Baldur's Gate 2


    Rasy

    Działy gier » Baldur's Gate 2 » Opisy
    Autor: Ahelor
    Utworzono: 13.09.2003
    Aktualizacja: 27.10.2009

    Ludzie

    Ludzie są dominującą rasą Faerunu. Przewodzą najznaczniejszym imperiom i królestwom Zapomnianych Krain. Są chyba najbardziej tolerancyjną i towarzyską ze wszystkich ras, z wyjątkiem może niziołków. Ludzie mają tylko jedną zdolność specjalną - mogą należeć do dowolnej klasy i osiągnąć w niej nieograniczony poziom.

      Premie do cech :
    • Brak premii

    Elfy

    Elfy są nieco niższe i szczuplejsze od ludzi. Twarze mają piękne i delikatne, a język melodyjny. Często uważa się je za lekkomyślne i oddalone od innych ras. Elfy interesuje piękno natury, taniec, zabawa, śpiewy i inne tym podobne rzeczy. Mają wyrafinowane poczucie humoru i także same pieśni oraz poezje. Posiadają naturalną odporność na zauroczenia i magię usypiającą. Dzięki infrawizji widzą w ciemności, a ponadto lepiej niż inne rasy posługują się długimi mieczami i łukami. Otrzymują premię do Zręczności, jednak kosztem Kondycji. W Krainach żyje pięć różnych odłamów tej rasy, elfy: złote, księżycowe, dzikie, morskie i mroczne.

      Premie do cech :
    • +1 Zręczność
    • -1 Kondycja

    Pół-elfy

    Półelfy to wynik zmieszania krwi ludzi i elfów. Są bardzo przystojne i łączą w sobie zalety obu ras. Zazwyczaj posiadają ciekawość, pomysłowość i ambicje swych ludzkich przodków z wyrafinowanymi zmysłami, miłością do natury i artystycznymi zdolnościami elfów. Półelfy są w nieznacznym stopniu odporne na zauroczenia i magię usypiającą. Ponadto dzięki infrawizji widzą w ciemności.

      Premie do cech :
    • Brak premii

    Gnomy

    Spokrewnione z krasnoludami gnomy są znacznie mniejsze niż ich odlegli kuzyni. Z dumą również zauważają, że nie są tak "krągłe" jak ich brodaci bracia. Większość gnomów ma ciemną lub brązową skórę, białe włosy i duże nosy. Charakteryzują się dość niezwykłym poczuciem humoru i przepadają za płataniem psikusów. Ich miłość do natury przewyższa jedynie uwielbienie szlachetnych kamieni i biżuterii. Gnomy są z natury odporne na magię, a dzięki infrawizji widzą w ciemności. Uzyskują premię do Inteligencji, jednak kosztem Mądrości.

      Premie do cech :
    • +1 Inteligencja
    • -1 Mądrość

    Niziołki

    Niziołki to niscy, pulchni osobnicy bardzo przypominający małych ludzi o krągłych i często rumianych twarzach. Zazwyczaj mają kręcone włosy, porastające również ich stopy. Zdecydowanie wolą domowe zacisze od niebezpieczeństw wiążących się z poszukiwaniem przygód. Kochają spokojne i dostatnie życie, dobrą zabawę i rodzinne opowieści. Niziołki są odporne na trucizny i magię, a na dodatek z niezwykłą wprawą posługują się procami. Posiadają również ograniczoną umiejętność widzenia w ciemnościach. Kosztem Siły otrzymują premię do Zręczności. W Krainach żyją trzy odmiany niziołków: włosostopi, ogromniaści i mocarniaści.

