Warning: Undefined array key "autologin" in /usr/home/peronczyk/domains/insimilion.pl/insimilion/twierdza/index.php on line 25 Baldur's Gate 2 • Miecze półtoraręczne • INSIMILION

    Baldur's Gate 2 » Zbrojownia


    Miecze półtoraręczne

    Działy gier » Baldur's Gate 2 » Opisy » Zbrojownia
    Autor: Valygar
    Utworzono: 31.12.2008
    Aktualizacja: 10.02.2009

    Jhor Krwawiący +2

    Ten miecz należał do Ho Manga, podróżnika z Kara-Tur, który parał się wątpliwą działalnością na dworach całego Faerunu. Biegły w "perswazji", używał tego miecza by odprawić "Śmierć Tysiąca Cięć", starożytny rytuał z jego rodzinnego kraju, wykorzystujący długą serię małych, bolesnych nacięć. Właściwości miecza zapobiegają krzepnięciu krwi, a ofiara powoli wykrwawia się na śmierć. Miecz został skradziony, a miejsce jego przechowywania było tajemnicą aż do chwili obecnej.

      PARAMETRY:
    • Obrażenia: 2k4 +2
    • TraK0: +2
    • Typ obrażeń: sieczne
    • Specjalne:
      +2 dodatkowe pkt. obrażeń co rundę, aż do maksymalnych 10 punktów.
    • Waga: 7
    • Opóźnienie: 6
    • Rodzaj biegłości: miecz półtoraręczny
    • Typ broni: 1-ręczna
    • Wymagana siła: 11
    • Nie może używać: Druid, Kapłan, Mag, Złodziej
    • Miejsce: Szaleniec Aganalo w Podmroku
    • Komentarz: Jeden z najlepszych „bękartów” w Cieniach Amn (sic!) – zachowuje się prawie tak samo jak Miecz Półtoraręczny +2, ale ze względu na swoje właściwości wywołuje krwawienie u trafionych osób, dzięki czemu przeciwnik traci 2 PŻ na rundę, aż do 10 po 30 sekundach. No cóż, to zawsze coś.

    Miecz Półtoraręczny

    Zwany jest również "bękartem" - zawdzięcza tę nazwę faktowi, że jest skrzyżowaniem miecza długiego i oburęcznego. Ma obusieczne ostrze i długą rękojeść, dzięki czemu można go używać jedną ręką lub oburącz. Jego długość waha się od 120 do 145 centymetrów.

      PARAMETRY:
    • Obrażenia: 2k4
    • Typ obrażeń: sieczne
    • Waga: 10
    • Opóźnienie: 8
    • Rodzaj biegłości: miecz półtoraręczny
    • Typ broni: 1-ręczna
    • Wymagana siła: 11
    • Nie może używać: Druid, Kapłan, Mag, Złodziej
    • Komentarz: Zwykły, niemagiczny miecz półtoraręczny. W czasie naszych przygód znajdziemy niejeden taki egzemplarz, ale tylko na początku gry będzie nim się posługiwali ze względu na brak lepszej broni.

    Miecz Półtoraręczny +1

    Zwany jest również "bękartem" - zawdzięcza tę nazwę faktowi, że jest skrzyżowaniem miecza długiego i oburęcznego. Ma obusieczne ostrze i długą rękojeść, dzięki czemu można go używać jedną ręką lub oburącz. Jego długość waha się od 120 do 145 centymetrów.

      PARAMETRY:
    • Obrażenia: 2k4 +1
    • TraK0: +1
    • Typ obrażeń: sieczne
    • Waga: 9
    • Opóźnienie: 7
    • Rodzaj biegłości: miecz półtoraręczny
    • Typ broni: 1-ręczna
    • Wymagana siła: 11
    • Nie może używać: Druid, Kapłan, Mag, Złodziej
    • Komentarz: Umagiczniona wersja zwykłego „bękarta”. Zadaje o jeden punkt obrażeń więcej i poprawia o tyle samo TraK0. Łatwy do znalezienia, ale, co jest wielką wadą mieczy półtoraręcznych, będzie trudno znaleźć szybko lepszy model. Po prostu bardzo mało takich broni występuje w grze...

