Warning: Undefined array key "autologin" in /usr/home/peronczyk/domains/insimilion.pl/insimilion/twierdza/index.php on line 25 Baldur's Gate 2 • WeiDU - dodawanie wrogów ... • INSIMILION

    Baldur's Gate 2 » Modding


    WeiDU - dodawanie wrogów rasowych

    Działy gier » Baldur's Gate 2 » Poradniki » Modding
    Autor: Nastian
    Utworzono: 23.01.2010
    Aktualizacja: 23.01.2010

    Tutorial ten powstał w oparciu o porady Daxziza, które nie uwzględniały jednak technologii WeiDU. Postaram się omówić dodawanie nowych wrogów rasowych najdokładniej, jak to jest możliwe, zakładam jednak, że większość z osób, które czytają niniejszy tutorial, ma już pewne doświadczenie z programem WeiDU. Zanim zaczniesz czytać dalszą część niniejszego poradnika, powinieneś zebrać następujące programy:

    • Near Infinity (wymaga Java Runtime Environment w wersji 1.4.2)
    • Infinity Explorer (najlepiej wersję 0.75)
    • WeiDU (kiedy to piszę, dostępny jest w wersji 161)
    • MetaPad (najlepiej polską wersję 3.5)

    To wszystko jest bardzo proste. Zacznijmy od znalezienia pliku 'Haterace.2da' za pomocą Near Infinity bądź Infinity Explorera. Jak można domyślić się z jego nazwy, zawiera on rasy, które są znienawidzone, a mówiąc nowoczesnym językiem - wrogów rasowych. Nie będziesz musiał dokonywać bezpośrednio jakichkolwiek zmian w tym pliku, ale warto, byś się z nim zapoznał. Następnym plikiem, który powinieneś odszukać, jest 'Race.ids', plik zawierający rasy występujące w grze.

    Wyjdź na chwilę z przeglądarki Infinity, oczywiście poprzez zminimalizowanie jej. Pierwsze, co powinieneś teraz zrobić, to utworzyć słynne trzy składniki każdego moda opartego o WeiDU1, to znaczy skopiować plik 'WeiDU.exe' i zmienić jego nazwę na przykładowo 'Setup-Haterace', utworzyć plik tekstowy z końcówką '.tp2' o takiej samej nazwie, jak poprzedni plik, oraz utworzyć katalog o przykładowej nazwie 'haterace'. W tym katalogu należy utworzyć folder 'backup'. Jeśli masz już to wszystko, możesz otworzyć plik '.tp2' za pomocą MetaPada lub jakiegoś innego edytora tekstowego, ale stanowczo odradzam zwykły notatnik.

    (Rozpoczynamy od standardowej procedury w modach WeiDU, czyli od wpisania w pliku '.tp2' informacji o autorze i backupie.)

    BACKUP ~haterace/backup~
    AUTHOR ~damian-staniszewski@wp.pl~

    (Następnie zawiadamiamy WeiDU o rozpoczęciu nowego składnika.)

    BEGIN ~Nowi wrogowie rasowi~ (Nazwa znajduje się zawsze pomiędzy tyldami.)

    (Teraz użyjemy komendy append, która doda kolejną, napisaną przez nas linię do pliku 'Haterace.2da', z którym zapoznaliście się wcześniej. Po komendzie append w tyldach umieszczamy nazwę pliku, który uaktualniamy, potem robimy odstęp za pomocą spacji i w kolejnych tyldach umieszczamy nową linię dla pliku 'Haterace.2da'.)

    APPEND ~Haterace.2da~ ~ELF 999000 2 999001~

    (ELF to nasza własna nazwa nowego wroga rasowego, estetycznie byłoby, gdyby była taka sama jak nazwa rasy, 999000 to numer linii w pliku dialog.tlk, w którym znajduje się nazwa naszego nowego wroga rasowego, możemy wpisać byle jaką liczbę, gdyż i tak zmienimy tę nazwę dalej za pomocą WeiDU. Podobnie ma się rzecz z 999001, tyle że teraz numer ten dotyczy opisu wroga rasowego. Pomiędzy tymi liczbami znajduje się numerek 2, odnoszący się do rasy elfa. Numery te można znaleźć w pliku 'Race.ids'.)

    COPY_EXISTING ~Haterace.2da~ ~override/Haterace.2da~
    REPLACE ~999000~ ~Elf~
    REPLACE ~999001~ ~Elfy są małe i mają spiczaste uszy.~

    (Komenda COPY_EXISTING kopiuje istniejący już, tyle że wcześniej przez nas zmieniony plik 'Haterace.2da' do katalogu override, jak zresztą łatwo się domyślić. REPLACE ma nadać naszemu nowemu wrogowi rasowemu nazwę i opis. Wpierw wpisujemy między tyldami numer, podany przez nas wcześniej w komendzie APPEND, a następnie po zrobieniu odstępu wpisujemy w tyldach nazwę naszej rasy. Analogicznie postępujemy z opisem.)

    (Ostatecznie nasz plik 'Setup-Haterace.2da' powinien wyglądać tak:)

    BACKUP ~haterace/backup~
    AUTHOR ~damian-staniszewski@wp.pl~

    BEGIN ~Nowi wrogowie rasowi~ (Nazwa znajduje się zawsze pomiędzy tyldami.)

    APPEND ~Haterace.2da~ ~ELF 999000 2 999001~

    COPY_EXISTING ~Haterace.2da~ ~override/Haterace.2da~
    REPLACE ~999000~ ~Elf~
    REPLACE ~999001~ ~Elfy są małe i mają spiczaste uszy.~




    Komentarze

    Ten artykuł skomentowano 0 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.




    Ten artykuł skomentowano 0 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.


    Pseudonim
    E-mail
    Treść Dostępne tagi: [cytat][/cytat], [url=http://][/url]
    Przepisz poprawnie podane słowa mnustwo orkuw