Warning: Undefined array key "autologin" in /usr/home/peronczyk/domains/insimilion.pl/insimilion/twierdza/index.php on line 25 Baldur's Gate • Bestiariusz H-O • INSIMILION

    Baldur's Gate » Bestiariusz


    Bestiariusz H-O

    Działy gier » Baldur's Gate » Opisy » Bestiariusz
    Autor: Oress
    Utworzono: 22.12.2006
    Aktualizacja: 01.08.2008

    Hobgoblin

    Cechy:

    • Siła: 9
    • Zręczność: 9
    • Kondycja: 9
    • Inteligencja: 9
    • Mądrość: 9
    • Charyzma: 9

    Statystyki:

    • Charakter: Brak
    • Poziom: 1
    • Punkty Życia: 8
    • Klasa Pancerza: 5
    • TraK0: 19
    • Liczba ataków: 1
    • PD za zabicie: 35

    Odporności: brak

    Rzuty obronne:

    • Paraliż/Trucizny/Śmierć: 14
    • Berła/Różdżki/Laski: 16
    • Petryfikacja/Polimorfia: 15
    • Zionięcie: 17
    • Czary: 17
    • Miejsce występowania: Są losowymi przeciwnikami, możemy je spotkać praktycznie wszędzie?
    • Walka: Hobgobliny walczą zazwyczaj w kilkuosobowych grupkach, mimo to nie sprawią nam żadnego kłopotu - po prostu zabić jak najszybciej...

    Hobgoblin Elita

    Cechy:

    • Siła: 18/10
    • Zręczność: 9
    • Kondycja: 9
    • Inteligencja: 9
    • Mądrość: 9
    • Charyzma: 9

    Statystyki:

    • Charakter: Brak
    • Poziom: 3
    • Punkty Życia: 16
    • Klasa Pancerza: 1
    • TraK0: 13
    • Liczba ataków: 1
    • PD za zabicie: 95

    Odporności: brak

    Rzuty obronne:

    • Paraliż/Trucizny/Śmierć: 10
    • Berła/Różdżki/Laski: 12
    • Petryfikacja/Polimorfia: 11
    • Zionięcie: 13
    • Czary: 12
    • Miejsce występowania: Są losowymi przeciwnikami, możemy je spotkać praktycznie wszędzie?
    • Walka: Hobgobliny walczą zazwyczaj w kilkuosobowych grupkach, mimo to nie sprawią nam żadnego kłopotu - po prostu zabić jak najszybciej...

    Hobgoblin z Chłodu

    Cechy:

    • Siła: 18/10
    • Zręczność: 9
    • Kondycja: 9
    • Inteligencja: 9
    • Mądrość: 9
    • Charyzma: 9

    Statystyki:

    • Charakter: Chaotyczny Zły
    • Poziom: 4
    • Punkty Życia: 25
    • Klasa Pancerza: 3
    • TraK0: 11
    • Liczba ataków: 1
    • PD za zabicie: 35

    Odporności: brak

    Rzuty obronne:

    • Paraliż/Trucizny/Śmierć: 14
    • Berła/Różdżki/Laski: 16
    • Petryfikacja/Polimorfia: 15
    • Zionięcie: 17
    • Czary: 17
    • Miejsce występowania: w Obozie Bandytów
    • Walka: Hobgobliny walczą zazwyczaj w kilkuosobowych grupkach, mimo to nie sprawią nam żadnego kłopotu - po prostu zabić jak najszybciej...

    Horror Bitewny

    Cechy:

    • Siła: 18/10
    • Zręczność: 17
    • Kondycja: 15
    • Inteligencja: 11
    • Mądrość: 14
    • Charyzma: 13

    Statystyki:

    • Charakter: Praworządny Zły
    • Poziom: 0
    • Punkty Życia: 58
    • Klasa Pancerza: -5
    • TraK0: 7
    • Liczba ataków: 3
    • PD za zabicie: 4000

    Odporności:

    • Pociski: 100%
    • Odporność na: strach, truciznę, uśpienie, zmęczenie, petryfikacje, zamęt, chaos, berserk, unieruchomienie

    Rzuty obronne:

    • Paraliż/Trucizny/Śmierć: 10
    • Berła/Różdżki/Laski: 12
    • Petryfikacja/Polimorfia: 11
    • Zionięcie: 12
    • Czary: 13
    • Miejsce występowania: Wieża Durlaga, Labirynt pod Gildią Złodziei Cienia we Wrotach Baldura
    • Walka: Jeden z najtrudniejszych przeciwników w grze. Walczyć z nim najlepiej zmasowanym atakiem - tzn. magowie magicznymi pociskami a wojownicy w zwarciu. Dobrze jest też rzucić na niego rozproszenie magii, co rozproszy jego miecz, i nie będziemy otrzymywali dodatkowych obrażeń od ognia - lepsze to niż nic...

    Kobold

    Cechy:

    • Siła: 9
    • Zręczność: 9
    • Kondycja: 9
    • Inteligencja: 9
    • Mądrość: 9
    • Charyzma: 9

    Statystyki:

    • Charakter: Praworządny Zły
    • Poziom: 1
    • Punkty Życia: 4
    • Klasa Pancerza: 7
    • TraK0: 22
    • Liczba ataków: 1
    • PD za zabicie: 7

    Odporności: brak

    Rzuty obronne:

    • Paraliż/Trucizny/Śmierć: 16
    • Berła/Różdżki/Laski: 18
    • Petryfikacja/Polimorfia: 17
    • Zionięcie: 20
    • Czary: 19
    • Miejsce występowania: Koboldy możemy spotkać dosłownie wszędzie, najwięcej jednak jest ich w kopalni w Nashkel.
    • Walka: Nie ma co sobie nim zawracać głowy, jest bardziej żałosny w walce niż hobgobliny. Czasami tylko mogą sprawić problemy atakując w grupie, ale to tylko na samym początku, więc nie ma się czym przejmować!

    Kobold Weteran

    Cechy:

    • Siła: 9
    • Zręczność: 9
    • Kondycja: 9
    • Inteligencja: 9
    • Mądrość: 9
    • Charyzma: 9

    Statystyki:

    • Charakter: Praworządny Zły
    • Poziom: 1
    • Punkty Życia: 4
    • Klasa Pancerza: 7
    • TraK0: 22
    • Liczba ataków: 1
    • PD za zabicie: 7

    Odporności: brak

    Rzuty obronne:

    • Paraliż/Trucizny/Śmierć: 16
    • Berła/Różdżki/Laski: 18
    • Petryfikacja/Polimorfia: 17
    • Zionięcie: 20
    • Czary: 19
    • Miejsce występowania: Podobnie jak zwykłe koboldy te także możemy spotkać praktycznie wszędzie.
    • Walka: Tu podobnie jak w przypadku zwykłego Kobolda, problemów z walką z nim praktycznie nie ma, jedynie na samym początku należy uważać na postaci z niską KP, bo te małe szczury atakują z dystansu.

    Łakowilk

    Cechy:

    • Siła: 19
    • Zręczność: 16
    • Kondycja: 15
    • Inteligencja: 17
    • Mądrość: 10
    • Charyzma: 12

    Statystyki:

    • Charakter: Chaotyczny Zły
    • Poziom: 7
    • Punkty Życia: 41
    • Klasa Pancerza: 1
    • TraK0: 8
    • Liczba ataków: 2
    • PD za zabicie: 1400

    Odporności:

    • Magia: 50%
    • Odporność na zwykłą broń

    Rzuty obronne:

    • Paraliż/Trucizny/Śmierć: 12
    • Berła/Różdżki/Laski: 13
    • Petryfikacja/Polimorfia: 12
    • Zionięcie: 14
    • Czary: 14
    • Miejsce występowania: Spotykamy je jedynie na wyspie wilkołaków(dodatek OzWM)
    • Walka: Trudny przeciwnik. Ważną informacją jest to, iż atakować go możemy jedynie magiczną bronią, bo ta zwykła nie robi mu niestety żadnej krzywdy. Poza tym posiada sporą odporność na magię, wiec najlepiej walczyć w zwarciu, a nie skupiać się tylko na walce magią, bo możemy się wtedy przeliczyć. Potwór ma stosunkowo mało PŻ, więc w zwarciu pada szybciutko...

