Długi Łuk
Długi łuk jest podobny do krótkiego, choć o wiele od niego dłuższy. Mierzy, w zależności od wzrostu łucznika, od 1,8 do znacznie powyżej 2 metrów. Broń ta ma większy zasięg, dlatego pozwala na oddawanie znacznie celniejszych strzałów.
- PARAMETRY:
- Trak0: +1
- Waga: 3
- Opóźnienie: 7
- Rodzaj biegłości: długi łuk
- Typ broni: 2-ręczna
- Wymagana siła: 6
- Nie może używać: Druid, Kapłan, Mag, Złodziej
- Komentarz: Niczym nie wyróżniający się łuk długi. Możemy go znaleźć w wielu miejscach. Nie jest zbyt mocny, ale na początek musi nam wystarczyć.
Długi Łuk +1
Długi łuk jest podobny do krótkiego, choć o wiele dłuższy i mierzy, zależnie od wzrostu łucznika, od 1.8 do znacznie powyżej 2 metrów. Ma większy zasięg i lepszą celność niż łuk krótki, ale mniejszą szybkostrzelność. Niniejszy egzemplarz jest magiczny, co czyni go niemal doskonałym.
- PARAMETRY:
- Trak0: +2
- Waga: 3
- Opóźnienie: 6
- Rodzaj biegłości: długi łuk
- Typ broni: 2-ręczna
- Wymagana siła: 6
- Nie może używać: Druid, Kapłan, Mag, Złodziej
- Komentarz: Umagiczniona wersja długiego łuku. Podobnie jak łuk długi, można go znaleźć w wielu miejscach.
Długi Łuk +2
Długi łuk jest podobny do krótkiego, choć o wiele dłuższy i mierzy, zależnie od wzrostu łucznika, od 1.8 do znacznie powyżej 2 metrów. Ma większy zasięg i lepszą celność niż łuk krótki, ale mniejszą szybkostrzelność. Niniejszy egzemplarz jest magiczny, co czyni go niemal doskonałym.
- PARAMETRY:
- Trak0: +2
- Waga: 3
- Opóźnienie: 6
- Rodzaj biegłości: długi łuk
- Typ broni: 2-ręczna
- Wymagana siła: 6
- Nie może używać: Druid, Kapłan, Mag, Złodziej
- Miejsce: Możesz go kupić u Ribalda na Targu Przygód.
- Komentarz: Umagiczniona wersja długiego łuku. Można ją zdobyć dość wcześnie, kupując go na "Promenadzie Waukeen". Wystarczy tylko mieć pieniądze i łuk jest twój.
Długi Łuk +3: Elfi Dwór
Ten cisowy łuk jest bardziej dziełem sztuki niż narzędziem wojny, delikatne drzeworyty tańczą po wypolerowanym drewnie, cięciwa mieni się złotem, prawie śpiewa gdy się ją naciąga. Przez tysiąc lat był to ceremonialny łuk na Elfim Dworze, choć dla elfów to długość jednego życia. Co 50 lat był przekazywany komuś o wielkich zasługach, obdarowany wskazywał kolejnego właściciela. Dwa wieki temu człowiek, Yin Pon, uratował elfiego księcia i dostał ten łuk, który zabrał do Wrót Baldura, gdzie później został zagubiony.
- PARAMETRY:
- Trak0: +4
- Waga: 2
- Opóźnienie: 4
- Rodzaj biegłości: długi łuk
- Typ broni: 2-ręczna
- Wymagana siła: 6
- Nie może używać: Druid, Kapłan, Mag, Złodziej
- Miejsce: Jest ukryty w komnacie strzeżonej przez golemy, na drugim poziomie Twierdzy d'Arnise.
- Komentarz: Łuk warty polecenia na początku gry. Daje bonus +4 to Trak0, co sprawia, że władający nim łucznik będzie częściej trafiał w cel.
Długi Łuk Refleksyjny
Łuki refleksyjne to łuki krótkie lub długie, których drzewce wykonano z kilku rodzajów drewna. Dzięki temu są bardziej sprężyste i mają większy zasięg. Wynaleziono je po długich łukach.