    Miecz Półtoraręczny +1, +3 przeciw zmiennokształtnym: Kondar

    Na pierwszy rzut oka ten miecz niczym nie różni się od innych. Jednak jeśli znajdzie się on w pobliżu jakiejś istoty zmiennokształtnej, jego ostrze rozgrzewa się od budzącej się mocy. Nazwa tej broni wywodzi się od pierwszego właściciela, a jej historia, choć w większości dawno temu zapomniana, jest związana z fałszem i zdradą. Plotka głosi, że Kondar zapłacił za ten miecz wielką sumę złota, ale dzięki niemu udało mu się potem ujawnić prawdziwe oblicza tych, którzy chcieli go zdradzić.

      PARAMETRY:
    • Obrażenia: 2k4 +1, +3 przeciw zmiennokształtnym
    • TraK0: +1
    • Typ obrażeń: sieczne
    • Waga: 8
    • Opóźnienie: 7
    • Rodzaj biegłości: miecz półtoraręczny
    • Typ broni: 1-ręczna
    • Wymagana siła: 11
    • Nie może używać: Druid, Kapłan, Mag, Złodziej
    • Miejsce: Nagroda od Hendaka za uwolnienie go z niewoli
    • Komentarz: Miecz na ogół zachowuje się tak samo jak zwykły „bękart” +1 – jego moc objawia się dopiero podczas walki ze zmiennokształtnymi, których niestety w grze nie uświadczymy w zbyt dużej ilości. Dlatego też miecz najlepiej spieniężyć.

    Miecz Półtoraręczny +2

    Ten miecz nie tylko jest lepiej wyważony i wytrzymalszy niż normalny, ale zostały także rzucone na niego potężne zaklęcia. Jest szybszy, celniejszy i powoduje większe obrażenia niż zwykły miecz tego typu.

      PARAMETRY:
    • Obrażenia: 2k4 +2
    • TraK0: +2
    • Typ obrażeń: sieczne
    • Waga: 7
    • Opóźnienie: 6
    • Rodzaj biegłości: miecz półtoraręczny
    • Typ broni: 1-ręczna
    • Wymagana siła: 11
    • Nie może używać: Druid, Kapłan, Mag, Złodziej
    • Miejsce: W specjalnej ofercie Ribalda na Targu Przygód
    • Komentarz: Trochę lepszy od Miecza Półtoraręcznego +1, ale dostępny dopiero po wyjściu z Podmroku, w którym znajdziemy dużo lepsze egzemplarze.

    Ostrze Spiekoty +3

    Łatwo dostrzec specjalne właściwości tego miecza; jest wyjątkowo dokładny i przy każdym ciosie pojawia się na nim język ognia, który przypalając cel. To efektywne narzędzie do zabijania trolli, choć nie wspomina się o tym w pieśniach i legendach.

      PARAMETRY:
    • Obrażenia: 2k4 +3
    • TraK0: +3
    • Typ obrażeń: sieczne
    • Specjalne:
      +1 pkt. obrażeń od ognia
    • Waga: 5
    • Opóźnienie: 5
    • Rodzaj biegłości: miecz półtoraręczny
    • Typ broni: 1-ręczna
    • Wymagana siła: 11
    • Nie może używać: Druid, Kapłan, Mag, Złodziej
    • Miejsce: Nagroda od Lesaonara za pokonanie go na arenie w tawernie w Ust'natha.
    • Komentarz: Chyba najlepszy „bękart” w Cieniach Amn – zadaje dodatkowe cztery punkty obrażeń (w tym jeden od ognia) i poprawia TraK0 o trzy. Trudno nazwać go bardzo dobrym w porównaniu do innych broni w SoA, ale taka jest smutna prawda – dopiero w Tronie Bhaala uświadczymy coś naprawdę mocnego.

    Postrach Wrogów +3

    Arcymag Demron stworzył ten potężny miecz dla kapitana Fflara z Myth Drannor. Kiedy elfie miasto upadło, miecz zaginął gdzieś pod ruinami wspaniałej niegdyś metropolii.

