Tanar'ri
Cechy:
- Siła: 20
- Zręczność: 18
- Kondycja: 20
- Inteligencja: 14
- Mądrość: 9
- Charyzma: 9
Statystyki:
- Charakter: Chaotyczny Zły
- Poziom: 1
- Punkty Życia: 106
- Klasa Pancerza: -9
- TraK0: 0
- Liczba ataków: 4
- PD za zabicie: 16000
Odporności:
- Magiczny Ogień, (Magiczne) Zimno, Magia: 50%
- Ogień, Elektryczność: 100%
- Odporność na: zatrucie, petryfikacje, chaos zamęt, zauroczenia
Rzuty obronne:
- Paraliż/Trucizny/Śmierć: 4
- Berła/Różdżki/Laski: 3
- Petryfikacja/Polimorfia: 2
- Zionięcie: 5
- Czary: 4
- Miejsce występowania: Broda Ulgotha. Piwnica domu kultystów.
- Walka: jest to jedna z najtrudniejszych walk w całej grze. W piwnicy spotykamy jego i kilku kultystów. Jeżeli zabijesz Aec'Leteca przed zabiciem wszystkich kultystów, demon odrodzi się z ofiary jego czcicieli. Najlepiej rzucić na niego Nienaruszalną strefę Otulike'a i wykończyć wszystkich w pomieszczeniu. Potem możesz zająć się potworem.
Tasloi
Cechy:
- Siła: 9
- Zręczność: 9
- Kondycja: 9
- Inteligencja: 9
- Mądrość: 9
- Charyzma: 9
Statystyki:
- Charakter: Chaotyczny Zły
- Poziom: 1
- Punkty Życia: 8
- Klasa Pancerza: 5
- TraK0: 18
- Liczba ataków: 11
- PD za zabicie: 35
Odporności: brak
Rzuty obronne:
- Paraliż/Trucizny/Śmierć: 14
- Berła/Różdżki/Laski: 16
- Petryfikacja/Polimorfia: 15
- Zionięcie: 17
- Czary: 17
- Miejsce występowania: Na wielu terenach (np. Knieja Otulisko).
- Walka: Zawsze spotykamy ich w grupach, jednakże nie stanowią problemu dla graczy. Są słabi i nie mają żadnych odporności. Można ich wykończyć na różne sposoby.
Upiornik
Cechy:
- Siła: 18
- Zręczność: 17
- Kondycja: 15
- Inteligencja: 11
- Mądrość: 14
- Charyzma: 13
Statystyki:
- Charakter: Neutralny
- Poziom: 0
- Punkty Życia: 48
- Klasa Pancerza: -10
- TraK0: 7
- Liczba ataków: 2
- PD za zabicie: 2000
Odporności:
- Pociski: 100%
- Odporność na: strach, truciznę, uśpienie, zmęczenie, petryfikacje, zamęt, chaos, berserk, unieruchomienie
Rzuty obronne:
- Paraliż/Trucizny/Śmierć: 10
- Berła/Różdżki/Laski: 12
- Petryfikacja/Polimorfia: 11
- Zionięcie: 12
- Czary: 13
- Miejsce występowania: We Wrotach Baldura.
- Walka: Upiornik ma 100 % odp. na pociski, więc nie da się go wykończyć na dystans. Jest dość mocnym przeciwnikiem. Najlepiej wykończyć go magią albo szybko w zwarciu.
Upiorny Rycerz
Cechy:
- Siła: 18/00
- Zręczność: 15
- Kondycja: 14
- Inteligencja: 14
- Mądrość: 12
- Charyzma: 13
Statystyki:
- Charakter: Chaotyczny Zły
- Poziom: 15
- Punkty Życia: 125
- Klasa Pancerza: -5
- TraK0: -5
- Liczba ataków: 10
- PD za zabicie: 15000
Odporności:
- (Magiczny) Ogień, (Magiczne) Zimno, Elektryczność, Kwas, Magia: 85%
- Obrażenia sieczne, obuchowe, pociski: 10%
Rzuty obronne:
- Paraliż/Trucizny/Śmierć: 3
- Berła/Różdżki/Laski: 5
- Petryfikacja/Polimorfia: 4
- Zionięcie: 3
- Czary: 6
- Miejsce występowania: Wieża Durlaga. Ostatnie piętro podziemi.
- Walka: Jest on dość silnym przeciwnikiem. Lubi rzucać Kule ognia i Rozproszenie magii. Nie ma jednakże żadnym większych odporności, więc najlepiej go otoczyć i atakować. W ostateczności można też zbić lustro obok niego.