      Premie do cech :
    • +1 Zręczność
    • -1 Siła

    Krasnoludy

    Krasnoludy są niskimi, krępymi osobnikami, łatwymi do rozpoznania po wzroście i posturze. Mają czerstwe policzki, ciemne oczy i takież włosy. Zazwyczaj są uparte i małomówne. Z chęcią oddają się ciężkiej pracy, nie posiadają za to za grosz poczucia humoru. Lubują się w piwie i miodzie, ale nade wszystko kochają złoto. Krasnoludy są z natury odporne na magię i trucizny. Posiadają zdolność infrawizji, która pozwala im widzieć w ciemnościach. Uzyskują premię do Kondycji, jednak kosztem Charyzmy i Zręczności. W Krainach żyją cztery odłamy tej rasy: krasnoludy tarczowe, złote, dzikie i Duergarowie.

      Premie do cech :
    • +1 Kondycja
    • -1 Zręczność
    • -1 Charyzma

    Pół-Orki

    Pół-orki rodzą się ze związku orka i człowieka. Mają wzrost ludzi, ale są masywniejsze. Zielonkawa skóra, cofnięte czoło, szeroka szczęka, pokaźne zęby i szorstkie owłosienie nie pozwalają im ukryć swojego pochodzenia. W Amn toleruje się Pół-orków, ponieważ w Amn nie prowadzono długotrwałych wojen z orkami tak jak w północnych krainach. Pół-orki są znane z dużej siły.

      Premie do cech :
    • +1 Siła
    • +1 Kondycja
    • -1 Inteligencja
    • -1 Charyzma




    Komentarze

    Ten artykuł skomentowano 55 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.

    « Starsze · 1 · 2 · (3) ·

    BG
     

    Wędrowiec
    Temat: [cytat]adrian234 ..pół-orki...
    Dodany: 28.03.2010 o 10:05  

    Cytat:

    adrian234


    ..pół-orki trochę lepiej sprawują się jako wojownicy od krasnoludów..



    Właśnie silna konkurencja krasnoludów w dziedzinie zbrojnych wplywa na mniejszą popularność pół-orków.
    Czyli lepsze rzuty ochronne kontra wyższa siła. Dlatego pólorkisa dorzy jako kapłani i też łotry/kapłani.32

    Jondalar
     

    Wędrowiec
    Temat: Ja właśnie gram teraz pół-o...
    Dodany: 28.03.2010 o 17:00  

    Ja właśnie gram teraz pół-orkiem, chotyczny zły barbarzyńca. I Krainy spływają krwią : )

    BG
     

    Wędrowiec
    Temat: [cytat]I Krainy spływają kr...
    Dodany: 28.03.2010 o 17:51  

    Cytat:
    I Krainy spływają krwią :)

    No tak, pól-orki muszą mieć dużo krwi. W końcu są wyższe od ludzi, a talią potrafią dorównać krasnalom.

    Jondalar
     

    Wędrowiec
    Temat: Właśnie... trzeba uzupełnia...
    Dodany: 30.03.2010 o 14:56  

    Właśnie... trzeba uzupełniać płyny : )

      
     

    Radna | Komentarzy: 124
    Temat: \"Ludzie mają tylko jedną z...
    Dodany: 06.09.2010 o 21:20  

    "Ludzie mają tylko jedną zdolność specjalną - mogą należeć do dowolnej klasy i osiągnąć w niej nieograniczony poziom." To nie jest zdolność specjalna.

     

    Mieszkaniec | Komentarzy: 12
    Temat: Moja kolejnośćPół-ork, Elf,...
    Dodany: 28.09.2010 o 16:34  

    Moja kolejność
    Pół-ork, Elf, Ludzie, Pół-elfy, Gnomy, Niziołki i na końcu Krasnoludy

    Dragon100
     

    Wędrowiec
    Temat: Gram w gothica3 mam wszyst...
    Dodany: 08.04.2011 o 18:27  

    Gram w gothica3 mam wszystkie częsći z kodami a jak sie tu tworzy postać czy to możliwe

