Baldur's Gate 2 » Solucja
Wzgórza Wichrowych Włóczni
Niewinne zlecenie, okrutna prawda. Dziesiątki komnat, setki zagadek i naprawdę Wielka niespodzianka, oto co czeka nas na Wzgórzach wichrowych włóczni.
Kiedy wchodzimy do lokacji atakuje nas grupa potworów [1]. Kiedy pokonamy wszystkie pojawi się Garren Wichrowa Włócznia i oznajmi, że wyglądaliśmy jak 2 grupy walczących potworów, a po śmierci ciała zamieniły się w ludzi, zostaliśmy więc wrobieni w zabójstwo. Garren zaprasza nas do siebie [2] i opowiada o zbrodniczym procederze Lord Firkraaga (wcześniej spotykamy go w Miedzianym Diademie), który jak się okazuje również nas wrobił. Kiedy Garren idzie wyjaśnić sprawę z Zakonem Promiennego serca, pojawia się grupa bandytów, która porywa jego córkę. Kiedy Wichrowa włócznia wraca, wpada w rozpacz, a nam pozostaje poprzysiąc pomoc i odbicie córki. Znajdziemy ją w podziemiach [4]. Zanim tam podążymy udajemy się jeszcze do driad, od których otrzymaliśmy orzechy jeszcze w Lochach Irenikusa. W pobliżu stawu znajdziemy ich królową - Vaelasę [3]. Kiedy damy jej orzechy driady z lochów przybędą do domu, a my otrzymamy doświadczenie.
Kiedy wkraczamy do podziemnej siedziby Firkraaga, pokonujemy grupę potworów [1], a następnie udajemy się do kolejnego pomieszczenia. Tutaj sprawa wygląda nieco trudniej musimy jak najszybciej opuścić pierwszy pokój gdyż jesteśmy w pułapce. Na tym poziomie spotka nas sporo walki, np. żelazny i adamantytowy golem [9]. Udajemy się też po klucz, którego broni Upiór [4], żeby jednak się tam dostać musimy minąć pokój [3], gdzie czeka na nas dosłownie horda nieumrałych (przyda się ochrona przed negatywną energią). Kiedy zdobędziemy klucz możemy ruszać dalej. Podczas przeszukiwania podziemi trafimy na Samię, badającą grób leżącego w pobliżu króla, zleci nam ona dostanie się do jego komnaty grobowej. Żeby tego dokonać, musimy zabić sześciu strażników (każdy z nich ma część maski grobowej króla) oraz żywiołaka broniącego wstępu do grobowca [10]. Kiedy tylko wejdziemy do środka pojawi się Samia wraz ze swoją drużyną i zaatakuje nas. Kiedy ją pokonamy możemy udać się dalej. Ze studni [6] wyciągamy Smoczy Chełm. Kiedy zbliżamy się już do miejsca uwięzienia córki Garrena [8], spotykamy Tazoka, naszego znajomego z pierwszej części gry. Okazuje się, że nie możemy uwolnić dziewczyny bez specjalnego klucza, udajemy się więc do siedziby Firkraaga. Ku wielkiemu zaskoczeniu, na miejscu stoi nie człowiek, a.... Czerwony Smok wraz z magiem, który teleportuje się pod cele na wyższym poziomie, musimy teraz wrócić, żeby go zgładzić, a następnie dokończyć nasze porachunki ze smokiem... Po tej walce udajemy się z powrotem do Garrena, który dziękuje nam z całego serca.
PORADA ( Valygar ) : |
Jeśli nie jesteś dobry, to możesz zawrzeć pakt z Firkraagiem - należy przynieść mu akt własności tych ziem, który to jest w posiadaniu Garrena. Po wykonaniu zadania dostaniesz w nagrodę Płaszcz Tarczy - słaba nagroda, a nic w końcu teraz nie stoi na przeszkodzie, aby wysłać kolejnego smoka w niebyt. |
PD: | 32500 + 9750: za uwolnienie driad 24550 - za otworzenie maski pogrzebowej 23750 za uwolnienie córki Garrena 44500/ członka drużyny za wykonanie zadania |
Przedmioty magiczne: | Pierścień odporności na ogień: 'Paszport Batalisty', Płaszcz Tarczy, Łuski Czerwonego Smoka, Tarcza ze smoczych łusek +2, Długi miecz +2: Zabójca smoków (Peridan), Smoczy Hełm, Zbroja Deylera +2, Amulet ochrony +1: 'Protektor', Święty Mściciel: Karsomir +5 |
Reputacja: | +1 |
Komentarze
Ten artykuł skomentowano 55 razy.
Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.
W moim przypadku stała się rzecz ciekawa walcząc ze smokiem ciśgle cofałem sie do wyjścia ( powód: wpadłem tu zaraz po wyjściu z lochów Irenicusa). Smok był już jedną nogą/łapą (niepotrzebne skreślić) w grobie<niestety ja też> więc uciekłem do poprzedniej lokacji. I tu niespodzianka bestii tak spodobało się moje towarzystwo ze zechciała mnie odprowadzić do wyjścia, niestety była ciut za duża i nie mogła się do mnie dostać więc poległa migiem. Ciekawostka: coś mnie tkneło aby zejść na dół co też zrobiłem i ze zdziwieniem widzę że gadzina dalej biega, byłem zmuszony tłuc się z nim jeszcze raz. Wynik: 2x EXP oraz 2x graty :)
W moim przypadku stała się rzecz ciekawa walcząc ze smokiem ciśgle cofałem sie do wyjścia ( powód: wpadłem tu zaraz po wyjściu z lochów Irenicusa). Smok był już jedną nogą/łapą (niepotrzebne skreślić) w grobie<niestety ja też> więc uciekłem do poprzedniej lokacji. I tu niespodzianka bestii tak spodobało się moje towarzystwo ze zechciała mnie odprowadzić do wyjścia, niestety była ciut za duża i nie mogła się do mnie dostać więc poległa migiem. Ciekawostka: coś mnie tkneło aby zejść na dół co też zrobiłem i ze zdziwieniem widzę że gadzina dalej biega, byłem zmuszony tłuc się z nim jeszcze raz. Wynik: 2x EXP oraz 2x graty :)
Takie uzupełnionko...
[2] - dwa kamienne golemy które wcale chętnie się kładą + adamantytowy, który blokuje się w drzwiach i można go pomału sobie zjechać z procy Everarda.
[5] - para orków, która chce się poddać i opowiada o smoczej naturze Firkraaga.
[7] - pułapka zastawiona przez łakowilki.
Takie uzupełnionko...
[2] - dwa kamienne golemy które wcale chętnie się kładą + adamantytowy, który blokuje się w drzwiach i można go pomału sobie zjechać z procy Everarda.
[5] - para orków, która chce się poddać i opowiada o smoczej naturze Firkraaga.
[7] - pułapka zastawiona przez łakowilki.
mam problem z Wzorzami Wichrowej Wloczni..mianowicie nie mam tej lokacji na mapie pomimo ze zadania w Targowie wykonalem i w Bramach miasta pogadalem z wszystkimi.
Jakies pomysly?
mam problem z Wzorzami Wichrowej Wloczni..mianowicie nie mam tej lokacji na mapie pomimo ze zadania w Targowie wykonalem i w Bramach miasta pogadalem z wszystkimi.
Jakies pomysly?
dobra znalazlem npc ktory daje zadanie na Wzgorza ;p [Zamek Firkraaga - lord Jierdan z gospody pod "Miedzianym Diademem" w Slumsach]
a tak poza tym pytanie z innej beczki.. MIal ktos kiedys przypadek ze Poslancy w Slamsach sie mnozyli jak kroliki ? xD
jak to rozwiazaliscie ? ;p
dobra znalazlem npc ktory daje zadanie na Wzgorza ;p [Zamek Firkraaga - lord Jierdan z gospody pod "Miedzianym Diademem" w Slumsach]
a tak poza tym pytanie z innej beczki.. MIal ktos kiedys przypadek ze Poslancy w Slamsach sie mnozyli jak kroliki ? xD
jak to rozwiazaliscie ? ;p
mam wielki problem z wiekszymi lakowilkami: zaaraz po tym kiedy zadam im cios to one sie regeneruja do calego hp. nie mam pojecia jak je zabic czy moze mi ktos pomoc?
mam wielki problem z wiekszymi lakowilkami: zaaraz po tym kiedy zadam im cios to one sie regeneruja do calego hp. nie mam pojecia jak je zabic czy moze mi ktos pomoc?
