Pająk Mieczowiec
Cechy:
- Siła: 14
- Zręczność: 9
- Kondycja: 9
- Inteligencja: 9
- Mądrość: 9
- Charyzma: 9
Statystyki:
- Charakter: Chaotyczny Zły
- Poziom: 5
- Punkty Życia: 45
- Klasa Pancerza: 3
- TraK0: 14
- Liczba ataków: 4
- PD za zabicie: 2000
Odporności:
- Unieruchomienie
Rzuty obronne:
- Paraliż/Trucizny/Śmierć: 11
- Berła/Różdżki/Laski: 13
- Petryfikacja/Polimorfia: 12
- Zionięcie: 13
- Czary: 14
- Miejsce występowania: Spotykamy go głównie w Kniei Otulisko.
- Walka: Nie może nas zatruć, jednakże jest bardzo szybki i ma dużo ataków na rundę. Najlepiej go wykończyć przy użyciu łuków, gdyż, jeżeli nas zacznie atakować w zwarciu może nam odebrać sporo życia.
Pająk Ogromny
Cechy:
- Siła: 14
- Zręczność: 9
- Kondycja: 9
- Inteligencja: 9
- Mądrość: 9
- Charyzma: 9
Statystyki:
- Charakter: Neutralny
- Poziom: 2
- Punkty Życia: 18
- Klasa Pancerza: 6
- TraK0: 18
- Liczba ataków: 1
- PD za zabicie: 270
Odporności:
- Unieruchomienie
Rzuty obronne:
- Paraliż/Trucizny/Śmierć: 14
- Berła/Różdżki/Laski: 16
- Petryfikacja/Polimorfia: 15
- Zionięcie: 17
- Czary: 17
- Miejsce występowania: Spotykamy go głównie w Kniei Otulisko.
- Walka: Może nas zatruć, więc należy go wykończyć jak najszybciej przy użyciu łuku chyba, że jesteśmy przygotowani na uleczenie zatrutej postaci.
Pająk Olbrzymi
Cechy:
- Siła: 14
- Zręczność: 9
- Kondycja: 9
- Inteligencja: 9
- Mądrość: 9
- Charyzma: 9
Statystyki:
- Charakter: Chaotyczny Zły
- Poziom: 4
- Punkty Życia: 35
- Klasa Pancerza: 4
- TraK0: 15
- Liczba ataków: 1
- PD za zabicie: 450
Odporności:
- Unieruchomienie
Rzuty obronne:
- Paraliż/Trucizny/Śmierć: 9
- Berła/Różdżki/Laski: 10
- Petryfikacja/Polimorfia: 9
- Zionięcie: 10
- Czary: 10
- Miejsce występowania: Spotykamy go głównie w Kniei Otulisko.
- Walka: Patrz Pająk Ogromny.
Pająk Przenikający
Cechy:
- Siła: 14
- Zręczność: 9
- Kondycja: 9
- Inteligencja: 9
- Mądrość: 9
- Charyzma: 9
Statystyki:
- Charakter: Neutralny
- Poziom: 5
- Punkty Życia: 44
- Klasa Pancerza: 5
- TraK0: 14
- Liczba ataków: 2
- PD za zabicie: 1400
Odporności:
- Unieruchomienie
Rzuty obronne:
- Paraliż/Trucizny/Śmierć: 11
- Berła/Różdżki/Laski: 13
- Petryfikacja/Polimorfia: 12
- Zionięcie: 13
- Czary: 14
- Miejsce występowania: Spotykamy go w Wieży Durlaga.
- Walka: Umie się teleportować, więc nie da się go wykończyć za pomocą łuku. Trzeba go zabić jak najszybciej w zwarciu uważając, aby nie zatruł bohatera, gdyż może się to skończyć naszą śmiercią, jeżeli nie mamy antidotum.
Pająk Przenikający Astralny
Cechy:
- Siła: 14
- Zręczność: 9
- Kondycja: 9
- Inteligencja: 9
- Mądrość: 9
- Charyzma: 9
Statystyki:
- Charakter: Neutralny Zły
- Poziom: 5
- Punkty Życia: 84
- Klasa Pancerza: 1
- TraK0: 9
- Liczba ataków: 2
- PD za zabicie: 4000
Odporności:
- Unieruchomienie
Rzuty obronne:
- Paraliż/Trucizny/Śmierć: 6
- Berła/Różdżki/Laski: 8
- Petryfikacja/Polimorfia: 7
- Zionięcie: 6
- Czary: 2
- Miejsce występowania: Spotykamy go w Wieży Durlaga.
- Walka: Patrz Pająk Przenikający.
