Warning: Undefined array key "autologin" in /usr/home/peronczyk/domains/insimilion.pl/insimilion/twierdza/index.php on line 25 Baldur's Gate 2 • Poradnik gry mnichem • INSIMILION

    Baldur's Gate 2 » Poradniki gry klasami


    Poradnik gry mnichem

    Działy gier » Baldur's Gate 2 » Poradniki » Poradniki gry klasami
    Autor: Balduran
    Utworzono: 13.06.2005
    Aktualizacja: 21.09.2008

    Dlaczego mnich?

    Wiele osób na pewno zadaje sobie pytanie, po co bawić się pięściami, skoro wojownik już na pierwszym poziomie może wziąć do ręki miecz oburęczny i zadawać 1k10 obrażeń. Postaram się na to pytanie odpowiedzieć najlepiej jak potrafię. Otóż to prawda, że na początku jest trochę słaby i ciężko nim grać. Na początku mag rzuca fireballe, zabijając od razu mnóstwo goblinów, a wojownik oburęcznym mieczem zabij gobliny jednym ciosem. A mnich? Na początku bije te gobliny i bije, i już w pierwszej części lochów Irenicusa umiera. Kiedy jednak zdobędzie kilka poziomów, staje się prawdziwą maszynką do zabijania. Jakie to umiejętności? Przeczytajcie następną część artykułu...

    Umiejętności mnicha

    Zalety

    • Mnich może wykonać 1 atak wręcz na rundę. Co trzy poziomy uzyskuje dodatkowy atak.
      Jest to jedna z ciekawszych zalet. Dzięki niej na wysokich poziomach mnich ma dużo ataków, co sprawia, że zamienia się w prawdziwy młyn.


    • Wraz ze wzrostem poziomu rosną też obrażenia, jakie mnich zadaje w walce wręcz:

      PoziomObrażenia
      1-21-6
      3-51-8
      6-81-10
      9-111-12
      12-141-12
      15-171-20
      18+1-20

      Z tabeli wynika, że na początku mnich ma niezbyt wysokie (ale też nie bardzo słabe) obrażenia, jednakże potem się to zmienia. Np. na poziomie 18 mnich zadaje 1-20 obrażeń. Dla porównania najwięcej zadające obrażeń bronie to katana i oburęczny miecz - obydwie zadają po 1-10 obrażeń.


    • Naturalna Klasa Pancerza mnicha polepsza się wraz ze wzrostem poziomu. Jego KP obniża się o 1 co 2 poziomy, przy czym po osiągnięciu 21 poziomu obniża się coraz rzadziej: na 24., 27., 30., 35. i 40. poziomie.
      Klasa pancerza to bez wątpienia jeden z najważniejszych współczynników, jakie ma każda postać. Na początku klasa pancerza mnicha nie jest zbyt wysoka, ale z poziomami to się zmienia i wtedy często zdarza się, że mnich ma najwięcej KP ze wszystkich członków drużyny drużyny.


    • Ogłuszający cios, raz dziennie na 4 poziomy. Wszystkie ataki przez najbliższe 6 sekund ogłuszają przeciwnika, chyba że wykona on rzut obronny. UWAGA: ta zdolność specjalna automatycznie modyfikuje normalny atak Mnicha, nie trzeba specjalnie celować.
      Chcąc, nie chcąc, muszę przyznać, że jest to jedna z najważniejszych zdolności mnicha. O ogłuszającym ataku będzie w części "Strategia walki", a więc tutaj nie będę się rozpisywać. Powiem tylko, że umiejętność wygląda mniej więcej tak: kiedy klikniesz na użycie tej umiejętności, to przez najbliższe 6 sek. wszystkie twoje ataki będą ogłuszać przeciwnika (chyba, że powiedzie mu się rzut obronny).


    • Mnisi posiadają umiejętność odbijania pocisków. Dzięki temu ich KP przeciw pociskom polepsza się o -1 za każde 3 poziomy.
      Ta umiejętność sprawia, że strzały przeciwników dużo rzadziej docierają do Ciebie.


    • Mnich uzyskuje modyfikator +2 do rzutów obronnych na czary.
      Rzuty obronne na magię są bardzo ważne, w kumulacji z odpornością na magię czary spływają po mnichu jak woda.


