Warning: Undefined array key "autologin" in /usr/home/peronczyk/domains/insimilion.pl/insimilion/twierdza/index.php on line 25 Baldur's Gate • Bohater • INSIMILION

    Baldur's Gate


    Bohater

    Działy gier » Baldur's Gate » Poradniki
    Autor: Orish
    Utworzono: 12.02.2006
    Aktualizacja: 01.08.2008

    Stworzenie postaci to pierwsze, co musisz zrobić, aby rozpocząć swą wielką przygodę. Po włączeniu gry wystarczy przycisnąć "Jeden gracz", a następnie "Nowa gra". Wówczas pojawi się ekran tworzenia postaci. Gra sama ci podpowiada, co powinieneś zrobić: albo wziąć się za kreacji własnej postaci, albo pójść po najmniejszej linii oporu i zdecydować się na zaimportowanie gotowego bohatera. Ponieważ najlepiej każdy czuje się we własnej skórze, lepiej wybrać tą pierwszą opcję. A za przewodnika posłużę ci ja.

    Najpierw musisz wybrać płeć. Nie wpływa ona na nic, ale dla czerpania większej przyjemności z gry, powinieneś wybrać tą, którą sam reprezentujesz. Następnie czeka cię wybór portretu. To, na jaki się zdecydujesz, zależy od ciebie. Niestety twórcy nie wysilili się w tym miejscu i właścicielami większości wizerunków są NPC (postacie, które możesz przyłączyć później do drużyny). Dlatego polecam poszukać internet w poszukiwaniu nowych portretów do gry, a następnie postępować zgodnie z instrukcjami zawartymi w pliku Read Me.

    Rasa ma już dość duże znaczenie oraz ściśle wiąże się z profesją, którą wybierzesz w następnej kolejności.
    Człowiek jest odmianą "uniwersalną", tzn. może trudnić się dowolną profesją oraz w przyszłości zmienić zawód. Nie może natomiast zajmować się kilkoma naraz.
    Elfy mają premię do zręczności, która jest ważna dla złodziei, ale minus do kondycji - najważniejszej cechy w grze. Poza tym czasem przydaje się ich odporność na zauroczenia i uśpienia.
    Półelfy są prawie jak ludzie - żadnych minusów, żadnych plusów, chyba żeby liczyć niewielką odporność na zauroczenia i uśpienia. Idealni na wieloklasowców.
    Gnomy z technicznego punktu widzenia (w końcu mają one bardzo techniczny punkt...) nie prezentują sobą nic ciekawego. Premia do inteligencji nie przydaje się na wiele - poprawia się jedynie szansa nauczenia czaru.
    Rasa niziołków została wręcz stworzona do bycia znakomitymi łotrzykami. Premia do zręczności kosztem siły jest lepsza niż kosztem kondycji (u elfów). Poza tym niziołki dostają duże premie do umiejętności złodziejskich.
    Krasnolud to typowy wojownik. Plus do kondycji przekłada się na liczbę PŻ, natomiast odpowiednie wyekwipowanie bohatera sprawia, że jego niezdarność nie gra dużej roli.
    Jeśli się mnie pytasz o radę, kim grać najlepiej, to najodpowiedniejszą odpowiedzią jest to, że każdemu inna klasa bardziej leży. Pamiętaj również, że jest to gra drużynowa, zatem w dużej mierze będzie to zależało od tego, kim z kim będziesz podróżował. Jeśli jednak chcesz mieć pewność, że nie wybrałeś źle, stwórz wojownika - on się zawsze przyda.


    Następnie musisz się zdecydować, jaki jest twój stosunek do świata - czy chcesz być postacią dobrą, czy złą. A może coś pośrodku?
    Sam charakter nie wpływa znacząco na rozgrywkę (prócz profesji takich, jak paladyn). Definiuje jedynie początkową reputację, więc jeśli zamierzasz czynić dobro (lub zło), to lepiej zacząć od razu, nieprawdaż?
    Cechy są najnudniejszym i zarazem najbardziej denerwującym etapem tworzenia postaci. Problem tkwi w tym, że chcąc wyrzucić jak największą liczbę naciskamy raz po raz na "Powtórz rzuty", aż wypadnie zadawalający wynik (ja za taki uważam sumę cech co najmniej 90). Jakby tego było mało, zbrojni mogą dla siły osiągnąć wynik wyższy niż "zwykłe" 18. Po więcej informacji na ten temat odsyłam do tabel w instrukcji.
    Kiedy wreszcie zadowolisz się tym wynikiem, poodejmuj sobie ile się da od każdej z cech (dla uzyskania klarownej sytuacji), a następnie porozdzielaj punkty według potrzeb. Każda postać, niezależnie od klasy/ powinna mieć max kondycji oraz własnej cechy klasowej.
    Siła - dla zbrojnych na maxa, dla innych nie powinna być mniejsza od 10.
    Zręczność - na maxa dla złodzieja oraz w miarę możliwości dla każdej innej profesji.
    Inteligencja - TYLKO dla magów (na maxa), dla innych powinna być jak najniższa.
    Mądrość - dla kapłanów i druidów na maxa, dla innych nie mniejsza niż 10.
    Charyzma - jeśli pragniesz być przywódcą drużyny, miej jej przynajmniej 10. Ja jednak proponuję dać tu minimum, a na przywódcę jakiegoś charyzmatycznego NPC.