Pająk-Upiór
Cechy:
- Siła: 14
- Zręczność: 9
- Kondycja: 9
- Inteligencja: 9
- Mądrość: 9
- Charyzma: 9
Statystyki:
- Charakter: Praworządny Zły
- Poziom: 3
- Punkty Życia: 27
- Klasa Pancerza: 1
- TraK0: 16
- Liczba ataków: 1
- PD za zabicie: 1400
Odporności:
- Odporność na: strach, truciznę, uśpienie, zmęczenie, petryfikacje, zamęt, chaos, berserk, unieruchomienie
- Odporność na zwykłą broń
Rzuty obronne:
- Paraliż/Trucizny/Śmierć: 7
- Berła/Różdżki/Laski: 10
- Petryfikacja/Polimorfia: 8
- Zionięcie: 8
- Czary: 8
- Miejsce występowania: Spotykamy go w Labiryncie pod Gildią Złodziei i w Wieży Durlaga.
- Walka: Jest on odporny na normalną broń, więc trzeba go wykończyć za pomocą magicznych broni. Jeżeli taką mamy, to nie powinniśmy się go aż tak obawiać.
Pełzacz Ścierwojad
Cechy:
- Siła: 14
- Zręczność: 9
- Kondycja: 9
- Inteligencja: 9
- Mądrość: 9
- Charyzma: 9
Statystyki:
- Charakter: Neutralny
- Poziom: 3
- Punkty Życia: 22
- Klasa Pancerza: 3
- TraK0: 14
- Liczba ataków: 4
- PD za zabicie: 420
Odporności: brak
Rzuty obronne:
- Paraliż/Trucizny/Śmierć: 13
- Berła/Różdżki/Laski: 15
- Petryfikacja/Polimorfia: 14
- Zionięcie: 16
- Czary: 16
- Miejsce występowania: Przede wszystkim w kanałach we Wrotach Baldura.
- Walka: Potrafi unieruchomić, więc powinniśmy go wykończyć za pomocą łuku, albo jak najszybciej w zwarciu. Jednakże Pełzacz nie zadaje dużo obrażeń, więc musimy przede wszystkim uważać, aby nie unieruchomił nam wszystkich postaci.
Pełzacz Kryptowy
Cechy:
- Siła: 14
- Zręczność: 9
- Kondycja: 9
- Inteligencja: 9
- Mądrość: 9
- Charyzma: 9
Statystyki:
- Charakter: Neutralny
- Poziom: 3
- Punkty Życia: 32
- Klasa Pancerza: 3
- TraK0: 11
- Liczba ataków: 4
- PD za zabicie: 420
Odporności:
- Swoboda ruchu
Rzuty obronne:
- Paraliż/Trucizny/Śmierć: 13
- Berła/Różdżki/Laski: 15
- Petryfikacja/Polimorfia: 14
- Zionięcie: 16
- Czary: 16
- Miejsce występowania: Spotykamy go w tych samych miejscach, co Pełzacze Ścierwojady.
- Walka: Patrz Pełzacz Ścierwojad.
Pies Bojowy
Cechy:
- Siła: 9
- Zręczność: 9
- Kondycja: 9
- Inteligencja: 9
- Mądrość: 9
- Charyzma: 9
Statystyki:
- Charakter: Neutralny
- Poziom: 2
- Punkty Życia: 17
- Klasa Pancerza: 6
- TraK0: 21
- Liczba ataków: 1
- PD za zabicie: 65
Odporności: brak
Rzuty obronne:
- Paraliż/Trucizny/Śmierć: 14
- Berła/Różdżki/Laski: 16
- Petryfikacja/Polimorfia: 15
- Zionięcie: 17
- Czary: 17
- Miejsce występowania: Najczęściej spotykamy go w dzikich terenach.
- Walka: Pies bojowy może być groźny tylko dla bohaterów na 1-2 poziomie, gdyż atakuje często w grupach. Później już są proste do wykończenia. Nie ma żadnych odporności i ma mało punktów życia, więc można załatwić całą grupę przy użyciu Kuli ognia.
Pies Dziki
Cechy:
- Siła: 9
- Zręczność: 9
- Kondycja: 9
- Inteligencja: 9
- Mądrość: 9
- Charyzma: 9
Statystyki:
- Charakter: Neutralny
- Poziom: 1
- Punkty Życia: 9
- Klasa Pancerza: 7
- TraK0: 21
- Liczba ataków: 1
- PD za zabicie: 35
Odporności: brak
Rzuty obronne:
- Paraliż/Trucizny/Śmierć: 14
- Berła/Różdżki/Laski: 16
- Petryfikacja/Polimorfia: 15
- Zionięcie: 17
- Czary: 17
- Miejsce występowania: Spotykamy go czasami, często w grupach z Psami bojowymi.
