Kolczugi
Elfia Kolczuga
Delikatne, a mimo to wytrzymałe rzemiosło Elfów pozwala im na projektowanie pięknych i pożytecznych wyrobów. Wśród nich jest elfia kolczuga, wykonana tak doskonale, że można ja nosić niewidoczną pod ubraniem. To i jej lekkość pozwala by nosili ją złodzieje i wojownicy/magowie z niewieloma ograniczeniami.
- PARAMETRY:
- Klasa Pancerza: 5
- Waga: 7
- Wymagana siła: 5
- Nie może używać: Mag, Druid
- Miejsce: Znajdziesz ją w elfickim mieście - Suldanesselarze.
- Komentarz: Jest to jedna z tych nieprzydatnych zbroi. Znajduje się ona w końcowym etapie gry, a jej premia do KP jest nie najlepsza.
Kolczuga
Kolczuga jest wykonana z przeplatających się metalowych kółeczek. Zawsze nakłada się ją na kubrak z pikowanego materiału; ma to zapobiec bolesnym otarciom i złagodzić siłę ciosów.
- PARAMETRY:
- Klasa Pancerza: 5
- Waga: 40
- Wymagana siła: 8
- Nie może używać: Druid, Mag, Złodziej
- Komentarz: Zwykła, niemagiczna kolczuga. Dopóki nie znajdziemy lepszej, ta musi nam wystarczyć.
Elfia Kolczuga +1
Ta kolczuga, wykonana przez najlepszych elfich rzemieślników, w dotyku przypomina bardzie tkaninę niż metal. Mogą ją nosić złodzieje, odczuwając niewielki dyskomfort, a także wojownicy-magowie bez utraty zdolności rzucania czarów.
- PARAMETRY:
- Klasa Pancerza: 4
- Waga: 8
- Wymagana siła: 5
- Nie może używać: Mag, Druid
- Miejsce: Znajdziesz ją w elfickim mieście - Suldanesselarze.
- Komentarz: Kolejny nieprzydatny pancerz. Znajduje się on dopiero w Suldanesselarze, a jego premia do KP jest nie najlepsza.
Kolczuga +1
Kolczuga jest wykonana z zaczepionych o siebie pierścieni. Jest zawsze noszona na tkaninę bądź miękką skórę, by zapobiec otarciom i osłabić siłę ciosów. Dodatkowa ochrona tej zbroi została uzyskana dzięki magii.
- PARAMETRY:
- Klasa Pancerza: 4
- Waga: 10
- Wymagana siła: 8
- Nie może używać: Druid, Mag, Złodziej
- Miejsce: Możesz ją kupić u Ribalda na Targu Przygód.
- Komentarz: Nie opłaca się jej kupować, gdyż już w Lochach Irenicusa możemy zdobyć Kolczugę Umarłych +2.
Kolczuga Mrocznych Elfów
Ta kolczuga, wykonana przez najlepszych elfich rzemieślników, w dotyku przypomina bardzie tkaninę niż metal. Mogą ją nosić złodzieje, odczuwając niewielki dyskomfort, a także wojownicy-magowie bez utraty zdolności rzucania czarów.
- PARAMETRY:
- Klasa Pancerza: 4
- Waga: 8
- Wymagana siła: 5
- Nie może używać: Druid, Mag
- Miejsce: Jest to ochrona ciała dla drowów zamieszkujących Podmrok.
- Komentarz: Tej zbroi nie opłaca nam się nawet podnosić, gdyż w Podmroku możemy znaleźć dużo lepsze dzieła mrocznych elfów. Warto także zauważyć, że żaden sprzedawca nie zaoferuje dużej ceny w zamian za sprzęt drowów.
Elfia Kolczuga Drowów +3
Delikatne, aczkolwiek wytrzymałe rzemiosło elfów pozwala im tworzyć wiele pięknych, a mimo to użytecznych przedmiotów. Wśród nich są kolczugi splecione tak misternie, że można nosić je pod zwykłym ubraniem nie ujawniając ich obecności. To oraz ich lekkość pozwala nosić je złodziejom oraz wojownikom/magom z niewieloma ograniczeniami.
