Baldur's Gate 2
Rasy
Ludzie
Ludzie są dominującą rasą Faerunu. Przewodzą najznaczniejszym imperiom i królestwom Zapomnianych Krain. Są chyba najbardziej tolerancyjną i towarzyską ze wszystkich ras, z wyjątkiem może niziołków. Ludzie mają tylko jedną zdolność specjalną - mogą należeć do dowolnej klasy i osiągnąć w niej nieograniczony poziom.
Premie do cech : - Brak premii
Elfy
Elfy są nieco niższe i szczuplejsze od ludzi. Twarze mają piękne i delikatne, a język melodyjny. Często uważa się je za lekkomyślne i oddalone od innych ras. Elfy interesuje piękno natury, taniec, zabawa, śpiewy i inne tym podobne rzeczy. Mają wyrafinowane poczucie humoru i także same pieśni oraz poezje. Posiadają naturalną odporność na zauroczenia i magię usypiającą. Dzięki infrawizji widzą w ciemności, a ponadto lepiej niż inne rasy posługują się długimi mieczami i łukami. Otrzymują premię do Zręczności, jednak kosztem Kondycji. W Krainach żyje pięć różnych odłamów tej rasy, elfy: złote, księżycowe, dzikie, morskie i mroczne.
Premie do cech : - +1 Zręczność
- -1 Kondycja
Pół-elfy
Półelfy to wynik zmieszania krwi ludzi i elfów. Są bardzo przystojne i łączą w sobie zalety obu ras. Zazwyczaj posiadają ciekawość, pomysłowość i ambicje swych ludzkich przodków z wyrafinowanymi zmysłami, miłością do natury i artystycznymi zdolnościami elfów. Półelfy są w nieznacznym stopniu odporne na zauroczenia i magię usypiającą. Ponadto dzięki infrawizji widzą w ciemności.
Premie do cech : - Brak premii
Gnomy
Spokrewnione z krasnoludami gnomy są znacznie mniejsze niż ich odlegli kuzyni. Z dumą również zauważają, że nie są tak "krągłe" jak ich brodaci bracia. Większość gnomów ma ciemną lub brązową skórę, białe włosy i duże nosy. Charakteryzują się dość niezwykłym poczuciem humoru i przepadają za płataniem psikusów. Ich miłość do natury przewyższa jedynie uwielbienie szlachetnych kamieni i biżuterii. Gnomy są z natury odporne na magię, a dzięki infrawizji widzą w ciemności. Uzyskują premię do Inteligencji, jednak kosztem Mądrości.
Premie do cech : - +1 Inteligencja
- -1 Mądrość
Niziołki
Niziołki to niscy, pulchni osobnicy bardzo przypominający małych ludzi o krągłych i często rumianych twarzach. Zazwyczaj mają kręcone włosy, porastające również ich stopy. Zdecydowanie wolą domowe zacisze od niebezpieczeństw wiążących się z poszukiwaniem przygód. Kochają spokojne i dostatnie życie, dobrą zabawę i rodzinne opowieści. Niziołki są odporne na trucizny i magię, a na dodatek z niezwykłą wprawą posługują się procami. Posiadają również ograniczoną umiejętność widzenia w ciemnościach. Kosztem Siły otrzymują premię do Zręczności. W Krainach żyją trzy odmiany niziołków: włosostopi, ogromniaści i mocarniaści.
Premie do cech : - +1 Zręczność
- -1 Siła
Krasnoludy
Krasnoludy są niskimi, krępymi osobnikami, łatwymi do rozpoznania po wzroście i posturze. Mają czerstwe policzki, ciemne oczy i takież włosy. Zazwyczaj są uparte i małomówne. Z chęcią oddają się ciężkiej pracy, nie posiadają za to za grosz poczucia humoru. Lubują się w piwie i miodzie, ale nade wszystko kochają złoto. Krasnoludy są z natury odporne na magię i trucizny. Posiadają zdolność infrawizji, która pozwala im widzieć w ciemnościach. Uzyskują premię do Kondycji, jednak kosztem Charyzmy i Zręczności. W Krainach żyją cztery odłamy tej rasy: krasnoludy tarczowe, złote, dzikie i Duergarowie.
