Warning: Undefined array key "autologin" in /usr/home/peronczyk/domains/insimilion.pl/insimilion/twierdza/index.php on line 25 Baldur's Gate 2 • Wzgórza Umar • INSIMILION

    Baldur's Gate 2 » Solucja


    Wzgórza Umar

    Działy gier » Baldur's Gate 2 » Poradniki » Solucja
    Autor: Mystral
    Utworzono: 27.09.2004
    Aktualizacja: 25.04.2010

    Czyżby powróciła przerażająca Umar? Czy to może zwykłe wilki? Wszystko przemawia za bandą ogra - Madulfa, ale czasem pozory mylą... Rozwiąż zagadkę tajemniczych zgonów i przerażającej ciemności świątynnych ruin, a poznasz odpowiedź na nurtujące cię pytania...

    Mapa lokacji

    Zadanie ze Wzgórzami Umar możemy otrzymać w dwojaki sposób - od Delona, który prosi nas o pomoc w związku z niewyjaśnionymi zabójstwami oraz od Torgeliasa, który za pośrednictwem Madeena prosi nas o spotkanie (znajdują się oni w Dzielnicy Rządowej). Kiedy porozmawiamy z Torgeliasem, poprosi nas on o złapanie niebezpiecznego mordercy - Valygara Corthali, który najprawdopodobniej ukrywa się na Wzgórzach Umar. Nie pozostaje nam więc nic innego, jak tylko udać się na Wzgórza. Tam jesteśmy świadkami zebrania wieśniaków w sprawie zagadkowych morderstw, Pastor Lloyd mówi też, że szuka poszukiwaczy przygód chętnych wykonać zadanie. Niezwłocznie udajemy się do domu Pastora [1] i rozmawiamy z nim o problemie. W sumie nic nie wiadomo do końca, ale burmistrz posądza o zabójstwa grupę potworów, zamieszkującą na północy [6]. Radzi nam też odwiedzić chatę Merelli [9], ich łowczyni. Od Madulfa - dowódcy potworów dowiadujemy się, że nie chcą oni walczyć, a ochraniać wioskę w zamian za niewielkie przywileje. Z tą wieścią udajemy się do Pastora. W chacie łowczyni znajdujemy jej dziennik, z którego dowiadujemy się o dziwnej ciemności i nienaturalnym zachowaniu wilków. Znajdujemy też mapę Mazzy Fentan, zaginionej poszukiwaczki przygód, prowadzącą do Ruin Świątyni. I to właśnie tam rozpocznie się właściwe zadanie.

    Las wokół świątyni jest pokryty cieniem i odpoczywanie tu owocuje zwykle pojawieniem się grupy cieni lub wilków cienia. Również całą lokacja opanowana jest przez te stwory. Z miejsca, w którym się pojawiliśmy udajemy się niewielkim przejściem na południowy wschód, a zaraz potem na północ do Kryjówki Wilków.

    Wewnątrz, wśród zjedzonych ciał, znajdziemy Anath. Można ją przekonać, że chcemy jej pomóc, rozwiązując w ten sposób problem, albo ją zabić (nie polecam drugiej ewentualności). Po zakończonej rozmowie/walce wychodzimy na zewnątrz.

    Teraz udajemy się do świątyni. Tu czeka nas ciężka walka z cieniami. Najłatwiej zabić je, odwracając pobliskie zwierciadło, spowoduje to rozświetlenie kryształu, koło którego umarła Anath (jeśli wcześniej jej nie zabiliśmy) i zniszczenie wszystkich cieni w zasięgu światła. Teraz wystarczy podejść drużyna jak najbliżej kryształu i poczekać aż cienie znikną. Następnie wchodzimy do środka świątyni.