Ten przedmiot, podobnie jak większość ekwipunku mrocznych elfów, stworzony został za pomocą adamantyny, stopu adamantytu, który szybko zmienia się w pył, gdy wyniesie się go z Podmroku.
Ta magiczna kolczuga drowów daje nosicielowi dodatkowe 5% odporności na magię i zwiększa szybkość rzucania wszystkich zaklęć.
- PARAMETRY:
- Klasa Pancerza: 2
- Specjalne:
+5% do odporności na magię
-1 do opóźnienia rzucanych zaklęć - Waga: 12
- Wymagana siła: 5
- Nie może używać: Mag, Druid, Kensai
- Miejsce: Jest to ochrona ciała dla drowów zamieszkujących Podmrok.
- Komentarz: W zbroję tę warto ubrać złodzieja, gdyż nie ogranicza ona jego zdolności złodziejskich. Niestety, jak każdy przedmiot z adamantytu i ten zmienia się w pył, gdy padnie na niego światło słoneczne.
Kolczuga +2
Kolczuga jest wykonana z zaczepionych o siebie pierścieni. Jest zawsze noszona na tkaninę bądź miękką skórę, by zapobiec otarciom i osłabić siłę ciosów. Dodatkowa ochrona taj zbroi została uzyskana dzięki magii.
- PARAMETRY:
- Klasa Pancerza: 3
- Waga: 10
- Wymagana siła: 8
- Nie może używać: Druid, Mag, Złodziej
- Miejsce: Możesz ją kupić u Ribalda na Targu Przygód.
- Komentarz: Nie opłaca się jej kupować, gdyż już w Lochach Irenicusa możemy zdobyć Kolczugę Umarłych +2.
Kolczuga Umarłych +2
Czarodziej może stać się niezwykle skutecznym zabójcą, jak to udowodnił Vorusta ponad 400 lat temu. Tworzył on szkielety-wojowników, ubierając ich w tę magiczną zbroję i wyposażając w potężną broń, a potem dając diadem mocy upatrzonej ofierze jako przyjacielski podarunek - nie informując jej oczywiście, co to jest. Gdy stworzona przez niego maszyna do zabijania uporała się ze swym zadaniem, Vorusta zabierał ekwipunek i złoto ofiary, a potem zaczynał cały proces od początku.
- PARAMETRY:
- Klasa Pancerza: 3
- Waga: 10
- Wymagana siła: 8
- Nie może używać: Druid, Mag, Złodziej
- Miejsce: Nosi ją kambion więziony na pierwszym poziomie lochów Irenucusa.
- Komentarz: Wielką zaletą tej zbroi jest to, że możemy ją zdobyć na samym początku gry. Niestety w późniejszych etapach gry kolczuga będzie zapewniała zbyt małą premię do KP, aby używać tego pancerza w czasie walki.
Kolczuga +3
Ta znakomicie wykonana kolczuga jest typową zbroją najlepszych krasnoludzkich wojowników. Została wykonana z mitrylu i mogą ją przebić jedynie najpotężniejsze ciosy.
- PARAMETRY:
- Klasa Pancerza: 2
- Waga: 9
- Wymagana siła: 8
- Nie może używać: Druid, Mag, Złodziej
- Miejsce: Właścicielem jest Cromwell ? kowal z Dzielnicy Portowej w Athkatli.
- Komentarz: Aby zdobyć ten pancerz, trzeba zabić jego właściciela. Jednakże Cromwell pod koniec gry, gdy w twoim plecaku znajdą się różne komponenty, będzie mógł wykuć naprawdę potężny ekwipunek, a wtedy będziesz posiadał dużo lepszy pancerz.