    • Mnich ma zwiększony o 2 ruch. Co 5 poziomów jego ruch rośnie o +1.
      Bardzo fajna umiejętność. Na wysokich poziomach często zdarza się, że mnich dojdzie do celu, a reszta drużyny nie jest nawet połowie drogi.


    • 5 poziom: odporność na wszelkie choroby i nie można go Spowolnić ani Przyśpieszyć
      Odporność na choroby jest bardzo przydatna, zwłaszcza na początku, kiedy jedna choroba potrafi skutecznie zmienić bieg walki. Później zresztą też się przydaje. Odporność na spowolnienie to też bardzo fajna umiejętność, ponieważ spowalniający wrogowie potrafią być niesamowicie upierdliwi. Nieciekawa jest natomiast odporność na przyśpieszenie...


    • 7 poziom: Nakładanie Rąk - leczy 2 punkty obrażeń na poziom
      Nawet przydatne, szczególnie w ogniu walki, kiedy kapłan zdąży kopnąć w kalendarz.


    • 8 poziom: -1 do opóźnienia
      Zmniejszone opóźnienie to zawsze coś, ale nic specjalnego.


    • 9 poziom: +1 do wszystkich rzutów obronnych. Odporność na uroki. Pięść mnicha traktuje się jak broń magiczną +1 (+2 na 12 poziomie, +3 na 15, +4 na 25).
      Przeanalizujmy po kolei poszczególne zdolności:
      +1 do rzutów obronnych: rzuty obronne są bardzo ważne i nawet +1 do rzutów odpornych to jest coś
      Odporność na uroki: Co tu się rozpisywać... Ta niezwykle przydatna zdolność oszczędzi wam wiele nerwów... znam to po sobie...
      Pięść mnicha +1: Wreszcie można zaatakować wrogów odpornych na broń niemagiczną! Jedna z najważniejszych zdolności mnicha.


    • 11 poziom: Odporność na trucizny.
      Bardzo przydatne, szczególnie kiedy ktoś atakuje trucizną.


    • 12 poziom: kolejne -1 do opóźnienia. Pięści stają się bronią magiczną +2.
      -1 do opóźnienia: Nic specjalnego
      Pięść mnicha +2: Jak pięść mnicha +1 tylko że pięść jest już bronią +2.


    • 13 poziom: raz dziennie może rzucić czar Drżąca Dłoń. Czar ten daje mnichowi jeden atak, jego przeciwnik musi wykonać rzut obronny lub zginie.
      To jest chyba najlepsza zdolność mnicha. Bardzo przydatne. Więcej w części Strategia walki.

    • 14 poziom: mnich uzyskuje 3% Odporności Magicznej na poziom (tzn. 42% na 14 poziomie). Przestaje ona wzrastać przy 78%
      Jedna z najważniejszych zdolności mnicha. Odporność na magię chyba wszystkim się przyda!

    • 15 poziom: Pięści traktuje się jako broń magiczną +3.
      Jak pięść mnicha +1 tylko teraz pięść jest bronią +3.

    • 20 poziom: odporność na broń niemagiczną.
      Jedna z najważniejszych zdolności mnicha, sprawia ona, że wróg musi mieć magiczną broń aby nas w ogóle zranić...

    • 25 poziom: Pięści traktuje się jako broń magiczną +4.
      Umagicznienie +4 to już naprawdę dużo. Tylko nieliczne potężne stworzenia potrafią się jemu oprzeć.

    Wady

    • Mnich nie może nosić zbroi.
      No tak, mnich nie może nosić zbroi, ale za to sam ma bonusy do KP i wcale nie potrzebuje zbroi.

    • Mnich może używać tylko broni dostępnych dla klasy złodziei (oprócz broni dwuręcznych). I tak nie będziecie pewnie używać żadnych broni, zwłaszcza na wysokich poziomach.


    Jak stworzyć bohatera?

