Warning: Undefined array key "autologin" in /usr/home/peronczyk/domains/insimilion.pl/insimilion/twierdza/index.php on line 25 Baldur's Gate 2 • Twierdza wojownika • INSIMILION

    Baldur's Gate 2 » Twierdze


    Twierdza wojownika

    Działy gier » Baldur's Gate 2 » Opisy » Twierdze
    Autor: Ahelor
    Utworzono: 26.06.2003
    Aktualizacja: 27.09.2008

    Twierdzą dla wojownika lub mnicha jest Warownia D'Arnise. Aby ją zdobyć, należy najpierw porozmawiać z Nalią D'Arnise, znajdującą się w Miedzianym Diademie. Możesz ją także przyłączyć do drużyny, co jest bardzo dobrym pomysłem, ponieważ dzięki temu będziesz miał kilka dodatkowych zadań, ale o tym później.

    Przed udaniem się do Warowni, dobrze jest zakupić broń, która zadaje obrażenia od ognia lub kwasu, ponieważ przyjdzie ci walczyć z zastępami Troli, które aby ubić, należy potraktować wcześniej wspomnianymi żywiołami. Przykładem takiej broni jest topór Skalny Ogień który można zakupić już w samym Miedzianym Diademie. Dobrym pomysłem są także ogniste strzały, których pewną ilość otrzymasz od kapitana straży - Arata, znajdującego się w ogrodzonym przez kłody schronieniu pod murami Warowni.

    Teraz możesz udać się na miejsce, gdzie musisz porozmawiać z wcześniej wspomnianym Aratem. Przedstawi ci on pokrótce sytuację, jaka panuje w Twierdzy i poinformuje o ukrytych wrotach. Są one zaraz na północ od kapitana. Po wejściu nie napotkasz żadnego oporu. Za kolejnymi ukrytymi drzwiami stoi niejaki Daleson, sługa matki Nalii. Potraktuj go dobrze, a otrzymasz doświadczenie. W głównej komnacie oraz przyległych do niej korytarzach możesz znaleźć Trole, które należy szybko ubić. Przeszukaj dokładnie cały poziom, a w komnacie całkiem na północ odnajdziesz pierwszą część Cepa Bojowego Wieków. Tera wyjdź głównymi wrotami na dziedziniec, gdzie zabij wszystkie psy i zabierz ich kości. Posłużą one do ugotowania gulaszu (można to zrobić w kuchni, zaraz koło wrót, którymi przed chwilą przechodziłeś). Wyjdź teraz po schodach na górę, gdzie będziesz musiał standardowo przeszukać cały poziom. Idąc na lewo, znajdziesz wreszcie pokój ciotki Nalii, która przyjmie cię dosyć oschle, jak na wybawiciela. Z szafki należy wziąć klucz i otworzyć ukryte drzwi. W komnacie za nimi znajdują się golemy, które staną się wrogo nastawione, jeśli otworzysz którąś ze skrytek na drugim końcu pokoju. Postaraj się tam szybko wbiec jedną postacią i zabrać co trzeba (zwłaszcza trzecią część Cepa Bojowego Wieków), a potem tak biegać aby wychodząc przez drzwi pierwszy był golem żelazny, który nie może przejść, blokując resztę pobratymców. Teraz można się z nimi bawić jak kto chce. Następnie zejdź po kręconych schodach na dół, gdzie w drugiej komnacie będą umbrowe kolosy. Wystarczy tak wchodzić do tego pokoju, aby za każdym razem widział cię tylko jeden Kolos. Dalej kierując się na południe odnajdziesz miejsce z kośćmi psów. Zostaw tam przyżądzony wcześniej gulasz, a dostaniesz doświadczenie. Skieruj się teraz na północ i zabij Torgala wraz z obstawą, następnie splądruj jego komnatę, a zwłaszcza posąg. Wróć teraz na samą górę, gdzie wcześniej znalezionym kluczem otworzysz zamknięte drzwi, za którymi czeka Mag Yuan-Ti oraz Trol (po jego zabiciu pojawi się kilka mniejszych). Udając się dalej, będziesz musiał zabić oszalałego wojownika, który ma przy sobie trzecią część Cepa Bojowego Wieków. Teraz wystarczy połączyć wszystkie trzy części na kowadle, na pierwszym poziomie warowni i już wchodzimy w posiadanie potężnej broni. Na koniec tylko krótka rozmowa z Nalią i twierdza jest twoja, ale cała zabawa dopiero przed tobą.