Wilk
Cechy:
- Siła: 18
- Zręczność: 9
- Kondycja: 9
- Inteligencja: 16
- Mądrość: 9
- Charyzma: 9
Statystyki:
- Charakter: Neutralny
- Poziom: 3
- Punkty Życia: 24
- Klasa Pancerza: 7
- TraK0: 20
- Liczba ataków: 1
- PD za zabicie: 65
Odporności: brak
Rzuty obronne:
- Paraliż/Trucizny/Śmierć: 13
- Berła/Różdżki/Laski: 15
- Petryfikacja/Polimorfia: 14
- Zionięcie: 16
- Czary: 16
- Miejsce występowania: Na dzikich terenach.
- Walka: Nie należy go atakować zimnem, gdyż ma on 100 % na ten żywioł. Nie stanowi on jednak żadnego problemu, więc można go zabić w dowolny sposób.
Wilk
Cechy:
- Siła: 18/40
- Zręczność: 9
- Kondycja: 9
- Inteligencja: 16
- Mądrość: 9
- Charyzma: 9
Statystyki:
- Charakter: Neutralny
- Poziom: 3
- Punkty Życia: 24
- Klasa Pancerza: 7
- TraK0: 20
- Liczba ataków: 1
- PD za zabicie: 120
Odporności: brak
Rzuty obronne:
- Paraliż/Trucizny/Śmierć: 13
- Berła/Różdżki/Laski: 15
- Petryfikacja/Polimorfia: 14
- Zionięcie: 16
- Czary: 16
- Miejsce występowania: Na dzikich terenach.
- Walka: Patrz Wilk.
Wilk
Cechy:
- Siła: 18
- Zręczność: 17
- Kondycja: 17
- Inteligencja: 16
- Mądrość: 9
- Charyzma: 9
Statystyki:
- Charakter: Neutralny
- Poziom: 1
- Punkty Życia: 33
- Klasa Pancerza: 3
- TraK0: 17
- Liczba ataków: 1
- PD za zabicie: 650
Odporności:
- (Magiczne) Zimno: 100%, Elektryczność: 50%
Rzuty obronne:
- Paraliż/Trucizny/Śmierć: 11
- Berła/Różdżki/Laski: 13
- Petryfikacja/Polimorfia: 12
- Zionięcie: 13
- Czary: 14
- Miejsce występowania: Na dzikich terenach.
- Walka: Patrz Wilk.
Wilk Straszny
Cechy:
- Siła: 9
- Zręczność: 9
- Kondycja: 9
- Inteligencja: 9
- Mądrość: 9
- Charyzma: 9
Statystyki:
- Charakter: Neutralny Zły
- Poziom: 1
- Punkty Życia: 33
- Klasa Pancerza: 6
- TraK0: 17
- Liczba ataków: 1
- PD za zabicie: 650
Odporności:
- (Magiczne) Zimno: 100%, Elektryczność: 50%
- Odporność na: strach, truciznę, uśpienie, zmęczenie, petryfikacje, zamęt, chaos, berserk, unieruchomienie
Rzuty obronne:
- Paraliż/Trucizny/Śmierć: 11
- Berła/Różdżki/Laski: 13
- Petryfikacja/Polimorfia: 12
- Zionięcie: 13
- Czary: 14
- Miejsce występowania: Na dzikich terenach.
- Walka: Patrz Wilk.
Wilk Śnieżny
Cechy:
- Siła: 15
- Zręczność: 9
- Kondycja: 15
- Inteligencja: 9
- Mądrość: 9
- Charyzma: 9
Statystyki:
- Charakter: Neutralny Zły
- Poziom: 6
- Punkty Życia: 45
- Klasa Pancerza: 5
- TraK0: 17
- Liczba ataków: 1
- PD za zabicie: 975
Odporności:
- (Magiczne) Zimno: 100%
Rzuty obronne:
- Paraliż/Trucizny/Śmierć: 11
- Berła/Różdżki/Laski: 13
- Petryfikacja/Polimorfia: 12
- Zionięcie: 13
- Czary: 14
- Miejsce występowania: Występuje tylko na południowych lokacjach.
- Walka: Potrafi atakować zimnem z dystansu. Jest to jego najgroźniejszy atak, więc należy go jak najszybciej wyeliminować magią (jest odp. na zimno) lub mieczem.
Wilk-wampir
Cechy:
- Siła: 9
- Zręczność: 9
- Kondycja: 9
- Inteligencja: 9
- Mądrość: 9
- Charyzma: 9
Statystyki:
- Charakter: Chaotyczny Zły
- Poziom: 8
- Punkty Życia: 50
- Klasa Pancerza: 2
- TraK0: 15
- Liczba ataków: 1
- PD za zabicie: 2000
Odporności:
- Odporność na zwykłą broń
- Odporność na: strach, truciznę, uśpienie, zmęczenie, petryfikacje, zamęt, chaos, berserk, unieruchomienie
Rzuty obronne:
- Paraliż/Trucizny/Śmierć: 11
- Berła/Różdżki/Laski: 13
- Petryfikacja/Polimorfia: 12
- Zionięcie: 13
- Czary: 14
- Miejsce występowania: Na dzikich terenach, np. na terenie świątyni Beregostu.
