Warning: Undefined array key "autologin" in /usr/home/peronczyk/domains/insimilion.pl/insimilion/twierdza/index.php on line 25 Baldur's Gate 2 • Poradnik gry łowcą • INSIMILION

    Baldur's Gate 2 » Poradniki gry klasami


    Poradnik gry łowcą

    Działy gier » Baldur's Gate 2 » Poradniki » Poradniki gry klasami
    Autor: caGe
    Utworzono: 21.06.2008
    Aktualizacja: 01.08.2008

    Tworzenie postaci

    Rasa

    Łowcą może zostać człowiek, elf lub pół-elf. Wybór należy do Was. Jeśli jednak zamierzamy zostać "łucznikiem" (podklasa łowcy, wyszkolona do walki bronią dystansową), to polecam elfa. Ma premię do posługiwania się łukiem oraz premię do zręczności (kosztem kondycji).

    Charakter

    Mamy do wyboru wszystkie rodzaje dobrego charakteru. To Wy decydujecie. Najlepiej jednak wybrać praworządny dobry, który zwiększy na początku naszą reputację.

    Cechy

    Siła: Łowca zawsze walczy - max punktów
    Kondycja: Podstawowa cecha łowcy - max punktów
    Zręczność: Zmniejsza KP i TraK0 w walce bronią dystansową- max punktów
    Inteligencja: Cecha zbędna dla łowcy - minimalna ilość punktów
    Mądrość: Pozwala rzucać czary kapłańskie - około 13 punktów
    Charyzma: Cecha raczej nieprzydatna - możemy obniżyć ją do minimum

    Podklasy

    Istnieją trzy podklasy łowcy: Łucznik, Tropiciel, Władca zwierząt. Wszystkie trzy mają swoje zalety i wady. Przedstawię je teraz i dokonam ogólnej oceny wszystkich podklas.

    Łucznik

    Zalety:

    • +1 do trafienia i obrażeń każdą bronią pociskową, co 3 poziomy postaci
    • Co 4 poziomy postaci zyskuje zdolność wykorzystania raz dziennie specjalnego strzału. Kiedy uaktywni tę zdolność, każdy strzał oddany w ciągu następnych 10 sekund będzie miał następujące właściwości (wg poziomu łucznika):
      • 4 poziom: -1 do TraK0 celu
      • 8 poziom: -1 do rzutu obronnego przeciw magii
      • 12 poziom: -1 do siły celu
      • 16 poziom +2 premii do obrażeń

    Wady:

    • Łucznik nigdy nie może specjalizować się w walce wręcz
    • Łucznik nigdy nie może nosić żadnej metalowej zbroi

    Ocena: Łucznik to świetna podklasa. Jednak trzeba pamiętać, że jedyną rzeczą, którą wykonuje, jest strzelanie z łuku. Nie może przyjmować na siebie ciosów. Gdy damy mu porządny łuk, to posiadając dobre cechy, trafia prawie zawsze. Wady nie stanowią problemu.

    Tropiciel

    Zalety:

    • +20% do Krycia się
    • Może sztyletować, zadając mniejsze obrażenia niż złodzieje (poziomy 1-8: x1, poziomy 9-16: x2, poziomy 17+: x3)
    • Od 12. poziomu ma dostęp do trzech zaklęć magów. Są to: Przyspieszenie ruchów, Ochrona przed zwykłymi pociskami oraz Mniejsze odbicie czaru

    Wady:

    • Nie może używać lepszego pancerza niż skórzana ćwiekowana zbroja

    Ocena: Tropiciel to jedna z moich ulubionych podklas (sam nie wiem, dlaczego). Ma całkiem przydatne plusy no i może sztyletować. W sumie wada nie jest tak sporym problemem. W ToB znajdujemy wiele ciekawych zbroi tego rodzaju (Zbroja z łusek białego smoka). Naprawdę warto spróbować gry tą klasą. Z drugiej strony świetnym tropicielem jest Valygar, więc można rozważyć przyjęcie go do drużyny.

    Władca Zwierząt

    Zalety:

    • +15% do Krycia się
    • Posiada zwiększone zdolności magiczne w odniesieniu do następujących czarów:
      • Na 8 poziomie może rzucić zaklęcie Przywołanie zwierząt I
      • Na 10 poziomie Przywołanie zwierząt II
      • Na 12 poziomie Przywołanie zwierząt III

    Wady:

    • Nie może posługiwać się bronią metalową (np. mieczem, halabardą, młotem czy morgenszternami).

