Warning: Undefined array key "autologin" in /usr/home/peronczyk/domains/insimilion.pl/insimilion/twierdza/index.php on line 25 Baldur's Gate 2 • Kody • INSIMILION

    Baldur's Gate 2


    Kody

    Działy gier » Baldur's Gate 2 » Varia
    Autor: Valygar
    Utworzono: 14.04.2009
    Aktualizacja: 28.01.2010

    Pierwszą rzeczą, jaką trzeba zrobić, aby móc używać kodów, jest dopisanie Debug Mode=1 pod linijką [Program Options] w pliku baldur.ini, który znajdziesz w głównym folderze z grą.


    Istnieje kilka rodzajów kodów – pierwszym z nich jest kombinacja klawisza [Ctrl] z innym:

    • [Ctrl] + [J]-przenosi zaznaczonych członków drużyny w miejsce wskazywane aktualnie przez kursor
    • [Ctrl] + [Q]-dołącza postać wskazaną kursorem do drużyny gracza
    • [Ctrl] + [R]-leczy postać wskazaną kursorem
    • [Ctrl] + [T]-przesuwa wskazówki zegara o godzinę do przodu
    • [Ctrl] + [Y]-zabija istotę wskazaną kursorem
    • [Ctrl] + [1]-zmienia wygląd zbroi wybranej postaci
    • [Ctrl] + [6]-zmienia wygląd wybranej postaci
    • [Ctrl] + [7]-zmienia wygląd wybranej postaci
    • [Shift] + [Ctrl] + [8]-podczas tworzenia postaci ustawia wszystkie statystyki na 18 (siłę na 18/00 bez względu na klasę bohatera).

    Istnieje jeszcze kilka innych kombinacji, jednak nie wpływają one w żaden sposób na rozgrywkę.

    Kody można także wpisywać do konsoli - w celu uruchomienia, naciśnij [Ctrl]+[Spacja] po włączeniu gry. Teraz wpisz:
    CLUAConsole:AddGold("xxx")
    Gdzie xxx to ilość złota, jaka zostanie dodana do sakiewki drużyny.
    CLUAConsole:ExploreArea()
    Odsłania całą mapę.
    CLUAConsole:SetCurrentXP("xxx")
    Gdzie xxx to ilość punktów doświadczenia, jaką mają posiadać wybrane postacie.

    Istnieją także kody na tworzenie postaci/przedmiotów lub przenoszenie do dowolnego obszaru w grze – jednak tutaj przyda Ci się jakikolwiek program do edycji/przeglądania plików gry, jak np. Infinity Explorer, Near Infinity czy Shadow Keeper (dostępne w downloadzie Twierdzy). Do czego go potrzebujemy, pewnie się zapytasz? To może wyjaśnię za chwilę, najpierw wypiszę ogólny schemat tych trzech kodów: CLUAConsole:CreateCreature("xxx")
    Gdzie xxx to kod potwora, jaki ma zostać przywołany.
    CLUAConsole:CreateItem("xxx",y)
    Gdzie xxx to kod przedmiotu, a y oznacza jego ilość (jednak działa to tylko na przedmioty typu strzały, bełty, pociski, strzałki, mikstury, zwoje).
    CLUAConsole:MoveToArea("xxx")
    Gdzie xxx to kod lokacji, do której chcesz się przenieść.
    Ano i w tym momencie już wyjaśniam poprzednie pytanie. Kod to nie jest dowolnie wpisany ciąg znaków (chociaż istnieje prawdopodobieństwo, że trafisz na właściwy). Tutaj przydadzą się wyżej wymienione programy. Jak jednak dotrzeć w nich do właściwego miejsca?
    Infinity Explorer – po włączeniu programu i ustawieniu właściwej ścieżki odszukaj w lewym menu jedną z zakładek: „Areas” (Tereny), „Creatures” (Kreatury), „Items” (Przedmioty). W tym momencie musisz już tylko znaleźć interesującą cię rzecz.
    Dygresja: tą aplikacją nie przeszukasz plików dodawanych przez różnego rodzaju modyfikacje.
    Near Infinity – po włączeniu programu odszukaj w lewym menu jedną z zakładek: „ARE” (Tereny), „CRE” (Kreatury), „ITM” (Przedmioty). W tym momencie musisz już tylko znaleźć interesującą cię rzecz.
    Dygresja: w odróżnieniu do Infinity Explorera, dzięki tej aplikacji jesteś w stanie przeszukać pliki dodawane przez różne modyfikacje – wystarczy wejść do folderu „Override”.
    Shadow Keeper - po włączeniu programu odszukaj w górnym pasku jeden z odnośników: „CB” (Kreatury), „IB” (Przedmioty) i go naciśnij. W tym momencie musisz już tylko znaleźć interesującą cię rzecz.
    Dygresja: dzięki tej aplikacji możesz przeszukać nie tylko podstawowe pliki, ale także te dodawane przez różne modyfikacje, nie zezwala ona jednak na przeglądanie terenów.
    Jak już mówiłem, każdy kod to ściśle określona kombinacja liter i cyfr. W przedmiotach występuje pewna zasada, co do ich nazw – poszczególne typy zaczynają się od jednego z tych ciągów:

