Warning: Undefined array key "autologin" in /usr/home/peronczyk/domains/insimilion.pl/insimilion/twierdza/index.php on line 25 Baldur's Gate 2 • Złodzieje Cienia • INSIMILION

    Baldur's Gate 2 » Solucja


    Złodzieje Cienia

    Działy gier » Baldur's Gate 2 » Poradniki » Solucja
    Autor: Feanor
    Utworzono: 12.03.2005
    Aktualizacja: 12.08.2008

    Wojna Gildi staje się coraz bardziej zacięta, a na ulicach, głównie po zmroku, staje się szczególnie niebezpieczie. Musimy się w końcu opowiedzieć po jednej ze stron i zakończyć ten konflikt.

    Po zebraniu 15 000 sztuk złota (cena spadła w trakcie gry z 20 000 sztuk złota) udajemy się do znajdującego się w slumsach, domu Gaelana Bayle'a. Po oddaniu naszych ciężko zarobionych pieniędzy i obejrzeniu przerywnika filmowego dostaniemy klucz. Wychodzimy i kierujemy się do Gildii Złodziei Cienia w Dokach (mogliśmy już tam być z okazji wypełniania zadania dla Renala Krwawego Skalpa). Tym razem mamy się spotkać z samym Mistrzem Cienia Aranem Linvailem. Po otworzeniu drzwi znajdująch się zaraz na prawo od wejścia odnajdujemy ukryte w ścianie drzwi i otwieramy je kluczem otrzymanym od Gaelana.


    1. Tajne przejście. Za nim znajduje się długi korytarz prowadzący do komnat Arana Linvaila.
    2. Sam Mistrz Cienia - ofiaruje nam natychmiast dwa świetne, magiczne przedmioty i wyjaśni całą sytuację. Zostanie nam także zlecone pierwsze zadanie.
    3. Tutaj będziemy świadkiem treningu strzeleckego jednego złodzieja. W pobliskich korytarzach możemy także zobaczyć treningi innych złodziei.
    4. Zagadujemy złodzieja przebywającego w tej komnacie. Akcja rozwinie się sama, a my będziemy mogli podnieść z ciała złodzieja Pierścień Wytrychów.


    Przedmioty:
    Pierścień Wytrychów - zabieramy z ciała złodzieja knującego zdradę,
    Pierścień Ochrony +2 i Amulet Mocy - dostajemy od Arana za nasz pieniężny wkład.

    Zadania:

    1. Naszym pierwszym, zleconym przez Mistrza Cieni zadaniem jest pomoc Mook w pilnowaniu jakichś towarów w Dokach.



    [1] Tawerna - jako że na miejscu mamy się stawić dopiero w nocy, to możemy tutaj do tej pory przeczekać.
    [2] Mook - wyjawi nam, że w pobliżu kręci się podejrzany człowiek. Kiedy pojawi się on kolejny raz, Mook podejdzie i do niego zagada. Po krótkiej konwersacji złodziejka zginie, a nam zostanie pomszczenie jej śmierci.
    Po wszystkim wracamy do Arana i zdajemy sprawę z całej sytuacji.

    PD:28 500 - dla każdego członka drużyny po rozmowie z Aranem.

    2. Kolejne zadanie polega na udaniu się do Dzielnicy Mostów, do gospody "Pod Pięcioma Dzbanami". Mamy znaleźć tam dwóch Złodziei Cienia chcących przejść na stronę konkurencji.
    Udajemy się do rzeczonej gospody. Wchodzimy schodami na prawo od lady, na piętro i otwieramy drugie drzwi po lewej. W środku znajduje się dwójka zdrajców. Musimy umiejętnie poprowadzić rozmowę, aby poznać imię kontaktu na jakiego czekają (wybieramy odpowiedzi: 3, 3, 3 albo 1).
    Po pozbyciu się ich podejdzie do nas sam "kontakt". W trakcie rozmowy wybieramy opcję z jego prawdziwym imieniem (Gracen) i już wiemy, gdzie znajduje się siedziba gildi wampirów!
    Wracamy do Arana i opowiadamy mu o wszystkim. Zleci nam też ostatnie zadanie - mamy wedrzeć się do siedziby gildii wampirów na cmentarzu i wszystkie je wybić (dostaniemy od niego osikowe kołki mające nam pomóc).

    Przedmioty:Miecz Oburęczny +2 - przy ciele Gracena.
    PD:Po 1400 - za każdego ze zdrajców i Gracena,
    28 500 - dla każdego członka drużyny po rozmowie z Aranem.

    3. Przed wyruszeniem na cmentarz odpowiednio się przygotowywujemy - leczymy wszystkie rany, kupujemy zwoje Przywrócenia - w razie gdyby naszym postaciom wyssano poziom i zapamiętujemy jak najwięcej znanych nam czarów przeciwko nieumarłym. Przydatnymi mogą się też okazać wszystkie bronie zadające martwiakom dodatkowe obrażenia. Gdy jesteśmy gotowi wyruszamy do dzielnicy cmentarnej.
    Korzystamy obojętnie, z którego wejścia do głębszych podziemi (np. tego przed którym stoją dwa złote posągi lwów).


