Furia Niebios
Umagicznienie katany nie jest prostą sprawą. W przeciwieństwie do konwencjonalnych broni, katana jest już z założenia niemal doskonałym mieczem do walki. Trzeba ogromnych poświęceń, aby jeszcze ją ulepszyć, np. umierający samuraj może ubłagać Wu Jena aby jego waleczny duch został przelany na katanę. Osoba władająca zaczarowaną kataną, taką jak ta, musi szanować obyczaje Kara-Tur oraz samuraja, który niegdyś dzierżył to ostrze w boju. Nieprzestrzeganie tego nakazu może spowodować gwałtowną odmianę losu na gorsze.
- PARAMETRY:
- Obrażenia: 1k10 +3
- TraK0: +3
- Typ obrażeń: sieczne
- Specjalne:
Raz dziennie pozwala rzucić Błyskawicę
Raz dziennie pozwala rzucić Ociemniałość
Przy każdym trafieniu ofiara musi wykonać rzut obronny przeciw magii albo zostanie ogłuszona
5% szansa na dodatkowe 20 pkt. obrażeń od elektryczności - Waga: 3
- Opóźnienie: 1
- Rodzaj biegłości: katana
- Typ broni: 1-ręczna
- Wymagana siła: 6
- Nie może używać: Druid, Kapłan, Mag
- Miejsce: Właścicielem jest Koshi w Strzeżonym Budynku na terenie Dzielnicy Świątyń
- Komentarz: Jedna z najlepszych katan w grze! Jej umagicznienie jest całkiem niezłe (przynajmniej jak na SoA), a właściwości specjalne (przede wszystkim ogłuszenie) potrafią nieźle namieszać w walce... oczywiście na twoją korzyść. Obowiązkowa pozycja dla postaci walczącej katanami. Niestety, aby zdobyć ten miecz, trzeba pokonać dość mocną ekipę w Strzeżonym Budynku.
Katana
Katana to lekko zakrzywiony miecz o jednym ostrzu. Są to prawdopodobnie najostrzejsze miecze jakie kiedykolwiek wykuto, proces ich tworzenia jest długi, trzymany w tajemnicy i jest prawdziwą sztuką. To ostrze jest chyba najważniejszą częścią kultury Kara-Tur. Dotknięcie czy wzięcie do ręki katany samuraja to dla niego obraza i zawsze wywołuje jego gniew. Rzadkością jest by gaijin, czyli obcokrajowiec, posiadał taki miecz. Albo ten gaijin jest serdecznym przyjacielem ważnego ministra, albo zamordował samuraja.
- PARAMETRY:
- Obrażenia: 1k10
- Typ obrażeń: sieczne
- Waga: 6
- Opóźnienie: 4
- Rodzaj biegłości: katana
- Typ broni: 1-ręczna
- Wymagana siła: 6
- Nie może używać: Druid, Kapłan, Mag
- Komentarz: Zwykła, niemagiczna katana. Znajdziemy takich w grze wiele, ale tylko na początku będziemy się nią posługiwali – do momentu, aż nie znajdziemy czegoś lepszego.
Katana +1
Umagicznienie katany nie jest prostą sprawą. W przeciwieństwie do konwencjonalnych broni, katana jest już z założenia niemal doskonałym mieczem do walki. Trzeba ogromnych poświęceń, aby jeszcze ją ulepszyć, np. umierający samuraj może ubłagać Wu Jena aby jego waleczny duch został przelany na katanę. Osoba władająca zaczarowaną kataną, taką jak ta, musi szanować obyczaje Kara-Tur oraz samuraja, który niegdyś dzierżył to ostrze w boju. Nieprzestrzeganie tego nakazu może spowodować gwałtowną odmianę losu na gorsze.
