Warning: Undefined array key "autologin" in /usr/home/peronczyk/domains/insimilion.pl/insimilion/twierdza/index.php on line 25 Baldur's Gate 2 • Rasy • INSIMILION

    Baldur's Gate 2


    Rasy

    Działy gier » Baldur's Gate 2 » Opisy
    Autor: Ahelor
    Utworzono: 13.09.2003
    Aktualizacja: 27.10.2009

    Ludzie

    Ludzie są dominującą rasą Faerunu. Przewodzą najznaczniejszym imperiom i królestwom Zapomnianych Krain. Są chyba najbardziej tolerancyjną i towarzyską ze wszystkich ras, z wyjątkiem może niziołków. Ludzie mają tylko jedną zdolność specjalną - mogą należeć do dowolnej klasy i osiągnąć w niej nieograniczony poziom.

      Premie do cech :
    • Brak premii

    Elfy

    Elfy są nieco niższe i szczuplejsze od ludzi. Twarze mają piękne i delikatne, a język melodyjny. Często uważa się je za lekkomyślne i oddalone od innych ras. Elfy interesuje piękno natury, taniec, zabawa, śpiewy i inne tym podobne rzeczy. Mają wyrafinowane poczucie humoru i także same pieśni oraz poezje. Posiadają naturalną odporność na zauroczenia i magię usypiającą. Dzięki infrawizji widzą w ciemności, a ponadto lepiej niż inne rasy posługują się długimi mieczami i łukami. Otrzymują premię do Zręczności, jednak kosztem Kondycji. W Krainach żyje pięć różnych odłamów tej rasy, elfy: złote, księżycowe, dzikie, morskie i mroczne.

      Premie do cech :
    • +1 Zręczność
    • -1 Kondycja

    Pół-elfy

    Półelfy to wynik zmieszania krwi ludzi i elfów. Są bardzo przystojne i łączą w sobie zalety obu ras. Zazwyczaj posiadają ciekawość, pomysłowość i ambicje swych ludzkich przodków z wyrafinowanymi zmysłami, miłością do natury i artystycznymi zdolnościami elfów. Półelfy są w nieznacznym stopniu odporne na zauroczenia i magię usypiającą. Ponadto dzięki infrawizji widzą w ciemności.

      Premie do cech :
    • Brak premii

    Gnomy

    Spokrewnione z krasnoludami gnomy są znacznie mniejsze niż ich odlegli kuzyni. Z dumą również zauważają, że nie są tak "krągłe" jak ich brodaci bracia. Większość gnomów ma ciemną lub brązową skórę, białe włosy i duże nosy. Charakteryzują się dość niezwykłym poczuciem humoru i przepadają za płataniem psikusów. Ich miłość do natury przewyższa jedynie uwielbienie szlachetnych kamieni i biżuterii. Gnomy są z natury odporne na magię, a dzięki infrawizji widzą w ciemności. Uzyskują premię do Inteligencji, jednak kosztem Mądrości.

      Premie do cech :
    • +1 Inteligencja
    • -1 Mądrość

    Niziołki

    Niziołki to niscy, pulchni osobnicy bardzo przypominający małych ludzi o krągłych i często rumianych twarzach. Zazwyczaj mają kręcone włosy, porastające również ich stopy. Zdecydowanie wolą domowe zacisze od niebezpieczeństw wiążących się z poszukiwaniem przygód. Kochają spokojne i dostatnie życie, dobrą zabawę i rodzinne opowieści. Niziołki są odporne na trucizny i magię, a na dodatek z niezwykłą wprawą posługują się procami. Posiadają również ograniczoną umiejętność widzenia w ciemnościach. Kosztem Siły otrzymują premię do Zręczności. W Krainach żyją trzy odmiany niziołków: włosostopi, ogromniaści i mocarniaści.