- Walka: Patrz Pies bojowy.
Pies Migoczący
Cechy:
- Siła: 17
- Zręczność: 9
- Kondycja: 9
- Inteligencja: 9
- Mądrość: 9
- Charyzma: 9
Statystyki:
- Charakter: Neutralny
- Poziom: 1
- Punkty Życia: 32
- Klasa Pancerza: 3
- TraK0: 16
- Liczba ataków: 1
- PD za zabicie: 270
Odporności: brak
Rzuty obronne:
- Paraliż/Trucizny/Śmierć: 14
- Berła/Różdżki/Laski: 16
- Petryfikacja/Polimorfia: 15
- Zionięcie: 17
- Czary: 17
- Miejsce występowania: Spotykamy go w Domu Rozliczeniowym Ligi Kupieckiej.
- Walka: Potrafi się teleportować, jednakże jest prawie tak samo słaby jak Pies bojowy. Zadaje mało obrażeń i ma duże Trak0, więc nie jest w stanie wyrządzić dużo szkód.
Półogr
Cechy:
- Siła: 18/65
- Zręczność: 9
- Kondycja: 9
- Inteligencja: 16
- Mądrość: 9
- Charyzma: 9
Statystyki:
- Charakter: Chaotyczny Zły
- Poziom: 2
- Punkty Życia: 20
- Klasa Pancerza: 5
- TraK0: 15
- Liczba ataków: 1
- PD za zabicie: 270
Odporności: brak
Rzuty obronne:
- Paraliż/Trucizny/Śmierć: 13
- Berła/Różdżki/Laski: 15
- Petryfikacja/Polimorfia: 14
- Zionięcie: 16
- Czary: 16
- Miejsce występowania: Półogry spotykamy rzadko na różnych terenach.
- Walka: Jest bardzo słaby w walce. Nie powinniśmy mieć problemów z jego wykończeniem.
Siewca Zagłady
Cechy:
- Siła: 18/10
- Zręczność: 17
- Kondycja: 15
- Inteligencja: 11
- Mądrość: 14
- Charyzma: 13
Statystyki:
- Charakter: Praworządny Zły
- Poziom: 0
- Punkty Życia: 78
- Klasa Pancerza: -10
- TraK0: 5
- Liczba ataków: 3
- PD za zabicie: 4000
Odporności:
- (Magiczny) Ogień, (Magiczne) Zimno, Kwas: 50%
- Elektryczność: 125%
- Pociski 100%
- Odporność na: strach, truciznę, uśpienie, zmęczenie, petryfikacje, zamęt, chaos, berserk, unieruchomienie
Rzuty obronne:
- Paraliż/Trucizny/Śmierć: 10
- Berła/Różdżki/Laski: 8
- Petryfikacja/Polimorfia: 7
- Zionięcie: 8
- Czary: 7
- Miejsce występowania: Spotykamy go bardzo rzadko, np. w labiryncie pod Gildią Złodziei.
- Walka: Jest bardzo trudny do zabicia. Nie da się go wykończyć na odległość, gdyż posiada 100 % odporność na pociski. Trzeba go wykończyć jak najszybciej w zwarciu.
Sirina
Cechy:
- Siła: 14
- Zręczność: 18
- Kondycja: 12
- Inteligencja: 14
- Mądrość: 14
- Charyzma: 20
Statystyki:
- Charakter: Neutralny
- Poziom: 5
- Punkty Życia: 49
- Klasa Pancerza: 6
- TraK0: 14
- Liczba ataków: 1
- PD za zabicie: 2000
Odporności:
- (Magiczny) Ogień, (Magiczne) Zimno, Elektryczność, Kwas: 50%
Rzuty obronne:
- Paraliż/Trucizny/Śmierć: 13
- Berła/Różdżki/Laski: 13
- Petryfikacja/Polimorfia: 13
- Zionięcie: 13
- Czary: 8
- Miejsce występowania: Spotykamy ją na terenach przybrzeżnych.
- Walka: Trzeba ją wykończyć jak najszybciej w zwarciu lub na dystans. Nie jest bardzo silnym przeciwnikiem, chociaż atakuje nas strzałami ukąszenia. Potrafi stać się niewidzialna lub zauroczyć bohatera. Jest także w połowie odporna na żywioły.
