Topór bojowy
Najpowszechniej używany rodzaj topora bojowego składa się ze styliska o długości metra do półtora z osadzonym szerokim, półokrągłym ostrzem, często zaopatrzonym również w szpice, skierowane do tyłu i ku górze.
- PARAMETRY:
- Obrażenia: 1K8
- Typ obrażeń: sieczne
- Waga: 7
- Opóźnienie: 7
- Rodzaj biegłości: topór
- Typ broni: 1-ręczna
- Wymagana siła: 10
- Nie może używać: Druid, Kapłan, Mag, Złodziej
- Komentarz: Zwykła, niemagiczna broń. Na początku gry jedyna, jaką będziemy mogli znaleźć, jeśli posługujemy się toporami.
Topór bojowy +1
Najpowszechniej używany rodzaj topora bojowego składa się ze styliska o długości metra do półtora z osadzonym szerokim, półokrągłym ostrzem, często zaopatrzonym również w szpice, skierowane do tyłu i ku górze.
- PARAMETRY:
- Obrażenia: 1K8 +1
- Typ obrażeń: sieczne
- Waga: 7
- Opóźnienie: 6
- Rodzaj biegłości: topór
- Typ broni: 1-ręczna
- Wymagana siła: 10
- Nie może używać: Druid, Kapłan, Mag, Złodziej
- Komentarz: Umagiczniona wersja zwykłego topora. Zadaje tylko o jeden punkt obrażeń więcej i ma trochę mniejsze opóźnienie. Jeśli do tej pory nie znajdziemy lepszej broni, możemy wyposażyć się w tę.
Topór bojowy +2
Najpowszechniej używany rodzaj topora bojowego składa się ze styliska o długości metra do półtora z osadzonym szerokim, półokrągłym ostrzem, często zaopatrzonym również w szpice, skierowane do tyłu i ku górze. Topór bojowy nazywany jest również toporem szerokim. Magiczne topory bojowe zwykle były dziełem krasnoludów, których zamiarem było wyposażenie swoich wojowników do walki z bardziej hardymi od nich sąsiadami. Ten magiczny topór był świadkiem wielu bitew, ale dzięki swoim magicznym właściwościom oraz kunsztowi z jakim został wykonany stanowi nadal potężną broń.
- PARAMETRY:
- Obrażenia: 1K8 +2
- TraK0: +2
- Typ obrażeń: sieczne
- Waga: 5
- Opóźnienie: 5
- Rodzaj biegłości: topór
- Typ broni: 1-ręczna
- Wymagana siła: 10
- Nie może używać: Druid, Kapłan, Mag, Złodziej
- Miejsce:
1. U Joluva pod Miedzianym Diademem.
2. W specjalnej ofercie Ribalda na Targu Przygód
3. Właścicielem jest Chak (Wzgórza Wichrowych Włóczni – Podziemia Firkraaga) - Komentarz: Ta broń zwiększa zadawane obrażenia oraz TraK0, ale powiedzmy sobie szczerze – dużo łatwiej znaleźć inny topór, niż przedzierać się przez całą kryjówkę Firkraaga albo wydawać na ten pieniądze.
Toporek
Toporek to lekka odmiana topora bojowego, służąca głównie do ciskania w przeciwnika z pewnej odległości. Ciężar ostrza jest równoważony do pewnego stopnia przez ostry szpic, skierowany do tyłu. Krótkie stylisko jest zwykle ostro zakończone zarówno u dołu, jak i u góry.
- PARAMETRY:
- Obrażenia: 1K6 +1
- Typ obrażeń: pocisk (kłute)
- Waga: 5
- Opóźnienie: 4
- Rodzaj biegłości: topór
- Typ broni: 1-ręczna
- Wymagana siła: 4
- Nie może używać: Druid, Kapłan, Mag, Złodziej
- Komentarz: Zwykła, niemagiczna broń. Zadaje mniej obrażeń niż topór bojowy, a jedyna jego zaleta to możliwość rzucania nim. Praktycznie nieprzydatny.
Toporek Hangarda +2
Jeśli ta broń ma wspaniałe początki, to zostały one przyćmione przez czyny jej najsłynniejszego właściciela, krasnoluda Hangarda. Hangard miał w zwyczaju strącać melony i jabłka z głów swoich kamratów. Częściej chybiał niż trafiał, w dużej mierze z powodu jego niepohamowanego pociągu do piwa.
- PARAMETRY:
- Obrażenia: 1K6 +2
- TraK0: +2
- Typ obrażeń (walka wręcz): sieczne
- Typ obrażeń (rzucony): pocisk (kłute)
- Specjalne:
Po rzuceniu wraca do właściciela - Waga: 3
- Opóźnienie: 2
- Rodzaj biegłości: topór
- Typ broni: 1-ręczna
- Wymagana siła: 4
- Nie może używać: Druid, Kapłan, Mag, Złodziej
- Miejsce: Właścicielem jest Tarnor Topornik w Kanałach pod Dzielnicą Świątyń
- Komentarz: Nie najgorszy topór, aczkolwiek aby go zdobyć, trzeba sobie poradzić z nie najłatwiejszą drużyną Tarnora Topornika... Ale jeśli będziemy w stanie go pokonać, to opłaca się tam iść jak najszybciej - zadaje on więcej obrażeń, poprawia TraK0 oraz możemy nim się posługiwać zarówno w zwarciu, jak i na dystans.
