Baldur's Gate 2 » Solucja
Twierdza Strażnika poz.3
Niekończący się labirynt bez wyjścia... Setki korytarzy, przejść, wejść i wyjść, obietnica pozornego końca i śmierć... śmierć w każdej formie - pięknej, okropnej, silnej, dzikiej czy łagodnej... Magia? Płata figle drogi przyjacielu... Potyczki i walki potężniejszych od nas i śmierć... Gdzie wyjście? Tego nie wie nikt... Idą po mnie...
Z pamiętnika zagubionego w labiryncie
Poziom trzeci jest chyba najtrudniejszym wyzwaniem w całej Twierdzy, składa się z rozrzuconych sal połączonych jedynie portalami, jedyna trudność polega na tym, że... za każdym razem trafiamy w inne miejsce, choćbyśmy przeszli przez ten sam portal. Kiedy wkraczamy na poziom, spotykamy Yakmana, jednak od niego nie dowiemy się zbyt dużo, gdyż jest on krótko mówiąc stuknięty, długie przebywanie w labiryncie sprawiło, że zwariował. Yakman ucieknie, a my musimy podążyć jego śladem, w jego "domu" znajdziemy pamiętnik, z którego dowiemy się, jak wydostać się z labiryntu. Najpierw udajemy się z powrotem do komnaty z różą wiatrów, następnie podążamy na wschód (E), gdzie pokonujemy grupę demonów (kiedy je zabijemy możemy wyciągnąć z kolumny na środku sali miecz). W kolejnej komnacie spotkamy Baatezu Tahazara, który wspomni o wojnie Krwi i zależnie od naszego charakteru wysyła nas, żeby zabić wrogi klan lub atakuje. Tak czy inaczej udajemy się na południe - zgodnie z dziennikiem Yakmana, w pierwszej sali czeka nas walka, w drugiej zaś sukkub. Żeby pokonać ten poziom musimy zgodzić się na jego pocałunek, wtedy przeniesie nas do jaskini. Tam rozgrywamy z kambionem 3 partie w karty, a na koniec zabijamy go i odbieramy jeden z klejnotów pasujących do berła, wychodzimy przez zachodnie wyjście. Za portalem czeka nas "Demon Upiór" i jego niewolniczy strażnicy. Musimy zabić demona, nie zważając na upiory, gdyż to jedyna metoda pokonania tej sali (uwaga na pułapki). Potem krążymy w poszukiwaniu komnaty z różą wiatrów (południe, zachód). Kiedy już tego dokonamy, idziemy zgodnie z poradami dziennika Yakmana - 2x na wschód, a następnie na południe, tym razem jednak nie ma sukkuba, a my docieramy do drugiej strony wojny krwi - Tanar'Ri Ka'Rashur'a. Teraz również w zależności od charakteru zostaniemy wysłani, aby zniszczyć wrogi klan lub demony nas zaatakują. W końcu i tak będziemy musieli zabić obu przywódców, gdyż mają oni klejnoty potrzebne do odtworzenia berła promienistości. Po skompletowaniu berła, możemy już iść ku wyjściu - mijamy komnatę Tanar'Ri i podążamy na południe, aż nie znajdziemy komnaty z obeliskiem pokrytym runami. Następnie kierujemy się na zachód, do komnaty z uschniętym drzewem. Na koniec idziemy na północ, aż nie wrócimy do jaskini, w której był kambion. Stamtąd możemy już udać się na czwarty poziom.
PD: | 10000/za dojście do kambiona 20000/cka drużyny za pierwszą grę z kambionem 25000/członka drużyny za drugą grę z kambionem 25000/członka drużyny za skompletowanie berła promienistości Kambion Asgareth: 21000 |
Przedmioty magiczne: | Widmowy Rodzaj +4, Kostur kapłana +3, Talia Mnogich Rzeczy, Oczyszczacz +4, Gwóźdź Ixila, Szata Dobrego Arcymaga, Rękawice Barda. |
Komentarze
Ten artykuł skomentowano 67 razy.
Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.
Mała poprawka kolegi wyżej. jak bedziemy przy obelisku z runami to tylko raz idziemy na W a nie 2 razy tak jak to kolega napisał(może przez pomyłke;)) a następnie 2 razy na N a nie 3. solucja faktycznie do bani prawie godzina zmarnowana na labirynt ale sie udało. Powodzenia
Mała poprawka kolegi wyżej. jak bedziemy przy obelisku z runami to tylko raz idziemy na W a nie 2 razy tak jak to kolega napisał(może przez pomyłke;)) a następnie 2 razy na N a nie 3. solucja faktycznie do bani prawie godzina zmarnowana na labirynt ale sie udało. Powodzenia
Brawo dla tego Pana dzięki niemu zostało mi jeszcze trochę włosów na mojej głowie. Dziękuje.
