Baldur's Gate 2 » Solucja
Podmrok - lokacja główna
W Podmroku nie ma cieni. W Podmroku nie może działać wyobraźnia. Nie mogą tam istnieć nadzieje i sny.
Drizzt Do'Urden
Mapa lokacji
Podmrok to kolejny etap twojej pogoni za Irenicusem. W tej najeżonej niebezpieczeństwami krainie przyjdzie ci przebywać przez dłuższy czas, więc dobrze się przygotuj do wędrówki ciemnymi korytarzami.Swoje pierwsze kroki skieruj na wschód. Powinieneś dotrzeć do obozowiska duergarów [1]. Znajdziesz tu trzech handlarzy będących szarymi krasnoludami. Potwierdzą, że w Podmroku znajdują się Bodhi i Irenicus. U Carliga twój mag będzie mógł uzupełnić swój asortyment czarów. W szczególności przyda ci się zwój Uwolnienia, bo - jak dowiesz się od Udera - gdzieś niedaleko podczas bitwy został uwięziony mag, którego możesz uwolnić. Idź teraz do [2] i rzuć zaklęcie. Pojawi się Vithal (10 000 PD za uwolnienie). Zaproponuje ci współpracę oferując w zamian podział łupów. Najpierw jednak musisz udać się do wioski svirfnebli na północy [3] i odzyskać jego księgę rytuałów. Po drodze uważaj na grupkę drowów i mykonidów. W pierwszej kolejności postaraj się unieszkodliwić kapłankę.Svirfnebli to pokojowo nastawiona rasa kopaczy. Bez problemu wpuszczą cię do ich osady. Księga jest w posiadaniu miejscowego oberżysty [4]. Sprzeda ci ją za 300 sztuk złota. Wróć teraz do Vithala. Twoim zadaniem będzie pokonywać strażników kolejnych portali - żywiołów ziemi, ognia i powietrza, podczas gdy czarodziej będzie przechodził przez nie i penetrował tamte sfery. Walki nie powinny być trudne. O wiele więcej problemów sprawią targi z magiem. Najpierw da nam Berło absorpcji. Jeśli poprosimy o więcej, otrzymamy zwoje Mamidło oraz Plugawy uwiąd Abi-Dalzima. Jednak na tym kończy się hojność maga. Aby zdobyć resztę, musimy go zabić. Najlepiej zaatakować natychmiast, zanim zdąży się zabezpieczyć. Dostaniemy za niego 20 000 PD, a z jego zwłok zabierzemy hełm Czaszka śmierci i zwoje Zawodzenie Banshee, Zatrzymanie czasu i Zapalająca chmura. Za wykonanie całego zadania każdy członek drużyny zainkasuje 20 000 PD.Teraz proponuję wrócić do wioski svirfnebli. W jednym z domów znajdziesz Złocisza Czarnoskalca [5], który opowie ci o problemach osady. W zamian za wykonanie pewnego zadania zaoferuje ci przedmiot, dzięki któremu będziesz miał możliwość spotkania się z kimś, kto może pomóc ci w dostaniu się do miasta drowów. Tym zadaniem jest pozbycie się pewnej potężnej istoty, którą nieopatrznie uwolniły gnomy. Udaj się do [6]. Svirfnebli otworzy ci drzwi. Kliknij na jamę, a pojawi się demon - potężny Balor (26 000 PD). Szybko będzie chciał oszołomić członków twojej drużyny, lecz jeśli masz Furię Niebios, możesz odpłacić mu się pięknym za nadobne i przejść do kontrataku. Po walce użyj zwoju, który dostałeś od Złocisza, by zawalić jamę, a następnie wróć do niego. Nagrodą będzie wekiera Rozłupywacz czaszek +3 i obiecany klejnot światła. Każdy członek drużyny dostanie po 25 000 PD za wykonanie zadania.Odpoczywamy i ruszamy dalej. W oberży znajdziesz Therndle Daglefodda, któremu zaginął syn. Nie chce ci zaufać, więc musisz szukać na własną rękę. Chłopca znajdziesz w więzieniu [7]. Prócz niego siedzi w nim cała gama różnych istot. Wypychając kolejne ścianki, napotkasz lisza, githyanki i dwóch innych szaleńców, z których jeden jest niebezpiecznym magiem. Całą czwórkę będziesz musiał zabić. Wracamy do Therndle'a (10 000 PD za wykonanie zadania). Szczęśliwy, podaruje ci Bransolety ochrony KP 4.Idziemy w północno-wschodnie rejony lokacji. Uwaga na pułapkę drowów na moście [8]. Tak jak uprzednio, jako pierwszą zabijamy kapłankę. Wchodzimy do ciemnej jaskinii [9]. Okazuje się, że istota, która ma nam pomóc jest... srebrną smoczycą. Opowie ci o tym, jak Irenicus ukradł jej jaja, które mają być pomocne w intrydze, planowanej wespół z drowami. Adalon przemieni cię i twoją drużynę w mroczne elfy. Od teraz przez jakiś czas będziecie grupą drowów z Ched Nasad, a twoje imię będzie brzmiało Veldrin.Zanim jednak wejdziemy do miasta drowów, proponuję najpierw zwiedzić wschodnie i zachodnie tunele...