- PARAMETRY:
- Obrażenia:+1
- Trak0: +1
- Waga: 10
- Opóźnienie: 7
- Rodzaj biegłości: długi łuk
- Typ broni: 2-ręczna
- Wymagana siła: 18
- Nie może używać: Druid, Kapłan, Mag, Złodziej, Bard
- Komentarz: Można go porównywać do łuku długiego. Jedyne, czym się wyróżnia, to to, że zadaje jeden punkt obrażeń więcej, niż długi łuk.
Długi Łuk Refleksyjny +1
Łuki refleksyjne to łuki krótkie lub długie, których drzewce wykonano z kilku rodzajów drewna. Dzięki temu są bardziej sprężyste i mają większy zasięg. Wynaleziono je po długich łukach.
- PARAMETRY:
- Obrażenia:+1
- Trak0: +2
- Waga: 9
- Opóźnienie: 7
- Rodzaj biegłości: długi łuk
- Typ broni: 2-ręczna
- Wymagana siła: 18
- Nie może używać: Druid, Kapłan, Mag, Złodziej, Bard
- Komentarz: Umagiczniona wersja łuku długiego refleksyjnego. Można go używać do czasu dopóki nie znajdzie się lepszego, gdyż łuk ten nie wyróżnia się niczym specjalnym.
Długi Łuk Refleksyjny +2
Ten długi łuk nosi pieczęć w kształcie słońca z promieniami. Prawdopodobnie był kiedyś używany przez strażników służących bogu Amaunatorowi. Ci strażnicy chronili kapłanów tej dawno zapomnianej wiary za pomocą tych magicznych łuków. Nadal istnieje kilka z tych łuków, i są poszukiwane przez wielu łuczników chcących podnieść swoją celność i skuteczność. Aby używać tego łuku trzeba mieć siłę 18.
- PARAMETRY:
- Obrażenia:+1
- Trak0: +3
- Waga: 8
- Opóźnienie: 5
- Rodzaj biegłości: długi łuk
- Typ broni: 2-ręczna
- Wymagana siła: 18
- Nie może używać: Druid, Kapłan, Mag, Złodziej, Bard
- Miejsce: Możesz go kupić w specjalnej ofercie Ribalda na Targu Przygód.
- Komentarz: Spośród innych łuków refleksyjnych wyróżnia go tylko to, że znacznie, gdyż o 3 podnosi Trak0 władającej nim postaci.
Krótki Łuk
Łuki krótkie zostały wprowadzone jako pierwsze, choć na początku nie były tak nazywane. Kategoria ta obejmuje wszystkie rodzaje tej broni, które nie są łukami długimi. Ich drzewce mają zazwyczaj około 1,5 metra długości. W ciągu lat próbowano zwiększyć zasięg łuków. Osiągano to na dwa sposoby: zwiększając ich długość lub czyniąc bardziej sprężystymi. Łuki należące do pierwszej kategorii nazwano łukami długimi.
- PARAMETRY:
- Waga: 2
- Opóźnienie: 6
- Rodzaj biegłości: krótki łuk
- Typ broni: 2-ręczna
- Wymagana siła: 3
- Nie może używać: Druid, Kapłan, Mag
- Komentarz: Najgorszy rodzaj łuku w grze, jednakże jedyny, jakim może się posługiwać złodziej na początku gry.
Krótki Łuk +1
Łuki krótkie zostały wprowadzone jako pierwsze, choć na początku nie były one znaną pod tą nazwą. Kategoria ta obejmuje wszystkie rodzaje tej broni, które nie są łukami długimi. Ten egzemplarz broni charakteryzuje się magicznymi właściwościami, dzięki którym jego użytkownik dostaje premię +1 do ataku.