dobra sam go rozwiazalem: aerie zapamietuje 3 kamienne skory a jan 3 wielkie oslaBIENIA. wale je na lakowilka(jest odporny na magie wiec potrzeba obnizenie odpornosci i najlepiej szate vekny) aerie bierze obrazenia na siebie i potem probuje zabijanie zyjacych czuy cos takego (czar kaplana taka twarz z sztylerem za glowa)jak nie wyjdzie to zmiennobarwna kule (wtedy to bylo zamiana w kamien) jeden cios i po nim
dobra sam go rozwiazalem: aerie zapamietuje 3 kamienne skory a jan 3 wielkie oslaBIENIA. wale je na lakowilka(jest odporny na magie wiec potrzeba obnizenie odpornosci i najlepiej szate vekny) aerie bierze obrazenia na siebie i potem probuje zabijanie zyjacych czuy cos takego (czar kaplana taka twarz z sztylerem za glowa)jak nie wyjdzie to zmiennobarwna kule (wtedy to bylo zamiana w kamien) jeden cios i po nim
A ja tam tłuke wszytsko jak popadnie..Mag/Wojownik(dobra klasa) i 5 człownkow minsc Keldorn, Aeria Jaheira Yoshimo..do asekuracju oczywiscie.Postacia moja z butami szybkosci, zrzucam zbroje, laduje w siebie ochronne czary opornosc na magie itp..potem podchodze lekko zeby mnie nikt nie widzial, rzucam zabojcza chmurke xD zakladam zbroje i z kp 18 wbijam na rozpierduche, tluke, sam, jak mija zabojcza chmura dochodze reszta druzyny a sam sie wycofuje bo zostaje malo hm lecze sie i znowu jazda...najelspza taktyka jak ma sie maga wojownika:D bo druzyna jest po to aby wspierac, a nie walczyc za ciebie\!
A ja tam tłuke wszytsko jak popadnie..Mag/Wojownik(dobra klasa) i 5 człownkow minsc Keldorn, Aeria Jaheira Yoshimo..do asekuracju oczywiscie.Postacia moja z butami szybkosci, zrzucam zbroje, laduje w siebie ochronne czary opornosc na magie itp..potem podchodze lekko zeby mnie nikt nie widzial, rzucam zabojcza chmurke xD zakladam zbroje i z kp 18 wbijam na rozpierduche, tluke, sam, jak mija zabojcza chmura dochodze reszta druzyny a sam sie wycofuje bo zostaje malo hm lecze sie i znowu jazda...najelspza taktyka jak ma sie maga wojownika:D bo druzyna jest po to aby wspierac, a nie walczyc za ciebie\!
<a href="http://nyadvzeh.com">mffqpfrw</a> mkzgseps nthrxcvm http://tvbwpysw.com rjsecdrd lwrkzxoh
<a href="http://nyadvzeh.com">mffqpfrw</a> [URL=http://xhmsvamd.com]mkzgseps[/URL] nthrxcvm http://tvbwpysw.com rjsecdrd lwrkzxoh
warto, chocby dla draki, pogadac z Firkraagiem i wyciagnac od niego zupelnie inne zakonczenie tego watku :) polecam dla zlych postaci :)
warto, chocby dla draki, pogadac z Firkraagiem i wyciagnac od niego zupelnie inne zakonczenie tego watku :) polecam dla zlych postaci :)
Czy ktoś może gra w wersję "Wersja polska 2.5.26461"? Chyba jakaś nietypowa.
Właśnie potykam się z Firkraagiem i nijak nie mogę mu dać rady. Wyłom, ochrona przed ogniem, pociski nie na bazie ognia, wszelkie możliwe wsparcia dla walczących wręcz, a Firkraag wciąż niszczy mi drużynę jednym kichnięciem. W ostateczności sięgnąłem po lamerski sposób z chmurą. Obydwaj truciciele Jan i Nalia wyczarowywują po cztery chmurki plus jedna z różdżki. Przez chwilę coś tam działały, ale wystarczyły dwa uzdrownienia po rozwianiu chmurek i Firkraag znów cieszył się pełnią zdrowia.
W trakcie czytania tej solucji byłem zaskoczony brakiem wzmianki o Większych Lakowilkach. U mnie to na tyle wymagający przeciwnicy że obydwu postanowiłem odpuścić i zgubić w labiryncie. Odporni na magię, o szalonej regeneracji, każdy jeden klepany po kudłatym łbie przez sześć postaci, zchodził najniżej do średnich obrażeń.
Jeszcze jedna uwaga, pomimo że mam zainstalowanego Trąbala, na Targu Przygód nie pojawia się Deidre.
Ktoś ma taką wersję? A jeśli tak to jak pokonać smoka.
Czy ktoś może gra w wersję "Wersja polska 2.5.26461"? Chyba jakaś nietypowa.
