Warning: Undefined array key "autologin" in /usr/home/peronczyk/domains/insimilion.pl/insimilion/twierdza/index.php on line 25 Baldur's Gate 2 • Pasy • INSIMILION

    Baldur's Gate 2 » Zbrojownia


    Pasy

    Działy gier » Baldur's Gate 2 » Opisy » Zbrojownia
    Autor: wojjoo
    Utworzono: 21.09.2008
    Aktualizacja: 15.12.2010

    Pas

    Pasy są podobne do zwykłych pasków. W odróżnieniu jednak od tych ostatnich, nie służą podtrzymywaniu spodni i innych imponderabiliów, ale wiesza się na nich torby, sakwy, pochwy itp.

    PARAMETRY:

    • Waga: 2
    • Komentarz: Jest to zwykły pas. Nie daje noszącej go postaci żadnych premii ani kar.

    Pas bezwładnej bariery

    Ten pas, gdy się go nosi, tworzy w powietrzu wokół właściciela gęstą zasłonę powietrza. Bariera ta zapewnia doskonałą ochronę przeciwko zionięciom, a także przeciw magii. Po nadpalonych kawałkach znoszonej skóry widać, że pas przynajmniej ras noszono w walce przeciwko smokowi.

    PARAMETRY:

    • Specjalne:
      +5 do rzutów obronnych przeciwko zionięciom.
      +25% do odporności na obrażenia od pocisków (ataki te zadają trzy czwarte pełnych obrażeń).
      +50% do odporności na obrażenia magiczne (ataki magiczne - takie jak Magiczny Pocisk - zadają tylko połowę obrażeń).
    • Miejsce: Do kupienia u kupca szlachcica w Targowie, po wykonaniu zadania z Dżinnami Dao.
    • Komentarz: Jeden z najlepszych pasów w grze. Szczególnie użyteczny w walce z magami (nie musimy się już obawiać Magicznych Pocisków ani Plugawego Uwiądu Abi-Dalzima) i smokami (smocze zionięcia też nam niestraszne). Jeżeli zraża nas jego dość wysoka cena, możemy spróbować go ukraść. Zdecydowanie polecam.

    Pas Imoen

    Imoen nie wie kiedy i jak zdobyła ten pas. Pomimo całych jej wysiłków i zastosowania magii nie można go zdjąć.

  • Miejsce: Ten pas ma na sobie Imoen.
  • Komentarz: Pas naszej siostry nie daje jej żadnych premii ani kar do cech i umiejętności. Pozwala jej jedynie przeżyć lochy Irenicusa - sprawia, że ilość jej punktów życia nie może spaść poniżej 1.

  • Pas przebić: 'Zguba Elfów'

    Niesławny wędrowiec - Pandar z Doliny Blizn - dał się poznać irytując elfy z lasu Cormanthor. Rozdrażniał on je jeszcze bardziej, kiedy wykorzystywał drzewa od ucieczki przed sprawiedliwością. A tenże pas pomagał mu umknąć przed strzałami elfów. Na nieszczęście dla Pandara pułapki i głód okazały się efektywnym, choć powolniejszym sposobem pozbycia się go.

    PARAMETRY:

    • Specjalne:
      +3 do Klasy Pancerza przeciw broniom kłującym
    • Waga: 2
    • Miejsce: Gnom Kalah w Namiocie cyrkowym na Promenadzie Waukeen.
    • Komentarz: Jest to jeden z trzech pasów wpływających na klasę pancerza naszej postaci. Ten akurat przydaje się w walce z włócznikami, nożownikami i, jak można się domyślić z opisu, łucznikami. W dalszych etapach gry najpewniej wymienimy go na któryś z pasów siły albo Pas bezwładnej bariery. Na początek polecam.

    Pas siły kamiennego olbrzyma

    Jako młody chłopak, Stewart Elttil został porwany przez najeżdżające koboldy, a jego rodzina została zabita. Jednakże po drodze do swoich siedzib, koboldy zaskoczyły rodzinę kamiennych olbrzymów. Uratowały one Stewarta i wychowały jako własne dziecko. Wkrótce stało się oczywiste, że chłopak, nieważne jak bardzo się starał, nie był w stanie brać udziału w rodzinnych zawodach miotania kamieniami. Ojciec-olbrzym wytargował od miejscowego czarodzieja ten pas, który uczynił Elttila tak silnym, jak jego bracia i siostry. Gdy Stewart zmarł tragiczną śmiercią, pas został ukradziony.

