Zapewne podczas wizyty w Slumsach każdy zdążył zauważyć gigantyczną kulę, która dosłownie wteleportowałą się w okolicę, obcinając budynki jak nóż. Wszystko byłoby dobrze jednak nie możemy wejść do środka... Żeby to zrobić musimy znaleźć Valygara Corthalę. W tym celu udajemy się do Dzielnicy Rządowej, gdzie Madeen nakłania nas do spotkania z Torgreliasem. Znajduje się on w budynku Rady. Prosi on nas o znalezienie Valygara... W domu łowcy, w Slumsach znajdujemy zeznanie podatkowe, gdzie znajduje się posiadłość na Wzgórzach Umar. Niezwłocznie udajemy się na Wzgórza. Tam znajdujemy dom Valygara. Kiedy z nim rozmawiamy, okazuje się, że Torgelias nie powiedział nam wszystkiego - Valygar bronił się przed Zakapturzonymi, którzy z jego pomocą chcieli otworzyć Kulę Sfer, gdyż tylko ktoś z jego rodziny może tego dokonać. Teraz musimy wybrać czy zabić Valygara czy wziąć go do drużyny. Jeśli zdecydujemy się skrócić jego żywot pod żadnym pozorem nie możemy oddać ciała Torgeliasowi, gdyż nie wejdziemy do Kuli. Z ciałem musimy udać się do kuli i z jego pomocą otworzyć drzwi. Jeśli zdecydujemy się przyłączyć do drużyny Valygara od razu udajemy się do kuli...
W środku czeka nas dużo zagadek i walk. Na początku udajemy się do pomieszczenia [1], z którego zabieramy przedmioty - rękę golema oraz klucz. Z pomocą klucza otwieramy drzwi i udajemy się do kolejnego powmieszczenia [2] Tu znajdujemy Renye, która opowie nam o losach swoich i swoich braci oraz ostrzeże przed krwiożerczymi karzełkami w kolejnym pokoju [3]. Kiedy pozbędziemy się niziołków (niziołek imienim Entu posiada rękawice siły ogra), udajemy się dalej. Na stole w kolejnej komnacie [4] znajdujemy maszynę przeznaczoną do konstrukcji golema. Umieszczamy w niej znalezioną rękę, wciąż jednak brakuje głowy. Żeby ją zdobyć udajemy się do innej komnaty [6]. Kiedy głowa i ręka są już na miejscu możemy i rozpalić w piecach, które znajdują się w przyległej komnacie [5]. Jednak żeby tego dokonać potrzebujemy węgla, który znajdujemy w pokojach [1], [4], [6] i przy jednym z niziołków. Kiedy rozpalimy w piecach zaatakują nas żwiołaki ognia.
Ożywiony golem otworzy do tej pory zamknięte drzwi i utoruje nam drogę do pokoju z runami [7]. Żeby otworzyć południowe drzwi należy wcisnąć runy w odpowiedniej kolejności - górna dolna, prawa, lewa. Zanim udamy się do południowego wyjścia, podążamy za golemem. Kiedy znajdujemy go walczącego z obserwatorem, udajemy się wyjściem do Lavoka [8]. Po pokonaniu czarodzieja okaże się, że coś opętało jego umysł, a on sam nie jest zły i w zamian za możliwość śmierci pod niebem Faerunu, pokaże nam jak wrócić do Athkali. Pierwszą rzeczą, jaką będziemy musieli zdobyć, żeby wrócić do domu, będzie serce demona. Odnajdziemy je bez trudu wychodząc drogą którą weszliśmy do kuli. Na zewnątrz jest klika demonów, które z pewnością dostarczą nam potrzebnego organu. Z bijącycm sercem w plecaku podążamy do miejsca, gdzie należy umieścić serce - wychodzimy południowymi drzwiami z komnaty runów [7] i wchodzimy do kolejnej komnaty, w której znajdziemy... Torgeliasa. Zapragnie on zniszczyć naszą drużynę (Pierwszym czarem który rzuci, będzie plugawy uwiąd, sugeruje więc wbiec jedną postacią do pomieszczenia i odciągnąć czar od reszty drużyny). Po pokonaniu zakapturzonego i jego pomocnika, czeka nas przeprawa z dwiema komnatami - lodu i ognia, każdej z nich strzegą strażnicy. W każdej z owych komnat znajdują się też wyjścia prowadzące do naszego celu. Bez wahania przechodzimy przez drzwi,pokonujemy golemy strażnicze i umieszczamy serce demona na piedestale. Teraz wracamy do Lavoka, który umiera na naszych rękach. Jeśli nasza postać jest magiem lub czarodziejem otrzymamy kulę od Lavoka.
Uwaga: Jeśli gramy z dodatkiem The Darkest Day, zabieramy z komnaty 1 arms, legs, brain oraz skull, a następnie kradniemy Lavokowi heart, w ten sposób tworzymy posążek przyzywający golema (Construct Golem).
PD: | 24250 - za odpowiednie wciśniecie run 23500 - za odbudowanie golema 28750 - za pokonanie Lavoka 44500 - za dostarczenie serca demona 45500/ członka drużyny za wykonanie zadania |
Przedmioty magiczne: | Rękawice siły ogra, Rozpruwacz +2, Kostur Ognia, Pierścień ostrości, Hełm ochrony: 'Dar Pokoju' |