Warning: Undefined array key "autologin" in /usr/home/peronczyk/domains/insimilion.pl/insimilion/twierdza/index.php on line 25 Baldur's Gate 2 • Proce • INSIMILION

    Baldur's Gate 2 » Zbrojownia


    Proce

    Działy gier » Baldur's Gate 2 » Opisy » Zbrojownia
    Autor: Valygar
    Utworzono: 21.10.2007
    Aktualizacja: 01.08.2008

    Proca

    Proce istnieją od początków zapisywanej historii. Są wykonywane ze skóry lub rzemienia, zakończonego woreczkiem, w który wkłada się pocisk. Procarz chwyta oba końce rzemienia i kręci procą ponad swoją głową. Kiedy zostaje osiągnięta największa szybkość, puszcza jeden ze sznurków kierując pocisk w cel.

      PARAMETRY:
    • Waga: 0
    • Opóźnienie: 6
    • Rodzaj biegłości: procaTyp broni: 1-ręczna
    • Wymagana siła: 3
    • Komentarz: Zwykła, niewyróżniająca się niczym proca. Jak łatwo można się domyślić - jedyna jaką możemy znaleźć i używać na początku gry.

    Proca +1

    Proce istnieją od początków zapisywanej historii. Wykonuje się je ze skóry lub rzemienia, zakończonego woreczkiem, w który wkłada się pocisk. Procarz chwyta oba końce rzemienia i kręci procą ponad swoją głową. Kiedy zostaje osiągnięta największa szybkość, puszcza jeden ze sznurków kierując pocisk w cel.

      PARAMETRY:
    • Obrażenia: +1 (pociski)
    • TraK0: +1
    • Waga: 0
    • Opóźnienie: 5
    • Rodzaj biegłości: procaTyp broni: 1-ręczna
    • Wymagana siła: 3
    • Komentarz: Proca praktycznie taka sama jak zwykła. Jedyne w czym jest lepsza to to, że pociski z niej wystrzelone zadają jeden punkt obrażeń więcej i poprawia Trak0 o jeden.

    Proca +2

    Magiczne proce to znak rozpoznawczy wojowników z rasy niziołków. Broń ta zazwyczaj była przygotowywana przez matkę lub utalentowaną ciotkę dla młodego niziołka, który miał wyruszyć na swoją drugą wielką przygodę. Powodem tego, że proca ta była prezentem przed drugą, a nie przed pierwszą przygodą było to, że niziołki zazwyczaj nie chcą decydować się na zostanie poszukiwaczami przygód, kiedy już ich zasmakują.

      PARAMETRY:
    • Obrażenia: +2 (pociski)
    • TraK0: +2
    • Waga: 0
    • Opóźnienie: 4
    • Rodzaj biegłości: procaTyp broni: 1-ręczna
    • Wymagana siła: 3
    • Miejsce: Możesz ją kupić u Ribalda na Targu Przygód.
    • Komentarz: Pierwsza proca, którą można by polecić. Jednakże w tej grze występują inne, lepsze proce, które znaleźć możemy też dość wcześnie. Możesz ją kupić jak masz za dużo pieniędzy (co raczej na początku gry jest niemożliwe).

    Proca +3: Zguba Smoków Arli

    Nikt nie zna lepiej od niziołków wartości dobrze wymierzonego kamienia, gdy przychodzi zmierzyć się z większym przeciwnikiem. Ta proca należała do młodej kobiety o imieniu Arla Pewny Krok, jednej z niewielu niziołków, którzy opuścili domowe ogniska w poszukiwaniu przygód. Legenda opowiada o maleńkiej Arli używającej tej procy by posłać na wylot ostry kamień przez głowę lecącego zielonego smoka, choć ta sama legenda opowiadana w innej tawernie mówi o zadniej części smoczego ciała, by wywołać bardziej humorystyczny niż zabójczy efekt. Wynika z tego, że niziołki preferują rozrywkę niż wierność historyczną.

