Warning: Undefined array key "autologin" in /usr/home/peronczyk/domains/insimilion.pl/insimilion/twierdza/index.php on line 25 Baldur's Gate 2 • Drużyna • INSIMILION

    Baldur's Gate 2


    Drużyna

    Działy gier » Baldur's Gate 2 » Poradniki
    Autor: Vrenth Idaho
    Utworzono: 28.06.2003
    Aktualizacja: 01.08.2008

    Kogo wziąć do drużyny? Kto nie zadawał sobie tego pytania. Jednak wybranie niewłaściwych osób może znacznie utrudnić grę, zwłaszcza niedoświadczonym osobom. Ważne jest, żeby drużyna miała podobne poglądy, nie należy, więc łączyć postaci o dobrym i złym charakterze, gdyż grozi to konfliktami między bohaterami. Skład drużyny będzie się również nieco zmieniał, zależnie od wyboru postaci, z którą się chce romansować. Sztandarowa drużyna powinna się składać z wojownika, albo lepiej dwóch, maga, kapłana i złodzieja. Typowa taktyka walki przewiduje, że po zobaczeniu wroga jeden z wojowników atakuje go wręcz, drugi z dystansu; kapłan może rzucić kilka czarów ochronnych lub ofensywnych, następnie pomaga w walce wręcz, lecząc też rannych bohaterów; złodziej atakuje ciosem w plecy, lub z dystansu; mag rzuca czary ochronne i ofensywne, rozpraszając ochronne czary wrogów. Opisuję wybór 5 towarzyszy podróży, bo przecież musi być miejsce dla głównego bohatera. Jednak może on zastąpić proponowanego przeze mnie NPC o podobnej profesji.

    Zbrojny będzie to typowa postać walcząca wręcz, może czasem z dystansu. Musi dobrze atakować i móc przyjmować na siebie ciosy przeciwników. Najważniejsze jest więc dobre TraK0 i klasa pancerza, oraz dużo punktów życia. Najlepiej mieć w drużynie 2-3 postacie dobrze walczące: 1-2 z przodu z bronią ręczną i 1 z tyłu z bronią dystansową do osłaniania słabszych członków drużyny przed atakiem. Mamy do wyboru Korgana, Valygara, Keldorna, Mazzy, Minsca, Sarevoka, Anomena, Jaheirę i Haer'Dalisa.

    • Korgan - bardzo dobry wybór dla złych postaci. Specjalista w walce toporami, można zainwestować w walkę dwiema broniami. Zdolność rozwścieczenia jest bardzo przydatna, zwłaszcza w walkach z magami. Podstawa drużyny o złym charakterze. Przydaje się poprawienie KP przy pomocy rękawic zręczności. Wtedy, zwłaszcza gdy używa tarczy, mało który przeciwnik jest w stanie go zranić.
    • Valygar - postać walcząca nieźle łukiem i katanami. Dość łatwo może nauczyć się walki dwiema broniami, jednak nie może osiągnąć mistrzostwa w żadnej broni. Niezły wybór na łucznika, ale nie opierałabym na nim siły drużyny.
    • Keldorn - dobry wybór dla drużyn o dobrym charakterze. Nie do pogardzenia jest możliwość używania Karsomira i rozproszenie magii. Najlepiej wyszkolić go w walce mieczem oburęcznym. Minusem jest nikczemnie niska zręczność, którą trzeba poprawiać przy użyciu rękawic.
    • Mazzy - mimo że jest wojowniczką, nie polecam jako głównej postaci walczącej. Może się nieźle sprawdzać jako łuczniczka, ale jest wiele broni lepszych niż krótkie miecze. Może być lepsza od Valygara, gdyż dużo lepiej od niego posługuje się łukami. Niestety są to krótkie łuki, ale tych kilka w grze można znaleźć.
    • Minsc - nieco gorszy łucznik od Valygara. Można zainwestować w miecze oburęczne, czy w dwie bronie - wręcz walczy lepiej od tego tropiciela. Zależy, którego wolimy, gdyż Minsc bywa dla niektórych nieco irytujący.
    • Sarevok - bardzo dobry wojownik, którego warto dołączyć w dodatku. Walczy dobrze mieczem oburęcznym, nadaje się do różnych drużyn, gdyż może zmienić charakter. Warto przyłączyć go do każdej drużyny na początku Tronu Bhaala.
    • Anomen - lepszy kapłan niż wojownik. Nie awansuje w klasie wojownika, ale może być używany jako drugi wojownik w drużynie dobrej.
    • Jaheira - niezły dwuklasowiec, jako wojownik radzi sobie trochę lepiej od Anomena, jednak nie może używać wielu silnych broni.
    • Haer'Dalis - zdecydowanie kiepski wojownik, gdyż ma słabą KP i mało punktów życia.