    Teraz czeka cię wybór umiejętności. Dla każdej klasy wybierasz określoną ilość biegłości w broniach. Od ciebie zależy to, w jakich broniach będziesz się specjalizował. Jedyna moja sugestia jest taka, żeby jedną z nich była któraś z broni dystansowych (łuki lub bronie strzeleckie).
    Poza tym jeśli tworzysz złodzieja, musisz rozdzielić umiejętności złodziejskie. Pamiętaj, żebyś nie zaniedbał tu pułapek i włamań, poza tym bardzo ważne jest krycie się. Kradzieże można sobie odpuścić.
    Łowca wybiera rasowego wroga. Ciężko mi jednak cokolwiek tutaj poradzić - każdemu kto inny sprawia największy problem.
    Mag wybiera 2 (3 w przypadku maga specjalisty) czary, które od początku ma w księdze. Polecam identyfikację i zauroczenie - to dobre zaklęcia w pierwszych etapach gry.
    Na koniec klasy czarujące wybierają zaklęcia, które mają na starcie przygotowane do rzucenia. Nie ma to jednak większego znaczenia.


    Na koniec czeka cię wybór koloru stroju, skóry, włosów, dobór głosu, a tworzenie postaci zwieńcza wpisanie imienia bohatera. Teraz wystarczy nacisnąć "Akceptacja" i trafiamy prosto do świata Zapomnianych Krain, do cytadeli Candlekeep...




    Komentarze

    Ten artykuł skomentowano 77 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.

    « Starsze · 1 · .. · 2 · 3 · (4) ·

    Izra
     

    Wędrowiec
    Temat: mam pytanie. chciałabym nau...
    Dodany: 15.06.2011 o 20:35  

    mam pytanie. chciałabym nauczyć druida czarów. jak mogę to zrobić?

     

    Mieszkaniec | Komentarzy: 3
    Temat: Gram magiem, zdobyłem grimu...
    Dodany: 27.08.2011 o 12:17  

    Gram magiem, zdobyłem grimuar podnoszący kondycję po czym go użyłem i kondycja wzrosła do 19. Gdy po jakimś czasie spojrzałem na cechy zauważyłem, że kondycja ponownie spadła do 18. O co tu może chodzić?

    BG
     

    Wędrowiec
    Temat: Jest mikstura która też obn...
    Dodany: 28.08.2011 o 9:58  

    Jest mikstura która też obniza kondycję, możę nią obniżyłeś. Zależy też w co grasz BG I, czy BG I Tutu,jak w to drugie to znajdzie się kolejna możliwa przyczyna.

    czarkrex
     

    Wędrowiec
    Temat: Mój mag się mnie nie słucha.
    Dodany: 04.09.2011 o 14:41  

    Mój mag się mnie nie słucha.

    Aurilion
     

    Wędrowiec
    Temat: Poradzicie kim grać? Myślę...
    Dodany: 05.12.2011 o 14:10  

    Poradzicie kim grać? Myślę nad magiem specjalistą, paladynem lub łowcą. Dodam też, że zamierzam eksportować postać do 2 i dać podklasę łowcy tropiciela lub paladyna inkwizytora.

    BG
     

    Wędrowiec
    Temat: [cytat] .. kim grać? [/cyt...
    Dodany: 06.12.2011 o 16:09  

    Cytat:
    .. kim grać?


    Spośród tych trzech klas mag jest dobrym wyborem,gdyż czarypozwalaja poznać grę w pełni. Za to z pozostałej dwójki lepszy jest tropiciel elf, ale to przecież zależy też od twoich przekonań(tzn. jaki typ rozgrywki preferujesz i jak wyobrazasz sobie zespol/drużynę) gdyż może pozwolić sobie na więcej różnorodnych taktyk podczas walk.