Komentarze
Ten artykuł skomentowano 52 razy.
Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.
Cytat:
Czy ktoś wie, czemu gdzieś pomiędzy Przytułkiem a Podmrokiem główny bohater czasem traci zdolności specjalne - te z pierwszej części BG. Zdarzyło mi się chyba tak dwa razy, że po wyjściu z Podmroku potrzebna mi była neutralizacja trucizny, a tu nie ma... i nie wiem, kiedy te czary z "jedynki" zniknęły. Rzadko się ich używa, ale czasem się przydają.
Irenicus wysysa z nas w Czarowięzach boską duszę dlatego traci się te dodatkowe zdolności jak neutralizacja trucizny, leczenie i przywołanie boskiej mocy- bo dzięki tej esencji boskości mieliśmy je dostępne.
[cytat]Czy ktoś wie, czemu gdzieś pomiędzy Przytułkiem a Podmrokiem główny bohater czasem traci zdolności specjalne - te z pierwszej części BG. Zdarzyło mi się chyba tak dwa razy, że po wyjściu z Podmroku potrzebna mi była neutralizacja trucizny, a tu nie ma... i nie wiem, kiedy te czary z "jedynki" zniknęły. Rzadko się ich używa, ale czasem się przydają.[/cytat]
Irenicus wysysa z nas w Czarowięzach boską duszę dlatego traci się te dodatkowe zdolności jak neutralizacja trucizny, leczenie i przywołanie boskiej mocy- bo dzięki tej esencji boskości mieliśmy je dostępne.
Też się nad tym zastanawiałem, bo często przywołanie boskich mocy używałem, Myślałem że jakiś bug bo mniej więcej w tym czasie zrobiłem sobie moda na sakiewkę bez dna
Też się nad tym zastanawiałem, bo często przywołanie boskich mocy używałem, Myślałem że jakiś bug bo mniej więcej w tym czasie zrobiłem sobie moda na sakiewkę bez dna
Viconia to miła dziewczyna. I jak to czasami kobieta, znika z drużyny z całym dobrodziejstwem inwentarza, ot tak sobie bez powodu ale za to z bardzo niegrzecznym komentarzem pod adresem głównego bohatera który kocha się w niej raczej mocno. Więc z romansu nici. Viconia, wyglądająca jak mroczny drow, być może jest kosmitką o zszarpanych nerwach ale za to bez najmniejszej logiki. Cóż to za drowka, żeby nie powiedzieć drowisko, która lęka się ciemnych korytarzy? Viconio! Stokrotko! Wróć koteczko i tygrysko mała.
Viconia to miła dziewczyna. I jak to czasami kobieta, znika z drużyny z całym dobrodziejstwem inwentarza, ot tak sobie bez powodu ale za to z bardzo niegrzecznym komentarzem pod adresem głównego bohatera który kocha się w niej raczej mocno. Więc z romansu nici. Viconia, wyglądająca jak mroczny drow, być może jest kosmitką o zszarpanych nerwach ale za to bez najmniejszej logiki. Cóż to za drowka, żeby nie powiedzieć drowisko, która lęka się ciemnych korytarzy? Viconio! Stokrotko! Wróć koteczko i tygrysko mała.
Ciekawy popis chamstwa i prostactwa pokazuje nam niejaki Loynis. Kariera przed tobą chłopcze, no chyba, że się wcześniej zapoznasz się z panią Temidą KK lub KPK. Co nie jest wykluczone.
Ciekawy popis chamstwa i prostactwa pokazuje nam niejaki Loynis. Kariera przed tobą chłopcze, no chyba, że się wcześniej zapoznasz się z panią Temidą KK lub KPK. Co nie jest wykluczone.
VICONIA jako cza19395sownik gry BG2
VICONIA jako cza19395sownik gry BG2
Wie ktoś jak można wskrzesić postacie w podmroku? Mam misję że muszę spotkać się z Drowem w pd-wsch częsci, ale mam tylko 3 ludzi w tym sami wojownicy :( Reszta nie żyje, czy jak ich wskrzeszę (o ile) to zamienią się w drowy od razu?
Wie ktoś jak można wskrzesić postacie w podmroku? Mam misję że muszę spotkać się z Drowem w pd-wsch częsci, ale mam tylko 3 ludzi w tym sami wojownicy :( Reszta nie żyje, czy jak ich wskrzeszę (o ile) to zamienią się w drowy od razu?