- PARAMETRY:
- Obrażenia: 1k10 +1
- TraK0: +1
- Typ obrażeń: sieczne
- Waga: 5
- Opóźnienie: 3
- Rodzaj biegłości: katana
- Typ broni: 1-ręczna
- Wymagana siła: 6
- Nie może używać: Druid, Kapłan, Mag
- Komentarz: Umagiczniona wersja zwykłej katany. Zadaje o jeden punkt obrażeń więcej i o tyle samo poprawia nasze TraK0. Jeśli w momencie podniesienia tej broni nie będziemy posiadali czegoś lepszego, możemy nią trochę powalczyć.
Katana +2
Umagicznienie katany nie jest prostą sprawą. W przeciwieństwie do konwencjonalnych broni, katana jest już z założenia niemal doskonałym mieczem do walki. Trzeba ogromnych poświęceń, aby jeszcze ją ulepszyć, np. umierający samuraj może ubłagać Wu Jena aby jego waleczny duch został przelany na katanę. Osoba władająca zaczarowaną kataną, taką jak ta, musi szanować obyczaje Kara-Tur oraz samuraja, który niegdyś dzierżył to ostrze w boju. Nieprzestrzeganie tego nakazu może spowodować gwałtowną odmianę losu na gorsze.
- PARAMETRY:
- Obrażenia: 1k10 +2
- TraK0: +2
- Typ obrażeń: sieczne
- Waga: 4
- Opóźnienie: 2
- Rodzaj biegłości: katana
- Typ broni: 1-ręczna
- Wymagana siła: 6
- Nie może używać: Druid, Kapłan, Mag
- Miejsce: W skrzyni w Krypcie Bodhi
- Komentarz: Jeszcze bardziej umagiczniona wersja zwykłej katany. Różnica jest taka, że tą raczej nie będziemy się posługiwali – ot, jeśli byliśmy w stanie dojść do ostatniego poziomu kryjówki Bodhi, to z pewnością będziemy też w stanie zdobyć Furię Niebios.
Malakar +2
Ta elegancka katana emanuje magiczną energią, gdy bierze się ją do ręki. Malakar, czyli 'Stal Pojedynkowa' była używana przez niehonorowych samurajów podczas pojedynków z innymi samurajami. Jakby z własnej woli potrafi opaść i odbić ataki innych broni. Jest idealna dla wojownika, który zważa zarówno na obronę, jak i na atak.
- PARAMETRY:
- Obrażenia: 1k10 +2
- TraK0: +2
- Typ obrażeń: sieczne
- Waga: 4
- Opóźnienie: 2
- Rodzaj biegłości: katana
- Typ broni: 1-ręczna
- Wymagana siła: 6
- Nie może używać: Druid, Kapłan, Mag
- Miejsce: Zwłoki trolla na drugim poziomie katakumb Przytułku
- Komentarz: Raczej nie będziemy posługiwali się tą bronią, chyba że nasza postać zostanie wyposażona w dwie katany. Wtedy do prawej ręki bierzemy Furię Niebios +3 a do drugiej właśnie Malakara – w innym przypadku miecz można tylko sprzedać.
Ostrze Rodu Corthala
Kiedy Valygar dzierży tę znamienitą katanę, broń promieniuje energią magiczną. Ostrze stworzono tak, aby reagowało tylko na osoby, w których żyłach płynie krew rodziny Corthala.
- PARAMETRY:
- Obrażenia: 1k10 +2
- TraK0: +2
- Typ obrażeń: sieczne
- Specjalne:
+2 do Klasy Pancerza przeciwko broniom siecznym
+2 pkt. obrażeń od krwotoku co rundę, przez 2 rundy - Waga: 4
- Opóźnienie: 2
- Rodzaj biegłości: katana
- Typ broni: 1-ręczna
- Wymagana siła: 6
- Może używać: Valygar
- Miejsce: Własność Valygara.
- Komentarz: Ogromna zaleta tego miecza to fakt, że Valygar posługuje się nim od samego początku. Może nie jest najlepszy, ale i tak ustępuje tylko Furii Niebios (w SoA) oraz Zagładzie Hindo (ToB). Tak więc jeśli mamy zamiar wyposażyć Valygara w dwie bronie tego rodzaju, to najlepszym wyborem jest Furia Niebios do prawej ręki oraz Ostrze Rodu Corthala do drugiej, a w ToB wymienienie go na Zagładę Hindo.