Mitrylowa Kolczuga +4
Bardowie Melodii byli niewielką grupą półelfów wojowników-bardów, zabawiających i broniących rozrzucone elfie osiedla w Calimshanie. Zaklęcia pozwalały by tę zbroje nosili tylko minstrele, magiczne połączenia ocierające się o siebie wydawały piękne melodie gdy tańczyli lub walczyli. Niestety Bardowie Melodii zostali rozwiązani setki lat temu a sekret 'grania' na zbroi zniknął razem z nimi.
- PARAMETRY:
- Klasa Pancerza: 2
- Waga: 12
- Wymagana siła: 5
- Nie może używać: Druid, Mag, Złodziej
- Miejsce: Właścicielem jest Drizzt Do'Urden ? drow, którego spotykamy po wyjściu z Podmroku.
- Komentarz: O ile w czasie przygód w okolicach Wrót Baldura zbroja ta była bardzo dobra, o tyle w Amnie można znaleźć lepsze kolczugi. Tak więc radzę przyjąć propozycję Drizzta, aniżeli go zabić.
Kolczuga Pieśniarza Klingi +4
Wiedza o tym pancerzu jest niewielka, albo przez niecodzienne okoliczności w jakich się pojawił, lub przez życzenie jej poprzedniego właściciela, chcącego zataić miejsce jego ukrycia. Tajemnica była z pewnością niezbędna, ponieważ nawet plotki o pojawieniu się takiej kolczugi mogą wywołać zabójczy konflikt. To szczyt elfiego rzemiosła i naprawdę błogosławiony przedmiot.
- PARAMETRY:
- Klasa Pancerza: 1
- Waga: 15
- Wymagana siła: 5
- Nie może używać: Druid, Mag
- Miejsce: Jest w posiadaniu Nizidramanii'yta, z którym spotkasz się w Suldanesselarze.
- Komentarz: Jest to jedna z najlepszych kolczug w grze. Jej ulepszona wersja będzie bardzo dobra, szczególnie gdy przeciwnicy nie będą posiadali magicznych broni.
Kolczuga Błazna +4
Przyjaciele Dekirha Szybkorękiego, barda chcącego grać w najgłośniejszych miastach Wybrzeża Mieczy, podarowali mu tę kolczugę. Miała go chronić przed pijanymi widzami często rzucającymi w Dekirha zgniłymi warzywami, krzesłami a nawet nożami. Bard docenił podarunek, ale pomalował go ostrymi kolorami by lepiej pasował do jego występów.
- PARAMETRY:
- Klasa Pancerza: 1
- Waga: 8
- Wymagana siła: 8
- Nie może używać: Druid, Mag, Złodziej
- Miejsce: Otrzymasz ją, jeśli umieścisz 20 mithrilowych monet w machinie błazna w Czarowięzach.
- Komentarz: Zbroja nie jest najlepsza, a fakt, że aby ją dostać, musimy poświęcić żetony, za które możemy zdobyć buty przyśpieszenia, jest wielkim minusem.
Adamantynowa Kolczuga Drowów +5
Wytrzymałe rzemiosło drowów pozwala im tworzyć wiele pięknych, a mimo to użytecznych przedmiotów. Wśród nich są kolczugi splecione tak misternie, że można nosić je pod zwykłym ubraniem nie ujawniając ich obecności. To oraz ich lekkość pozwala nosić je złodziejom oraz wojownikom/magom z niewieloma ograniczeniami.
Ten przedmiot, podobnie jak większość ekwipunku mrocznych elfów, stworzony został za pomocą adamantyny, stopu adamantytu, który szybko zmienia się w pył, gdy wyniesie się go z Podmroku.
- PARAMETRY:
- Klasa Pancerza: 0
- Waga: 12
- Wymagana siła: 5
- Nie może używać: Mag, Druid, Kensai
- Miejsce: Jest to ochrona ciała dla drowów zamieszkujących Podmrok.
- Komentarz: Byłaby to jedna z najlepszych ochron ciała z tej kategorii, gdyby nie fakt, że jest to dzieło drowów wykonane z adamantytu, który zamienia się w pył gdy padnie na niego światło słoneczne.