    Ocena: Niestety, kiepska podklasa. Zdecydowanie odradzam. Czary, które może rzucać, są słabe, a jego wada stanowi poważny problem, ze względu na małą ilość broni przez niego używanych.

    Cóż, w wypadku łowcy na pewno nie warto wybierać czystej postaci. Już lepiej zdecydować się na Tropiciela. Dla osób, które chcą wytrenować swoją postać w broniach dystansowych, świetny jest Łucznik. Władca Zwierząt - nie ma sensu rozważać jego wyboru. Jego wada to naprawdę problem. Reasumując, podklasy ogólnie można uznać za dobre, chociaż ładny efekt psuje Władca Zwierząt, który jest jedną z najgorszych podklas w grze.

    Biegłości

    Zwykły łowca może przeznaczyć dwie gwiazdki na konkretną broń i styl walki. Warto odnotować, że otrzymujemy na początku premię do stylu walki dwiema broniami, w postaci dwóch gwiazdek. Możemy ten styl podnieść do poziomu o jeden większego. Trzeba też wspomnieć o tym, iż Łucznik (podklasa) może przeznaczyć aż pięć gwiazdek na walkę kuszą lub łukiem. W związku z różnymi opcjami dla każdej z podklas, przedstawię bronie, które przeznaczone są odpowiednio dla każdej z nich.

    Łucznik

    1. Długi łuk - chyba najlepszy wybór ze wszystkich. Zadają przyzwoite obrażenia, jest wiele potężnych okazów tej broni i to już na początku.
    2. Krótki łuk - tak naprawdę można zainwestować jedynie ze względu na jedną broń - Łuk Mrocznego Ognia.
    3. Kusza - jest to ciekawa opcja w dalszej części gry, ponieważ Futerał Obfitości z bełtami +2 bardzo pomaga w walce. Przy tym można znaleźć parę ciekawych okazów tej broni.

    Ciekawe okazy broni:

    1. Rozpruwacz serc, Elfi Dwór, Taralash
    2. Krótki Łuk Gesena, Tuigański Łuk, Łuk Mrocznego Ognia
    3. Kusza Ognistych Zębów

    Tropiciel

    1. Katana - najlepsza broń w grze. Szybka, zadająca duże obrażenia, zajmująca tylko jedną rękę.
    2. Sejmitar - całkiem przyzwoita broń. Obrażenia 1k8 zachowane przy całkiem niezłej szybkości. Można nosić w drugiej ręce.
    3. Miecz długi - niezła broń. Obrażenia takie same, jak u sejmitarów. Opcja do rozważenia.
    4. Miecz krótki - raczej nie ma sensu inwestować. Trochę za małe obrażenia, mimo szybkości.
    5. Sztylet - najsłabsza (w zwarciu) broń w grze. Jedynie jeden świetny okaz tej broni ratuje ją.
    6. Młot bojowy - średnia broń, jednak dla nas jest bardzo przydatna. Kiedy w ręce mamy Crom Fayera, nasza siła zwiększa się do 25, a wówczas cios w plecy zadaje dużo większe obrażenia.

    Ciekawe okazy broni:

    1. Furia Niebios, Zagłada Hindo
    2. Widmowy Rodzaj, Belm, Żagiew Mrozu, Obrońca
    3. Angurvadal, inne, umagicznione +3
    4. Miecz Arabane'a, Miecz Maska, Krótki Miecz Ciosów w Plecy
    5. Sztylet Gwiazdy, inne, umagicznione +3
    6. Crom Fayer, Młot Runów

    Władca Zwierząt

    1. Kij - średnia broń. Zadaje stosunkowo małe obrażenia, a na dodatek zajmuje obie ręce. Jedynie Kij Tarana jest naprawdę dobry.
    2. Maczuga - przeciętna broń. Szkoda, że w grze nie ma wiele ciekawych okazów tego oręża.
    3. Proca - najsłabsza broń miotana - w tym wypadku chyba nie ma sensu w nią inwestować.