- Walka: Jest groźnym przeciwnikiem. Najlepiej utrzymywać go na dystans i atakować magicznymi broniami (jest odporny na zwykłe) lub magią.
Wilk Wściekły
Cechy:
- Siła: 18
- Zręczność: 9
- Kondycja: 9
- Inteligencja: 9
- Mądrość: 9
- Charyzma: 9
Statystyki:
- Charakter: Neutralny
- Poziom: 4
- Punkty Życia: 33
- Klasa Pancerza: 6
- TraK0: 16
- Liczba ataków: 1
- PD za zabicie: 125
Odporności: brak
Rzuty obronne:
- Paraliż/Trucizny/Śmierć: 13
- Berła/Różdżki/Laski: 15
- Petryfikacja/Polimorfia: 14
- Zionięcie: 16
- Czary: 16
- Miejsce występowania: Często są w grupach zwykłych wilków.
- Walka: Patrz Wilk.
Wilkołak
Cechy:
- Siła: 19
- Zręczność: 16
- Kondycja: 15
- Inteligencja: 17
- Mądrość: 10
- Charyzma: 12
Statystyki:
- Charakter: Chaotyczny Zły
- Poziom: 7
- Punkty Życia: 35
- Klasa Pancerza: -1
- TraK0: 9
- Liczba ataków: 2
- PD za zabicie: 420
Odporności:
- Odporność na zwykłą broń
Rzuty obronne:
- Paraliż/Trucizny/Śmierć: 13
- Berła/Różdżki/Laski: 14
- Petryfikacja/Polimorfia: 13
- Zionięcie: 15
- Czary: 15
- Miejsce występowania: Tylko na wyspie wilkołaków.
- Walka: Pojedyncze wilkołaki nie powinny stanowić problemu dla lepszych grup. Jednakże, gdy są w grupie trzeba uważać, gdyż są dość mocne i odporne na zwykłą broń.
Wilkołak Większy
Cechy:
- Siła: 19
- Zręczność: 18
- Kondycja: 25
- Inteligencja: 17
- Mądrość: 10
- Charyzma: 12
Statystyki:
- Charakter: Chaotyczny Zły
- Poziom: 7
- Punkty Życia: 94
- Klasa Pancerza: 0
- TraK0: 9
- Liczba ataków: 3
- PD za zabicie: 9000
Odporności:
- Odporność na zwykłą broń
Rzuty obronne:
- Paraliż/Trucizny/Śmierć: 1
- Berła/Różdżki/Laski: 1
- Petryfikacja/Polimorfia: 1
- Zionięcie: 2
- Czary: 1
- Miejsce występowania: Tylko na wyspie wilkołaków.
- Walka: Wikołaki Większe są dość trudnymi przeciwnikami, gdyż mają dużo życia, ataków na rundę, odporność na zwykłą broń i 19 siły. Ponadto posiadają regenerację, co sprawia, że trudno je zabić.
Worg
Cechy:
- Siła: 18/40
- Zręczność: 9
- Kondycja: 9
- Inteligencja: 16
- Mądrość: 9
- Charyzma: 9
Statystyki:
- Charakter: Neutralny Zły
- Poziom: 3
- Punkty Życia: 26
- Klasa Pancerza: 6
- TraK0: 18
- Liczba ataków: 1
- PD za zabicie: 120
Odporności: brak
Rzuty obronne:
- Paraliż/Trucizny/Śmierć: 13
- Berła/Różdżki/Laski: 15
- Petryfikacja/Polimorfia: 14
- Zionięcie: 16
- Czary: 16
- Miejsce występowania: W grupach Wilków na dzikich obszarach.
- Walka: Patrz Wilk.
Wywerna
Cechy:
- Siła: 14
- Zręczność: 9
- Kondycja: 9
- Inteligencja: 9
- Mądrość: 9
- Charyzma: 9
Statystyki:
- Charakter: Neutralny Zły
- Poziom: 7
- Punkty Życia: 63
- Klasa Pancerza: 1
- TraK0: 11
- Liczba ataków: 2
- PD za zabicie: 1400
Odporności:
- Odporność na: unieruchomienie, spowolnienie, oplątanie, pajęczyna
Rzuty obronne:
- Paraliż/Trucizny/Śmierć: 4
- Berła/Różdżki/Laski: 6
- Petryfikacja/Polimorfia: 5
- Zionięcie: 6
- Czary: 5
- Miejsce występowania: W Kniei Otulisko.
- Walka: Musimy uważać w walce, gdyż wywerna może nas zatruć. Najlepiej utrzymywać ją na dystans lub mieć antidotum lub czar Spowolnienie trucizny.
