Warning: Undefined array key "autologin" in /usr/home/peronczyk/domains/insimilion.pl/insimilion/twierdza/index.php on line 25 Baldur's Gate 2 • Sztylet • INSIMILION

    Baldur's Gate 2 » Zbrojownia


    Sztylet

    Działy gier » Baldur's Gate 2 » Opisy » Zbrojownia
    Autor: Balzac
    Utworzono: 29.11.2007
    Aktualizacja: 01.08.2008

    Sztylet do Rzucania

    Typowy sztylet do rzucania ma spiczaste, zwykle obusieczne ostrze, w przeciwieństwie do noża, który jest jednosieczny i trochę krótszy niż sztylet. W przeciwieństwie do typowego sztyletu, ten ma mniejszą rękojeść i jest inaczej wyważony.

    • Obrażenia: 1k4
    • Typ obrażeń: pocisk (kłute)
    • Waga: 1
    • Opóźnienie: 2
    • Rodzaj biegłości: sztylet
    • Typ broni: 1-ręczna
    • Wymagana siła: 3
    • Nie może używać: Kapłan
    • Komentarz: Sztylet ten zadaje bardzo mało obrażeń, a w dodatku możemy nim tylko rzucać. Jeśli chcemy, aby nasz bohater władał ostrzem do rzucania to polecam Sztylet Bumerang ? bardzo łatwy do zdobycia.

    Zatruty Sztylet do Rzucania

    Typowy sztylet do rzucania posiada ostro zakończone, przeważnie obusieczne ostrze, w przeciwieństwie do noża, który jest jednosieczny i nieco od niego krótszy. Rękojeść, inaczej niż w zwyczajnym sztylecie, jest mniejsza i lepiej wyważona. Na każdym z zatrutych rzucanych sztyletów znajduje się cienka warstwa trucizny, czyniąc go zabójczą bronią w rękach wyćwiczonego zabójcy.

    • Obrażenia: 1k4
    • Trak0: +2
    • Typ obrażeń: pocisk (kłute)
    • Specjalne: 2 pkt. obrażeń od trucizny co sekundę przez 10 sekund
    • Waga: 1
    • Opóźnienie: 1
    • Rodzaj biegłości: sztylet
    • Typ broni: 1-ręczna
    • Wymagana siła: 3
    • Nie może używać: Kapłan
    • Miejsce: Ma go kapitan Delosar, który znajduje się w karczmie w Dzielnicy Mostowej
    • Komentarz: Moje zdanie o tej broni jest podobne jak o zwykłym sztylecie do rzucania ? nie nadaje się do walki.

    Sztylet

    Typowe sztylety posiadają ostro zakończone, dwusieczne ostrza, w odróżnieniu od zwykłych noży, które są jednosieczne i nieco krótsze.

    • Obrażenia: 1k4
    • Typ obrażeń: kłute
    • Waga: 1
    • Opóźnienie: 2
    • Rodzaj biegłości: sztylet
    • Typ broni: 1-ręczna
    • Wymagana siła: 3
    • Nie może używać: Kapłan
    • Komentarz: Jest to najsłabsza, niemagiczna wersja sztyletu, nie dodaje żadnych bonusów do trafienia. Tej broni najprawdopodobniej nie będziemy używali ani przez sekundę, gdyż na samym początku gry można znaleźć Sztylet +1.

    Sztylet +1

    Typowy sztylet posiada ostro zakończone, dwusieczne ostrze - w odróżnieniu od noża, który jest jednosieczny i nieco krótszy.

    • Obrażenia: 1k4 +1
    • Trak0: +1
    • Typ obrażeń: kłute
    • Waga: 1
    • Opóźnienie: 2
    • Rodzaj biegłości: sztylet
    • Typ broni: 1-ręczna
    • Wymagana siła: 3
    • Nie może używać: Kapłan
    • Komentarz: Trochę umagiczniona wersja sztyletu, dodaje minimalny bonus do trafienia i obrażeń, jednakże nadal zbyt mały aby na dłużej zainteresować się tą bronią. Zaletą tego sztyletu jest to, że można go znaleźć bardzo szybko.

    Sztylet Orisha +1

    Orish otrzymał ten sztylet od swoich uczniów, którzy go wykonali.