- PARAMETRY:
- Trak0: +1
- Waga: 2
- Opóźnienie: 5
- Rodzaj biegłości: krótki łuk
- Typ broni: 2-ręczna
- Wymagana siła: 3
- Nie może używać: Druid, Kapłan, Mag
- Komentarz: Umagiczniona wersja łuku krótkiego. Niestety jest on dość słaby, a jeżeli mamy złodzieja posługującego się łukami, będzie on musiał go używać przez dość długi czas.
Krótki Łuk +2
Łuki krótkie zostały wprowadzone jako pierwsze, choć na początku nie były one znaną pod tą nazwą. Kategoria ta obejmuje wszystkie rodzaje tej broni, które nie są łukami długimi. Ich drzewce mają zazwyczaj około 1,5 metra długości. Ten krótki łuk śmiało może rywalizować z dowolnym z większych łuków. Zaklęta w nim magia, bez względu na to, czy pochodzi z drewna, z którego go wykonano, czy z zaklęcia rzuconego na tę broń przez jakiegoś maga, sprawia, że łuk ten jest celniejszy i zadaje większe obrażenia niż zwykła broń tego typu.
- PARAMETRY:
- Trak0: +2
- Waga: 2
- Opóźnienie: 5
- Rodzaj biegłości: krótki łuk
- Typ broni: 2-ręczna
- Wymagana siła: 3
- Nie może używać: Druid, Kapłan, Mag
- Miejsce: Możesz go kupić w specjalnej ofercie Ribalda na Targu Przygód.
- Komentarz: Pomimo że łuk ten daje nienajgorszą premię do Trak0, to go nie polecam, gdyż kupić go możesz dopiero po Przytułku, a w tym momencie powinieneś móc u Cromwella stworzyć Krótki Łuk Gesena.
Krótki Łuk Gesena +3
Jest to najwspanialszy z łuków wykonany przez mistrza Gesena Chana. Ta broń czerpie energię z innej sfery i zamiast strzał miota włócznie z błyskawic... dlatego też nie potrzebuje żadnej amunicji. Legenda głosi, że Gesen zamierzał sprzedać ten bezcenny łuk, a potem porzucić swe rzemiosło. Niestety, zwykły rabuś wyrwał mu ten oręż z dłoni i użył go, aby uśmiercić mistrza. Efektem ubocznym własności łuku jest ochrona przed elektrycznością, jaką zapewnia on swojemu posiadaczowi.
- PARAMETRY:
- Obrażenia:+2 kłute, 1k8 od elektryczności
- Trak0: +4
- Specjalne: +20% do odporności na elektryczność
- Waga: 2
- Opóźnienie: 4
- Rodzaj biegłości: krótki łuk
- Typ broni: 2-ręczna
- Wymagana siła: 3
- Nie może używać: Druid, Kapłan, Mag
- Miejsce: Łuk ten wykuwa krasnolud Cromwell zamieszkujący dom w południowo-wschodniej części Doków. Potrzebujesz:1. Łęczysko Łuku (piwnica Garbarza Reijeka, Dzielnica Mostów)
2. Cięciwa Łuku (Czarowięzy - na drugim poziomie, w pomieszczeniu z golemami i skrzynią)
3. 7 500 sztuk złota - Komentarz: Bardzo dobry łuk, jednakże złożyć go możemy dopiero po powrocie z Przytułku. Zadaje oprócz dwóch dodatkowych obrażeń kłutych, 1k8 obrażeń od elektryczności i daje dodatkowo +20% odp. na elektryczność! Naprawdę polecam.
Łuk Arvoreen
Ten magiczny łuk jest w posiadaniu Mazzy Fentan już od wielu lat. Otrzymała go od swojej bogini Arvoreen. Mogą go używać tylko niziołki. Łuk zapewnia premię +2 do trafienia.
- PARAMETRY:
- Trak0: +2
- Waga: 2
- Opóźnienie: 6
- Rodzaj biegłości: krótki łuk
- Typ broni: 2-ręczna
- Wymagana siła: 6
- Nie może używać: Druid, Kapłan, Mag, Postać innej rasy niż niziołek
- Miejsce: Jest własnością Mazzy Fentan.