    Mapa lokacji

    Wewnątrz przejście zablokowane jest szklaną ścianą cieni, a jedyna droga prowadzi do sali w połowie korytarza. Wewnątrz czeka nas przeprawa z kilkoma przeciwnikami. Po wygranej walce ze stołu należy wziąć Kości Amauny. Dalej znajdują się dwie pary zamkniętych drzwi, do których klucz znajdziemy w jednym ze szkieletów, które wcześniej zabiliśmy. W pierwszej celi [1] znajdziemy Mazzy, którą możemy przyłączyć do drużyny lub odesłać do Targowa. Idąc dalej znajdziemy posąg [2] z którym można porozmawiać. Na razie zostawmy go w spokoju. Idąc w dół dotrzemy do okrągłej sali [3] z klejnotem światła, który zabieramy. W poprzedniej sali [4], z kolumny weźmy notatkę, będącą fragmentem rytuału na cześć boga Amaunatora. Teraz udajmy się do posągu i poddajmy próbie. Kolejno należy wybrać: Modlitwę, Księgę, Medytacje. Figura odeśle nas z niczym. Teraz wróćmy do drzwi, które możemy otworzyć.

    Idąc dalej trafimy na drzwi do kamiennej groty przez środek której przechodzi drewniany mostek. Po wejściu na most pojawi się kilka cieni. Następnie znajdziemy się w sali z lawą na środku [5]. Wewnątrz zaatakuje nas spora grupa nieumarłych. Z cokołu w tej sali należy wziąć notkę i księgę. Następnie idziemy do sali poniżej [6] gdzie kilka duchów weźmie od nas kości Amauny w zamian za "Symbol Światła Brzasku" i "Kamień Strażniczy Smoka". Teraz można wrócić pod posąg i znów z nim porozmawiać - kolejno Hymn, Wznieść Ręce i Radować się z powodu zwycięstwa światła. Figura odeśle nas po raz kolejny.

    Następnie w sali z literami na podłodze [7] należy przejść kolejno po literach tworzących słowo "Amanuator". W sali po lewej ze statuy weźmy słoneczny klejnot i kolejna notkę a z sali po prawej kolejną cześć Symbolu. Ponownie wróćmy do posągu i porozmawiajmy z nią: Dogmaty wiary, Podnieść dziecko i Zapłakać. W zamian otrzymamy kolejna część Symbolu. Ze słonecznym kamieniem pod ręką możemy otworzyć kolejne szklane drzwi i a z całym Symbolem wyjść ze świątyni [8].

    W sali, do której przejdziemy znajduje się Thaxll'ssillya - smok cienia. Jeśli mamy przy sobie kamień strażniczy nie zaatakuje nas. Możemy go zabić, co da nam trochę doświadczenia oraz przede wszystkim łuski. Smoka można również zabić potem. Udajmy się do wyjścia na zachodzie.

    Znowu znajdziemy się na zewnątrz świątyni. Na niewielkiej arenie zaatakuje nas pan cienia i kilku jego podwładnych. Naszym priorytetem jest ołtarz i to on powinien zostać zniszczony jako pierwszy. Gdy otoczenie zmieni się, Marella podziękuje nam za uratowanie życia i skona. Teraz udajemy się do burmistrza Wzgórz Umar - Pastora Lloyda aby poinformować go, że zagrożenie minęło. W zamian otrzymujemy nagrodę.

    PD:17750 za oddanie ciała Amauny duchom.
    45500 za zagadkę statuy.
    25000 za zabicie pana cienia.
    44250 dla każdego w drużynie za zakończenie zadania.
    25000 za zakończenie zadania (od burmistrza)
    Przeciwnicy:Wilk cienia - 500
    Cień - 420
    Bies Cienia - 2000
    Szkielet Wojownik - 4000
    Anath - 2200
    Smok Cienia Thaxll'ssillyia - 45000
    Przedmioty magiczne:Płaszcz Gwiazd - dostaniemy od łowczyni po zakończeniu zadania; Halabarda +2 Ostrze Gwiazd - znajdziemy w ciele jednego z cieni po walce z panem cieni; Mroczna Zbroja +3 - jak wyżej; Podarunek Nocy +5 - Dostaniemy od Burmistrza po zakończeniu zadania
    Reputacja:+1