      Premie do cech :
    • +1 Zręczność
    • -1 Siła

    Krasnoludy

    Krasnoludy są niskimi, krępymi osobnikami, łatwymi do rozpoznania po wzroście i posturze. Mają czerstwe policzki, ciemne oczy i takież włosy. Zazwyczaj są uparte i małomówne. Z chęcią oddają się ciężkiej pracy, nie posiadają za to za grosz poczucia humoru. Lubują się w piwie i miodzie, ale nade wszystko kochają złoto. Krasnoludy są z natury odporne na magię i trucizny. Posiadają zdolność infrawizji, która pozwala im widzieć w ciemnościach. Uzyskują premię do Kondycji, jednak kosztem Charyzmy i Zręczności. W Krainach żyją cztery odłamy tej rasy: krasnoludy tarczowe, złote, dzikie i Duergarowie.

      Premie do cech :
    • +1 Kondycja
    • -1 Zręczność
    • -1 Charyzma

    Pół-Orki

    Pół-orki rodzą się ze związku orka i człowieka. Mają wzrost ludzi, ale są masywniejsze. Zielonkawa skóra, cofnięte czoło, szeroka szczęka, pokaźne zęby i szorstkie owłosienie nie pozwalają im ukryć swojego pochodzenia. W Amn toleruje się Pół-orków, ponieważ w Amn nie prowadzono długotrwałych wojen z orkami tak jak w północnych krainach. Pół-orki są znane z dużej siły.

      Premie do cech :
    • +1 Siła
    • +1 Kondycja
    • -1 Inteligencja
    • -1 Charyzma




    Komentarze

    Ten artykuł skomentowano 55 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.

    « Starsze · 1 · (2) · 3 · Nowsze »

    Elentirald
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 27.08.2007 o 14:19  

    Prosze o podanie linku z ktorego bedze mogl sciagnac moda subrace...(elentirald@o2.pl)
    Szukalem w google, ale nie widze...
    Z gory dziekuje :)

    Artix
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 22.09.2007 o 15:22  

    LUDZIE!!! !!! !!!

    FanBG
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 08.01.2008 o 11:34  

    omg ludzie! kazda rasa jest dobra do czegos innego i nie ma tak ze np. czlowiek jest dobry do wszystkiego. Oto moja porada co jest do czego dobre:
    - Krasnal - wojownik(tank), kaplan
    - elf - lowca
    - czlowiek - ze wzgledu na mozliwosc "zmiany" klasy w trakcie gry to polecam niezdecydowanym, na paladyna i inne klasy ktore tylko on moze
    - polelf - nie polecam (bo po co:P)
    - niziolek - zlodziej (koniecznie!)
    - gnom - iluzjonista, zlodziej lub iluzjonista/zlodziej xD
    - polorki - wojownik (jesli nie masz z BG1 importowanego krasnala)

    caGe
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 02.02.2008 o 1:20  

    ziomek, dwie uwagi. Moim zdaniem nie elfy dla lowcy, poniewaz ma on ujemna kondycje, a to podstawowa cecha lowcow (zrecznosc jest dla zlodzieji),a polelf - po co? chociaz wieloklasowiec bez minusow. Geniuszem nie jestem i na pewno mam braki wiedzy ale tutaj Cie poprawie :P przy okazij rowniez przylaczam sie do prosby o linka z subrace

    Borewicz
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 03.02.2008 o 20:43  

    moim zdaniem Drow

    Medan
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 05.02.2008 o 17:46  

    Nom Drowy są fajne... ale najgorsze jest że jeśli nie masz odpowiednich modów (lub nie udało ci się zainstalować) to sobie Drowem nie pograsz....
    A u mnie na pierwszym miejscu są chyba Krasnoludy :P chociaż że w BGII potraktowano je po macoszemu (tylko +1 do KON i po jednym minusie do ZRC i CHA) to ja sobie zrobiłem krasnoludzkiego woja walczącego dwiema brońmi (CBW i Wyrównywacz) :D i walczył jak miło :D

    Medan
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 05.02.2008 o 17:46  

    Nom Drowy są fajne... ale najgorsze jest że jeśli nie masz odpowiednich modów (lub nie udało ci się zainstalować) to sobie Drowem nie pograsz....
    A u mnie na pierwszym miejscu są chyba Krasnoludy :P chociaż że w BGII potraktowano je po macoszemu (tylko +1 do KON i po jednym minusie do ZRC i CHA) to ja sobie zrobiłem krasnoludzkiego woja walczącego dwiema brońmi (CBW i Wyrównywacz) :D i walczył jak miło :D
    Pozdro ;)

    herman
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 04.05.2008 o 19:46  

    Najlepsi są ludzie i tyle. Brak minusów, brak plusów. Mogą być każdą klasą, mogą robić dwuklasowość w trakcie gry, o ile się nie mylę...

