Ankheg
Cechy:
- Siła: 9
- Zręczność: 9
- Kondycja: 9
- Inteligencja: 9
- Mądrość: 9
- Charyzma: 9
Statystyki:
- Charakter: Neutralny
- Poziom: 3
- Punkty Życia: 52
- Klasa Pancerza: 2
- TraK0: 15
- Liczba ataków: 2
- PD za zabicie: 975
Odporności:
- Ogień: 25%
Rzuty obronne:
- Paraliż/Trucizny/Śmierć: 10
- Berła/Różdżki/Laski: 12
- Petryfikacja/Polimorfia: 11
- Zionięcie: 12
- Czary: 13
- Miejsce występowania: Ankhegi spotkać możemy przede wszystkim na południe od Wrót Baldura w lokacji 1400, w pozostałych lokacjach są raczej losowymi przeciwnikami.
- Walka: Ankheg jest trudnym przeciwnikiem, atakuje kwasem, co zabiera sporo PŻ, najlepszym rozwiązaniem jest walka z dystansu przy użyciu przynęty, którą może być jakaś przywołana istota bądź któryś z NPC o wysokiej KP i dużej ilości punktów życia, jeżeli to nie wypali, to możemy spróbować magii - takiej jak unieruchomienie itp.
Ashirukuru
Cechy:
- Siła: 18
- Zręczność: 18
- Kondycja: 9
- Inteligencja: 11
- Mądrość: 9
- Charyzma: 11
Statystyki:
- Charakter: Chaotyczny Zły
- Poziom: Wojownik 8 / Złodziej 8
- Punkty Życia: 30
- Klasa Pancerza: -5
- TraK0: 8
- Liczba ataków: 3.5
- PD za zabicie: 2000
Odporności:
- (Magiczny) Ogień
- (Magiczne) Zimno
- Elektryczność
- Kwas: 90%
Rzuty obronne:
- Paraliż/Trucizny/Śmierć: 3
- Berła/Różdżki/Laski: 4
- Petryfikacja/Polimorfia: 6
- Zionięcie: 7
- Czary: 7
- Miejsce występowania: Wieża Durlaga
- Walka: Nie jest to jakiś strasznie trudny przeciwnik, należy jednak pamiętać, że atakuje często z ukrycia zadając nam cios w plecy, wiec nie radziłbym posyłać na niego postaci z wysoką KP i małą ilością PŻ
Aspekt Powietrzny
Cechy:
- Siła: 21
- Zręczność: 9
- Kondycja: 18
- Inteligencja: 9
- Mądrość: 9
- Charyzma: 9
Statystyki:
- Charakter: Neutralny Zły
- Poziom: 10
- Punkty Życia: 110
- Klasa Pancerza: -4
- TraK0: 7
- Liczba ataków: 2
- PD za zabicie: 4000
Odporności:
- (Magiczny) Ogień
- (Magiczne) Zimno
- Elektryczność
- Kwas: 30%
- Magia: 20%
- Pociski: 70 %
Rzuty obronne:
- Paraliż/Trucizny/Śmierć: 3
- Berła/Różdżki/Laski: 5
- Petryfikacja/Polimorfia: 4
- Zionięcie: 5
- Czary: 4
- Miejsce występowania: Wieża Durlaga
- Walka: Bardzo trudny przeciwnik, walkę na dystans możemy sobie darować, gdyż potwór posiada wysoką odporność na pociski, a w zwarciu musimy być bardzo ostrożni gdyż może nas zatruć. Należy więc mieć w pogotowiu antidotum bądź kapłana. Przydatny może się okazać także mag, który będzie nacierał na stwora magicznymi pociskami i tym podobnymi czarami ofensywnymi.
Bazyliszek Mniejszy
Cechy:
- Siła: 14
- Zręczność: 9
- Kondycja: 9
- Inteligencja: 9
- Mądrość: 9
- Charyzma: 9
Statystyki:
- Charakter: Neutralny
- Poziom: 6
- Punkty Życia: 45
- Klasa Pancerza: 4
- TraK0: 17
- Liczba ataków: 1
- PD za zabicie: 1400
Odporności: brak
Rzuty obronne:
- Paraliż/Trucizny/Śmierć: 11
- Berła/Różdżki/Laski: 13
- Petryfikacja/Polimorfia: 12
- Zionięcie: 13
- Czary: 14
- Miejsce występowania: Lokacja 3500, Wieża Durlaga
- Walka: Bardzo trudny przeciwnik z tego względu, że atakuje swoim wzrokiem zamieniając nas w kamień, ale na szczęście jest sposób i na to - potrzebujemy Mikstury Lustrzanych Oczu bądź Zwój Ochrony przed Petryfikacją - rzucamy to na jedną postać(najlepiej wojownik) i podchodzimy do stwora, służymy jako przynęta, a atak tworzą łucznicy i magowie, którzy rzucają ognistą kulę - walka w taki sposób jest dziecinnie prosta i nie powinna trwać długo. Problemy pojawiają się, gdy nie mamy wyżej wymienionych przedmiotów, w takim przypadku przywołujemy stworki, które służą za przynętę a sami atakujemy z dystansu.