    PARAMETRY:

    • Siła: 20
    • Miejsce: Suldanesselar, Dom Demin. Pas ten jest w posiadaniu rakshasy imieniem Adsaan.
    • Komentarz: Jest to jeden z czterech pasów siły dostępnych w grze. Podnosi siłę do 20, co daje premię +3 do trafienia i +8 do obrażeń (w zwarciu). Przyda się każdemu wojownikowi.

    Pas siły lodowego olbrzyma

    Ten pas to tak naprawdę utkane włosy z brody lodowego olbrzyma. Nosząca go osoba staje się równie silna, jak ów olbrzym.

    PARAMETRY:

    • Siła: 21
    • Miejsce: Podmrok, Zachodnie tunele. Pas ten ma jeden z Upiornych rycerzy, którzy pojawiają się po złożeniu przez nas ofiary Demogorgonie.
    • Komentarz: Kolejny pas siły olbrzyma. Siła 21 zapewnia premię +4 do trafienia i +9 do zadawanych obrażeń, zwiększa również udźwig do 700. Nieoceniony dla każdego wojownika. Pas ten jest również jednym z komponentów koniecznych do stworzenia młota Croma Faeyra, znakomitej broni zwiększającej siłę dzierżącej ją postaci do 25 i zabijającej trolle, ettiny oraz niektóre golemy (kamienne i gliniane) jednym ciosem.

    Pas siły ognistego olbrzyma

    Ten pas utkano z włosów z brody ognistego olbrzyma. Kiedy się go założy, znacznie zwiększa siłę właściciela.

    PARAMETRY:

    • Podnosi siłę do 22
    • Miejsce: Maszerujące góry, I poziom siedziby Yaga-Shury.
    • Komentarz: Najpotężniejszy z pasów siły. Nosząca go postać staje się silna jak ognisty olbrzym (udźwig 800, premia +4 do trafienia i +10(!) do obrażeń). Polecam ubrać weń naszego najlepszego wojownika, dzięki niemu będzie siał prawdziwe spustoszenie w szeregach wrogów.

    Pas siły wzgórzowego olbrzyma

    Ten zwyczajnie wyglądający pas czyni noszącą go osobę silną jak olbrzym wzgórzowy, ale nie zwiększa jej rozmiarów. Wielu aroganckich wojowników zostało zaskoczonych przez znacznie mniejszych przeciwników o poważnej sile. Dość często przyczyną tego jest pas podobny do tego.

    PARAMETRY:

    • Siła: 19
    • Miejsce: Do kupienia u Ribalda na Targu Przygody.
    • Komentarz: Bardzo dobry pas, obowiązkowa pozycja dla każdego wojownika (choć i innym postaciom na pewno się przyda). Jest dość drogi, ale warto zaopatrzyć się w niego już na samym początku przygody (chyba że gramy postacią przeniesioną z BG1, z siłą podniesioną do 19 za pomocą grimuaru). Polecam.

    Pas tłumienia: 'Niszczyciel Wzgórzowców'

    Garrar Potężny stracił przyjaciół i ukochanych podczas najazdów wzgórzowych olbrzymów, postanowił więc oczyścić swą rodzinną ziemię z ich obecności. Nie wiadomo, jak zdobył ten pas, ale dzięki niemu sam pokonał dziesiątki tych stworów - pas chronił go bowiem przed uderzeniami ich maczug. Olbrzymy, które przetrwały, uciekły tam, gdzie nie było wojownika podobnego Garrarowi.

    PARAMETRY:

    • Specjalne:
      +4 do Klasy Pancerza przeciw broniom obuchowym
    • Waga: 2
    • Miejsce:
      1. II poziom lochów Irenicusa, w zamkniętej skrzyni w pokoju z duergarami.
      2. Dzielnica Świątyń, do kupienia w świątyni Talosa.
      3. Brynnlaw, do kupienia w świątyni Umberlee.
    • Komentarz: Kolejny pas poprawiający klasę pancerza. Daje on premię wyższą niż dwa pozostałe (+4 zamiast +3), ale przeciw broniom obuchowym, które są stosunkowo rzadkie. Przydatny w starciach z golemami, olbrzymami i z wrogami walczącymi młotami, wekierami i cepami bojowymi. W późniejszych etapach gry, gdy Klasa Pancerza naszej postaci będzie bardzo wysoka, a wokół jej bioder opniemy któryś z pasów siły, ten będzie można go sprzedać.

