Warning: Undefined array key "autologin" in /usr/home/peronczyk/domains/insimilion.pl/insimilion/twierdza/index.php on line 25 Baldur's Gate 2 • Zdrada Mae'Vara • INSIMILION

    Baldur's Gate 2 » Solucja


    Zdrada Mae'Vara

    Działy gier » Baldur's Gate 2 » Poradniki » Solucja
    Autor: Oress
    Utworzono: 21.05.2006
    Aktualizacja: 03.08.2008

    Gdy tylko wejdziemy do dzielnicy portowej pierwszym miejscem do którego powinniśmy się udać jest, oczywiście, gildia złodziei cienia...
    Gdy wejdziemy do budynku spotykamy złodzieja z którym możemy pohandlować - ma kilka czarów, trochę broni i amunicji, czyli nic specjalnego, ale jeżeli mamy w drużynie łotrzyka, który posiada umiejętność kradzieży kieszonkowej na wysokim poziomie możemy spróbować go okraść (trochę nieuczciwy sposób ale na początku może trochę to "podreperować" naszą kieszeń... ). Teraz udajemy się po schodach na górę gildii by spotkać się z samym Renalem Krwawym Skalpem.
    Po krótkiej rozmowie z nim dostaniemy zlecenie znalezienia dowodów zdrady pewnego złodzieja imieniem Mae'Var - oczywiście możemy się zgodzić bądź nie, ale my oczywiście bierzemy zlecenie, i udajemy się do Gildii Mae'Vara która znajduję się także w Dzielnicy Portowej...
    Gdy wejdziemy do budynku powita nas karczmarz Gorch - mówimy mu że chcemy spotkać się z Mae'Varem i pokazujemy mu papiery (które dostaliśmy wcześniej od Renala), dzięki którym będziemy mogli wejść do środka budynku.
    Pierwsze kroki kierujemy do piwnicy gdzie jest sam Mae'Var. By uzyskać jego zaufanie musimy wykonać pewne zadanie, a mianowicie musimy ukraść naszyjnik Talosa (jeżeli gramy postacią o dobrym charakterze), bądź posążek Lathandera (jeżeli gramy złymi postaciami)-
    W pierwszym przypadku najlepiej przyjść nocą do świątyni i zabrać naszyjnik, który jest w szafce obok śpiącej kapłanki. Można także spróbować ją okraść, gdy jeszcze ma go przy sobie, bądź po prostu...wybić całą świątynie, oczywiście polecam ten pierwszy sposób (bez względu na to jaki sposób wybierzesz, dostaniesz 20.000 PD).
    Jeżeli chodzi o drugą ewentualność, najlepiej przyjść w nocy do świątyni i otworzyć sejf w którym znajduję się posążek (uważając na to by nikt cię nie zobaczył), lub po prostu zabić wszystkich w świątyni - czego nie polecam, gdyż z tą świątynią związane są jeszcze inne zadanie w grze...
    Gdy zdobędziemy już dany przedmiot wracamy do Mae'Vara. Ten każe nam teraz udać do...Edwina w celu otrzymania kolejnych zadań. Edwin (który jest na 3 piętrze gildii) zleca nam zabicie pewnego Zakapturzonego - zgadzamy się, oczywiście, i udajemy się do domu maga (znajduje się w Dokach, tuz obok siedziby Harfiarzy). Na pierwszym pietrze jego posiadłości dojdzie do walki z Kamiennymi Golemami które zabijamy bez większych problemów. Po rozprawieniu się z golemami idziemy na drugie piętro budynku, gdzie spotykamy samego maga - przed walką dobrze jest zapamiętać kilka czarów takich jak: Wyłom (przydatna na kamienną skórę, którą będzie miał na sobie nasz przeciwnik...), Ujawnienie Niewidzialnych, Prawdziwe Widzenie, Kula Ognia i inne czary ofensywne (jeżeli nie posiadamy wymienionych czarów możemy je zakupić na Targu Przygód).
    Maga można zabić w różnoraki sposób - najlepszą taktyką jest rzucanie na niego kul ognia (po 2-3 kulach mag powinien już wąchać kwiatki...), w tym celu najlepiej jest wystawić dwóch magów (mogą być chociażby Aerie i Jan Jansen), którzy będą nacierać na maga - a reszta drużyny spokojnie czeka aż nasi magowie poradzą sobie z wrogiem.
    Jeżeli nie podoba wam się taka taktyka można wypróbować nieco "subtelniejszą", mianowicie po zabiciu golemów wchodzimy na 2 piętro, następnie atakujemy zakapturzonego maga, potem szybko schodzimy na 1 piętro zanim mag zacznie nas ścigać i włączamy odpoczynek (sen). Kiedy się obudzimy mamy całe życie i zregenerowane czary - obok nas stoi zakapturzony w samej kamiennej skórze, beż żadnej innej magicznej ochrony - rzucamy wyłom na wroga i po kilku chwilach możemy się cieszyć ze zwycięstwa - za zabicie maga dostajemy 8.000PD.
    Po zabiciu maga wracamy do Edwina, który zleci nam kolejne zadanie...
    Tym razem będziemy musieli odzyskać pewne dokumenty od kupca imieniem Marcus, który znajduję się w karczmie obok. Mamy trzy możliwości: po pierwsze możemy odkupić dokumenty (co odradzam, no bo po co tracić kasę...), po drugie możemy go "poprosić" by nam je oddał, a on przestraszony nie będzie nam sprawiał problemów i odda nam je bez gadania, i wreszcie po trzecie- możemy je po prostu ukraść - nie ważne jaki sposób wybierzemy, od razu po zdobyciu dokumentów udajemy się do Czerwonego Maga.
    Teraz Edwin skieruje cię z powrotem do Mae'Vara, który zleci ci kolejne zadanie. Będziesz musiał zabić Embarla (który jest rzekomo zdrajcą), który również znajduje się w tawernie obok, na piętrze.
    Masz dwie możliwości: po pierwsze możesz go zabić za co dostaniesz trochę więcej doświadczenia, lub darować mu życie i zabrać jego sztylet (ja osobiście wybieram zawsze ta druga opcję, ponieważ złodziej jest niewinny...)
    Nieważne, którą opcje wybrałeś, weź teraz sztylet i udaj się do Mae'Vara. On skieruję cię znowu do Edwina, więc i tam się udajemy. Mag wyjawi ci że od początku wiedział o twoim spisku, i że jak chcesz to może się do ciebie przyłączyć (radzę go zabrać ze sobą gdyż jest najlepszym magiem w grze! ) - możesz się zgodzić bądź nie. Nie ważne co wybierzesz - Edwin powie ci że dowody zdrady Mae'Vara znajdziesz w szafce na drugim piętrze i da ci do niej klucz. Wystarczy teraz zabrać wszystkie papiery z szafki i udać się do Renala. Ten poprosi nas jeszcze o zabicie zdrajcy.
    Pozostaje nam się udać z powrotem do gildii i zabić Mae'Vara i jego ludzi (dobrze przygotować sobie kilka czarów ochronnych takich jak Kamienna Skóra oraz kilka kul ognia i to powinno załatwić sprawę ) - sama walka z Mae'Varem nie jest specjalnym wyzwaniem, on sam nie jest z resztą zbyt silnym przeciwnikiem - gorzej z jego pomocnikami. Najpierw proponuję zając się kapłanem a dopiero w następnej kolejności Mae'Varem - gdy zabijemy ich obu pozostaje kilku zabójców, z którymi nie będziemy mieli najmniejszych problemów, gdy zabijemy ostatniego przeciwnika udajemy się z powrotem do Renala i odbieramy nagrodę (Krótki miecz ciosów w plecy, kilka świecidełek i trochę złota) i doświadczenie.
    Jeżeli gramy złodziejem, to po zakończeniu misji Renal zaproponuje nam przejęcie gildii w której wcześniej rządził Mae'Var - możemy się zgodzić, lub nie, jeżeli się zgodzimy to cześć z pieniędzy które uda nam się zdobyć będziemy musieli oddać Renalowi (raz w tygodniu będzie do nas przychodził jego wysłannik po pieniądze), a ten w zamian będzie nas "chronił" i pozwalał dalej dowodzić naszą nową gildią...