    Podsumowując, jeśli masz charakter dobry, polecam przyłączenie Keldorna i któregoś łucznika: Mazzy, Minsca lub Valygara (zależnie czy wolisz krótkie czy długie łuki). Jeśli masz charakter zły, warto wziąć Korgana i łucznika: Valygara lub Mazzy (Valygar poważnie kłóci się z Viconią, natomiast rozmowy Mazzy i Korgana są bardzo ciekawe).

    Kapłan jest postacią praktycznie niezbędną, zajmującą się głównie leczeniem ran, odpędzaniem nieumarłych (jeśli potrafi), rzucaniem czarów wspomagających drużynę i, w wolnych chwilach, walką. Mamy do wyboru kapłanów lub druidów. Zaletą kapłanów jest znajomość większej ilości czarów i odpędzania nieumarłych. Druidzi nieźle walczą i mają więcej czarów ofensywnych. Decyzja zależy też od wyboru postaci, z którą chcemy romansować, bo zawsze jest to kapłan, a posiadanie dwóch kapłanów w drużynie jest mało praktyczne. Mamy do wyboru: Aerie, Anomena, Jaheirę i Viconię, a także Cernda.

    • Aerie - jest kapłanką/magiem, więc zawsze będzie radzić sobie gorzej od Anomena czy Viconii. Nie może używać zbroi, gdyż ogranicza to korzystanie z czarów maga, i nie pomoże w walce wręcz. Da się znieść, ale są lepsi.
    • Anomen - najlepszy kapłan dla dobrej drużyny. Dzięki drugiej klasie wojownika walczy lepiej niż zwykły kapłan.
    • Jaheira - nie może odpędzać nieumarłych i ma nieco słabsze czary, jednak walczy nienajgorzej.
    • Viconia - świetny wybór dla drużyny złej, walczy dość słabo i nie może nosić niektórych zbroi i tarcz, jeśli nie nosi przedmiotów podnoszących siłę, jednak jest warta polecenia.
    • Cernd - trzeba umieć nim grać. Jest to trochę trudne, gdyż żeby mógł walczyć musi mieć postać wilkołaka, a żeby czarować musi mieć postać człowieka.

    Podsumowując, najczęściej tą postać wybiera się ze względu na romans i wtedy się przyjmuje ją ze wszystkimi plusami i minusami. Jeżeli nie myślimy o romansie, do drużyny o dobrym charakterze polecam Anomena (wyraźna pomoc w walce wręcz) a dla złych postaci Viconię.

    Łotrzyk - postać niezbędna w grze, dlatego, że ktoś musi wykrywać liczne pułapki, otwierać zamki, okradać innych i zadawać ciosy w plecy. Niestety czystego złodzieja praktycznie nie ma. Możemy wybrać Imoen, Nalię, Jana Jansena i Yoshimo a także Haer'Dalisa i Valygara

    • Imoen - ma dwie zasadnicze wady: nie awansuje w klasie złodzieja i przez połowę gry nie ma jej w drużynie. Do otwierania zamków i wykrywania pułapek może być, jeśli się ją wspomoże odpowiednimi przedmiotami i miksturami.
    • Nalia - podobnie jak Imoen, tylko jeszcze nieco słabsza. Obie nie zrobią wiele więcej niż wykrycie pułapki, rozbrojenie jej i otwarcie zamka, a i to nie zawsze.
    • Jan Jansen - niestety znowu dwuklasowiec, ale może przynajmniej awansować jako złodziej. Ciekawa postać i najczęściej jedyny sensowny wybór na złodzieja.
    • Yoshimo - czysty złodziej. Całkiem przydatny, tyle że towarzyszy nam tylko do połowy gry.
    • Haer'Dalis - posiada zdolność kradzieży kieszonkowej, więc może nieco pomóc niektórym złodziejom. Nie nadaje się na jedynego złodzieja.
    • Valygar - może być zwiadowcą, dzięki kryciu się i sztyletowaniu, jednak nie ma żadnych innych umiejętności złodzieja.