      PARAMETRY:
    • Obrażenia: +3 (pociski)
    • TraK0: +3
    • Waga: 0
    • Opóźnienie: 3
    • Rodzaj biegłości: procaTyp broni: 1-ręczna
    • Wymagana siła: 3
    • Miejsce: Znajdziesz ją na ołtarzu w ruinach świątyni Amaunatora.
    • Komentarz: Pierwsza godna polecenia proca. Nie potrzebujesz nie wiadomo jak wysokiego poziomu, aby tę procę zdobyć, a pociski z niej wystrzelone zadają trzy obrażenia więcej, a także podnosi Trak0 władającej nią postaci o trzy punkty.

    Proca Arvoreen +4

    Ta proca jest pobłogosławiona przez Arvoreen, boginię niziołków. Została ofiarowana bohaterskiemu Tuckerbyemu Lettleworpowi po Bitwie o Wrzosową Drogę, w której najeźdźcza armia Yuan-ti została zniszczona przez siły Lettleworpa, co uratowało osadę niziołków. Proca ma zdolność przeszywania zmysłów wrogów właściciela ścianą dźwięku, o którym mówi się, że jest głosem samej bogini.

      PARAMETRY:
    • Obrażenia: +4 (pociski)
    • TraK0: +4
    • Specjalne: Raz dziennie wywołuje Wybuch dźwięku, po którym ofiary muszą wykonać rzut obronny na magię lub zostają ogłuszone na 3 rundy. Obszar działania: w promieniu 20 m.
    • Waga: 0
    • Opóźnienie: 2
    • Rodzaj biegłości: procaTyp broni: 1-ręczna
    • Wymagana siła: 3
    • Miejsce: Znajdziesz ją w skrytce w południowych tunelach Podmroku.
    • Komentarz: Jedna z najlepszych proc w grze. Daje naprawdę duży jak na procę bonus i do zadawanych obrażeń, jak i do Trak0 władającej nią postaci. Jej jedyną wadą jest miejsce i czas zdobycia, gdyż jest to Podmrok, gdzie raczej nie pójdziesz na początku gry.

    Proca Everarda +5

    Proca Everarda jest świętą bronią stworzoną przez boga Tempusa i ofiarowaną Everardowi by pokonał wrogów Doliny Lodowego Wichru.

      PARAMETRY:
    • Obrażenia: +2 (pociski)
    • TraK0: +5
    • Specjalne: Nie potrzebuje pocisków.
    • Waga: 0
    • Opóźnienie: 0
    • Rodzaj biegłości: procaTyp broni: 1-ręczna
    • Wymagana siła: 3
    • Miejsce: Możesz ją kupić u Joluva w Miedzianym Diademie.
    • Komentarz: Zaletą tej procy jest wysoka premia do Trak0 i to, że nie potrzebujesz do niej pocisków. Pomimo dość małej premii do zadawanych obrażeń, proca jest bardzo dobra. Posiada jedno z największy umagicznień w całej grze, a nabyć ją możesz praktycznie na samym początku gry (o ile nie brakuje ci pieniędzy).

    Proca Naprowadzania +2

    W przeciwieństwie do innych proc, Proca naprowadzania może wyrzucać kamienie i pozwala dodać modyfikator za Siłę do zadanych obrażeń. Mimo tego, że jest magiczna, co zwiększa jej celność i zadawane obrażenia, to modyfikator obrażeń z Siły wynika z jej konstrukcji a nie z magii.

      PARAMETRY:
    • Obrażenia: +2 (pociski), plus modyfikator za Siłę
    • TraK0: +2
    • Waga: 0
    • Opóźnienie: 4
    • Rodzaj biegłości: procaTyp broni: 1-ręczna
    • Wymagana siła: 3
    • Miejsce: Jeśli wykonałeś oba zadania dla Hendaka to możesz ją kupić u Bernarda.
    • Komentarz: Wystrzelone z tej procy pociski mogłyby zadawać dużo obrażeń, gdyż wpływa na tą ilość twoja siła, to jednak naprawdę wątpię żeby tak było, gdyż zazwyczaj postać o wysokiej sile walczy wręcz, a proce zostawia się magom czy druidom, który z reguły mają niską siłę. Nie polecam kupować.