    Jeśli nadal posiadasz Nalię w drużynie, to zacznie się twoim majątkiem interesować Isaea Roenal. Będzie on zdolny nawet porwać spadkobierczynię, którą oczywiście będziesz musiał odbić. Aby to zrobić, należy udowodnić, że Isaea jest kłamcą i oszustem. Wystarczy udać się do doków i odnaleźć w południowej części Dirtha. Ma on przy sobie pierwszy dowód. Kolejną osobą z którą trzeba porozmawiać, jest pijak koło tawerny. Powie on że Isaea trzyma w swoim domu księgę podatkową, w której jest nieźle pokręcone. Oczywiście idź tam i weź co trzeba, a następnie pokieruj swe kroki do Corgaiga Topororękiego, aby poskarżyć się na biednego Roenalla. Teraz Nalia jest z powrotem twoja.

    Na tym nie koniec. Nie myśl sobie, że będąc panem Warowni oraz pobliskich wsi, nie będziesz miał żadnych problemów, wręcz przeciwnie. Teraz przychodząc co tydzień po to, co miało się uzbierać w twoim skarbcu, spotykać cię będą dodatkowe zadania:

    • Najpierw prosić o wizytę będzie Kupiec, którego karawana została napadanięta na twoich terenach. Wystarczy mu dać 500 sztuk złota, aby dostać doświadczenie i wypełnić to zadanie.
    • Złapano złodziejaszka na gorącym uczynku. Będziesz miał osądzić, co z nim zrobić. Po krótkiej rozmowie daj mu pieniądze na lekarstwa dla żony.
    • Przybywa do Ciebie kapłan Tempusa, który chce prowadzić w warowni świątynię. Proponuję się zgodzić, ponieważ otrzymasz doświadczenie.
    • Kochany Roenall przybywa, by odebrać Ci twoją ziemię, ale kto by się zgodził?
    • Do twojego dwory przybywa kobieta, której rozterką jest wybór męża między bogaczem a biedakiem. Po krótkiej rozmowie doradź jej biedaka i dopłać 500 złota, żeby żyli długo i szczęśliwie.
    • Przybywają ludzie którzy słyszą, że co tydzień rozdajesz pieniądze, więc oni też chcą. Kręcą jak to kłamcy, ale dobry pan da im trochę złota, prawda?
    • Tego jeszcze nie było - powódź nawiedziła twe wioski, ludzie się buntują. Przeznacz trochę złota na pomoc powodzianom.
    • A teraz najciekawsze. Przybędzie do Ciebie posłaniec, który oznajmi, że Lord Roenall stoi przed bramą twej warowni. Czeka cię łatwa walka z jego "armią".

    To niestety koniec historii twej twierdzy, lecz nie koniec historii dziecka Bhaala.





    Komentarze

    Ten artykuł skomentowano 14 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.


    Carly
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 09.04.2006 o 11:08  

    Zwracam uwagę - poprawcie błędy ortograficzne w tym tekście. Albo przynajmniej miejcie świadomość, że takowe istnieją.

    Akandre
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 21.05.2007 o 19:35  

    "puźniej" "rzywiołami" "rzelazny"-dalej juz nie mam sily czytac szukajac bledow, ale te mnie dobily.

    skisek
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 17.02.2008 o 20:04  

    mam problem robie twierdze ale most jest zamkniety i nie moge sie wydostac a jak naciskam wajche to most twiera sie na ulamek sekundy o co w tym chodzi?

    herman
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 09.06.2008 o 17:41  

    Nie bądźcie tacy dokłdni, bo jak się pisze taki długi tekst to nie patrzy się na każdy wyraz.

    mamut
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 19.06.2008 o 4:45  

    Jak kiedys przyjdzie Ci pisac mature z Polskiego, to brdziesz musial kapke wiecej wypocic, a wtedy pale masz murowana ;-)

    wiechu
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 24.06.2008 o 8:55  

    mam problem z zabiciem torgala jakby mogl mi ktos pomoc piszcie na emaila wiechu1234@o2.pl

     

    Mieszkaniec | Komentarzy: 5
    Temat: Nie wiem czy to wazne ale j...
    Dodany: 08.03.2009 o 1:37  

    Nie wiem czy to wazne ale ja expa dostaje tylko jak pogonie oszustow (lichwiarzy) pod grosba smierci, ablo wydam wyrok smierci i sam dam wiesniakom 1000golda, a tak jak umorze dlug Lorda to nic :( tak ma byc czy jakis bug?