Sobowtórniak
Cechy:
- Siła: 14
- Zręczność: 9
- Kondycja: 9
- Inteligencja: 9
- Mądrość: 9
- Charyzma: 9
Statystyki:
- Charakter: Neutralny
- Poziom: 1
- Punkty Życia: 28
- Klasa Pancerza: 5
- TraK0: 19
- Liczba ataków: 1
- PD za zabicie: 420
Odporności: brak
Rzuty obronne:
- Paraliż/Trucizny/Śmierć: 13
- Berła/Różdżki/Laski: 15
- Petryfikacja/Polimorfia: 14
- Zionięcie: 16
- Czary: 16
- Miejsce występowania: Spotykamy ich dopiero we Wrotach Baldura, w Candlekeep po powrocie i w Wieży Durlaga.
- Walka: Są dość słabymi przeciwnikami i nie powinniśmy się ich bać: mają duże trak0, nie mają żadnych odporności i mają dość mało życia. Jednakże, gdy trafią bohatera, potrafią odebrać trochę życia.
Sobowtórniak Większy
Cechy:
- Siła: 14
- Zręczność: 9
- Kondycja: 9
- Inteligencja: 9
- Mądrość: 9
- Charyzma: 9
Statystyki:
- Charakter: Brak
- Poziom: 9
- Punkty Życia: 65
- Klasa Pancerza: 0
- TraK0: 9
- Liczba ataków: 4
- PD za zabicie: 4000
Odporności: brak
Rzuty obronne:
- Paraliż/Trucizny/Śmierć: 2
- Berła/Różdżki/Laski: 2
- Petryfikacja/Polimorfia: 2
- Zionięcie: 2
- Czary: 3
- Miejsce występowania: Spotykamy ich dopiero we Wrotach Baldura, w Candlekeep po powrocie i w Wieży Durlaga.
- Walka: Najczęściej walczą samotnie, jednakże zaraz po zauważeniu bohatera rzucają lustrzane odbicie i przyśpieszenie ruchów, więc można mieć z nimi drobne problemy. Potrafią odebrać trochę życia gdyż mają niezbyt duże trak0 i dużo ataków na rundę.
Strażnik Feniksa
Cechy:
- Siła: 14
- Zręczność: 3
- Kondycja: 9
- Inteligencja: 11
- Mądrość: 9
- Charyzma: 11
Statystyki:
- Charakter: Chaotyczny Neutralny
- Poziom: 7
- Punkty Życia: 48
- Klasa Pancerza: 6
- TraK0: 6
- Liczba ataków: 21
- PD za zabicie: 100
Odporności:
- Magiczny Ogień: 100%
- Ogień: 120
- Elektryczność: 50%
- Magiczne Zimno: -100%
- Zimno: -50%
Rzuty obronne:
- Paraliż/Trucizny/Śmierć: 13
- Berła/Różdżki/Laski: 14
- Petryfikacja/Polimorfia: 15
- Zionięcie: 16
- Czary: 16
- Miejsce występowania: W Wieży Durlaga albo w Nashkel po zdenerwowaniu pewnego ducha.
- Walka: Są dość trudnymi przeciwnikami, gdyż po zabiciu wybuchają. Aby móc z nimi walczyć należy mieć wysoką odporność na ogień i najlepiej bronie, które zadają obrażenia od chłodu, gdyż na ten żywioł są bardzo podatni.
Strażnik Zguby
Cechy:
- Siła: 18
- Zręczność: 17
- Kondycja: 15
- Inteligencja: 7
- Mądrość: 14
- Charyzma: 13
Statystyki:
- Charakter: Neutralny
- Poziom: 0
- Punkty Życia: 64
- Klasa Pancerza: -10
- TraK0: 13
- Liczba ataków: 2
- PD za zabicie: 2000
Odporności:
- Ogień, (Magiczne) Zimno: 50%
- Magiczny Ogień: 51%
- Pociski: 100%
- Odporność na: strach, truciznę, uśpienie, zmęczenie, petryfikacje, zamęt, chaos, berserk, unieruchomienie
Rzuty obronne:
- Paraliż/Trucizny/Śmierć: 7
- Berła/Różdżki/Laski: 9
- Petryfikacja/Polimorfia: 8
- Zionięcie: 9
- Czary: 10
- Miejsce występowania: Spotykamy go bardzo rzadko, np. w Wieży Durlaga.
- Walka: Patrz Siewca Zagłady.