Premie do cech : - +1 Kondycja
- -1 Zręczność
- -1 Charyzma
Pół-Orki
Pół-orki rodzą się ze związku orka i człowieka. Mają wzrost ludzi, ale są masywniejsze. Zielonkawa skóra, cofnięte czoło, szeroka szczęka, pokaźne zęby i szorstkie owłosienie nie pozwalają im ukryć swojego pochodzenia. W Amn toleruje się Pół-orków, ponieważ w Amn nie prowadzono długotrwałych wojen z orkami tak jak w północnych krainach. Pół-orki są znane z dużej siły.
Premie do cech : - +1 Siła
- +1 Kondycja
- -1 Inteligencja
- -1 Charyzma
Komentarze
Ten artykuł skomentowano 55 razy.
Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.
Cytat:
adrian234
..pół-orki trochę lepiej sprawują się jako wojownicy od krasnoludów..
Właśnie silna konkurencja krasnoludów w dziedzinie zbrojnych wplywa na mniejszą popularność pół-orków.
Czyli lepsze rzuty ochronne kontra wyższa siła. Dlatego pólorkisa dorzy jako kapłani i też łotry/kapłani.32
[cytat]
adrian234
..pół-orki trochę lepiej sprawują się jako wojownicy od krasnoludów..[/cytat]
Właśnie silna konkurencja krasnoludów w dziedzinie zbrojnych wplywa na mniejszą popularność pół-orków.
Czyli lepsze rzuty ochronne kontra wyższa siła. Dlatego pólorkisa dorzy jako kapłani i też łotry/kapłani.32
Ja właśnie gram teraz pół-orkiem, chotyczny zły barbarzyńca. I Krainy spływają krwią : )
Ja właśnie gram teraz pół-orkiem, chotyczny zły barbarzyńca. I Krainy spływają krwią : )
Cytat:
I Krainy spływają krwią :)
No tak, pól-orki muszą mieć dużo krwi. W końcu są wyższe od ludzi, a talią potrafią dorównać krasnalom.
[cytat]I Krainy spływają krwią :)[/cytat]No tak, pól-orki muszą mieć dużo krwi. W końcu są wyższe od ludzi, a talią potrafią dorównać krasnalom.
Właśnie... trzeba uzupełniać płyny : )
Właśnie... trzeba uzupełniać płyny : )
"Ludzie mają tylko jedną zdolność specjalną - mogą należeć do dowolnej klasy i osiągnąć w niej nieograniczony poziom." To nie jest zdolność specjalna.
"Ludzie mają tylko jedną zdolność specjalną - mogą należeć do dowolnej klasy i osiągnąć w niej nieograniczony poziom." To nie jest zdolność specjalna.
Moja kolejność
Pół-ork, Elf, Ludzie, Pół-elfy, Gnomy, Niziołki i na końcu Krasnoludy
Moja kolejność
Pół-ork, Elf, Ludzie, Pół-elfy, Gnomy, Niziołki i na końcu Krasnoludy
Gram w gothica3 mam wszystkie częsći z kodami a jak sie tu tworzy postać czy to możliwe
Gram w gothica3 mam wszystkie częsći z kodami a jak sie tu tworzy postać czy to możliwe
ej zrobił mi sie wędrowiec jestem wędrowiec
ej zrobił mi sie wędrowiec jestem wędrowiec
w gothicu 2 nk zabiłem wszystkie smoki z kodami moge je nawet przywołać jak ktoś chce kody do gothica 2 nk albo gothica 3 to pisać podam a do gothica na wszystkie możliwe rzeczy można napisać na gg10 lub tu
w gothicu 2 nk zabiłem wszystkie smoki z kodami moge je nawet przywołać jak ktoś chce kody do gothica 2 nk albo gothica 3 to pisać podam a do gothica na wszystkie możliwe rzeczy można napisać na gg10 lub tu
jak by ktoś chciał pisać na gg 10 to mój numer 24720904 można pisać jak nie odpisze to pózniej odpisze
jak by ktoś chciał pisać na gg 10 to mój numer 24720904 można pisać jak nie odpisze to pózniej odpisze
Z tego co tu widze kupie sobie 2 czesc pomimo slabej grafiki jaka ma (: Licze ze to bedzie niesamowita przygoda :p