    Aurilion
     

    Wędrowiec
    Temat: Dzięki za rade zamierzam gr...
    Dodany: 07.12.2011 o 15:08  

    Dzięki za rade zamierzam grać drużyną w 2 (w 1 ja za bardzo nie zwracam na towarzyszy, bo nie uczestniczą w rozmowach) Khelgar, Viconia, Jan Jansen, i w zależności od wyboru klasy 3 osoby. Mogę dać Edwina, Keldorna i Edwina :) Do gry podchodzę 4 raz (ten ciężki wybór klasy :)) a, jak patrzyłem wszystkie te postacie polubiłem. Na pewno też będę grał człowiekiem. Na pewno przejdę grę 2 raz. Czyli wychodzi, że moje pytanie jest takie: kim grać aby poczuć prawdziwy klimat Baldura podczas jego przechodzenia :D

    Aurilion
     

    Wędrowiec
    Temat: W 1 też będę miał drużyne, ...
    Dodany: 07.12.2011 o 15:10  

    W 1 też będę miał drużyne, ale tam w rozmowach to oni milczki i oprócz 1 rozmowy ,,rekrutacyjnej" chyba 2 raz się nie odezwą tak do ciebie prosto.

    Aurilion
     

    Wędrowiec
    Temat: Przepraszam za błędy, ale t...
    Dodany: 07.12.2011 o 17:49  

    Przepraszam za błędy, ale to było tuż po egzaminie i nie ogarniałem jeszcze :)

    Aurilion
     

    Wędrowiec
    Temat: Już nieważne. Gram Mistrzem...
    Dodany: 08.12.2011 o 17:05  

    Już nieważne. Gram Mistrzem przywołań i mam już 4 magiczne strzały, zbroje i płonące dłonie (pierścień na czary rlz :))

    phosphoria
     

    Wędrowiec
    Temat: gram dzikim magiem, mialam ...
    Dodany: 20.09.2012 o 14:48  

    gram dzikim magiem, mialam kondycje 18, ale w pewnym momencie gry zaczela sie sukcesywnie obnizac, teraz wynosi 1! sprawdzalam, nie mam zadnej klatwy ani przedmiotu, ktory by powodowal taki stan rzeczy, ale kondycja jest na czerwono. nie moge tak grac, mam ujemne punkty zycia co poziom, o co, kurwa chodzi?

      
     

    Mieszkaniec | Komentarzy: 8
    Temat: Ja gram łowcą. ale podobno ...
    Dodany: 26.07.2014 o 12:20  

    Ja gram łowcą. ale podobno mag jest super. tylko jakim magiem grać?

    MironH
     

    Wędrowiec
    Temat: Nazwałem swoją postać Gorio...
    Dodany: 17.05.2015 o 13:18  

    Nazwałem swoją postać Gorion xD Był ubaw. Poza tym wybrałem kapłana/wojownika (grałem też magiem, ale kapłan jest o niebo lepszy - ma takie czary jak unieruchomienie osoby czy przywołanie boskiej mocy, ma identyczne pw co mój najlepszy wojownik, dysponuje cudownymi czarami i ogólnie koxi grę). Jeśli się doda do walki przywołanie boskiej mocy, korową skórę i płonące ostrze - nikt mnie nie powstrzyma. Gdy trafiam na magów wystarczy rozkaz, ewentualnie jak się utrzyma na nogach rzucam się całym teamem. Nie ma nawet szansy rzucić choć jednego udanego zaklęcia. A jak jest mag z eskortą, wystarczy jedna postać by szachować maga.

    MironH
     

    Wędrowiec
    Temat: Jeśli chodzi o moją ocenę p...
    Dodany: 17.05.2015 o 13:33  

    Jeśli chodzi o moją ocenę postaci do gry jest to kolejno:
    1. Wojownik - Walka, walka i jeszcze raz walka!
    2. Kapłan - sensowny dm i pw, ma spory dostęp do broni i potężne czary, bez których nikt by sobie nie poradził
    3. Złodziej - Cios w plecy, duże KP, walka na dystans - oto dlaczego tak bardzo go cenię.
    4. Paladyn - Nie dość, że może się uleczać w trakcie walki, ma sensowne czary i lepiej niż kapłan się bije. Niestety potężniejsze czary kapłana są poza jego zasięgiem.
    5. Czarodziej - Z początku zupełnie nie przydatne czary. Kiepsko się bije. Słabe KP (zazwyczaj). Szybko pada, a nie ma nic do zaoferowania (na początku). A jego ograniczenia...
    6. Druid - Ta postać została stworzona na kompletną łajzę. Ze wszystkich pierwszo-poziomowych czarów jedynie leczenie lekkich ran się przydaje. Kiepsko walczy i ma duże ograniczenia. A czary - beznadziejne.
    7. Łowca - Jeszcze gorzej. To taki wojownik z hp takim, co mają niektórzy magowie i rzadko trafia. Nie ma z początku dostępu do czarów, później już się do niczego nie przydaje. Jedynie krycie się to jakoś naprawia, ale skoro łowca walczy równie dobrze jak złodziej, a w kryciu się mu ustępuje (podobnie jak z innymi umiejętnościami), to po co marnować na niego miejsce?
    8. Bard - Walczyć nie umie, kiepsko czaruje, jedyne co robi, to słowa rymuje. Mowa oczywiście o najgorszej klasie na całym Wybrzeży Mieczy - bardzie!

