Baldur's Gate 2 » Solucja
Twierdza Strażnika poz.3
Niekończący się labirynt bez wyjścia... Setki korytarzy, przejść, wejść i wyjść, obietnica pozornego końca i śmierć... śmierć w każdej formie - pięknej, okropnej, silnej, dzikiej czy łagodnej... Magia? Płata figle drogi przyjacielu... Potyczki i walki potężniejszych od nas i śmierć... Gdzie wyjście? Tego nie wie nikt... Idą po mnie...
Z pamiętnika zagubionego w labiryncie
Poziom trzeci jest chyba najtrudniejszym wyzwaniem w całej Twierdzy, składa się z rozrzuconych sal połączonych jedynie portalami, jedyna trudność polega na tym, że... za każdym razem trafiamy w inne miejsce, choćbyśmy przeszli przez ten sam portal. Kiedy wkraczamy na poziom, spotykamy Yakmana, jednak od niego nie dowiemy się zbyt dużo, gdyż jest on krótko mówiąc stuknięty, długie przebywanie w labiryncie sprawiło, że zwariował. Yakman ucieknie, a my musimy podążyć jego śladem, w jego "domu" znajdziemy pamiętnik, z którego dowiemy się, jak wydostać się z labiryntu. Najpierw udajemy się z powrotem do komnaty z różą wiatrów, następnie podążamy na wschód (E), gdzie pokonujemy grupę demonów (kiedy je zabijemy możemy wyciągnąć z kolumny na środku sali miecz). W kolejnej komnacie spotkamy Baatezu Tahazara, który wspomni o wojnie Krwi i zależnie od naszego charakteru wysyła nas, żeby zabić wrogi klan lub atakuje. Tak czy inaczej udajemy się na południe - zgodnie z dziennikiem Yakmana, w pierwszej sali czeka nas walka, w drugiej zaś sukkub. Żeby pokonać ten poziom musimy zgodzić się na jego pocałunek, wtedy przeniesie nas do jaskini. Tam rozgrywamy z kambionem 3 partie w karty, a na koniec zabijamy go i odbieramy jeden z klejnotów pasujących do berła, wychodzimy przez zachodnie wyjście. Za portalem czeka nas "Demon Upiór" i jego niewolniczy strażnicy. Musimy zabić demona, nie zważając na upiory, gdyż to jedyna metoda pokonania tej sali (uwaga na pułapki). Potem krążymy w poszukiwaniu komnaty z różą wiatrów (południe, zachód). Kiedy już tego dokonamy, idziemy zgodnie z poradami dziennika Yakmana - 2x na wschód, a następnie na południe, tym razem jednak nie ma sukkuba, a my docieramy do drugiej strony wojny krwi - Tanar'Ri Ka'Rashur'a. Teraz również w zależności od charakteru zostaniemy wysłani, aby zniszczyć wrogi klan lub demony nas zaatakują. W końcu i tak będziemy musieli zabić obu przywódców, gdyż mają oni klejnoty potrzebne do odtworzenia berła promienistości. Po skompletowaniu berła, możemy już iść ku wyjściu - mijamy komnatę Tanar'Ri i podążamy na południe, aż nie znajdziemy komnaty z obeliskiem pokrytym runami. Następnie kierujemy się na zachód, do komnaty z uschniętym drzewem. Na koniec idziemy na północ, aż nie wrócimy do jaskini, w której był kambion. Stamtąd możemy już udać się na czwarty poziom.
PD: | 10000/za dojście do kambiona 20000/cka drużyny za pierwszą grę z kambionem 25000/członka drużyny za drugą grę z kambionem 25000/członka drużyny za skompletowanie berła promienistości Kambion Asgareth: 21000 |
Przedmioty magiczne: | Widmowy Rodzaj +4, Kostur kapłana +3, Talia Mnogich Rzeczy, Oczyszczacz +4, Gwóźdź Ixila, Szata Dobrego Arcymaga, Rękawice Barda. |
Komentarze
Ten artykuł skomentowano 67 razy.
Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.
