Jhor Krwawiący +2
Ten miecz należał do Ho Manga, podróżnika z Kara-Tur, który parał się wątpliwą działalnością na dworach całego Faerunu. Biegły w "perswazji", używał tego miecza by odprawić "Śmierć Tysiąca Cięć", starożytny rytuał z jego rodzinnego kraju, wykorzystujący długą serię małych, bolesnych nacięć. Właściwości miecza zapobiegają krzepnięciu krwi, a ofiara powoli wykrwawia się na śmierć. Miecz został skradziony, a miejsce jego przechowywania było tajemnicą aż do chwili obecnej.
- PARAMETRY:
- Obrażenia: 2k4 +2
- TraK0: +2
- Typ obrażeń: sieczne
- Specjalne:
+2 dodatkowe pkt. obrażeń co rundę, aż do maksymalnych 10 punktów. - Waga: 7
- Opóźnienie: 6
- Rodzaj biegłości: miecz półtoraręczny
- Typ broni: 1-ręczna
- Wymagana siła: 11
- Nie może używać: Druid, Kapłan, Mag, Złodziej
- Miejsce: Szaleniec Aganalo w Podmroku
- Komentarz: Jeden z najlepszych „bękartów” w Cieniach Amn (sic!) – zachowuje się prawie tak samo jak Miecz Półtoraręczny +2, ale ze względu na swoje właściwości wywołuje krwawienie u trafionych osób, dzięki czemu przeciwnik traci 2 PŻ na rundę, aż do 10 po 30 sekundach. No cóż, to zawsze coś.
Miecz Półtoraręczny
Zwany jest również "bękartem" - zawdzięcza tę nazwę faktowi, że jest skrzyżowaniem miecza długiego i oburęcznego. Ma obusieczne ostrze i długą rękojeść, dzięki czemu można go używać jedną ręką lub oburącz. Jego długość waha się od 120 do 145 centymetrów.
- PARAMETRY:
- Obrażenia: 2k4
- Typ obrażeń: sieczne
- Waga: 10
- Opóźnienie: 8
- Rodzaj biegłości: miecz półtoraręczny
- Typ broni: 1-ręczna
- Wymagana siła: 11
- Nie może używać: Druid, Kapłan, Mag, Złodziej
- Komentarz: Zwykły, niemagiczny miecz półtoraręczny. W czasie naszych przygód znajdziemy niejeden taki egzemplarz, ale tylko na początku gry będzie nim się posługiwali ze względu na brak lepszej broni.
Miecz Półtoraręczny +1
Zwany jest również "bękartem" - zawdzięcza tę nazwę faktowi, że jest skrzyżowaniem miecza długiego i oburęcznego. Ma obusieczne ostrze i długą rękojeść, dzięki czemu można go używać jedną ręką lub oburącz. Jego długość waha się od 120 do 145 centymetrów.
- PARAMETRY:
- Obrażenia: 2k4 +1
- TraK0: +1
- Typ obrażeń: sieczne
- Waga: 9
- Opóźnienie: 7
- Rodzaj biegłości: miecz półtoraręczny
- Typ broni: 1-ręczna
- Wymagana siła: 11
- Nie może używać: Druid, Kapłan, Mag, Złodziej
- Komentarz: Umagiczniona wersja zwykłego „bękarta”. Zadaje o jeden punkt obrażeń więcej i poprawia o tyle samo TraK0. Łatwy do znalezienia, ale, co jest wielką wadą mieczy półtoraręcznych, będzie trudno znaleźć szybko lepszy model. Po prostu bardzo mało takich broni występuje w grze...
Miecz Półtoraręczny +1, +3 przeciw zmiennokształtnym: Kondar
Na pierwszy rzut oka ten miecz niczym nie różni się od innych. Jednak jeśli znajdzie się on w pobliżu jakiejś istoty zmiennokształtnej, jego ostrze rozgrzewa się od budzącej się mocy. Nazwa tej broni wywodzi się od pierwszego właściciela, a jej historia, choć w większości dawno temu zapomniana, jest związana z fałszem i zdradą. Plotka głosi, że Kondar zapłacił za ten miecz wielką sumę złota, ale dzięki niemu udało mu się potem ujawnić prawdziwe oblicza tych, którzy chcieli go zdradzić.