    Podsumowując, najprostszym wyborem dla każdej drużyny jest Jan Jansen. Trochę trudniejszą opcją jest granie Yoshimo i zastąpienie go Imoen w połowie gry, jednak trzeba się wcześniej zaopatrzyć w dużo mikstur złodziejskiego mistrzostwa. Drużyny o dobrym charakterze mogą korzystać z umiejętności Nalii/Imoen przy pomocy Valygara i/lub Haer'Dalisa, co trochę rekompensuje brak możliwości awansu tych pań jako złodziei.

    Czarodziej - postać bardzo silna i praktycznie niezbędna. Potrafi szybko rozproszyć dużą grupę wrogów, zdjąć magiczne osłony z przeciwników i przyzwać potężnych sprzymierzeńców. Do wyboru mamy Imoen, Nalię, Aerie, Edwina, Jana Jansena i Haer'Dalisa.

    • Imoen i Nalia są bardzo podobne - obie są silnymi, uniwersalnymi magami i mogą używać broni złodziejskich. Imoen niestety nie ma w drużynie przez część gry.
    • Aerie - kapłanka/mag, przez co wolniej awansuje. Jak z nią nie romansujemy, nie warto się męczyć.
    • Edwin - najlepszy mag w grze. Zapamiętuje dodatkowo jeden czar za specjalizację i jeden z powodu noszenia swojego amuletu. Świetny wybór dla złej drużyny, choć czasem bywa irytujący. Nie może używać identyfikacji i innych czarów poznania, jednak to można rozwiązać posiadaniem w drużynie Jana, Imoen, Nalii lub Haer'Dalisa.
    • Jan Jansen - dobry mag pomocniczy, niestety gorzej sobie radzi jako jedyny mag w drużynie. Niestety nie może używać czarów nekromancji. Bywa czasem bardzo irytujący.
    • Haer'Dalis - nie posiada zbyt wielu czarów maga, nie widzę go więc jako głównej postaci używającej magii.

    Podsumowując, w drużynie o dobrym charakterze warto zainteresować się Nalią, w drużynie złej niezastąpiony będzie Edwin. Niezależnie od charakteru można korzystać z usług Imoen czy Jana Jansena.

    Przykładowe drużyny

    Drużyna dobra:

    • Postać gracza (kobieta, jeśli chcemy romansować)
    • Keldorn
    • Anomen
    • Mazzy / Minsc (zależnie od wybranej broni)
    • Jan Jansen
    • Nalia / Imoen (zależnie od osobistych upodobań)

    Drużyną tą gra się dość łatwo, nie ma poważniejszych konfliktów. Keldorn i Anomen walczą wręcz, Jan i Mazzy / Minsc z dystansu i czasem wręcz, Nalia / Imoen rzuca czary. Z powodu romansu można wymienić Anomena na Jaheirę albo Anomena i Nalię / Imoen na Aerie. Romans z Viconią niewskazany z powodu konfliktów.

    Drużyna neutralna / zła:

    • Postać gracza (mężczyzna, jeśli chcemy romansować)
    • Korgan
    • Viconia
    • Mazzy / Valygar / Imoen
    • Jan Jansen
    • Edwin

    Drużyna łatwa do prowadzenia, jednak trzeba uważać na możliwe konflikty. Jeżeli wybierzemy Mazzy, nie możemy mieć bardzo niskiej reputacji, bo może od nas odejść. Valygar znowu czasem dość poważnie się kłóci z Viconią. Można więc nieco utrudnić rozgrywkę i wziąć Imoen jako łuczniczkę (niestety, dość słabą). Można również zostawić to miejsce wolne i grać w 5 osób. Jeżeli bierzemy Imoen, można zostawić Jana Jansena, natomiast jeśli chcemy romansować z Jaheirą, możemy nią zastąpić Viconię.





    Komentarze

    Ten artykuł skomentowano 266 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.