Na tym poziomie są sale, gdzie przy każdym odpoczynku jest jakieś 50% szans że zaatakuje nas grupa demonów. Za każdą taką ekipę dostajemy około 80-100k xp, idealne miejsce żeby wyexpić drużynę :)
Na tym poziomie są sale, gdzie przy każdym odpoczynku jest jakieś 50% szans że zaatakuje nas grupa demonów. Za każdą taką ekipę dostajemy około 80-100k xp, idealne miejsce żeby wyexpić drużynę :)
a czy wspomniano ze jak rzuci sie na yakmana 'uzdrowienie' to znormalnieje i podziekuje nam (dostaniemy expa)?
a czy wspomniano ze jak rzuci sie na yakmana 'uzdrowienie' to znormalnieje i podziekuje nam (dostaniemy expa)?
U mnie ten schemat nie działa. Jak idę na północ w komnacie z drzewem po prostu pojawiam się znowu w punkcie wyjścia (komnata z kierunkami świata).
EDIT: W końcu się udało. Jak byłem w dużej komnacie z gigantyczną dłonią wymalowaną na środku, poszedłem na północ i znalazłem się znowu w jaskini. Najdziwniejsze jest to, że byłem w tej komnacie dziesiątki razy i próbowałem zarówno iść na północ i południe (tylko te 2 możliwości są tutaj) i wcześniej nie odesłało mnie do jaskini. Wygląda to tak jakby po prostu losowo mnie tam przeteleportowało... Ten poziom to horror i solucja wprowadza nas tylko w błąd. Książka też się nie sprawdza :(. Szlag może tu trafić, ale dzięki wytrwałości w końcu jakoś się udało dotrzeć na niższy poziom.
Acha, nie było u mnie trzech partii gry w karty, tylko jedna... I po wykonaniu zadania dla demonów dostałem klejnot więc nie ma potrzeby ich zabijać, chociaż i tak to zrobiłem dla dodatkowego doświadczenia :p.
U mnie ten schemat nie działa. Jak idę na północ w komnacie z drzewem po prostu pojawiam się znowu w punkcie wyjścia (komnata z kierunkami świata).
EDIT: W końcu się udało. Jak byłem w dużej komnacie z gigantyczną dłonią wymalowaną na środku, poszedłem na północ i znalazłem się znowu w jaskini. Najdziwniejsze jest to, że byłem w tej komnacie dziesiątki razy i próbowałem zarówno iść na północ i południe (tylko te 2 możliwości są tutaj) i wcześniej nie odesłało mnie do jaskini. Wygląda to tak jakby po prostu losowo mnie tam przeteleportowało... Ten poziom to horror i solucja wprowadza nas tylko w błąd. Książka też się nie sprawdza :(. Szlag może tu trafić, ale dzięki wytrwałości w końcu jakoś się udało dotrzeć na niższy poziom.
Acha, nie było u mnie trzech partii gry w karty, tylko jedna... I po wykonaniu zadania dla demonów dostałem klejnot więc nie ma potrzeby ich zabijać, chociaż i tak to zrobiłem dla dodatkowego doświadczenia :p.
hmm mam problem mam cale berlo a i tak nie moge wyjsc :/ pisze mi ze jakas tam moc blokuje ci przejscie i trzeba przedmiot :/ jakas pomoc ?
hmm mam problem mam cale berlo a i tak nie moge wyjsc :/ pisze mi ze jakas tam moc blokuje ci przejscie i trzeba przedmiot :/ jakas pomoc ?
Jeśli to jest ten poziom w którym jest demon w klatce przy tych portalach to wystarczy go wypuścić ,zabić i droga wolna
Jeśli to jest ten poziom w którym jest demon w klatce przy tych portalach to wystarczy go wypuścić ,zabić i droga wolna
chodzi mi o poziom 3 w ktorym trzeba berlo zebrac mam cale berlo a tu dalej nic :/ i tu wlasnie pojawia sie moj problem :/
chodzi mi o poziom 3 w ktorym trzeba berlo zebrac mam cale berlo a tu dalej nic :/ i tu wlasnie pojawia sie moj problem :/
To sam się wiem bo jeśli zebrałes berło i wszystkie 3 kamienie do niego to powinieneś bez problemu przejść chyba że trzeba jeszcze zagrać z potworkiem stojącym przed portalem w karty ale sam nie jestem tego pewien bo dawno nie grałem w baldura
To sam się wiem bo jeśli zebrałes berło i wszystkie 3 kamienie do niego to powinieneś bez problemu przejść chyba że trzeba jeszcze zagrać z potworkiem stojącym przed portalem w karty ale sam nie jestem tego pewien bo dawno nie grałem w baldura
Komnat na poziomie jest 12+jaskinia. Z sali z różą wiatrów idziemy na S. Wracamy na N, a potem zgodnie z "Dziennikiem szaleńca", czyli kolejno wybieramy portale E,E,S,S,S,S,W,N,N,N i jesteśmy w jaskinii z portalem na IV poziom. Idąc tą drogą przejdziemy przez wszystkie, oprócz jednej, sale (na W od róży wiatrów mieszkają w niej chochliki parające się dziką magią). Ważne: portale nie przenoszą nas w losowo wybrane miejsca, tylko każdy przenosi do konkretnej sali - warto to sobie gdzieś rozrysować, aby nie błądzić.