Elfia kolczuga Aslyferunda +5
Przebywając na wygnaniu, z dala od Myth Drannor, Aslyferund poznał sekret, pozwalający na stworzenie potężnej elfiej zbroi przez złocenie i obdarzenie silnymi zaklęciami normalnej elfiej kolczugi. Niestety, potem nie chciał wyjawić tego sekretu swojemu konkurentowi, który w końcu go zabił.
- PARAMETRY:
- Klasa Pancerza: 0
- Specjalne: Nosząc tę zbroję, jej właściciel jest całkowicie odporny na wszystkie rodzaje zwykłej broni
- Waga: 15
- Wymagana siła: 5
- Nie może używać: Druid, Mag
- Miejsce: Zbroję wykuwa Cespenar, jeśli przyniesiesz mu Kolczugę Pieśniarza Klingi +4, Zwój ochrony przed zwykłymi broniami, a także zapłacisz mu 40000 szt. złota.
- Komentarz: Jedna z najlepszych kolczug w grze. Daje przyzwoitą premię do KP, a także ochrania bohatera przed niemagicznymi broniami. Dodatkowo tę zbroję możemy stworzyć praktycznie na samym początku Tronu Bhaala.
Karmazynowa Kolczuga +5
Mówi się, że ciemnoczerwony metal użyty to stworzenia tej kolczugi pochodzi z ukrytej kopalni w Chmurnych Szczytach. Pewnego razu Krwawy Szlak, grupa poszukiwaczy przygód, była cała ubrana w zbroje tego rodzaju, ale wszystkie prócz tej zostały dawno zagubione.
- PARAMETRY:
- Klasa Pancerza: 0
- Waga: 7
- Wymagana siła: 8
- Nie może używać: Druid, Mag, Złodziej
- Miejsce: Możesz ją kupić w specjalnej ofercie Ribalda na Targu Przygód.
- Komentarz: Zbroja ta daje najlepszy bonus do KP z pancerzy tego rodzaju. Jednak moim zdaniem nie warto wydawać pieniędzy na tę kolczugę. Tego typu zbroje są przydatne tylko dla barda, dla którego polecam melodyjną kolczugę, a wszystkich innych członków drużyny radzę ubrać w zbroje płytowe.
Zbroja Łuskowa Białego Smoka
Nie budzi zdziwienia fakt, że ta zbroja, wyprodukowana z łusek młodego smoka lodowego, chroni swojego właściciela przed chłodem i lodem.
- PARAMETRY:
- Klasa Pancerza: -2
- Specjalne:
Zapewnia +50% odporności na zimno
3 razy dziennie umożliwia rzucenie Stożka zimna - Waga: 5
- Wymagana siła: 8
- Nie może używać: Mag
- Miejsce: Zbroje wykuwa Cespenar, jeśli przyniesiesz mu łuski białego smoka, a także uiścisz drobną opłatę pieniężną.
- Komentarz: Najlepsza kolczuga w grze! Daje bardzo dobrą premię do KP, a także chroni bohatera przed chłodem. Jeśli posiadasz w drużynie Valygara, to przekazanie mu tej zbroi będzie najlepszym wyjściem.
Zbroje paskowe
Zbroja Paskowa
Zbroja paskowa jest odmianą zbroi folgowej, w której metalowe pasy są przynitowane pionowo, a nie poziomo, do spodniej warstwy miękkiej, szytej z materiału i skóry. Ponieważ zbroja ta nie jest zbyt elastyczna, w znacznym stopniu ogranicza w walce noszącego ją wojownika.
- PARAMETRY:
- Klasa Pancerza: 4
- Waga: 40
- Wymagana siła: 8
- Nie może używać: Bard, Druid, Mag, Złodziej
- Komentarz: Zwykła, niemagiczna zbroja paskowa. Dopóki nie znajdziemy niczego lepszego, ta będzie musiała nam wystarczyć.