    Ciekawe okazy broni:

    1. Kij Tarana, inne, umagicznione +3
    2. Maczuga zniszczeń, Maczuga wybuchów
    3. Proca Everrarda

    Warto się zastanowić przed wyborem broni, mimo że dla każdej z podklas są pewne ograniczenia. Dla łucznika wybieramy tylko bronie miotane, dla tropiciela głównie takie, którymi możemy zadać cios w plecy, a dla władcy zwierząt tylko trzy wymienione powyżej. Jeśli jesteśmy "czystym" łowcą, mamy możliwość używania wszystkich broni.
    Uwaga! Tropiciel również może używać wszystkich broni, jednak wówczas traci możliwość ciosu w plecy - jego głównego atutu.

    Drużyna

    Nasz łowca musi mieć dobry charakter. W związku z tym podam jedynie składy drużyn o takim charakterze.

    Mała drużyna:

    • nasz łowca
    • Jan Jansen/Nalia/Imoen
    • Keldorn/Minsc/Valygar

    Średnia drużyna:

    • nasz łowca
    • Sarevok/Valygar
    • Jan Jansen/Nalia/Imoen
    • Anomen/Jaheira/Aerie
    • Keldorn/Minsc

    Duża drużyna:

    • nasz łowca
    • Sarevok
    • Valygar/Mazzy
    • Minsc/Keldorn
    • Anomen/Jaheira/Aerie
    • Jan Jansen/Nalia/Imoen

    Uwaga! Dodałem Sarevoka, który ma standardowy charakter zły, jednak duża ilość reputacji, czy drużyna o charakterze dobrym nie będą mu przeszkadzać. Poza tym jego charakter podczas gry można zmienić.

    Wybór czarów

    Łowca na wyższym poziomie zdobywa możliwość rzucania czarów druidzkich do 3. poziomu włącznie. Wymienię kilka z nich, godnych polecenia:

    Poziom 1: Leczenie lekkich ran, Oplątanie, Zagłada, Zbroja wiary, Błogosławieństwo
    Poziom 2: Spowolnienie trucizny, Korowa skóra, Płomienne ostrze
    Poziom 3: Rozproszenie magii, Leczenie średnich ran, Wezwanie błyskawic, Leczenie chorób

    Taktyki

    Łowca jest zbrojnym, więc dla niego nie ma określonej taktyki. To postać, która zajmuje się zabijaniem przeciwnika, przyjmowaniem na siebie ciosów, czasem rzucania podstawowych czarów ochronnych i wzmacniających. Dla podstawowego łowcy raczej taktyka jest prosta. Przed walką rzucamy jak najwięcej Zbrój wiary, można Korową skórę i Błogosławieństwo na całą drużynę. Podczas walki przyjmujemy na siebie ciosy. Oczywiście zajmujemy się również unicestwianiem przeciwnika. Gdy nasze cele mają zbyt dużo czarów ochronnych, możemy zareagować, rzucając Rozproszenie magii. Czasem leczymy naszych towarzyszy, jeśli nasz kapłan zajmuje się czymś innym. Warto też czasem przed wejściem w pole bitwy, wyczarować na przeciwniku Wezwanie błyskawic - niech poczuje gniew Matki Natury. Gdy wybraliśmy jakąś podklasę, oprócz rutynowych czarów ochronnych.

    Tropiciel
    Przede wszystkim korzystamy z naszego głównego atutu - ciosu w plecy. Po co wybierać podklasę Tropiciela, skoro nie używamy naszej głównej zalety. Przed walką podbiegamy do przeciwnika, zadajemy cios w plecy, zmykamy i powtarzamy operację. Wymagane do tego są Buty Szybkości, abyśmy mogli łatwo uciec i ponownie schować się w cieniu.

    Łucznik
    Ustawiamy się gdzieś z tyłu, ale w zasięgu wzroku przeciwnika. Staramy się unikać czarów ofensywnych. Najlepiej, aby nasz nieprzyjaciel nie zwracał na nas uwagi. Wówczas możemy "ciskać" we wrogów z broni miotanej - z tego, z czego potrafimy najlepiej.

    Władca Zwierząt
    Jeżeli ktoś w ogóle wybrał tę podklasę, to jego głównym zadaniem jest korzystanie z przywołań, do których mamy dostęp. Reszta tak samo, jak u standardowego łowcy.

    Ekwipunek

    Silnie umagiczniony oręż; porządna zbroja płytowa (ćwiekowana w wypadku podklas); może być Hełm Baldurana; Amulet Seldarine; na palcach Pierścień Gaxxa i jeden pierścień ochrony; Pas siły lub bezwładnej bariery; Płaszcz Montolio; Rękawice mistrzostwa bądź inne dające premię w walce; mile widziane Buty szybkości.