    Proca Erinne +4

    Pewnej wioski gnomów o nazwie Erinne bronił przez długi czas jeden tylko strażnik, uzbrojony wyłącznie w magiczną procę. Procę tę stworzyła czarodziejka, od której imienia pochodzi też nazwa całej wioski. Kiedy wioskę napadły orki, proca zaginęła w tajemniczych okolicznościach.

      PARAMETRY:
    • Specjalne: Raz dziennie może stworzyć 5 pocisków +4
    • TraK0: +4
    • Obrażenia: +4 (pocisk)
    • Waga: 0
    • Opóźnienie: 0
    • Rodzaj biegłości: proca
    • Typ: 1-ręczna
    • Wymagana siła: 3
    • Miejsce: Procę posiada Azamantes - lisz na V poziomie Twierdzy Strażnika.
    • Komentarz: Proca, pomimo że najlepsza w grze (nie licząc jej ulepszonej wersji) ma jedną podstawową wadę - zdobyć ją możesz dopiero pod koniec Twierdzy Strażnika, co oznacza, że posługiwać się nią będziesz najpewniej dopiero w Tronie Bhaala. Możesz też dzięki niej stworzyć pięć pocisków +4, które w użyciu z tą procą, zadadzą przeciwnikowi aż osiem dodatkowych punktów obrażeń.

    Proca Erinne +5

    Dzięki modyfikacjom, którym poddano procę Erinne, stała się ona jeszcze skuteczniejszą bronią o jeszcze większej celności.

      PARAMETRY:
    • Specjalne: Raz dziennie może stworzyć 5 pocisków +4
    • TraK0: +5
    • Obrażenia: +5 (pocisk)
    • Waga: 0
    • Opóźnienie: 0
    • Rodzaj biegłości: proca
    • Typ: 1-ręczna
    • Wymagana siła: 3
    • Miejsce: procę tę może dla ciebie stworzyć Cespenar z Procy Erinne +4 i za 5000 sztuk złota (nawet w Piekle nie ma nic za darmo).
    • Komentarz: Łatwo się domyślić, że ulepszona proca Erinne nie ma sobie równych. A co najważniejsze - stworzyć ci ją może już na samym początku ToBu (pod warunkiem, że posiadasz procę) za tylko 5000 sztuk złota Cespenar, a więc nie potrzebujesz żadnego komponentu, który zdobyć możesz dopiero pod sam koniec gry czy coś takiego. Nie muszę też chyba dodawać, że procę Erinne gorąco polecam.





    Komentarze

    Ten artykuł skomentowano 3 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.


     

    Mieszkaniec | Komentarzy: 4
    Temat: Proca Naprowadzania +2a jak...
    Dodany: 03.02.2010 o 20:05  

    Proca Naprowadzania +2

    a jaki to problem załozyc magowi czy druidowi pas siły...

    Gamer
     

    Wędrowiec
    Temat: [cytat]Proca Naprowadzania ...
    Dodany: 25.04.2010 o 16:41  

    Cytat:

    Proca Naprowadzania +2 a jaki to problem załozyc magowi czy druidowi pas siły...


    o tym samym pomyślałem czytając artykuł. Mag z pasem np 19 do siły ma +7 do obrażeń.Sama proca ma +2 i należy dodać ze zwykły pocisk 5, razem to daje 14 obrażeń.Nie jest to dużo, lecz na pewno zawsze coś, szczególnie jeśli nie zamierzamy marnować zaklęć na słabszych przeciwników i chcemy działać z dystansu.

    Dragomir
     

    Wędrowiec
    Temat: Czy lepiej jest chodzić z P...
    Dodany: 01.09.2013 o 17:35  

    Czy lepiej jest chodzić z Proca Erinne +5 czy Proca Arvoreen +4 a może założyć pasek +21 do siły i Proca Naprowadzania +2?



    Ten artykuł skomentowano 3 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.


    Pseudonim
    E-mail
    Treść Dostępne tagi: [cytat][/cytat], [url=http://][/url]
    Przepisz poprawnie podane słowa mnustwo orkuw