    « Starsze · 1 · .. · 12 · 13 · (14) ·

    MJ
     

    Wędrowiec
    Temat: Ty paladyn + AerieMinsc jak...
    Dodany: 20.12.2015 o 7:57  

    Ty paladyn + Aerie
    Minsc jako drugi fighter
    Korgan dla beserkera
    Mazzy łucznik
    Jansen złodziej
    Masz klimat i ubaw po pachy :) Minsc z Jansenem już robią niezłą szopkę a jak Korgan puści wiazanke do Mazzy albo Aerię to lejesz ze śmiechu.

     

    Mieszkaniec | Komentarzy: 1
    Temat: Do łotrzyków Hexxat do ma...
    Dodany: 16.01.2016 o 18:50  

    Do łotrzyków Hexxat do magów Neer'e i do wojowników Dorna możesz dopisać jeszcze ale to dla EE

    Wściekły_opos
     

    Wędrowiec
    Temat: Ukończyłem BG2 już co na...
    Dodany: 20.02.2016 o 4:02  

    Ukończyłem BG2 już co najmniej kilka razy, najczęściej dobrymi drużynami. Ostatnio odpaliłem EE i aktualnie przechodzę 2 raz - zacząłem od dobrej drużyny, teraz gram złą i kilka rzeczy mi się nasunęło.

    1 Praktycznie zawsze warto mieć w drużynie 2 healerów. Biorąc pod uwagę dostępne postaci to dla dobrej drużyny będzie to Anomen (z sirem)/Jaheira/Aerie (nią jeszcze dłużej nie grałem, za słabe staty IMO).

    2 Jaheira sprawdza się świetnie i w dobrej i w złej drużynie. Wprawdzie pod względem samych czarów przegrywa tak z Anomenem, jak i Viconią, ale za to nadrabia zdolnościami druida (żelazna skóra!) i umiejętnościami walki (zwłaszcza w kontekście Viconii). A w ToB z Widmowym Rodzajem po prostu niszczy obiekty. Jedyne, co trzeba u niej poprawić to siła, ale itemków ją podnoszących jest co najmniej kilka.

    3 Nie wiem, kto wymyślił Nalię, ale ta postać jest tak okrutnie słaba, że nie nadaje się do niczego. Pod każdym względem gorsza od Imoen, za mało poziomów złodzieja, żeby się do czegoś nadawała. Lepiej nawet poczekać na Imoen niż ładować XPki w grę z Nalią, ew. odłączyć ją w Czarowięzach, jak wraca Imoen.

    4 Jansen jako "opcja złodziejska" jest IMO taki sobie - wręcz nie powalczy (backstaby odpadają, a na wzmocnienie siły szkoda na niego itemów), mag też średni (nie dość, że iluzjonista, to jeszcze tylko 16 int) a do tego teksty o rzepie po pewnym czasie przestają śmieszyć. W "dobrych" składach przegrywa statami z Imoen, w "złych" jeszcze ujdzie, ale wolę zrobić protagonistę złodzieja. W EE jako "czysty" złodziej dochodzi Hexxat - z odpornością na wyssanie poziomów + kilkoma innymi, poniekąd nieśmiertelnością, a jej głównym minusem jest konieczność gry w nocy, stąd trochę mi się nie widzi trzymanie Jansena, no ale co kto lubi.

    Mam dwa ulubione "dobre" składy, teraz testuję 3, zły.

    1 Bohater - Czarownik - duża ilość możliwych do rzucania czarów + później rozwijanie umiejętności smoka
    2 Keldorn - wiadomo, Karsomir + prawdziwe widzenie. Trzeba tylko poprawić zręczność rękawicami.
    3 Jaheira - leczenie/buffy/walka. Poprawiamy siłę i jest dobrze.
    4 Anomen (z sirem) - leczenie/buffy/walka. Crom Faeyr do łapy i dobrze bije.
    5 Imoen - drugi mag + złodziej (w razie czego wspomaga się miksturkami), do tego łuk Gesena.
    6 Tu różnie:
    - Minsc (z sentymentu) - punkty w halabardy i z Falą jest świetny
    - Mazzy - wszystko, co się da w łuki i zasuwa jak z karabinu, ew. dwie bronie - Crom Faeyr + później specjalizacja w toporach (ToB) i... dopowiedzcie sobie
    - Korgan - chociaż wtedy musiałby przejąć Crom Faeyr od Anomena i skupiamy się na walce dwoma broniami
    - Valygar - walka dwoma broniami + specjalizacja do sztyletów + backstab