Toporek rozdźwięku +3
Ten toporek jest najbardziej umagicznioną bronią w swojej klasie. Znaki na nim są prawdopodobnie krasnoludzkie, choć żaden krasnolud w Faerunie nie przyznał się do pokrewieństwa z jego twórcą. Powoduje to, że niektórzy spekulują iż może to nie być produkt spod ręki naziemnego krasnoluda, a raczej jakiejś odmiany z innej sfery. Krasnoludy oczywiście śmieją się z tego, twierdząc, że twórca po prostu nie ma czasu dla wścibskich uczonych.
- PARAMETRY:
- Obrażenia: 1K6 +3
- TraK0: +3
- Typ obrażeń (walka wręcz): sieczne
- Typ obrażeń (rzucony): pocisk (kłute)
- Specjalne:
Po rzucie wraca do właściciela. - Waga: 2
- Opóźnienie: 1
- Rodzaj biegłości: topór
- Typ broni: 1-ręczna
- Wymagana siła: 4
- Nie może używać: Druid, Kapłan, Mag, Złodziej
- Miejsce: Właścicielem broni jest Arkanis, którego spotkamy podczas wykonywania zadań dla Bodhi
- Komentarz: Broń naprawdę dobra (przynajmniej jak na Cienie Amn), ale niestety aby ją zdobyć musimy współpracować z Bodhi. W każdym razie toporek wart polecenia – zadaje trzy punkty obrażeń więcej, poprawia o tyle samo TraK0, a dodatkowo wraca do ręki właściciela.
Toporek +3: Lazurowe ostrze
Gulen Skalny Ogień, Zabójca Nieumarłych, stworzył ten potężny toporek by wzmocnić swe imię. Pobłogosławiony przez różnych bogów, topór ten zadaje niesamowite obrażenia istotom niemądrze buntującym się przeciwko swojemu statusowi zmarłych i może zniszczyć je pojedynczym ciosem. Najwyraźniej Gulen już nie używa Lazurowego ostrza, a plotka mówi, że lata temu zginął w walce z potężnym wampirem, po czym sam stał się takim. To mogło spowodować zmianę jego stanowiska wobec nieumarłych, a przynajmniej zmianę przydomku.
- PARAMETRY:
- Obrażenia: 1K6
- Typ obrażeń (walka wręcz): sieczne
- Typ obrażeń (rzucony): pocisk (kłute)
- Specjalne:
Dodatkowe 1K6 +4 pkt. obrażeń dla nieumarłych
Trafiony nieumarły musi wykonać rzut obronny przeciw śmierci z modyfikatorem -4 albo zostanie zniszczony.
Po rzucie wraca do właściciela. - Waga: 2
- Opóźnienie: 1
- Rodzaj biegłości: topór
- Typ broni: 1-ręczna
- Nie może używać: Postać o charakterze złym lub neutralnym, Druid, Kapłan, Mag, Złodziej
- Miejsce: U Bernarda po wykonaniu zadań dla Hendaka.
- Komentarz: Jeśli nie zamierzamy walczyć co chwilę z nieumarłymi, to ta broń będzie praktycznie bezużyteczna. Jest to zwykły toporek, który po prostu niszczy żywe trupy. Raczej nie polecam.
Topór bojowy +3, Skalny Ogień
Skalny Ogień to stary krasnoludzki ród, ten topór był własnością najstarszego mężczyzny rodu, jego najważniejszym dziedzictwem. Niestety zostali zdziesiątkowani przez tajemniczą epidemię w 1150, w ciągu zaledwie dwóch lat. Ulgan, właściciel topora, uszedł w nadziei ucieczki przed nieuniknionym, ale zmarł kilka tygodni później. Jego ciało znaleziono w Kniei Otulisko, ale nie było przy nim topora.
- PARAMETRY:
- Obrażenia: 1K8 +3, +2 pkt. obrażeń od ognia
- TraK0: +3
- Typ obrażeń: sieczne
- Waga: 7
- Opóźnienie: 4
- Rodzaj biegłości: topór
- Typ broni: 1-ręczna
- Wymagana siła: 10
- Nie może używać: Druid, Kapłan, Mag, Złodziej
- Miejsce: U Bernarda po wykonaniu zadań dla Hendaka.
- Komentarz: Całkiem niezły topór. Potrafi zadać o pięć punktów obrażeń więcej, poprawia TraK0, a dodatkowo dzięki niemu można zabić trolle, bo rani je także ogniem. Ale jeśli mamy broń do pokonania trolli i zamierzamy udać się do Twierdzy d’Arnise, to lepiej poczekać i poszukać tam Lodowego Łupieżcy.