Brawo dla tego Pana dzięki niemu zostało mi jeszcze trochę włosów na mojej głowie. Dziękuje.
To niesamowite, ze po tylu latach ludzie wciaz w to graja. Szkoda, ze nie bylo trzeciej czesci, do ktorej moznaby bylo importowac postac z drugiej. Trzecia czesc oczywiscie musialby zachowywac klimat i "grafike" poprzedniczek, w zadnym razie nie moglaby byc czyms w rodzaju Fallout3 czy Wiedzmina.
To niesamowite, ze po tylu latach ludzie wciaz w to graja. Szkoda, ze nie bylo trzeciej czesci, do ktorej moznaby bylo importowac postac z drugiej. Trzecia czesc oczywiscie musialby zachowywac klimat i "grafike" poprzedniczek, w zadnym razie nie moglaby byc czyms w rodzaju Fallout3 czy Wiedzmina.
o widzę że całkiem niedawno ktoś zajrzał - grają, grają - ja właśnie zwiedzam twierdze strażnika a potem lece dalej po ToB
o widzę że całkiem niedawno ktoś zajrzał - grają, grają - ja właśnie zwiedzam twierdze strażnika a potem lece dalej po ToB
Jasne, że grają - drugi raz przechodzę ToB, tyle że nieimportowaną postacią i w tej po stokroć przeklętej twierdzy próbuję doświadczenie nabić ;)
Jasne, że grają - drugi raz przechodzę ToB, tyle że nieimportowaną postacią i w tej po stokroć przeklętej twierdzy próbuję doświadczenie nabić ;)
Ja mam problem, zdobyłem 2 kule oraz berło, brakuje mi tego orba z kambiona, nie zgodzilem sie na pocalunek sukkuba, bo wiadomo, babom, a juz w demonicznym portalu to juz w ogole sie nie ufa, wiec nie przeniosla mnie do tej jaskini, natomiast ubilem kambiona z obstawa upiornych rycerzy, tyle ze nie mial przy sobie orba, czy jest jakis inny sposob na zdobycie brakujacego orba niz zgodzic sie na ten pocalunek? Nie mam wczesniejszego save'u niestety.
Ja mam problem, zdobyłem 2 kule oraz berło, brakuje mi tego orba z kambiona, nie zgodzilem sie na pocalunek sukkuba, bo wiadomo, babom, a juz w demonicznym portalu to juz w ogole sie nie ufa, wiec nie przeniosla mnie do tej jaskini, natomiast ubilem kambiona z obstawa upiornych rycerzy, tyle ze nie mial przy sobie orba, czy jest jakis inny sposob na zdobycie brakujacego orba niz zgodzic sie na ten pocalunek? Nie mam wczesniejszego save'u niestety.
Trzeci orb ma przy sobie kambion Asgareth. To nie ten, przy ktorym byly 4 demony. Ludzie, czytajcie dziennik Yakmana, tam jest cala droga :D pare razy mozna sie pomylic, ale potem dociera do czlowieka ze faktycznie Yakman mial racje... Ja sie nie zgodzilem na pocalunek sukkuba tylko je wszystkie rozwalilem, i poszedlem dalej :) Tez mozna :)
Trzeci orb ma przy sobie kambion Asgareth. To nie ten, przy ktorym byly 4 demony. Ludzie, czytajcie dziennik Yakmana, tam jest cala droga :D pare razy mozna sie pomylic, ale potem dociera do czlowieka ze faktycznie Yakman mial racje... Ja sie nie zgodzilem na pocalunek sukkuba tylko je wszystkie rozwalilem, i poszedlem dalej :) Tez mozna :)
Tanar'Ri Ka'Rashur'a jak go pokonać? (jestem na 12 poziomie) i jakoś go ugryźć nie mogę.
Tanar'Ri Ka'Rashur'a jak go pokonać? (jestem na 12 poziomie) i jakoś go ugryźć nie mogę.
poradziłem sobie jakoś, ale nie mogę znaleźć kambiona :(
poradziłem sobie jakoś, ale nie mogę znaleźć kambiona :(
zle napisalem, od kambiona z ktorym sie gralo w karty zalatwilem, nie moge drugiej strony konfliktu znalezc.
zle napisalem, od kambiona z ktorym sie gralo w karty zalatwilem, nie moge drugiej strony konfliktu znalezc.