    Komentarze

    Ten artykuł skomentowano 20 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.


    Łucznik z urodzenia
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 06.07.2008 o 11:23  

    Spoczko poradnik naprawde

     

    Mieszkaniec | Komentarzy: 84
    Temat: a wladca zwierzat moze uzyw...
    Dodany: 05.12.2008 o 22:07  

    a wladca zwierzat moze uzywac zbroje plytowe?? bo jak tak to jest to jedna z fajniejszych podklas a nie najgorszych. ja widzialem wiele ciekawych okazow maczug w ciagu gry i az mnie kusilo aby jedna sobie przywlaszczyc. a jak sie ma mod setup item upgrade(to nie jest zadne oszustwo aby ulepszyc wiele przedmiotow trzeba sie porzadnie natrudzic i zawsze warto) to mozna ulepszyc bardzo duzo z nich. staja sie wtedy poteznymi bronmi!maczuga+wladca zwierzat=rullez!!! :):)

    Escalius
     

    Wędrowiec
    Temat: a jak gram tropicielem z dw...
    Dodany: 09.12.2008 o 19:27  

    a jak gram tropicielem z dwoma broniami i w pierwszej trzymam miecz dlugi a co z druga?? czy tez miecz dlugi czy lepiej krotki???

      
     

    Obywatel Insimilionu | Komentarzy: 133
    Temat: Jeśli już mieczyki, to dług...
    Dodany: 10.12.2008 o 20:03  

    Jeśli już mieczyki, to długi daj w lewą rękę. W prawej dla tropiciela nic innego niż katana być nie może :)

      
     

    Mieszkaniec | Komentarzy: 118
    Temat: U mnie po 17 poziomie tropi...
    Dodany: 20.02.2009 o 13:44  

    U mnie po 17 poziomie tropiciel ma sztyletowanie x4, ale to może przez Baldurdasha...

     

    Mieszkaniec | Komentarzy: 2
    Temat: A czy można tak jak paladyn...
    Dodany: 18.07.2009 o 8:32  

    Pytanie: W jakich momentach gry po za piekłem można zmienić dobrowolnie charakter np. łowcy ?? i czy bedzie to analogiczne w skutkach jak upadniecie np. przez niska reputacje ?? I czy założenie hełmu zmiany charakteru rozwiazuje ten problem czy jest raczej tylko tymczasowym wyjsciem ??

      
     

    Mieszkaniec | Komentarzy: 21
    Temat: Jeśli grasz łowcą lub palad...
    Dodany: 18.07.2009 o 13:40  

    Jeśli grasz łowcą lub paladynem to niestety stracisz swoją profesję.

     

    Mieszkaniec | Komentarzy: 1
    Temat: Władca zwierząt słaby?Biegł...
    Dodany: 21.07.2009 o 11:14  

    Władca zwierząt słaby?
    Biegłość w kijach, 3* w dwóch broniach, reszta w maczugi i dwuklasowanie na ok. 20 poziomie na kapłana. Zobaczycie, że zmienicie zdanie.

      
     

    Mieszkaniec | Komentarzy: 7
    Temat: Ja właśnie robie sobie trop...
    Dodany: 14.11.2009 o 12:47  

    Ja właśnie robie sobie tropiciela półelfa na katany, sejmitary i krótkie miecze. Docelowo mam zamiar walczyć Widmowym rodzajem i mieczem maska. Może być ciekawie :)

    Natsu
     

    Wędrowiec
    Temat: Taa
    Dodany: 11.12.2009 o 21:13  

    Po co Łowcy Zbroja płytowa, skoro za noszenie skór dostaję premię?

     

    Mieszkaniec | Komentarzy: 182
    Temat:
    Dodany: 18.02.2010 o 22:28  

    Tropiciel wymiata, władca zwierząt faktycznie do dupy, łucznik dość dobry. Tropiciel w ToB jest naprawdę mocny, sztyletowaniem potrafi niejednego wroga rozwalić od razu.