    • AMUL – Amulety, Naszyjniki
    • AROW –Strzały
    • AX1H – Topory
    • BAG – Sakiewki, Tuby, Torby
    • BELT – Pasy
    • BLUN – Maczugi, Cepy, Morgenszterny
    • BOOK – Książki
    • BOOT – Buty
    • BOW – Łuki
    • BRAC – Rękawice, Bransolety
    • BULL – Pociski
    • CHAN – Kolczugi
    • CLCK – Płaszcze, Szaty
    • COMPON – Komponenty do artefaktów w ToB
    • DAGG – Sztylety
    • DART – Strzałki
    • HALB – Halabardy
    • HAMM – Młoty
    • HELM – Hełmy
    • KEY – Klucze
    • LEAT – Zbroje skórzane
    • MISC – Inne przedmioty
    • PLAT – Zbroje płytowe
    • POTN – Mikstury
    • QUIVER – Kołczany, Futerały, Torby
    • RING – Pierścienie
    • SCRL – Zwoje
    • SECRET – Elementy tworzone za pomocą Pantalonów
    • SHLD – Tarcze
    • SLNG – Proce
    • SPER – Włócznie
    • STAF – Kije
    • SW1H – Miecze jednoręczne
    • SW2H – Miecze oburęczne
    • TOME – Elementy podręcznika na temat golemów
    • WA2 – przedmioty sprzedawane przez Deidre – uwaga: jest to jedyna grupa, której kody nie posiadają w nazwie cyfr, a litery z angielskiego słowa (np. WA2HELM, WA2ROBE)
    • WAND – Różdżki
    • XBOW – Kusze

    Jeśli nie posiadasz aktualnie żadnego z wyżej wymienionych programów, albo nadal nie wiesz, jak w nim szukać kodów, to tutaj i tutaj znajdziesz dwie krótkie listy, aczkolwiek nie są one całe.

    Istnieje jeszcze jedna grupa kodów, których zadaniem jest sprawdzanie i ustawianie zmiennych w grze:

    Aby sprawdzić w jakim miejscu stoi romans (ale tylko z NPC stworzonym przez BioWare), należy w konsoli wpisać:CLUAConsole:GetGlobal("xxxRomanceActive","GLOBAL")
    Gdzie xxx to: Aerie, Anomen, Jaheira, Viconia, w zależności od wybranki/a naszego serca.
    W rezultacie otrzymamy jedną z trzech liczb:
    1 – Okres przed romansem
    2 – romans w trakcie
    3 – romans zakończony

    Jeżeli chcemy przyspieszyć dialogi romansowe, możemy się posłużyć jedną z dwóch metod – teraz przedstawię pierwszą, a przy okazji omawiania innego kodu wymienię tę drugą:
    CLUAConsole:SetGlobal("xxxRomance","GLOBAL",1)
    Gdzie xxx to: Aerie, Anomen, Jaheira, Viconia, w zależności od wybranki/a naszego serca.
    Po chwili powinna rozpocząć się rozmowa (chyba że są podstawione jeszcze inne wymagania typu: sen, noc, w puszczy, w mieście, itp.).

