycznym charakterem(nieważne czy to dobrym, neutralnym czy złym) :) Za to nie znoszę praworządnych postaci T_T

     

    Mieszkaniec | Komentarzy: 182
    Temat: Jondalar -> hehehehe. Nie m...
    Dodany: 05.04.2010 o 13:18  

    Jondalar - hehehehe. Nie musisz mieć wyrzutów sumienia, nawet fajnie się gra ch. złym. Cała drużyna tych samych charakterków ;) Wreszcie spokój od tych nieudaczników, co nie potrafią se sami poradzić, wreszcie nie trzeba nikomu pomagać. A ci strażnicy do faktycznie istna kopalnia PD! Zarąbałem paru idiotów za pomocą czarów i już jazda z tymi nieudacznikami w kapturach. Ale nie warto zbytnio szaleć na początku, bo może byćmarnie... A co do sojuszu z Bodhi - chyba da się z nią współpracować również wtedy, jak się nie jest złym.
    PS.: Co to za mod z tą ludzką skórą? Chętnie sobie go ściągnę.

    Jondalar
     

    Wędrowiec
    Temat: Tak, sojusz z Bodhi jest mo...
    Dodany: 05.04.2010 o 14:34  

    Tak, sojusz z Bodhi jest możliwy przy każdym charakterze, ale chyba już się przyjęło, że dobrzy bohaterowie wspierają Złodziei Cienia. Ot, taka baldursowa tradycja.
    A mod to Item Upgrade i dotyczy bardzo wielu przedmiotów. Niestety, skórę można tak ulepszyć dopiero w Amkethran (ToB) - trzeba zabrać zbroję ze skóry i Kamień Duszy Malli do Cespenara. On zajmie się resztą. O tym modzie pisałem już pod działem "Zbrojownia". Pozwala stworzyć wiele ciekawych artefaktów (ostatnio mój ulubiony - maczuga "Punkt podparcia" - broń +4, ale automatycznie dodaje 5 gwiazdek w walkę maczugami!). Polecam.

     

    Mieszkaniec | Komentarzy: 182
    Temat: \"Tak, sojusz z Bodhi jest ...
    Dodany: 09.04.2010 o 17:24  

    "Tak, sojusz z Bodhi jest możliwy przy każdym charakterze, ale chyba już się przyjęło, że dobrzy bohaterowie wspierają Złodziei Cienia. Ot, taka baldursowa tradycja"
    Tradycja tradycją, ale zauważ, że obie gildie nie są święte, to takie jakby mniejsze zło i większe zło XD. Fakt, że dobrzy bohaterowie raczej nie powinni iść na współpracę z trupami którym kły trochę za bardzo podrosły, ale taki chaotyczny neutralny, który robi co chce, z pewnością mógłby se dołączyć do gildi Bodhi. ja osobiście jednak nigdy tak nie robię, bo Bodhi jest wtsrętną, okrutną kur*ą co powinna se dalej w grobie siedzieć!!! (doszłem do tego wniosku po wizycie w Czwrowięzach)A moda może sobie kiedy ściągnę ;)

    monika3
     

    Wędrowiec
    Temat: zla postacia o wiele sie fa...
    Dodany: 03.05.2010 o 18:14  

    zla postacia o wiele sie fajniej gra, robi sie co chce, wladze ciebie scigaja, a ceny? ceny to nie problem, po prostu sie kradnie (ja w ten sposob zarobilam 5 MILIONOW ZLOTA)

    FanTronuBhaala
     

    Wędrowiec
    Temat: Najlepiej być złym. Szczegó...
    Dodany: 26.06.2010 o 14:08  

    Najlepiej być złym. Szczególnie lubię grać chaotycznym złym. Morduje się, ile chce. Władze cię ścigają, ale dla mnie to tylko exp ci strażnicy, a z expem i tak się nie gada, tylko go zdobywa ;)
    Jak grałem sobie ostatnio w Tron Bhaala dobrym, a potem złym, to zdecydowanie bardziej spodobało mi się zło. Ciekawiej się gra i wogóle nie trzeba nikomu pomagać.
    Karczmarze zawyżają ceny, to prawda, ale, jak wspomniała monika3, to nie problem, bo złoto najzwyczajniej w świecie kradniemy i mamy go od groma... Poza tym i tak większość dobrych przedmiotów znajdujemy, a nie kupujemy.

     

    Mieszkaniec | Komentarzy: 26
    Temat: Jak gram w jakieś RPG to za...
    Dodany: 01.10.2010 o 22:48  

    Jak gram w jakieś RPG to zawsze... no... co ja poradzę, zawsze ciągnie mnie do maksymalnego dobra (dobra, czasem coś się zwędzi)... Jakoś nigdy mnie nie interesowało zabijanie innych itp.