      PARAMETRY:
    • Obrażenia: 2k4 +3, +6 obrażeń przeciwko nieumarłym, zmiennokształtnym i wszystkim istotom z innych sfer (demonom, planetarom, itd.)
    • TraK0: +3
    • Typ obrażeń: sieczne
    • Waga: 7
    • Opóźnienie: 5
    • Rodzaj biegłości: miecz półtoraręczny
    • Typ: 1-ręczna
    • Wymagana siła: 11
    • Nie może używać: Druid, Kapłan, Mag, Złodziej
    • Miejsce: Niewidzialna Statua na pierwszym poziomie Twierdzy Strażnika
    • Komentarz: Miecz na ogół jest zwykłą bronią +3, co sprawia, że na co dzień Ostrze Spiekoty +3 jest lepsze od niego. Jednak jeśli walczymy z nieumarłymi lub istotami z innych sfer (a tych jednak trochę spotkamy, chociażby w samej Twierdzy Strażnika), to jest dla nich prawdziwym pogromem – zadaje im aż o sześć punktów obrażeń więcej.

    Postrach Wrogów +5

    Połączony na nowo z pochwą Fflara, Postrach Wrogów jest teraz orężem jeszcze bardziej potężnym, niż twierdzą legendy.

      PARAMETRY:
    • Obrażenia: 2k4 +5, +6 obrażeń przeciwko nieumarłym, zmiennokształtnym i wszystkim istotom z innych sfer (demonom, planetarom, itd.)
    • TraK0: +5
    • Specjalne:
      +1 do rzutów obronnych, kiedy miecz jest w użyciu.
      Każde udane trafienie powoduje rzucenie na wroga czaru Mniejsze drążenie Larlocha (bez możliwości wykonania rzutu obronnego).
    • Typ obrażeń: sieczne
    • Waga: 5
    • Opóźnienie: 3
    • Rodzaj biegłości: miecz półtoraręczny
    • Typ: 1-ręczna
    • Wymagana siła: 11
    • Nie może używać: Druid, Kapłan, Mag, Złodziej
    • Miejsce: Wykuwa go Cespenar, jeśli przyniesiesz mu Postrach Wrogów +3, Pochwę Fflara oraz trochę monet
    • Komentarz: Chyba najlepszy miecz w całej grze. Umagicznienie +5 robi swoje, a dodatkowe 6 obrażeń zadawane nieumarłym, zmiennokształtnym i istotom z innych sfer też się może nieraz przydać. Poprawia także rzuty obronne, a na trafionego jest rzucane Pomniejsze drążenie Larlocha – czego chcieć więcej? Chyba niczego – zdobyć go możesz praktycznie na samym początku Tronu Bhaala, co jest wyjątkiem w porównaniu do innych broni z dodatku.

    Oczyszczacz +4

    W tę jednoręczną broń wpleciona czystą esencję cnoty. Krążą plotki, że to uświęcone ostrze słynnego paladyna Sir Wediyera. Miecz ten zaginął, kiedy Sir Wediyer ścigał uciekającego biesa z czeluści przez szczelinę międzysferalną. Ani bies, ani Sir Wediyer nigdy z tej pogoni nie powrócili.

      PARAMETRY:
    • Obrażenia: 2k4 +4
    • TraK0: +4
    • Specjalne:
      20% odporności ma magię.
      Dodatkowe 4 punkty obrażeń przeciwko chaotycznym złym wrogom.
    • Typ obrażeń: sieczne
    • Waga: 6
    • Opóźnienie: 4
    • Rodzaj biegłości: miecz półtoraręczny
    • Typ: 1-ręczna
    • Wymagana siła: 11
    • Może używać tylko: Paladyn
    • Miejsce: Znajduje się w skale na trzecim poziomie Twierdzy Strażnika – wziąć go może tylko postać o charakterze Praworządnym Dobrym
    • Komentarz: Ogromna wadą tego miecza jest to, że może być używamy tylko przez paladynów. Sama premia do zadawanych obrażeń i TraK0 jest całkiem niezła, zwiększenie odporności na magię oraz dodatkowe obrażenia przeciwko chaotycznym złym też się mogą przydać.