    Komentarze

    Ten artykuł skomentowano 17 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.


    Quendisir
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 05.01.2007 o 19:49  

    Czy ktoś wie może jak ukraść posązek Lathandera ze świątyni żeby nie wzbudzić alarmu?? bo ten opis tego nie wyjaśnia dokładnie

    miki
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 06.07.2007 o 13:34  

    wystarczy albo w nocy albo ukryc sie w cienu i czekac az wszyscy odejda.

    miki
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 06.07.2007 o 13:35  

    chyba nie sprawdzelem :)

    pitbull
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 31.08.2007 o 15:35  

    Gdzie dokladnie Znajduje Sie Szafka z Dokumentami zdrady ,bo niemge jej niestety znalezc :/??

    Artix
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 22.09.2007 o 5:42  

    dokumenty sa w zamknietej skrzynce w której jak próbujesz otworzyc złodziejem to nie daje rady.Muisisz uzyc Maga i jego magii "otwarcie"

    Kari
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 16.02.2008 o 11:21  

    Ja otworzyłam zlodziejem (Janem) bez najmniejszego problemu

    Pharaun
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 23.02.2008 o 12:13  

    mize mialas klucz od edzia??

    Pharaun
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 23.02.2008 o 12:20  

    e tam ja zawsze wybieram zabijanie emblara bo potem w walce z amelisana(ToB) albo z demogorgonem(czy cos takiego) bedziesie zalowalo ze sie nie wzlielo tego odrobile wiecej expa bo bedzie nal brakowac akorat 3hp aby przezyc i nie bedziemy ich mieli spowodu tej garstki expa pottrzebnej do lvla ;].