- PARAMETRY:
- Obrażenia: 2k4 +1, +3 przeciw zmiennokształtnym
- TraK0: +1
- Typ obrażeń: sieczne
- Waga: 8
- Opóźnienie: 7
- Rodzaj biegłości: miecz półtoraręczny
- Typ broni: 1-ręczna
- Wymagana siła: 11
- Nie może używać: Druid, Kapłan, Mag, Złodziej
- Miejsce: Nagroda od Hendaka za uwolnienie go z niewoli
- Komentarz: Miecz na ogół zachowuje się tak samo jak zwykły „bękart” +1 – jego moc objawia się dopiero podczas walki ze zmiennokształtnymi, których niestety w grze nie uświadczymy w zbyt dużej ilości. Dlatego też miecz najlepiej spieniężyć.
Miecz Półtoraręczny +2
Ten miecz nie tylko jest lepiej wyważony i wytrzymalszy niż normalny, ale zostały także rzucone na niego potężne zaklęcia. Jest szybszy, celniejszy i powoduje większe obrażenia niż zwykły miecz tego typu.
- PARAMETRY:
- Obrażenia: 2k4 +2
- TraK0: +2
- Typ obrażeń: sieczne
- Waga: 7
- Opóźnienie: 6
- Rodzaj biegłości: miecz półtoraręczny
- Typ broni: 1-ręczna
- Wymagana siła: 11
- Nie może używać: Druid, Kapłan, Mag, Złodziej
- Miejsce: W specjalnej ofercie Ribalda na Targu Przygód
- Komentarz: Trochę lepszy od Miecza Półtoraręcznego +1, ale dostępny dopiero po wyjściu z Podmroku, w którym znajdziemy dużo lepsze egzemplarze.
Ostrze Spiekoty +3
Łatwo dostrzec specjalne właściwości tego miecza; jest wyjątkowo dokładny i przy każdym ciosie pojawia się na nim język ognia, który przypalając cel. To efektywne narzędzie do zabijania trolli, choć nie wspomina się o tym w pieśniach i legendach.
- PARAMETRY:
- Obrażenia: 2k4 +3
- TraK0: +3
- Typ obrażeń: sieczne
- Specjalne:
+1 pkt. obrażeń od ognia - Waga: 5
- Opóźnienie: 5
- Rodzaj biegłości: miecz półtoraręczny
- Typ broni: 1-ręczna
- Wymagana siła: 11
- Nie może używać: Druid, Kapłan, Mag, Złodziej
- Miejsce: Nagroda od Lesaonara za pokonanie go na arenie w tawernie w Ust'natha.
- Komentarz: Chyba najlepszy „bękart” w Cieniach Amn – zadaje dodatkowe cztery punkty obrażeń (w tym jeden od ognia) i poprawia TraK0 o trzy. Trudno nazwać go bardzo dobrym w porównaniu do innych broni w SoA, ale taka jest smutna prawda – dopiero w Tronie Bhaala uświadczymy coś naprawdę mocnego.
Postrach Wrogów +3
Arcymag Demron stworzył ten potężny miecz dla kapitana Fflara z Myth Drannor. Kiedy elfie miasto upadło, miecz zaginął gdzieś pod ruinami wspaniałej niegdyś metropolii.
- PARAMETRY:
- Obrażenia: 2k4 +3, +6 obrażeń przeciwko nieumarłym, zmiennokształtnym i wszystkim istotom z innych sfer (demonom, planetarom, itd.)
- TraK0: +3
- Typ obrażeń: sieczne
- Waga: 7
- Opóźnienie: 5
- Rodzaj biegłości: miecz półtoraręczny
- Typ: 1-ręczna
- Wymagana siła: 11
- Nie może używać: Druid, Kapłan, Mag, Złodziej
- Miejsce: Niewidzialna Statua na pierwszym poziomie Twierdzy Strażnika
- Komentarz: Miecz na ogół jest zwykłą bronią +3, co sprawia, że na co dzień Ostrze Spiekoty +3 jest lepsze od niego. Jednak jeśli walczymy z nieumarłymi lub istotami z innych sfer (a tych jednak trochę spotkamy, chociażby w samej Twierdzy Strażnika), to jest dla nich prawdziwym pogromem – zadaje im aż o sześć punktów obrażeń więcej.
Postrach Wrogów +5
Połączony na nowo z pochwą Fflara, Postrach Wrogów jest teraz orężem jeszcze bardziej potężnym, niż twierdzą legendy.
- PARAMETRY:
- Obrażenia: 2k4 +5, +6 obrażeń przeciwko nieumarłym, zmiennokształtnym i wszystkim istotom z innych sfer (demonom, planetarom, itd.)