Zagłada Hindo +3
Hindo był sławnym samurajem. Zagorzale bronił swój lud przed hordami złych nieumarłych, którzy często atakowali jego ojczyznę.
- PARAMETRY:
- Obrażenia: 1k10 +3
- TraK0: +3
- Specjalne:
Pozwala raz dziennie rzucać Mniejsze przywrócenie. - Typ obrażeń: sieczne
- Waga: 3
- Opóźnienie: 1
- Rodzaj biegłości: Katana
- Typ: 1-ręczna
- Wymagana siła: 6
- Nie może używać: Druid, Kapłan, Mag
- Miejsce: Zwłoki Smoka na ostatnim poziomie Twierdzy Strażnika
- Komentarz: Podstawowa wersja Zagłądy Hindo może i nie jest taka potężna (przynajmniej jak na ToB), ale już jej ulepszona wersja jest najlepszą kataną w grze (opcjonalnie ten tytuł może przypaść Furii Niebios), tak więc chociażby dlatego warto ją zachować, aż zdobędziemy Rękę Hindo.
Zagłada Hindo +4
Zjednoczona ponownie z ręką pierwszego właściciela, Zagłada Hindo jest teraz kataną wartą najlepszego samuraja.
- PARAMETRY:
- Obrażenia: 1k10 +4
- TraK0: +4
- Specjalne:
Pozwala raz dziennie rzucać Większe przywrócenie
Zapewnia temu, kto jej używa, 10% odporności na magię
Zapewnia temu, kto nią włada, niewrażliwość na wszystkie formy magii śmierci - Typ obrażeń: sieczne
- Waga: 2
- Opóźnienie: 0
- Rodzaj biegłości: Katana
- Typ: 1-ręczna
- Wymagana siła: 6
- Nie może używać: Druid, Kapłan, Mag
- Miejsce: Wykuć ją może Cespenar, jeśli przyniesiesz mu Zagładę Hindo +3, Rękę Hindo i „trochę” monet
- Komentarz: Chyba najlepsza katana w grze (a już na pewno tworzy wspaniały duet z Furią Niebios). Jej umagicznienie jest całkiem niezłe (aczkolwiek w porównaniu do innych broni z ToB niestety nie powala), a ochrony, które daje, też z pewnością się przydadzą. Jak dla mnie broń obowiązkowa dla postaci walczących tym rodzajem oręża. Jej jedyną wadą jest moment zdobycia – trzeba przejść praktycznie całą Twierdzę Strażnika oraz przynajmniej do połowy Kryjówkę Abazigala.
Zerthowe Ostrze Dak'kona
Ten miecz służył jako oręż słynnemu githzerai Dak'konowi. Dak'kon zginął w walce z potężnym bytem, kiedy służył istocie znanej jako 'Bezimienny'.
- PARAMETRY:
- Obrażenia: 1k10 +2
- TraK0: +2
- Typ obrażeń: sieczne
- Specjalne:
+1 do Klasy Pancerza
Pozwala zapamiętać 1 dodatkowy czar maga z każdego z poziomów 1-4. - Waga: 4
- Opóźnienie: 2
- Rodzaj biegłości: katana
- Typ broni: 1-ręczna
- Wymagana siła: 6
- Nie może używać: Druid, Kapłan, Mag
- Miejsce: U Deirdre w Targu Przygód
- Komentarz: Miecz przydatny tylko dla dwu/wieloklasowców – najlepiej Kensai/Maga. Nie dość, że broń możemy kupić od razu po wyjściu z Lochów Irenicusa (no prawie, musimy tylko mieć dość duże rezerwy pieniędzy), jej umagicznienie, jak na katany, nie jest złe (aczkolwiek są lepsze), to dodaje +1 do KP (dla Kensaia niemogącego nosić zbroi i tarcz może się przydać) oraz pozwala zapamiętać więcej czarów (dodatkowe czary zawsze są użyteczne).