    Łakowilk Większy

    Cechy:

    • Siła: 19
    • Zręczność: 19
    • Kondycja: 16
    • Inteligencja: 17
    • Mądrość: 10
    • Charyzma: 12

    Statystyki:

    • Charakter: Chaotyczny Zły
    • Poziom: 11
    • Punkty Życia: 66
    • Klasa Pancerza: -2
    • TraK0: 5
    • Liczba ataków: 3
    • PD za zabicie: 8000

    Odporności:

    • (Magiczny) Ogień, (Magiczne) Zimno, Elektryczność, Kwas: 50%
    • Odporność na zwykłą broń

    Rzuty obronne:

    • Paraliż/Trucizny/Śmierć: 7
    • Berła/Różdżki/Laski: 6
    • Petryfikacja/Polimorfia: 5
    • Zionięcie: 6
    • Czary: 5
    • Miejsce występowania: Spotkać możemy go jedynie na wyspie wilkołaków.
    • Walka: Podobnie jak u zwykłego Łakowilka ten większy także jest odporny na broń niemagiczną, poza tym jest odporny na magiczny ogień, zimno i elektryczność, wiec lepiej jest walczyć z nim w zwarciu, poza tym ma mało PŻ, więc szybko pada martwy na ziemię.

    Niedźwiedź Brunatny

    Cechy:

    • Siła: 18/00
    • Zręczność: 12
    • Kondycja: 18
    • Inteligencja: 16
    • Mądrość: 9
    • Charyzma: 9

    Statystyki:

    • Charakter: Neutralny
    • Poziom: 5
    • Punkty Życia: 41
    • Klasa Pancerza: 6
    • TraK0: 14
    • Liczba ataków: 3
    • PD za zabicie: 420

    Odporności: brak

    Rzuty obronne:

    • Paraliż/Trucizny/Śmierć: 11
    • Berła/Różdżki/Laski: 13
    • Petryfikacja/Polimorfia: 12
    • Zionięcie: 13
    • Czary: 14
    • Miejsce występowania: Przeciwnika tego spotykamy w lasach - przede wszystkim Kniei Otulisko i Chmurnych Szczytach.
    • Walka: Misiek jest silnym przeciwnikiem, i w zwarciu może narobić wielu kłopotów mało doświadczonym drużyną, ale jego wadą jest jego szybkość, a raczej jej brak, niedźwiedzie poruszają się tak wolno, że spokojnie możemy atakować z dystansu magią, łukiem etc. Stosując taką taktykę przeciwnik nie zdąży nawet do nas podejść, bo już będzie wąchał kwiatki.

    Niedźwiedź Czarny

    Cechy:

    • Siła: 18/00
    • Zręczność: 12
    • Kondycja: 18
    • Inteligencja: 16
    • Mądrość: 9
    • Charyzma: 9

    Statystyki:

    • Charakter: Neutralny
    • Poziom: 3
    • Punkty Życia: 25
    • Klasa Pancerza: 7
    • TraK0: 16
    • Liczba ataków: 3
    • PD za zabicie: 175

    Odporności: brak

    Rzuty obronne:

    • Paraliż/Trucizny/Śmierć: 13
    • Berła/Różdżki/Laski: 15
    • Petryfikacja/Polimorfia: 14
    • Zionięcie: 16
    • Czary: 16
    • Miejsce występowania: Przeciwnika tego spotykamy w lasach - przede wszystkim Kniei Otulisko i Chmurnych Szczytach.
    • Walka: Misiek jest silnym przeciwnikiem, i w zwarciu może narobić wielu kłopotów mało doświadczonym drużyną, ale jego wadą jest jego szybkość, a raczej jej brak, niedźwiedzie poruszają się tak wolno, że spokojnie możemy atakować z dystansu magią, łukiem etc. Stosując taką taktykę przeciwnik nie zdąży nawet do nas podejść, bo już będzie wąchał kwiatki.