    Drugi wariant:

    1 Bohater - mag/wojownik - specjalizacja w cepy i katany (Cep bojowy wieków i furia niebios) a do tego walka dwoma broniami + buffy.
    2 Keldorn - j/w
    3 Jaheira - j/w
    4 Anomen - j/w
    5 Imoen - j/w
    6 Minsc (w ToB wymiana na Sarevoka)

    Tą drużyną miałem małe problemy może w 2-3 walkach w całej grze (Firkraag, Draconis, Melissana - zazwyczaj lekka zmiana podejścia rozwiązywała wszystkie problemy)

    "Zła" drużyna (w trakcie testowania):

    1 Bohater - mag/wojownik/złodziej (bo dobrego złodzieja dla "złej" drużyny nie ma), też specjalizacja na 2 bronie a do tego długie miecze i katany (zestaw Furia Niebios i Wyrównywacz)
    2 Korgan - Crom Faeyr i walka dwoma broniami
    3 Dorn - jako lider i specjalista od broni dwuręcznych
    4 Jaheira - walka/buffy/leczenie
    5 Viconia - buffy/przeszkadzanie wrogom/leczenie (siła koniecznie do poprawy, bo ssie niemiłosiernie)
    6 Edwin - co tu dużo mówić, najlepszy mag w grze

    Viconia Yes Abbil11
     

    Wędrowiec
    Temat: E tam dor i hexxat to podst...
    Dodany: 13.03.2016 o 19:24  

    E tam dor i hexxat to podstawa złej drużyny w EE
    Natomiast rassad i nerra są epiccy gdyż ciekawi

    Viconia Shar prowadzi mą dłoń11
     

    Wędrowiec
    Temat: Ja kapłan /woj półork Cb...
    Dodany: 17.03.2016 o 22:08  

    Ja kapłan /woj półork Cbw i obrońca Eastheaven i czary kapłański defensywne
    Dorn nowa twarz poza tym srebrne ostrze i jedzie
    Korgan dwa topory+szał i Kangaxxa pokonał tak naprawdę sam
    Viconia czary kapłańskie ofensywne
    Hexxat nowa twarz i złodziej przyzwoity
    Edwin morduje wszystko i wszystkich u mnie ma 35%pd (na 6 osób)
    Niestety ostatnio kupiłem bg2 ee (na tableta żeby móc w niego rżnąć na wyjazdach)+nowi towarzysze (wszystko prawie stówa) sam się zdiwiłem bo zwykłego baldura na komputer można kupić za dychę

    Prof
     

    Wędrowiec
    Temat: Artykuły na Insi, to drama...
    Dodany: 22.07.2016 o 14:51  

    Artykuły na Insi, to dramat. Całkiem inaczej na CoB, bo tam Kinski sporo sprawdził i opisał.

    Generalnie, kapłan jest dużo lepszy w zwarciu, bo ma masę buffow, które polepszają Trak0 i obrażenia, także czary Zabijanie żyjących i Krzywdzenie. Niby Druid też ma K, ale średnie Trak0, więc gorzej z trafieniem. Za to Druid ma świetne czary neutralizujące wrogów np. Piękno natury, Plaga owadów, Pełzająca Zagląda. Wrogowie nie poczaruja i nie powalczą - czekają na dobitkę. Jest go tak efektywny zestaw wygrywania walk jak magowe ZC i akceleracja, więc robi się nudne, bo łatwe i powtarzalne. Dodatkowo, Druid jest jednym z klasycznych tanków - obok maga i barda, a to dzięki Żelaznej skórze i szeregu buffow, przemian.

    Podsumowując, Kapłan to świetny egzekutor, bo po buffach ma świetne stary w offie, czyli Trak0 i obrażenia, a Druid, to tank i neutralizator.

    Tyle w skrócie z telefonu.



    Ten artykuł skomentowano 266 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.

    « Starsze · 1 · .. · 12 · 13 · (14) ·

    Pseudonim
    E-mail
    Treść Dostępne tagi: [cytat][/cytat], [url=http://][/url]
    Przepisz poprawnie podane słowa mnustwo orkuw