Z tego co tu widze kupie sobie 2 czesc pomimo slabej grafiki jaka ma (: Licze ze to bedzie niesamowita przygoda :p
Ludzie pisza tu cos o jakichs pierdolach a chyba nie wiedza jak bg2 wyglada... chcesz mega wojownika ? Polork - wojownik - losuj tak zeby miec wszystkie staty mocno z losowania - poodejmuj od inteligencji, madrosci itd. - dodaj to wszystko do sily, kondycji, i zrecznosci- voila, prawie gotowe, teraz wystarczy dociagnac mu na full miecze dlugie badz katany (to dwie najmocniejsze klasy w bg2) ale nalezy pamietac ze dlugich mieczy jest zdecydowanie wiecej. - bronie dwureczne itd. - potem juz tylko zbroje na full pancerz i odpornosci na czary umyslu z np helmu albo naszyjnika i pierscienia. Najlepiej zaszlachtowac Kangaxxa zeby zdobyc pierscien (lisz malo odporny na meteory melfa). Pierwszy dobry miecz dlugi mozna znalezc w bramach miasta w knajpie za obrazem :) taki wojownik dupsko urywa, jeszcze jak ma ulepszone buty szybkosci to nie da sie go zatrzymac. Oczywiscie wsparcie kaplanow i magow i mozna swiat zdobywac.
Ludzie pisza tu cos o jakichs pierdolach a chyba nie wiedza jak bg2 wyglada... chcesz mega wojownika ? Polork - wojownik - losuj tak zeby miec wszystkie staty mocno z losowania - poodejmuj od inteligencji, madrosci itd. - dodaj to wszystko do sily, kondycji, i zrecznosci- voila, prawie gotowe, teraz wystarczy dociagnac mu na full miecze dlugie badz katany (to dwie najmocniejsze klasy w bg2) ale nalezy pamietac ze dlugich mieczy jest zdecydowanie wiecej. - bronie dwureczne itd. - potem juz tylko zbroje na full pancerz i odpornosci na czary umyslu z np helmu albo naszyjnika i pierscienia. Najlepiej zaszlachtowac Kangaxxa zeby zdobyc pierscien (lisz malo odporny na meteory melfa). Pierwszy dobry miecz dlugi mozna znalezc w bramach miasta w knajpie za obrazem :) taki wojownik dupsko urywa, jeszcze jak ma ulepszone buty szybkosci to nie da sie go zatrzymac. Oczywiscie wsparcie kaplanow i magow i mozna swiat zdobywac.
Walka dwoma bronmi nie bronie dwureczne, pomylka
Walka dwoma bronmi nie bronie dwureczne, pomylka
Parę sprostowań:
Elft nie mogą być druidami, bo w D&D to raczej taką rasa w stylu "Szlachta nie pracuje", a druidów uznają za " wieśniacką" klasę.
Krasnoludy są lepsze od pół-orków do wieloklasowania, a le gorsze jako "czysty" woj.
Parę sprostowań:
Elft nie mogą być druidami, bo w D&D to raczej taką rasa w stylu "Szlachta nie pracuje", a druidów uznają za " wieśniacką" klasę.
Krasnoludy są lepsze od pół-orków do wieloklasowania, a le gorsze jako "czysty" woj.
Cytat:
Krasnoludy są lepsze od pół-orków do wieloklasowania, a le gorsze jako "czysty" woj
Właśnie jako woj krasnale są lepsze bo mają wyższe rzyty obronne, średnio o 5 w trzech kategoriach. A pół-orki są lepsi jako kapłani, złodzieje, złodzieje-kapłani, bo siły jeden punkt więcej bardzo się przydaje.
[cytat]Krasnoludy są lepsze od pół-orków do wieloklasowania, a le gorsze jako "czysty" woj[/cytat]Właśnie jako woj krasnale są lepsze bo mają wyższe rzyty obronne, średnio o 5 w trzech kategoriach. A pół-orki są lepsi jako kapłani, złodzieje, złodzieje-kapłani, bo siły jeden punkt więcej bardzo się przydaje.
Ten artykuł skomentowano 55 razy.
Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.