    Płeć: Twój wybór...
    Rasa: Niestety tylko ludzie mogą zostać mnichami.
    Charakter: Mnich musi być praworządny. Poza tym wybierasz sam. Ja polecam dobrą postać, ponieważ masz najlepszą reputację i ceny w sklepach.
    Cechy: Najważniejsze dwie cechy to zręczność i mądrość. Bardzo dobrze by było jak byś je miał na 18. Potem jest siła i budowa - te dwie statystyki są potrzebne każdej klasie walczącej, także i mnichowi, dzięki nim będziesz miał lepsze obrażenia i punkty życia. Inteligencja i charyzma nie są dla mnicha ważne. I jeszcze jedno: warto się postarać i długo losować. Ja, jak długo losowałem to miałem takie staty:
    Siła - 18
    Zręczność - 18
    Kondycja - 18
    Inteligencja - 10
    Mądrość - 18
    Charyzma - 13
    Umiejętności: No cóż... Na pewno styl walki jedną bronią - mnich nie może walczyć dwoma broniami, więc co byście nie zrobili, zawsze będziecie walczyć jedną bronią. Poza tym możecie sobie brać co chcecie. Na 40 poziomie i tak będziecie mieli wszystkie biegłości...
    Wygląd: To musicie wybrać sobie sami...
    Imię: Musicie sobie sami wymyślić jakieś imię. Nie używajcie jednak imion takich jak Wacuś z Ostrowej Wólki, ponieważ to psuje cały klimat. Mały spis imion znajdziecie tutaj.

    Strategia walki

    Oto kilka porad:

    • Bardzo ciekawa jest zdolność Ogłuszający Cios. Jeśli udaje Ci się zadać wrogowi obrażenia, ale mimo to nie radzisz sobie z nim, to używaj tej zdolności - przez chwilę nie będzie Cię atakować, więc dłużej pożyjesz. Ta umiejętność wiele razy uratowała mi życie.
    • Jest pewna super zdolność - Drżąca Dłoń. Mnich na 13 poziomie może jej użyć raz dziennie. Sprawia ona, że przeciwnik umiera, jeśli nie wykona rzutu obronnego. Jeśli masz szczęście to każdego wroga możesz tym zabić. Mi się udało tym zabić między innymi Amelissanę i Demogorgona.




    Komentarze

    Ten artykuł skomentowano 41 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.

    « Starsze · 1 · 2 · (3) ·

    StefanQ
     

    Wędrowiec
    Temat: Podam przykład Mnicha na 39...
    Dodany: 17.08.2014 o 23:17  

    Podam przykład Mnicha na 39 lvl-u.

    HP = 146 (w tym: +10% za kamień Ioun, +5HP za Amulet Czuciowców),
    KP = -13 (+2 płaszcz ochrony, +2 Gaax),
    Trak0 = -13 (Pas Siły 21, +1 z Ioun, +4 Rękawice Miażdżenia),
    Liczba ataków = 4/runda + Młyńce,

    Dodatkowo, mam buty elektryczności i pierścień swobody ruchów. Nie da się przyspieszyć Mnicha, a poruszanie się w pajęczynach się przydaje.

    Wnioski: Dzięki Rękawicom Miażdżenia Trak0 jest lepsze niż niektórzy sugerują. Przyzwoite. Natomiast, KP niczym się nie wyróżnia. Mnich jest bardzo podatny na ciosy i powinien atakować z zza pleców Tanka (z Kamienną/Żelazną) albo z cienia (wtedy ma też lepsze Trak0 o 4 przy pierwszym ataku). Poza tym, ma mało HP.

    Dość atrakcyjna jest odp. na magię, ale brak odp. na żywioły, więc kapłan/mag musi "doczarować" albo trzeba żłopnąć miksturę.

    Co do zdolności Mnicha i opinii poprzedników. Wiele osób zwraca uwagę na to, że Mnich wolno się rozkręca, ale potem klepie.

    Moim zdaniem, zdolności Mnicha (Dłoń, Pięść) są dużo praktyczniejsze w SoA niż w ToB. Ogłuszenie bardzo się na początku przydaje, a wiadomo, że Potężny Atak czy Cios (z HLA) są później efektywniejsze. Średnio oceniam Dłoń, bo jest bardzo nieprzewidywalna. Pięść dużo częściej wchodzi.

    Hm, atrakcyjność Mnicha chyba polega na odp. na magię, ale 100% można uzyskać zwykłym czarem maga/barda -> polimorfowanie siebie.

    Szału nie ma.

    PS. Sprostowanie do artykułu powyżej:
    1. Nie ma HP za kondycję >16,
    2. Obrażenia pięści są źle przedstawione. Na którejś z angielskich stron jest poprawnie.



    Ten artykuł skomentowano 41 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.

    « Starsze · 1 · 2 · (3) ·

    Pseudonim
    E-mail
    Treść Dostępne tagi: [cytat][/cytat], [url=http://][/url]
    Przepisz poprawnie podane słowa mnustwo orkuw