    • Obrażenia: 1k4 +1
    • Trak0: +1
    • Typ obrażeń: kłute
    • Waga: 1
    • Opóźnienie: 1
    • Rodzaj biegłości: sztylet
    • Typ broni: 1-ręczna
    • Wymagana siła: 3
    • Nie może używać: Kapłan
    • Miejsce: Mogą go wykonać dla ciebie uczniowie przebywający w twierdzy czarodzieja (jeżeli ją posiadasz)
    • Komentarz: Radzę polecić swoim uczniom, aby stworzyli Różdżkę Ucznia zamiast tej broni, gdyż niczym się nie różni od Sztyletu +1.

    Sztylet +2

    Typowe sztylety posiadają ostro zakończone, dwusieczne ostrza, w odróżnieniu od zwykłych noży, które są jednosieczne i nieco krótsze. Ten egzemplarz ma właściwości magiczne, dzięki czemu jego użytkownik dostaje premie do szybkości, celności i do zadawanych obrażeń. Oprócz tego sztylet ten może zadawać obrażenia wrogom odpornym na normalną broń, takim jak wampiry, żywiołaki i mumie.

    • Obrażenia: 1k4 +2
    • Trak0: +2
    • Typ obrażeń: kłute
    • Waga: 1
    • Opóźnienie: 0
    • Rodzaj biegłości: sztylet
    • Typ broni: 1-ręczna
    • Wymagana siła: 3
    • Nie może używać: Kapłan
    • Miejsce: Znajduje się w skrzyni na parterze Twierdzy d?ArniseMożna go kupić u Ribalda na Targu Przygód (w jego specjalnej ofercie)
    • Komentarz: Kolejna wersja sztyletu. Tym razem bonus do trafienia i obrażeń jest już trochę większy, a broń zdobyć możemy w na samym początku Twierdzy d?Arnise (albo kupić po przejściu Podmroku ale tego wyjścia nie polecam). Do czasu znalezienia lepszej broni możemy się posługiwać tą.

    Sztylet Lady Demarche +2

    Większość osób, które zajmują się mordowaniem za pieniądze czyni to z innych powodów, niż osobista przyjemność, ale nie było tak w wypadku Lady Demarche. Lubowała się ona w torturowaniu swoich celów... dlatego też wykonała ten sztylet. Wystarczyło tylko jedno dotknięcie wypolerowanego ostrza, a jej przeciwnik zostawał unieruchomiony, niezdolny nawet do krzyku, choć był w stanie patrzeć i czuć wszystko to, co się z nim działo. W czasie, kiedy ofiara była tak sparaliżowana, Lady Demarche powoli ją raniła. Czasem mijało w ten sposób kilka godzin, zanim pozwalano jej umrzeć. Właścicielka w końcu stała się ofiarą własnego zła - rozbroił ją jej rywal i wbił w nią jej własny sztylet, co przypieczętowało jej los.

    • Obrażenia: 1k4 +2
    • Trak0: +2
    • Typ obrażeń: kłute
    • Specjalne: 20% szansa przy każdym trafieniu, że ofiara będzie musiała wykonać rzut obronny przeciw śmierci albo zostanie unieruchomiona na dwie rundy.
    • Waga: 1
    • Opóźnienie: 0
    • Rodzaj biegłości: sztylet
    • Typ broni: 1-ręczna
    • Wymagana siła: 3
    • Nie może używać: Kapłan
    • Miejsce: Ma go jeden z niziołków, którzy atakują postać w Kuli Sfer
    • Komentarz: Niczym nie wyróżniająca się broń. Właściwość specjalna jest dość słaba, a sztyletów +2 w tej grze jest mnóstwo. Nadaje się tylko do sprzedania.

    Sztylet Bumerang +2

    Fullen Przędzarz Wełny, ambitny niziołek z dobrej rodziny, opuścił dom by spędzić kilka lat na poszukiwaniu przygód. Podczas swoich podróży zdarzyło mu się mieszkać z rodziną krasnoludzkich płatnerzy. Będąc zafascynowanym ich toporkami, które zawsze wracały do ręki właściciela, Fullen zapragnął zrobić sztylet o tej samej właściwości. Z pomocą jego krasnoludzkich przyjaciół udało mu się stworzyć kilka słynnych sztyletów bumerangów Fullena.