    MironH
     

    Wędrowiec
    Temat: Sory, że tak spamuję, to ju...
    Dodany: 17.05.2015 o 13:50  

    Sory, że tak spamuję, to już mój ostatni komentarz -
    dotyczący szkół magii. Najlepsza to chyba przywoływanie (odwraca uwagę od naszych postaci, skuteczne na bossów), kolejna to nekromancja (też ma parę przywołań, a pozostałe czary też sensowne), oczarowania (zauroczenia, dominacje i panika zawsze spoko), inwokacje (tak nisko dlatego, bo z początku czary są słabe, a później bossowie mają wysoką odporność na np. elektryczność czy ogień), odrzucania (poprawa KP nie zaszkodzi, tym bardziej, że bez tych "wspomagaczy" daleko nie zajedziesz), przemiany (czary raczej kiepskie, nie sądzę, by kogokolwiek kusiła ta szkoła magii), iluzje (czary takie jak niewidzialność czy lustrzane odbicie pomagają, jednak łatwo przez nie przejrzeć lub się ich pozbyć), a na końcu poznanie (chyba na głowę upadłeś, jeśli chciałeś wybrać tą szkołę magii!!!). Poza tym mam jeszcze krótką przemowę: Pomimo, że przywoływanie (czy jakoś tak), inwokacje i nekromancja to przydatne szkoły magii, traci się przez wybranie którejś z nich stosunkowo przydatne i użyteczne na każdym stopniu rozwoju czary (zauroczenia, niewidzialność czy indentyfikacja). Mimo wszystko jeśli nie chcesz tracić dostępu do żadnego przydatnego zaklęcia, polecam odrzucanie (ochrona zawsze się przyda, a nie kasujesz żadnego BARDZO przydatnego czaru).

    bg-noob
     

    Wędrowiec
    Temat: A próbował ktos z Was zag...
    Dodany: 27.05.2015 o 23:12  

    A próbował ktos z Was zagrać postacią z pierwszego losowania, nie używając opcji 'reroll' ani nie przesuwając punktów między cechami ? Opcja dla takich którzy BG przeszli tyle razy, że wszystko ich już nudzi ;]p BTW -nie, ja też nie próbowałem ;p

    Thief
     

    Wędrowiec
    Temat: Straszne brednie w tym arty...
    Dodany: 06.05.2016 o 22:56  

    Straszne brednie w tym artykule powyżej. Po pierwsze - turlanie az wyjdzie nam suma ponad 90 to lamerstwo ;p Rzecz (i frajda) w taktyce i strategii a nie w losowaniu cech przez godzine. Po prostu jak wyjdą słabe staty, to się zastanawiamy chwilę co naprawdę chcemy max, co dac na minimum, a co dajemy ile się uda i czym to potem skompensujemy. Dalej: Bzdurą jest twierdzenie że 'wytrzymałość jest najważniejsza cechą w grze'. Moze jest tak dla wojów walczących w zwarciu, ale nie dla np. złodzieja. Złodziejem (a jeszcze lepiej Z/M) można przesolowac grę bez problemu mając wytrzymałość 7 (czy tam 9, o ile chcemy uzywac Szponu Kazgarotha). Dalej Autor najwyrażniej myli Inteligencje z Mądrością. Inteligencja dla każdej postaci powinna być co najmniej 9 (żeby czytać zwoje ochronne), a dla magów (także mieszanych) 18 ( max). Mądrość jest ważna tylko dla druidów i kapłanów, wszyscy inni tu maja najwiekszy rezerwuar punktów do podniesienia innych cech (dajemy na 3). Charyzma - ile chcemy i ile mamy, ma pewien wpływ na grę ale niezbyt wielki, a jesli gramy z druzyna to mozemy dać kogos lepszego na lidera. Jak solujemy warto dać troche wiecej. Aha, co do znanych czarów, to na identyfikacje szkoda miejsca, znacznie bardziej uzytecznym czarem z 1 lvl jest 'Zbroja' (trwa 9 godzin ! )-podstawowy czar zapewniający magowi przeżycie dopóki mu nie kupimy/zdobędziemy 'szmaty arcymaga' ;p



    Ten artykuł skomentowano 77 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.

    « Starsze · 1 · .. · 2 · 3 · (4) ·

    Pseudonim
    E-mail
    Treść Dostępne tagi: [cytat][/cytat], [url=http://][/url]
    Przepisz poprawnie podane słowa mnustwo orkuw