    Niedźwiedź Górski

    Cechy:

    • Siła: 16
    • Zręczność: 9
    • Kondycja: 9
    • Inteligencja: 16
    • Mądrość: 9
    • Charyzma: 9

    Statystyki:

    • Charakter: Neutralny
    • Poziom: 8
    • Punkty Życia: 66
    • Klasa Pancerza: 6
    • TraK0: 13
    • Liczba ataków: 3
    • PD za zabicie: 900

    Odporności: brak

    Rzuty obronne:

    • Paraliż/Trucizny/Śmierć: 8
    • Berła/Różdżki/Laski: 10
    • Petryfikacja/Polimorfia: 9
    • Zionięcie: 9
    • Czary: 11
    • Miejsce występowania: Południowe lasy Wybrzeża Mieczy
    • Walka: Misiek jest silnym przeciwnikiem, i w zwarciu może narobić wielu kłopotów mało doświadczonym drużyną, ale jego wadą jest jego szybkość, a raczej jej brak, niedźwiedzie poruszają się tak wolno, że spokojnie możemy atakować z dystansu magią, łukiem etc. Stosując taką taktykę przeciwnik nie zdąży nawet do nas podejść, bo już będzie wąchał kwiatki.

    Niedźwiedź Jaskiniowy

    Cechy:

    • Siła: 16
    • Zręczność: 9
    • Kondycja: 9
    • Inteligencja: 16
    • Mądrość: 9
    • Charyzma: 9

    Statystyki:

    • Charakter: Neutralny
    • Poziom: 6
    • Punkty Życia: 50
    • Klasa Pancerza:6
    • TraK0: 15
    • Liczba ataków: 3
    • PD za zabicie: 650

    Odporności: brak

    Rzuty obronne:

    • Paraliż/Trucizny/Śmierć: 10
    • Berła/Różdżki/Laski: 12
    • Petryfikacja/Polimorfia: 11
    • Zionięcie: 12
    • Czary: 13
    • Miejsce występowania: Wszelakie jaskinie w grze.
    • Walka: Misiek jest silnym przeciwnikiem, i w zwarciu może narobić wielu kłopotów mało doświadczonym drużyną, ale jego wadą jest jego szybkość, a raczej jej brak, niedźwiedzie poruszają się tak wolno, że spokojnie możemy atakować z dystansu magią, łukiem etc. Stosując taką taktykę przeciwnik nie zdąży nawet do nas podejść, bo już będzie wąchał kwiatki.

    Niedźwiedź Polarny

    Cechy:

    • Siła: 16
    • Zręczność: 9
    • Kondycja: 9
    • Inteligencja: 16
    • Mądrość: 9
    • Charyzma: 9

    Statystyki:

    • Charakter: Neutralny
    • Poziom: 8
    • Punkty Życia: 66
    • Klasa Pancerza: 6
    • TraK0: 13
    • Liczba ataków: 3
    • PD za zabicie: 900

    Odporności: brak

    Rzuty obronne:

    • Paraliż/Trucizny/Śmierć: 8
    • Berła/Różdżki/Laski: 10
    • Petryfikacja/Polimorfia: 9
    • Zionięcie: 9
    • Czary: 11
    • Miejsce występowania: Wyspa Shandalara(dodatek OzWM)
    • Walka: Misiek jest silnym przeciwnikiem, i w zwarciu może narobić wielu kłopotów mało doświadczonym drużyną, ale jego wadą jest jego szybkość, a raczej jej brak, niedźwiedzie poruszają się tak wolno, że spokojnie możemy atakować z dystansu magią, łukiem etc. Stosując taką taktykę przeciwnik nie zdąży nawet do nas podejść, bo już będzie wąchał kwiatki.