Wywerna Mała
Cechy:
- Siła: 14
- Zręczność: 9
- Kondycja: 9
- Inteligencja: 9
- Mądrość: 9
- Charyzma: 9
Statystyki:
- Charakter: Neutralny Zły
- Poziom: 7
- Punkty Życia: 30
- Klasa Pancerza: 3
- TraK0: 16
- Liczba ataków: 2
- PD za zabicie: 450
Odporności:
- Odporność na: unieruchomienie, spowolnienie, oplątanie, pajęczyna
Rzuty obronne:
- Paraliż/Trucizny/Śmierć: 4
- Berła/Różdżki/Laski: 6
- Petryfikacja/Polimorfia: 5
- Zionięcie: 6
- Czary: 5
- Miejsce występowania: W Kniei Otulisko.
- Walka: Patrz Wywerna.
Wywerna Większa
Cechy:
- Siła: 25
- Zręczność: 9
- Kondycja: 9
- Inteligencja: 9
- Mądrość: 9
- Charyzma: 9
Statystyki:
- Charakter: Neutralny Zły
- Poziom: 7
- Punkty Życia: 94
- Klasa Pancerza: -5
- TraK0: 1
- Liczba ataków: 3
- PD za zabicie: 5000
Odporności:
- Odporność na: unieruchomienie, spowolnienie, oplątanie, pajęczyna
Rzuty obronne:
- Paraliż/Trucizny/Śmierć: 3
- Berła/Różdżki/Laski: 5
- Petryfikacja/Polimorfia: 4
- Zionięcie: 5
- Czary: 4
- Miejsce występowania: W Kniei Otulisko.
- Walka: Patrz Wywerna.
Xvart
Cechy:
- Siła: 9
- Zręczność: 9
- Kondycja: 9
- Inteligencja: 9
- Mądrość: 9
- Charyzma: 9
Statystyki:
- Charakter: Brak
- Poziom: 1
- Punkty Życia: 7
- Klasa Pancerza: 5
- TraK0: 19
- Liczba ataków: 1
- PD za zabicie: 15 lub 35
Odporności: brak
Rzuty obronne:
- Paraliż/Trucizny/Śmierć: 14
- Berła/Różdżki/Laski: 16
- Petryfikacja/Polimorfia: 15
- Zionięcie: 17
- Czary: 17
- Miejsce występowania: Na wielu terenach (np. Wioska Xvartów).
- Walka: Zawsze spotykamy ich w grupach, jednakże nie stanowią problemu dla graczy. Są słabi i nie mają żadnych odporności. Można ich wykończyć na różne sposoby.
Zielony Śluz
Cechy:
- Siła: 14
- Zręczność: 9
- Kondycja: 9
- Inteligencja: 9
- Mądrość: 9
- Charyzma: 9
Statystyki:
- Charakter: Neutralny
- Poziom: 2
- Punkty Życia: 16
- Klasa Pancerza: 8
- TraK0: 19
- Liczba ataków: 1
- PD za zabicie: 65
Odporności:
- Elektryczność, Pociski: 100%
- Odporność na: strach, truciznę, uśpienie, zmęczenie, petryfikacje, zamęt, chaos, berserk, unieruchomienie
Rzuty obronne:
- Paraliż/Trucizny/Śmierć: 11
- Berła/Różdżki/Laski: 13
- Petryfikacja/Polimorfia: 12
- Zionięcie: 13
- Czary: 14
- Miejsce występowania: Spotykamy ich w ciemnych miejscach, np. Wieża Durlaga.
- Walka: Jest to dość trudny przeciwnik. Potrafi zatruć i ma odporność na pociski 100%, więc na dystans się go nie wykończy. Trzeba go wykończyć jak najszybciej w zwarciu albo magią.
Zombie
Cechy:
- Siła: 9
- Zręczność: 9
- Kondycja: 9
- Inteligencja: 9
- Mądrość: 9
- Charyzma: 9
Statystyki:
- Charakter: Neutralny
- Poziom: 0
- Punkty Życia: 15
- Klasa Pancerza: 8
- TraK0: 21
- Liczba ataków: 1
- PD za zabicie: 65
Odporności:
- Zimno: 100%
- Odporność na: strach, truciznę, uśpienie, zmęczenie, petryfikacje, zamęt, chaos, berserk, unieruchomienie
Rzuty obronne:
- Paraliż/Trucizny/Śmierć: 14
- Berła/Różdżki/Laski: 16
- Petryfikacja/Polimorfia: 15
- Zionięcie: 17
- Czary: 17
- Miejsce występowania: W różnych miejscach, np. na farmie na pn. mostu do Wrót Baldura.
- Walka: Jest odporny na magię. Jednakże wolno się porusza i jest dość słaby. Możemy go wykończyć na dystans lub w zwarciu.