Nie mam gdzie tego wrzucić ponieważ nie ma lokacji opisującej tunele kuo-toa.. a tam znajduję się ołtarz demogorgony bierzemy naszego kapłana lub maga wybieramy czar przyzyanie zwierzęcia czy potwora może też być pajęcza figurka z krypt pod dzielnicą cmentarną przyzywamy rzeczonego potwora pod ołtarzem... i pojawia się pięciu upiornych rycerzy jeden z nich ma rozpruwacz dusz +4 miecz oburęczny dla postaci o złym charakterze oraz pas siły lodowego olbrzyma :)
Nie mam gdzie tego wrzucić ponieważ nie ma lokacji opisującej tunele kuo-toa.. a tam znajduję się ołtarz demogorgony bierzemy naszego kapłana lub maga wybieramy czar przyzyanie zwierzęcia czy potwora może też być pajęcza figurka z krypt pod dzielnicą cmentarną przyzywamy rzeczonego potwora pod ołtarzem... i pojawia się pięciu upiornych rycerzy jeden z nich ma rozpruwacz dusz +4 miecz oburęczny dla postaci o złym charakterze oraz pas siły lodowego olbrzyma :)
Mam takie problem z zadaniem od Solaufeina. Mam się z nim spotkać w południkowo-wschodniej części podmroku by uwolnić Faere, gdy spotykam się z nim powtarza tylko "TRAPI SI TERAZ TYM CO NAS CZEKA I NIE MAM CZASU NA JAŁOWE POGADUSZKI" i nic ma może ktoś jakiś pomysł ???
Mam takie problem z zadaniem od Solaufeina. Mam się z nim spotkać w południkowo-wschodniej części podmroku by uwolnić Faere, gdy spotykam się z nim powtarza tylko "TRAPI SI TERAZ TYM CO NAS CZEKA I NIE MAM CZASU NA JAŁOWE POGADUSZKI" i nic ma może ktoś jakiś pomysł ???
Powinien raczej stwierdzić, że 'nareszcie jesteś' więc zdecydowanie wyskoczył Ci jakiś bug. Spróbuj wczytac wcześniejszy save i idź jeszcze raz ;) Myslę, że to jedyny sposób ponieważ w związku z Solaufeinem często wyskakiwały mi inne podobne bugi, i wczytanie wcześniejszego save zawsze pomagało ;) Pozdrawiam ;)
Powinien raczej stwierdzić, że 'nareszcie jesteś' więc zdecydowanie wyskoczył Ci jakiś bug. Spróbuj wczytac wcześniejszy save i idź jeszcze raz ;) Myslę, że to jedyny sposób ponieważ w związku z Solaufeinem często wyskakiwały mi inne podobne bugi, i wczytanie wcześniejszego save zawsze pomagało ;) Pozdrawiam ;)
jak się nazywa zwój do zasypania jamy od Złocisza Czarnoskalca ? sprzedałem go i nie mogę odzyskać
jak się nazywa zwój do zasypania jamy od Złocisza Czarnoskalca ? sprzedałem go i nie mogę odzyskać
Taka ciekawostka apropo misji w której trzeba odzyskać księgę rytuałów. Jeżeli podejdziemy do gnoma będąc przemienieni przez smoka w drowów. Ten odda nam ją bez ceregieli i za darmo, chcąć "poprawić stosunki"
Taka ciekawostka apropo misji w której trzeba odzyskać księgę rytuałów. Jeżeli podejdziemy do gnoma będąc przemienieni przez smoka w drowów. Ten odda nam ją bez ceregieli i za darmo, chcąć "poprawić stosunki"
Dlaczego nikt nie napisał o pokojowym rozwiązaniu konfliktu z magiem z więzienia? Uwolniłam go i zanim zaczął rozmowę rzuciłam na niego Leczenie (to najlepsze, z ikonką łapki. nie pamiętam który to poziom). Skończył rozmowę i zaczął się rzucać, ale Jaheira dokończyła czar i się ocknął. Podziękował za ratunek i dał mi miecz Anduin+1 (Mam już lepszy, ale zawsze to jakiś grosz) i dostałam 10k expa. Minusem jest to, że Jaheira została uwięziona i musiałam kupić zwój, ale może ktoś z Was będzie miał lepszy refleks.
Dlaczego nikt nie napisał o pokojowym rozwiązaniu konfliktu z magiem z więzienia? Uwolniłam go i zanim zaczął rozmowę rzuciłam na niego Leczenie (to najlepsze, z ikonką łapki. nie pamiętam który to poziom). Skończył rozmowę i zaczął się rzucać, ale Jaheira dokończyła czar i się ocknął. Podziękował za ratunek i dał mi miecz Anduin+1 (Mam już lepszy, ale zawsze to jakiś grosz) i dostałam 10k expa. Minusem jest to, że Jaheira została uwięziona i musiałam kupić zwój, ale może ktoś z Was będzie miał lepszy refleks.
Ten artykuł skomentowano 52 razy.
Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.