Masz dwie możliwości wejścia do zamku - przez więzienie lub przez kanały.

1. Wejście przez więzienie
Aby dostać się do więzienia musisz najpierw porozmawiać z Pyrgamem Alesonem w tawernie. Musi Ci wyjawić, że Siostra Farielle ma klucz do starego więzienia. Następnie idziesz do świątyni i prosisz siostrę o klucz. Gdy go dostaniesz, każdy otrzyma po 1000 exp. Możesz też wynająć kurtyzanę z tawerny po zmroku, ale polecam pierwszy sposób. Nie zapomnij wziąć ze sobą święconej wody, którą kupisz w świątyni, przyda Ci się na wampiry i do pewnego zadania.
Więzienie znajduje się w południowej części Saradush (zaznaczone na mapie) [13]. Z kluczem od kapłanki dostaniesz się tam bez problemu. Znajduje się tam wiele cel, w niektórych są wampiry. Niektóre drzwi wyglądają normalnie, inne są ukryte w ścianach. Część z nich będzie musiał otworzyć złodziej. Jedne są zamknięte w inny sposób i sam ich nie otworzysz.

Gdy otworzysz jedne z ukrytych i zamkniętych na klucz drzwi [A], ukaże Ci się duch z więzienia . W beczce obok niego znajduje się czaszka, weź ją do ekwipunku. Gdy przejdziesz przez kolejną część korytarza, ponownie pojawi się duch. Musisz otworzyć celę [B], przy której stoi i na łóżku umieścić czaszkę. W celi obok na łóżku znajduje się zardzewiały amulet, umieść go obok czaszki. Po raz trzeci pokaże się duch. Jeśli masz wodę święconą, grób zostanie nią pokropiony. Duch ucieszy się i zaprowadzi Cię do zamkniętych uprzednio drzwi i otworzy je [C]. Każdy dostanie 10000 exp. Po zabiciu wampira znajdującego się w celi możesz wziąć stamtąd Brązowy kamień Ioun, bardzo przydatny dla magów, który Cespenar chętnie połączy z Opaską z Netheril, tworząc bardzo potężny przedmiot.
Po otwarciu kilku drzwi i zabiciu kilku wampirów trafisz przed wejście do zamku [D]. Przed nim będzie stała wampirzyca Phyldian. Porozmawiacie przez chwilę i dojdzie do walki. Po bitwie drzwi wyjściowe staną przed Tobą otworem (znajdują się w zachodnim końcu więzienia).
PD (oprócz wrogów): | 1000 dla każdego za otrzymanie klucza od siostry Farielle; 1000 dla każdego za wykonanie zadania ducha |
Interesujące przedmioty: | Brązowy kamień Ioun |
2. Wejście przez kanały
Aby dostać się do zamku przez kanały, potrzebujesz klucza, który ma przy sobie Kiser (jak go dostać, opisałam w części: Zdrada u bram). Wejść w całym mieście jest kilka, nieistotne, którego użyjesz [14]. W kanałach będziesz musiał zabić wielu wrogów - są tam cienie, biesy cienia, umbrowe kolosy, duergarowie, magowie, orki, orogi. W północnej części kanałów znajdują się ukryte w ścianie drzwi, zamknięte na klucz. Za nimi jest przejście do podziemi zamku Gromnira.
PD (oprócz wrogów): | brak |