Bazyliszek Większy
Cechy:
- Siła: 14
- Zręczność: 9
- Kondycja: 9
- Inteligencja: 9
- Mądrość: 9
- Charyzma: 9
Statystyki:
- Charakter: Neutralny
- Poziom: 10
- Punkty Życia: 78
- Klasa Pancerza: 2
- TraK0: 13
- Liczba ataków: 3
- PD za zabicie: 4000, czasami także 7000
Odporności: brak
Rzuty obronne:
- Paraliż/Trucizny/Śmierć: 11
- Berła/Różdżki/Laski: 13
- Petryfikacja/Polimorfia: 12
- Zionięcie: 13
- Czary: 14
- Miejsce występowania: Lokacja 3500, Wieża Durlaga
- Walka: Podobnie jak to ma miejsce przy mniejszym bazyliszku stosujemy taktykę przynęty, natomiast tu musimy bardziej uważać gdyż ten Bazyliszek może nas dodatkowo zatruć, więc dobrze mieć przy sobie antidotum.
Ettercap
Cechy:
- Siła: 14
- Zręczność: 9
- Kondycja: 9
- Inteligencja: 9
- Mądrość: 9
- Charyzma: 9
Statystyki:
- Charakter: Neutralny Zły
- Poziom: 5
- Punkty Życia: 40
- Klasa Pancerza: 4
- TraK0: 13
- Liczba ataków: 3
- PD za zabicie: 650
Odporności:
- Unieruchomienie
Rzuty obronne:
- Paraliż/Trucizny/Śmierć: 4
- Berła/Różdżki/Laski: 5
- Petryfikacja/Polimorfia: 5
- Zionięcie: 6
- Czary: 5
- Miejsce występowania: Ettercapy spotkamy głównie w Kniei Otulisko, i w lokacjach, w których spotykamy grupki pająków.
- Walka: Nie jest to może jakiś mocny przeciwnik, ale należy go trzymać na dystans gdyż potrafi nas otruć, poza tym nie stanowi większego problemu.
Flind
Cechy:
- Siła: 9
- Zręczność: 9
- Kondycja: 9
- Inteligencja: 13
- Mądrość: 9
- Charyzma: 18
Statystyki:
- Charakter: Praworządny Zły
- Poziom: 2
- Punkty Życia: 19
- Klasa Pancerza: 5
- TraK0: 12
- Liczba ataków: 2.5
- PD za zabicie: 120
Odporności: brak
Rzuty obronne:
- Paraliż/Trucizny/Śmierć: 11
- Berła/Różdżki/Laski: 13
- Petryfikacja/Polimorfia: 12
- Zionięcie: 14
- Czary: 14
- Miejsce występowania: Najczęściej spotkać ich można w okolicach twierdzy Gnolli i w Wysokim Żywopłocie.
- Walka: Pojedynczy Flind nie stanowi najmniejszego problemu, problem w tym, że stwory te atakują grupowo, w tym przypadku trzeba osłaniać postacie z małą ilością PŻ - czyli magów, bardów itp.
Galareta Musztardowa
Cechy:
- Siła: 14
- Zręczność: 9
- Kondycja: 9
- Inteligencja: 9
- Mądrość: 9
- Charyzma: 9
Statystyki:
- Charakter: Neutralny
- Poziom: 7
- Punkty Życia: 65
- Klasa Pancerza: 4
- TraK0: 15
- Liczba ataków: 1
- PD za zabicie: 2000
Odporności:
- (Magiczne) Zimno: 50%
- Elektryczność: 100%
- Magia: 125%
- Obrażenia sieczne, kłute: 30%
- Obrażenia obuchowe: 100%
- Pociski: 85%
- Odporność na: strach, truciznę, uśpienie, zmęczenie, petryfikacje, zamęt, chaos, berserk, unieruchomienie
- Odporność na zwykłą broń
Rzuty obronne:
- Paraliż/Trucizny/Śmierć: 10
- Berła/Różdżki/Laski: 12
- Petryfikacja/Polimorfia: 11
- Zionięcie: 12
- Czary: 13
- Miejsce występowania: Najczęściej spotykamy je w podziemiach, kanałach i tym podobnych miejscach.