    Oczyszczacz +5

    Teraz, gdy w rękojeści znowu tkwi Oko Tyra, Oczyszczacz jest prawdopodobnie największym narzędziem sprawiedliwości w całym Faerunie.

      PARAMETRY:
    • Obrażenia: 2k4 +5
    • TraK0: +5
    • Specjalne:
      30% odporności ma magię.
      Dwa razy dziennie można rzucić zaklęcie Rozproszenie magii.
      Raz dziennie można rzucić zaklęcie Grupowe leczenie
      Dodatkowe 5 punktów obrażeń przeciwko chaotycznym złym wrogom.
    • Typ obrażeń: sieczne
    • Waga: 5
    • Opóźnienie: 3
    • Rodzaj biegłości: miecz półtoraręczny
    • Typ: 1-ręczna
    • Wymagana siła: 11
    • Może używać tylko: Paladyn
    • Miejsce: Wykuje go Cespenar, jeśli przyniesiesz mu Oczyszczacz +4, Oko Tyra oraz uiścisz drobną opłatę pieniężną
    • Komentarz: Jeden z najlepszych „bękartów” w grze – szkodaz że może go używać tylko paladyn. Jego umagicznienie jest naprawdę wysokie (jedno z najlepszych w grze), odporność na magię może nieraz się przydać, reszta właściwości specjalnych już raczej mniej. Jest tylko jeden problem – aby go wykuć, trzeba się pozbawić możliwości stworzenia Karsomira +6, gdyż oba miecze wymagają tego samego artefaktu – Oka Tyra. Jednak to chyba mały problem – Karsomir +6 nie jest dużo lepszy od swojej podstawowej formy, a obu broni może używać tylko paladyn. A trudno mi uwierzyć, że ktoś ma w drużynie dwóch przedstawicieli tej klasy.



    Komentarze

    Ten artykuł skomentowano 14 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.


    coran
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 03.01.2009 o 19:06  

    Całkiem fajne jest połączenie czarnej brzytwy i postrachu wrogów. ^^

    coran
     

    Wędrowiec
    Temat: umagicznienie +5, +6 przeci...
    Dodany: 06.01.2009 o 17:23  

    umagicznienie +5, +6 przeciwko... znaczy, że obrażenia się sumują? (+11 przeciwko komuś tam), czy że broń w walce z ... zmienia się w +6?

      
     

    Mieszkaniec | Komentarzy: 21
    Temat: To znaczy, że normalnie mas...
    Dodany: 06.01.2009 o 20:23  

    To znaczy, że normalnie masz broń np. 2k4 + 5, a przeciw wymienionym przeciwnikom, np. nieumarłym 2k4 +6.

    "+" nie sumują się.

    coran
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 09.01.2009 o 17:43  

    dzieki :]

    diabeł
     

    Wędrowiec
    Temat: postrach wrogów+5 + oczyszc...
    Dodany: 10.02.2009 o 17:32  

    postrach wrogów+5 + oczyszczacz+5 + Keldorn = Karsomir idzie w odstawkę.

    r123x
     

    Wędrowiec
    Temat: Ostrze Spierkoty +3
    Dodany: 10.09.2009 o 23:19  

    Ja nie wiem, ale chyba trzeba mieć coś z oczami, żeby pisać, że Ostrze Spiekoty, które zadaje tylko +1 obrażeń od ognia jest lepsze od broni również o umagicznieniu +3, które w odróżnieniu od poprzedniej zadaje obrażenia zmiennokształtnymi nieumarłym niczym Karsomir +6.
    W ogóle takich ciekawych ocen jest więcej jak zauważyłem. Gdzieś przy innej broni +3 jest napisane, że jest lepsza on innej o umagicznieniu +4. Ktoś tu ma problemy z logiką chyba.

    Rand
     

    Wędrowiec
    Temat: pochwa Fflara
    Dodany: 28.09.2009 o 13:20  

    Gdzie mozna znalezc Pochwę Fflara?