    Pas wzmocnienia

    Pas ten poważnie zwiększa kondycję właściciela. Król Violos używał jej, kiedy prowadził ekspedycję przeciwko trollom bagiennym. Poprzedniej zimy zapadł na wyjątkowo ciężką chorobę i nie był już tak zdrowym mężczyzną, jak kiedyś. Pas ten dał mu dodatkowe lata życia i ponownie zaszczepił w jego podwładnych zaufanie do króla.

    PARAMETRY:

    • Specjalne:
    • Raz dziennie zwiększa Kondycję do 18. Efekt trwa przez 8 godzin.
    • Miejsce: Gaal w siedzibie Kultu Niewidzącego Oka.
    • Komentarz: Jeden ze słabszych pasów, ale mimo to przydatny. Warto ubrać weń którąś z postaci o niskiej kondycji (np. Aerie albo Viconię) i używać codziennie. Wzrost kondycji niesie za sobą zwiększenie ilości punktów życia, sprawia też, że nasza postać nie zmęczy się tak szybko. Polecam.

    Pas zmiany płci

    Przeklęty pas zmiany płci jest wytworem potężnej magii. Każda osoba, nieostrożna na tyle, by zapiąć go wokół swej talii, przekona się, że jej płeć została odmieniona. Mówi się, że niecałe pięćdziesiąt lat temu, bezimienny dworski błazen został ścięty za ofiarowanie pasa kochance księcia Lobelahna.

    • Miejsce: Pas ten można zdobyć jedynie używając kodu ("BELT05").
    • Komentarz: Któż nie pamięta tego wspaniałego pasa z Baldur's Gate 1? W drugiej części gry twórcy niestety nie uczynili go dostępnym dla nas podczas przygód, ale możemy przywołać go kodem. Bardzo interesujący przedmiot, polecam.

    Złoty pas: 'Złoty Pas Urnsta'

    Ten przedmiot miał chronić potężnego czarodzieja przed natarczywymi wojownikami. Wykonano go z czerwonego jedwabiu przetykanego złotymi paskami. Umagiczniono go tak, że chroni przed bronią sieczną każdego typu.

    PARAMETRY:

    • Specjalne:
      +3 do Klasy Pancerza przeciw broniom siecznym
    • Waga: 2
    • Miejsce: Kula sfer. Pas ten otrzymamy od rycerzy z Solamni w nagrodę za odesłanie ich do ojczystej sfery. Żeby to zrobić, musimy zapłacić Ribaldowi 9000 sz., wyśle on wtedy czarodziejkę Kholynnus Paac, która przeniesie rycerzy do domu. Uwaga - przedmiot możemy zdobyć jedynie wtedy, gdy Kula Sfer jest naszą klasową twierdzą (czyli gramy magiem bądź wieloklasowcem z klasą maga).
    • Komentarz: Zdecydowanie najlepszy pas ze wszystkich wpływających na Klasę Pancerza, a to z tego prostego powodu, że większość spotykanych przez nas przeciwników posługuje się bronią sieczną. Zdobycie go będzie nas kosztować sporo złota, ale jest tego wart. Polecam każdej postaci walczącej w pierwszej linii (oczywiście tylko w sytuacji, gdy nie mamy dość pasów siły, by starczyło dla wszystkich wojowników).




    Komentarze

    Ten artykuł skomentowano 3 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.


      
     

    Mieszkaniec | Komentarzy: 118
    Temat: Pas kondycji robi z Haer\'d...
    Dodany: 16.08.2009 o 12:20  

    Pas kondycji robi z Haer'dalisa jeszcze większego wymiatacza niż jest :)

    Voldren
     

    Wędrowiec
    Temat: Przy Złotym Pasie powinna z...
    Dodany: 14.12.2010 o 22:30  

    Przy Złotym Pasie powinna znajdować się wzmianka o tym, że jest on do zdobycia jedynie dla maga (ponieważ trzeba być w posiadaniu kuli sfer).

      
     

    Obywatel Insimilionu | Komentarzy: 95
    Temat: dzięki za uwagę, wzmianka w...
    Dodany: 15.12.2010 o 15:28  

    dzięki za uwagę, wzmianka wprowadzona.



    Ten artykuł skomentowano 3 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.


    Pseudonim
    E-mail
    Treść Dostępne tagi: [cytat][/cytat], [url=http://][/url]
    Przepisz poprawnie podane słowa mnustwo orkuw