    • Obrażenia: 2k4 +2
    • Trak0: +2
    • Typ obrażeń: pocisk (kłute)
    • Specjalne: Powraca do ręki właściciela.
    • Waga: 1
    • Opóźnienie: 1
    • Rodzaj biegłości: sztylet
    • Typ broni: 1-ręczna
    • Wymagana siła: 3
    • Nie może używać: Kapłan
    • Miejsce: Ma go kapitan Delosar, który znajduje się w karczmie w Dzielnicy Mostowej
    • Komentarz: Pierwszy ze sztyletów naprawdę warty polecenia. Zadaje niezłe obrażenia, a w dodatku można nim rzucać w przeciwników, co czasami naprawdę pomaga.

    Sztylet +2: Serce Golema

    Nie istnieją żadne zapiski dotyczące tego, kto wykonał tę broń, choć wzmianki dotyczące jej użycia przez złodziei i morderców sięgają bardzo dawno. Sczerniałe ostrze sztyletu zostało podobno wykute z tajemnych metali żelaznego golema, nadając tej broni wygląd równie mroczny jak jej przeszłość.

    • Obrażenia: 1k4 +2
    • Trak0: +2
    • Typ obrażeń: kłute
    • Waga: 1
    • Opóźnienie: 0
    • Rodzaj biegłości: sztylet
    • Typ broni: 1-ręczna
    • Wymagana siła: 3
    • Nie może używać: Kapłan
    • Miejsce: Ma go Arkanis Gath ? jeden z pomocników przysłanych przez Arana Linvaila
    • Komentarz: Sztylet niewarty uwagi. Do VI rozdziału zdobędziemy dużo lepszą broń. A poza tym zabicie Arkanisa wiąże się ze stratą mocnego sojusznika w walce z Bodhi.

    Kolec Chochlika +3

    Kolec Chochlika wygląda na zabawkę, z uwagi na piękno i delikatność wykonania ostrza i rękojeści. Ale gdy się go dobędzie i wypowie słowo rozkaz 'Śpij', mały sztylet mieni się niebieską poświatą. Po trafieniu przeciwnika Kolec Chochlika wypuszcza falę potężnej magii, zdolnej wywołać głęboki sen. Legenda mówi, że starożytny rycerz duszek Alfonso Szlachetny dzierżył Kolec Chochlika nie jako sztylet, ale jako miecz oburęczny.

    • Obrażenia: 1k4 +3
    • Trak0: +3
    • Typ obrażeń: kłute
    • Specjalne: Cel musi wykonać rzut obronny przeciwko truciźnie albo zaśnie na 2 rundy
    • Waga: 1
    • Opóźnienie: 0
    • Rodzaj biegłości: sztylet
    • Typ broni: 1-ręczna
    • Wymagana siła: 3
    • Nie może używać: Kapłan
    • Miejsce: Ma go jeden z łowców, którzy atakują postać w Więzieniu Sfer
    • Komentarz: Broń ta dodaje całkiem niezłą premię do zadawanych obrażeń i do Trak0. Sztylet możemy zdobyć dość szybko, gdyż zadanie związane z Haer?Dalisem jest dość proste. Polecam do czasu znalezienia lub kupienia lepszej broni tego typu.

    Ognisty Kieł +3

    Ten sztylet jest obdarzony magicznym ogniem i prawdopodobnie został zrobiony z zęba czerwonego smoka. Opowieści z tawern sugerują, że ta bestia wciąż żyje, a jej gniew podsyca zaklęcie broni. Historia fantazyjna, ale logiczna. Powiadają także, że sztylet powraca do rzucającego "jakby na skrzydłach".

    • Obrażenia: 2k4 +3, 1k2 od ognia
    • Trak0: +3
    • Typ obrażeń: pocisk (kłute)
    • Specjalne: Wraca do ręki właściciela.
    • Waga: 1
    • Opóźnienie: 1
    • Rodzaj biegłości: sztylet
    • Typ broni: 1-ręczna
    • Wymagana siła: 3
    • Nie może używać: Kapłan
    • Miejsce: Można go kupić na targu w Ust'natha
    • Komentarz: Pomimo że jest to broń tylko +3, polecam ją kupić za pieniądze zarobione na sprzedaży Kościanej Klingi, którą zdobędziemy w Ust?Natha. Daje bonus tylko o jeden punkt mniejszy niż ostrze Qilue, ale jest prawdopodobieństwo, że zada więcej obrażeń, a także można nim walczyć w zwarciu albo na dystans.