- TraK0: +5
- Specjalne:
+1 do rzutów obronnych, kiedy miecz jest w użyciu.
Każde udane trafienie powoduje rzucenie na wroga czaru Mniejsze drążenie Larlocha (bez możliwości wykonania rzutu obronnego). - Typ obrażeń: sieczne
- Waga: 5
- Opóźnienie: 3
- Rodzaj biegłości: miecz półtoraręczny
- Typ: 1-ręczna
- Wymagana siła: 11
- Nie może używać: Druid, Kapłan, Mag, Złodziej
- Miejsce: Wykuwa go Cespenar, jeśli przyniesiesz mu Postrach Wrogów +3, Pochwę Fflara oraz trochę monet
- Komentarz: Chyba najlepszy miecz w całej grze. Umagicznienie +5 robi swoje, a dodatkowe 6 obrażeń zadawane nieumarłym, zmiennokształtnym i istotom z innych sfer też się może nieraz przydać. Poprawia także rzuty obronne, a na trafionego jest rzucane Pomniejsze drążenie Larlocha – czego chcieć więcej? Chyba niczego – zdobyć go możesz praktycznie na samym początku Tronu Bhaala, co jest wyjątkiem w porównaniu do innych broni z dodatku.
Oczyszczacz +4
W tę jednoręczną broń wpleciona czystą esencję cnoty. Krążą plotki, że to uświęcone ostrze słynnego paladyna Sir Wediyera. Miecz ten zaginął, kiedy Sir Wediyer ścigał uciekającego biesa z czeluści przez szczelinę międzysferalną. Ani bies, ani Sir Wediyer nigdy z tej pogoni nie powrócili.
- PARAMETRY:
- Obrażenia: 2k4 +4
- TraK0: +4
- Specjalne:
20% odporności ma magię.
Dodatkowe 4 punkty obrażeń przeciwko chaotycznym złym wrogom. - Typ obrażeń: sieczne
- Waga: 6
- Opóźnienie: 4
- Rodzaj biegłości: miecz półtoraręczny
- Typ: 1-ręczna
- Wymagana siła: 11
- Może używać tylko: Paladyn
- Miejsce: Znajduje się w skale na trzecim poziomie Twierdzy Strażnika – wziąć go może tylko postać o charakterze Praworządnym Dobrym
- Komentarz: Ogromna wadą tego miecza jest to, że może być używamy tylko przez paladynów. Sama premia do zadawanych obrażeń i TraK0 jest całkiem niezła, zwiększenie odporności na magię oraz dodatkowe obrażenia przeciwko chaotycznym złym też się mogą przydać.
Oczyszczacz +5
Teraz, gdy w rękojeści znowu tkwi Oko Tyra, Oczyszczacz jest prawdopodobnie największym narzędziem sprawiedliwości w całym Faerunie.
- PARAMETRY:
- Obrażenia: 2k4 +5
- TraK0: +5
- Specjalne:
30% odporności ma magię.
Dwa razy dziennie można rzucić zaklęcie Rozproszenie magii.
Raz dziennie można rzucić zaklęcie Grupowe leczenie
Dodatkowe 5 punktów obrażeń przeciwko chaotycznym złym wrogom. - Typ obrażeń: sieczne
- Waga: 5
- Opóźnienie: 3
- Rodzaj biegłości: miecz półtoraręczny
- Typ: 1-ręczna
- Wymagana siła: 11
- Może używać tylko: Paladyn
- Miejsce: Wykuje go Cespenar, jeśli przyniesiesz mu Oczyszczacz +4, Oko Tyra oraz uiścisz drobną opłatę pieniężną
- Komentarz: Jeden z najlepszych „bękartów” w grze – szkodaz że może go używać tylko paladyn. Jego umagicznienie jest naprawdę wysokie (jedno z najlepszych w grze), odporność na magię może nieraz się przydać, reszta właściwości specjalnych już raczej mniej. Jest tylko jeden problem – aby go wykuć, trzeba się pozbawić możliwości stworzenia Karsomira +6, gdyż oba miecze wymagają tego samego artefaktu – Oka Tyra. Jednak to chyba mały problem – Karsomir +6 nie jest dużo lepszy od swojej podstawowej formy, a obu broni może używać tylko paladyn. A trudno mi uwierzyć, że ktoś ma w drużynie dwóch przedstawicieli tej klasy.