    Niewidzialny Myśliwy

    Cechy:

    • Siła: 18/10
    • Zręczność: 17
    • Kondycja: 15
    • Inteligencja:11
    • Mądrość: 14
    • Charyzma: 13

    Statystyki:

    • Charakter: Chaotyczny Zły
    • Poziom: 0
    • Punkty Życia: 64
    • Klasa Pancerza: -6
    • TraK0: 12
    • Liczba ataków: 1
    • PD za zabicie: 3000

    Odporności:

    • Magia: 50%
    • Pociski: 50%
    • Odporność na: strach, truciznę, uśpienie, zmęczenie, petryfikacje, zamęt, chaos, berserk, unieruchomienie

    Rzuty obronne:

    • Paraliż/Trucizny/Śmierć: 10
    • Berła/Różdżki/Laski: 12
    • Petryfikacja/Polimorfia: 11
    • Zionięcie: 12
    • Czary: 13
    • Miejsce występowania: Wieża Durlaga
    • Walka: Kolejny przeciwnik z cyklu "tych trudnych". Mimo małej ilości PŻ może nam sprawić nie lada kłopoty, a w szczególności słabszym i mało doświadczonym drużynom. Nasz przeciwnik ma sporą odporność na magię i na pociski i bardzo niską KP, więc taktyka walki na odległość może się słabo sprawdzać, natomiast zdecydowanie słabszy jest w zwarciu - tu wystarczy się trochę pomęczyć i 3000 PD jest nasze.

    Ogr

    Cechy:

    • Siła: 18/00
    • Zręczność: 9
    • Kondycja: 9
    • Inteligencja: 16
    • Mądrość: 9
    • Charyzma: 9

    Statystyki:

    • Charakter: Chaotyczny Zły
    • Poziom: 4
    • Punkty Życia: 30
    • Klasa Pancerza: 5
    • TraK0: 11
    • Liczba ataków: 11
    • PD za zabicie: 270

    Odporności: brak

    Rzuty obronne:

    • Paraliż/Trucizny/Śmierć: 10
    • Berła/Różdżki/Laski: 12
    • Petryfikacja/Polimorfia: 11
    • Zionięcie: 13
    • Czary: 13
    • Miejsce występowania: Ogry możemy spotkać przede wszystkim na południe od Nashkel i w Kniei Otulisko.
    • Walka: Słaby przeciwnik, choć może on namieszać na samym początku gry, gdy mamy niskie poziomy. Jest silny i w zwarciu czasami może narobić kłopotów, bardzo dobrą taktyką jest wysłanie jakiejś "przynęty", która będzie uciekała przed wrogiem, a reszta niech atakuje z dystansu - przy użyciu tego sposobu ogr pada jak mucha.

    Ogr Berserker

    Cechy:

    • Siła: 18/00
    • Zręczność: 9
    • Kondycja: 9
    • Inteligencja: 16
    • Mądrość: 9
    • Charyzma: 9

    Statystyki:

    • Charakter: Chaotyczny Zły
    • Poziom: 4
    • Punkty Życia: 50
    • Klasa Pancerza: 3
    • TraK0: 11
    • Liczba ataków: 2
    • PD za zabicie: 650

    Odporności: brak

    Rzuty obronne:

    • Paraliż/Trucizny/Śmierć: 7
    • Berła/Różdżki/Laski: 9
    • Petryfikacja/Polimorfia: 8
    • Zionięcie: 10
    • Czary: 10
    • Miejsce występowania: Knieja Otulisko, Chmurne Szczyty, lokacje na południe od Beregostu.
    • Walka: Silniejsza wersja Ogra, ale chyba tylko z nazwy...Jeżeli chodzi o walkę to wystarczy taktyka "przynęty" i po sprawie.

    Ogrillon

    Cechy:

    • Siła: 18/50
    • Zręczność: 9
    • Kondycja: 9
    • Inteligencja: 16
    • Mądrość: 9
    • Charyzma: 9

    Statystyki:

    • Charakter: Chaotyczny Zły
    • Poziom: 2
    • Punkty Życia: 19
    • Klasa Pancerza:
    • TraK0: 18
    • Liczba ataków: 2
    • PD za zabicie: 175

    Odporności: brak

    Rzuty obronne:

    • Paraliż/Trucizny/Śmierć: 13
    • Berła/Różdżki/Laski: 15
    • Petryfikacja/Polimorfia: 14
    • Zionięcie: 16
    • Czary: 16
    • Miejsce występowania: Lokacje na południe od Beregostu, poza tym są losowymi przeciwnikami.
    • Walka: Podobnie jak w przypadku Ogrów, Ogrillony w zawarciu są trudnymi przeciwnikami, należy więc z nimi walczyć na dystans łukiem i czarami ofensywnymi. Jeżeli zdecydujemy się na walkę w zwarciu to trzeba uważać na postaci o małej KP.