    W BG lubię sobie pograć prawoż. dobrym (kojarzy się z fanatykiem, ale ja mimo to nigdy NIE robię ze swojego np. paladyna czegoś typu "ZGIŃ, PRZEPADNIJ, PRZEKLETA WIEDŹMO - HERETYCZKO - NIE WIERNA MEGO BOGA, USUNE TWOJĄ NIEGODZIWOŚĆ Z TEGO ŚWIATA" (chyba, że nie ma innego wyboru a to bardzo rzadko się zdarza). Choć wojownikowi dałbym Ch. Dobry.
    I właśnie Ch. Dobry najlepiej do mnie pasuje w realu.

    Sidney
     

    Wędrowiec
    Temat: Ja zawsze lubiłem złoty śro...
    Dodany: 22.12.2010 o 20:14  

    Ja zawsze lubiłem złoty środek czyli neutralność.Takie postacie najlepiej mi pasują jak widać można połączyć jedno z drugim

    Solvictimus
     

    Wędrowiec
    Temat: Lubiłem Baldur\'s Gate. Tyl...
    Dodany: 17.01.2011 o 17:51  

    Lubiłem Baldur's Gate. Tylko na mocniejszych komputerach już nie chodzi tak, jak powinien co odbiera komfort z przejścia. Szkoda, bo do dziś odczuwam niedosyt.

     

    Mieszkaniec | Komentarzy: 4
    Temat: Kiedyś grałam zawsze dobrym...
    Dodany: 10.10.2011 o 21:28  

    Kiedyś grałam zawsze dobrym, ostatnio dla odmiany mam złego i gra jest o wiele lepsza między innymi więcej nagród (jak za mało ktoś da to można przecież zabić). Nawet ten chaotyczny zły do mnie pasuje, a więc gra jest przyjemna, ale czasem są np kosmiczne ceny. U tej z Twierdzy Strażnika (nie pamiętam jak się nazywa) Krótki Miecz Maska +4 kosztuje ponad 55,000, a wcześniej kosztował gdzieś 15,000 - 20,000 tylko co się dziwić, moja reputacja wynosi 1. ;p

     

    Mieszkaniec | Komentarzy: 35
    Temat: Mój ulubiony charakter to P...
    Dodany: 15.11.2011 o 19:52  

    Mój ulubiony charakter to Praworządny Zły. Metodycznie, precyzyjnie według planu dążę do celu. W tym mam przewagę nad innymi złymi. Lubię zabijać, ale nie jestem całkowitym rzeźnikiem i jeśli bardziej opłaci mi się zostawić kogoś przy życiu (pomoc, złoto czy przedmioty), mogę to zrobić. Szkoda, że czasami przez to daje mi punkt dodatni do reputacji - a przecież nie robiłem tego z litości. Niemniej mogę budować taki wizerunek kogoś zgodnego z prawem, ale wykorzystującego sytuację dla własnej korzyści.

    Dziki Henry
     

    Wędrowiec
    Temat: Zjebali z tym wyborem chara...
    Dodany: 08.04.2013 o 22:37  

    Zjebali z tym wyborem charakteru.Szufladkujesz postać na początku gry i to potem liniuje wybory w grze.Powinno być jak w falloucie czy gothicu,nie wybierasz charakteru przy tworzeniu postaci tylko w trakcie gry decydujesz jak w danym momencie chcesz się zachować.

    Koveras Ebongrave
     

    Wędrowiec
    Temat: Moim ulubionym charakterem ...
    Dodany: 17.10.2015 o 21:26  

    Moim ulubionym charakterem i tak pozostanie neutralny dobry :) i zawsze w erpegach go wybieram względnie gram jako taki( chyba że jestem paladynem albo specjalnie zły bądź po prostu czegoś innego spróbować. ND nie przejmuje się naburmuszonymi frazesami prawa(PD) i równocześnie nie wchodzi z nim w konflikt(CD). Dla takiej osoby najważniejsze jest dobro samo w sobie. I właśnie dlatego jest moim ulubionym charakterem :)

    Miksman2442
     

    Wędrowiec
    Temat: Według was Józef Stalin b...
    Dodany: 08.07.2016 o 17:17  

    Według was Józef Stalin był Praworządny Zły, Neutralny Zły czy Chaotyczny Zły? Według mnie Stalin był Neutralny Zły, a według was?



    Ten artykuł skomentowano 58 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.

    « Starsze · 1 · 2 · (3) ·

    Pseudonim
    E-mail
    Treść Dostępne tagi: [cytat][/cytat], [url=http://][/url]
    Przepisz poprawnie podane słowa mnustwo orkuw