<< poprzednia | SPIS | następna >> |
Preludium najniebezpieczniejszego i najciekawszego zadania w grze. Możesz być pewien, że to, co spotkasz na początku jest jedynie przedsmakiem piekielnych niebezpieczeństw czekających dalej, pomóż Rycerzom Czuwania... Ku chwale Helma!
Kiedy wchodzimy do lokacji, spotykamy Braci Czuwania, zakon powołany do życia w celu ponownego zapieczętowania Uwięzionego. Jak się dowiadujemy od Ordena- starszego bractwa, trzeba odnowić pieczęcie, jednak żeby to zrobić, należy przebić się do Uwięzionego przez hordy potworów, a tego bracia nie potrafią dokonać. Zadanie to spada na nas. Od brata Pola otrzymujemy przedmioty niezbędne do wkroczenia do twierdzy.
Kiedy wejdziemy na pierwszy poziom twierdzy, stajemy przed wyborem - możemy iść frontowymi drzwiami lub mniejszym bocznym wejściem, sugeruję iść tymi mniejszymi. W pierwszej komnacie [1] spotykamy ducha Archiwisty, z którym jednak nie możemy porozmawiać. W kolejnym pomieszczeniu czeka nas pierwszy przeciwnik - kamienny golem. Dalej [2] zaczynamy znajdować kluczowe dla zadania przedmioty - strzępki pergaminu, stanowiącego rytuał otwierający przejście na 2 poziom twierdzy. W kolejnym pomieszczeniu [3] znajduje się dzwon, potrzebny do odprawienia rytuału oraz historia uwięzionego. Następna komnata [10] jest głównym holem tego poziomu, znajdują się tu wyjścia do innych pomieszczeń, portal prowadzący na niższy poziom, potwory i "skamieniali" wojownicy. Kluczowym elementem jest jednak ołtarz [4], na którym odprawimy później rytuał. W jednym z przyległych pomieszczeń [5] znajdziemy świecę - kolejny przedmiot potrzebny do odprawienia rytuału, znajduje się tutaj również piec, żeby go rozpalić musimy udać się po klatkę na rozgrzane węgle, którą znajdziemy w komnacie [6]. Kiedy w końcu rozpalimy ogień, zjawi się archiwista, którego spotkaliśmy w pierwszej komnacie i opowie nam o starym kapłanie znajdującym się za zamkniętymi drzwiami [7], którego budzi na mszę. Informacje, które znajdziemy w sarkofagu kapłana będą nam bardzo potrzebne do odprawienia rytuału, jednak żeby je zdobyć, musimy otworzyć drzwi, a to wymaga specjalnego klucza, który znajdziemy w komnacie [8]. Po drodze trafimy też na kolejną grupę przeciwników oraz ostatni - trzeci skrawek pergaminu zawierający opis rytuału [9]. Teraz udajemy się do kapłana [7] i budzimy go. Ma dość wojownicze zamiary, ale żeby go uspokoić wręczamy mu jego ulubione kapcie, które znajdujemy w komnacie obok [6]. Z szat mieszczących się w sarkofagu odczytujemy potrzebny do odczytania werset księgi i udajemy się do ołtarza. (Dla leniwych: Rytuał odprawiamy w kolejności: 3- dzwon, 3- dzwon, 2- świeca, 1- księga, 3- dzwon.) Po odprawieniu rytuału do życia budzą się przeciwnicy - Niewidzialne statuy, które dotąd stały bez ruchu. Kiedy już pokonamy je wszystkie, możemy udać się na drugi poziom.
PD: | 4000/członka drużyny 20 000/członka drużyny za przyniesienie kapci kapłanowi 25 000/członka drużyny za odprawienie rytuału |
Przedmioty magiczne: | Krótki Miecz Maska +4, Kusza Ognistych Zębów +4 (do kupienia u braci czuwania), Bransolety Paladyna, Ostrze Usuno +4, Podręcznik na temat golemów, Postrach Wrogów +3, Pas z amunicją, Różdżka niebios |
<< poprzednia | SPIS | następna >> |