Komnat na poziomie jest 12+jaskinia. Z sali z różą wiatrów idziemy na S. Wracamy na N, a potem zgodnie z "Dziennikiem szaleńca", czyli kolejno wybieramy portale E,E,S,S,S,S,W,N,N,N i jesteśmy w jaskinii z portalem na IV poziom. Idąc tą drogą przejdziemy przez wszystkie, oprócz jednej, sale (na W od róży wiatrów mieszkają w niej chochliki parające się dziką magią). Ważne: portale nie przenoszą nas w losowo wybrane miejsca, tylko każdy przenosi do konkretnej sali - warto to sobie gdzieś rozrysować, aby nie błądzić.
Uhm, mam całkiem ogromny problem. Otóż w komnacie z dziką magią i chochlikami jeden z tych gnojków rzucił na moją główną postać uciszenie. Domyślacie się zapewne, że jest to niesamowicie upierdliwe. Cóż, najgorsze jest to, że cholerstwo za nic nie mija z czasem, nie ima go żadne rozproszenie, nic. Czar "ugłosowienie" nie działa na tego rodzaju dolegliwości, od razu mówię, a Shadow Keeper nie działa w ToBie. Ma ktoś pomysł co mogłabym z tym fantem zrobić?
Uhm, mam całkiem ogromny problem. Otóż w komnacie z dziką magią i chochlikami jeden z tych gnojków rzucił na moją główną postać uciszenie. Domyślacie się zapewne, że jest to niesamowicie upierdliwe. Cóż, najgorsze jest to, że cholerstwo za nic nie mija z czasem, nie ima go żadne rozproszenie, nic. Czar "ugłosowienie" nie działa na tego rodzaju dolegliwości, od razu mówię, a Shadow Keeper nie działa w ToBie. Ma ktoś pomysł co mogłabym z tym fantem zrobić?
Ok, nieważne, zbyt szybko panikuję D:
Zdjęcie klątwy ftw.
Ok, nieważne, zbyt szybko panikuję D:
Zdjęcie klątwy ftw.
Ta solucja sie w miare sprawdzila, az do momentu gdy dotarlem do tego drzewa...probuje we wszystkie kierunki od jakichs 45 minut ale juz mnie szlag trafia powoli : | ze tez to jest tak malo intuicyjne, ehh.
Ta solucja sie w miare sprawdzila, az do momentu gdy dotarlem do tego drzewa...probuje we wszystkie kierunki od jakichs 45 minut ale juz mnie szlag trafia powoli : | ze tez to jest tak malo intuicyjne, ehh.
Moim zdaniem najcięższa walka na tym poziomie to walka z upiorem. Jest arcytrudna przez pułapki. Chyba najlepszy sposób to wyłom na upiora i 4x większy młyniec :]
Moim zdaniem najcięższa walka na tym poziomie to walka z upiorem. Jest arcytrudna przez pułapki. Chyba najlepszy sposób to wyłom na upiora i 4x większy młyniec :]
Haha na tym poziomie wyparowala mi spora ilosc zlota. Bugi w tej grze nie maja konca.
Haha na tym poziomie wyparowala mi spora ilosc zlota. Bugi w tej grze nie maja konca.
Boże mój, Garf dobrze rzecze! Trzymajcie się jego rady, to dojdziecie do tego cholernego portalu.
PS. Chociaż nie wiem czy nie przesadził z tą ilością kierunków, parę razy na południe daje to, że ciągle pojawiamy się w sali z drzewem. Zaraz sprawdzę czy nie da się tego skrócić.
Boże mój, Garf dobrze rzecze! Trzymajcie się jego rady, to dojdziecie do tego cholernego portalu.
PS. Chociaż nie wiem czy nie przesadził z tą ilością kierunków, parę razy na południe daje to, że ciągle pojawiamy się w sali z drzewem. Zaraz sprawdzę czy nie da się tego skrócić.