Zbroja Paskowa +1
Zbroja paskowa jest odmianą zbroi folgowej, w której metalowe pasy są przynitowane pionowo, a nie poziomo, do spodniej warstwy, miękkiej, szytej z materiału i skóry. Ponieważ zbroja ta nie jest zbyt elastyczna, w znacznym stopniu ogranicza w walce noszącego ją wojownika. Zbroja ta posiada magiczne właściwości.
- PARAMETRY:
- Klasa Pancerza: 3
- Waga: 40
- Wymagana siła: 8
- Nie może używać: Bard, Druid, Mag, Złodziej
- Miejsce: Możesz ją kupić u Ribalda na Targu Przygód.
- Komentarz: Umagiczniona wersja zwykłej zbroi paskowej. Nie opłaca się jej kupować, gdyż już w Lochach Irenicusa możemy zdobyć Kolczugę Umarłych, która daje taką samą premię do KP.
Łuski Ashena +2
Zamiast pasków metalu ta zbroja wykorzystuje łuski wiwerny przymocowane do podszycia za pomocą magicznego ognia. W rezultacie zbroja ma szaropopielaty kolor i jest bardziej elastyczna niż zwykła kolczuga. Łowca Usher Skacan zrobił ten pancerz po zgładzeniu kilku wiwern, które zabijały jelenie i łosie w jego lesie.
- PARAMETRY:
- Klasa Pancerza: 2
- Waga: 18
- Wymagana siła: 8
- Nie może używać: Bard, Druid, Mag, Złodziej
- Miejsce: Zbroja znajduje się w małym pomieszczeniu w kryjówce Bodhi.
- Komentarz: Zbroja raczej nam się nie przyda. W grze znajdziesz wiele lepszych pancerzy, tak więc ten nadaje się tylko do sprzedaży.
Mroczna Zbroja +3
Albo dzięki wykonaniu lub dzięki wystawieniu na bitewną gorączkę, pierścieniowe połączenia tej zbroi są czarne jak węgiel. Choć legendy mówią zwykle o rycerzach w lśniących zbrojach walczących z wielkimi potworami, to zaklęcie odporności na ogień wskazuje na to, że ta zbroja widziała wiele bitew z potworami ziejącymi ogniem.
- PARAMETRY:
- Klasa Pancerza: 2
- Specjalne: +20% do odporności na ogień
- Waga: 9
- Wymagana siła: 8
- Nie może używać: Druid, Mag, Złodziej
- Miejsce: Właścicielem jest Ciemny Patryk, którego spotykamy w Ruinach Świątyni.
- Komentarz: Jest to jedna z najlepszych zbroi w tej kategorii. Zdobyć ją możemy w dość wczesnym etapie gry, gdyż sprawa zabójstw na Wzgórzach Umar jest dość prostym zadaniem.
Rodowa Zbroja Corthalów
Ta kolczuga, od dawien dawna własność rodu Corthala, chroni noszącego ją przed wszystkimi rodzajami ataków. Zbroja jest magiczna i zapewnia premię +3 do klasy pancerza Valygara. Daje też premię do odporności na kwas, ogień i obrażenia magiczne. Dopóki Valygar ma na sobie tę zbroję, jest też odporny na zauroczenia. Niewiele osób może ją na siebie założyć, gdyż dopasowano ją specjalnie do sylwetki Valygara.
- PARAMETRY:
- Klasa Pancerza: 2
- Specjalne:
Odporność na Zauroczenia
+25% Odporności na ogień, kwas i obrażenia magiczne - Waga: 9
- Może używać: Valygar
- Miejsce: Jest własnością Valygara Corthali.
- Komentarz: Jest to bardzo dobra zbroja dla Valygara. Wielu ludzi nie bierze tropiciela tylko ze względu na ograniczenia w pancerzach ? jednakże w swojej rodowej zbroi jest bardzo dobrze chroniony.