Wszystko zaczęło się w Candlekeep... Był piękny dzień, nie zapowiadał się wyjątkowo. Niespodziewanie Twój przybrany ojciec Gorion kazał przygotować Ci się do podróży. Od momentu wyjścia z terenu zamku nic nie było już takie samo. Po nagłym, tajemniczym ataku grupy uzbrojonych istot i śmierci Goriona przyszło Ci przemierzać Wybrzeże Mieczy, zmierzyć się tam z mnóstwem różnych niebezpieczeństw, rozwiązywać trudne zagadki. Towarzyszyła Ci grupa przyjaciół, w tym również najlepsza przyjaciółka z czasów dzieciństwa, a także, jak się później okazało, przyrodnia siostra - Imoen. Z czasem odkryłeś okrutną prawdę o swoim pochodzeniu - jesteś dzieckiem boga Bhaala, Pana Mordu. We Wrotach Baldura powstrzymałeś swojego brata Sarevoka przed przejęciem mocy waszego ojca. Niedługo potem znalazłeś się w krainie Amn - zostałeś porwany przez maga Jona Irenicusa. Czarownik przy współpracy ze swoją siostrą-wampirzycą Bodhi chciał zdobyć moc kradnąc boskie dusze - Twoją i Imoen. Ścigając ich, spotkałeś kolejne niebezpieczeństwa, znalazłeś się w wielu niespodziewanych sytuacjach. W końcu udało Ci się odzyskać swoją esencję, pomogłeś także przywrócić ją siostrze. Zabiłeś wampirzycę i złego maga, ratując przy tym Drzewo Życia i elfie miasto Suldanessellar. Jednak to nie oznacza odzyskania spokoju. W okolicach Tethyru, na południe od Amn, zbierają się wszystkie pomioty Bhaala. Słabsze są mordowane przez swoje silniejsze rodzeństwo. Dowodzi tam tak zwana Wielka Piątka - pięcioro z najsilniejszych dzieci Bhaala. Chcą odzyskać moc swojego umarłego ojca. Przyjdzie Ci się z nimi zmierzyć... i pewnie nie tylko z nimi. Czas na ostateczne wypełnienie przepowiedni Alaunda:
Pan Mordu zginie, ale przed śmiercią spłodzi legion śmiertelnych potomków. A ślady ich przejścia znaczyć będzie Chaos..."
Aby rozpocząć rozgrywkę w dodatku Tron Bhaala, w pierwszym menu wybierz przycisk "Tron Bhaala", następnie "Jeden gracz", a potem "Importuj grę". Wyświetla się lista save'ów z Cieni Amn. Należy wybrać ostatnio zapisany save. Teraz zaczyna się już właściwa część gry. Znajdujesz się lasach Tethyru. Od razu po rozpoczęciu należy przygotować się do walki - rozdzielić mikstury, zapamiętać czary. Gdy już to zrobisz, kliknij na jedną z kamiennych głów [1]. Duch lasu powie wtedy o bliskim rozwiązaniu przepowiedni - zapowie bitwy, przelaną krew w najbliższej przyszłości. W chwilę po zakończeniu przepowiedni Ducha pojawi się Illasera Szybka [2] - pierwsza z Piątki. Początkowo zagada do Ciebie, przedstawi się jako pomiot Bhaala i będzie chciała Cię zabić. Zaatakuje Cię wraz z grupą Czarnych Łupieżców. Walka nie należy do najtrudniejszych, nie powinno z nią być dużych problemów. Po śmierci Illasery jej towarzysze uciekną. Tuż po walce po raz pierwszy zostaniesz przeniesiony do swojej Sfery kieszeniowej.
PD (oprócz wrogów): | brak |
Interesujące przedmioty: | Buty Szybkości (ciało Illasery), Elfia Kolczuga (ciało Illasery) |