    Kościana Klinga +4

    Ten na pozór prosty sztylet ma stalowe ostrze oraz kościaną rękojeść, i jest niezwykle potężną bronią. Został wykuty wieki temu przez nieszczęsnego kowala duergara, rękojeść jest wykonana z zęba czarnego smoka, a ostrze zostało zahartowane we krwi swego twórcy. Nie wiadomo w jaki sposób mógł znaleźć się w twoim posiadaniu.

    • Obrażenia: 1k4 +4
    • Trak0: +4
    • Typ obrażeń: kłute
    • Waga: 1
    • Opóźnienie: 0
    • Rodzaj biegłości: sztylet
    • Typ broni: 1-ręczna
    • Wymagana siła: 3
    • Nie może używać: Kapłan
    • Miejsce: Ma go kapłanka Lolth z Ust?natha ? Qilue
    • Komentarz: Sztylet jest już naprawdę mocno umagiczniony, jednakże osobiście bardziej polecam Ognistego Kła +3. Ten radzę sprzedać i kupić za zarobione pieniądze sztylet wykonany z zęba czerwonego smoka.

    Sztylet Gwiazdy +4

    Krążą plotki, że ten sztylet został upuszczony z Niebios na ziemię przez jakiegoś nieuważnego pomniejszego boga. To ulubiona broń złodziei i zabójców, gdyż czasami może ukryć tego, kto nim włada, przed wzrokiem ofiary.

    • Obrażenia: 1k4 +4
    • Trak0: +4
    • Typ obrażeń: kłute
    • Specjalne: 5% prawdopodobieństwa, że po każdym udanym trafieniu osoba używająca sztyletu stanie się niewidzialna na 60 sekund
    • Waga: 1
    • Opóźnienie: 0
    • Rodzaj biegłości: sztylet
    • Typ broni: 1-ręczna
    • Wymagana siła: 3
    • Nie może używać: Kapłan
    • Miejsce: Ma go Lisz na V poziomie Twierdzy Strażnika
    • Komentarz: Sztylet ten dodaje bardzo dobre bonusy do trafienie i obrażeń. Jego właściwość specjalna ma marginalne znaczenie w czasie walki, gdyż 5% to bardzo mało. Polecam jak najszybciej ulepszyć go u Cespenara.

    Sztylet Gwiazdy +5

    Teraz, kiedy jego rękojeść inkrustują Szafiry Gwiazdy, to małe ostrze stało się jedną z najbardziej niebezpiecznych broni w Krainach.

    • Obrażenia: 1k4 +6
    • Trak0: +6
    • Typ obrażeń: kłute
    • Specjalne:
      - 15% prawdopodobieństwo, że po każdym udanym ataku użytkownik stanie się niewidzialny na 60 sekund
      - Bełt Gwiazdy - przy każdym udanym trafieniu istnieje 5% prawdopodobieństwa zadania dodatkowych 1k8 obrażeń od ognia i 1k8 obrażeń od elektryczności
    • Waga: 1
    • Opóźnienie: 0
    • Rodzaj biegłości: sztylet
    • Typ broni: 1-ręczna
    • Wymagana siła: 3
    • Nie może używać: Kapłan
    • Miejsce: Możemy go zdobyć w wyniku ulepszenia przez Cespenara Sztyletu Gwiazdy +4
    • Komentarz: Jest to bardzo dobry sztylet. Dodaje potężne bonusy, może zadać do 10 pkt obrażeń a postać nim władająca poprawia swoje Trak0 aż o sześć! Gorąco polecam tę broń.

    Kolec Ixila

    Ten "sztylet" to tak naprawdę koniuszek Gwoździa Ixila - legendarnej włóczni o wprost niewiarygodnej mocy. Nawet najmniejsza część tego potężnego artefaktu niezwykle zwiększa skuteczność tej broni.