Właśnie potykam się z Firkraagiem i nijak nie mogę mu dać rady. Wyłom, ochrona przed ogniem, pociski nie na bazie ognia, wszelkie możliwe wsparcia dla walczących wręcz, a Firkraag wciąż niszczy mi drużynę jednym kichnięciem. W ostateczności sięgnąłem po lamerski sposób z chmurą. Obydwaj truciciele Jan i Nalia wyczarowywują po cztery chmurki plus jedna z różdżki. Przez chwilę coś tam działały, ale wystarczyły dwa uzdrownienia po rozwianiu chmurek i Firkraag znów cieszył się pełnią zdrowia.
W trakcie czytania tej solucji byłem zaskoczony brakiem wzmianki o Większych Lakowilkach. U mnie to na tyle wymagający przeciwnicy że obydwu postanowiłem odpuścić i zgubić w labiryncie. Odporni na magię, o szalonej regeneracji, każdy jeden klepany po kudłatym łbie przez sześć postaci, zchodził najniżej do średnich obrażeń.
Jeszcze jedna uwaga, pomimo że mam zainstalowanego Trąbala, na Targu Przygód nie pojawia się Deidre.
Ktoś ma taką wersję? A jeśli tak to jak pokonać smoka.
Nie pierwszy raz gram w BG2 ale pierwszy raz spotkałem się z czymś takim. Mianowicie nie mogę wejść do podziemi na Wzgórzach Wichrowych Włóczni... Po prostu w żadnym miejscu nie ma kursora wejścia :(
Czy może to byś spowodowane faktem, że ukradłem Garrenowi akt własności? Niestety nie mogę się "cofnąć w czasie" bo używam tylko quick save'a a na auto też mam już za późno. Ma ktoś jakiś pomysł? Bo szkoda byłoby ominąć tą lokację i znajdujące się tam przedmioty.
Myślałem żeby przenieść się tam kodem ale nie wiem który to będzie do tych podziemi :(
Nie pierwszy raz gram w BG2 ale pierwszy raz spotkałem się z czymś takim. Mianowicie nie mogę wejść do podziemi na Wzgórzach Wichrowych Włóczni... Po prostu w żadnym miejscu nie ma kursora wejścia :(
Czy może to byś spowodowane faktem, że ukradłem Garrenowi akt własności? Niestety nie mogę się "cofnąć w czasie" bo używam tylko quick save'a a na auto też mam już za późno. Ma ktoś jakiś pomysł? Bo szkoda byłoby ominąć tą lokację i znajdujące się tam przedmioty.
Myślałem żeby przenieść się tam kodem ale nie wiem który to będzie do tych podziemi :(
Dem ja mam to samo nie moge sie tam nijak dostać, aż mi sie odechciało grać:(
Dem ja mam to samo nie moge sie tam nijak dostać, aż mi sie odechciało grać:(
Według powyższej solucji za wykonanie zadania dostajemy 44500XP/członka. Kiedy powinniśmy to dostać? Bo uwolniłem córkę Garrena, poszedłem i ubiłem gada i poza tymi 64 tysiączkami za ubicie nie dostaję nic, gadam z Garrenem i dalej nic.
Według powyższej solucji za wykonanie zadania dostajemy 44500XP/członka. Kiedy powinniśmy to dostać? Bo uwolniłem córkę Garrena, poszedłem i ubiłem gada i poza tymi 64 tysiączkami za ubicie nie dostaję nic, gadam z Garrenem i dalej nic.
z tych dzinow mozna zlozyc nietypowa maske
a co do niewidzialnego straznika wystarczy rzucic prawdziwe widzenie jaheira viconia badz innym kaplanem lub keldornem
btw ja mam nieco inny problem
po przetrzebieniu calych lochow wracam do domu tego typa okazuje sie ze jest to zasadzka zabijam ich a nastepnie powinna pokazac sie jakas scenka ale lipa czekam i czekam nic sie nie zmienia a postaciami nie moge sie poruszyc lipawo
wie ktos jak temu zaradzic?
z tych dzinow mozna zlozyc nietypowa maske
a co do niewidzialnego straznika wystarczy rzucic prawdziwe widzenie jaheira viconia badz innym kaplanem lub keldornem
btw ja mam nieco inny problem
po przetrzebieniu calych lochow wracam do domu tego typa okazuje sie ze jest to zasadzka zabijam ich a nastepnie powinna pokazac sie jakas scenka ale lipa czekam i czekam nic sie nie zmienia a postaciami nie moge sie poruszyc lipawo
wie ktos jak temu zaradzic?