     

    Mieszkaniec | Komentarzy: 5
    Temat: A i jeszcze taka uwaga co d...
    Dodany: 08.03.2009 o 16:03  

    A i jeszcze taka uwaga co do tego oszalalego wojownika wystarczy rzucic na niego zauroczenie(np z piercienia wplywu na ludzi) nastepnie odpoczac i niedosc ze nie musimy z nim walczyc to jeszcze da nam glowice cepa i jescze 18-20tys expa- nie pamietam dokladnie ile :)

    gość
     

    Wędrowiec
    Temat: podane rozwiazanie qestu nr...
    Dodany: 30.08.2009 o 18:30  

    podane rozwiazanie qestu nr 6 z oszustami jest bledne nalezy ich zabic i wyplacic 1k gp wiesniakom wtedy dostaniemy 15 k pd w innym wypadku tylko tracimy zloto

    Pomocnik
     

    Wędrowiec
    Temat: Sposób na TorGala
    Dodany: 05.02.2010 o 18:48  

    Jak chcesz zabic TorGala na dosyć niskim lvlu to najlepiej otworzyć drzwi do pokoiku pójsc troszke do przodu Nalia ewentualnie jeszcze jakims czarodziejem.Nastepnie uzyj czaru Nali (Śmierdzącej Chmury) ,a drugim czarodziejem jeżeli podiadasz to Kulę Ognia lub także Śmierdzącą Chmure.(PAMITAJ ,ŻE JAK SIE ZDECYDUJESZ ZANUJCZĄ CHMURE NALI I INNEGO CZARODZIEJA OGNISTĄ KULE TO KULE UZYJ OK.1 SEKUNDY PO ROZPOCZECIU RZUCANIA CHMURY PRZEZ NALI).Jezeli rzucisz czary to jak najszybciej udaj sie za drzwi i zamknij je, żeby udusić Trolle I TorGala Zabujczą Chmurą, Wystarczy tylko poczekać a Chmura powinna zrobić swoje :). (Pamietaj ,że może Ci się to nie udać za pierwszym razem ,ale jezeli nawet Trolle przeżyja to na skrawku hp).

     

    Mieszkaniec | Komentarzy: 182
    Temat: TorGal
    Dodany: 11.02.2010 o 10:55  

    Ja tam z TorGalem problemów nie miałem. Byłem wojownikiem i to na dość wysokim levelu, więc padł od razu. Ale nawet jak coś to nie mogę skorzystac z rady Pomocnika, bo ja se zawsze kompletuję drużynę złożoną z wojowników i jednego złodzieja (aby pułapki wykrywał), więc czarodziei nie mam.

    Bystrzak
     

    Wędrowiec
    Temat: Jeśli chodzi o lichwiarzy t...
    Dodany: 21.12.2010 o 4:27  

    Jeśli chodzi o lichwiarzy to lepiej ich zabić i wyłożyć 1000 złota dla poddanych. W ten sposób tracimy tylko 1tys, i zyskujemy 15tys doświadczenia. Jeśli zaś zapłacimy rzekomy dług to stracimy 2000 złota i nie dostaniemy doświadczenia. Miło będzie jeśli ktoś naniesie poprawkę :)

    Zi
     

    Wędrowiec
    Temat: Jest błąd w opisie odbijani...
    Dodany: 27.12.2010 o 3:28  

    Jest błąd w opisie odbijania Nali. Gdy pójdziemy do doków najpierw rozmawiamy z pijakiem, który to lekko podpuszczony zdradza, że w Morskiej zdobyczy należy pogadać z Dirthem. Zaś o księgach rachunkowych dowiadujemy się od tego samego strażnika, który dał namiar a pijaka.

     

    Mieszkaniec | Komentarzy: 4
    Temat: Bug? Właśnie odbiłam twierd...
    Dodany: 12.10.2011 o 11:52  

    Bug? Właśnie odbiłam twierdze, a jestem łuczniczką (podklasa łowcy) i Nalia chce mi ją oddać. Nie powinnam mieć tej na Wzgórzu Umar?



    Ten artykuł skomentowano 14 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.


    Pseudonim
    E-mail
    Treść Dostępne tagi: [cytat][/cytat], [url=http://][/url]
    Przepisz poprawnie podane słowa mnustwo orkuw