Mapa lokacji
Najpierw porozmawiaj z Imoen. Możesz ją przyłączyć, ale nie musisz. Mimo jej niskiego poziomu, warto ją wziąć chociażby ze względów fabularnych, tym bardziej jeśli masz wolne miejsce w drużynie.
Kierujemy się północno-zachodnimi schodami. W magazynie [1] kilka gibberlingów na rozgrzewkę. Opróżniamy pojemniki z przydatnych przedmiotów, jakim jest również rubin. W pomieszczeniu z posągami [2] znajduje się to, co tygrysy w cRPG lubią najbardziej, czyli zagadka. W kufrze jest jedenaście przedmiotów, które trzeba przyporządkować do statui kierując się opisami, które pojawiają się po kliknięciu na nie. Wbrew pozorom nie jest to trudne zadanie. Oto poprawne ułożenie, idąc w kierunku przeciwnym do ruchu wskazówek zegara (poczynając od drzwi):
- Gwiezdny medalion.
- Złota opaska.
- Znoszone buty.
- Słój wody.
- Zegar słoneczny.
- Medalion słońca.
- Medalion miecza.
- Zakneblowany człowiek.
- Lustro.
- Klepsydra.
- Szczerząca zęby czaszka.
Kiedy umieścimy te przedmioty poprawnie, w kufrze pojawi się Ciemnoróżowy kamień Ioun i szafir. Idziemy dalej i docieramy do [3]. Pokonujemy Ruhka i kilka mefitów, a następnie dwukrotnie używamy portalu (dzięki rubinowi i szafirowi). Pojawia się najpierw Bies z otchłani, którego pokonujemy, a następnie Dżin. Otrzymujemy od niego zbroję.
Kolejne pomieszczenie [4] to kolejne zagadki. Po włożeniu ręki do ust każdej z głów, zostaniesz przeniesiony do wewnętrznej zamkniętej komnaty i aby się z niej wydostać będziesz musiał udzielić odpowiedzi na zagadkę. Jeśli popełnisz błąd, zostaniesz potraktowany Ognistą strzałą. Oto odpowiedzi w kolejności: od lewej do prawej - duże głowy, a następnie od lewej do prawej - małe głowy.
- Zagadka nr 1: To z czego jestem cięższe jest od tego, czym jestem, więcej mnie zakryte, zmorą żeglarzy jestem i w morzu kłem. Powiedz, czym jestem.
Odpowiedź: Lód - Zagadka nr 2: Promienieje, gdy zatraca się w porywającym tańcu, trawi wszystko prócz czeluści nocy. Gdy pokarm dostanie - żyje, gdy wodę - umiera.
Odpowiedź: Ogień - Zagadka nr 3: Człowiek który to wymyślił, nie potrzebuje tego dla siebie. Człowiek, który kupił, nie potrzebuje tego dla siebie. Człowiek, który to potrzebuje, nie wie o tym, gdy mu to już potrzebne.
Odpowiedź: Trumna - Zagadka nr 4: Żywot, który wiodę to ledwie godziny a czasem minuty. W mej służbie cały czas mnie coś trawi. Ma szybkość tym większa jest im mniejsza grubość, a wiatr jest przekleństwem daru, który przynoszę.
Odpowiedź: Świeca - Zagadka nr 5: Im mnie więcej, tym mniej widzisz. Gdy Cię otulę możesz zamknąć oczy i tak mnie widać będzie.
Odpowiedź: Ciemność - Zagadka nr 6: Przychodzą jako świadek nocy, choć nikt ich nie wzywa, przewodnikiem żeglarza są i łzami poety. Dnia każdego z widoku giną, choć złodziej ich nigdy nie zwinął.
Odpowiedź: Gwiazdy - Zagadka nr 7: Idą za tobą lub przed tobą, zależy w którą stronę idziesz. Odziej się na czarno, a i tak ciemniejsze będą. Przed światłem zawsze umykają, choć gdy słońce niknie to i one znikaja.
Odpowiedź: Cienie - Zagadka nr 8: Wszędzie mam dziury - z przodu i z tyłu, i na dole, i w środku, i u góry. I choć więcej we mnie niczego niż czegoś, to i tak trzymać wodę mogę.
Odpowiedź: Gąbka - Zagadka nr 9: Każdy może mnie brać przez całe swoje życie, ale dostaje mnie tylko raz przy urodzeniu. Nic nie ważę prawie, ale wystarczy mnie tylko wstrzymać, a najsilniejszego powalić potrafię.
Odpowiedź: Oddech - Zagadka nr 10: Żyję jak ty, choć bez oddechu, me ciało tak samo zimne za życia, jak i po śmierci, nie czuję nigdy pragnienia, ale piję bez pamięci, mam na sobie kolczugę, choć ta nigdy nie brzęczy.
Odpowiedź: Ryba - Zagadka nr 11: Z całego twego dobytku najtrudniej się mnie strzeże. Jeśli mnie znasz, chcesz mnie komuś przekazać. Jeśli mnie przekażesz, tracisz mnie.
Odpowiedź: Tajemnica - Zagadka nr 12: Nie mam koloru, choć mroku we mnie może być bez liku. Nie mam ciężaru i trzymać niczego nie zdołam, a jeśli do pojemnika mnie kto bierze, to ten jasność niemało nabierze.
Odpowiedź: Dziura
W nagrodę za udzielenie wszystkich poprawnych odpowiedzi, otrzymasz Pierścień regeneracji, a każdy członek drużyny dostanie 5000 PD.
Za zakrętem korytarza natkniesz się na grupę Yuan-ti, którą oczywiście trzeba pokonać. Kawałek dalej znajduje się pułapka w postaci zgniatających ścian [5]. Nie można jej rozbroić. Możesz pokombinować z przyzwaniem potworów i puszczeniem ich przodem, ale i tak nie gwarantuje to bezpiecznego przejścia, więc lepiej pójść naokoło, cofając się do pomieszczenia, w którym rozmawialiśmy z Bodhi i kierując się północno-wschodnimi schodami. W kolejnym magazynie [6] trzeba zabić Glinianego golema. Uwaga na pułapkę w jednej z beczek. Z przedmiotów szczególnie cenna jest Torba przechowywania, która powinna nas znacznie odciążyć. Jest tam też opal, ostatni z kamieni "specjalnych". Możemy teraz wrócić do portalu [3] i pokonać ostatniego potwora - Większego łakowilka. Przyspieszenie ruchów obowiązkowo.
Teraz, zanim pójdziesz na drugi poziom [7] lub [8] (solucja będzie pisana w przypadku skorzystania z [7]), możesz jeszcze iść południowo-zachodnimi schodami. Kiedy uporasz się z kolejną grupą Yuan-ti, dotrzesz do wielkiej głowy [9]. Dowiesz się od niej, że aby przejść dalej, potrzebujesz ręki niejakiego "budowniczego". Zostawiamy ten problem na później i wchodzimy na drugi poziom.