    Teyeris
     

    Wędrowiec
    Temat: Ja sobie Drizzta robię ^^ O...
    Dodany: 07.11.2010 o 18:01  

    Ja sobie Drizzta robię ^^ Od razu w ToB. A bronie Drizzta dodam sobie kodem, póki nie zdobędę jakichś ciekawszych okazów. Katany i sejmitary na full. Tropiciel oczywiście - w końcu musi walczyć wręcz

    Jacobi
     

    Wędrowiec
    Temat: Wie ktoś czy jak zdwuklasuj...
    Dodany: 27.02.2011 o 9:30  

    Wie ktoś czy jak zdwuklasuję Tropiciela na złodzieja to bonus do sztyletowania się kumuluje czy nie?

    BG
     

    Wędrowiec
    Temat: Jak zdwuklasujesz tropiciel...
    Dodany: 27.02.2011 o 10:32  

    Jak zdwuklasujesz tropiciela na łotra to ci grę zatnie.
    Czyli jednym słowem nie skumuluje się.

    Tamoko
     

    Wędrowiec
    Temat: Mogę przejść BG2 z takim sk...
    Dodany: 17.08.2011 o 19:19  

    Mogę przejść BG2 z takim składem:
    1.ja-tropicielka
    2.Anomen
    3.Jan Jansen
    4.Keldorn
    ?

      
     

    Obywatel Insimilionu | Komentarzy: 95
    Temat: możesz.
    Dodany: 17.08.2011 o 20:48  

    możesz.

    Bel
     

    Wędrowiec
    Temat: Po raz pierwszy gram w bal...
    Dodany: 10.09.2011 o 16:43  

    Po raz pierwszy gram w baldura. jaką klase wybrać: łowce z specjalizacją łucznik czy maga??

    Atomos
     

    Wędrowiec
    Temat: Władca zwierząt jest świetn...
    Dodany: 18.03.2012 o 20:15  

    Władca zwierząt jest świetny po zdwuklasowaniu na kapłana. Dzieki temu ma mozliwość używania czarów druida z 4-7 poziomu, na dodatek zapychając miejsca na czary 1-3 poziomu przywołaniami może zalać wrogów hordą zwierząt, która skończy się po godzinnej walce.

     

    Mieszkaniec | Komentarzy: 1
    Temat: Myślę, że sądy są tutaj zby...
    Dodany: 10.09.2012 o 2:36  

    Myślę, że sądy są tutaj zbyt stanowcze. Autor tekstu też przesadził. Władca Zwierząt nie jest zły. Jest normalnym łowcą, ale ograniczonym do określonej broni i tyle. Za to ma przywołania, które są przydatne na początku gry solo. Przywołańcy przydają się zbrojnym, że ho,ho.

    Serio, nie kumam dlaczego tak źle go oceniacie. Po prostu nie może używać niektórych broni i tyle. Czy zawsze walczycie Furią albo CBW?

    PS. Proca akurat zadaje największe obrażenia z dystansówek, ale ma mało ataków - od czego jednak Młyniec? Maczugi są spoko, a zwłaszcza do gry solo, gdzie Maczuga Wybuchów się przyda. Akurat kije to bardzo mocna broń, bo Kij Tarana zadaje olbrzymie obrażenia - powtarzam od czego Młyniec?

    PanZly
     

    Wędrowiec
    Temat: eee... tam. Bo jak już nie ...
    Dodany: 21.12.2012 o 16:07  

    eee... tam. Bo jak już nie można włożyć do ręki Furii Niebios to nie ma broni... Gram teraz Kap/Zł więc z racji etosu i sztyletowania też tylko kijki i maczugi, więc : praktycznie zaraz po wyjściu z lochów kostur z rynn (wiem, wiem, szału nie robi, ale pokażcie mi inną broń +4 od początku SOA) potem szybko do targowa gdzie można ukraść/kupić czarną krew i zdobyć zgniatacz do drugiej łapki - całkiem przyjemny zestaw, z którym planuję łazić do twierdzy strażnika, bo potem to przeproszenie się z oburęcznymi i taran... a ten już do usranej śmierci ;) poza tym jeśli faktycznie dwuklasowanie z tropiciela daje kapłanowi czary druidyczne do 7 poz. (nie testowałem... jeszcze ;) ) to WZ jest nie tylko rewelacyjną, ale wręcz (zbroja) jedyną (poza czystym tropicielem, ale - przywołania !!) sensowną podstawką.



    Ten artykuł skomentowano 20 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.


    Pseudonim
    E-mail
    Treść Dostępne tagi: [cytat][/cytat], [url=http://][/url]
    Przepisz poprawnie podane słowa mnustwo orkuw