Jedyna słuszna wersja (przestałem liczyć ile razy przeszedlem ta gre po jakims.... 50 razie :D):
Wschód, wschód, południe, południe, południe, południe, zachód, północ, północ, północ.
Zaczynamy iść z tymi wskazówkami PO TYM jak spotkamy tego szalonego elfa. Zaczynamy od komnaty z różą wiatrów.
Jedyna słuszna wersja (przestałem liczyć ile razy przeszedlem ta gre po jakims.... 50 razie :D):
Wschód, wschód, południe, południe, południe, południe, zachód, północ, północ, północ.
Zaczynamy iść z tymi wskazówkami PO TYM jak spotkamy tego szalonego elfa. Zaczynamy od komnaty z różą wiatrów.
Cholera, pokusilo mnie by przylesc do Twierdzy na 12 lvl ( ja czarownik, szalony pan M z boo, korgan , viconia oraz edwin no i oczywiscie jan) Co sie mecze to masakra. Gram na najtrudniejszym poziomie. Demony jeszcze jako tako ida ale teraz wszedlem do komnoty z diabelstwem i mnie poprostu nie ma. Nie mam zadnych mlyncow ani nic. Macie jakas rade jak te cholerstwo ubic, czary chyba w tej nie dzialaja, a wojownicy jakicj posiadam obecnie to dwustrzalowcy ;-) Help me.
Cholera, pokusilo mnie by przylesc do Twierdzy na 12 lvl ( ja czarownik, szalony pan M z boo, korgan , viconia oraz edwin no i oczywiscie jan) Co sie mecze to masakra. Gram na najtrudniejszym poziomie. Demony jeszcze jako tako ida ale teraz wszedlem do komnoty z diabelstwem i mnie poprostu nie ma. Nie mam zadnych mlyncow ani nic. Macie jakas rade jak te cholerstwo ubic, czary chyba w tej nie dzialaja, a wojownicy jakicj posiadam obecnie to dwustrzalowcy ;-) Help me.
A przyszedlem tutaj po jakies bronie +4 bo nie mam zamiary tluc w demi lisza z patyka co jest na targu przygod. Niby kupilem . Ostrze maski, ale pokusilo by wejsc do srodka. Kusilo i kusilo az sie znalazlem na 3 poziomie i jest hardcore. A wlasnie jak to jest z mlyncami od kiedy sie pojawiaja, czy moze przypadkiem trzeba kliknac ToB a nie cienie amm ???
A przyszedlem tutaj po jakies bronie +4 bo nie mam zamiary tluc w demi lisza z patyka co jest na targu przygod. Niby kupilem . Ostrze maski, ale pokusilo by wejsc do srodka. Kusilo i kusilo az sie znalazlem na 3 poziomie i jest hardcore. A wlasnie jak to jest z mlyncami od kiedy sie pojawiaja, czy moze przypadkiem trzeba kliknac ToB a nie cienie amm ???
Gdzie jest to berło? Mam wszystkie 3 kamienie, ale nie mogę przejść dalej :/ proszę pomóżcie.
Gdzie jest to berło? Mam wszystkie 3 kamienie, ale nie mogę przejść dalej :/ proszę pomóżcie.
ehh mam problem... zabiłem sucuba i mam pytanko- czy mimo iż ją zaciukałem to moge przejść ten labirynt czy nie?? nie bylo by problemu gdybym nie nadpisal poprzedniego save niechcący ;/
ehh mam problem... zabiłem sucuba i mam pytanko- czy mimo iż ją zaciukałem to moge przejść ten labirynt czy nie?? nie bylo by problemu gdybym nie nadpisal poprzedniego save niechcący ;/
możesz przejść - po prostu wybij wszystkie demony z labiryntu i pozbieraj ważne przedmioty.
możesz przejść - po prostu wybij wszystkie demony z labiryntu i pozbieraj ważne przedmioty.
Nie trzeba za wiele tutaj kombinować. Wystarczy kartka papieru i można zrobić rozpiskę teleportów.
Jedna tylko uwaga: sala opisana jako "sala z pułapkami i potworami" to ta, która ma pułapkę przy każdych schodach do teleportu.
Z sali głównej (tej z różą na ziemi) interesują nas 2 wschód i zachód.
Wschodni prowadzi do sali z wielką skałą na środku.
Zachodni - drzewo z czerwonymi liśćmi
Sala ze skałą na środku:
Północny - sala z pułapkami i potworami
Południowy - sala z sukkubami
zachodni - sala główna
wschodni - sala z grupą demonów. Dadzą zadanie złym postaciom.