Szary Szlam
Cechy:
- Siła: 14
- Zręczność: 9
- Kondycja: 9
- Inteligencja: 9
- Mądrość: 9
- Charyzma: 9
Statystyki:
- Charakter: Neutralny
- Poziom: 3
- Punkty Życia: 25
- Klasa Pancerza: 8
- TraK0: 19
- Liczba ataków: 1
- PD za zabicie: 275
Odporności:
- (Magiczny) Ogień, (Magiczne) Zimno, Magia: 100%
- Odporność na: strach, truciznę, uśpienie, zmęczenie, petryfikacje, zamęt, chaos, berserk, unieruchomienie
Rzuty obronne:
- Paraliż/Trucizny/Śmierć: 11
- Berła/Różdżki/Laski: 13
- Petryfikacja/Polimorfia: 12
- Zionięcie: 13
- Czary: 14
- Miejsce występowania: Do spotkania w różnych odludnym miejscach (np. labirynt pod Gildią Złodziei).
- Walka: Dość słaby, jednakże ma dużą odporność na pociski, więc nie da się go wykończyć z dystansu. Mają też 100 % odporności na magię, ogień i zimno.
Szkielet
Cechy:
- Siła: 9
- Zręczność: 9
- Kondycja: 9
- Inteligencja: 9
- Mądrość: 9
- Charyzma: 9
Statystyki:
- Charakter: Neutralny
- Poziom: 1
- Punkty Życia: 8
- Klasa Pancerza: 6
- TraK0: 19
- Liczba ataków: 1
- PD za zabicie: 65
Odporności:
- Zimno: 100%
- Obrażenia sieczne, obuchowe: 50%
- Pociski 90%
- Odporność na: strach, truciznę, uśpienie, zmęczenie, petryfikacje, zamęt, chaos, berserk, unieruchomienie
Rzuty obronne:
- Paraliż/Trucizny/Śmierć: 14
- Berła/Różdżki/Laski: 16
- Petryfikacja/Polimorfia: 15
- Zionięcie: 17
- Czary: 17
- Miejsce występowania: Spotykamy go na wielu obszarach (np. Wysoki Żywopłot).
- Walka: Nie są to jacyś wymagający przeciwnicy, ale trzeba przed nimi chronić postacie o wysokim KP, gdyż rzucają sztyletami. W zwarciu nie stanowią zagrożenia, i każdy, nawet najsłabszy wojownik jest sobie w stanie z nimi poradzić.
Szkielet Wojownik
Cechy:
- Siła: 18/40
- Zręczność: 9
- Kondycja: 9
- Inteligencja: 16
- Mądrość: 9
- Charyzma: 9
Statystyki:
- Charakter: Neutralny Zły
- Poziom: 9
- Punkty Życia: 80
- Klasa Pancerza: 2
- TraK0: 5
- Liczba ataków: 31
- PD za zabicie: 4000
Odporności:
- Zimno: 100%
- Magia: 90%
- Obrażenia sieczne: 40%
- Obrażenia obuchowe: 50%
- Pociski: 60%
Rzuty obronne:
- Paraliż/Trucizny/Śmierć: 5
- Berła/Różdżki/Laski: 7
- Petryfikacja/Polimorfia: 6
- Zionięcie: 5
- Czary: 8
- Miejsce występowania: W Wieży Durlaga.
- Walka: Jest odporny na magię i zimno, więc nie radżę go atakować tymi rzeczami. Najlepiej zabić go broniami kłutymi, gdyż tylko na nie nie ma on odporności.
Śluz Rozszczepialny
Cechy:
- Siła: 14
- Zręczność: 9
- Kondycja: 9
- Inteligencja: 9
- Mądrość: 9
- Charyzma: 9
Statystyki:
- Charakter: Neutralny
- Poziom: 7
- Punkty Życia: 65
- Klasa Pancerza: 2
- TraK0: 10
- Liczba ataków: 7
- PD za zabicie: 3000
Odporności:
- Elektryczność, Obrażenia obuchowe: 100%
- (Magiczne) Zimno: 50%
- Obrażenia sieczne, kłute: 30%
- Pociski: 85%
- Odporność na: strach, truciznę, uśpienie, zmęczenie, petryfikacje, zamęt, chaos, berserk, unieruchomienie
- Odporność na zwykłą broń
Rzuty obronne:
- Paraliż/Trucizny/Śmierć: 8
- Berła/Różdżki/Laski: 10
- Petryfikacja/Polimorfia: 9
- Zionięcie: 10
- Czary: 11
- Miejsce występowania: Wieża Durlaga
- Walka: Musimy szczególnie na niego uważać. Ma 100 % odp. na bronie obuchowe i na elektryczność. Potrafi zatruć i spowolnić, więc trzeba go jak najszybciej wykończyć. Jednakże, jeżeli nie zginie od ognia, tylko od broni, rozszczepi się na dwa śluzy.