    • Obrażenia: 1k4 +2
    • Trak0: +2
    • Typ obrażeń: kłute
    • Waga: 1
    • Opóźnienie: 0
    • Rodzaj biegłości: sztylet
    • Typ broni: 1-ręczna
    • Wymagana siła: 3
    • Nie może używać: Kapłan
    • Miejsce: Jest w posiadaniu Zmiennobarwnego Demona z II poziomu Twierdzy Strażnika
    • Komentarz: Dość kiepski sztylet. Opłaca się go tylko połączyć z Gwoździem Ixila u Cespenara, dzięki czemu powstanie najmocniejsza włócznia w całej grze.

    Paskudny Scyzor Neba

    To jest niebezpieczna broń używana przez Neba, pokryta starą krwią i trucizną, która nie tylko błyskawicznie działa, ale jest również niezwykle śmiercionośna. Tylko naprawdę zła istota może używać tego przedmiotu. Kiedy trucizna zostanie zużyta Scyzor Neba będzie posiadał właściwości zwykłego magicznego sztyletu.

    • Obrażenia: 1k4 +3
    • Trak0: +2
    • Typ obrażeń: kłute
    • Specjalne: Cel musi wykonać rzut obronny przeciw truciźnie albo będzie otrzymywał 2 pkt. obrażeń na sekundę przez 10 sekund.
    • Waga: 1
    • Opóźnienie: 0
    • Rodzaj biegłości: sztylet
    • Typ broni: 1-ręczna
    • Wymagana siła: 3
    • Nie może używać: Kapłan, Postać o charakterze dobrym lub neutralnym
    • Miejsce: Ma go Neb, człowiek, którego należy zabić w jednym z zadać dla Świątyni Helma
    • Komentarz: Bardzo dobry sztylet. Jeśli przeciwnikowi nie wyjdzie rzut obronny, to ta broń może wyrządzić mu dość duże szkody.



    Komentarze

    Ten artykuł skomentowano 7 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.


    Pharaun
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 28.01.2008 o 13:40  

    musze znalezc IIbratcha(krotki miecz) czy jakos tak i nie wiem gdzie jest. dawno gralem w BG i go mialem ale to akurat wylecialo mi z glowy.

    Pharaun
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 29.01.2008 o 13:21  

    juz nie trzeba ;]

    Dark
     

    Wędrowiec
    Temat: a gdzie sztylet - złodziej ...
    Dodany: 25.12.2008 o 21:34  

    a gdzie sztylet - złodziej życia +4
    15% szansa na wyssanie poziomu
    i sztylet jadu z BG1

     

    Mieszkaniec | Komentarzy: 8
    Temat: szpon TorGala
    Dodany: 30.09.2009 o 23:59  

    W Tacticsie po utłuczeniu szefa trolli TorGala w twierdzy D'Arnise jest dodany fajny sztylet:

    Szpon TorGala

    przy każdym ciosie szansa na wyssanie z celu 3pkt siły albo spowolnienie (rzut neguje).
    broń +3
    obrażenia 2k6+3

    Trq
     

    Wędrowiec
    Temat: Troche sie nie zgodzę z opi...
    Dodany: 08.07.2010 o 1:24  

    Troche sie nie zgodzę z opisem kolca chochlika, gdyż jest to NAJLEPSZY sztylet w grze. Co z tego że +3, skoro ma bardzo dużą szansę na uśpienie, czyniąc wroga kompletnie bezbronnym? Zupełnie jak Furia tyle że mniejsza :] No i do tego ta angielska nazwa (Pixie Prick) :D

    Bystrzak
     

    Wędrowiec
    Temat: A gdzie sztylet zmiany w wi...
    Dodany: 21.12.2010 o 6:53  

    A gdzie sztylet zmiany w większego wilkołaka, który otrzymujemy w nagrodę przy zdobyciu twierdzy druida?

     

    Mieszkaniec | Komentarzy: 3
    Temat: I krwiopijca +4 ktory nosi ...
    Dodany: 13.08.2012 o 1:38  

    I krwiopijca +4 ktory nosi Artemis Enterie:)



    Ten artykuł skomentowano 7 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.


    Pseudonim
    E-mail
    Treść Dostępne tagi: [cytat][/cytat], [url=http://][/url]
    Przepisz poprawnie podane słowa mnustwo orkuw