- Walka: Bardzo trudny przeciwnik z tego względu, że nie działają na niego ataki zwykłą bronią oraz magią, więc jeżeli chcemy ubić potwora to potrzebujemy do tego magiczny oręż (chociażby mecz długi +1), jeżeli chodzi o walkę na dystans to możemy sobie odpuścić za względu na jego dużą odporności na pociski, więc w grę wchodzi tylko walka w zwarciu.
Galareta Ogłuszająca
Cechy:
- Siła: 14
- Zręczność: 9
- Kondycja: 9
- Inteligencja: 9
- Mądrość: 9
- Charyzma: 9
Statystyki:
- Charakter: Neutralny
- Poziom: 6
- Punkty Życia: 41
- Klasa Pancerza: 4
- TraK0: 15
- Liczba ataków: 1
- PD za zabicie: 270
Odporności:
- (Magiczne) Zimno: 50%
- Magia: 10%
- Pociski: 100%
- Odporność na: strach, truciznę, uśpienie, zmęczenie, petryfikacje, zamęt, chaos, berserk, unieruchomienie
Rzuty obronne:
- Paraliż/Trucizny/Śmierć: 10
- Berła/Różdżki/Laski: 12
- Petryfikacja/Polimorfia: 11
- Zionięcie: 12
- Czary: 13
- Miejsce występowania: Przeważnie spotykamy je razem z Galaretami Musztardowymi, czyli podziemia, labirynty, kanały i tym podobne miejsca.
- Walka: Słabiutka wersja poprzednika, tu co prawda także magią nie zawojujemy, na pociski także to "coś" jest odporne, ale w zwarciu nie będzie żadnych problemów z pokonaniem go.
Gibberling
Cechy:
- Siła: 9
- Zręczność: 9
- Kondycja: 9
- Inteligencja: 9
- Mądrość: 9
- Charyzma: 9
Statystyki:
- Charakter: Chaotyczny Neutralny
- Poziom: 1
- Punkty Życia: 8
- Klasa Pancerza: 10
- TraK0: 22
- Liczba ataków: 1
- PD za zabicie: 35
Odporności: brak
Rzuty obronne:
- Paraliż/Trucizny/Śmierć: 14
- Berła/Różdżki/Laski: 16
- Petryfikacja/Polimorfia: 15
- Zionięcie: 17
- Czary: 17
- Miejsce występowania: Gibberlingi można spotkać praktycznie w większości lokacji w grze.
- Walka: Chyba najłatwiejszy przeciwnik w grze... no może oprócz wiewiórek, nie powinien sprawić większych kłopotów nikomu?
Gibberling Zarażony
Cechy:
- Siła: 9
- Zręczność: 9
- Kondycja: 9
- Inteligencja: 9
- Mądrość: 9
- Charyzma: 9
Statystyki:
- Charakter: Chaotyczny Neutralny
- Poziom: 1
- Punkty Życia: 4
- Klasa Pancerza: 10
- TraK0: 22
- Liczba ataków: 1
- PD za zabicie: 35
Odporności: brak
Rzuty obronne:
- Paraliż/Trucizny/Śmierć: 14
- Berła/Różdżki/Laski: 16
- Petryfikacja/Polimorfia: 15
- Zionięcie: 17
- Czary: 17
- Miejsce występowania: Podobnie jak zwykłe, tak i zarażone Gibberlingi można spotkać w większości lokacji w grze.
- Walka: Podobnie jak poprzednik - nie stanowi najmniejszego problemu - do zabicia przez wszystkich o każdej porze dnia i nocy?
Ghast
Cechy:
- Siła: 18
- Zręczność: 9
- Kondycja: 9
- Inteligencja: 16
- Mądrość: 9
- Charyzma: 9
Statystyki:
- Charakter: Chaotyczny Zły
- Poziom: 4
- Punkty Życia: 29
- Klasa Pancerza: 4
- TraK0: 15
- Liczba ataków: 3
- PD za zabicie: 650
Odporności:
- Odporność na: strach, truciznę, uśpienie, zmęczenie, petryfikacje, zamęt, chaos, berserk, unieruchomienie
Rzuty obronne:
- Paraliż/Trucizny/Śmierć: 9
- Berła/Różdżki/Laski: 11
- Petryfikacja/Polimorfia: 10
- Zionięcie: 12
- Czary: 12
- Miejsce występowania: Można je spotkać w wielu lokacjach w grze, najczęściej jednak występują na południe od Beregostu.