A ja mialem ciekawą przygodę z Samią. Złożyłem już maskę, pokonałem strażnika i jestem w grobowcu. Wziąłem tarczę i miecz, a potem od razu je odłożyłem do grobowca. Wychodzę. Drużyna Samii już na mnie czeka, ale nikt nie atakuje. Zagadnąłem Samię i mówię jej, że nie będę im pomagał i wszystko wezmę dla siebie. I wtedy... pojawiły się klony moich wrogów. Tzn. każdy przeciwnik miał swoją kopię, oczywiście agresywną i uzbrojoną. A więc 2xPD i 2xEkwipunek. Walka dośc niemiła, bo wrogów się namnożyło a w tych korytarzach jest cholernie ciasno.
A ja mialem ciekawą przygodę z Samią. Złożyłem już maskę, pokonałem strażnika i jestem w grobowcu. Wziąłem tarczę i miecz, a potem od razu je odłożyłem do grobowca. Wychodzę. Drużyna Samii już na mnie czeka, ale nikt nie atakuje. Zagadnąłem Samię i mówię jej, że nie będę im pomagał i wszystko wezmę dla siebie. I wtedy... pojawiły się klony moich wrogów. Tzn. każdy przeciwnik miał swoją kopię, oczywiście agresywną i uzbrojoną. A więc 2xPD i 2xEkwipunek. Walka dośc niemiła, bo wrogów się namnożyło a w tych korytarzach jest cholernie ciasno.
I jeszcze jedno. Jeśli się zabiło driady w Lochach Irenicusa, to Vaelasa od razu atakuje. Przyzywa do pomocy trochę dzikich zwierząt (nic trudnego). Jeśli chodzi o PD, to mało opłacalna opcja...
I jeszcze jedno. Jeśli się zabiło driady w Lochach Irenicusa, to Vaelasa od razu atakuje. Przyzywa do pomocy trochę dzikich zwierząt (nic trudnego). Jeśli chodzi o PD, to mało opłacalna opcja...
ja mam inny problem z tym zadaniem. otoz uwolnilem dzieciaka, w dzienniku mam zapis "malec wrocil do domu, moja misja zostala wykonana" ale ciagle w dzienniku to zadanie jest w kategorii niewykonanych zadan...
zabilem smoka, wrocilem do domku, koles dziekuje za pomoc a zadanie w dzienniku jest ciagle jako niewykonane. dlaczego? ma jakies znaczenie to ze najpierw obiecalem smokowi ze wroce i go zabije, ale przed ostateczna bitwa nie porozmawialem z nim?
ja mam inny problem z tym zadaniem. otoz uwolnilem dzieciaka, w dzienniku mam zapis "malec wrocil do domu, moja misja zostala wykonana" ale ciagle w dzienniku to zadanie jest w kategorii niewykonanych zadan...
zabilem smoka, wrocilem do domku, koles dziekuje za pomoc a zadanie w dzienniku jest ciagle jako niewykonane. dlaczego? ma jakies znaczenie to ze najpierw obiecalem smokowi ze wroce i go zabije, ale przed ostateczna bitwa nie porozmawialem z nim?
Mam problem zupełnie innej natury. W dzienniku mam wpis, że Lord Firkraag oferuje złoto za zabicie ogrów i tak dalej. Chce się wybrać do Wichrowych Włóczni, a tu Zong. Lokacja zaznaczona jest na szaro i nie mogę klknąć żeby tam wyruszyć w podróż. Macie jakiś pomysł, żeby jednak tam się udać?
Mam problem zupełnie innej natury. W dzienniku mam wpis, że Lord Firkraag oferuje złoto za zabicie ogrów i tak dalej. Chce się wybrać do Wichrowych Włóczni, a tu Zong. Lokacja zaznaczona jest na szaro i nie mogę klknąć żeby tam wyruszyć w podróż. Macie jakiś pomysł, żeby jednak tam się udać?
a czy wie ktoś, jaki jest kod przedmiotu na te orzechy, które dostajemy od driad w lochach? albowiem obawiam się, że ich stamtąd nie zabrałam, bo zapomniałam że później mi będą potrzebne :B
a czy wie ktoś, jaki jest kod przedmiotu na te orzechy, które dostajemy od driad w lochach? albowiem obawiam się, że ich stamtąd nie zabrałam, bo zapomniałam że później mi będą potrzebne :B
znalazłam :-) "misc4n" (dzięki stronie http://mikesrpgcenter.com/bgate2/cheats.html#misc )
(jakże uwielbiam znajdować swoje odpowiedzi tuż po zadaniu pytania...)
znalazłam :-) "misc4n" (dzięki stronie http://mikesrpgcenter.com/bgate2/cheats.html#misc )
(jakże uwielbiam znajdować swoje odpowiedzi tuż po zadaniu pytania...)
Ten artykuł skomentowano 55 razy.
Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.