    Pharaun
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 23.02.2008 o 12:21  

    ja mam lepszy sposob na tego maga. mowie mu ze zara se pujde i otaczam go wojami cios w plecy naszykowany a janek juz szykuje magiczny pocisk. wszyscy na raz wala i koles nawet nie zauwazy ze na ziemi lezy

    Sula
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 16.06.2008 o 11:49  

    gdzie dokladnie znajduja sie te dokumenty. przeszukalem caly dom i nie moge znalesc tej skrytki.

     

    Mieszkaniec | Komentarzy: 84
    Temat: JAK ZABIC RENALA?
    Dodany: 28.08.2008 o 12:17  

    JAK ZABIC RENALA?

    Shadow
     

    Wędrowiec
    Temat: O ile dobrze pamiętam każda...
    Dodany: 07.12.2008 o 0:12  

    O ile dobrze pamiętam każda próba ataku na Renala Krwawego Skalpa kończy się śmiercią twojej drużyny (bez względu na jej poziom i ochronę) w ciągu kilku sekund z rąk Arkanisa Gatha.WIKSZYM wyzwaniem jest pokonanie tego drugiego aczkolwiek zabicie ich jest jak najbardziej możliwe.

    MICHAS
     

    Wędrowiec
    Temat: mała niezgodność w opisie
    Dodany: 29.06.2009 o 12:09  

    "...Masz dwie możliwości: po pierwsze możesz go zabić za co dostaniesz trochę więcej doświadczenia, lub darować mu życie i zabrać jego sztylet (ja osobiście wybieram zawsze ta druga opcję, ponieważ złodziej jest niewinny...)..."
    KOMENTARZ: "....e tam ja zawsze wybieram zabijanie emblara bo potem w walce z amelisana(ToB)... zabraknie mi expa..."
    TYLKO ŻE ZA ZABICIE ZŁODZIEJA DOSTAJEMY TYLKO 750PD ZA ŚMIERĆ!! A NIE ZAUWAŻYŁEM RÓŻNICY PO ZAKOŃCZENIU ZADANIA U Mae'Vara. tak więc 750PD do podziału to żaden bonus. JEŻELI NA PRAWD CHCEMY WYCIĄGNĄĆ Z TEGO ZADANIA TROCH WICEJ PD NALEŻY POCIĄGNĄĆ ZŁODZIEJA ZA JZYK A PÓŹNIEJ PO ZABICIU GO (bądź nie) W ROZMOWIE z Mae'Varem WYBRAĆ ODPOWIEDŹ 1. dowiedziałem się czegoś ciekawego o tobie. 29tys PD. WYBRANIE JAKIEJKOLWIEK INNEJ ODP DAJE NAM 18tysPD WIC JESTAEŚMY 10TYŚ DO PRZODU. A WYBÓR ODPOWIEDZI I TAK NIE MA ZNACZENIA. DIALOG POTOCZY SI INACZEJ ALE I TAK KONIEC KOŃCÓW PAN MAK WARA WYSYŁA NAS DO EDWINA!!

    isaac
     

    Wędrowiec
    Temat: Zdrada Mae'Vara
    Dodany: 08.10.2009 o 12:29  

    Zabiłem Mae'vara po uprzednim pokazaniu dowodów jego zdrady Renalowi. Gdy informuje o tym Renala to nie chce mi zaplacic gdyz mowi ze spartaczylem robote bo nie dostarczylem mu wpierw dowodow.

    Futrzak2
     

    Wędrowiec
    Temat: Własnie gram złodziejem i z...
    Dodany: 23.06.2010 o 23:10  

    Własnie gram złodziejem i zrobilem wszystko jak trzeba ale mam ale - jesli zabijemy Mae'Vara i zdecydujemy sie pozniej prowadzic gildie to nie dostaniemy 10 i pol tys zlota i nie dostajemy tez krótkiego miecza ciosow w plecy.... :( buuu

    Witold
     

    Wędrowiec
    Temat: A mnie załatwiają dwa kamie...
    Dodany: 11.05.2014 o 1:20  

    A mnie załatwiają dwa kamienne golemy na piętrze. Czytełem gdzieś, że na te paskudy muszę mieć broń +3. Prawda to? Gdzie mogę kupić broń +3?

    szmatan
     

    Wędrowiec
    Temat: A ja mam pewien upierdliwy ...
    Dodany: 05.06.2016 o 17:24  

    A ja mam pewien upierdliwy bug. Otóż kiedy podejdę do Renala i zamelduję o wykonaniu zadania, a on podaruje mi gildię, a potem moja grupa wyjdzie z budynku - gra wywiesza się w pewnym momencie (zawsze przy włączeniu mapy, zarówno ikona jak i skrót klawiszowy, oraz czasami także po włączeniu innych skrótów, np. dziennika czy księgi czarów). Jak to obejść?

    PS. Przepraszam, jeśli to nie jest do końca na temat...



    Ten artykuł skomentowano 17 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.


    Pseudonim
    E-mail
    Treść Dostępne tagi: [cytat][/cytat], [url=http://][/url]
    Przepisz poprawnie podane słowa mnustwo orkuw