Lodowy łupieżca, Topór bojowy +3
Był to topór Illgartha, lodowego olbrzyma, który wiele lat temu terroryzował północne społeczności. Nie wiadomo, gdzie zdobył tę broń, ale czerpał perwersyjną przyjemność z wykorzystywania jej przeciwko małym rasom, szczególnie przeciw niziołkom. Lód i kwas deformowały ocalałych, a olbrzym śmiał się zimno, jeśli zobaczył dzieło swojej poprzedniej wizyty. Wreszcie pewna grupa zdołała go zabić, a na prośbę jego ofiar Lodowy łupieżca został pochowany wraz z nim.
- PARAMETRY:
- Obrażenia: 1K8 +3
- TraK0: +3
- Typ obrażeń: sieczne
- Specjalne:
+1 pkt. obrażeń od zimna
+1 pkt. obrażeń od kwasu - Waga: 7
- Opóźnienie: 4
- Rodzaj biegłości: topór
- Typ broni: 1-ręczna
- Wymagana siła: 10
- Nie może używać: Druid, Kapłan, Mag, Złodziej
- Miejsce: W pokoju z golemami w Twierdzy d’Arnise.
- Komentarz: Jeden z najlepszych toporów w całej grze. Zadaje pięć punktów obrażeń więcej i poprawia TraK0 o trzy. Jedyny problem z umieszczeniem go w swoich rękach, to potrzeba pokonania kilku golemów, no i, rzecz jasna, dojście do danej skrytki.
Topór Nieuległości +3
Ten topór widziano ostatni raz w sękatych dłoniach Glimreda Ciężkorękiego, krasnoludzkiego bohatera w sile wieku, który zaginął w najgłębszych jaskiniach pod Maszerującymi Górami.
- PARAMETRY:
- Obrażenia: 1k8 +3
- TraK0: +3
- Typ obrażeń: sieczne
- Specjalne:
KP ulepszona o 1
Użytkownik odzyskuje 1 PŻ na rundę - Waga: 7
- Opóźnienie: 4
- Rodzaj biegłości: topór
- Typ: 1-ręczna
- Wymagana siła: 10
- Nie może używać: Druid, Kapłan, Mag, Złodziej
- Miejsce: Właścicielem jest Skała – minotaur przebywający na czwartym poziomie Twierdzy Strażnika
- Komentarz: Jeden z najlepszych toporów w grze – w zadawanych obrażeniach nie jest aż tak wysoko, ale dzięki niemu Cespenar może wykonać naprawdę potężną broń. Jedyną jej wadą jest potrzeba przedarcia się do jednego z ostatnich poziomów Twierdzy Strażnika.
Topór Nieuległości +5
Pod działaniem magii Szponu Baalora, Topór Nieuległości stał się teraz jedną z najpotężniejszych broni. Za pomocą tego topora o worpalnym ostrzu, jednym uderzeniem można odciąć przeciwnikowi głowę.
- PARAMETRY:
- Obrażenia: 1k8 +5
- TraK0: +5
- Typ obrażeń: sieczne
- Specjalne:
KP ulepszona o 1
Użytkownik odzyskuje 3 punkty życia na rundę
Zwiększa Kondycję użytkownika o +1
Przy każdym uderzeniu 10% szansa na natychmiastowe zabicie przeciwnika przez odcięcie mu głowy - Waga: 5
- Opóźnienie: 2
- Rodzaj biegłości: topór
- Typ: 1-ręczna
- Wymagana siła: 10
- Nie może używać: Druid, Kapłan, Mag, Złodziej
- Miejsce: Może go wykonać Cespenar, jeśli przyniesiesz my Szpon Baalora, Topór Nieuległości oraz „trochę” monet
- Komentarz: Najlepszy topór w grze! Wystarczy spojrzeć na jego statystyki, aby się o tym przekonać. Szkoda tylko, że tak późno go zdobywamy, ale coś za coś...
K'logarath +4
Pochodzenie tego toporka znają tylko mieszkańcy Krain Podmroku. Wiadomo jednak, że całe klany duergarów toczyły wojny tylko o to, by wejść w posiadanie tego artefaktu.
- PARAMETRY:
- Obrażenia: 1k6 +4
- TraK0: +4
- Typ obrażeń (walka wręcz): sieczne
- Typ obrażeń (rzucony): pocisk (kłute)
- Specjalne:
Toporek wraca do ręki właściciela zaraz po uderzeniu w cel
Przy każdym udanym trafieniu ofiara musi wykonać rzut obronny przeciwko śmierci lub zostanie odrzucona w tył i otrzyma 2k6 dodatkowych obrażeń - Waga: 1
- Opóźnienie: 0
- Rodzaj biegłości: topór
- Typ: 1-ręczna
- Wymagana siła: 4
- Nie może używać: Druid, Kapłan, Mag, Złodziej
- Miejsce: W jaskini przemytników w Amkethran – właścicielem jest Carras
- Komentarz: Jeden z najlepszych toporów. Zadaje o cztery punkty obrażeń więcej, poprawia o tyle samo TraK0, jest bronią miotaną, wraca do ręki właściciela, może odrzucić wroga, a jego opóźnienie wynosi 0. Brzmi pięknie? Niestety, aby go zdobyć, trzeba dojść do Amkethran...