    W powyższy sposób jesteśmy w stanie ustawić każdą zmienną w grze na dowolną wartość, jednak do tego trzeba już mieć pojęcie, jak się ona nazywa, oraz jaką cyferkę może przyjąć.
    CLUAConsole:SetGlobal("xxx","GLOBAL",y)
    Gdzie xxx to nazwa zmiennej (np. AranJob, ElminsterForgives), a y to właśnie dana wartość liczbowa (np. 0, 1, 2).

    Jeśli czytałeś uważniej to, co było wyżej, to na pewno kojarzysz fragment, gdy napisałem, że istnieją dwa sposoby przyspieszenia rozmów – pierwszy, wymieniony, dotyczył romansów, a teraz przyszłą pora na drugi, którym można wywołać każdy banter:
    CLUAConsole:AdvanceRealTime("xxx")
    Gdzie xxx to ilość czasu, jaki ma upłynąć – nie wiem niestety w jakich jednostkach jest on liczony. Ja osobiście wstawiam tam przeważnie 20000 – można więcej, można mniej, zależy, co chcesz osiągnąć.




    Komentarze

    Ten artykuł skomentowano 42 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.

    (1) · 2 · 3 · Nowsze »

     

    Mieszkaniec | Komentarzy: 1
    Temat: pomocy
    Dodany: 03.08.2009 o 13:06  

    a jeżeli ja nie mam w folderze z gra pliku baldur.ini? nie znajduje mi takiego.:(

     

    Mieszkaniec | Komentarzy: 1
    Temat: Uwież mi że jest
    Dodany: 05.08.2009 o 22:05  

    Uwież mi że jest

    ania
     

    Wędrowiec
    Temat: Nie ma jednak linijki \"pro...
    Dodany: 16.08.2009 o 11:54  

    Nie ma jednak linijki "program files" jest tylko "program options" i to chyba o to chodzi? :/

    Ania
     

    Wędrowiec
    Temat: Ktos wie jak sprawdzic jaki...
    Dodany: 16.08.2009 o 12:15  

    Ktos wie jak sprawdzic jaki przemiot ma jaki kod? chodzi mi konkretnie o okulary identyfikacji bo gdzies je zgubilam :(

    ania
     

    Wędrowiec
    Temat: a juz widze :)
    Dodany: 16.08.2009 o 12:16  

    a juz widze :)

    Ewa
     

    Wędrowiec
    Temat: Zrobiłam tak jak napisaliśc...
    Dodany: 20.08.2009 o 13:51  

    Zrobiłam tak jak napisaliście ale nic mi nie działa ani konsola ani inne kody mam Baldura Ii II z dodatkami na płytce dvd

     

    Mieszkaniec | Komentarzy: 162
    Temat: Pamiętajcie, że ten artykuł...
    Dodany: 20.08.2009 o 21:26  

    Pamiętajcie, że ten artykuł dotyczy kodów w BG2, w BG1 trochę inaczej to wygląda, a opis tego powinien być w poradniku znajdującym się na DVD z grą.

    BaQ
     

    Wędrowiec
    Temat: kody
    Dodany: 22.08.2009 o 10:18  

    wyrzuciłem gdzieś klucz tazoka do podziemi łupieżców i nie moge go znaleźć ...jak byście mogli napisać co mam zrobić żeby za pomocą kodu ten klucz dostał ....