Sala z potworami i pułapkami
Północny - Sala ze skałą
Południowy - Sala z sukkubami
Zachodnio - Sala z demonami z zadaniem dla złych
Wschodni - drzewo z czerwonymi liśćmi
Sala z demonami dającymi zadanie złym
Północny - sala ze skałą
Południowy - Sala z pułapkami i potworami
Sala z drzewem z czerwonymi liśćmi
Północny - sala główna
Południowy - sala z sukkubami
Zachodni - sala z pułapkami i potworami
Wschodni - sala z diabelstwami
Sala z sukkubami
Północny - sala z drzewem o czerwonych liściach
południowy - demony dające zadanie dobrym postaciom
zachodni - sala ze skałą na środku
wschodni - sala z potworami i pułapkami
Sala z demonami dającymi zadanie dobrym
Północny - Sala z sukkubami
Południowy - sala z obeliskiem
Sala z obeliskiem
Północny - sala główna
Południowy - sala z obeliskiem (nie zmienia się sala)
Zachodni - sala z diabelstwami
Wschodni - Demony dające zadanie dobrym postaciom
Sala z diabelstwami
Północny - sala z drzewem bez liści
Południowy - sala z diabelstwami
Zachodni - sala główna
wschodni - sala z obeliskiem
Sala z drzewem bez liści
Północny - sala z demonem upiorem
Południowy - Sala z diabelstwami
Zachodni - Sala z drzewem bez liści (ta sama sala)
Wschodni - Sala z drzewem bez liści (ta sama sala)
Sala z demonem upiorem
Północny - Kambion
Południowy - Sala z drzewem bez liści
Sala z Kambionem już chyba oczywiste: tym którym przyszliśmy wrócimy do sali z demonem, a drugi na końcu prowadzi dalej.
To teraz jak dojść gdziekolwiek:
Z sali głównej do demonów z zadaniem dla dobrych:
ESS
do demonów z zadaniem dla złych
WWW
do kambiona
ESSSWNNN
Od razu zaznaczam, że w opisie tu na stronie jest błąd, bo wejście drugi raz w ten sam teleport przeniesie nas dokładnie w to samo miejsce, tyle, że nie wszystkie są dwukierunkowe, a zawsze lądujemy przy północnym, który może nie być powrotnym.
Załączam też stworzoną mapkę:
http://imageshack.us/photo/my-images/688/mapajb.jpg/
1 - Sala główna
2 - Sala ze skałą
3 - Sala z demonami z zadaniem dla złych
4 - Sala z potworami i pułapkami
5 - Sala z sukkubami
6 - Sala z drzewem z czerwonymi liśćmi
7 - Sala z demonami z zadaniem dla dobrych
8 - Sala z obeliskiem
9 - Sala z diabeltwami
10 - Sala z drzewem bez liści
11 - Sala z demonem upiorem
12 - Sala z kambionem
Linie przerywane ze strzałkami to teleport jednokierunkowy. Wszystkie trasy są z zachowaniem kierunków (o to głównie chodziło).
Jak ktoś będzie miał czas, siły i ochotę to może stworzyć tą mapkę w wersji bardziej czytelnej i/lub ładniejszej. Moje umiejętności tworzenia w programach graficznych ograniczają się do kresek i kropek w paincie. Mam nadzieję, że wersja pisana lub rysunkowa komuś się przyda.
Pozdrawiam
Rincevind
Swoją drogą nie trzeba zabijać obu grup demonów, bo za przyniesienie serca dostanie się kamyk, ale zawsze to dodatkowy exp.
Nie trzeba za wiele tutaj kombinować. Wystarczy kartka papieru i można zrobić rozpiskę teleportów.
Jedna tylko uwaga: sala opisana jako "sala z pułapkami i potworami" to ta, która ma pułapkę przy każdych schodach do teleportu.
Z sali głównej (tej z różą na ziemi) interesują nas 2 wschód i zachód.
Wschodni prowadzi do sali z wielką skałą na środku.
Zachodni - drzewo z czerwonymi liśćmi
Sala ze skałą na środku:
Północny - sala z pułapkami i potworami
Południowy - sala z sukkubami
zachodni - sala główna
wschodni - sala z grupą demonów. Dadzą zadanie złym postaciom.