- Walka: Ghasty mają to do siebie, że lubią unieruchomić swoich wrogów, dlatego też najlepsza jest walka na dystans z łuku procy, strzałek i magii.
Ghul
Cechy:
- Siła: 16
- Zręczność: 9
- Kondycja: 9
- Inteligencja: 16
- Mądrość: 9
- Charyzma: 9
Statystyki:
- Charakter: Chaotyczny Zły
- Poziom: 2
- Punkty Życia: 15
- Klasa Pancerza: 6
- TraK0: 19
- Liczba ataków: 3
- PD za zabicie: 175
Odporności:
- Odporność na: strach, truciznę, uśpienie, zmęczenie, petryfikacje, zamęt, chaos, berserk, unieruchomienie
Rzuty obronne:
- Paraliż/Trucizny/Śmierć: 14
- Berła/Różdżki/Laski: 12
- Petryfikacja/Polimorfia: 13
- Zionięcie: 15
- Czary: 13
- Miejsce występowania: Ghule spotkamy w lasach, grobowcach i w większości lokacji na południe i wschód od Nashkel.
- Walka: Podobnie jak u Ghasta, najlepiej jest go trzymać na dystans i zabić jak najszybciej zanim do nas podejdzie.
Ghul Większy
Cechy:
- Siła: 18/00
- Zręczność: 9
- Kondycja: 9
- Inteligencja: 16
- Mądrość: 9
- Charyzma: 9
Statystyki:
- Charakter: Chaotyczny Zły
- Poziom: 4
- Punkty Życia: 48
- Klasa Pancerza: 4
- TraK0: 17
- Liczba ataków: 2
- PD za zabicie: 1000
Odporności:
- Odporność na: strach, truciznę, uśpienie, zmęczenie, petryfikacje, zamęt, chaos, berserk, unieruchomienie
- Odporność na zwykłą broń
Rzuty obronne:
- Paraliż/Trucizny/Śmierć: 9
- Berła/Różdżki/Laski: 11
- Petryfikacja/Polimorfia: 10
- Zionięcie: 12
- Czary: 12
- Miejsce występowania: Podobnie jak zwykłe Ghule w lasach, grobowcach i w lokacjach na południe i na wschód od Nashkel.
- Walka: Tu może pojawić się problem, gdyż ten potwór jest odporny na zwykłą broń i tak jak u poprzedników ten także może unieruchomić - należy go jak najszybciej dobić z dystansu magią i magicznymi pociskami, jeżeli decydujemy się na walkę w zwarciu to należy mieć Swobodę Działania - poprzez czar lub dzięki pierścieniowi.
Gnoll
Cechy:
- Siła: 9
- Zręczność: 9
- Kondycja: 9
- Inteligencja: 9
- Mądrość: 9
- Charyzma: 9
Statystyki:
- Charakter: Chaotyczny Neutralny
- Poziom: 2
- Punkty Życia: 15
- Klasa Pancerza: 5
- TraK0: 21
- Liczba ataków: 1
- PD za zabicie: 25
Odporności: brak
Rzuty obronne:
- Paraliż/Trucizny/Śmierć: 14
- Berła/Różdżki/Laski: 16
- Petryfikacja/Polimorfia: 15
- Zionięcie: 17
- Czary: 17
- Miejsce występowania: Twierdza Gnolli, Wysoki Żywopłot, Chmurne Szczyty, Obóz Bandytów i w innych lokacjach jako losowy przeciwnik.
- Walka: Jeden z najsłabszych przeciwników w grze, podobnie jak Flind czy Gibberling nie jest praktycznie żadnym wyzwaniem.
Gnoll Elita
Cechy:
- Siła: 18/60
- Zręczność: 9
- Kondycja: 9
- Inteligencja: 9
- Mądrość: 9
- Charyzma: 9
Statystyki:
- Charakter: Chaotyczny Neutralny
- Poziom: 4
- Punkty Życia: 32
- Klasa Pancerza: 2
- TraK0: 14
- Liczba ataków: 1
- PD za zabicie: 120
Odporności: brak
Rzuty obronne:
- Paraliż/Trucizny/Śmierć: 10
- Berła/Różdżki/Laski: 12
- Petryfikacja/Polimorfia: 11
- Zionięcie: 13
- Czary: 12
- Miejsce występowania: Twierdza Gnolli, Wysoki Żywopłot, Chmurne Szczyty, Obóz Bandytów i w innych lokacjach jako losowy przeciwnik.