    Silimaure
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 08.06.2008 o 14:51  

    ludzieMam maga czlowieka,jestem w podmroku i mam juz zatrzymanie czasu itd

    pół-ork
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 16.06.2008 o 14:15  

    A czego nikt nie lubi pół-orków. Może źle wyglądają, ale jeżeli sie robi wojownika berserka, da mu tarcze, dobrą zbroje to bez trudu można osiągnoąć nawet -13 (bez rzadnych czrów i mikstur) a dodtakowo siła jest tak ogromna, i dużo PŻ. Cahryzma i inteligencja nie są potrzebne wojownikowi.

    Karent
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 22.06.2008 o 13:48  

    Mają dostęp do wszystkich profesji i to jest w nich dobre. Roamsujesz z każdą z tzrech dziewek (bo jako elf nie weźmiesz viconii, ale jej nie polecam). Na drugim miejscu elfy (mam sentyment do nich) cjociaż... czemu elf nie moze być druidem? a na trzecim: krasnoludy ;). Najgorszy jest drow.... rasa bez sensu. elf i zły? nie kreci mnie to.

     

    Mieszkaniec | Komentarzy: 84
    Temat: pol-ork co ty gadasz?? polo...
    Dodany: 03.12.2008 o 18:58  

    pol-ork co ty gadasz?? polorka woja z tarcza??? moim zdaniem jest to rasa do barbarzyncy. dajesz mi 2 bronie np sejmitary albo topory(latwo dobre egzemplarze tych broni zdobyc na poczatku gry ) taki barbarzynca podbiega do przeciwnika dwiema bronmi sieka go na kawalki i sie cieszy :)

    Wojownik co zabija płaskimi
     

    Wędrowiec
    Temat: pol-ork miales klase pancer...
    Dodany: 02.02.2009 o 23:33  

    pol-ork miales klase pancerza -13 ?? i to z tarcza??? ja mialem zawadiake na 10 lev a potem przelamalem na woja co mialem juz limit expa ( 39 lev woja ) moja klasa pancerza wynosila -18 a gralem pod dwie bronie, wszystko ciolem co stalo mi na drodze he he jak ktos chce pograc on-line niech pisze :)

     

    Mieszkaniec | Komentarzy: 30
    Temat: Półork i broń dwuręczna
    Dodany: 11.05.2009 o 15:04  

    Półork dobry jest z bronią oburęczną. Lepiej dać mu jakąś "wielką" broń niż dwie mniejsze. Ładujemy staty w siłę i kondycję i gościu staje się nie do pokonania:)

     

    Mieszkaniec | Komentarzy: 162
    Temat: re: Półork i broń dwuręczna
    Dodany: 12.05.2009 o 12:33  

    Mi się wydaje, że jednak dobrze dobrane kombinacje dwóch broni jednoręcznych dają większą siłę ofensywną niż broń dwuręczna. Najlepsze kombo jakie można sobie wyobrazić w grze można mieć oczywiście dopiero w Tronie Bhaala i jest nim Cep Bojowy Wieków +5 jako główna broń oraz Crom Feyr jako broń off-hand. Jedyną wadą tego zestawu jest to, że nie wykorzystuje on możliwości dawanej przez styl walki dwoma brońmi, która pozwala zadawać różne typy obrażeń (w tym przypadku jest to niestety jeden rodzaj obrażeń - obuchowe). Jednak ogólnie stawiam styl walki dwoma brońmi trochę ponad stylem walki bronią dwuręczną, choć broń dwuręczna i tak będzie lepsza od stylu walki bronią jednoręczną lub jednoręczną i tarczą. Muszę też przyznać, że walka bronią dwuręczną może mieć jedną przewagę nad walką dwoma brońmi - można też używać wtedy broni dystansowej. Jednak w przypadku berserkera lub barbarzyńcy broń dystansowa i tak się nie przyda, zresztą w ogóle postać przeznaczona do walki w zwarciu z reguły jej nie używa.