    Po tym zadaniu czeka nas tu jeszcze kilka pomniejszych przygód - od maga Jermiena [2] otrzymamy zlecenie znalezienia krwi mimika w celu uruchomienia golema. Możemy ją bez trudu odnaleźć w jaskini położonej na północy lokacji [7]. Tam znajdujemy mimika zamienionego w skrzynię oraz kilka Umbrowych Kolosów. Kiedy wrócimy do Jermiena, ten ożywi golema, który zaatakuje swego stwórcę. Zabijamy stwora i dzięki temu zyskujemy przychylność maga dla związku jego córki Cloette i stojącego przed domem Daara.

    Wymagającym najmniej wysiłku zadaniem jest zakupienie młodym chłopakom [4] mieczy i piwa. Możemy się zgodzić lub odmówić, jak również wybrać tylko piwo lub oręż, decyzja należy do nas.

    Na wzgórzach kryje się jeszcze jedno zadanie, a właściwie jego kontynuacja... Znajduje się tu Fael [3] - człowiek, o którym mowa w Liście Grabarza, który znaleźliśmy w pracowni Reijka w Athkatli. Kupujemy od niego historię Zhentarimów, a wtedy Fael pyta nas o imię, którym posługiwał się w Amn. Po rozwiązaniu zagadki z listu dowiadujemy się, że brzmiało ono Darcin Cole (pierwotne imię to Vellin Dahn). Jeśli dostarczymy mu odpowiednie składniki (Ludzką skórę i krew srebrnego smoka) może on stworzyć zbroję skórzaną +5.

    Czeka nas tutaj jeszcze jedno duże zadanie związane z Valygarem Corthalą [8], zostanie ono jednak opisane w innym tekście.

    PD:Za przyniesienie krwi mimika - 19250
    Za kupienie chłopakom mieczy - 1000
    Przedmioty magiczne:Ilbratha +1 (za przyniesienie krwi mimika)




    Komentarze

    Ten artykuł skomentowano 27 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.

    (1) · 2 · Nowsze »

    Feanor
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 30.09.2004 o 19:40  

    Konec tego zadania nie następuje po kupieniu im piwa i mieczy! Po zrobienu tego należy oddczekać jakiś czas i iść do jaskini w której znajdował się mimik - tam chłopcy będą atakowani przez jakiegoś potwora (nie pamiętam dokładnie)- należy im oczywiście pomóc.

    Feanor
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 30.09.2004 o 19:46  

    Tego dopisku że "nazajutrz znajdziemy ich w jaskini".

    Shlizer
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 22.07.2005 o 10:07  

    "burmistrz posądza o zabójstwa grupę potworów, zamieszkującą na północy [2]"... to chyba miała być cyferka 6, no nie? ;)

    lemmir
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 18.02.2006 o 20:26  

    Krew srebrnego smoka
    gdzie takowa znajde?

    prosze o odp.

    Cranmer
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 03.05.2007 o 14:56  

    później w podmroku jeśli zabijesz smoczyce Adalon.

    miki
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 21.06.2007 o 18:10  

    a co ta krew srebrnego smoka robi? zawsze sie zastanawiam jak ja mam

    EH_AceTFL
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 21.06.2007 o 18:26  

    Ludzka Skóra +5
    Zbroja



    Ludzka Skóra (pod łóżkiem garbarza Reijeka, Dzielnica Mostów)
    Smocza Krew (Adalon, Pomrok)
    Żeby zdobyć zbroję należy iść na Wzgórza Umar, porozmawiać ze sprzedawcą, od którego trzeba kupić księgę Zhentarimów i podać hasło. Gdy dostarczysz mu krew i skórę, za kilka dni otrzymasz zbroję, jednak gdy dowie się, kim jesteś, zaatakuje cię z obstawą trzech magów.



    patrz -> dzial cromwell tutaj

    miki
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 21.06.2007 o 18:34  

    a co robi ten zwoj u smoka???