- Komentarz: Broń tą posiada Mazzy Fentan, niziołek, którego możemy spotkać w Świątyni Amaunatora. Nie jest on najlepszy, jednakże będzie to najlepsza broń dla Mazzy na tym etapie gry.
Łuk Many +4
Kestsa otrzymał ten długi łuk wiele lat temu od Zakapturzonych Czarodziejów, w nagrodę za wzorową służbę w straży miejskiej Athkatli. Był niezmordowany w wymierzaniu sprawiedliwości tym, którzy bezprawnie używali magii. Łuk służył mu dobrze w jego obowiązkach, dając mu odporność na energię magiczną.
- PARAMETRY:
- Trak0: +4
- Specjalne: +20% do odporności na magiczne obrażenia
- Waga: 2
- Opóźnienie: 3
- Rodzaj biegłości: długi łuk
- Typ broni: 2-ręczna
- Wymagana siła: 6
- Nie może używać: Druid, Kapłan, Mag, Złodziej
- Miejsce: Znajdziesz go w jaskini na terenie lasów Tethyru.
- Komentarz: Bardzo dobry łuk! Oprócz czterech dodatkowych punktów do Trak0, dodaje 20% do odporności na magiczne obrażenia. Łuk warty polecenia.
Łuk Tansherona +3
Cienka, postrzępiona cięciwa tego łuku wygląda na bezużyteczną, ale gdy się ją naciągnie można wyczuć materialną ale niewidzialną strzałę. Lisz Tansheron dał ten łuk swojemu Gwardziście, strażnikowi jego domu stojącemu na dachu wieży bez wejścia i wyjścia. Gdy ktokolwiek się zbliżył, spadał na niego niekończący się grad niewidzialnych strzał i trwał dopóki ta osoba nie zginęła lub nie uciekła. Nie wiadomo jak odebrano ten łuk Gwardziście, ale byłaby to z pewnością wspaniała karczemna opowieść.
- PARAMETRY:
- Trak0: +3
- Specjalne: Ten potężny łuk nie potrzebuje amunicji.
- Waga: 2
- Opóźnienie: 3
- Rodzaj biegłości: krótki łuk
- Typ broni: 2-ręczna
- Wymagana siła: 6
- Nie może używać: Druid, Kapłan, Mag
- Miejsce: Możesz go kupić na targu w Targowie.
- Komentarz: Jeden z lepszych łuków w grze. Oprócz premii +3 do Trak0, nie potrzebujesz do tego łuku amunicji. Jedyną jego wadą jest to, że musisz za niego trochę zapłacić, a kupić go możesz dopiero po wykonaniu zadania z dżinami Dao w Targowie.
Poszukiwacz Serc +3
Legendy mówią, że rzemieślnik Pinn O'Reffen stworzył ten łuk z serca Treanta, choć nie wiadomo jak wszedł w posiadanie takiego materiału. Z pewnością nie uczestniczył on w umagicznieniu, magią, która powoduje, że łucznik nie może chybić przez krótki okres każdego dnia. Pinn twierdził, że to dzięki jego umiejętnościom, ale bardziej prawdopodobnym jest, że jakaś część duszy Treanta jest ciągle w drewnie.
- PARAMETRY:
- Obrażenia:+2
- Trak0: +4
- Specjalne: Raz dziennie może podnieść celność łuku o dodatkowe +7 do trafienia na 9 sekund
- Waga: 7
- Opóźnienie: 4
- Rodzaj biegłości: długi łuk
- Typ broni: 2-ręczna
- Wymagana siła: 18
- Nie może używać: Druid, Kapłan, Mag, Złodziej, Mag
- Miejsce:1. Możesz go kupić w specjalnej ofercie Ribalda na Targu Przygód.
2. Znajdziesz go w skrytce strzeżonej przez golemy w jaskiniach pod Wzgórzami Wichrowych Włóczni. - Komentarz: Jeden z najlepszych łuków w grze. Daje wysoką premię do Trak0 i do zadawanych obrażeń. Jego kolejną zaletą jest to, że dzięki niemu możesz podnieść celność łuku o siedem punktów, ale niestety tylko na dziewięć sekund.