- Walka: Jeden z najsłabszych przeciwników w grze, podobnie jak Flind czy Gibberling nie jest praktycznie żadnym wyzwaniem.
Gnoll Przywódca
Cechy:
- Siła: 18/00
- Zręczność: 9
- Kondycja: 9
- Inteligencja: 9
- Mądrość: 9
- Charyzma: 9
Statystyki:
- Charakter: Chaotyczny Neutralny
- Poziom: 4
- Punkty Życia: 32
- Klasa Pancerza: 2
- TraK0: 14
- Liczba ataków: 1
- PD za zabicie: 120
Odporności: brak
Rzuty obronne:
- Paraliż/Trucizny/Śmierć: 10
- Berła/Różdżki/Laski: 12
- Petryfikacja/Polimorfia: 11
- Zionięcie: 13
- Czary: 12
- Miejsce występowania: Twierdza Gnolli, Wysoki Żywopłot, Chmurne Szczyty, Obóz Bandytów i w innych lokacjach jako losowy przeciwnik.
- Walka: Jeden z najsłabszych przeciwników w grze, podobnie jak Flind czy Gibberling nie jest praktycznie żadnym wyzwaniem.
Gnoll Siepacz
Cechy:
- Siła: 18/22
- Zręczność: 9
- Kondycja: 9
- Inteligencja: 9
- Mądrość: 9
- Charyzma: 9
Statystyki:
- Charakter: Chaotyczny Neutralny
- Poziom: 2
- Punkty Życia: 15
- Klasa Pancerza: 5
- TraK0: 19
- Liczba ataków: 1
- PD za zabicie: 65
Odporności: brak
Rzuty obronne:
- Paraliż/Trucizny/Śmierć: 14
- Berła/Różdżki/Laski: 16
- Petryfikacja/Polimorfia: 15
- Zionięcie: 17
- Czary: 17
- Miejsce występowania: Twierdza Gnolli, Wysoki Żywopłot, Chmurne Szczyty, Obóz Bandytów i w innych lokacjach jako losowy przeciwnik.
- Walka: Jeden z najsłabszych przeciwników w grze, podobnie jak Flind czy Gibberling nie jest praktycznie żadnym wyzwaniem.
Gnoll Weteran
Cechy:
- Siła: 9
- Zręczność: 9
- Kondycja: 9
- Inteligencja: 9
- Mądrość: 9
- Charyzma: 9
Statystyki:
- Charakter: Chaotyczny Neutralny
- Poziom: 2
- Punkty Życia: 22
- Klasa Pancerza: 5
- TraK0: 19
- Liczba ataków: 1
- PD za zabicie: 65
Odporności: brak
Rzuty obronne:
- Paraliż/Trucizny/Śmierć: 11
- Berła/Różdżki/Laski: 13
- Petryfikacja/Polimorfia: 12
- Zionięcie: 14
- Czary: 14
- Miejsce występowania: Twierdza Gnolli, Wysoki Żywopłot, Chmurne Szczyty, Obóz Bandytów i w innych lokacjach jako losowy przeciwnik.
- Walka: Jeden z najsłabszych przeciwników w grze, podobnie jak Flind czy Gibberling nie jest praktycznie żadnym wyzwaniem.
Golem z Ciała
Cechy:
- Siła: 19
- Zręczność: 9
- Kondycja: 9
- Inteligencja: 9
- Mądrość: 9
- Charyzma: 9
Statystyki:
- Charakter: Neutralny
- Poziom: 0
- Punkty Życia: 40
- Klasa Pancerza: 9
- TraK0: 6
- Liczba ataków: 2
- PD za zabicie: 2000
Odporności:
- Magia: 100%
- Elektryczność: 125%
- Zimno: 100%
- Odporność na zwykłą broń
Rzuty obronne:
- Paraliż/Trucizny/Śmierć: 10
- Berła/Różdżki/Laski: 11
- Petryfikacja/Polimorfia: 10
- Zionięcie: 11
- Czary: 11
- Miejsce występowania: Spotykamy go w Wysokim Żywopłocie, i w lokacji 3600.
- Walka: Bardzo trudny przeciwnik, podobnie jak Galareta Musztardowa jest odporny na magie i zwykłą broń, ale jest dużo groźniejszy w walce w zwarciu - należy wysłać przeciwko niemu tylko zbrojnych z dużą ilością PŻ i niskim KP. Postacie na niskim poziomie mogą mieć duże problemy z pokonaniem tego potwora, należy więc poczekać aż osiągniemy wyższe poziomy zanim spróbujemy swoich sił w starciu z tym przeciwnikiem.