Halabarda
Halabarda to jeden z najczęściej używanych rodzajów broni drzewcowej, zakończony zakrzywionym, toporowatym ostrzem na końcu półtora- do dwu-i-półmetrowego drzewca. Koniec ostrza zwęża się i tworzy długi szpic przypominający włócznię lub pikę. Z drugiej strony znajduje się hak do przebijania zbroi i ściągania konnych z siodła. Halabarda może być najlepiej opisana jako skrzyżowanie włóczni z toporem.
- PARAMETRY:
- Obrażenia: 1K10
- Typ obrażeń: kłute
- Waga: 15
- Opóźnienie: 9
- Rodzaj biegłości: włócznie
- Typ: 2-ręczna
- Nie może używać: Druid, Kapłan, Mag, Złodziej
- Komentarz: Zwykła halabarda. Jest wolna, ale może zadać 10 obrażeń. Jest to broń dwuręczna, więc walcząca nią postać nie może nosić tarczy. Nie warto jej używać.
Halabarda +1
Tak jak inne halabardy broń ta ma toporowaty trzonek, zatknięty na drzewcu o maksymalnej długości 6 stóp. W przeciwieństwie do nich została obdarzona kilkoma magicznymi właściwościami, które czynią ją bardziej efektywną w walce. Jej ostrze tnie ciało jak brzytwa, a zakończony kolcem trzonek przechodzi przez pancerze jak przez masło.
- PARAMETRY:
- Obrażenia: 1K10 + 1
- TraK0: +1
- Typ obrażeń: kłute
- Waga: 14
- Opóźnienie: 8
- Rodzaj biegłości: włócznie
- Typ: Oburęczna
- Nie może używać: Druid, Kapłan, Mag, Złodziej
- Miejsce:
Wieża Durlaga. W stojaku na bronie na trzecim piętrze.
Wrota Baldura. W piwnicy siedziby Płomiennej Pięści. Leży w skrzyni.
Lokacja 5200. Leży w jaskini na wschód od jeziora. - Komentarz: Umagiczniona wersja halabardy. Oprócz o zwiększonych o 1 obrażeń i mniejszego opóźnienia, broń niczym nie różni się od poprzedniczki. Nadal jest zbyt wolna, aby się nią dobrze posługiwać. Nie polecam.
Halabarda +2: "Ostrze Suryrisa"
Suryris - biały minotaur, wędrujący poprzez góry Orsraun w Turmish - żył tylko walką i wiążącymi się z nią emocjami. Zachęcał wojowników, by wyzywali go na pojedynki, których stawką była jego magiczna broń: potężna halabarda. Mimo agresywnej natury był honorowym przeciwnikiem i nigdy nie zabijał tych, których przewyższał umiejętnościami czy siłą. Suryris tylko raz spotkał potężniejszego od siebie wojownika - podczas trwającego wiele godzin starcia minotaur nie raz był bliski przegranej. Walka skończyła się w chwili, gdy pękł miecz przeciwnika. Suryris wiedział jednak, że zostałby pokonany, gdyby dalej walczyli. Dlatego też wręczył swą broń zaskoczonemu mężczyźnie, który później każdemu, kto chciał opowiadań o szlachetnej istocie.
- PARAMETRY:
- Obrażenia: 1K10 + 2
- TraK0: +2
- Typ obrażeń: kłute
- Waga: 12
- Opóźnienie: 7
- Rodzaj biegłości: włócznie
- Typ: 2-ręczna
- Nie może używać: Druid, Kapłan, Mag, Złodziej
- Miejsce: Wrota Baldura. Ma ją Zhalmar na ostatnim piętrze siedziby Żelaznego Tronu.
- Komentarz: Najlepsza halabarda w grze. Jej zaletą jest znaczne zwiększenie trak0 i obrażeń, jednakże zdobywamy ją dość późno, co jest jej wielką wadą.
Kij-włócznia +2
Magiczne zbadanie tego zwyczajnie wyglądającego kija ujawnia aurę przemian. Na życzenie właściciela z końca kija wysuwa się długi i ostry grot, zmieniając go we włócznię. Ta broń została stworzona dla magów i kapłanów, ale mogą używać jej wszyscy.
- PARAMETRY:
- Obrażenia: 1K8 + 3
- TraK0: +2
- Typ obrażeń: kłute
- Waga: 4
- Opóźnienie: 4
- Rodzaj biegłości: włócznie
- Typ: 2-ręczna
- Nie może używać:
- Miejsce: Wieża Durlaga. Posiada ją sukkub na a trzecim piętrze.
- Komentarz: Bardzo dobra broń. Ma małe opóźnienie, daje premię do trak0 i zadaje o 3 więcej obrażeń. Jej jedyną wadą jest to, że bohater nie może posługiwać się tarczą, ale za to każdy może nią walczyć!
Włócznia
Włócznia to jeden z najwcześniejszych rodzajów broni, którymi zaczął posługiwać się człowiek. Pierwsze egzemplarze tej broni były wykonane z drewna i zaostrzone na końcu. Kiedy człowiek nauczył się wytapiać metale, groty włóczni były wytwarzane z żelaza i stali. W pewnym momencie zaczęto eksperymentować z różnymi typami grotów; w ten sposób powstały różne typy broni drzewcowej.
- PARAMETRY:
- Obrażenia: 1K6
- Typ obrażeń: kłute
- Waga: 5
- Opóźnienie: 6
- Rodzaj biegłości: włócznie
- Typ: 2-ręczna
- Nie może używać: Kapłan, Mag, Złodziej
- Komentarz: Zwykła włócznia nie warta zachodu. Zadaje mało obrażeń, a jej opóźnienie jest średnie. Ponad to postać nie może posługiwać się tarczą. Nie polecam.
Włócznia +1
Włócznia to jeden z najwcześniejszych rodzajów broni, którymi zaczął posługiwać się człowiek. Pierwsze egzemplarze tej broni były wykonane z drewna i zaostrzone na końcu. Kiedy człowiek nauczył się wytapiać metale, groty włóczni były wytwarzane z żelaza i stali. W pewnym momencie zaczęto eksperymentować z różnymi typami grotów; w ten sposób powstały różne typy broni drzewcowej. Ten egzemplarz zostań obdarzony kilkoma magicznymi właściwościami.
- PARAMETRY:
- Obrażenia: 1K6 + 1
- Waga: 5
- Typ obrażeń: kłute
- Opóźnienie: 5
- Rodzaj biegłości: włócznie
- Typ: oburęczna
- Nie może używać: Kapłan, Mag, Złodziej
- Miejsce:
Wrota Baldura. W jednej ze skrzyń w piwnicy Siedmiu Słońc.
Kopalnia w Kniei Otulisko. Leży w skrzyni na trzecim poziomie kopalni. - Komentarz: Umagiczniona wersja włóczni. Zadaje o 1 więcej obrażenie, co jest jej jedyną zaletą, gdyż nie poprawia ona trak0, opóźnienie jest trochę za duże, a postać nie może trzymać w lewej ręce tarczy. Nie polecam.