      
     

    Mieszkaniec | Komentarzy: 17
    Temat: 0.o
    Dodany: 30.08.2009 o 12:08  

    Nie wiem ja zawsze wale Elf-Czarownik :P

    Co do Pol-orka
    Postac Zaje*ista jako Tanker / Dajesz mu 2 miecze i przerabia wrogow na paluszki rybne albo dajesz mu tarcze i niech skupia na sobie smoczy gniew pod opieka kaplana z duza iloscia czarow leczacych :]

    Ale ludzie go nie biora (a przynajmniej ja i moi koledzy) Bo

    1)Jako pol-ork masz 0 romansow (0 barabararikitikitak :] )
    2)Nikt nie lubi orkow !! bo to zlo !!

    BG
     

    Wędrowiec
    Temat: Romanse - lepiej grać solo,...
    Dodany: 30.08.2009 o 13:09  

    Romanse - lepiej grać solo, i to łotrem -kapłanem.
    Co ma ork do pół-orka.
    W Forgocie Realmie pół-orki są zasymilowanymi mieszkańcami świata.
    Najlepszy obraz tego że z ze zła można się rozstać.
    Orki i tak są marginalnie złe, przedstawia się ich jako tępych, prymitywnych, brutalnych, ale w FR są goesi.
    A uważam że orki (w FR bardziej półorki) są dumnym, honorowym i prostym ludem.
    To że z orków charakteryzuje się potworów napadających ludzi, bierze się z wywyższania jednych ras,narodów nad innymi. I to jest prostackie rozumowanie twórców AD&D - ludzie są dobrzy, a orki na równi z innymi potworami źli.

     

    Mieszkaniec | Komentarzy: 182
    Temat: pół-orki
    Dodany: 11.02.2010 o 10:49  

    Ja uwielbiam grac pół-orkami. Chociażby dlatego, że ZAWSZE gram wojownikiem. A pół-orki są najlepszymi wojownikami-w końcu siła i kondycja to podstawa wojowników (PŻ i obrażenia). A krasnoludem i niziołkiem to nie cierpię. Aż się głupio robi jak taki karzeł stanie w szwanki z takim Demogorgonem. Mniejszy jest od jego stopy :D

    Jondalar
     

    Wędrowiec
    Temat: Właśnie, co się tak towarzy...
    Dodany: 22.03.2010 o 21:05  

    Właśnie, co się tak towarzystwo uwzięło na pół-orki? Dla mnie są świetni. Już przy losowaniu Cech nie musisz się bawić w stylu "a niech to, po raz setny nie wypadło 18/00 ku...rna mać!!!", bo dajesz 19. Do tego kondycja 19. Dodajcie jeszcze klasę barbarzyńcy i dobry sprzęt, a spokojnie dobijecie do 300 PŻ. KP u barbarzyńcy to też nie problem - Hełm Baldurana, dwa Pierścienie Gaxxa, Płaszcz Kanałów (Baldurana, jeśli mamy mod), Pas Chwały (mod, +3 do KP), Łuska Białego Smoka (albo jeszcze lepiej Ludzka Skóra, ale tylko z modem). Taki pan może się siłować na rękę (lufę?) z T-34.

     

    Mieszkaniec | Komentarzy: 182
    Temat: \"Właśnie, co się tak towar...
    Dodany: 27.03.2010 o 20:34  

    "Właśnie, co się tak towarzystwo uwzięło na pół-orki?"
    Nie mam pojęcia, pewnie są rasistami XD
    No bo co? Na pewno nie można ich nazwać słabymi, bo inteligencja i charyzma wogóle nie przyda się wojownikowi, przyda się za to kondycja i siła, a tu mają premię. Moim zdaniem pół-orki trochę lepiej sprawują się jako wojownicy od krasnoludów. I nie muszę nic więcej pisać, wszystko już napisał szanowny Jondalar



    Ten artykuł skomentowano 55 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.

    « Starsze · 1 · (2) · 3 · Nowsze »

    Pseudonim
    E-mail
    Treść Dostępne tagi: [cytat][/cytat], [url=http://][/url]
    Przepisz poprawnie podane słowa mnustwo orkuw