Żeby pokonać ten poziom musimy zgodzić się na jego pocałunek, wtedy przeniesie nas do jaskini.
A co jeśli ktoś zmiótł tą dziewkę zanim przeczytał że trzeba się zgodzić na pocałunek? Nie ma możliwości już zdobycia trzeciego kamienia do berła? już wszystkie sale mam puste...
Żeby pokonać ten poziom musimy zgodzić się na jego pocałunek, wtedy przeniesie nas do jaskini.
A co jeśli ktoś zmiótł tą dziewkę zanim przeczytał że trzeba się zgodzić na pocałunek? Nie ma możliwości już zdobycia trzeciego kamienia do berła? już wszystkie sale mam puste...
mam pytanie za milion punktów :
otóż gdzie jest widmowy rodzaj? Bo jak patrzyłem na zbrojownie to mówili że mogę wygrać w karty z kambionem a jak patrzyłem na artykuł "talia mnogich rzeczy" to nie mogłem znaleźć odpowiedniego ustawienia. Nie wiem może jestem ślepy? z góry dzięki za pomoc
mam pytanie za milion punktów :
otóż gdzie jest widmowy rodzaj? Bo jak patrzyłem na zbrojownie to mówili że mogę wygrać w karty z kambionem a jak patrzyłem na artykuł "talia mnogich rzeczy" to nie mogłem znaleźć odpowiedniego ustawienia. Nie wiem może jestem ślepy? z góry dzięki za pomoc
artykuł 'talia mnogich rzeczy' opisuje efekty, jakie można uzyskać z talii, gdy zdobędziemy ją od kambiona. zanim to się stanie, gramy z nim w karty - wtedy możemy wygrać widmowy rodzaj.
artykuł 'talia mnogich rzeczy' opisuje efekty, jakie można uzyskać z talii, gdy zdobędziemy ją od kambiona. zanim to się stanie, gramy z nim w karty - wtedy możemy wygrać widmowy rodzaj.
Dzięki wielkie.
Dzięki wielkie.
Solucja opisana powyzej to nie jedyne rozwiazanie.
Nie musimy poddawac sie probom, ktore oczekuja od nas demony (w zaleznosci od chr) i sukkub. Mozna wszystkich zabijac, a wyjscie i tak latwo znalezc kierujac sie tym, jakie wskazowki znajduja sie w dzienniku Yacmana.
To oczyeiste, ze idziemy na poludnia tak dlugo, az bedzie obelisk.
A nastepnie w lokacji z dzewem cofamy sie na polnoc tak dlugo, az dotrzemy do kambiona. Ktorego tez mozna zabic i dostaniemy i talie i klejnot.
Solucja opisana powyzej to nie jedyne rozwiazanie.
Nie musimy poddawac sie probom, ktore oczekuja od nas demony (w zaleznosci od chr) i sukkub. Mozna wszystkich zabijac, a wyjscie i tak latwo znalezc kierujac sie tym, jakie wskazowki znajduja sie w dzienniku Yacmana.
To oczyeiste, ze idziemy na poludnia tak dlugo, az bedzie obelisk.
A nastepnie w lokacji z dzewem cofamy sie na polnoc tak dlugo, az dotrzemy do kambiona. Ktorego tez mozna zabic i dostaniemy i talie i klejnot.
@ Ciastek:
Zapewne trzymasz je w torbie przechowywania, wyciagnij.
@Pitt,
Docierajac do drzewa masz jasno napisane w pamietniku, ze nawet tam polnoc wciaz wola, musisz sie kierowac sie portalem polnocnym, az trafisz na kambiona i wyjscie.
@bug,
To nie jest zaden bug, jeden z przeciwnikow (chyba Diablatka jakies czy cos) wysysa zloto podczas Zatrzymania Czasu. Polecam czytac opis walki.
@ Ciastek:
Zapewne trzymasz je w torbie przechowywania, wyciagnij.
@Pitt,
Docierajac do drzewa masz jasno napisane w pamietniku, ze nawet tam polnoc wciaz wola, musisz sie kierowac sie portalem polnocnym, az trafisz na kambiona i wyjscie.
@bug,
To nie jest zaden bug, jeden z przeciwnikow (chyba Diablatka jakies czy cos) wysysa zloto podczas Zatrzymania Czasu. Polecam czytac opis walki.
Ten artykuł skomentowano 67 razy.
Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.