Baldur's Gate 2 » Solucja


    Twierdza Strażnika poz.1

    Działy gier » Baldur's Gate 2 » Poradniki » Solucja
    Autor: Mystral
    Utworzono: 22.08.2004
    Aktualizacja: 18.04.2010


    << poprzedniaSPISnastępna >>

    Preludium najniebezpieczniejszego i najciekawszego zadania w grze. Możesz być pewien, że to, co spotkasz na początku jest jedynie przedsmakiem piekielnych niebezpieczeństw czekających dalej, pomóż Rycerzom Czuwania... Ku chwale Helma!

    Kiedy wchodzimy do lokacji, spotykamy Braci Czuwania, zakon powołany do życia w celu ponownego zapieczętowania Uwięzionego. Jak się dowiadujemy od Ordena- starszego bractwa, trzeba odnowić pieczęcie, jednak żeby to zrobić, należy przebić się do Uwięzionego przez hordy potworów, a tego bracia nie potrafią dokonać. Zadanie to spada na nas. Od brata Pola otrzymujemy przedmioty niezbędne do wkroczenia do twierdzy.

    Mapa lokacji

    Kiedy wejdziemy na pierwszy poziom twierdzy, stajemy przed wyborem - możemy iść frontowymi drzwiami lub mniejszym bocznym wejściem, sugeruję iść tymi mniejszymi. W pierwszej komnacie [1] spotykamy ducha Archiwisty, z którym jednak nie możemy porozmawiać. W kolejnym pomieszczeniu czeka nas pierwszy przeciwnik - kamienny golem. Dalej [2] zaczynamy znajdować kluczowe dla zadania przedmioty - strzępki pergaminu, stanowiącego rytuał otwierający przejście na 2 poziom twierdzy. W kolejnym pomieszczeniu [3] znajduje się dzwon, potrzebny do odprawienia rytuału oraz historia uwięzionego. Następna komnata [10] jest głównym holem tego poziomu, znajdują się tu wyjścia do innych pomieszczeń, portal prowadzący na niższy poziom, potwory i "skamieniali" wojownicy. Kluczowym elementem jest jednak ołtarz [4], na którym odprawimy później rytuał. W jednym z przyległych pomieszczeń [5] znajdziemy świecę - kolejny przedmiot potrzebny do odprawienia rytuału, znajduje się tutaj również piec, żeby go rozpalić musimy udać się po klatkę na rozgrzane węgle, którą znajdziemy w komnacie [6]. Kiedy w końcu rozpalimy ogień, zjawi się archiwista, którego spotkaliśmy w pierwszej komnacie i opowie nam o starym kapłanie znajdującym się za zamkniętymi drzwiami [7], którego budzi na mszę. Informacje, które znajdziemy w sarkofagu kapłana będą nam bardzo potrzebne do odprawienia rytuału, jednak żeby je zdobyć, musimy otworzyć drzwi, a to wymaga specjalnego klucza, który znajdziemy w komnacie [8]. Po drodze trafimy też na kolejną grupę przeciwników oraz ostatni - trzeci skrawek pergaminu zawierający opis rytuału [9]. Teraz udajemy się do kapłana [7] i budzimy go. Ma dość wojownicze zamiary, ale żeby go uspokoić wręczamy mu jego ulubione kapcie, które znajdujemy w komnacie obok [6]. Z szat mieszczących się w sarkofagu odczytujemy potrzebny do odczytania werset księgi i udajemy się do ołtarza. (Dla leniwych: Rytuał odprawiamy w kolejności: 3- dzwon, 3- dzwon, 2- świeca, 1- księga, 3- dzwon.) Po odprawieniu rytuału do życia budzą się przeciwnicy - Niewidzialne statuy, które dotąd stały bez ruchu. Kiedy już pokonamy je wszystkie, możemy udać się na drugi poziom.

    PD: 4000/członka drużyny
    20 000/członka drużyny za przyniesienie kapci kapłanowi
    25 000/członka drużyny za odprawienie rytuału
    Przedmioty magiczne: Krótki Miecz Maska +4, Kusza Ognistych Zębów +4 (do kupienia u braci czuwania), Bransolety Paladyna, Ostrze Usuno +4, Podręcznik na temat golemów, Postrach Wrogów +3, Pas z amunicją, Różdżka niebios


    << poprzedniaSPISnastępna >>



    Komentarze

    Ten artykuł skomentowano 22 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.

    « Starsze · 1 · (2) ·

     

    Mieszkaniec | Komentarzy: 11
    Temat: Książka (chodzi o tą okrągł...
    Dodany: 17.09.2012 o 0:49  

    Książka (chodzi o tą okrągłą fioletową) znajduje się już na ołtarzu. Świecę i dzwon znajduje się w innych salach. Żeby odprawić rytuał trzeba zabić lisza, lub oddać mu kapcie i kliknąć na jego sarkofag żeby wiedzieć na którym wersie otworzyć księgę. Następnie kładzie się na ołtarz wszystkie 3 przedmioty i pojawia się okno dialogowe. Kolejność to dzwon, dzwon, świeca, księga, dzwon. Po wykonaniu rytuału uaktywni się portal, ale będzie można przez niego przejść dopiero po pokonaniu WSZYSTKICH posągów. Można sobie nieco ułatwić walkę zabierając przed odprawieniem rytuału z ołtarza księgę (wtedy ożywią się tylko 2 najbliższe posągi).

    Jakby co to halabarda+3 którą włada jeden z posągów jest nie na sprzedaż bo jak twierdzą kupcy jest kradziona.

    wikary
     

    Wędrowiec
    Temat: Jesli ta halabarda ma fakty...
    Dodany: 02.02.2014 o 20:57  

    Jesli ta halabarda ma faktycznie status kradzionej to i tak omzesz ja sprzedac np. u handlarza złodziei w dokach.



    Ten artykuł skomentowano 22 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.

    « Starsze · 1 · (2) ·

    Pseudonim
    E-mail
    Treść Dostępne tagi: [cytat][/cytat], [url=http://][/url]
    Przepisz poprawnie podane słowa mnustwo orkuw