    Pharaun
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 29.01.2008 o 14:44  

    o co chodzi z tym zwojem co jest obok celi tej ziomowy Mazzy?

    mosiek
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 13.03.2008 o 22:36  

    parenascie stron angielsko języcznych , wszystkie polskie z googli. sprawdzone WSZYSTKIE kombinacje z imć Fael jakie były - w nocy , za dnia, przed oberzą , w niej , z innym kupcami , osobno. wszystko sprawdziłem. a jego i tak nie ma ;]


    ... nie lubimy bugów , oj nie ......

    dzony
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 30.03.2008 o 16:36  

    ja mialem buga jak mi nie pojawial sie kaplan helma zeby dac zadanie "kult bezokiego" :)

    asad
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 30.04.2008 o 15:52  

    Jak wyjść z świątyni? Mam symbol, ale pisze "ZAMKNIĘTE", więc co się dzieje?

     

    Mieszkaniec | Komentarzy: 8
    Temat: Ładna rozpiska doświadczeni...
    Dodany: 20.08.2008 o 15:52  

    Ładna rozpiska doświadczenia za zadanie i przeciwników ale brak jednego a dosc konkretnego ^^

    A mianowiscie Kościanego Golema (za którego dostajemy bagatela 18000 PD) znajdującego sie za "literowym" przejściem...

    Chabol
     

    Wędrowiec
    Temat: ne bangla
    Dodany: 18.06.2009 o 20:46  

    Mam kompletny symbol, ale dwoje ze szklanych drzwi nie mogę otworzyć. Ma ktoś pomysł, gdzie popełniłem błąd?

    Rozekner
     

    Wędrowiec
    Temat: mam to samo choc nigdy wcze...
    Dodany: 10.07.2009 o 10:32  

    mam to samo choc nigdy wcześniej mi się to nie zdarzałpo...nie wiem już sam co jest;/

    MM
     

    Wędrowiec
    Temat: Chabol Wędrowiec Temat: ne bangla Dodany: 18.06.2009 o 20:46 Mam kompletny symbol, ale dwoje ze szklanych drzwi nie mogę otworzyć. Ma ktoś pomysł, gdzie popełniłem błąd?
    Dodany: 28.07.2009 o 22:04  

    Musisz po kolei te drzwi otwierać po każdej zagadce:D a te drugie obchodzi się bokiem:P

     

    Mieszkaniec | Komentarzy: 1
    Temat: Jezeli chodzi o ten dzienni...
    Dodany: 16.10.2009 o 3:39  

    Jezeli chodzi o ten dziennik co znajdujemy w ruinach to wiaze sie on z jednym zadan "w" twierdzy łowcy.

    Osiu
     

    Wędrowiec
    Temat: pomocy!
    Dodany: 22.10.2009 o 13:37  

    nie dostalem 3 czesci "symbolu swiatla brzasku"od posagu rady wysylajcie na emaila piotr_12@o2.pl !!!!

    Futrzak
     

    Wędrowiec
    Temat: Musicie miec ze soba nie ty...
    Dodany: 02.04.2010 o 22:41  

    Musicie miec ze soba nie tylko zlozony symbol ale tez wszystkie notki dotyczace zagadki przy posągu - czyli jesli spladrujecie wszystko to ostatnie drzwi do smoka sie otworza bez problemu :)

     

    Mieszkaniec | Komentarzy: 13
    Temat: Jedna uwaga: do tego posagu...
    Dodany: 23.04.2010 o 16:03  

    Jedna uwaga: do tego posagu nie trzeba sie wracac 2 razy - wystarczy pogadac z nim od razu i przjesc wszystkie 3 czesci rytualu :)



    Ten artykuł skomentowano 27 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.

    (1) · 2 · Nowsze »

    Pseudonim
    E-mail
    Treść Dostępne tagi: [cytat][/cytat], [url=http://][/url]
    Przepisz poprawnie podane słowa mnustwo orkuw