    1. Tutaj będzie czekać na nas mag Haz z golemem - pomoc wysłana nam przez Arana. Chociaż mag nie jest zbyt wytrzymały i zginie w pierwszych starciach to jego golem okaże się niezwykle przydatny otwierając niebieskie wrota do kryjówki wampirów.
      W korytarzu za drzwiami znajduje się kilkoro ponurych strażników, których szybko eliminujemy i Lassal - który gdy tylko nas zobaczy teleportuje się.
    2. Wampir Gellal - po jego pokonaniu idziemy dalej na zachód i skręcamy na południe.
    3. W tej sali znajdujemy kolejne dwie pary kołków.
    4. Trumny - komnata jest strzeżona prze glinianego golema. To tutaj będą wracać wszystkie "imienne wampiry" które pokonamy, więc wracamy się by je dobijać kiedy śpią w trumnach. Na razie w jednej z nich śpi tylko Gellal, więc zabijamy go ostatecznie kołkiem. W północnej ścianie jest tajne przejście - otwieramy i przechodzimy przez nie.
    5. Sala z basenem z krwią - zabijamy wszystkich nieumarłych, w tym kolejnego imiennego wampira - Dursta (wracamy się do trumien by go dobić) i wyjmujemy z basenu wekierę (klikamy na niego 2 razy; niestety dostajemy 10 punktów obrażeń; wekiera może być przydatna w dalszych walkach z wampirami). Na wschodzie jest kolejne tajne przejście, które prowadzi do podłużnej sali.
    6. Eliminujemy przebywających tutaj nieumarłych.
    7. Tanova - wampirzyca. Walka z nią bedzie zdecydowanie najtrudniejszą jaką do tej pory stoczyliśmy z niuemarłymi. Nie trzeba jej dobijać.
    8. Komnata tortur. Cała ta sala jest naszpikowana potężnymi nierozbrajalnymi pułapkami, więc chodzimy bardzo ostrożnie. Na razie nie ma tam nic ciekawego.
    9. Schody na kolejny poziom.

    Niższy poziom
    Idziemy korytarzem na wschód i odbijamy na północ aż dojdziemy do drzwi (po drodze eliminujemy ghule stające nam na drodze). Otwieramy je i wchodzimy do środka. Czeka nas tam, mogąca sprawić kilka problemów, walka z grupą wampirów i innych paskudztw. Z komnaty wychodzi jeszcze dwoje drzwi. Opróżniamy skrzynię w komnacie na zachodzie. W komnacie na wschodzie zaś, czeka na nas sam Lessal, który jednak znowu nam ucieknie przenosząc się do sali tortur. Wracamy na poprzedni poziom i idziemy za Lassalem do komnaty pełnej pułapek.

    Tam w końcu staczamy z nim walkę. Uważamy tylko by pułapki nie wyrządziły zbyt dużej krzywdy członkom naszej drużyny. Po jego pokonaniu wracamy do sali z trumnami i dobijamy go kołkiem. Gdy to zrobimy powinna się pojawić sama Bodhi - przywódczyni gildii. Oczywiście będziemy zmuszeni stoczyć z nią walkę, jednak nie uda nam się jej tym razem zabić. Wampirzyca nie jest specjalnie trudnym przeciwnikiem, więc nie powinno być większych problemów.

    PD: Po 14500 za Gellala i Dursta,
    po 9000 za dobicie ich i Lassala kołkiem,
    10000 za Tanovę,
    11500 za Lassala,
    18750 za pokonanie Bodhi.
    Przedmioty magiczne: Wekiera Zniszczeń - w basenie z krwią.
    Katana +2 i zbroja Łuski Ashena +2 - w skrzyni którą opróżniliśmy na niższym poziomie grobowca.

    Wracamy do Mistrza Cienia i opowiadamy mu o wszystkim. Każdy członek naszej drużyny dostaje 50000 PD i w końcu będziemy mogli wypłynąć na wyspę Brynnlaw - bo podobno tam jest przetrzymywana Imoen...






    Komentarze

    Ten artykuł skomentowano 24 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.

    « Starsze · 1 · (2) ·

    Pelik
     

    Wędrowiec
    Temat: jak zabic najlepiej wampiry...
    Dodany: 30.07.2010 o 2:01  

    jak zabic najlepiej wampiry w tej misji? proste anomenem wezwac 2x zywiolaki powietzra jaheira zywiolak ognia psucic ochrone przed zlem i wykaszaja caly poziom z wampirkow itp itd :):)

    PP
     

    Wędrowiec
    Temat: Wyczyściłem całe górne pięt...
    Dodany: 25.10.2010 o 0:01  

    Wyczyściłem całe górne piętro i wbiłem 2 kołki. Kiedy zszedłem na dół i zrobiłem porządek nie znalazłem Lassala w żadnej z komnat. Co mam robić? Przeszukałem oba piętra już kilka razy :/

    Odpowiedź dla PP
     

    Wędrowiec
    Temat: Lassal będzie najpierw w s...
    Dodany: 25.04.2012 o 9:12  

    Lassal będzie najpierw w sali ze złotym stolem a potem zejdzie na dół. Na dolnym poziomie będzie w komnacie z "grobowcem".Tam powie nam że będzie na nas czekać w komnacie z kolcami i basenem z krwią. Najlepiej puścić w tej komnacie złodzieja dla odkrycia pułapek . Lassal będzie za basenem przy ścianie na przeciwko wejścia do sali.

    Mam nadzieję że pomogłem :)

    beneq
     

    Wędrowiec
    Temat: Witam, może ktoś mi poradzi...
    Dodany: 09.11.2012 o 9:41  

    Witam, może ktoś mi poradzić jak poradzić sobie z Tanovą? Wale w nią Wyłomami i wszystkimi czarami które mają na celu ściągnięcie z niej czarów ochronnych a i tak nie jestem jej w stanie zadać obrażeń. Dodam, że nie jestem na początku gry i zrobiłem już większość zadań pobocznych włączając w to pokonanie Smoka Cienia. Bardzo proszę o pomoc, pozdrawiam!



    Ten artykuł skomentowano 24 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.

    « Starsze · 1 · (2) ·

    Pseudonim
    E-mail
    Treść Dostępne tagi: [cytat][/cytat], [url=http://][/url]
    Przepisz poprawnie podane słowa mnustwo orkuw