    Rewan
     

    Wędrowiec
    Temat: Niezbyt rozumiem, dlaczego ...
    Dodany: 02.06.2010 o 15:16  

    Niezbyt rozumiem, dlaczego niby oczyszczacz jest lepszy od karsomira? ten drugi ma ogólnie lepsze właściwości

    lol
     

    Wędrowiec
    Temat: Kto lepszy? Korgan z jakąś ...
    Dodany: 02.06.2010 o 15:18  

    Kto lepszy? Korgan z jakąś specyficzną bronią, czy Keldorn z Karsomirem? A drugie, dlaczego niby Karsomir jest gorszy od Oczyszczacza

    Trq
     

    Wędrowiec
    Temat: @r123xPrzy ostrzu spiekoty ...
    Dodany: 11.07.2010 o 1:40  

    @r123x
    Przy ostrzu spiekoty jest napisane, że jest to najleszy półtorak w SoA, także radzę czytać ze zrozumieniem. Umagicznienie nie ma wcale aż takiego znaczenia, liczą się właściwości specjalne.
    @lol
    Zależy o czym mówisz. Jeśli chodzi o Trak0 i obrażenia to Korgan zwycięża. Z kolei Keldorn z Karsiem, ma mnóstwo dodatkowych zdolności przydatnych w walkach z magami (i nie tylko) którzy przeważają wśród przeciwników(w SoA, potem troszke inaczej).
    Czemu gorszy? Bo jego odporność na magię blokuje ją na 50% (można to w sumie ominąć zakładając przedmioty w odpowiednej kolejności, ale po loadzie znów to trzeba będzie robić), rozproszenie magii przy trafieniu NIE działa bez modów, a dodatkowe obrażenia dla chaotycznych złych i rozproszenie ma również oczyszczacz.
    Ponadto Karsomir jest oburęczny, a najskuteczniejszym sposobem walki jest walka 2 brońmi, gdyż można dać do drugiej łapy inną broń, dodającą różne ciekawe właściwości.
    Umagicznienie nie ma specjalnie znaczenia, gdyż żeby trafić każdego wroga wystarczy broń +4, a +2 do trak0 i obrażeń nie jest czymś nadzwyczajnym w momencie jak będziesz mógł zrobić Karsia +6.
    Dziękuję dobranoc.

    ;]
     

    Wędrowiec
    Temat: Pochwę flara możesz znaleźć...
    Dodany: 23.07.2010 o 22:16  

    Pochwę flara możesz znaleźć w drodze do gromnira w jednej ze skrzynek.

    Artorian
     

    Wędrowiec
    Temat: otóż można grać dwoma palad...
    Dodany: 30.01.2012 o 2:03  

    otóż można grać dwoma paladynami... teraz właśnie pocinam kawalerem na 2bronie - bękarty i młotki, do tego keldorn z dwuręcznymi... wg mnie raczej się uzupełniają niż dublują, a na pewno tworzą "rycerski" klimat drużyny (+ do kompletu Anomen z cepem i tarczą) to w końcu R P G... czyż nie ? ;)

    Pastor
     

    Wędrowiec
    Temat: Anomen to na moje lajza juz...
    Dodany: 29.05.2012 o 9:39  

    Anomen to na moje lajza juz o wiele lepsza jest Jaheira

     

    Mieszkaniec | Komentarzy: 8
    Temat: Dla mnie grając w celu wypa...
    Dodany: 08.02.2015 o 22:41  

    Dla mnie grając w celu wypakowania postaci na maxa z pewnymi czitami (czego nie ukrywam) polecam połączenie oczyszczacza, widmowy rodzaj, płaszcz baldurana i 2x pierścień gaxa. Słabo klimatyczne (jakoś mi się nie widzi bękart w lewej ręce) ale odporność na magię koło 100% pomaga...



    Ten artykuł skomentowano 14 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.


    Pseudonim
    E-mail
    Treść Dostępne tagi: [cytat][/cytat], [url=http://][/url]
    Przepisz poprawnie podane słowa mnustwo orkuw