    Ogrzy Mag

    Cechy:

    • Siła: 18/00
    • Zręczność: 9
    • Kondycja: 9
    • Inteligencja: 16
    • Mądrość: 9
    • Charyzma: 9

    Statystyki:

    • Charakter: Chaotyczny Zły
    • Poziom: 5
    • Punkty Życia: 39
    • Klasa Pancerza: 4
    • TraK0: 13
    • Liczba ataków: 1
    • PD za zabicie: 650

    Odporności: brak

    Rzuty obronne:

    • Paraliż/Trucizny/Śmierć: 11
    • Berła/Różdżki/Laski: 13
    • Petryfikacja/Polimorfia: 12
    • Zionięcie: 13
    • Czary: 14
    • Miejsce występowania: Spotykamy je w różnych miejscach w grze - Wrota Baldura, Wybrzeże Mieczy, Most Firewine.
    • Walka: Nie powinien nam sprawić większych kłopotów. Atakuje nas przede wszystkim magicznymi pociskami i grozą, w zwarciu banalnie prosty.




    Komentarze

    Ten artykuł skomentowano 5 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.


    ???
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 24.08.2007 o 17:11  

    ciekawe ze gogry sa takie inteligientne co do ogrzego maga to jest jeszcze zrozumiale no ale zwykle pozatym przydal by sie choc troche inny opis np niedzwiedzia czarnego a polarnego bo jest jednak roznica i dosc spora

      
     

    Mieszkaniec | Komentarzy: 3
    Temat: A hobgobliny nie sa wcale t...
    Dodany: 24.11.2009 o 23:35  

    A hobgobliny nie sa wcale takie slabe.
    Szczegulnie taka grupka 4-6 elit hobgoblina-truja. Na niskich poziomach potrafia napsuc niemalo krwi.

    Kalidor
     

    Wędrowiec
    Temat: Niewidzialnych mysliwych mo...
    Dodany: 13.06.2010 o 10:15  

    Niewidzialnych mysliwych mozna rowniez spotkac we wrotach

     

    Mieszkaniec | Komentarzy: 12
    Temat: Horrory bitewne także do sp...
    Dodany: 02.05.2012 o 0:39  

    Horrory bitewne także do spotkania u Davaeorna po uruchomieniu jednej z pułapek znajdujacych sie u niego na poziomie.
    Ogr berserker do spotkania w lokacjach 3600 i 3100.
    Poza tym notka bardzo dobra i dokładna 5/5
    Pozdrawiam.

    MironH
     

    Wędrowiec
    Temat: Opisy i taktyki są nieco z...
    Dodany: 31.05.2015 o 18:39  

    Opisy i taktyki są nieco zbyt niedokładne. Na ogra wystarczy czar kapłana 1 poziomu - rozkaz. Działa tylko 1 rundę, jednak do tego czasu drużyna nawet 1 poziomu zdąży go ubić, lub przynajmniej mocno zranić. Ogry berserkery są już silniejsze - taktyka przynęty nie sprawdza się wcale aż tak dobrze, bo jak jakaś postać go trafi, obiera ją za cel. Ogrzy magowie - rzeczywiście słabiutcy. Ogrillony są cieniutkie w zwarciu - przeciętny wojownik 4 lv go powali na solo. Niedźwiedzie - tutaj się w stu procentach zgadzam z Oress'em. Koboldy mogą namieszać, ale nie chce mi się przekopiowywać mojej historii z ruin Firewine, więc sobie daruję wyjaśniania, dlaczego tak jest. Hobgobliny są rzeczywiście cieniutkie jeśli się je zmusi do walki w zwarciu, choć na niższych poziomach potrafią być zabójcze. Poza tym nie mam nic do napisania.
    Pozdrawiam.



    Ten artykuł skomentowano 5 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.


    Pseudonim
    E-mail
    Treść Dostępne tagi: [cytat][/cytat], [url=http://][/url]
    Przepisz poprawnie podane słowa mnustwo orkuw