     

    Mieszkaniec | Komentarzy: 7
    Temat: kody
    Dodany: 28.08.2009 o 18:25  

    Jest baldur.ini : to ustawienia konfiguracyjne

    Partzant
     

    Wędrowiec
    Temat: Nie mogę odpalić kodu na pr...
    Dodany: 03.09.2009 o 21:40  

    Nie mogę odpalić kodu na przyspieszenie czasu realnego (CLUAConsole:AdvancedRealTime("xxx"))
    Jestem posiadaczem oryginału, z seri Extra klasyka z Tron Bhaala włącznie. Mat to znaczenie i czemu kod nie działa?

     

    Mieszkaniec | Komentarzy: 45
    Temat: Odnośnie edytowania romansó...
    Dodany: 18.11.2009 o 19:42  

    Odnośnie edytowania romansów polecam stronę:
    http://www.mud-master.com/faqs/BGRomanceFAQ.html

    szyszka
     

    Wędrowiec
    Temat: pomocy
    Dodany: 24.11.2009 o 15:50  

    mam windows Vista i choć znalazłam plik baldur.ini to nie moge zapisać go po wpisaniu "debug mode=1" jak wieć to zrobić rzeby kody działały?

    Goły
     

    Wędrowiec
    Temat: Romance Active
    Dodany: 19.12.2009 o 15:15  

    CLUAConsole:SetGlobal("xxxRomance","GLOBAL",1) powinno byc po Romance słówko Active zeby ustawic poziom romansu.

    colonel
     

    Wędrowiec
    Temat: zły barman
    Dodany: 24.12.2009 o 2:08  

    przez nieuwagę zaatakowałem klienta w barze i barman jest teraz wrogi czy jest jakis kod aby był zpowrotem jneutralny w stosunku do nas??

     

    Mieszkaniec | Komentarzy: 182
    Temat: kody
    Dodany: 10.02.2010 o 22:04  

    Ja jestem takim drobnym cheaterem. Korzystam se z kodu "ctrl+r" aby uzdrawiać w razie potrzeby swoje postacie w drużynie. Ale za często to ja tego nie robię. I nie wierzę że ktoś nie ma pliu "baldur.ini".

    Anathiel
     

    Wędrowiec
    Temat: Klucz Tazoka
    Dodany: 24.02.2010 o 12:30  

    Mam ten sam problem co BaQ. Czy zna ktoś kod przywołujący klucz do kanałów? Bądź otwierający magiczne zamki, whatever? Pozbycie się przez nieuwagę najlepszego młota w SoA jednak by bolało ._.

     

    Mieszkaniec | Komentarzy: 24
    Temat: Ok, już załatwione, ShadowK...
    Dodany: 24.02.2010 o 14:47  

    Ok, już załatwione, ShadowKeeper czyni cuda :D

     

    Mieszkaniec | Komentarzy: 23
    Temat: Zrobiła wszystko co trzeba ...
    Dodany: 02.04.2010 o 18:45  

    Napisałam Debug Mode=1 pod linijką [Program Options] w pliku baldur.ini. Po włączeniu gry wciskam [Ctrl]+[spacja] to robi się pauza a konsola do wpisywania kodów się nie pojawia, inne kody też nie działają, nie wiem czemu (kiedyś działało bez problemu). Może przez to, że grałam w grę wieloosobową... tam była konsola, ale do pisania między graczami. pls odp.

    Abaz
     

    Wędrowiec
    Temat: Gdzie dokładnie jest ten pl...
    Dodany: 04.04.2010 o 14:12  

    Gdzie dokładnie jest ten plik - baldur.ini. Ja również nie mogę znaleźć, szukam, szukam i nic.

    Możecie mi podpowiedzieć?

     

    Mieszkaniec | Komentarzy: 23
    Temat: w głównym folderze z grą
    Dodany: 05.04.2010 o 1:10  

    powinien być w głównym folderze z grą (typ: ustawienia konfiguracyjne)



    Ten artykuł skomentowano 42 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.

    (1) · 2 · 3 · Nowsze »

    Pseudonim
    E-mail
    Treść Dostępne tagi: [cytat][/cytat], [url=http://][/url]
    Przepisz poprawnie podane słowa mnustwo orkuw