Sala z potworami i pułapkami
Północny - Sala ze skałą
Południowy - Sala z sukkubami
Zachodnio - Sala z demonami z zadaniem dla złych
Wschodni - drzewo z czerwonymi liśćmi
Sala z demonami dającymi zadanie złym
Północny - sala ze skałą
Południowy - Sala z pułapkami i potworami
Sala z drzewem z czerwonymi liśćmi
Północny - sala główna
Południowy - sala z sukkubami
Zachodni - sala z pułapkami i potworami
Wschodni - sala z diabelstwami
Sala z sukkubami
Północny - sala z drzewem o czerwonych liściach
południowy - demony dające zadanie dobrym postaciom
zachodni - sala ze skałą na środku
wschodni - sala z potworami i pułapkami
Sala z demonami dającymi zadanie dobrym
Północny - Sala z sukkubami
Południowy - sala z obeliskiem
Sala z obeliskiem
Północny - sala główna
Południowy - sala z obeliskiem (nie zmienia się sala)
Zachodni - sala z diabelstwami
Wschodni - Demony dające zadanie dobrym postaciom
Sala z diabelstwami
Północny - sala z drzewem bez liści
Południowy - sala z diabelstwami
Zachodni - sala główna
wschodni - sala z obeliskiem
Sala z drzewem bez liści
Północny - sala z demonem upiorem
Południowy - Sala z diabelstwami
Zachodni - Sala z drzewem bez liści (ta sama sala)
Wschodni - Sala z drzewem bez liści (ta sama sala)
Sala z demonem upiorem
Północny - Kambion
Południowy - Sala z drzewem bez liści
Sala z Kambionem już chyba oczywiste: tym którym przyszliśmy wrócimy do sali z demonem, a drugi na końcu prowadzi dalej.
To teraz jak dojść gdziekolwiek:
Z sali głównej do demonów z zadaniem dla dobrych:
ESS
do demonów z zadaniem dla złych
WWW
do kambiona
ESSSWNNN
Od razu zaznaczam, że w opisie tu na stronie jest błąd, bo wejście drugi raz w ten sam teleport przeniesie nas dokładnie w to samo miejsce, tyle, że nie wszystkie są dwukierunkowe, a zawsze lądujemy przy północnym, który może nie być powrotnym.
Załączam też stworzoną mapkę:
http://imageshack.us/photo/my-images/688/mapajb.jpg/
1 - Sala główna
2 - Sala ze skałą
3 - Sala z demonami z zadaniem dla złych
4 - Sala z potworami i pułapkami
5 - Sala z sukkubami
6 - Sala z drzewem z czerwonymi liśćmi
7 - Sala z demonami z zadaniem dla dobrych
8 - Sala z obeliskiem
9 - Sala z diabeltwami
10 - Sala z drzewem bez liści
11 - Sala z demonem upiorem
12 - Sala z kambionem
Linie przerywane ze strzałkami to teleport jednokierunkowy. Wszystkie trasy są z zachowaniem kierunków (o to głównie chodziło).
Jak ktoś będzie miał czas, siły i ochotę to może stworzyć tą mapkę w wersji bardziej czytelnej i/lub ładniejszej. Moje umiejętności tworzenia w programach graficznych ograniczają się do kresek i kropek w paincie. Mam nadzieję, że wersja pisana lub rysunkowa komuś się przyda.
Pozdrawiam
Rincevind
Swoją drogą nie trzeba zabijać obu grup demonów, bo za przyniesienie serca dostanie się kamyk, ale zawsze to dodatkowy exp.
Heh, wiem, że to nie ładnie podwójny post, ale dopiero po dodaniu zobaczyłem naprawdę co stworzyłem. Komentarz dłuższy od opisu w solucji. Tych których to razi przepraszam, ale mam nadzieję, że komuś to pomoże w zwiedzaniu. W razie wątpliwości co do mojego tworu: mixag@interia.pl
Heh, wiem, że to nie ładnie podwójny post, ale dopiero po dodaniu zobaczyłem naprawdę co stworzyłem. Komentarz dłuższy od opisu w solucji. Tych których to razi przepraszam, ale mam nadzieję, że komuś to pomoże w zwiedzaniu. W razie wątpliwości co do mojego tworu: mixag@interia.pl
mam skompletowane berło a portal mnie nie chce przepuscic co musze zrobic? wszyscy juz nie zyja
mam skompletowane berło a portal mnie nie chce przepuscic co musze zrobic? wszyscy juz nie zyja
W sali gdzie jest Demon Upior mozna wyciagnac z ktoregos z lezacych tam cial luski bialego smoka.
W sali gdzie jest Demon Upior mozna wyciagnac z ktoregos z lezacych tam cial luski bialego smoka.
Ten artykuł skomentowano 67 razy.
Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.