Mapa lokacji
- Nevin - facet zatrzyma cię wołając o pomoc. Jego wuj o imieniu Lester wstał z grobu i teraz atakuje swojego siostrzeńca za zbyt tani pogrzeb. Możemy zabić Lestera (6500 PD), ale podziękowań od Nevina się nie spodziewajmy.
- Kamir - znajdziesz go tutaj tylko w okolicach południa. Paladyn powie ci o swojej złamanej przysiędze. Zdecydował się chronić syna pewnej kobiety, jak swojego, ale ten zginął. Możesz mu pomóc. W południowo-wschodniej części dzielnicy [6] odnajdź Artemisa i Risę. Risa została osierocona i nie ma się kto nią zaopiekować. Powiedz Artemisowi, że być może pewien paladyn mógłby to zrobić. Wróć do Kamira i poinformuj go o tej możliwości. Z radością przyjmie propozycję. Udajemy się więc wraz z nim z powrotem do Artemisa. W sumie otrzymasz 15250 PD.
- Rozkopany grób - przechodząc obok niego usłyszysz wołania dochodzące z jego wnętrza. Kliknij na nim, by wyciągnąć Tirdira. Powie ci, że został porwany dla okupu przez jakiegoś mężczyznę w czerwonej szacie (wręczy ci kawałek materiału). Zasugeruje ci, że być może grabarz coś wie. Znajdziesz go tuż obok - ma na imię Sethle [8]. Pociągnij go trochę za język, a wyjawi ci, że interesującą nas osobę widuje czasem w Dzielnicy Mostów. Idziemy więc tam. Odnajdujemy Am-Si w pobliżu drugiego budynku na południowy zachód od Karczmy Delosara (na drewnianym balkonie). Zdemaskuj go. Ucieknie do wnętrza swojego domu. Wejdź tam za nim, a będziesz świadkiem rozmowy, w wyniku której Am-Si zostanie zabity, a jego kompani rzucą się do ucieczki. Postaraj się ich dogonić i zabić (warto ze względu na przedmioty). Następnie wejdź na piętro i uwolnij Lady Elgeę lub też zostawiamy ją, zabierając notatkę z szafy, i udajemy się po okup. Spadnie nam reputacja, ale jeśli chcemy poznać tajemnicę Pantalonów, takie rozwiązanie jest niezbędne. W końcu tak czy inaczej uwolniamy ją (16750 PD za wykonanie zadania).
- Wellyn - duch dziecka nie może zaznać spokoju, dopóki nie odzyska swojego pluszowego misia. Posiada go krasnolud o imieniu Llynis, aktualnie przebywający w pokoju na zapleczu "Miedzianego Diademu". Jeśli jeszcze nie uzyskałeś tam dostępu, musisz najpierw porozmawiać z Lehtinanem. Zażądaj od Llynisa zwrotu misia. Odda ci go i ucieknie. Wracamy do Wellyna. Możemy zwrócić misia Wellynowi (15500 PD, a po rozmowie z rodzicami w dzień kolejne 5000 PD) lub odmówić mu tego - w tym wypadku zamieni się w upiora i zaatakuje nas (3000 PD za zabicie).
- Stein - spotykamy go tu w nocy. To złodziej, okrada pobliskie grobowce. Kiedy go o to oskarżymy, rzuci się na nas wraz z trzema swoimi towarzyszami. Możemy go również po prostu zostawić w spokoju.
- Krypta #1 - w grobowcu znajdziemy Kostur leczenia +1.
- Krypta #2 - tutaj z kolei jest zwój Prawdziwego widzenia.
- Krypta #3 - dwie Mumie i jeden Szkielet Wojownik do pokonania. W grobowcu kilka drobiazgów.
- Krypta #4 - zaatakuje nas Król Krypty. Z ciekawszych przedmiotów, przy jego zwłokach znajdziemy Długi miecz Namarra +2.
- Krypta #5 - dwa Biesy cienia i Mumia.
- Krypta #6 - grobowiec jest zabezpieczony pułapką. Znajdziemy w nim Topór bojowy +2.
- Krypta #7 - Szkielety Wojownicy w liczbie dwóch.
- Zejście do niższych grobowców - są jeszcze dwa: [14] i [15], ale proponuję skorzystać właśnie z tego.
Mapa lokacji
Na razie będziemy mogli zwiedzić jedynie część Niższych grobowców. Czeka nas tutaj kilka walk z dość silnymi pająkami. Uważać trzeba też na pułapki w korytarzach prowadzących do wyjść na powierzchnię. W wielkiej kopule w centralnej części lokacji [1] czeka nas walka z Pai'Na i sporą ilością pająków. Zdecydowanie na miejscu jest tu użycie Ognistych kul. Przy zwłokach Pai'Na znajdziemy figurkę pająka, a w skrytce Bladozielony kamień Ioun i dwa zwoje. Na południe stąd znajduje się jeszcze wejście do Południowych podziemi [2]. Zostały one już opisane przy okazji zadania dla Edwina (jeśli mamy go w drużynie, właśnie teraz jest okazja, by je wypełnić; to samo dotyczy Korgana i jego misji z Księgą Kazy).