Rozpruwacz +2
Ten długi łuk refleksyjny to jeden z wielu wykonanych przez półelfiego rzemieślnika, którego imię zaginęło w pomroce dziejów. Kiedyś było ich w użyciu kilkaset, były ulubioną bronią zwiadowców patrolujących pustynię Anauroch, ale wiele z nich zaginęło lub zostało zniszczonych. Wiadomo tylko o kilku jeszcze istniejących, i nie są zbyt często używane ze względu na siłę jakiej wymagają.
- PARAMETRY:
- Obrażenia:+2
- Trak0: +2
- Waga: 8
- Opóźnienie: 5
- Rodzaj biegłości: długi łuk
- Typ broni: 2-ręczna
- Wymagana siła: 18
- Nie może używać: Druid, Kapłan, Mag, Złodziej, Mag
- Miejsce: Walczy nim niziołek Togan, z którym walczysz w Kuli Sfer.
- Komentarz: Jest to jeden z łuków, które dają jedną z najwyższych premii do zadawanych obrażeń. Niestety, dwa dodatkowe punkty do Trak0 to niezbyt dużo, biorąc pod uwagę chociażby "Elfi Dwór". Jednakże zdobyć go możemy dość wcześnie, gdyż w Kuli Sfer. Polecam.
Silne Ramię +2
Ten masywny łuk był własnością łowcy Niedźwiedziej Łapy, który dostał go od niespotykanie życzliwego ogra. Nie dociekano powodów tego podarunku, ale łowca wzbudzał szacunek u każdego kogo spotkał, i prawdopodobnie zaprzyjaźnił się z ta istotą podczas patrolowania Kniei Otulisko. Niedźwiedzia Łapa mógł naciągać ten łuk bez najmniejszego wysiłku, gdy zmarł łuk przekazano jego żonie i synom, ale żadne z nich nie mogło go naciągnąć choćby do połowy. W końcu sprzedali go kupcowi podróżującemu na Południe.
- PARAMETRY:
- Obrażenia: +3
- Trak0: +3
- Waga: 7
- Opóźnienie: 4
- Rodzaj biegłości: długi łuk
- Typ broni: 2-ręczna
- Wymagana siła: 19
- Nie może używać: Druid, Kapłan, Mag, Złodziej, Mag
- Miejsce: Możesz go kupić u Ribalda na Targu Przygód.
- Komentarz: Łuk ten daje bardzo wysoką premię do zadawanych obrażeń i do Trak0, gdyż aż trzy punkty! Niestety z początku gry nikt oprócz pół-orka nie będzie się mógł nim posługiwać, z uwagi na wymaganą siłę równą 19.
Tuigański Łuk +1
Tuiganie to naród nomadów rozproszony po stepowych regionach Faerunu, ale związany ze sobą wspólną linią krwi. Ich łuki są zaprojektowane specjalnie dla ich mobilnych wojowników, a proces ich tworzenia jest okryty ścisłą tajemnicą. Ale jego rezultaty są dobrze znane: każdy tuigański łuk strzela szybciej niż normalny.
- PARAMETRY:
- Obrażenia:+1
- Trak0: +1
- Specjalne: 3 strzały na rundę
- Waga: 2
- Opóźnienie: 5
- Rodzaj biegłości: krótki łuk
- Typ broni: 2-ręczna
- Wymagana siła: 6
- Nie może używać: Druid, Kapłan, Mag
- Miejsce: Jest własnością Władcy Zwierząt w Miedzianym Diademie.
- Komentarz: Jego największymi zaletami są trzy strzały na rundę, co jak na łuk jest bardzo dużą ilością i możliwość zdobycia go praktycznie na samym początku gry, gdyż quest w Miedzianym Diademie jest dość prosty. Jednakże nie możliwym by było, aby łuk nie miał żadnych wad. W tym przypadku jest to niska premia do obrażeń i Trak0.