    Dragon100
     

    Wędrowiec
    Temat: ej zrobił mi sie wędrowiec ...
    Dodany: 08.04.2011 o 18:30  

    ej zrobił mi sie wędrowiec jestem wędrowiec

    Dragon100
     

    Wędrowiec
    Temat: w gothicu 2 nk zabiłem wszy...
    Dodany: 08.04.2011 o 18:33  

    w gothicu 2 nk zabiłem wszystkie smoki z kodami moge je nawet przywołać jak ktoś chce kody do gothica 2 nk albo gothica 3 to pisać podam a do gothica na wszystkie możliwe rzeczy można napisać na gg10 lub tu

    Dragon100
     

    Wędrowiec
    Temat: jak by ktoś chciał pisać na...
    Dodany: 08.04.2011 o 18:39  

    jak by ktoś chciał pisać na gg 10 to mój numer 24720904 można pisać jak nie odpisze to pózniej odpisze

     

    Mieszkaniec | Komentarzy: 60
    Temat: Z tego co tu widze kupie so...
    Dodany: 22.05.2011 o 14:32  

    Z tego co tu widze kupie sobie 2 czesc pomimo slabej grafiki jaka ma (: Licze ze to bedzie niesamowita przygoda :p

    shirvak
     

    Wędrowiec
    Temat: Ludzie pisza tu cos o jakic...
    Dodany: 30.05.2014 o 1:18  

    Ludzie pisza tu cos o jakichs pierdolach a chyba nie wiedza jak bg2 wyglada... chcesz mega wojownika ? Polork - wojownik - losuj tak zeby miec wszystkie staty mocno z losowania - poodejmuj od inteligencji, madrosci itd. - dodaj to wszystko do sily, kondycji, i zrecznosci- voila, prawie gotowe, teraz wystarczy dociagnac mu na full miecze dlugie badz katany (to dwie najmocniejsze klasy w bg2) ale nalezy pamietac ze dlugich mieczy jest zdecydowanie wiecej. - bronie dwureczne itd. - potem juz tylko zbroje na full pancerz i odpornosci na czary umyslu z np helmu albo naszyjnika i pierscienia. Najlepiej zaszlachtowac Kangaxxa zeby zdobyc pierscien (lisz malo odporny na meteory melfa). Pierwszy dobry miecz dlugi mozna znalezc w bramach miasta w knajpie za obrazem :) taki wojownik dupsko urywa, jeszcze jak ma ulepszone buty szybkosci to nie da sie go zatrzymac. Oczywiscie wsparcie kaplanow i magow i mozna swiat zdobywac.

    shirvak
     

    Wędrowiec
    Temat: Walka dwoma bronmi nie bron...
    Dodany: 30.05.2014 o 1:20  

    Walka dwoma bronmi nie bronie dwureczne, pomylka

    MironH
     

    Wędrowiec
    Temat: Parę sprostowań:Elft nie ...
    Dodany: 16.07.2015 o 14:26  

    Parę sprostowań:
    Elft nie mogą być druidami, bo w D&D to raczej taką rasa w stylu "Szlachta nie pracuje", a druidów uznają za " wieśniacką" klasę.

    Krasnoludy są lepsze od pół-orków do wieloklasowania, a le gorsze jako "czysty" woj.

     

    Mieszkaniec | Komentarzy: 4
    Temat: [cytat]Krasnoludy są lepsz...
    Dodany: 16.07.2015 o 19:47  

    Cytat:
    Krasnoludy są lepsze od pół-orków do wieloklasowania, a le gorsze jako "czysty" woj

    Właśnie jako woj krasnale są lepsze bo mają wyższe rzyty obronne, średnio o 5 w trzech kategoriach. A pół-orki są lepsi jako kapłani, złodzieje, złodzieje-kapłani, bo siły jeden punkt więcej bardzo się przydaje.



    Ten artykuł skomentowano 55 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.

    « Starsze · 1 · 2 · (3) ·

    Pseudonim
    E-mail
    Treść Dostępne tagi: [cytat][/cytat], [url=http://][/url]
    Przepisz poprawnie podane słowa mnustwo orkuw